Forum >> 155
SD16-08-2006 12:37:13 // 9182
Aalapjárati motor tisztítás volt? Kartel gáz cső nicsncs elrepedve, kap kenést?
Yoyo16-08-2006 11:31:28 // 9181
Sziasztok!
Következő a helyzet, mivel itt többen vagytok akik nálamnál jobban vágjátok a 155-öst így tőletek kérek segítséget!
A hiba: Elindítom a gépet természetesen gáz nélkül a motor felpörög 1100-1200rpm/min-re majd leáll, következő próba szintén zenész harmadikra felpörög, majd leesik a fordulat 500-600rpm/min-re onnan beáll a helyes alapjáratra nem is ingadozik és innentől kezdve nincs gond. Vagyis az első pár gyorsításnál egy kicsit torpanós, rángatós. Ez melegen nem jelentkezik. Mi lehet a baj?
Marklar15516-08-2006 00:58:23 // 9179
Látom ismét téma volt a lambda.
Szóval amig én nyaraltam az autóm szerelőnél volt.
Ugyanis az utóbbi másfél-2 hónapban határozottan megnőtt a fogyim.
Itt pesten 11,5-12l (finoman!!! használva) a korábbi 9,5-10l hez képest (határozott dinamikusabb autózással).
(ügye 300+ a benya) :(((
"Szervíz könyvemben" lapozgatva épp a kipuff csere utánra, datálhatóan...
Sóval:
1.Befecsi szerelő, lambdát megmér...rossz.
A tűzfalnál lévő csatik nem jól vannak összedugva sem! ???
Nem tudom, hogy ezt ki húzta elötte még szét.? Mert ügye még rendessen működött.
2.Újabb időpont, saját lambdával megjelenés aknában látja, hogy nem tudja kivenni. A szupermega kipuff klinikában, (Gazdagréten) úgy rakták fel a rendszert, hogy nem figyelték, hogy a lambda épp a váltó rudazat alatt van.
Mível kerűlt a kat helyett lévő cső helyre egy dob, ezért kb 2cm volt a távolság a vezeték és a rudazat között. Meg kértem is még, hogy az egész rendszert minél feljebb helyezzék.
Mindenféle szaron le is ért az a dob s épp őssze verődött a vezeték a rudazattal.
3.Időpont kipufosokkal...
4.Másnap hajnali (8h) megjelenés. (Másfél év garanciát vállaltak a szerelésre).
S már 2x voltam elötte garis javításon, mert letőrtek a tartófülek hátúl. Természetessen nem volt olyan "anyája" amit oda kell hegeszteni a lambdának. Én mentem el esztergályoshoz csináltattni.
(1000ft!!! egy menetes perselyért)
Azt a dobot végűl is kihagytuk, s ismét egy csövet raktak oda.
Megpróbált még 5k ra lehúzni 40' szerelésért és 50cm csőért.
2,5ben megállapodtunk, mert ügye hazavágta a lambdámat és kellemettlenséget okozott...
5. Vissza a befecsi szerelő. Tartalék lambdám betesz. Méricskél...
nem működik. Polcon lévő új (NGK 18k) valamit dolgozik, de nem az igazi.
6. megállapít, hogy valószínű a compúter a hibás. Előfordúlt már, hogy a referencia testen, kábelen keresztűl valami elszállhatott...
7. épp volt egy tartalék máshol hibás compúterem. 2in1
Most érezhetően harapósabb, s még a chips tuning is megmaradt;-)
+10k volt a szerelés:(
Marklar15516-08-2006 00:30:33 // 9178
Jelentem visszatértem Korfuról.
5-6 db 155-öst láttam. abból csak 1db volt olasz rendszámos.
16V-s de törött volt a Bh sárvédője:(
Többi ALFÁs élményem megírom a "Találkozások+ Offos verdák" topicba.
Marklar15516-08-2006 00:27:45 // 9177
Ezt így nehéz...
Csúszik a kuplung.
Cirka 60k szereléssel:(
Gyozi15515-08-2006 23:20:25 // 9176
Sziasztok! Már ismét hozzátok fordulok, mert felfedeztem egy újabb próblémát. Mikor elkezdem húzatni a kicsikémet akármelyik sebességi fokozotban, 3000-5000 furdulat között olyan hangja van mintha csúszna a kuplung, aztán visszaesik 3500-4000-re és újra normálisan húz!
