Forum >> 155
G-Burt17-01-2012 23:29:46 // 120823
vagy csak a technikára voltak kíváncsiak:D
Fairlane17-01-2012 23:07:48 // 120822
Így jobb... :)
Neked is kéne ilyen promóvideót csinálni, mint középeurópa legnagyobb 155 bontója... :D
Neked is kéne ilyen promóvideót csinálni, mint középeurópa legnagyobb 155 bontója... :D
Joecee17-01-2012 22:45:15 // 120821
VW vagy BMW fanok, biztos bosszúból pusztították el szegény 156-ost. :)
afri17-01-2012 21:14:39 // 120819
TSiga ( I am the TSIG)17-01-2012 18:22:41 // 120818
Én meg Győr alatt építek kültéri állomást:
reggel havazott függőlegesen, utána meg vízszintesen. :-(
Ráadásul a szállásra nemet valaki baro autó megütötte a bal visszapillantómat.
Kiesett belőle a tükör, elrepedt a burkolat.
VW-t vezettem... :-((
reggel havazott függőlegesen, utána meg vízszintesen. :-(
Ráadásul a szállásra nemet valaki baro autó megütötte a bal visszapillantómat.
Kiesett belőle a tükör, elrepedt a burkolat.
VW-t vezettem... :-((
afri17-01-2012 18:08:58 // 120817
Papamaci17-01-2012 16:56:03 // 120816
Nálunk meg sütött a nap:DDD
Svéd17-01-2012 16:50:41 // 120815
Itt plusz 11 fok van.:)
Marklar15517-01-2012 16:48:23 // 120814
Fairlane17-01-2012 14:01:52 // 120813
Jóreggelt vagy mi...
Reggel olyan klassz állapotban volt a hármas út, hogy dombon felfele még harmadikban is kipörgött a kerék néha... erős verda ez... :)
Reggel olyan klassz állapotban volt a hármas út, hogy dombon felfele még harmadikban is kipörgött a kerék néha... erős verda ez... :)
Hari16-01-2012 20:54:36 // 120812
Szó szerit! ... ahogy mondod!!! :-)
GTPeti16-01-2012 20:33:40 // 120811
Ez tulajdonképpen egy olyan könyv, ami a művészetről szól. Tele képekkel műalkotásokról.
B)
B)
Fairlane16-01-2012 20:29:30 // 120810
Mi a TS-hez valónak a címe? :O
TSiga ( I am the TSIG)16-01-2012 20:15:18 // 120809
Grat hozzá!
Nekem ilyen van csak TS-hez. :-D
Meg van ez is:

Igaz, hogy CD-n.
Nekem ilyen van csak TS-hez. :-D
Meg van ez is:

Igaz, hogy CD-n.
sprint8316-01-2012 18:20:20 // 120807
A nyáron én is megvettem, nem volt olcsó, nagyon jó könyv!:))
mreni16-01-2012 17:27:49 // 120806
tákolásnak nem nevezném,de mondjuk versenyre nekem is be volt rakva anno a 4bar-os szabályzó,ami érezhetően segített a kis 1.4-en :D :D injector tipus szerint ki lehet számolni mennyivel tud több anyagot benyomni,azért érzékelhető a dolog
Nyilván az injectornak sem tesz jót,de nem is ez a lényeg :D
Nyilván az injectornak sem tesz jót,de nem is ez a lényeg :D
NaTo16-01-2012 17:14:15 // 120805
Úgy gondolom, hogy az egész nyomásnövelés csak amolyan tákolás :) Mármint úgy értem, hogy ha a nyomásszabályozó által tartott nyomás elég az injektorok gyári nyomásértékéhez, akkor minek növelni? (nyilván ahogy írtátok egy kicsivel több üzemanyag így bejuttatható, de gondolom nem sokkal).
No meg gondolom az injektornak se tesz jót, ha a gyárinál nagyobb nyomáson dolgozik?
