osztom : )
de én utoljára a 2105-be raktam Agipot,meg Metabondot,meg mittomén : )
a drága kis alfámba még nem mertem ilyet tőteni,
amúgy nemtom hogy működik Agipnál,de előfordulhat hogy megveszi a Seleniát és csak átcsomagolja :)),mert az tény hogy a Seleniánál a nevet nagyon meg kell fizetni
2éve miko voltam olaszba,bementem 1 fiat szalonba,a raktárba Selenia volt a polcon :)
:-D
Forum >> 155
karika15524-03-2013 19:56:04 // 131596
Thomika24-03-2013 19:49:28 // 131595
Nekem is az ment bele. :)
Fairlane24-03-2013 19:49:06 // 131594
Azt a plusz egy vezetéket már nézted?
Nem-e szakadt, honnan hova megy... hátha ez a buhera bosszulja meg magát.
Manualokat mennyire bújtad?
50 oldal a Motronic-é, képekkel, rajzokkal. Az alapján el lehetne indulni...
Nem-e szakadt, honnan hova megy... hátha ez a buhera bosszulja meg magát.
Manualokat mennyire bújtad?
50 oldal a Motronic-é, képekkel, rajzokkal. Az alapján el lehetne indulni...
Fairlane24-03-2013 19:43:10 // 131593
Na ez már igen.
Hajrá :)
Hajrá :)
karika15524-03-2013 19:42:47 // 131592
...gyakorlatilag bármi lehet,benzinszűrő nem rossz 5let,
nekem eddig 2szer volt hasonló de nem egészen ilyen hibám,ill. a 8V-t nem ismerem
-holtponti jeladóm (ford.szám jeladó) volt cserés
-és szintén 1 jeladó ill. a vez.tengely forgásérzékelő vezetéke elég rövid és sprőd ami a tűzfalból kijön,na ez el volt törve a szigetelés alatt!
és mindkét kábel az ECU-ban végződik...
sok sikert :-)
nekem eddig 2szer volt hasonló de nem egészen ilyen hibám,ill. a 8V-t nem ismerem
-holtponti jeladóm (ford.szám jeladó) volt cserés
-és szintén 1 jeladó ill. a vez.tengely forgásérzékelő vezetéke elég rövid és sprőd ami a tűzfalból kijön,na ez el volt törve a szigetelés alatt!
és mindkét kábel az ECU-ban végződik...
sok sikert :-)
afri24-03-2013 19:34:53 // 131591
akkor én is! :-D
keresztfaterom (aki mellesleg nagy olaszpárti, és profi autószerelő), az ő ajánlására tettem AGip olajat a kocsiba, és ami van nála, hogy miylen autómárkába milyen való, ott az Agip volt megjelölve ... érdekes módon .. nem a Selénia!
én már amugy használtam többfélét is, mióta alfázok, Mobil-1, CAtrol Edge Sport, Selénia, jelenleg Agip, és eddig sztem nem is olyan rossz választásnak tűnik ez! és majdnem fele anniyba kerül, mint a Selénia!
:-D
keresztfaterom (aki mellesleg nagy olaszpárti, és profi autószerelő), az ő ajánlására tettem AGip olajat a kocsiba, és ami van nála, hogy miylen autómárkába milyen való, ott az Agip volt megjelölve ... érdekes módon .. nem a Selénia!
én már amugy használtam többfélét is, mióta alfázok, Mobil-1, CAtrol Edge Sport, Selénia, jelenleg Agip, és eddig sztem nem is olyan rossz választásnak tűnik ez! és majdnem fele anniyba kerül, mint a Selénia!
