Forum >> 155

süsnye10-11-2006 12:53:29 // 13074
Egy ideje már motoszkál a fejemben egy kissé elvetemült 5let az autómmal kapcsolatban. Szal, ha olyanra adnám a fejem, hogy az autó bizonyos paramétereit (pl. olajnyomás, hőmérsékletek, mieg mindenféle) figyelni szeretném és mondjuk eltárolni, akkor melyik megoldás lenne okosabb? 1. A kocsi VEről (vezérlőegységéről) leszívni az adatokat, (mivel, ha jól tudom, az injektor több mért paraméter alapján teszi a dolgát) és ezeket eltárolni vmilyen controller segítségével (akár vmilyen 1szerű PLC) 2. Maga a controller gyűjtse az adatokat az érzékelőkről kihagyva a gyári VE Van esetleg vkinek tapasztalata a 155 vezérlőegységének működéséről, van-e vmilyen lehetőség adatok kiolvasására a VEből pl. egy egységes interfészen keresztül? Vmi leírásnak, vagy linknek is örülnék.
András bácsi10-11-2006 12:32:50 // 13073
Szarok ezek a V6-ok szerlés szempontjából.
mszabika10-11-2006 12:21:41 // 13072
jobb mintha kétnaponta kellene töltened az akksit és nem jössz rá mi az oka... :(
Buksi10-11-2006 12:21:23 // 13071
Vazee, mennyi extra! :-DDDDDD
mszabika10-11-2006 12:20:09 // 13070
aham az, én raktam bele :) meg ha rajta hagytad világítást és kinyitottad az ajtót sipolt :) aztán még... ajtónyitásra felkapcsolódó utastér világítás, stb, stb... :)
Buksi10-11-2006 12:17:33 // 13069
Miért a trabiban visszacsévélős volt? :-)))))))))
Paco10-11-2006 12:17:12 // 13068
Én. :) Két éve Szamosiék alig 3 óra alatt cserélték ki, úgy hogy meg volt emelve a csáposon, ki volt szerve a motor felső tertóbakja,előredöntve a motor, alatta volt 3 ember és felül ült a motoron még egy. :) Pedig János mondta nekik, hogy úgy az egyszerűbb ha kiszedik a féltengelyt :)
mszabika10-11-2006 12:16:03 // 13067
akkor jót néztem tegnap, mondjuk sötét volt... egyenlőre kínai amit írtok, de megnézem. köszi alfistik :)
Buksi10-11-2006 12:15:32 // 13066
Ha lesz időm, azt hiszem én is visszapakolom! :-)
norbee10-11-2006 12:14:30 // 13065
Látod milyen kerge vagy? :) Nekem ha nincs felkapcsolva a pilácsom, és indexelek, akkor az óra háttérvilágítása hol jó, hol nem. De télleg! :) Ha ráadom a pilácsot akkor nem csinájja. 55 Ah-s vagyok én is. :)
András bácsi10-11-2006 12:14:29 // 13064
Ki beszélt itt V6-ról? :)
András bácsi10-11-2006 12:13:49 // 13063
Gyakorlatilag a hengerfej aljának magasságában van, a kompresszor felett.
Paco10-11-2006 12:13:30 // 13062
Akkor le tudod venni a talpával együtt, amit három 8-as csavar tart. Sor4-en. De V6-on? ;)
András bácsi10-11-2006 12:12:11 // 13061
Akkor le tudod venni a talpával együtt, amit három 8-as csavar tart. Már szívattam így meg magam: kiszerelt motornál én raktam bele fordítva a csavart. :)
mszabika10-11-2006 12:09:46 // 13060
nekem ez eszembe se jutott, hogy erre gondolhatott, mert ez természetes dolog :)
süsnye10-11-2006 12:09:31 // 13059
Ja, köszi. Akkor az előző kérdés storno. :D
Paco10-11-2006 12:08:51 // 13058
Meg tudod oldani otthon a cserét: felfelé jön ki a szívósor levétele után. Feltéve ha helyesen van a rögzítő csavar a helyére téve és hátrafelé csúszik ki nem a doblemez felé. :) Mert akkor motor ki.... :)
süsnye10-11-2006 12:08:46 // 13057
ok! És a fényerő gyengeség? Az még hozzátartozik az igazsághoz, hogy a gombok háttérvilágítása nem műxik, de minden más igen (óra, hőnérséklet, ledek). Szétszedtem, megnéztem a nyákot és egy helyen meg van barnulva, szal majd kicserélem, de ez okozhatja a problémát?
