Forum >> 155
Longman12-11-2006 11:13:42 // 13096
Városban papás. Max 70 km/h. Viszont kanyarban nem fékezek!:)
Az autópálya már más tészta, ott ereszd el a hajam...
TUNER11-11-2006 14:56:15 // 13095
Ind ez kb 300e HUF. üvegsálbol kompletten ! :-)))
Ádi_390011-11-2006 13:52:55 // 13094
Hello,
Szerintem az 1 liter/5000 km csipegetés teljesen normális. Kell ezeknek az öreg autóknak ennyi. Persze a használat módjától is függ...
Buksi11-11-2006 12:59:23 // 13093
Nagyon király, én is elfogadnék egy ilyet! :-)
Buksi11-11-2006 12:53:21 // 13092
:-)))))))))))
Ez még viccnek is rossz! :-))
Dominó11-11-2006 12:44:08 // 13091
Dominó11-11-2006 11:58:04 // 13090
Longman11-11-2006 10:49:59 // 13089
Hali!
Csak szerelőhöz ne menjen az ember!:) Tegnap beépítették az új vez.módosítót, eredmény:
1 vezető és 1 feszítőgörgő halódik, tehát nem ártana az egész vezérlést cserélni ugyebár.., vízpumpa is mozog már egy picit, tehát az is cserés, a szelepdekli 2 helyen meg van repedve, szivárog egy picit az olaj, akkor 2 csavar nem kap a helyére, újra kéne menetelni.
+ Mivel csipegeti az olajat (5000km / kb. 1L) nem ártana szelepszárszimmeringezni, de akkor már az egész hengerfejet rendbetetetném, tehát, síkolás stb, stb + gyűrűsor.
Asszem veszek egy 1.2-es Fabia-t!!
Csak vicc volt!:)
Buksi10-11-2006 20:30:35 // 13088
Na, egy ilyet én is elfogadnék! :-))
Gyönyörű! :-)
Fisher10-11-2006 18:49:28 // 13087
Egy kis Zagató kit 155 -re.
(ha valaki tud, szerezhet nekem! :-)))) )
Itt...
süsnye10-11-2006 14:41:52 // 13086
Az Alfán még nem néztem, hogy van-e, de a Tipon az ékszíj alatt van a egy műanyag burkolat, ami alulról véd a viízfelverődés ellen. Ha nem volt rajta, akkor "hallani" lehetett az ékszíjon, vagyis nyikorgott nedves időben.
Yoyo10-11-2006 14:24:03 // 13085
Lehet kapni ékszíjra sprayt, lepergeti a vizet és megszünteti a nyikorgást, a nevét nem toom:)
Paco10-11-2006 14:24:00 // 13084
Nem erre gondoltam,hanem smiggy törvényére: " Ha felbontasz egy gilisztakonzervet akkor a gilisztákat csak egy számmal nagyobb konzervdobozba tudod visszacsomagolni." :)
Ádi_390010-11-2006 14:12:22 // 13083
Kérdésem van: a szíjaim teljesne jók, a görgőket is rendszeresen ellenőriztetem, a töltésem rendben, a kocsi minden gond nélkül simán működik. De amikor esőben megyek, mindig megszólal az ékszíjnyikorgás. Állítólag ez belefér, de engem nagyon zavar, és nem hiszem, hogy normális. Kéne valamit tennem az ügy érdekében?
Selmak10-11-2006 14:11:05 // 13082
Na a JTDk se állnak rosszul csőkigyó tenkintetében.
Ádi_390010-11-2006 14:10:20 // 13081
A középső konzol fényerejének gyengülése nálam is jelentkezik néha (nem a világítás felkapcsolás miatti gyengülésre gondolok...). Szerintem valamai mellé testelhet időnként. A múltkor pl. az balaktörlő használat mellett tapasztaltam.
Az ablaktö kapcsoló amúgy is kicsit öregecske már. Csinált olyat, hogy 3-as fokozatban ment, de amikro indexeltem, akkor rákapcsolt a vészfokozatra. :-))
Fisher10-11-2006 13:53:52 // 13080
EZT MEG SEM HALLOTTAM!!!!!!!!
:-)
Fairlane10-11-2006 13:35:23 // 13079
Szerintem úgy a legegyszerűbb eltárolni, hogy fényképezgeted a műszerfalat, mondjuk félpercenként :DDD
Paco10-11-2006 13:20:49 // 13078
Külön motorhőfokjeladóról jön a hengerfejből vagy a blokkból....
süsnye10-11-2006 13:18:54 // 13077
Ok, köszi! Az érdekelne még, hogy a motorhőfok az minek a hőfoka pontosan?
