Forum >> Alfasud-33
pb_23-02-2005 15:37:34 // 1621
Utána kérdeztem már nincsenek + a haveromnak a régi telók, vszínűleg lomtalanításkor kivágták. Mondjuk a jobbos teljesen kész volt. Azon se látszott semmi, de a kerék dőlt befelé. Szvsz, ha már szemmel láthatólag dől, akkor ott más baj is lehet.
granturismo23-02-2005 11:08:29 // 1619
Bálint
Az említett alkatrészek már elkeltek.
Bálint3323-02-2005 11:03:43 // 1618
Granturismo! Írtam az oldaladra, alkatrész ügyben.
granturismo23-02-2005 10:42:07 // 1617
Petikém nem érdemes ám nagyon várakozni a tőke cserével, mert nagyon nem tesz ám jót a szelepszáraknak, hogy a hézag miatt kalapálják őket a tőkék. A hengerfej hőterhelése is nagyobb. A szelepszár jobban melegszik, szélsőséges esetben szelepvezetőben megszorulhat, szíj átugorhat, szelepek görbülnek, dugattyútető sérül....stb stb...
granturismo23-02-2005 10:33:09 // 1616
Hát ilyesmim nincsen, de úgy működik, hogy a mikor a tengelybütyök eltávolodik a tőkétől akkor a nyomórugó folyamatosan elnyomja belül a kigyenlítőelemet úgy hogy mindig felfeküdjön a szelepszárra, ilyenkor a gólyósszelep nyitott, az olajnyomás miatt az olaj benyomul a munkatérbe. Ha a kiegyenlítőelemet a bütyök ismét megnyomja a rugó ellenében először a szelep nyitott, a felesleges olaj még távozhat. Majd ha a bütyök még lejjebb érkezik a golyósszelep lezár, az olaj beszorul a munkatérbe és mivel nem összenyomható, most már kénytelen megtolni a szelepszárat. És ez így ismétlődik.
Szerintem a legfontosabb az olaj. Én azért javaslom a Selenia-t, mert ezt kimondottan ezekhez a motorokhoz fejlesztették ki. Eléggé speciális a helyzet, mert ugyebár a boxermotorban nem álló hanem fekvő tőkék vannak emiatt az olaj a gravitáció miatt kicsoroghat a tőkéből. Persze csak akkor ha a vezérműtengely olyan helyzetben állt meg hogy a tőke munkatere nyitott. A túl sűrű olaj nem jó mert, indítás után nehezen jut el a tőkéhez, túl híg olaj nem jó, mert leállítás után könnyen kicsorog a tőkékből.
KisP23-02-2005 10:01:24 // 1615
:)
Ebbe van vmi,de azért mégiscsak ha vadizni akar az ember a motorhanggal,akkor ez így nem jó, ciripel mintha ezer tücsök volna benne,nekem ezer vadállat kell:P :) :) :)
Ezért cserére szánom magam,nem tudok így élni:)))))
Inner Circle23-02-2005 09:58:16 // 1614
A probléma ott györekezik, hogy odaadtad az autót másnak :) Ez SOSEM vezet jóra!
KisP23-02-2005 09:44:28 // 1613
Sziasztok!
Köszi a válaszokat.
Úgy alapjáraton még nem vészes a hangja.Sőt még benne ülök és megyek akkor nem hallani,de amikor odaadtam az autót egy kicsit másnak és kivülről hallgattam hát elég gázos, induláskor fölerősödtek a ciripelések.Kicsit lerombolja a kellemes boxerhang élményét.
Amúgy szeretnék érdeklődni,művelödni ebben a hidrotőke témában.Ha esetleg vki tud műszaki leírásokat,ábrákat úgy általában a hidrotőkékről,mik a szerepük,mik a hibalehetőségek,stb. az szóljon!Lehet angol is,vagy német is!
Üdv
granturismo23-02-2005 09:33:35 // 1612
Sziasztok.
Sajnos a csattogó tőkéken az ilyen átmosásos kezelés csak a legritkább esetekben segít.:-(
Különösen ha hosszabb ideje hallod a csattogást és nem csak hidegindításkor. A szennyeződés ha bejut nem nagyon jön ki onnan. De ha ki is jut addigra megtette a dolgát.
A tőkének lehet baja: fáradt rugó, kopott golyó, kopott persely, kopás a nyomócsap és a kiegyenlítő elem között.
