Forum >> 155

VKG231!!! (156+75)30-08-2016 15:12:57 // 146977
Ugyanezt az autót néztem én is...

De akkor kicsit megint ott vagyok, ahol a part szakad, és megint nincs helye egy hobbiautónak, mert ez azért picit az.

Várok azért egy 2.4 jtd-t, de a szerelem ebbe az irányba -nálam- annyira nincsen meg.

A nem kombival meg ugyanott vagyok, ahol a 155-tel, annak végképp semmi értelme :)

Egyébként Te is ismersz 50 ezrenként olajat cserélő 16V TS-t, ami bőven 240 ezer fölött futott :)))
WarbiRunner (Gyuri)30-08-2016 11:27:02 // 146976
Utazó komfort autónak, bringaszállítónak (fél off):

http://www.hasznaltauto.hu/auto/lancia/kappa/lancia_kappa_sw_2.0_le_90e_km-9982027

A 156 ehhez képest hmm... Egy ilyen kappa 5 hengerrel, gyönyörű hanggal, igen jó kényelemmel, furgonnyi csomagtérrel nálam bármilyen 156 opciót überel. Az a 2l- es motor fogyasztani fogyaszt, ellenben a megbízhatósága, robosztussága a tapasztalat szerint nem semmi. Volt az ismeretségi körben, 50e-nként cserélt olajat, 180-akkal közlekedett, néha összetörte. Mégis ment ment és ment. Nem tudom hány százezret tekert bele, de sokat.
VKG231!!! (156+75)30-08-2016 08:06:19 // 146975
Azért nem hiszem, hogy a gyorszáras, tárcsafékes bicajok korában nagy probléma, ha ki kell szedni egy kereket. Konkrétan 1 mp kivenni, 3 mp betenni, mert befelé nem árt, ha be is van állítva a fék.

3 kiszedett első kerék nélküli bicaj meg legfeljebb Transporterbe vagy IFA-ra fér fel, nincs akkora autó a piacon, amibe be lehet dobni.
Legalábbis az én koordináta-rendszeremben.

Azért ez nem a szétszerelés kategória, a 155-be is csak kiszedett első kerékkel férnek el a bringák, de nagyon max. 2. A hátsó kereket nem fogom kiszedegetni ha nem muszáj, persze az is max. 1 perc, de nagyobb a macera.
Buksi30-08-2016 06:59:20 // 146974
Na onnantól kerül át majd a szuszkába! :-DDDDD
Buksi30-08-2016 06:54:53 // 146973
Nem az 1.3 miatt lett kevés. :-DDDDDD
GEORGE30-08-2016 00:30:37 // 146972
A 156 SW-be se fog beférni 3 bringa, max szétszerelve.
A Marea SW-be szétszerelés nélkül befért a bringám elfektetve, első kerék felfele fordítva. Stiiloba MW-be szintén. 156 SW-be nem fért el a bringa befektetve. Csalódni fogsz a 156 SW csomagtartójában, persze a 155-hez képest pakolhatóságra praktikusabb
VKG231!!! (156+75)29-08-2016 21:51:17 // 146971
Én is nagyon kedvelem, de nekem a fiatalkorom 75-ben telt és azért az nagyon más...:)
V6-ot nem szeretnék, számomra az igazi a nord :)

Dobj bele 2.0 16v turbot :)))
VKG231!!! (156+75)29-08-2016 21:49:24 // 146970
Akkor várj, leírom másként is: nem érdekel a véleményed. A személyeskedő, áskálódó, fölényeskedő stílusod meg pláne nem. És képzeld, vannak esetek amikor igenis számít, hogy 550 kmnél kell-e tankolni, vagy 800-anként. (Pesszimista számítások alapján)

Ha csak a pénz számítana, vennék egy Delta TD-t egyébként... ugyebár Marklar is ezt ajánlotta és ebből a szempontból igaza is van.
Amúgy 156-ból milyen motor, ha nem jtd? Csak, hogy visszakérdezzek... ;) A V6-tal ugyanott vagyok a tankolásokkal...

Elmondok még valamit: bizonyos tevékenységekhez KELL a lehajtható ülés. Ilyenek pl. a kerékpározás is. Mert 3 bringa nem fér be a 155-be, még úgy sem, ha ki van szerelve az ülés (próbáltam).
Ennek az egyedüli oka az, hogy szűk a rés.

Szerencsére én sem szeretnék veled libát őrizni, ugyanakkor én nem is beszélek veled olyan stílusban, mintha már megtörtént volna. Tartsd magad te is ehhez.