No meg gondolom az injektornak se tesz jót, ha a gyárinál nagyobb nyomáson dolgozik?
mreni16-01-2012 17:10:17 // 120804
nem igazán,de pumpa függő a dolog
süsnye16-01-2012 16:12:10 // 120803
na, erre voltam kíváncsi én is az előző kérdésemben..
van egyébként értelme szivattyú csere nélküli nyomásnövelésnek?
van egyébként értelme szivattyú csere nélküli nyomásnövelésnek?
mreni16-01-2012 16:11:12 // 120802
a tiéd 5.5bar-nál 210l/h-t tud,most hirtelen a tábláját nem találom
NaTo16-01-2012 16:02:34 // 120801
Minél nagyobb a nyomás, annál nagyobb a pumpa terhelése, nyilván hogy kevesebb benzin folyik át.
mreni16-01-2012 16:00:54 // 120800
nem is kell tudni... minek?:) épített autónál van jelentősége,ott meg valóban meg van a táblázata az alapján lehet matekozni
Hari16-01-2012 15:58:47 // 120799
Nosza lássuk csak:
- Adott egy szivattyú aminek a szállítási teljesítménye 3 baron 250 l/h!
Ez azt jelenti, hogy ennek a szivattyúnak minimum ennyit kell szállítania az adott nyomáson! Ha csökkentem a nyomást - akkor a szivattyúnak csökken az ellenállás ezért több üzemanyagot tud szállítani. ... és fordítva: Ha növelem a nyomást. Megnövelem a szivattyúra ható ellenállást ezért csökken a szállított mennyiség!
Ezt egy táblázatban szépen lehet szemléltetni.
(Csak megjegyzem: Ezt én több mint 20 éve tanultam anno a BOSCH-nal. Pontos adatokra fejből már nem emlékszem. De soha nem is követelték meg!!! Azt mondták az adatokat NEM kell tudni! - Arra ott vannak a táblázatok! - .... NEM SZABAD tudni!!! ... Ideje előszednem a jegyzeteket! :-) )
- Adott egy szivattyú aminek a szállítási teljesítménye 3 baron 250 l/h!
Ez azt jelenti, hogy ennek a szivattyúnak minimum ennyit kell szállítania az adott nyomáson! Ha csökkentem a nyomást - akkor a szivattyúnak csökken az ellenállás ezért több üzemanyagot tud szállítani. ... és fordítva: Ha növelem a nyomást. Megnövelem a szivattyúra ható ellenállást ezért csökken a szállított mennyiség!
Ezt egy táblázatban szépen lehet szemléltetni.
(Csak megjegyzem: Ezt én több mint 20 éve tanultam anno a BOSCH-nal. Pontos adatokra fejből már nem emlékszem. De soha nem is követelték meg!!! Azt mondták az adatokat NEM kell tudni! - Arra ott vannak a táblázatok! - .... NEM SZABAD tudni!!! ... Ideje előszednem a jegyzeteket! :-) )
Longman16-01-2012 15:39:23 // 120798
minél nagyobb nyomással működik a rendszer annál kisebb a szállított mennyiség! - ez miért van így? ezt nem is tudtam..
mreni16-01-2012 15:38:47 // 120797
semmi csak arra írtam hogy meg van adva az injectornak is és az AC-nek is a névleges szállítási mennyisége egy bizonyos nyomáson,ez a gyári adat,ettől a pumpa és az injector is tud többet bizonyos tényező(k) változtatásával.
Hari16-01-2012 15:37:58 // 120796
Tud-e?! ... Igen! .... ha nem is teljesen újat, de akkor is!
Hari16-01-2012 15:29:57 // 120795
Igen! .... a szóban forgó mérési adatot én szemléletesen írtam! Te említetted is hogy 3 baron 255l/h. Nem néztem táblázatban, csak általánosságban. Az összefüggés: csak arra akartam utalni, hogy minél nagyobb nyomással működik a rendszer annál kisebb a szállított mennyiség! ... de a gyári rendszerek is úgy vannak méretezve, hogy a motor maximális teljesítményéhez tartozó üzemanyag mennyiség 1,5-2 szeresét szállítsa a szivattyú!
(255l/h és 550 ccm/? között ...mi az összefüggés ?)
(255l/h és 550 ccm/? között ...mi az összefüggés ?)
