Forum >> 155
Yoyo18-04-2007 08:21:43 // 23153
A tengelyt nem kell cserélni csak az agyat a csapággyal együtt.
Hari18-04-2007 07:56:16 // 23152
...alt. 40-50e/db én még olcsobban nem találtam.
Marklar15517-04-2007 23:45:55 // 23151
Az az illatósító és napszemcsi gázz. Amúgy nem rossz... :-PPP
Marklar15517-04-2007 23:44:13 // 23150
Jó kis gyűjtemény. Sajna sok pénz a jobb fék...
Nemtom megemlítettem e, de az uno tie nek elől ugyan ez a féktárcsája vab, mint a 8V seknek... ;) Ott azért nem rossz ez a fék...;-PPP
Zsocy15517-04-2007 21:18:34 // 23149
Köszi ! 2 fél nap alatt összejött.
süsnye17-04-2007 21:17:35 // 23148
Én is azt hittem az a gond, de nyári gumi felszerelés után kiderült, h a jobb hátsó szól. :(
Zsocy15517-04-2007 21:17:20 // 23147
Próbálta, én is öntapadós alufólával, de annyira vékony a fólia hogy nemtudtam normálisan feltenni. Mivel kárpitos voltam így gondoltam erre a velúr szerű bordó anyagra.
süsnye17-04-2007 21:14:47 // 23146
Majd Bandibá megmondja. :D
Ádi_390017-04-2007 21:13:24 // 23145
Szerintem jó lett. Ügyes vagy.
Fairlane17-04-2007 21:12:54 // 23144
Nem rossz...
Nekem ugyanezek az elemek karbonutánzatú matrinyával vannak bevonva, még az előző tulaj által :)
Zsocy15517-04-2007 21:08:14 // 23143
Én is hasonlón gondolkodtam, de a kocsi szürke a belső tér sötét szürke, ezért csináltam ilyenre.
Buksi17-04-2007 21:02:13 // 23142
Nem rossz! :-)
Ilyen projekten én is gondolkodtam, de én az autóm színére fényezném azokat az elemeket, amik nálad pirosak! :-))
Otto17-04-2007 20:52:37 // 23141
De ahhoz jut fejembe,kell felni is... :(
Zsocy15517-04-2007 20:51:52 // 23140
Otto17-04-2007 20:51:08 // 23139
Ha már végre belekerül rossoba a 170Lóerő, akkor lehet ez lesz a következő projekt!:)
Otto17-04-2007 20:49:45 // 23138
Valyon mennyiért lehetne 166 nyergeket kapni?
Fairlane17-04-2007 20:44:18 // 23137
kicsit el van túlozva ez az ár....
Otto17-04-2007 20:14:59 // 23135
Én a csapágycserét azt hiszem megoldom két gumi cseréjével!Úgy néz ki azok szólnak annyira.:D
Buksi17-04-2007 19:58:27 // 23134
Most nagyon megfájdítottad a szívem! :-(
Buksi17-04-2007 19:41:02 // 23133
Hát én nagyon nagy kedvet kaptam hozzá! :-))
De kaphatnék mellé nagyon sok lóvét is? :-))))))
Fairlane17-04-2007 19:00:32 // 23132
Multkoriban felvetült a nagyobb fékre áttérés ötlete...
Mivel foglalkoztatott a gondolat, kicsit utánaolvastam, íme az eredmény:
Az angol 155-fórumon is keveselték a fékerőt. Ott a legtöbbeknek 16V vagy V6 mocis gépe van, szóval ők már alapból 284 mm-es tárcsával rendelkeznek.
Kitalálták, hogy 4 dugattyús brembókat építenek be, 300-320 mm átmérőjű, 28-32 mm vastagságú tárcsával.
Ilyen féknyergek vannak például a 166 V6-okon, a 156/147 GTA-n, Fiat Coupe turbo 20V-n (továbbá Porschékon, mitsu evokon stb...).
Féktárcsának általában szintén a 166 vagy a Fiat coupe turbo tárcsáját használták.
Íme néhány kép a megvalósításokról:














Néhány képen láthatók a kis tartóvasak, amellyel az eredeti csonkállványokra fogatták fel a nagybrembókat :)
A dologhoz hozzátartozik, hogy minimum 16"-os kerék alatt fér csak el ekkora tárcsa és féknyereg, de nem minden 16-os alatt! Van amelyikhez szélesítés szükséges.
Volt aki csonkállvány és agycserével próbálkozott:


Volt aki Porsche 2 dugós hátsófékekkel (előre), 285-ös tárcsákkal:


Volt aki készen kapható fék-upgrade-t választott, ami simán elfér bármilyen 16-os kerék alatt, de marha drága, a cucc is, meg bele a betét is...:






Végül az alábbi képen látható a különbség a 257mm-es és a 305mm-es tárcsák, valamint a gyári és a 4dugós brembo nyergek között :)