Amit leírtál igaz lehet, de néhány dolgot nem veszel figyelembe (természetesen mivel nem a te álláspontodat képviseli, nem is fogod, láttuk már ezt sokszor itt), mégpedig azt, hogy a 155 futóműve, zajkomfortja, extrázottsága sem veszi fel a versenyt a faceliftes 156-osokéval (bocs mindenkitől aki érintett), emellé pedig ott van az is, hogy kimész-e egy seggel 800-900 km-ert, vagy meg kell állnod.

Ezennel én befejeztem a "vitát". Szidj nyugodtan, túl fogom élni :)
Fairlane29-08-2016 21:32:06 // 146969
Na lesz itt még rinya, majd amikor a gyerek szétlocsolja hátul a kakaót, meg rajzol sportszelettel az ülésre... :P
GEORGE29-08-2016 20:57:10 // 146968
Veled nehéz eszmét cserélni, kulturáltan vitatkozni meg lehetetlen, mert valahogy nem fogod fel amit ír az ember, és egyből mindent támadásnak veszel. Nem hiába volt már emiatt sok gondod itt. Tudod, ha egy valaki megy szembe a forgalommal akkor nem a többiek a hibásak. Libát se szeretnék veled őrizni, mert te veled nehéz értelmesen vitatkozni-beszélni. Ellenben kurvára megmondod a nem frankót. Nem fogom vissza keresni, de ha a fogyasztás a gondod, és amiatt akarsz cserélni autót, akkor gondolom nem azért teszed, mert nem számít a pénz.
Soha nem turkáltam senki zsebébe, és erre a barátaim , közeli ismerőseim a tanuk., de minden kerül valamibe és máshogy nem lehet róla beszélni, mint leírom az árát valaminek és úgy összehasonlítom valamivel.

Na itt egy lehetőség, hogy bebizonyítsd, hogy tudsz értelmesen beszélni és vitatkozni.

Ami miatt én azt gondolom, hogy cserébe 1-15L/100m fogyi csökkenés nem ér meg egy autó cserét, az a következő:
Egy valamire való 156-os JTD 600-800 ezer. -- Lehet kapni 350-400-ért is, de azok végső kilométereinken vannak.-- Szóval a 600-800-ra, a vásárlás után, még rádobod a kötelező olajcsere, vezérlés csere, esetleg egy-egy lengőkar csere dolgot és máris vígan újabb 200ezer elszaladt. Aztán átíratás, és még ami közben kiderül stb stb. És akkor feltételezzük, hogy a turbónak, meg kettőstömegűnek nincs baja.
Fogyasztásban az 5 litereket el lehet felejteni, mert azok csak legenda szintjén léteznek, vagy max úgy, hogy fix 80-90km/h a max sebesség. Egy kerekítve 1400kg-os 156-os 1.9 JTD motorral lendületes Alfás stílusban város, elővárosban 7-8 közt bármi. Autópályán 6-7 közt. Persze nem 110-re gondolok. Amúgy pedig szintén hasonló méretű, súlyú és teljesítményű másik dízel sem fog kevesebbet enni, mert a fizikát nem lehet megkefélni.

Kérdezem meg Marklart a TS felújításról?
Te meg kérdezz meg mást a JTD felújításról. igaz marha ritkán kell, de akkor fájós.Azt hiszed a 14-16 éves párszáz ezer forintos 156 makulátlan lesz?
Sokukban 500-700ezerről tekerik vissza a még elfogadható 350-380ezerre a számlálót. Nem véletlen kerülnek csak pár 100ezerbe.
Marklar15529-08-2016 20:40:54 // 146967
Mesélj csak. 1,3 fürgéd lett, s máris kevés a 2,0 ? :DDD
Buksi29-08-2016 19:18:33 // 146966
Ízlések és pofonok. Nekem a 75 annyira nem tetszik, talán csak az America, de az is csak a 3.0 V6 motor miatt! Valahogy nem fogott meg a 75, úgyhogy marad a 155, ezt alakítgatom, babusgatom. :-))
Bár kezd kevés lenni a 2.0. :-D
Hobbi autónak szeretném az 55-öt, de a gyerek miatt szinte majdnem mindenhova azzal megyünk, de mondjuk még így sem vészes.
Buksi29-08-2016 18:45:26 // 146965
Így van, Isten fizesse meg a jóságodat! :-DDDDD
Buksi29-08-2016 18:44:54 // 146964
Ugyan, semmi bajuk. Azóta is tökéletesen működnek. ;-))))
VKG231!!! (156+75)29-08-2016 16:24:50 // 146963
Nekem a már leírt a problémám... Számomra a 155 nem eléggé 75. Hobbinak viszont majdnem ugyanannyiba kerül fenntartani, még ha a bekerülési költsége nem is ugyanannyi. (Az olaszországi árakat megfigyelve egyébként még nem is hatalmas a különbség, csak rájön a regisztrációs adó meg ez-az. Mivel IE-t szeretnék, az OT rendszám még nem játszhat.)

