Forum >> 155

Gyozi15514-08-2006 20:39:46 // 9146
Szerencsére nem eszi az olajat! Akkor köszönöm szépen a tanácsot! És a dízel hangról tudnál mondani vmi érdekeset? Tényleg vez.módosítót kell benne cserélni? Vagy egyszerűbben is meglehet oldani ezt a zavaró problémát?
Selmak14-08-2006 20:30:59 // 9145
Mivel 16 szelepes a motor, látatlanba fél vagy teljesen szintetikus 10W40 vagy 5W40re szavaznék, ha nincs olajfogyasztás. Ha van akkor 10W40 vagy 10W60 (bár utóbbi ritkább és drágább is)
GEORGE14-08-2006 20:29:55 // 9144
Ő vele fogunk csevegni a neved alatt?? :-)))
Gyozi15514-08-2006 20:27:22 // 9143
Selmak olyanom nincs :D
perdix15514-08-2006 20:14:44 // 9142
igen enyém lassan darabosan járt.....ideje tserélni! De azért egy telitank erejéig megvároma fejleményeket! Üdv:perdix155 Mostí átadom Perdixnének a gépet..mert rögvest lenyel......ugyhogy viszlát később...A presto!
GEORGE14-08-2006 20:11:10 // 9141
Igen a szondának 'aktívnak" kell lennie... Min és max közt kell járkálnia a mV-nak, ha "darabosan" mozog tuti ,hogy nem jó....... a dús ,szegény,mérsékelt feliratoknak is sürün kell váltaniúk egymást..
Selmak14-08-2006 20:08:55 // 9140
Gépkönyv mit ír?
perdix15514-08-2006 20:05:16 // 9139
Igen igazad van..sajnos..és ha abból indulok ki hogy 1,5 éve vettem a trencsik féle bontóba HASZNÁLTAN..akkor lehet hogy a szinda lesz..és még vmi fura: már mikor megvettem a hasznalt szondát..és rátettük motordiagnosztikára: kilendült az érték..mert ugye akkor jo ha 2 szélsőséges érték között "ugrál" a jel..és nekem alig ugrált...hasonló értékeket adott jo volt..de ahogy mondták..nem az igazi...tehát lehet hogy most halt meg a szonda!!!
GEORGE14-08-2006 20:01:08 // 9138
A lambda szonda az okozhat magas fogyasztást bizony !!!!!
Gyozi15514-08-2006 19:58:59 // 9137
Kössz Selmak!! De kezdő Alfásként ebből nem szűrtem le hogy akkor most melyik a legjobb olaj bele valójában! :DDD
perdix15514-08-2006 19:56:17 // 9136
--- A légtömegmérőt akkor ezek szerint visszaállítottuk a hekyes mezőre..mert / és lehet hogy vki utolag tette ezt/ be volt jelölve kék tintával a helyes érték..most tehát azon van!!!! --- most kiváncsian várom a fogyasztást: hisz most jol vannak a vezetékek..a csatin egy 1-es meg egy 2-es számvan..nem véletlenül...azt nem illik összekeverni --- GEORGE: figyelj rám: ne lovagoljatok azon a 6,06 L/100-as fogyin: az a rekordfogyim: büszke is vagyok rá..de az csak 1 szer volt. Átlagban normál használatnál pár örültködéssel valóban 8-9 között fogyasztottam!!!! Tehát ha haladni is akartam az 8-9 között!!!! Persze nem városi araszolgatás..városban nem járok vele!!!! De most a 10-12 ovatosan halagva is horrornak tünt...és sztem most rájöttem a hibára..remélem nem a szonda az!!!!! Üdv:Perdix155
GEORGE14-08-2006 19:41:44 // 9135
De ezt az ECO üzemet hova ill milyen fordulatszámra állitottátok????? Mert ugye minden fordulaton más és más értékek vannak....szerintem hiba volt eltekerni, ettől nem csökkenhet a fogyasztás. Egyedül a lábadtól függ!! Ha hidegen inditasz és a fordulatod magasabb lesz mint amikor bemelegszik akkor viszont jó a hőmérséklet mérésed....