mszabika10-11-2006 12:08:32 // 13056
van akkna :) csak én még a generátort soha nem vettem észre hogy hol van :) azt tom hogy ha előlről nézem bal oldalt :) de vítszintesen kb merre, mihez közel? annyira nehéz benézni oda :(
Paco10-11-2006 12:07:08 // 13055
EZ a fűtés konzol fényerő gyengülés nekem is megvan, de akkor amikor felkapcsolom a világítást. Gázadásnál nem figyeltem, hogy erősődik-e, viszont lámpa nélkül láthatóan erősebb a fénye, mint mikor felkapcsolom a pilácsot, akár csak a helyzetjelzőt. ÁLLJ! Te egészen másról beszélsz. A helyzetjelző felkapcsolásakor a klímakonzol fényereje automatikusan feleződik, "éjszakai" üzemmódba vált,hogy ne zavarjon a sötétben. Ha lekapcsolod a lámpát akkor "nappaliba" visszamegy a háttérvilágítása, hogy a verőfényes déli napsütésben is el tudd olvasni a számjegyeket.
András bácsi10-11-2006 12:06:04 // 13054
Nekem nincs itthon, de Marklarnak asszem van egy tartalékja. Meg tudod oldani otthon a cserét: felfelé jön ki a szívósor levétele után. Mondjuk jó ha van akna, de anélkül is megoldható.
mszabika10-11-2006 12:02:49 // 13053
55Ah vagy 60Ah teljesen mind1 nekem is és még nagyon sokunknak 55-ös van :)
süsnye10-11-2006 11:59:12 // 13052
EZ a fűtés konzol fényerő gyengülés nekem is megvan, de akkor amikor felkapcsolom a világítást. Gázadásnál nem figyeltem, hogy erősődik-e, viszont lámpa nélkül láthatóan erősebb a fénye, mint mikor felkapcsolom a pilácsot, akár csak a helyzetjelzőt. Nekem is hasonló lehet a probléma? Modnjuk az aksival nem volt gondom (kopp-kopp-kopp), viszont kisebb van benn, mint a gyári ajánlott, mert a kiskönyv 60 Ah-t ír (klímás), most viszont 55 Ah-s van benne. Probléma lehet ez?
mszabika10-11-2006 11:53:59 // 13051
tudsz valami jobb állapotút? nagymeló a leszedése, kicserélése?! megtudom oldani a garázsba? :)
mszabika10-11-2006 11:52:36 // 13050
nekem mondod, ettől féltem mindig... :(((
András bácsi10-11-2006 11:52:22 // 13049
Vagy vegyél egy bontottat 5e-ért. :)
Paco10-11-2006 11:48:17 // 13048
- Van benne. - A generátorban van egybeépítve a szénkefékkel. - A problémád, hogy haldoklik a generátorod, felújítást igényel. A szénkefék + fesszab 4000 körül van a KelleKft-nél. A csúszógyűrű kb ugyanannyi. Ha csapágyakat is akarsz cserélni duplázd meg ezt az összeget. Ha az egyik diódát is cserélned kell akkor vidd inkább generátorszervizbe. Durván 15 ezret fogsz fizetni. Ha teljes diódahidat akarnak cserélni az önmagában 22 ezer. Plusz munkadíj.