:-D
karika15524-03-2013 19:23:15 // 131590
üdv,
csak hogy én is bekavarjak az olajtémába( nehogy 1szerű legyen eldöntened h.mi is legyen :-) )
2008.08-tól hajtom a gépemet kb 110e km-t tettem bele ez idő alatt
olaj csak a selenia 20k alfa,ill. 1szer selenia racing 10W-60(nyugottabban akartam mosolyogni) ha pörgetem igen akkor eszegeti(5e km/1L ),de melyik nem
a váltóba viszont az vált be a legjobban amit a gépháztető matricán ír,mert ugyan 80W-90 volt benne mindig(3 fajtát próbáltam),viszont hidegen nehezebben lehetett kapcsolgatni a gyárival viszont finom volt akár hideg akár meleg volt a váltó,
tehát én is híve vagyok annak h. amit a gyárban kikisérleteztek az a legjobb választás,
most egyedül a fékolaj castrol dot4,de hátul csőcserét tervezek majd és akkor ott is gyárit teszek bele sztem.![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00346/00346229t.jpg)
csak hogy én is bekavarjak az olajtémába( nehogy 1szerű legyen eldöntened h.mi is legyen :-) )
2008.08-tól hajtom a gépemet kb 110e km-t tettem bele ez idő alatt
olaj csak a selenia 20k alfa,ill. 1szer selenia racing 10W-60(nyugottabban akartam mosolyogni) ha pörgetem igen akkor eszegeti(5e km/1L ),de melyik nem
a váltóba viszont az vált be a legjobban amit a gépháztető matricán ír,mert ugyan 80W-90 volt benne mindig(3 fajtát próbáltam),viszont hidegen nehezebben lehetett kapcsolgatni a gyárival viszont finom volt akár hideg akár meleg volt a váltó,
tehát én is híve vagyok annak h. amit a gyárban kikisérleteztek az a legjobb választás,
most egyedül a fékolaj castrol dot4,de hátul csőcserét tervezek majd és akkor ott is gyárit teszek bele sztem.
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00346/00346229t.jpg)
afri24-03-2013 19:14:43 // 131589
én a hétvégémet váltószereléssel töltöttem! :-D
de ááááá, micsoda szar így leszedni azt a tetves váltót, hogy a motor a kocsiban van ... :-((
amikor kinnt volt a motor, sokkal könnyebb volt minden! :-D
6os váltó lesz benne .. ha sikerül összehozni! elég necces!
a váltóharangot azt kicserélem tutira, mert az nem teljesen egyezik, de most ebben nem megyek bele, hogy mi hogy! :-) a felfogatások azok egyébként jók!
és még ki kell találnom vmit a bal oldali felfogatásra, mert az nincs egyáltalán kialakítva a 156os váltó végén! :-(( nem is tudom, hogy milyen bak tartja azt egyáltalán a 156-nál!
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00346/00346225t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00346/00346226t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00346/00346227t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00346/00346228t.jpg)
de ááááá, micsoda szar így leszedni azt a tetves váltót, hogy a motor a kocsiban van ... :-((
amikor kinnt volt a motor, sokkal könnyebb volt minden! :-D
6os váltó lesz benne .. ha sikerül összehozni! elég necces!
a váltóharangot azt kicserélem tutira, mert az nem teljesen egyezik, de most ebben nem megyek bele, hogy mi hogy! :-) a felfogatások azok egyébként jók!
és még ki kell találnom vmit a bal oldali felfogatásra, mert az nincs egyáltalán kialakítva a 156os váltó végén! :-(( nem is tudom, hogy milyen bak tartja azt egyáltalán a 156-nál!
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00346/00346225t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00346/00346226t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00346/00346227t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00346/00346228t.jpg)
afri24-03-2013 19:07:44 // 131588
Grat.!
;-)
képek???
;-)
képek???
atesssz24-03-2013 19:05:45 // 131587
Azt hittem, abból mehet a 75W80 bele, de akkor marad a 80W90, tutela
Buksi24-03-2013 18:59:42 // 131586
Így van, ezt elfelejtettem odaírni! nekem valami Botond nevezetű van a váltóban! :-)
TSiga ( I am the TSIG)24-03-2013 18:48:31 // 131585
Szerintem faterod szapulja az autót a "profi" meg pláne... :-(
TSiga ( I am the TSIG)24-03-2013 18:41:45 // 131584
Először is:
A 8V motort nem mossa le rendes ember, mert a gyertyákhoz 10000000%, hogy befolyik a víz. A "profi ember" (aki szerintem a talicskához ért) biztos nem tudja, hogy az ECU biztije az akkutálca mögött van 3 relé és 2 további bizti társaságában. A 3A-s az övé.
Motort mosni csak úgy lehet, ha letakarod a szelepfedelet. Nekem van erre egy alulapom lehajtogatva.
A 8V motort nem mossa le rendes ember, mert a gyertyákhoz 10000000%, hogy befolyik a víz. A "profi ember" (aki szerintem a talicskához ért) biztos nem tudja, hogy az ECU biztije az akkutálca mögött van 3 relé és 2 további bizti társaságában. A 3A-s az övé.