Na ez mi ez? Segítsetek lécci! Remélem nem az amire én gondolok! Csáó!
GEORGE15-08-2006 21:55:04 // 9175
Egy szerényebb kategóriában nem megy a kukába a motor mondjuk egy 156 futamon akkor csak 1 verseny 1olaj dolog áll fenn!
perdix15515-08-2006 21:34:32 // 9174
És azt honnan tudom hogy nekem../végül is nem nekem hanem a vasnak..hehehehehe/ mellik van? Dióda? vagy ellenállás? Egy biztos..amiota megnövekedett a fogyim...az a motorfelujitás...és akkor cserélték fel...fura lene ha pont akkor döglene be a szonda..véletlen egybeesés? Nem hiszem!!! Aztán kituggya! Mindenesetre ezalatt a 1.5 hónap alatt már legalább 6szor maradtam az országuton...mert kifogyott a benya....pl.ma is!!!! Még jo hogy felkészülök a betyár mindenit..és van a csomiban kannya!!!!!hehehehheehehe
Selmak15-08-2006 16:44:17 // 9173
Attól függ hogy termoellenállás vagy Termodióda mert utóbbinak nem mindegy a polaritása.
Fairlane15-08-2006 16:41:36 // 9172
ja, es ami lemaradt, ma kezdtem az uj melohelyemen, egyelore tetszik
a parkoloban lattam par alfat, majd jol bekartyazom oket :))
Fairlane15-08-2006 16:40:25 // 9171
haj evribadi
megint produkalt a verda
nem megy a legbefujas
azaz a 1-es fokozatban a kapcsolot mozgatva, nyomkodva meg valahogy ra lehet birni a ventit, hogy mennyen, 2-esben mar kevesbe, 3-4 -ben nem akarodzik...
ilyenkor a kapcsolo halodhat? gondolom, ha biztositek, vagy szakadas lenne, akkor semelyik fokkozatban nem lelegeztetne... (?)
mszabika15-08-2006 10:23:25 // 9170
Háeztetköll e!! :))
norbee15-08-2006 10:05:47 // 9169
Háésezkőcsinánie?? :)))
norbee15-08-2006 10:04:11 // 9168
Öööö... kiváncsiságból utánnanéztem ennek a perdix dolognak. :) Asszongya a manuál, hogy minél alacsonyabb a motor hőmérséklet, annál kisebb az ellenállás mértéke. Hogyaszongya konvergál a 0 felé, csak hogy a műszakisok is ércsék. :) Namost mivel két derót megy belőle, megcserélés esetén nem tom okozhat-e bajt ez, merhogy a derótok vége ott landol a kompjúteren.
granturismo15-08-2006 10:02:41 // 9167
Az szívás..:-(
mszabika15-08-2006 09:43:02 // 9166
Mostvanegykisidőm e! :))
norbee15-08-2006 09:40:25 // 9165
Moskellfigyelni e? :))
mszabika15-08-2006 09:17:32 // 9164
milyen neonokat???? milyen fóóóóliááátttt???? :DDDDDD
mszabika15-08-2006 09:15:44 // 9163
az új katalizátortól hátrafele 35-40k között mozog (Zara) L+K-ba vettem.
norbee15-08-2006 09:11:43 // 9162
Valamelyik tag regelt ilyennel pár hónapja, akkor volt szó róla. Mind1. Menj, azt look 4... :)))
András bácsi15-08-2006 09:05:31 // 9161
Ez meg könnyűfémöntvény. :(
granturismo15-08-2006 08:11:53 // 9159
Szia Roli.
Vizsgáld meg a kartert, mert általában a karter csavar nincs fixen a karterben hanem egy fémkalickában alakkal kötő biztosításban az elfordulás ellen. A kalicka megemelhető és a csavar cserélhető. Általában 4 lapfejű anya. Bár tény, hogy nincsen külön cikkszáma, de mégis cserélhető.
Ez a lemezkerteresekre igaz.