Selmak14-08-2006 19:37:54 // 9134
Bocs hogy bele vau vau de a 15W40 seléniát nem raknám bele. Gépkönyv ajánlásai az irányadóak. Az előírt API és ACEA osztályoknál jobbat rakhatsz bele, de rosszabbat nem. Betük az abc fele haladva jelölik a jobb osztályt (API) illetve számok az ACEA nál. Viszkozitási osztály. Hidegebb oldali SAE viszkoztás lehet alacsonyabb mint a előírt, mert hidegen folyósabb és ugye a hidegüzem koptat igazán, a melegoldali viszont ne legyen alcsonyabb. pl. SAE 5W-40 lehet ha 10W40 van bele előírva de SAE5W-30 nem, mert ezek olajok csak a kissé kopottabb motorok illesztési között meglóg, ami olajfogyasztással és fokozott kopással is jár. Tévedés az hogy az alacsonyabb hidegoldali viszkozitási olajok melegen jobban kihigulnak mint a magasabb, ha melegoldali megegyezik. Sőt általában mivel ezek fél vagy teljesen szintetikus olajak még a melegoldali viszkozitásuk is stabilabb mint egy ásványi 15W40-nek. Valmint adalékolásuk miatt tisztábban is tartják a motort. pl. Ha a motor eszi az olajat akkor nagyobb melegoldali viszkozitással bíró olaj pl 10W60 lehet időleges megoldás. De érdemes ellátogatnod az index olajos fórumába. (remélem ne gond egy másik site emlegetése) Itt meg olcsón rendelhetsz olajat. www.olajbolt.hu
GEORGE14-08-2006 19:37:12 // 9133
Szerintem kár volt az LMM-et piszkálni!!!! Ha még tudjátok állítsátok vissza!!!! Nem véletlenül van az gyárilag belőve! ha a hőmérséklet mérésed rossz lenne a motorvezérlő mindig meleg motor állapotot szimulál, ezért szoktak az ilyen érzékelő hibás motorok hidegen sz@rul járni meg megtorpanni meg ilyesmi.... ha a hőmérséklet mérésed rossz akkor azt a kompjuter jelzi mikor kiolvassátok.... A vezetéket forditsátok meg ha tudod ,hogy az a baj..... A 6,06 fogyidat már párszor kiveséztük és te vagy it az egyetlen akinek ennyit eszik....ezen kár is továbbiakban vitatkozni.. Egy ilyen motorral szerelt autónak 8-10 liter közt van a normális fogyasztása föleg ,hogy sokszor olvasható töled, hogy "récsing" volt már megint és megint és megint....... A Brezó 96-os 2,0 16v 155-se a mostani HR kirándulásunk alkalmával 8.3 -8.5 litert evett.. Megjegyzem ,hogy a ti-m 8,5 -9,4 közt evett... A Blacky 156 1,8TS 16v-je 7,8 -8 litereket... ebben benne volt a 120-tól a fix 140-160-autópálya át a városok közti 60-80- as tempok! 400 feletti km-re tankolgattunk tehát egész pontos mérések ezek....
Thomika14-08-2006 18:39:24 // 9132
Szerintem kiveszed a 155ből a műanyag küszöböt, és műhelyben bele lehet varázsolni azt a krómozott cuccot!!
Thomika14-08-2006 18:37:45 // 9131
Azt én biztosan nem mondtam!!! hisz Bandinak 166osa van,abból lett kiszedve!! Max félreértettél vmit!!!!
perdix15514-08-2006 18:30:44 // 9130
Bandi mit ad? szondát?
norbee14-08-2006 18:13:14 // 9129
Ez az ECO beállítás érdekesen hangzik, de azért nem véletlenül van gyárilag az odahangolva, ahová... ;)
norbee14-08-2006 18:08:28 // 9128
Nem, ha nem tud mérni, akkor beáll egy fix gyári értékre, ami nagyjából olyan 13-15 literes fogyasztást okoz városban. Vagyis a gép megy, de zabál... Ergo ha lehúzod a lambdát és nem történik fogyiváltozás a megszokott körülmények között közlekedve, akkor Bandi lesz a Te jóbarátod. :)
perdix15514-08-2006 18:02:15 // 9127
Miért ha lehuzzuk akkor nem mér..akkor kevesebb lehet a fogyi?