Viszont mivel ugyanannyi apróság jön mindkét típuson elő (a motor a mi esetönkben kvázi ugyanaz, a Nord IE és a 8V TS között csak a körítés más), ezért számomra egyértelmű a választás. 1-2 éven belül be akarok szerezni egy 75-öst, de azt meg csak "valami" mellé.

Pont ez a gond a 155-tel (és neked is ott van mellette az éppen aktuális suzi :) ), hogy sajnálom minden nap használni, még akkor is, ha folyamatosan őrzött garázsban/parkolóban állok vele és rossz időben sosem használom. De ahhoz meg nekem nem elég, hogy megtartsam hobbinak. Elhanyagolni nem fogom, eddig sem tettem, de nem bánnám, ha annyit menne el egy tankkal, mint egy 1.9 JTD.
VKG231!!! (156+75)29-08-2016 16:14:13 // 146962
Na álljunk már meg: Honnan veszed, hogy nincsen pénzem? Na és miért kell mások zsebében turkálni? És pláne mi közöd hozzá, hogy kinek mennyi pénze van? Sosem fogom ezeket a dolgokat megérteni... utálom ezt a kifejezést, de ez végképp nagyon durván "magyaros" viselkedés.

Mintha őriztünk volna együtt libát, de komolyan.

Azzal amúgy mi a baj, hogyha kell az előző autó ára az újhoz? Komolyan kíváncsi vagyok a válaszra :D

Figyelj, 200-ért amúgy kiváló Ventokat lehet venni. Vegyél :) Ugyanaz. Vagy Toledot :) Még jobban hasonlít! Jó 1.9 TréDéI-vel, sportdízel! ;)

Ja amúgy akárki vehet, ezt én akárkinek elmondom. Sőőt, meg lehet venni a 150K-s lejárt műszakis 155-öket is amúgy!
És az pont ennek a topicnak a tárgya, hogy az mennyibe fog kerülni, mire "jó" is...

Kérdezd meg Marklart a 8VTS motorfelújításáról...
Marklar15529-08-2016 15:53:11 // 146961
Hétköznapokra meg szereztem egy jó verdát neked.... ;)
Marklar15529-08-2016 15:51:30 // 146960
Fasza. Ne dugd rá a csatit. Mert zárlat lehet. Vagy leég a motor. :D
Buksi29-08-2016 11:43:27 // 146959
Sokszor gondolkodtam már én is, hogy eladom, de annyit úgysem fizet érte senki, amennyit kérnék érte. Elherdálni aprópénzért viszont nem fogom. Akkor inkább velem jön a sírba! :-)))))
GEORGE28-08-2016 22:59:55 // 146958
Akkor írom másként. Magyarországon nem vesznek ilyen korú autót ennyiért.....hiába jó. Csak a fanatikusok. Én is 770-ért vettem az enyémet, adtam érte ennyit mert tudom mit vettem. De hidd el az "én" fajtámból van a kevesebb, sőt inkább igen ritka.


Hangosan gondolkodik: ha nincs pénze valakinek miért ad el egy jó és megbízható autót, aztán vesz egy drágábbat, amit leszervizel, átírat stb stb, amit erre a projektre rá kell költeni, abból kivitelezhető a többlet fogyasztás.
Buksi25-08-2016 17:22:47 // 146957
Nem, az elektromos ülésemet hegesztettem meg. :-))
Marklar15525-08-2016 14:44:37 // 146956
Bevarrták a kipufogód? :D
Buksi25-08-2016 14:02:56 // 146955
Én is tudtam róla, mert már voltam ott egyszer! ;-) :-DDDD
Marklar15525-08-2016 11:17:43 // 146954
Te beszélsz arról, amit én már rég tudtam. :P
Buksi24-08-2016 07:50:46 // 146953
Ugye milyen fain? A bratyómnak is ilyen van! ;-))))))))))
Buksi24-08-2016 07:50:17 // 146952
Valami ilyesmi volt, csak pont fordítva! :-DDDD
Buksi24-08-2016 07:49:37 // 146951
Sztem akkor egyről beszélünk. Ez pont az utcasarkon van. :-)
VKG231!!! (156+75)24-08-2016 07:36:21 // 146950
Rendben ;) (Amúgy ha utánanéznél ennek az árnak, tudnád mennyi az annyi...)

Mondjuk mindenkinek jó lenne ha 100-ért hirdetném, mint a többi fost? Vagy faxt, elmondom hol parkol aztán bontson róla mindenki amit akar? Komolyan vicc ez a hozzáállás...