Paco10-11-2006 12:58:55 // 13076
A motronic ezeket at adatokat nem tárolja,nem is jut el hozzá. Csak a levegőmennyisége, hőmérséklete, a pillangó állása, a lambdajel, a felsőholtpont helyzete, és a motorhőfok.
Az összes többi jeladó a műszerfalra közvetlenül van kivezetve. A szervizmanuálban az elektronika fejezetben mindegyiket megtalálod, hogy mit, hol mér és milyen értékek között kell múködnie.
Paco10-11-2006 12:56:06 // 13075
Na igen. A motortér /belsőrészek metódusa a gilisztakonzervet juttatja eszembe :)
süsnye10-11-2006 12:53:29 // 13074
Egy ideje már motoszkál a fejemben egy kissé elvetemült 5let az autómmal kapcsolatban.
Szal, ha olyanra adnám a fejem, hogy az autó bizonyos paramétereit (pl. olajnyomás, hőmérsékletek, mieg mindenféle) figyelni szeretném és mondjuk eltárolni, akkor melyik megoldás lenne okosabb?
1. A kocsi VEről (vezérlőegységéről) leszívni az adatokat, (mivel, ha jól tudom, az injektor több mért paraméter alapján teszi a dolgát) és ezeket eltárolni vmilyen controller segítségével (akár vmilyen 1szerű PLC)
2. Maga a controller gyűjtse az adatokat az érzékelőkről kihagyva a gyári VE
Van esetleg vkinek tapasztalata a 155 vezérlőegységének működéséről, van-e vmilyen lehetőség adatok kiolvasására a VEből pl. egy egységes interfészen keresztül? Vmi leírásnak, vagy linknek is örülnék.
András bácsi10-11-2006 12:32:50 // 13073
Szarok ezek a V6-ok szerlés szempontjából.
mszabika10-11-2006 12:21:41 // 13072
jobb mintha kétnaponta kellene töltened az akksit és nem jössz rá mi az oka... :(
Buksi10-11-2006 12:21:23 // 13071
Vazee, mennyi extra! :-DDDDDD
mszabika10-11-2006 12:20:09 // 13070
aham az, én raktam bele :)
meg ha rajta hagytad világítást és kinyitottad az ajtót sipolt :)
aztán még... ajtónyitásra felkapcsolódó utastér világítás, stb, stb... :)
Buksi10-11-2006 12:17:33 // 13069
Miért a trabiban visszacsévélős volt? :-)))))))))
Paco10-11-2006 12:17:12 // 13068
Én. :)
Két éve Szamosiék alig 3 óra alatt cserélték ki, úgy hogy meg volt emelve a csáposon, ki volt szerve a motor felső tertóbakja,előredöntve a motor, alatta volt 3 ember és felül ült a motoron még egy. :) Pedig János mondta nekik, hogy úgy az egyszerűbb ha kiszedik a féltengelyt :)
mszabika10-11-2006 12:16:03 // 13067
akkor jót néztem tegnap, mondjuk sötét volt...
egyenlőre kínai amit írtok, de megnézem.
köszi alfistik :)
Buksi10-11-2006 12:15:32 // 13066
Ha lesz időm, azt hiszem én is visszapakolom! :-)
norbee10-11-2006 12:14:30 // 13065
Látod milyen kerge vagy? :) Nekem ha nincs felkapcsolva a pilácsom, és indexelek, akkor az óra háttérvilágítása hol jó, hol nem. De télleg! :) Ha ráadom a pilácsot akkor nem csinájja. 55 Ah-s vagyok én is. :)
András bácsi10-11-2006 12:14:29 // 13064
Ki beszélt itt V6-ról? :)
András bácsi10-11-2006 12:13:49 // 13063
Gyakorlatilag a hengerfej aljának magasságában van, a kompresszor felett.
Paco10-11-2006 12:13:30 // 13062
Akkor le tudod venni a talpával együtt, amit három 8-as csavar tart.
Sor4-en. De V6-on? ;)
András bácsi10-11-2006 12:12:11 // 13061
Akkor le tudod venni a talpával együtt, amit három 8-as csavar tart.
