Forum >> Alfasud-33
kando.08-02-2007 12:08:35 // 27121
Egyszer valamikor régen beírtam ide, sok hsz-el ezelőtt...
:)
granturismo08-02-2007 12:06:07 // 27120
Szia. Folyamatben legyen?:-)
csabyyy08-02-2007 11:02:47 // 27119
csabyyy08-02-2007 10:51:18 // 27118
a gyújtáselosztó végre kijött a helyéről -igaz hidraulikus emelővel húztam ki de semmi baja, nagyon be volt rohadva...
a tranzistorral kapcsolatban csak annyi hogy tényleg kuka!!! csak sajna nincs rajta a száma igy nem tudom milyen tranzistor!!!!
Nem tudja valaki???
Whiteskull08-02-2007 10:28:45 // 27117
Érdeklődnék, hogy a kuplungprojekt folyamatban van-e? :)))
pb_08-02-2007 10:27:12 // 27116
Az általam rendelt cucc azóta sem jött +, úgyhogy bekap6ják. Én sztem rozsfamentes, vagy sima acél csavart tettem volna bele, de ezt már asszem akkor is mondtam.
granturismo08-02-2007 10:07:44 // 27115
Hengerfej csavarokat 25, 50 és 75Nm lépcsőben húztam meg.
granturismo08-02-2007 10:06:24 // 27114
David Copperfield-nek esetleg.:-))
granturismo08-02-2007 10:05:45 // 27113
A visszatett hengerfejen végre kicseréltem a feszítő tőcsavarját is gyárira.
Így már nyugodt leszek.
granturismo08-02-2007 10:02:16 // 27112
Nem látszik az úgy. Meg kell mérni a tranyót.
Egész addig csinálja amíg a műszeregység tápot kap (test és +12V) a jeledó mindegy, hogy rajta van vagy sem mindenképpen csinálja.
Whiteskull08-02-2007 10:01:37 // 27111
Az már neked csak újabb 20 perc. :)))
granturismo08-02-2007 09:59:56 // 27110
Nem indult be még. Van egy csomó munka még rajta.:-(
szíjfedelek, gyertyák, olajcsövek, injektorok csövekkel, olajszűrő csere, gen, szervopumpa, klímakompr. hűtő ventik elektromos kábelek gázrudazat légrendszer. Folyadékok feltöltése, lökös..
pb_08-02-2007 08:24:58 // 27109
Az sajnos nem jelent semmit, ha látszólag rendben van a nyák, attól még a tranzistor lehet rossz. Ha a jeladó kábelt lehüzod, az +int nem jelent semmit, ill. annyit, hogy menetközben nem mér majd az óra, mert a motor nem onnan kapja a 12V-ot, és a testet sem.
A gyűjtáselosztóval pedig küzdjél tovább, csavarlazító, és tsai erősen javallott. Majd, azért az olajszivattyúra vigyázz.
csabyyy08-02-2007 08:12:27 // 27108
a km óra nyák látszólag rendben van....
a gyújtáselosztót feszítővassal el tudtam forditani kb 10fokkal de ez kevés és tovább nem megy...felfele sem mozdul....
pl: ha leszedem a kábelt a km óráról akkor is kellene csinálnia gondolom (ha tranzisztor baja van).....arra a kábelre gondolok amelyik a jeladótól jön..
Whiteskull08-02-2007 07:54:11 // 27107
És már be is indult, vagy még addig nem jutottál?
pb_08-02-2007 07:50:29 // 27106
De, akkor még hibát is kerestünk.))
granturismo08-02-2007 07:33:03 // 27105
csabyyy
Nem biztos, hogy kábelezési gond van. A műszerfal nyák-on van egy tranzisztor ami ha bezárlatosodik akkor produkálja ezt a hibát az óraegység. Mondjuk nekem csak kb negyed órát csinálta aztán végleg elfüstölt.
Tegnap összeraktam a vezérlést.
