Ma retkeltem egy kicsit az SW-t...
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00349/00349040t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00349/00349041t.jpg)
Buksi20-05-2013 20:12:39 //
132794
Ez sem rossz! :-)
GT Ɨ|ѯ20-05-2013 20:10:54 //
132793
hátsó fék betaposva még:-)
Alfy20-05-2013 18:07:59 //
132792
Buksi20-05-2013 14:51:52 //
132791
Azért megnézném a többi autós fejét, amikor így átrepülnénk a körforgóban! :-DDD
Buksi20-05-2013 14:51:00 //
132790
Igen, ez lenne a normális! :-))
Képaláírás:
"Így kell átmenni a körforgalmon!"
:-D
GT Ɨ|ѯ20-05-2013 07:57:31 //
132788
Nem téli használatú:-)
Buksi20-05-2013 04:09:12 //
132787
Ez ám az egy kerék! ;-))))
![](http://kepfeltoltes.hu/130520/btcc-alfa-romeo__470_x_307__www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Buksi20-05-2013 02:46:26 //
132786
Télen jól lehet vele tolni a havat! :-)))
atesssz20-05-2013 00:43:24 //
132785
nem hiszem, utálja az alfákat :D A 2.5 TD motorterében az volt a baj, hogy a 8-as villáskulcs sem esett le, ennél az a baj, hogy egy kamion is megfordul a hűtő meg a blokk között :P
Akkor félreértettem: megstoppolni :-)
Stipi-stopi! :-)
STOP, az enyém! :-)
Valahogy így értette... :-)
atesssz19-05-2013 21:12:04 //
132782
Valami rémlik: Karosszériás barátom mondta, mielőtt fel akartam vele rakatni, hogy STOP!
Vagy hogy érted hogy stoppolni? :D
Komoly, de egy központi anyás felni lenne a nagy szám. :-)
GT Ɨ|ѯ19-05-2013 20:51:37 //
132780
Esti mese:-)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00348/00348972t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00348/00348973t.jpg)
Zender kitt és OZ a nagy varázsló.
Gratula.
Azt a hővédőt stoppolni kell felrakás előtt. (mondtam is, asszem) Már a tartalék autóét küldtem el...
atesssz19-05-2013 09:12:52 //
132778
Tegnap feltettem azt a műanyag védőt is, a kerék meg a sárvédőhöz, egész jó lett :)
Viszont a hővédő a kipufogóra az elég rendesen el van töürve :(
atesssz18-05-2013 17:17:49 //
132776
Van ám különbség... Amit nekem küldtél zárat, azt is 2 óra hosszáig hackeltem, hogy jó legyen a bowdenhez a zár .P
A képen 16V. Van kis különbség a két bowden befogatása között.
Buksi18-05-2013 03:50:05 //
132774
Látom te is tudod melyik a jó évjárat! :-DDD
Buksi18-05-2013 03:46:08 //
132773
Akár annak is! ;-)))
Thomika17-05-2013 21:43:16 //
132772
A későbbi modellekben már volt a bowden. Legalábbis a 8V-mben és a 16V-ben más-más cucca van.
Thomika17-05-2013 21:41:38 //
132771
Hajrá! Talán most már jó lesz! :)
Thomika17-05-2013 21:40:08 //
132770
Nos megejtettem a cserét. A vicces, hogy mikor kivettem a jeladót, kiderült, hogy ez a harmadik verzió. A sárga a legvastagabb, aztán jön a kocsiból kiszedett, és a legkisebb zöldet, beleraktam. Utána kipróbáltam, beindulta kocsi, nem volt semmilyen negatív visszajelzés. Szóval a következő napokban kiderül, ez a művelet segített-e...
Hm. Az az érdekes, hogy majdnem így vezettük el. De! A zárba való becsatlakozásnál nekem van egy fehér biz-basz ami a régi bówdenen is rajta volt. De itt a képeken és amit Te adtál bówdenen nem volt rajta. Egy ilyen távtartó féleség. Én azt átraktam a régiről arra is amit adtál. Lehet az a baj, hogy az rajta van? Biztos tudod mire gondolok.. Köszi a képet amúgy! :)
atesssz17-05-2013 17:52:25 //
132768
Én már első alkalommal megnéztem volna, hogy mi a hiba az ECU-ban, ha tehettem volna :D
Amúgy valószínű hogy az ECU-ból kapja, mert a környéken több szenzor nincs, aminek köze lehetne a keverékképzéshez/vízhőfokhoz, kivéve annak, ami a hengerfejben van, a 2 csatlakozós.
amúgy tökéletesen indul.
Thomika17-05-2013 15:11:46 //
132766
Ahogy a manualt néztem, minél magasabb a hőmérséklete a víznek, annál kisebb az ellenállás. Lemegyek rámérek a termosztátban lévőre, és lecserélem a "raktáron" lévőre...aztán majd meglátjuk.....
Thomika17-05-2013 15:10:07 //
132765
Süsnye jól mondod! A 16V-ben már csak 2 hőmérséklet érzékelő van, az egyik a termosztátban, ez a computernek adja a jelet, innen küldni szanaszét! A termosztát alatt-mögött a max. hőmérséklet jeladó van.
Atesz!
Ez jól hangzik, lecserélem én is, aztán meglátjuk. Le is megyek mojolni egy kicsit! :)
Már jó helyre vittem :DDDDDD
GT Ɨ|ѯ17-05-2013 11:58:37 //
132763
a 19-es:-)
süsnye17-05-2013 10:50:16 //
132762
amikor a piktogram-ot bedobja, akkor kellene megnézni, hogy milyen hibakód van az ECU-ban.