Motort mosni csak úgy lehet, ha letakarod a szelepfedelet. Nekem van erre egy alulapom lehajtogatva.
atesssz24-03-2013 18:17:34 // 131583
akkor is enni fogja, ha jók a gyűrűi? vagy ez elkerülhetetlen, hogy csipegesse?
atesssz24-03-2013 18:15:14 // 131582
igen, első tankolás előtt kétszer megnéztem, hogy "95" legyen írva a pisztolyra :D
Thomika24-03-2013 17:42:38 // 131581
Ha szépen rendbe van téve, és megkapja, amit kell, semmi bajod nem lesz vele!! Csak ne akarjál versenyezgetni vele, akkor szépen teszi majd a dolgát! :)) Én elégedett vagyok vele, bár hiányzik némi nyomaték a 8v után, de jövő héten lesz két éve, hogy ezt a vasat hajtom, és a korábban elhanyagolt dolgok rendbetétele után hibátlan!
Thomika24-03-2013 17:37:54 // 131580
A váltóba meg 80W90 kell, az sűrűbb! A szerelőm mondta, hogy erre nagyon oda kell figyelni!
Thomika24-03-2013 17:36:30 // 131579
Na végre még egy támogató hozzászólás :)
Thomika24-03-2013 17:34:13 // 131578
Gratula! :) Ha jót akarsz, nem teszel az 1.8-ba Seléniát. Enni fogja vszeg! Én inkább javaslom a AGIP i-Eni 10W40-et. elég jó kis olaj és olcsóbb mint a Selénia. Nem mellesleg ennek a motornak jobb ez a fajta, kicsit "sűrűbb" olaj. Ez tapasztalati úton jött infó! :)
Kicsu24-03-2013 15:59:15 // 131577
Kezdem az elején.
Tavaly műszaki előtt fater lemosatta motort,műszakira már nem jutott el mert nem indul.Elvitte Mosonmagyaróvár hirhedt ,,profi,, emberéhez. Négy óra kinlódás után kiderült,hogy az ECU nem kap áramot.Akkuról kapott egy plusz + vezetéket.Kb egy hónappal ezelőttig gond nélkül ment.
Ezért kérdeztem,hogy van e vmi tipikus nyavaja ahol beázhat vagy sérülhet a kábelköteg.
Ha itt nem kapok segitséget akkor fater szétbontja,mert egy ,,százezres,, autóra több tizezret költeni........ és akkor a kaszni,motor felújitás. ááááá.
Tavaly műszaki előtt fater lemosatta motort,műszakira már nem jutott el mert nem indul.Elvitte Mosonmagyaróvár hirhedt ,,profi,, emberéhez. Négy óra kinlódás után kiderült,hogy az ECU nem kap áramot.Akkuról kapott egy plusz + vezetéket.Kb egy hónappal ezelőttig gond nélkül ment.
Ezért kérdeztem,hogy van e vmi tipikus nyavaja ahol beázhat vagy sérülhet a kábelköteg.
Ha itt nem kapok segitséget akkor fater szétbontja,mert egy ,,százezres,, autóra több tizezret költeni........ és akkor a kaszni,motor felújitás. ááááá.
atesssz24-03-2013 15:49:49 // 131576
Mi az a tény? Az, hogy az 1.8ts 16v AR67106 motor annyira szar törvényszerűen, hogy részvétet kell nyilvánítani?
Nem "kardoskodom" sem mellette, sem ellene, mert akarva sem tudnám egyiket sem 20 km után.
Nem "kardoskodom" sem mellette, sem ellene, mert akarva sem tudnám egyiket sem 20 km után.
GEORGE24-03-2013 15:13:33 // 131573
Ne bántásból írta, hanem egy tényt közölt.
Nem voltam még életemben olyan Alfa szerelőnél, ahol nem volt a földön 1-2 TS 16V motor szétborítva. Kár kardoskodni a TS 16V mellett.
Nem kívánok vitát nyitni ebben a témában, helyette kívánom, hogy sose legyen vele bajod!
Nem voltam még életemben olyan Alfa szerelőnél, ahol nem volt a földön 1-2 TS 16V motor szétborítva. Kár kardoskodni a TS 16V mellett.
Nem kívánok vitát nyitni ebben a témában, helyette kívánom, hogy sose legyen vele bajod!
süsnye24-03-2013 14:10:49 // 131572
Benne van az üzenetben mik jöhetnek szóba.. Vmi ECU által vezérelt modul..
Egyáltalán milyen autóról van szó?
Egyáltalán milyen autóról van szó?
Fairlane24-03-2013 13:17:45 // 131571
Gratula.
Most akkor beszémitottad a TS-t a TáDéba?
Most akkor beszémitottad a TS-t a TáDéba?