20 perc alatt sikerült összelőni, felrakni/megfeszíteni a szíjakat. Hát igen, a gyakorlat:-))
Először nyáron egy teljes délutánba tellett. Pb-vel ketten kb. 2 óra volt.
kando.07-02-2007 22:30:22 // 27104
Csavarlazító, vagy valami drasztikus vagy kevésbé drasztikus oldószer, fizikai bíztatás stb. ??
pb_07-02-2007 22:29:08 // 27103
Pedig valahogy ki kéne szedni a helyéről.
pb_07-02-2007 22:27:39 // 27102
A gyújtáselosztót szedd ki, és nézd +, hogy miért nem lehet mozdítani. A szétverést már én is beígértem neki párszor.)
A kmóránál pedig valami elkötés, testhiba, ilyesmi lehetséges, végig kellene gondolni, hogy melyik kábeleket mozgattad +.
pb_07-02-2007 22:17:54 // 27101
Még nem voltunk annyira benne a témában, és a kedves szakértő szaktárs kollégám a vezműszíj cserénél nem cserélt görgőket. Úgy ítélte +, hogy kb mind a 4nek, ugyanannyi, és nem túl sok holtjátéka van. Aztán 1x, úgy gondolta a gyári MGM Radax, hogy befejezi földi pályafutását, és elköszön. Ekkor ledobta a szíjat a 2-es, 4-esnél, és a dugó elérte a szelepeket, az autó pedig hosszab betegállományba vonult.)
kando.07-02-2007 22:15:46 // 27100
Eddig akkor rá sem volt dugva (a jeladó) ?
Hmm, akkor valamiért a táp oldalról kap jelet.. Lehet, szétégették már a kis nyákot rajta, ami vezérelné a km órát...
Mondjuk fejből nem tudom megmondani, mi lehet a hiba, mérni kéne, meg jó lenne ha lenne egy jó egység és összehasonlítani azt ezzel..
:)
csabyyy07-02-2007 22:11:02 // 27099
a számok is pörögnek....
a csati le van huzva és igy is zárlatos, szétszedtem a km órát és 1 kis csati le volt húzva az óránál ezt visszadugtam (piros és fekete kábel). azóta pörög, gondolom azért húzták le róla hogy ne pörögjön...
Az osztóval az a problem hogy nem tudom kiszedni a helyéről igy meg sem tudom pucolni stb...
kando.07-02-2007 21:43:13 // 27098
A km óra valószínűleg azért ,,búg'' mert forog benne a motor, ami a mutatót is kitérítni (lehet, hogy alul a számok is pörögnek).
Akkor pedig valami kábel-elkötés lehet, mert ez olyan, mintha dierktbe kapná a 12V-ot a motor vagy legalábbis valami olyan jelet, ami miatt azt érzékeli, hogy maximummal mész.
Azért mégis meg/át kéne nézni a műszerek felé menő kábeleket (sebességmérő, fordulatszámmérő).
A gyújtáselosztóhoz nem tudok mit mondani, az nem az én szakköröm...
Higgadság viszont kell hozzá.. (nem tudom, szedd le talán, mosd ki vagy szedd szét, pucováld ki vagy ilyesmi...)
csabyyy07-02-2007 19:45:12 // 27097
Segítséget szeretnék tőletek kérni:
a motor a helyén van, minden össze van kötve - szinte tökéletes.....
de mégsem, nem tudom megmozditani a gyújtáselosztót, be van rohadva...mi a f*szt csináljak vele????? már nagyon idegesít..
A másik probléma: Ha ráadom a gyújtást akkor a km óra felszökik 240re és folyamatosan búg......már széthúztam a km óra jeladóját is és akkor is pörög.. még be sem inditottam de az óra szerint már mentem vele 27km-ert.. :-))))
de ez nem probléma inkább a gyújtáselosztó!!!!!
Sajnos amikor szétszedtem, ehez nem nyultam - ki se szedtem a helyéről....