Longman16-01-2012 15:22:11 // 120794
Hát Szegedről nem is távolság..
Nézd, biztosan megkeresnélek ha nem boldogulok vele, csak mivel nem tervezek - jelen pillanatban legalábbis - már hosszú távra a kocsival, inkább elkótyavetyélem, így nem érné meg ilyen üzemanyagárak mellett letrélerezni, otthagyni, hazautazni, aztán vissza, ráadásul egy olyan kaliberű szakembernél mint Te, úgyis jönne még hogy csináljuk meg azt, meg ezt, stb, stb.
Úgyhogy részben elfogadom amit mondasz, de az én helyzetemben nem alternatíva sajnos..
Nézd, biztosan megkeresnélek ha nem boldogulok vele, csak mivel nem tervezek - jelen pillanatban legalábbis - már hosszú távra a kocsival, inkább elkótyavetyélem, így nem érné meg ilyen üzemanyagárak mellett letrélerezni, otthagyni, hazautazni, aztán vissza, ráadásul egy olyan kaliberű szakembernél mint Te, úgyis jönne még hogy csináljuk meg azt, meg ezt, stb, stb.
Úgyhogy részben elfogadom amit mondasz, de az én helyzetemben nem alternatíva sajnos..
Fairlane16-01-2012 15:06:59 // 120793
Asszem kifejezetten TS-hez nem írt könyvet, csak a DOHC Engines-ben van pár fejezet erről. Fellelhető PDFben...
Fairlane16-01-2012 15:05:31 // 120792
Tud neked újat mondani? :)
Hari16-01-2012 15:05:11 // 120791
Aki nagyon akarja az megtalál! (Nem titkos a címem!) ... egyébként meg Szegedről is hoztak már Alfát. ... meg Sárospatakról is. :-) Ja és van egy két Olasz cimborám akik nem röstellnek eljönni egy-egy nagyobb szervizre! (... meg egy kis borozgatásra!) :)
mreni16-01-2012 15:03:38 // 120790
" pl.: 255l/h azt jelenti, hogy a szivattyú fojtás nélkül 255 liter üzemanyagot szállít óránként! Ez 3 baros nyomáron 45-50 liter/óra"
ez tévedés,ezek a pumpák 3bar-os nyomáson szállítanak 255l-t,ez ugyanaz mint az injectoroknál ott is meg van adva,hogy xbar nyomáson y ccm üzemanyagot fecskendez be,például az enyémnél 3bar on 550ccm-t
ez tévedés,ezek a pumpák 3bar-os nyomáson szállítanak 255l-t,ez ugyanaz mint az injectoroknál ott is meg van adva,hogy xbar nyomáson y ccm üzemanyagot fecskendez be,például az enyémnél 3bar on 550ccm-t
NaTo16-01-2012 15:02:48 // 120789
Melyik gumicső volt eldugulva? A levegőnyomás szabályozó cső, vagy az üzemanyagnyomás szabályzó vákuumcső?
Vikking 31116-01-2012 15:01:03 // 120788
Eeeez igen :) Ilyet én is kaphatnék 8V TS-eset :))) Grat hozzá!
Hari16-01-2012 14:56:15 // 120787
Longman16-01-2012 14:52:44 // 120786
Pedig de jó lenne.. :)
Hari16-01-2012 14:47:07 // 120785
:-)) ... Ott még nem tartok! ... erre azt szoktam mondani: "Tedd a kezed a TV-re!!!" :-)
süsnye16-01-2012 14:39:40 // 120784
jaaa, hogy indirekt módon.. persze így érthető.. :)
Longman16-01-2012 14:33:14 // 120783
Kár hogy olyan messze vagy, szívesen rádbíznám az enyémet is ezzel a túldúsítással kapcsolatban. Kár hogy a táv-autódiagnosztika/szerelés nem működő dolog.. :S
Hari16-01-2012 14:30:25 // 120782
Egyszerű! .... az a Qr..a lambdaszonda az oka! Ha megnöveled a motorba jutó benzin mennyiségét a rendszernyomással - viszont ehhez nem társul többlet levegő! - ez az eredményezi, hogy bedúsul a keverék!