perdix15514-08-2006 18:00:46 // 9126
Szia Norbee! Lefulladni rángani nem..de iszonyat benzin szag volt már üzemmeleg motornál is...meg is fájdult a fejem tőle...
perdix15514-08-2006 17:59:06 // 9125
Na GEORGE te Alfadoktor!!!! Örülök hogy itt vagy...akkor bele is kezdek! Gyorsan az első kérdésedre! Beállítottuk ECO-ra a légtömegmérőt!!! Igen, a láncosoknál a légtömegmérő alját le kell venni..van benne egy rugos vmi..és közbe rárakjuk a co gépre..és azt a rugot tekerve tudjuk beállítani a benzin dusságát...ha egyok iránYba tekerjük akkor elszegényedik..ha a másikba akkor dusabb lesz. Ma viszont leellenőriztem a termosztatba menő hűtővízjeladó gombát..és ezek a marhák fordítva tették bele..összekeverték a csatikat...rángatni nem nagyon rángatott hidegen..de olykor talán egy ici picit kis fordulaton igen..de elhanyagolhatót...de viszont lassu országuti tempoba is bevágta a 10L-!!!! /606L helyett!!!! televágtam 63 L benyával..és a multkori 958 km helyett csak 620Km ment el..asszittem rosszul leszek!!! És mi változott meg a multkori ota??? Háthogy felcserélték a vezetéket, amit persze normális körülmények között ha a csati vége is rajta van..nem lehet..mert csak egyirányból engedi csatlakoztatni magát!!! De nálam már nincs meg a csati feje!!!! Most majd jöna próba!!!!
norbee14-08-2006 17:55:43 // 9124
Nagy fogyasztás amúgy alapvetően lambda szonda, hiába mértétek le, csere azt úgy próba, vagy lehúzni egy tankolás erejéig, és megnézni, változik-e.
norbee14-08-2006 17:54:10 // 9123
A komputer többek között nézi a motorhőmérsékletet is a keverék megállapításához, tehát ha megcseréltétek a két vezetéket lehet hogy úgy veszi, folyamatosan nem kap jelet, és az hideg motor, de ez azt jelentené, hogy melegen nem az igazi, rángat, benzinszagú, lefulladós.
GEORGE14-08-2006 17:52:36 // 9122
Na de eddig 6,7654 -et evett, vagy 7,23482-öt és akkor volt "récsing" :-) / Bocs Perdix cartárs ezt nem tudtam kihagyni /
GEORGE14-08-2006 17:50:45 // 9121
Pont, hogy nem kéne megnövekednie a fogyinak, hiszen amúgy is kimélő üzem módban használod... Mivel a szonda jó mert lemértük meg a légtömegmérő is ecora le beállítva.. Hogyan kell ECO-ra állítani a légtömegmennyiségmérőt?? Én még ilyent nem hallottam!!!! Mesélj már róla légyszi. Más dolog nem változott meg??? A motor járása nem lett más? Nem erölködik?? Szépen gyorsit? Rángatás nélkül megy kisebb sebességgel is??
Sparky14-08-2006 17:46:36 // 9120
Na várj, majd én segítek. Idézlek szó szerint: "Az tünt fel hogy mikor kihuzatom...qvázi bemelegítem a vasat...akkor iila berek aztán már 140 en vagyok...kicsit meglepődtem...." Na, szerintem ezért eszik olyan sokat...:)) Kicsit óvatosabb autókázással már akár 10 alá is mehetne...:))
perdix15514-08-2006 16:53:46 // 9119
155 tulajok!!! Figyelem-figyelem!!!!!!! Nagy segítség kellene!!!! Történt ugye a motorfelujítás....azóta hirtelen megnöveledett a fogyim..eleinte arra gondoltam hogy mivel uj biztos azért!!! De most már 2700 km benne van..és 11-12 között van ORSZÁGUTON!!!!! Gondolkoztam mi lehet a háttérben!!! Mivel a szonda jó mert lemértük meg a légtömegmérő is ecora le beállítva...nem tudtam mire vélni! És akkor leesett!!! Persze ebben kell hogy segítsetek...erősitsetek meg: Mondogattta a szerelő hogy a hütővíz jeladó gombára a csatot össze vissza próbálgatta...miveé l ebben 2 kis vezeték megy de a csati fejét levágtuk mert régen erre gyanakodtunk hogy hidegen ezért rángat és maradt a 2 vezeték..de motorszerelés után rosszul rakhatták vissza magyarul felcserélték a vezetékeket, mert a régi csatiban a vezetékek színét/ egyik világosbarna a másik sötét barna/ összehaonlítottam és meg kellett fordítani..ezt most megcsináltam..még tehát nem tudom hogy ezzel a számítógépnek ehkyes jeleket küldve visszaáll e a fogyim???? Aki ért hozzá segítsen!!!! Üdv:perdix155
Joey 15514-08-2006 15:12:19 // 9118
Persze hogy jó lenne de remélem jó is bele :)
András bácsi14-08-2006 08:51:13 // 9117
Másmilyen. Ez egy polírozott és gravírozott acéllemez, a műanyagba fülek fogják. Némi melóvan másba is bele lehetne faragni szerintem, feltéve, ha valaki csinált már hasonlót.