Ja, hogy mekkora is egy ilyen brembo nyereg?
csupán bő 30 centi...
Na, ki kapott kedvet? :)))
Mivel foglalkoztatott a gondolat, kicsit utánaolvastam, íme az eredmény:
Az angol 155-fórumon is keveselték a fékerőt. Ott a legtöbbeknek 16V vagy V6 mocis gépe van, szóval ők már alapból 284 mm-es tárcsával rendelkeznek.
Kitalálták, hogy 4 dugattyús brembókat építenek be, 300-320 mm átmérőjű, 28-32 mm vastagságú tárcsával.
Ilyen féknyergek vannak például a 166 V6-okon, a 156/147 GTA-n, Fiat Coupe turbo 20V-n (továbbá Porschékon, mitsu evokon stb...).
Féktárcsának általában szintén a 166 vagy a Fiat coupe turbo tárcsáját használták.
Íme néhány kép a megvalósításokról:














Néhány képen láthatók a kis tartóvasak, amellyel az eredeti csonkállványokra fogatták fel a nagybrembókat :)
A dologhoz hozzátartozik, hogy minimum 16"-os kerék alatt fér csak el ekkora tárcsa és féknyereg, de nem minden 16-os alatt! Van amelyikhez szélesítés szükséges.
Volt aki csonkállvány és agycserével próbálkozott:


Volt aki Porsche 2 dugós hátsófékekkel (előre), 285-ös tárcsákkal:


Volt aki készen kapható fék-upgrade-t választott, ami simán elfér bármilyen 16-os kerék alatt, de marha drága, a cucc is, meg bele a betét is...:






Végül az alábbi képen látható a különbség a 257mm-es és a 305mm-es tárcsák, valamint a gyári és a 4dugós brembo nyergek között :)

Ja, hogy mekkora is egy ilyen brembo nyereg?