Fairlane24-03-2013 13:16:15 // 131570
Egyszer nekem is volt ilyen.
Nem sokkal vétel után egyszer felforraltam a vizet...
Mint utóbb kiderült, ekkor beázott a főtengely jeladó csatlakozója, amit okosan a tágulási tartály mellé helyeztek el. Ez valahogy betett a vezérlőnek, elszállt benne vmi IC. Egy komolyabb autóvillamos szaki javította meg a vezérlő paneljét. Drága volt, ha előre tudom mi a baja, egyszerűbb lett volna ECU-t cserélni.
Persze lehet nem ez a gond, de ha van lehetőséged, próbáld ki másik motorvezérlővel.
Egy másik hasonló sztori a rommá koszolódott benzinszűrő esete. Az is háromezer felett centire "limitálta" az autót, és gyújtotta a hibalámpát. Egyszerűen nem tudott annyi benya átfolyni, mint kellett volna.
Ezt cseréltétek már?
Nem sokkal vétel után egyszer felforraltam a vizet...
Mint utóbb kiderült, ekkor beázott a főtengely jeladó csatlakozója, amit okosan a tágulási tartály mellé helyeztek el. Ez valahogy betett a vezérlőnek, elszállt benne vmi IC. Egy komolyabb autóvillamos szaki javította meg a vezérlő paneljét. Drága volt, ha előre tudom mi a baja, egyszerűbb lett volna ECU-t cserélni.
Persze lehet nem ez a gond, de ha van lehetőséged, próbáld ki másik motorvezérlővel.
Egy másik hasonló sztori a rommá koszolódott benzinszűrő esete. Az is háromezer felett centire "limitálta" az autót, és gyújtotta a hibalámpát. Egyszerűen nem tudott annyi benya átfolyni, mint kellett volna.
Ezt cseréltétek már?
TSiga ( I am the TSIG)24-03-2013 12:00:10 // 131569
Gratula a vashoz!
Buksi olaja jó, bár én Eni 10w-40-nel megyek.
El ne felejtsd, hogy ebbe már benya való. :-)
Buksi olaja jó, bár én Eni 10w-40-nel megyek.
El ne felejtsd, hogy ebbe már benya való. :-)
Marklar15524-03-2013 11:09:43 // 131568
Ez az egy számmal kevesebb topic. :-) Mellesleg egyetlen Fiat motor még véletlenül sem kompatibilis egyetlen Alfa motorral sem...
Marklar15524-03-2013 11:04:52 // 131567
Ami késik nem múlik... :- p
Kicsu24-03-2013 09:46:14 // 131566
Semmi vicces nincs a dologba.
3 ezres fordulat körül dadog durrog össze visszaés nem megy feljebb a fordulat.
Csak ezt a hibát irja.
3 ezres fordulat körül dadog durrog össze visszaés nem megy feljebb a fordulat.
Csak ezt a hibát irja.
GT Ɨ|ѯ24-03-2013 08:09:46 // 131564
gratu:-)
bizony-bizony, a vez. gyertya, folyadékok vízpumpa cseréig csak óvatosan közlekedni, aztán meg még óvatosabban...
bizony-bizony, a vez. gyertya, folyadékok vízpumpa cseréig csak óvatosan közlekedni, aztán meg még óvatosabban...
Petya7724-03-2013 07:36:52 // 131563
szewasztok.
Kellene gyorsan segitseg.Az 1,8 TSbe motor blokkot csreltunk.A bontobol azt mondta a ficko hogy fiatebol paszol.De most az a baj hogy nem tudja begyujtani a szerelo.Tudna valaki segiteni,elegge surgos.Jelado teheti?
Kellene gyorsan segitseg.Az 1,8 TSbe motor blokkot csreltunk.A bontobol azt mondta a ficko hogy fiatebol paszol.De most az a baj hogy nem tudja begyujtani a szerelo.Tudna valaki segiteni,elegge surgos.Jelado teheti?