norbee14-08-2006 08:43:54 // 9116
Émmeg a betűkkel, úgyhogy jó páros vagyunk :)))) Akkó nyista ilyen czucz? Pedig gyó mutat, mikor az ember kinyissa az ajtót, oszt ott tündüköllik szépen a műanyag helyett, hogyaszongya Al-fa Róméjó... :)))
András bácsi14-08-2006 08:42:41 // 9115
Áhhh, elnéztem. Attól függ, mikor volt a vezérlés cserélve. Egyesk szerint megrövidíti a szíj élettartamát, bár szerintem ennek kicsi a szakmai alapja. Viszont nem úgy megy, ahogy kéne.
András bácsi14-08-2006 08:39:26 // 9114
Ameddig megvan.
András bácsi14-08-2006 08:38:54 // 9113
Thomika hadilábon áll a számokkal. :)
Gyozi15514-08-2006 08:29:23 // 9112
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!! Jajjjj Istenem! Az naon sok Most mmár csak annyit szeretnék tudni h meddig ér ez rá?
norbee14-08-2006 08:25:37 // 9111
Thomika azt linkeskedte, hogy azok az '55-ben voltak, és azóta porosodnak. :)
András bácsi14-08-2006 08:18:49 // 9110
A 166 küszöbcsíkokra gondolsz?
András bácsi14-08-2006 08:18:24 // 9109
Feltéve, ha megtalálom. :)
András bácsi14-08-2006 08:18:01 // 9108
A köszöneten felül 3e jó?
András bácsi14-08-2006 08:17:30 // 9107
Maga a módosító olyan 35e körüli összegbe kerül. De mivel a vezérlést szét kell kapni, és nem tudod mit mikor cseréltek, az anyagköltség simán elmehet 100e körülre. (szíj, vezető, feszítő, vízpumpa, talán vezérműtg. szimmering)
norbee14-08-2006 08:07:24 // 9106
Adok egy üveg Jaegert 4 krómozott Alfa Romeo-s ajtóküszöbért... :P
Joey 15514-08-2006 06:32:51 // 9105
:o Nagyon megköszönném !
Gyozi15513-08-2006 22:15:50 // 9104
Köszi Bandi! Kb. mennyibe fog nekem fájni a vezérlésmódosító?
Thomika13-08-2006 21:47:56 // 9102
Jogos!! :DDDDDD
Jankesz13-08-2006 21:17:25 // 9101
Nah végre kerültek fel képek Hófehérkéről,plussz meglett a hőn áhított felnikupakom is.
anti7713-08-2006 21:10:26 // 9100
Nagyon köszi megnézem náluk.
András bácsi13-08-2006 20:54:17 // 9099
Ha Jaegerről lenne szó, akkor lehet, hogy lenne valami. Na de sör... :(
András bácsi13-08-2006 20:52:53 // 9098
Szerintem van otthon egy felesleges. Megnézzem?
András bácsi13-08-2006 20:51:47 // 9097
1., a 33-as hátsó telók mások, mint a 155-ben. 2., a 16V TS-nél a dízelhang a halott vezérlésmódosító
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.