Meg lehet próbálni viszont egy jó kis olajcserét Selenia 20K for Alfa Romeo olajra.
Inner Circle23-02-2005 08:12:51 // 1611
Szabad szemmel nem látszik semmi. Ez kb. a harmadik ilyen problémás telóm, és az első kettőn se látszott szabad szemmel semmi (mégis a csere megoldotta a gondot). Illetve MINTHA az a téglalap alakú kinövés, ami a gólyaláb legalján van és magába foglalja a négy csavart, amivel a teló alját rögzítjük, szóval mintha ez a téglalap egy kicsit elhajlott volna a teló testétől, de ez egyrészt nem biztos, másrészt nem is tudnám és nem is akarnám visszahajlítgatni...
Barni14723-02-2005 00:20:20 // 1610
nos , szerintem ha még csak gyengén ciripelnek megpróbálhatod motortisztítóval olajcsere előtt. Ez feloldja a szennyeződéseket, lerakódásokat a motorban. Volt már moci amin segített.
A hidrotőke valahogy úgy működik, hogy az olajnyomás bemegy a golyó meg lezár, a hézag meg eltünik. Ha trutyis nem zár le, a hézag meg marad.
Barni14723-02-2005 00:15:41 // 1609
csak a komplett rendszer van cca 40-50ezer pízért. Külön ritka mint a fehér holló.
Nekem van bontott, mert én kicseréltem vadiújra, de nem eladó.
Scott22-02-2005 20:55:16 // 1608
Felejtsd el. Ha már csattognak a hidrotőkék, akkor azon nem segít semmiféle kamu lötty.
tzoli15522-02-2005 20:23:38 // 1606
Üdv!
Ha görbe a teló szára , nem kéne megszorulnia ha megnyomkodod a kasznit? Nekem egyszer igaz más típuson görbült a szár, onnantól csak a görbületig lehetett benyomni.
Z.
tzoli15522-02-2005 20:18:00 // 1605
Hali!
Elvileg nincs különbség. Nekem van mindkettő, szemre ugyanolyan.
Z.
toto22-02-2005 19:23:22 // 1604
Kérdés!
Tudja valaki ,hogy van-e külömbség az 1.4-es és az 1.7-es váltó felfüggesztés között? (33-as)
Vagy netán ugyanolyan mind a kettő!
Robesz722-02-2005 18:23:29 // 1603
sziasztok.
vevő lennék egy olcsó középdobra 146 1.6 boxer-hez... :-))))
robesz7@freemail.hu
norbee22-02-2005 17:54:13 // 1602
Na, akkor két Valvoline 10w40 között szánj rá egy-két órát, és öblögesd át valami mosóolajjal.
Adam22-02-2005 17:41:34 // 1601
Csak akkor van hangja, amikor még hideg? Olajat mikor cseréltél utoljára?
Nálam az olajcsere közeledtét jelzi, ha hideg inditáskor egy 5-10 másodpercig hangoskodik.
KisP22-02-2005 17:40:46 // 1600
vmi olyasmi:)
azé nem tescósat,vmi komolyabbat.
nem ér semmit?
olaj nyáron lett cserélve. valvoline 10w/40-esre.
norbee22-02-2005 17:34:45 // 1599
Hidrotőke tisztító folyadék? Mármint a madaras teszkó saját címkézésű olajára gondolsz, amivel átöblögetnéd a motort, mielőtt friss, rendes olajat kap?
KisP22-02-2005 17:30:01 // 1598
Sziasztok!
Egy tanácsra lenne szükségem. Mint tudjátok, a hidrotőkéim ciripelnek.Mielőtt a kicserélném őket,megpróbálkozom egy olcsóbb módszerrel.Hallottam,hogy vannak hidrotőke tisztitó folyadékok.Mik ezekről a véleményetek?Hatásos-e?Nem okoz-e kárt az autóban? stb.
Vagy inkább hagyjam a fenébe,és cseréljem a tőkéket....?
Inner Circle22-02-2005 15:51:19 // 1597
Tulajdonképpen mindegy, mert jobbosból van P4 (ültetett) és normál is, de még ezen felül is teljesen mindegy, mert arra lennék rettentő kíváncsi hogy egy egészséges teleszkóppal kiegyenesedik-e a most határozottan befele dőlő B1 kerekem, vagy más probléma is van...
pb_22-02-2005 10:17:58 // 1596
Ültetett v. normál?
granturismo22-02-2005 09:15:02 // 1595
permanent
Teljesen úgy van ahogy Robesz kolléga írja.