Roli14-08-2006 22:00:54 // 9158
Még az elöző gazdájánál törtönhetett mert én friss olajal vettem , ott volt az olajcsere cetli is meg minden. Dátummal meg óraálással, meg eszméletlen korrekt embertől vettem, igy meg is bíztam benne hogy tényleg elvégeszték az olajcserét. Csak sajna aki csinálta az annyira nem figyelt oda a dolgokra, de majd megoldjuk, igaz eddig is szivárgot ott az olaj de olajfolt soha nem volt alatta.
Selmak14-08-2006 21:54:29 // 9157
Komolyan ismeretlen szerelőhöz vinni kell a nagybatát és ha rosz mozdulatot kíván tenni... többit gondolom kitaláljátok.
Paco14-08-2006 21:49:35 // 9156
nem, a racingban neked van igazad az 10w-60 én emlékeztem rosszul.
Roli14-08-2006 21:42:42 // 9155
Hali Kartársak
Na ezem az olajcsere beszélgetésen felbuzdulva lecseréltem az olajat, és jól be is szívtam. Az olaj leeresztő csavar meg volt szakadva csak valami okos szaki ahelyett hogy megcsinálta volna rendesen beleragasztotta a leeresztő csavart. Na én most visszatekertem de meghuzni már nem tudtam rendesen.
Megszorulgat de szépen finoman ereszti az olajat, most alá raktam egy tálat. Reggelre meglátom mennyi olajat enged el, ha nagyon sokat akkor le kell vennem a kartelt és el kell vinnem megcsináltatni. Valószínűleg nem szorakozgatok a hegesztéssel hanem elviszem a szakihoz és rakatok (ragasztatok) bele egy rendes fém perselyt amibe nem tud elbaszódni a menet.
Szóval mindenki vigyázzon arra a leeresztő csavarra és nem kell megtépni mint egy állat, inkább meg kell kenni valami tömítő anyaggal meg jó lágy rézalátétet kell odarakni, különben hamar megszakad az aluba a menet!
Mindenki inkább saját magának csinálja, tanuljatok az én káromból ne hadjátok senkinek se ezt megcsinálni mert elbassza, utána meg ti szophattok vele!
Selmak14-08-2006 21:34:50 // 9154
Verseny után meg dobod a kukába a motort, mondjuk DTM és hasonló szinten ez nem szokatlan.
GEORGE14-08-2006 21:32:56 // 9153
Igen írja is a leírás az utolsó sorban!!
Felhasználás: Kifejezetten versenycélra Specifikáció: SEA 5W-20
Selmak14-08-2006 21:31:03 // 9152
Huh a 20as melegoldali viszkozitás már nagyon húzós, szvsz teljesen alkalmatlan köznapi használatra.
GEORGE14-08-2006 21:28:15 // 9151
A Racing az 10W60-as!!!! Én ezt használom!
Aztán van az új SELÉNIA SPORT 10W60-as szintén.
Aztán az új SELENIA SPORT PURE RACE ami 5W20-as
Leírás: Speciális verseny motorolaj, mely lehetővé teszi a motor azonnali maximális teljesítmény leadását. Biztosítja továbbá az állórajtból való jobb gyorsulási képességet, rendellenes kopások elleni rendkívüli védelmet és az extrém külső behatások iránt való ellenállóságot. Kifejezetten versenyzési felhasználásra javasolt. Jellemzői: A Selenia Sport Pure Race műszaki tulajdonságai nagyobb teljesítmény leadását tesznek lehetővé. Az újító Alacsony Súrlódási Adalék (ASA) 80%-kal csökkenti a súrlódási együtthatól a normál verseny motorolajokhoz képest. Ezáltal lehetővé teszi a motor teljesítményének hatékonyabb kihasználását és az alapteljesítményhez képest további +4 extra lóerőt tesz elérhetővé. Az alacsony viszkozitás és a specifikus adalékanyagok azonnali teljesítmény leadást tesznek lehetővé, az alacsony sűrűségi együttható miatt. Nagyobb terhelés esetén magas szintű ellenállóság jellemzi még nagyon kemény versenykörülmények között is, megtartva a motorolaj folyamatos kenőképességét.A motorolaj nem szokványos szintetikus alkotónyagai biztosítják: a magas hőmérsékleten való kicsapódás teljes mentességét, az oxidációval szemben való ellenállóságot, a forgó-mozgó részek maximális kenését, a magas viszkozitás stabilitást. Felhasználás: Kifejezetten versenycélra Specifikáció: SEA 5W-20
Selmak14-08-2006 21:25:52 // 9150
A racing az nem 10W60? Akkor keverem a Castrollal.