Lehet hogy szükségem lesz 1 gyújtáselosztóra mert ha nem tudom megmozditani szétverem!!!!!!!!
csabyyy07-02-2007 19:37:07 // 27096
milyen ,,emberi hiba miatt'' történt????
pb_07-02-2007 13:14:58 // 27095
Én nem küldök senkinek, de ha valaki eljön sztem szívesen fog adni a gazdája belőle.)))
kando.07-02-2007 12:29:46 // 27094
Jó lesz az még elrettentő példának :)))
Küldjél belőle Ruminak is :-PPP
pb_07-02-2007 12:12:15 // 27093
Sztem a többi is +van még, valahol ott hemperegnek a szentélyben, vagy az akna alján.)))))
kando.07-02-2007 12:03:46 // 27091
Ebből a speciális sorozatból én is őrzök 2 db-ot, pb_ adta, intő jelnek és ,,emléknek'', hogy bizony vigyázni kell a boxira (-val) :)
Whiteskull07-02-2007 11:59:39 // 27090
Nem is izgulok miattuk. :)))
pb_07-02-2007 11:58:11 // 27089
Nem kellemes, az igaz.)) Kár, hogy nem fényképeztem le, mikor még a helyükön voltak a szelepek, az is szép látvány volt.
Ezek már ilyen mindennapi feladatok.))))
Whiteskull07-02-2007 11:50:51 // 27088
Akkor is megrázó ez a képsor. :)))
Remélem, hogy nekem most a mechanikához nem kell hozzányúlni. Persze kivétel a kuplung, meg a termosztát, ha jól gondolom. :))
pb_07-02-2007 11:48:21 // 27087
Kicsit elérte a dugó a szelepeket.) A kép csalóka, mert a törés a kiszedés során történt, 1xűen máshogy nem lehetett eltávolítani őket. "Csak" a 8 szelep, és az 1ik támasztó görgő köszönt el. Kedves barátom motorjával történt + ez a dolog, még 2003-ban. Amúgy teljesen emberi hibára vezethető vissza az eset.
Whiteskull07-02-2007 11:39:04 // 27086
Azta nemjóját!
pb_07-02-2007 11:36:45 // 27085
Asszem igen.))
Whiteskull07-02-2007 11:32:57 // 27083
Akkor, ha 70-en áll a hőmérő akkor már gyanakodhatok? :))
pb_07-02-2007 11:18:45 // 27082
80-90 fok között.
Whiteskull07-02-2007 10:42:52 // 27081
Fiúk! A boxiban mennyinek kéne lenni e az üzemi hőmérsékletnek?
granturismo07-02-2007 10:27:36 // 27080
Pontosan így van. Sajnos:-(
pb_07-02-2007 09:51:59 // 27079
Sajnos azt tapasztaltam, ha görbül a szelep, akkor azt csak trancsírozással lehet eltávolítani, és nagy valószínűséggel a szelepvezető is bánja a dolgot.
granturismo07-02-2007 09:29:26 // 27078
De ki lehetne és ki is fogom. El is görbültek 2 db kipu szelep azonos hengeren. Nem vezérlési gond, mert a másik kettő párhuzamos makulátlan.
Majd szétszedem de valszeg szelepvezetőt is kell cserélni ott ami már gépmunka ugyebár.
pb_07-02-2007 08:54:59 // 27077
Azt nem lehet esetleg kideríteni, hogy miért szorul6tak + a szelepek?
pb_07-02-2007 08:51:19 // 27076
Az már baj. 1re inkább azon gondolkodom, hogy szerezni kéne 1 pár komplett hfejet, lehetőleg M8-as motorhoz, de, ha M9-hez való sem lenne baj.
pb_07-02-2007 08:49:17 // 27075
Ismerősek az ilyen eljárások.)) A fékerőszabnál a 10-es imbuszra tettem vagy 1 2m-es szárat. A művelet sikerült, a 10-es imbusz is túlélte, igaz, a hajlításnál enyhén +csavarodott, és a mai napig használatban van.))
granturismo07-02-2007 08:44:05 // 27074
Szerencse, hogy nem az az oldali hengerfejen szorult meg a szelep amelyiken a szeleptörés van. Így meg tudom oldani.
Whiteskull07-02-2007 08:43:34 // 27073
Rendben. :)
kando.07-02-2007 08:38:58 // 27072
Oké, ahhoz valóban nem értek (sajna..)
De ha villanyászkodni kell, szóljál! ;-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
561
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?