Azt a bizonyos kapcsolót esetleg úgy oldanám meg hogy 4000 fordulat fölött engedélyezze a mágnesszelep nyitását.
IC
Nekem már csak 146 boxer gólyalábam van, de az sajna nem jó neked.:-(
pb_22-02-2005 09:08:44 // 1593
Pont ez az 1. dolog ami +tetszett benne.
Inner Circle22-02-2005 08:38:50 // 1592
Az Indexre is írtam, de talán itt nagyobb az esély: Kis segítség kéne a szerelő- és alkatrész-tároló hajlamúaktól, nevezetesen egy '90 utáni 33-asba bal első gólyaláb, egyelőre csak kölcsönbe'. Gyanús, hogy az enyém elgörbült, de mielőtt újat veszek, belepróbálnék egy garantáltan egyeneset... nem baj, ha teljesen vacak már a teleszkóp, csak egyenes legyen :)
Egyébként most sokat állt az autó és nem akart beindulni (1.7 16V)... pucoltam gyertyát, próbáltam behúzni, töltöttem aksit, szikráztattam, pucoltam gyújtáselosztót, már AC-t is cseréltem, végül kivettem az injektorokat és egy napon át áztak tisztító löttyben, és végre nagy nehezen beindult, kábé két henger. Gondoltam, gurulok vele egy kicsit, hadd pucolódjon ki. Mondanom sem kell hogy az iszonyat havazásban történt és inkább csúszott, mint gurult, no és a két henger se dolgozott valami fenomenális erővel, úgyhogy a módszer nem sokat használt. Így elegem lett, félreálltam, és próbáltam növelni a fordulatszámot. Kínkeservesen felmászott 3000-re, nagy nehezen 4000-re, aztán előreszökkent 5000-ig, lőtt két akkorát mint az Aurora a Téli Palotára és már üvöltött is a négy henger 7000-en. Úgy látszik, a boxermotorok öntisztulásának titka a magas fordulatszám - erre mondjuk magamtól is rájöhettem volna. És ezt öt másodperc alatt megcsinálta, miután előtte két napig szenvedtem vele :)
Szóval mégeccer, túrjátok fel a pincét BE gólyaláb után... jobbosból jól állok, van egy-kettő, de azt mégse tehetem be... :)
Inner Circle22-02-2005 08:33:48 // 1591
Így van, szépen hintázik a motor, nagyon power mikor az ember nagy gázt ad, és ettől a főtengely forgásával ellentétesen kilendül az egész autó :)
Adam21-02-2005 23:23:14 // 1590
Eltörted a kipuffot? Na akkor egy szót nem szólok a tömitéscseréim miatt :o))
Scott21-02-2005 19:47:39 // 1589
Adam! Annak a hátsó váltó tartó baknak valóban nem sok értelme van. Abban lötyög az egész váltó. Egyébként szerintem a konstrukció szar, ugyanis a három tartó bak közül kettőnek van haszna, de azok sem épp jó helyen, mert mindkettő egy síkban van ( a motor közepén ) , igazából így is tud lötyögni jobbra-balra a motor. Egy emberes , padlógázas indulásnál emiatt tört már el nekem is a leömlő után a kipuff :))
Adam21-02-2005 09:51:44 // 1588
Elvileg minden rendben van azon a tájékon... Na mindegy, most még eljátszok egy tömités cserét, és aztán ha itt a jó idő (ami lassan igencsak aktuális lesz), igyis el lesz rakva az autó, majd szétkapom, de istenesen. Ugy vettem észre, a boxer a szokottnál kényesebb a jó állapotú kipuffra.
pb_21-02-2005 09:39:27 // 1587
Esetleg a csavarok nem lazultak le, rendesen össze lett rakva? Ez a gyári megoldás, ilyennek kell elfogadni, bár +jegyzem annyira nekem sem jön be a dolog, ill. a P4-en más fajta szilent van, de az sem valami nagy szám, csak az ára.
Adam21-02-2005 09:22:09 // 1586
Az első és középső bakok tavaly áprilisban a váltófelujitásnál cserlve lettek, azok csak nem döglöttek már meg. Bár pesze van rá esély :o(
Igyzából ennek a hátsó baknak ugy ahogy ki van alakitva, nem sok értelmét látom.
pb_21-02-2005 09:09:26 // 1585
Nem lehet, hogy ez csak 1 szenvedó "alany", és igazából nem ott van a baj, hanem előrébb, mondjuk a középső, v. az 1. baknál.