Paco14-08-2006 21:21:31 // 9149
Tévedsz.
A Selenia 20k az félszint 10w-40 a racing pedig 10w-50 - csak hogy segítsek eligazodni közöttük.
Gyozi15514-08-2006 20:50:17 // 9148
Okke! Azért köszi! Megyek hunyni,holnap meló, vmiből fennt kell tartani a kicsikét :D Pás
Selmak14-08-2006 20:45:22 // 9147
Sajna a vezélésmódosítóról nem nagyon tudok mit mondani mert én se vagyok régi Alfás és nekem sima kétszelepes JTDm van.
Gyozi15514-08-2006 20:39:46 // 9146
Szerencsére nem eszi az olajat!
Akkor köszönöm szépen a tanácsot!
És a dízel hangról tudnál mondani vmi érdekeset?
Tényleg vez.módosítót kell benne cserélni?
Vagy egyszerűbben is meglehet oldani ezt a zavaró problémát?
Selmak14-08-2006 20:30:59 // 9145
Mivel 16 szelepes a motor, látatlanba fél vagy teljesen szintetikus 10W40 vagy 5W40re szavaznék, ha nincs olajfogyasztás. Ha van akkor 10W40 vagy 10W60 (bár utóbbi ritkább és drágább is)
GEORGE14-08-2006 20:29:55 // 9144
Ő vele fogunk csevegni a neved alatt?? :-)))
Gyozi15514-08-2006 20:27:22 // 9143
Selmak olyanom nincs :D
perdix15514-08-2006 20:14:44 // 9142
igen enyém lassan darabosan járt.....ideje tserélni! De azért egy telitank erejéig megvároma fejleményeket! Üdv:perdix155
Mostí átadom Perdixnének a gépet..mert rögvest lenyel......ugyhogy viszlát később...A presto!
GEORGE14-08-2006 20:11:10 // 9141
Igen a szondának 'aktívnak" kell lennie...
Min és max közt kell járkálnia a mV-nak, ha "darabosan" mozog tuti ,hogy nem jó....... a dús ,szegény,mérsékelt feliratoknak is sürün kell váltaniúk egymást..
Selmak14-08-2006 20:08:55 // 9140
Gépkönyv mit ír?
perdix15514-08-2006 20:05:16 // 9139
Igen igazad van..sajnos..és ha abból indulok ki hogy 1,5 éve vettem a trencsik féle bontóba HASZNÁLTAN..akkor lehet hogy a szinda lesz..és még vmi fura: már mikor megvettem a hasznalt szondát..és rátettük motordiagnosztikára: kilendült az érték..mert ugye akkor jo ha 2 szélsőséges érték között "ugrál" a jel..és nekem alig ugrált...hasonló értékeket adott jo volt..de ahogy mondták..nem az igazi...tehát lehet hogy most halt meg a szonda!!!
GEORGE14-08-2006 20:01:08 // 9138
A lambda szonda az okozhat magas fogyasztást bizony !!!!!
Gyozi15514-08-2006 19:58:59 // 9137
Kössz Selmak!!
De kezdő Alfásként ebből nem szűrtem le hogy akkor most melyik a legjobb olaj bele valójában! :DDD
perdix15514-08-2006 19:56:17 // 9136
--- A légtömegmérőt akkor ezek szerint visszaállítottuk a hekyes mezőre..mert / és lehet hogy vki utolag tette ezt/ be volt jelölve kék tintával a helyes érték..most tehát azon van!!!!