Már szívattam így meg magam: kiszerelt motornál én raktam bele fordítva a csavart. :)
mszabika10-11-2006 12:09:46 // 13060
nekem ez eszembe se jutott, hogy erre gondolhatott, mert ez természetes dolog :)
süsnye10-11-2006 12:09:31 // 13059
Ja, köszi. Akkor az előző kérdés storno. :D
Paco10-11-2006 12:08:51 // 13058
Meg tudod oldani otthon a cserét: felfelé jön ki a szívósor levétele után.
Feltéve ha helyesen van a rögzítő csavar a helyére téve és hátrafelé csúszik ki nem a doblemez felé. :) Mert akkor motor ki.... :)
süsnye10-11-2006 12:08:46 // 13057
ok!
És a fényerő gyengeség? Az még hozzátartozik az igazsághoz, hogy a gombok háttérvilágítása nem műxik, de minden más igen (óra, hőnérséklet, ledek). Szétszedtem, megnéztem a nyákot és egy helyen meg van barnulva, szal majd kicserélem, de ez okozhatja a problémát?
mszabika10-11-2006 12:08:32 // 13056
van akkna :)
csak én még a generátort soha nem vettem észre hogy hol van :)
azt tom hogy ha előlről nézem bal oldalt :) de vítszintesen kb merre, mihez közel?
annyira nehéz benézni oda :(
Paco10-11-2006 12:07:08 // 13055
EZ a fűtés konzol fényerő gyengülés nekem is megvan, de akkor amikor felkapcsolom a világítást. Gázadásnál nem figyeltem, hogy erősődik-e, viszont lámpa nélkül láthatóan erősebb a fénye, mint mikor felkapcsolom a pilácsot, akár csak a helyzetjelzőt.
ÁLLJ! Te egészen másról beszélsz. A helyzetjelző felkapcsolásakor a klímakonzol fényereje automatikusan feleződik, "éjszakai" üzemmódba vált,hogy ne zavarjon a sötétben. Ha lekapcsolod a lámpát akkor "nappaliba" visszamegy a háttérvilágítása, hogy a verőfényes déli napsütésben is el tudd olvasni a számjegyeket.
András bácsi10-11-2006 12:06:04 // 13054
Nekem nincs itthon, de Marklarnak asszem van egy tartalékja.
Meg tudod oldani otthon a cserét: felfelé jön ki a szívósor levétele után. Mondjuk jó ha van akna, de anélkül is megoldható.
mszabika10-11-2006 12:02:49 // 13053
55Ah vagy 60Ah teljesen mind1 nekem is és még nagyon sokunknak 55-ös van :)
süsnye10-11-2006 11:59:12 // 13052
EZ a fűtés konzol fényerő gyengülés nekem is megvan, de akkor amikor felkapcsolom a világítást. Gázadásnál nem figyeltem, hogy erősődik-e, viszont lámpa nélkül láthatóan erősebb a fénye, mint mikor felkapcsolom a pilácsot, akár csak a helyzetjelzőt.
Nekem is hasonló lehet a probléma? Modnjuk az aksival nem volt gondom (kopp-kopp-kopp), viszont kisebb van benn, mint a gyári ajánlott, mert a kiskönyv 60 Ah-t ír (klímás), most viszont 55 Ah-s van benne. Probléma lehet ez?
mszabika10-11-2006 11:53:59 // 13051
tudsz valami jobb állapotút?
nagymeló a leszedése, kicserélése?!
megtudom oldani a garázsba? :)
mszabika10-11-2006 11:52:36 // 13050
nekem mondod, ettől féltem mindig... :(((
András bácsi10-11-2006 11:52:22 // 13049
Vagy vegyél egy bontottat 5e-ért. :)
Paco10-11-2006 11:48:17 // 13048
- Van benne.
- A generátorban van egybeépítve a szénkefékkel.
- A problémád, hogy haldoklik a generátorod, felújítást igényel.
A szénkefék + fesszab 4000 körül van a KelleKft-nél. A csúszógyűrű kb ugyanannyi. Ha csapágyakat is akarsz cserélni duplázd meg ezt az összeget. Ha az egyik diódát is cserélned kell akkor vidd inkább generátorszervizbe. Durván 15 ezret fogsz fizetni. Ha teljes diódahidat akarnak cserélni az önmagában 22 ezer. Plusz munkadíj.
András bácsi10-11-2006 11:47:13 // 13047
Ez a lexarabb hiba. :(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
539
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?