Adam21-02-2005 00:38:42 // 1584
Hehe, csak elovad :o)
egyébként konkrétan a blokk és leömlő közötti tömités szereti megadni magát.
Giorgio21-02-2005 00:35:37 // 1583
Gumicső a megoldás :))))))))) Azt bezzeg nem rángatja szét! ;-)
Adam21-02-2005 00:28:23 // 1582
igazából az a baj, hogy emiatt hajlamos szétrángatni a kipuffot, mert eléggé lötyög az egész váltó, motor együttes.
Giorgio21-02-2005 00:16:58 // 1581
Amíg nem az aszfaltba váltod a sebességet, addig szvsz semmi gond nincs! :)))
VinceP4 (Il capitano)21-02-2005 00:15:07 // 1580
Én azt se tudom hol van.
Adam21-02-2005 00:12:55 // 1579
Sziasztok!
Egy kérdés a 33-as tulajoknak: nektek hogy bírja a hátsó váltótartó bak a kiképzést? Én most cseréltem kn két hónapja, és már lóg az egész. Pedig rendes gyári alkatrész lett berakva :o(
Köszi!
Adam
VinceP4 (Il capitano)20-02-2005 23:35:24 // 1578
Szeva alkesz tesó! :)) Nem szeretném cseppfolyósítani a dugattyút, meg nincs is fölös 250e-rem, na meg tudok egy olcsóbb variációt, csak rá kéne szánnom magam.
Giorgio20-02-2005 23:31:05 // 1577
Vagy a nájtrösz-áxájd befecskendezés!
VinceP4 (Il capitano)20-02-2005 23:11:01 // 1576
Húúúúú, akkor már inkább a csipp.
Robesz720-02-2005 22:43:31 // 1575
Nem fél bárral, inkább egy egésszel. Az üzemi nyomása a szivattyúnak 4 bár, viszont a motor működésekor a maximum vákuum nélkül 3.2 azt hiszem. Vákuummal talán 2.7. Lehet valamennyitz tévedek, de az biztos, hogy soha nem több, mint 3.2 bár, így ha lezárod a visszafolyó ágat, akkor 4 bár lesz, az pedig sok, valamint a szívattyú is erőlködik,föleg alapjáraton, mivel abba is gondoljatok bele, hogy ha ledugózod, akkor nem indúlsz rögtön 7000-es fordulaton, ahol már igen sok benzin kell, hanem beindítod, vársz a start-ra, majd elindúlsz....mindeközben 4 bár a nyomás.... szerintem ez nagyon nem használ neki. Sokkal inkább úgy oldanám meg, hogy: a gyári nyomásszabályzót benne hagynám, vele párhuzamosan kötnék egy olyan szabályzót, ami pl 3.5 bárnál nyit, aztán a gyári elé tennék egy relézett mágnesszelepet. Mivel a gyári már 2.7-en elengedi a bezint vissza a tankba, ezért az utólagosan építettnek nem lenne semmi szerepe egészen addíg, míg az utastérből egy kapcsoló segítségével le nem zárod a mágnesszelepet a gyári előtt. Mikor ez megtörténik, elvileg a szívattyú 4 báron menne, viszont az utólagosan,a gyárival párhuzamosan épített nyomásszabályzó ekkor lépne életbe és utat nyitna a benzinnek 3.5 báron..... Ez azért lenne így hibátlan, mivel a kocsit teljesen gyári beállítással lehet használni folyamatosan és csak akkor nőne a nyomás, mikor gyorsúlsz és azt is az utastérből lehet szabályozni...... ennyi... :-))
VinceP4 (Il capitano)19-02-2005 16:39:37 // 1574
GT tudja a pontos adatot, de csak kb. 0.5 barral visz többet, attól még szerintem nem romlana a teljesítmény.
Paco19-02-2005 08:53:37 // 1573
De ha sokkal többet mint amit megeszik a gép+a visszafolyási lehetőség akkor bezony erőlködik és tönkremegy....
VinceP4 (Il capitano)18-02-2005 19:46:04 // 1572
De GT, a tápszivattyú többet szállít, mint amennyit a motor meg tud zabálni. Egyébként csak gyorsulásira gondoltam, olcsóbb mint a csipp, és máskor nem fogyasztana többet.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
508
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?