András bácsi10-11-2006 11:47:13 // 13047
Ez a lexarabb hiba. :(
mszabika10-11-2006 11:44:37 // 13046
az már folyamatban van 1 hónapja, de semmit nem találtam eddig... :( 7végén lesz időm megpróbálom egyenként kiszedegetni a biztosítékokat, rárakok 1 fasza pontos műszert, hátha találok 1et ami szívja...
András bácsi10-11-2006 11:42:33 // 13045
Generátorba épített van benne. Kopott csúszóérintkezők tudnak ilyet (mármint a felerősödést) De a leszívást szerintem más okozza: nézd át a csatikat, vezetékeket.
mszabika10-11-2006 11:36:39 // 13044
Skacok! A 155-be van feszszabályzó? az ok hogy van :) de a generátorba van, vagy külön dobozka létezik? '92-es 2.0 8V-sbe? mert... nem tudom hogy hiba-e vagy nem! tompított fényszóróval felkapcsolva alapjáraton a világítás műxik mindenhol, de a középkonzolon ha pörgetem, akkor erősödik a fény, ha nincs felkapcsolva, csak a tompított, akkor nem erősödik, ugyanolyan a világossága pörgetésnél is, ez normális? az a bajom, hogy valami leszívja az akksit, és nem vágom hogy miaz, már arra is gondoltam ebből kifolyólag, hogy a feszszabályzó zárlatos, és az szívja le... valakinek ötlet?
Fairlane10-11-2006 11:28:40 // 13043
ok, thx... akkor nem is agyalok tovább rajta...
Fairlane10-11-2006 11:28:13 // 13042
BÁHHHH :D Nem kattan, elaludt benne a kattanómanó...
süsnye10-11-2006 11:09:13 // 13041
Húzd meg, és hallgasd meg hol kattan! :D :D :P
mszabika10-11-2006 11:04:17 // 13040
nem lehet rárakni... én is a ti kormányt akartam de sajna nem jó rá, és nem akartam barkácsolni, a fék, kormány, futóműven, nem gányolok, életem és más élete múlhat rajta, így lett a 155 momo légzsákos :) előtte pedig sima 155 kormány volt, állítólag az is momo :)
Fairlane10-11-2006 10:53:37 // 13039
A tied is 146 kormány volt? Mennyire kell mégis barkácsolni? Agycsere? vagy likat furni, vagy mi? :D Az övet megnézem, ha valami szerszámközelbe kerülök Mondjukl most jut eszembe, hogy a mult héten is makacskodott eccer, de akkor jobb belátásra tért magától...
mszabika10-11-2006 10:40:21 // 13038
valszeg becsípődött az őv a visszacsévelőbe, vagy hogy mondjam :DDD nekem trabantnál volt ilyen, azért tippelek erre :))) szedd szét nézd meg :)
mszabika10-11-2006 10:38:44 // 13037
barkácsolni kell, de nagyon :)))
Fairlane10-11-2006 10:37:28 // 13036
Ja, és egyhibát is felvetnék: Ma reggel megdöglött a sofőr oldali biztonsági övem... Kihúzáskor féluton megállt, aztán se ki se be... Ilyenel találkozott valaki? Tipp? Este vagy holnap majd megpróbálom szétkapni :(
Fairlane10-11-2006 10:35:54 // 13035
Egy kérdés a nagytapasztalatu cartársakhoz: a 146 TI légzsákos bőrkormánya simán rátehető a 155-re, vagy erős barkácsot igényel?