Na, ki kapott kedvet? :)))
süsnye17-04-2007 18:29:49 // 23131
Srácok, a hátsó kerékcsapágy csere esetén a régi csapágy a tengellyel együtt kijön a lengőkarból ugye?
Valamint az érdekelne, hogy ilyenkor illik tengelyt is cserélni avagy értelmes módon le lehet szedni a régi csapágyat a tengelyről ill. viszarakni az újat???
Buksi17-04-2007 18:17:47 // 23130
Csak arra vigyázz, hogy le ne égjen a kezed! :-DDD
norbee17-04-2007 18:09:34 // 23129
Ablak le, kezet ki, csorgás a délutáni napsütésben egy 155-el, közben bömböl a Brat2 Soundtrack, hátul a csomiban egy jó laptop. Élni tudni kell. :))))
Marklar15517-04-2007 17:32:46 // 23128
Nekem pl a 205/50R15" ér bele! ;)
Marklar15517-04-2007 17:30:05 // 23127
Nekem is bele ér. A Jobb hátsó. de nem a doblemezbe, hanem a tankbeöntő csonkjába. Az belóg a képbe. Már megszoktam;) Tégy így Te is;)
Otto17-04-2007 17:28:59 // 23126
Van gyári rugóm 16V.Az kicsit magasabb, mint a tied, de alacsonyabb a normálnál.
Otto17-04-2007 17:27:07 // 23125
Szerintem add el nekem a 16-osokat occsón és tegyél rá 15-öst!
Egyből megoldódik a probléma!:D
SD17-04-2007 17:09:09 // 23124
Attól függ, mert ugyi ha visszarakod a gyárit hátra akkor eleve magasabbra kerül mint az ültetett, de lehet kovácsoltatni is. Nem hinném hogy vészes ára lenne a nem akarsz nagyon extra méretűt:)
AlfaMore17-04-2007 17:05:34 // 23123
Ez nekem is eszembe jutott(tank betöltő), de mindkét oldal koppan alkalmanként, szóval nem ez a baj.
Amúgy számít, hogy hova viszem, külön futóműves vagy Alfa szervíz ( Berdóék/Zsámbék)?
Zengőékről mik a tapasztalatok? Az ugyanis elég közel lenne nekem megnézetni (Nagyszőlősi út).
Ha rugó csere, milyen költségei vannak kb?
Thx,
Szabi
AlfaMore17-04-2007 17:01:24 // 23122
Bocsánat az összehasonlításért, nekem is fájt leírni:-))
Sajnos elkényeztettem a környezetemet az autóval, és a Budapest-Baja-Budapest távot sokszor nem egyedül (vagy párommal kettesben) teszem meg, minden 2. hétvégén.Hugi, egyéb "stoppos" ismerősök + cuccok...tény, sokszor meg van rakva a hátulja rendesen, csak eddig nem volt ezzel gond...
És ott az alap ~1 mázsa terhelés a gáztartállyal és a mélynyomóval, ugye...
Persze egyedül nálam sincs gond:-))
SD17-04-2007 16:44:40 // 23121
Én sprintnél hallottam olyat hogy a tank betöltőbe ér bele, de ott volt valami fake megoldás.
Kményebb rugó, vagy hosszabb?
Ádi_390017-04-2007 16:19:30 // 23120
Valszeg valóban a szélesebb kerekek miatt ér éppen hozzá, ahol eddig nem ért hozzá.
A hangja csúnya, de igazából nem sokon múlik, hogy éppen ne érjen oda.
Amiatt, hog y afiesta elmegy ott, ne keseregj, mert ez egy ültetett 155-ös. Nem összehasonlítható.
Ha mégis nagyon bánt, vegyél uaz-t. :))
Komolyra fordítva: egy szerelő biztos át tudja nézi és kiderül, valami elhagyta-e magát. De én bíztatlak, hogy minden rendben van ott.
Én már elfogadtam ezt a kompromisszumot: nem megyünk öten, még négyen sem. három ember plusz csomag óvatosan. Nagybevásárlás csaksi egyedül, különben nem tudunk hazajönni. Ha egyedül vagyok, lehet tolni neki. És ha olyankro határozottan érzem, hogy minden randben van a futóművel, felfüggesztéssel. ;-)
Ádi_390017-04-2007 16:14:59 // 23119
Arra gondolok. Akkor egy másik cartárs lehetett. A rendszámra nem emlékszem, piros 155 volt.
AlfaMore17-04-2007 16:12:02 // 23118
Hmm, az szerintem nem én voltam, pár hete tudtommal nem jártam arra...ha a Margitszigetre gondolsz:-)))
AlfaMore17-04-2007 16:09:51 // 23117
Szia,
Az a problémám, hogy ez eddig nem jelentkezett. Aztán valahogy mióta felkerültek a nyári papucsok, azóta csapódik oda alkalmanként csúnyán. Gondolom a 16-os felnik is rásegítenek, szélesebbek, nagyobbak, könnyebben elérik a dobot...
Szóval, szerintem nagyobbat billen a hátulja, mint korábban, a terhelésen meg sokat nem tudok csökkenteni...csak ha kiveszem a mélynyomót, meg nem tankolok gázt, vagy nem ültetek senki hátra:-(((
A bejáratott utakon tudom a kényes helyeket, de hétvégén egy sokadrendű úton 70-80-nál nem mertem gyorsabban menni, és így is néha durván odavágódott, 1 emberrel hátul...Amikor apu mondta, hogy Fiestával 110-130-al simán jár arrafelé, alaposan elgondolkodtam...
Szóval, szerintem valami nem ok hátul:-(((
Szabi
Ádi_390017-04-2007 15:37:39 // 23116
Most nézem, tiéd is ültetett, akkor könnyen jelentkezik ez a dolog.
Egyébként múlt héten megint láttam kocsidat a Szigeten! :)
Ádi_390017-04-2007 15:36:02 // 23115
Szia!
Szerintem semmi nem csereigényes, csak egyszerűen túlterheled a gépet.
Nekem is előfordul, ha túllépem a limetet, ami esetemben jóvala gyári érték alatt van, köszönhetően az ültetésnek.
Javaslom, ne pakolj bele ennyi terhet.
Ha mégis, akkro kerüld a bukkanókat, főleg nagyobb sebességénél.
Engem például gyakran komplett hülyének nézhetnek a mögöttem jövők, minek lassítok úgy le egy hídfeljárónál vagy hasonló helyen, pedig csak tudom, ott nekem lassabban kell mennem, hogy ne verődjön oda a kerékdobnál. Ennyi.
AlfaMore17-04-2007 15:24:26 // 23114
Sziasztok,
Hmm...mi érett cserére a hátsó futóművemnél, ha nagyobb bukkanóknál a kerék eléri a kerékdobot, eléggé csúnya hangot adva?Főleg, ha hátul is ülnek, persze.
Sajna elég nagy a folyamatos terhelés hátul (gáztartály + mélynyomó, és sokszor utasok + telepakolt csomesztartó), így a szokásosnál nagyobb az igénybevétele szegénykének.
Néztem, nem úgy tűnik, hogy lengéscsillapító lenne, az kb 1,5 éve lett cserélve.
Köszi,
Szabi
Yoyo17-04-2007 12:39:56 // 23112
Nem is értem, hogy csinálja:))))
norbee17-04-2007 12:38:49 // 23111
Aztaleborultszivarvégit! :))) Látod, ő eltudja képzelni. :)))
Yoyo17-04-2007 12:34:45 // 23110
Elképzelni sem tudom:)))
norbee17-04-2007 12:32:51 // 23109
Meg úgy egyáltalán! :)))
Yoyo17-04-2007 12:25:04 // 23108
És különben is:))))
norbee17-04-2007 12:22:51 // 23107
Nem is lesz! :)))
Yoyo17-04-2007 12:20:26 // 23106
Occsó? Nem is vót:))))))
süsnye17-04-2007 12:17:50 // 23105
van occsó csapágy??? :DD
Yoyo17-04-2007 12:06:31 // 23104
A B-t annyira nem csípem, de valóban, megfelelő kísérővel lemegy az is:)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
529
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?