Alfy24-03-2013 06:31:41 // 131562
Buksi24-03-2013 01:05:36 // 131561
Gratula a vashoz! :-)
Motorolaj 20K Alfa Romeo 5L
Váltóba meg 2L
Motorolaj 20K Alfa Romeo 5L
Váltóba meg 2L
atesssz24-03-2013 00:13:08 // 131560
Tapasztalatok:
-furcsa, hogy nem az 1300-tól a 2200 rpm-es fordulatszámon kell autóznom, és az is, hogy 4000től indul meg, meg hogy nem kell megvárni az izzításjelző kialvását :)
Eddig kifejezetten tetszik a TS karakterisztikája, bár hiányzik a 300 Nm, igaz, még nem is nagyon nyomogattam neki a gázt, a vezműszíj, vízpumpa, fesz.görgők + hidrotőkék (melegen ciceregnek) megvannak jövő héten csere. Holnap dobok fel képeket :)
Itt meg is kérdezném akkor, hogy milyen olaj is kell pontosan a motorba, a váltóba, és mennyi?
köszi, még sok-sok kérdésem lesz a kedves Twin Spark-os Cartársakhoz :)
-furcsa, hogy nem az 1300-tól a 2200 rpm-es fordulatszámon kell autóznom, és az is, hogy 4000től indul meg, meg hogy nem kell megvárni az izzításjelző kialvását :)
Eddig kifejezetten tetszik a TS karakterisztikája, bár hiányzik a 300 Nm, igaz, még nem is nagyon nyomogattam neki a gázt, a vezműszíj, vízpumpa, fesz.görgők + hidrotőkék (melegen ciceregnek) megvannak jövő héten csere. Holnap dobok fel képeket :)
Itt meg is kérdezném akkor, hogy milyen olaj is kell pontosan a motorba, a váltóba, és mennyi?
köszi, még sok-sok kérdésem lesz a kedves Twin Spark-os Cartársakhoz :)
atesssz24-03-2013 00:06:40 // 131559
azért, mert neked jópár TS motorod halt meg, attól még nem törvényszerű, hogy az enyém is meghaljon, így bocsánat, de visszautasítom a részvétnyilvánításod :D
Fairlane23-03-2013 22:40:14 // 131558
Ez valami vicc?
Inkább azt mondd, mik e tünetek. :)
Inkább azt mondd, mik e tünetek. :)
Marklar15523-03-2013 22:38:33 // 131557
Miért ne :-PP
Zsolt15523-03-2013 22:07:43 // 131556
Aztán miért? :-)
Zsolt15523-03-2013 22:03:02 // 131555
Gratulálok hozzá! :-))) Ha lesz képed róla, tedd majd fel.
Kicsu23-03-2013 19:42:23 // 131554
Na ez miez???
Electric malfunction of the final power modules inside the ECU. This kind of fault can be due to a breakdown in the actuators connection circuits (injectors, idling actuators, etc..). Check the electric power supply and the connections between actuators and ECU and also check the correct functioning of all actuators installed in the system BEFORE carrying out any replacement.
Az ok erre a hibara Unknown
A hiba aktualis statusza utkozes elofordult / Idoszakos / Jelen
The error counter value is 9
Nem a forditás érdekel,az megy nekem is,hova nyúljak (magamon kivül) vagy mit csináljak?
Alfacityre viszem a tálca sört annak aki érdemben segit. :)
Electric malfunction of the final power modules inside the ECU. This kind of fault can be due to a breakdown in the actuators connection circuits (injectors, idling actuators, etc..). Check the electric power supply and the connections between actuators and ECU and also check the correct functioning of all actuators installed in the system BEFORE carrying out any replacement.
Az ok erre a hibara Unknown
A hiba aktualis statusza utkozes elofordult / Idoszakos / Jelen
The error counter value is 9
Nem a forditás érdekel,az megy nekem is,hova nyúljak (magamon kivül) vagy mit csináljak?
Alfacityre viszem a tálca sört annak aki érdemben segit. :)
atesssz23-03-2013 19:34:06 // 131553
1.8 TS 140 LE. + némi zsebpénz. Van mit csinálni a kasztnin, de szerintem ez megmarad szaladgálós autónak, a szükségeseken kívül már nem költök, erre már biztos nem kerül nagy fék, meg xenon.
Marklar15523-03-2013 15:09:19 // 131552
Marklar15523-03-2013 15:07:08 // 131551
Tsiga meg a komolyság? :-PPPP
Marklar15523-03-2013 15:06:32 // 131550
Nem vagyok én szomorú... :) De nem értem a TSre mozdulást... Lehet megszűnt az óccó gázolaj forrása.? Vagy rájött, hogy egy Autót, benzin motor hajt? :)))
TSiga ( I am the TSIG)23-03-2013 14:59:12 // 131549
1-2 -szer már összejött így :-)
De most már megkomolyodtam.. :-(
De most már megkomolyodtam.. :-(
karika15523-03-2013 14:50:13 // 131548
...ennyire ne légy szomorú 1-szer neked is lehet majd... :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
547
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?