Anno egy bizonyos boxeres cartárs is ezt mondta a 145-re aztán mégsem úgy volt. csaxólok ;)
GEORGE24-08-2016 03:36:00 // 146949
Szerintem annyiért nem megy el. Mire megveszed a 156-ot, átíratod, vezérlés olaj-szűrők stb stb elköltesz gazdagon annyit, hogy a fogyi különbözet simán kijön. .. . .
GEORGE24-08-2016 03:31:27 // 146948
micsoda prizmás helyzetjelzőid vannak öcsém :-)
Marklar15523-08-2016 22:51:43 // 146947
Gondolom ilyesmi:
"Wazze, de jól megy az a fekete 155"
"Aztaaaaa már tizedszerre is lenyomott"
"picsábaaaa, de ciki megint nyert, majd itt a kukoricáson át haza sunnyogok"
:D :D :P
Marklar15523-08-2016 22:46:47 // 146946
Olaszoktól hozták nem olyan régen. Lepapírozták...Sok pálya van benne. Oda verték az alját. A friss olaj, meg a teknő csere már nem segített rajta....Szerdán hozzák vissza. Elvitték a hátulját, mert rozsda mentes volt. ...
194620km
Marklar15523-08-2016 22:18:33 // 146945
Gazdagréten is van egy. Régen jártam náluk. Még a Trabira csináltak kipuffot.
Buksi23-08-2016 21:03:41 // 146944
Azért ahhoz még nekem is lesz egy-két szavam. ;-))))))))
Papamaci23-08-2016 19:05:04 // 146943
Szia nincs mit. Igen más a motorszám és műanyag szelepfedeles de még bowdenes a gázpedál.ja és 210 000 km van benne kb.
Forró23-08-2016 19:04:22 // 146942
Csak ne olyan hevesen, még a végén nem csak sima felújítás lesz, aztán nézheted a 2.0 16V feliratot a kocsi hátulján. :D
Viccet félretéve az a cél, hogy addigra azért kész legyen.
Buksi23-08-2016 18:22:27 // 146941
Buksi23-08-2016 18:18:49 // 146940
Reméljük, hogy inkább előbb! ;-))
Mert hát kit nyomok akkor le Kaposújlakon megint? :-DDDDDDDD
Forró23-08-2016 18:01:04 // 146939
Azt mondod olyan állapotú? Mit tudunk róla? Olajat mennyire ette, kellő kalória megvolt-e benne, mennyi bevallott km-el rendelkezik, meg eleve mi vezetett odáig hogy csapágyas lett? Tudom sok az igény, de az "új" blokk minimum 50ezer km-t bírjon már ki gond nélkül, mint a mostani is.
Forró23-08-2016 17:58:06 // 146938
Igen ez jól hangzik, csak sajnos ugye motorszám nem egyezik (az egy dolog hogy nekem is csak annyi van a forgalmiba hogy ar672, bár ha más nem, akkor dr flex megoldja...), aztán az kicsit macera, de ha műanyag szelepfedelesből lesz értelmes ajánlat, akkor miért ne. Első sorban fém szelepfedelesre vadászok. Azért köszi :)
Forró23-08-2016 17:55:25 // 146937
Köszi, majd csak talpra áll előbb utóbb. ;)
Buksi23-08-2016 09:21:53 // 146936
Kabbe! :-DDDD
Buksi23-08-2016 09:21:37 // 146935
Van itt a XI.-ben egy kipufogós nem messze tőlünk, valamikor majd kimegyek hozzájuk. Csak el kellene döntenem, hogy a Bárdiban vegyem meg a középső részt vagy csináltassam meg rozsdamentesből. Az utóbbi tuti sokkal drágább, viszont tartósabb is. :-)
Marklar15523-08-2016 08:27:12 // 146934
Van külső kárpit is? :-DD
Marklar15523-08-2016 08:25:35 // 146933
Az sem keresés. Csak nézelődés :-DDD
Marklar15523-08-2016 08:23:41 // 146932
Ha a Tiednek jó a főtengelye, de más szart be akkor érdemes foglalkozni ezzel.
Buksi22-08-2016 20:10:34 // 146931
Részvétem. :-(((
Buksi22-08-2016 20:08:58 // 146930
A vízelvezető furaton biztos, hogy nem folyik be a víz a szőnyegre, mert lejjebb van, mint a küszöb. A fóliának van köze hozzá, mert az ajtó belsejére csöpög a víz és onnan folyik be az utastérbe. De a legegyszerűbb, ha leszeded a belső kárpitot és kívülről az ablakra öntöd a vizet. Megfogod látni, hogy hol folyik be a víz! :-)
Buksi22-08-2016 20:05:32 // 146929
De keresek, mert amíg ide nem írok, akkor a neten nézelődöm ezügyben. ;-))))
Köszi a tippet! :-)
Papamaci22-08-2016 19:52:32 // 146928
Nekem van egy motorom de ilyenbe van egy kicsit más.DDD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.