Fairlane10-11-2006 10:32:47 // 13034
Hát figyeld meg honnan jön a kattanás :D Kérdezd meg Markarékat bontott teleszkóp után, mintha a multkor lett volna nékik ócsóér...
süsnye10-11-2006 10:22:28 // 13033
Vmi kattanást hallottam gombnyomáskor, de mivel nem tudtam, hol kell keresni, nem sikerült beazonosítani, hogy honnan jön. :D Hátul meg nem tudtam hallgatni, mert hát lassú vok hozzá. :D :D A mocitetőhöz már gondoltam, hogy rakok egy Tipo megoldásos kitámasztót (annál a toronynál van rögzítve a kitámasztó), de ez a teleszkópos olyan "világi". :D :D
Fairlane10-11-2006 10:14:09 // 13032
Ha a csomtérnyitót nyomod hallassz egy kis relékattanást a müszerfal alol, de hátul nem nyilik? Hátul halkan kattan, vagy sehogy? Tipikus hibák evvel: -vezetékszakadás: a kábelkötegben, ami a felnyíló csomagtartóba megy. -a csomfedél zárját meghúzó elektromágnes halódik (nekem is :( ) -ha a müszerfal alatt sem kattan a relé, akkor lehet, hogy ott halt meg valami.. A moctető teleszkópjaim eddig bírják a hideget, az előző kocsimnál viszont ugyanaz volt, amit leírtál.... Szerintem sajna ez a természetes elhasználódásuk egy idő után... Mondjuk egy szépen faragott géptető-feltámasztó bot megoldja ;))
otos_10-11-2006 09:49:55 // 13031
Hát ezt is tudom már:)
süsnye10-11-2006 09:35:25 // 13030
A motorháztető teleszkópjai nem bírják a hideget, vagy tán befostak az enyéim? Amíg melegebb volt megtartották a mocitetőt, nem voltak bitang erősek, de megtartották de most mióta bejött ez a hidegebb idő egyáltalán nem tartanak, még akkor sem, ha munkából hazaérve (kb. 30km), meleg motornál próbálom. :( A másik meg a kesztyűtartóban lévő csomagtér ajtó nyitó gomb. Az i bemondta az unalmast. Ez hogyan működik? Ennek is esetleg a hideg tett be? Ennyire mediterrán az autó? :D :D
süsnye10-11-2006 09:31:37 // 13029
Rendben, köszi! :D
mszabika10-11-2006 09:19:40 // 13028
Vissza raktam a gyári szűrőt :( :) egyik szemem sír (hanghatás elvesztése miatt), a másik pedig nevet (a moci élettartama miatt) :) azért morog ám a gyári szűrővel is :PPPP már nem is emlékeztem rá...
Tommi10-11-2006 01:54:37 // 13027
Én sem rosszindulatból mondom, de szerinted aki megnézi a Népítéletet, az mennyivel lesz előrébb? :))) Mert (Alfától függetlenül, más márkára is elmondható ez) a hozzászólók egyik fele isteníti, a másik fele meg fikázza az adott autót :) Azért kéne ide ilyen, mert egy Alfás oldal vagyunk, a tagok nap mint nap járnak ilyen autóval és sokan hosszú évek óta nem vesznek más autót, "elhasználtak" már pár Alfát, tehát bőségesen van tapasztalatuk. Mert megmondom őszintén, van olyan Népítéles írás, hogy valaki vett egy Alfát, annak volt pár hibája, a tulaj berágott és eladta a francba mondjuk egy hónap után, nem foglalkozott vele, hogy rendbetegye. És szerintem nem az ő véleményük alapján kéne megítélni a kocsikat :) De köszönettel veszem, ha besegítesz és felírlak Téged Fairlane kolléga mellé a listára :) Nem kell kapkodni, 2-3 hét "meló" simán belefér.
Paco09-11-2006 21:28:21 // 13026
Ha leveszes a jonn első kereket, akkor az egyik fogaskerekes tárcsánál láthatod. (De lehet, hogy ez más, aki cserélte már, majd kijavít.) Az a felsőholtpont jeladó :) A fordulatszám értéket nem jeladó küldi hanem a Motronic közvetlenül adja az órának. Az már csak tudja :)
Paco09-11-2006 21:24:12 // 13025
Igen, létezik. Sín szvsz külön nem beszerezhető csak egész ülés. Ha kell akkor nekem van eladó.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.