--- most kiváncsian várom a fogyasztást: hisz most jol vannak a vezetékek..a csatin egy 1-es meg egy 2-es számvan..nem véletlenül...azt nem illik összekeverni
--- GEORGE: figyelj rám: ne lovagoljatok azon a 6,06 L/100-as fogyin: az a rekordfogyim: büszke is vagyok rá..de az csak 1 szer volt. Átlagban normál használatnál pár örültködéssel valóban 8-9 között fogyasztottam!!!!
Tehát ha haladni is akartam az 8-9 között!!!! Persze nem városi araszolgatás..városban nem járok vele!!!!
De most a 10-12 ovatosan halagva is horrornak tünt...és sztem most rájöttem a hibára..remélem nem a szonda az!!!!!
Üdv:Perdix155
GEORGE14-08-2006 19:41:44 // 9135
De ezt az ECO üzemet hova ill milyen fordulatszámra állitottátok?????
Mert ugye minden fordulaton más és más értékek vannak....szerintem hiba volt eltekerni, ettől nem csökkenhet a fogyasztás.
Egyedül a lábadtól függ!!
Ha hidegen inditasz és a fordulatod magasabb lesz mint amikor bemelegszik akkor viszont jó a hőmérséklet mérésed....
Selmak14-08-2006 19:37:54 // 9134
Bocs hogy bele vau vau de a 15W40 seléniát nem raknám bele.
Gépkönyv ajánlásai az irányadóak. Az előírt API és ACEA osztályoknál jobbat rakhatsz bele, de rosszabbat nem. Betük az abc fele haladva jelölik a jobb osztályt (API) illetve számok az ACEA nál. Viszkozitási osztály. Hidegebb oldali SAE viszkoztás lehet alacsonyabb mint a előírt, mert hidegen folyósabb és ugye a hidegüzem koptat igazán, a melegoldali viszont ne legyen alcsonyabb. pl. SAE 5W-40 lehet ha 10W40 van bele előírva de SAE5W-30 nem, mert ezek olajok csak a kissé kopottabb motorok illesztési között meglóg, ami olajfogyasztással és fokozott kopással is jár. Tévedés az hogy az alacsonyabb hidegoldali viszkozitási olajok melegen jobban kihigulnak mint a magasabb, ha melegoldali megegyezik. Sőt általában mivel ezek fél vagy teljesen szintetikus olajak még a melegoldali viszkozitásuk is stabilabb mint egy ásványi 15W40-nek. Valmint adalékolásuk miatt tisztábban is tartják a motort. pl. Ha a motor eszi az olajat akkor nagyobb melegoldali viszkozitással bíró olaj pl 10W60 lehet időleges megoldás. De érdemes ellátogatnod az index olajos fórumába. (remélem ne gond egy másik site emlegetése)
Itt meg olcsón rendelhetsz olajat. www.olajbolt.hu
GEORGE14-08-2006 19:37:12 // 9133
Szerintem kár volt az LMM-et piszkálni!!!!
Ha még tudjátok állítsátok vissza!!!!
Nem véletlenül van az gyárilag belőve!
ha a hőmérséklet mérésed rossz lenne a motorvezérlő mindig meleg motor állapotot szimulál, ezért szoktak az ilyen érzékelő hibás motorok hidegen sz@rul járni meg megtorpanni meg ilyesmi....
ha a hőmérséklet mérésed rossz akkor azt a kompjuter jelzi mikor kiolvassátok....
A vezetéket forditsátok meg ha tudod ,hogy az a baj.....
A 6,06 fogyidat már párszor kiveséztük és te vagy it az egyetlen akinek ennyit eszik....ezen kár is továbbiakban vitatkozni..
Egy ilyen motorral szerelt autónak 8-10 liter közt van a normális fogyasztása föleg ,hogy sokszor olvasható töled, hogy "récsing" volt már megint és megint és megint.......
A Brezó 96-os 2,0 16v 155-se a mostani HR kirándulásunk alkalmával 8.3 -8.5 litert evett..
Megjegyzem ,hogy a ti-m 8,5 -9,4 közt evett...
A Blacky 156 1,8TS 16v-je 7,8 -8 litereket...
ebben benne volt a 120-tól a fix 140-160-autópálya át a városok közti 60-80- as tempok!
400 feletti km-re tankolgattunk tehát egész pontos mérések ezek....
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
513
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?