Emlékeim szerint az érzékelők (de ezek 8V-s emlékek):
- termosztátban a motorhőfok érzékelő van, ami az ECU-nak küldi a jelet a keverékképzéshez
- külön kapcsoló a magas vízhőfok lámpának (ezt testelted le)
- külön jeladó a vízhőm órának (ennek is ott kell lennie a környéken, de az is lehet, hogy a 16V-nél már az ECU-tól kapja az óra a jelet, ezt nemtom).
Lengő karostól... Nem jó helyre vitted műszakira... ;)
Alfy17-05-2013 07:51:05 //
132759
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00348/00348916t.jpg)
Hétvégére! :)
Buksi17-05-2013 01:23:49 //
132758
Jó lenne egy ilyen készlet! ;-)))
Szerelgetéshez... :P
![](http://m.blog.hu/gl/globalicum/image/2012/avegyesek/srofkulcs.jpg)
A szakadtal össze, de jónak tűnt. Ha küldenél egy képet megköszönném!
GEORGE16-05-2013 21:30:05 //
132755
Ez dobta a gép.
Amúgy mióta megvettem, a szíjszakadásig, semmi nem romlott el rajta.
atesssz16-05-2013 18:15:45 //
132754
Ma is gond nélkül beindult az autó tűző napon.
Én is méricskéltem egy kicsit:
A jeladóm szobahőmérsékleten 1980-2000 ohm, attól függően, mennyit taperoltam :)
Ettől függetlenül lehet rossz egy adott hőmérsékleten, és ez meg is magyarázná azt, hogy hűvösebb időben miért indul be, melegben meg nem. Nem nagyon ismerem a PTK lelki felépítését, de az elképzelhető, hogy egy adott hőmérsékletnél rossz ellenállás értéket ad az ECU-nak, ami esetleg értékelhető értékeken kívül van az ECU-nak, és ezért produkálja azt, hogy bedobja a piktogramot, és baszik indulni.
Egyébként arra kíváncsi lennék, hogy a vízhőfok mérő óra honnan kapja a jelet? Lehúztam annó a motor hőm. jeladót a termosztátról, meg azt a csatit is, ami látszik jól a legutolsó képeden!
Az egyik sarut, ha letesteled, akkor villan ki a túlmelegedett hűtővíz ikon a műszerfalon, a másik saru pedig egy PTK. Nem tudom hova küldi az adatokat. De mondom, mindkét lehúzott gomba-csatlakozónál mutatta az óra az aktuális hőfokot o_0
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00348/00348878t.jpg)
Bal elejében az autónak az első szilentett hogy lehet kicserélni?? Müszakin elhúzták-e miatt Keddre össze kell reszelni. Segitséget elöre is köszi!
Thomika16-05-2013 08:35:53 //
132752
Helyesbítenem kell! Jelenleg is Zöld jeladóm van, csak a kék bosch csati megzavart...Most lementem és inkább beindítottam a járgányt, hogy később el tudjak indulni :P Pöc röff indult! Közben lefotóztam a dolgokat.
Ezek vannak itthon: (szerintem a sárga még a 8V-jé lehetett, mert jóval vastagabb)
Ez van a kocsiban:
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00348/00348869t.jpg)
Thomika16-05-2013 07:29:46 //
132751
Az jó! :) A vicces, hogy most kék színű a benne lévő, van itthon egy sárgám meg egy zöldem, de a zöld sokkal vékonyabb, tehát az akár máshoz is tartozhat, bár nem tudok a rendszerben más, ilyen kinézetű érzékelőről. Sajnos, a sárgán egyáltalán nincsenek számok, így neten nem tudok rákeresni, a zöldön lévő 6 karaktereset meg nem találja a gugli....
Thomika16-05-2013 07:26:46 //
132750
Jó reggelt!
Nem vagyok egy autóelektromossági szaki, ezért csak remélni tudom, hogy jól mértem ki az éppen kezemben lévő termosztát jeladót...2000 Ohm állásra kapcsoltam a multimétert és elvileg a két láb között, ha összeér a két vezeték, akkor mutatott értéket, ami így 1759 volt. Ez egyáltalán jó így vagy nem jól mértem? A manual szerint 60 fokos teszt vízzel 470-600 ohm között kell lennie. Ez meg ugyebár szobahőmérsékleten leledzik éppen.
Még a kocsiban lévőt is megpróbálom lemérni, annál milyen értéket mutat...
Fényképezek Neked egy ajtót ami még egyben van... :) Nem mind1, hogy merre van felfogatva. Össze mérted a szakadtal?
Várj, amíg melegszik az idő és megnyúlik a bowden :-)
Amúgy semmi.
Ma megint nekiestünk Faterral a bowdenes sztorinak. Szétszedtük az egészet. Zár ki, bowden beleakaszt és a belső ajtónyitókaros vázat is összekötöttük. Szóval összeraktuk az egészet de úgy hogy nem az ajtóban volt. Olyan mint ha a bowden pár mm-el rövidebb lenne. Nagyon paszentosan de működött( ajtón kívül). Beraktuk, minden fázisnál próbálva. De ahogy beraktuk a belsőkilincses házat a helyére nem csukódik, a bowden annyira megfeszül hogy állandóan nyitva tartja a zárat. Ahogy kivesszük a helyéről, enged annyit a bowden, hogy a zár nyílik és csukódik. Minden össze van rakva elméletileg jól, nagyon nagyon sokszor átnézve. Érdekes az is, hogy ha a helyére rakunk mindent, akkor a belső kilincs mögötti csavart nem tudjuk becsavarni, mert éppen hogy 1 kicsit nyílik ki a kallantyű és nem annyira hogy hozzáférj.. Ezek után ötlet? :)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.