Következmény: - a kipufogóban is többlet károsanyag kibocsájtás jelentkezik! Ezt bizony érzékeli az a fránya szonda és utasítja az ECU-t a befecskendezett mennyiség csökkentésére! (Befecskendezési nyitásidő csökkentése!)
Így már érthető? :-)
Következmény: - a kipufogóban is többlet károsanyag kibocsájtás jelentkezik! Ezt bizony érzékeli az a fránya szonda és utasítja az ECU-t a befecskendezett mennyiség csökkentésére! (Befecskendezési nyitásidő csökkentése!)
Így már érthető? :-)
Hari16-01-2012 14:20:35 // 120781
Na igen! Bocs, de tényleg nem néztem meg milyen autóról van szó! Én mint - általánosságban - szívó motorról írtam.
Így viszont már érthető miért emelkedett meg az üzemi nyomás! A turbó töltő nyomása + a rugóerő! Viszont jó esetben is csak néhány tized bárt szabadna emelkednie!
(0,8 bar töltőnyomáshoz 0,4 - max.1,0 bar !) Na persze ha töltőnyomásod oda van tekerve 1,0 - 1,5 bárra akkor lehet + 0,4 - 2,0 bar többlet nyomásod!
... ja ! Én egyszer szívtam egy hasonló esettel!
- Turbó nyomás rendben!
- üza. nyomás OK!
Már mindent átnézünk. Az volt az érdekes, hogy a turbó nyomásmérőn szépen látszott ahogy megjön a töltőnyomás, viszont az autó nem ment úgy ahogy kellet! ... a nyomásszabályzónál viszont már nem jelentkezett a töltő nyomás! ---- A hiba oka : El volt dugulva a kis gumicső!!!
(A jó Qr..... azt!) :-)
Így viszont már érthető miért emelkedett meg az üzemi nyomás! A turbó töltő nyomása + a rugóerő! Viszont jó esetben is csak néhány tized bárt szabadna emelkednie!
(0,8 bar töltőnyomáshoz 0,4 - max.1,0 bar !) Na persze ha töltőnyomásod oda van tekerve 1,0 - 1,5 bárra akkor lehet + 0,4 - 2,0 bar többlet nyomásod!
... ja ! Én egyszer szívtam egy hasonló esettel!
- Turbó nyomás rendben!
- üza. nyomás OK!
Már mindent átnézünk. Az volt az érdekes, hogy a turbó nyomásmérőn szépen látszott ahogy megjön a töltőnyomás, viszont az autó nem ment úgy ahogy kellet! ... a nyomásszabályzónál viszont már nem jelentkezett a töltő nyomás! ---- A hiba oka : El volt dugulva a kis gumicső!!!
(A jó Qr..... azt!) :-)
süsnye16-01-2012 14:18:42 // 120780
bizony, jöhet máskor is ilyen hsz..
azt a nyomás növelős -> szállított mennyiség csökkentős dolgot nem értem.. :) miért csökken(het)?
azt a nyomás növelős -> szállított mennyiség csökkentős dolgot nem értem.. :) miért csökken(het)?
NaTo16-01-2012 13:23:52 // 120779
ja igen, köszönöm az infót!! :)
Longman16-01-2012 13:19:07 // 120778
Abszolúte, és kérünk még máskor ilyen szakmai és hozzáértő állásfoglalásokat!
NaTo16-01-2012 13:12:06 // 120777
Igen értem.
A nyomásszabályzón van vákuumcső. Egyébként az oldalamon a kocsi blogjában van róla fénykép is.
A nyomásszabályzón van vákuumcső. Egyébként az oldalamon a kocsi blogjában van róla fénykép is.
Hari16-01-2012 12:32:12 // 120776
1 - a rendszernek mindig azonos nyomáson kell működnie! Függetlenül a fordulatszámtól és a motor terhelésétől! (Mos hadlyuk figyelmen kívül a vákumos nyomás korrekciót! ... egyébként is hirtelen gázadásra kismértékben csökken a nyomás!)
2 - a szivattyú szállítási teljesítményét szabad átfolyásnál adják meg! pl.: 255l/h azt jelenti, hogy a szivattyú fojtás nélkül 255 liter üzemanyagot szállít óránként! Ez 3 baros nyomáron 45-50 liter/óra és ha tovább növelem a nyomást 4-5 barra akkor 25-30 l/h. (Tehát nem biztos hogy több az a benya nagyobb nyomáson!) A 3,0 V6 motornak az üzem anyag igenye a legnagyobb teljesítményhez: 25-30 l/h! Tehát a szivattyú 3 baros nyomás mellet 1,5 X annyi benzint szállít mint amennyi a motornak szükséges!!!
A nyomás növelésére visszatérve.
- Amennyiben a 3 baros rendszernyomást 4 - 5 barra megemeled, az ECU ugyan azzal a nyitás idővel dolgozik ezért a nagyobb nyomás következtében több üzemanyag jut a motorba! DE! - ha az ECU lambdaszondával el van látva - a szonda bizonyos mértékig visszaszabályozza a nyitás időt!!! (mint ezt a koléga említette!) :-)
A te esetedben a gázadásra történő nyomás emelkedésnek - amit leírtál - rejtélyes okai lehetnek! ... de biztos nem igy kell működnie! (Azt nem kérdeztem még, hogy van rajta vákumos szabályzódob?) Mert olyannal találkoztam már - tuning nyomásszabályzó esetében - hogy a vákum hatására a nyomást növelte. Tehát nem a rugóerő ellenében hatott, hanem pont növelte a rugóerőt! A gyári vákumos szabályzók csökkentik a rugóerő hatását!
Remélem érthető amit leírtam? .... :-)
2 - a szivattyú szállítási teljesítményét szabad átfolyásnál adják meg! pl.: 255l/h azt jelenti, hogy a szivattyú fojtás nélkül 255 liter üzemanyagot szállít óránként! Ez 3 baros nyomáron 45-50 liter/óra és ha tovább növelem a nyomást 4-5 barra akkor 25-30 l/h. (Tehát nem biztos hogy több az a benya nagyobb nyomáson!) A 3,0 V6 motornak az üzem anyag igenye a legnagyobb teljesítményhez: 25-30 l/h! Tehát a szivattyú 3 baros nyomás mellet 1,5 X annyi benzint szállít mint amennyi a motornak szükséges!!!
A nyomás növelésére visszatérve.
- Amennyiben a 3 baros rendszernyomást 4 - 5 barra megemeled, az ECU ugyan azzal a nyitás idővel dolgozik ezért a nagyobb nyomás következtében több üzemanyag jut a motorba! DE! - ha az ECU lambdaszondával el van látva - a szonda bizonyos mértékig visszaszabályozza a nyitás időt!!! (mint ezt a koléga említette!) :-)
A te esetedben a gázadásra történő nyomás emelkedésnek - amit leírtál - rejtélyes okai lehetnek! ... de biztos nem igy kell működnie! (Azt nem kérdeztem még, hogy van rajta vákumos szabályzódob?) Mert olyannal találkoztam már - tuning nyomásszabályzó esetében - hogy a vákum hatására a nyomást növelte. Tehát nem a rugóerő ellenében hatott, hanem pont növelte a rugóerőt! A gyári vákumos szabályzók csökkentik a rugóerő hatását!
Remélem érthető amit leírtam? .... :-)
NaTo16-01-2012 11:52:57 // 120775
félreértesz :)
Hiába szállít bármennyit egy pumpa, ha pl. szar a nyomásszabályozó... mert ugyanazzal a lendülettel visszacsorog a tankba. Vagy, ha pl. dugulás van valahol, akkor is hiába nyomja szegény pumpa...
Hiába szállít bármennyit egy pumpa, ha pl. szar a nyomásszabályozó... mert ugyanazzal a lendülettel visszacsorog a tankba. Vagy, ha pl. dugulás van valahol, akkor is hiába nyomja szegény pumpa...
süsnye16-01-2012 11:33:33 // 120774
bakker, megfejtettem! ezzel oldotta meg anno perdix a csodafogyiját sztem..
biztos visszavette 5-6l/h -ra.. :DD
biztos visszavette 5-6l/h -ra.. :DD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
579
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?