Forum >> Alfasud-33

pb_10-12-2007 14:19:16 // 37021
Kb. úgy hangzik, mint a bs1.)))
Gróf10-12-2007 13:48:13 // 37020
Őszintén szólva fene tudja mi volt... Az is lehet hogy egy 83 as blokk rátéve egy csík kasztni...
Dekka10-12-2007 13:36:49 // 37019
:D az tul egyszeruen hangzik :) semmi extra nincs benne 1.7 csóóótáány :D nah, egesz jo tipusleiras :D
pb_10-12-2007 13:33:40 // 37018
IE csakazértis.)))
pb_10-12-2007 13:30:06 // 37017
Szakadék szutyok volt az már akkor is, mikor vettem, csak szépen tálalták. Az, az 1.5 QV, az inkább TI, de lehet csak sima 1.5.)
Az enyémben csak az volt rossz, amihez előttem hozzányúltak, gyakorlatilag a motor kivételével minden. Mondjuk a motornál is találtam hibát, a vezérlés L volt rakva az 1 tengelyen, bár nem csodálkozom rajta mert az 1ik agyon dícsért szervizben csinálták.
Az enyém is sokat fejlődött, de még mindig lenne hova fejlődnie.
Dekka10-12-2007 13:29:22 // 37016
erről is tudnék meselni neked :D az enyemt egy rendor hasznalta horgaszautonak :D 1.7kuuve :D (csakazertis :D)
Gróf10-12-2007 13:09:33 // 37015
Azért a 16V kissé komolyabb, mint egy szakadt 1.5QV...
Nálam szinte minden kukás volt. Egy asztalos srácé volt mint munkaautó. Gondolhatjátok mekkora mocsok meg pusztítás votl benne....
Ahhoz képest már szinte új állapotú xDDD
pb_10-12-2007 13:06:24 // 37014
Erről beszélek.) Mákod volt, hogy csakúgy kijavították.
pb_10-12-2007 13:05:37 // 37013
Nekem ennél 1 kicsit többe volt ez a szar.))
Dekka10-12-2007 12:40:16 // 37012
hájah. a forgalmiban a motortipus kodbol 1 szam hianyzott, es muszakin kishijan meglincseltek h kamu a motorkod meg mittudomen :D meg kulon elotte eredetisegvizsgan. mar ugy mondtam az embernek, h ott aszomszedban az alfa szerviz, menjen at, ellenoriztesse le h osszetartozik-e a motorszam meg az alvazszam :D de mondjuk nem kerult többe sehol, csak rairtak a papirra h "motorszam heyesen:" ennyi :D
Gróf10-12-2007 12:36:44 // 37011
Nekem 120 volt 4 téligumival megy egy "felújított mocival" ami kb 4 napig tartott....xDD
pb_10-12-2007 12:34:28 // 37010
Nekem anno 1 kicsivel több volt, mint 37k HUF.
Ha nem ismeri a típust nehezen találja + a motorszámot.))
Gróf10-12-2007 12:27:23 // 37009
Hát igen.
Erre én is gyorsan rájöttem, hogy csak annyi a lényeg, hogy lehúzzanak a legtöbbről ahol csak tudnak... Semmi más értelme sincs.
Már többet nyomtam bele az átiratásra meg az eredetvizsgára meg minden ilyen szarra mint anno a kocsi ára (120)
Ja eredetvizsga: a csávókám úgy megszívta a motorszámmal (még az eredetivel) mert ugye nagy mocskos blokkon szerencsétlen száloptikával tudta csak megtalálni...xDDD legalább megdolgozott annak a szar papírnak az áráért...
swan10-12-2007 12:20:30 // 37008
Oké holnap vagy szerdán jelkezek!
pb_10-12-2007 12:20:03 // 37007
Valószínűleg én is szerelni fogok majd.))
pb_10-12-2007 12:18:18 // 37006
Minden szám eltérés baj.) Az enyémnél pl a motorszám 1ik karakterét írták L anno. Ez az eredetvizsgánál kiderült, és nem is kapott A minősítést. Teljesen sallangmenetes vizsgán úgy nyitnak, hogy alváz- és motorszám ellenőrzése. Ha eltérés van, akkor az b+, és úgy lzavarnak, mint a picsa. Motorszámot pedig úgy fognak "javítani", hogy van 1 adás-vételid, aztán elmész eredetvizsgára, majd az ocsmányirodába. Manapság már mindenért lehúznak, semmit sem csinálnak igyen.)))
Külföldit, csak alkatrésznek tudsz venni, 33-ra gondolok.
A bontósok is mberek...)))
Gróf10-12-2007 12:16:33 // 37005
Ez régi alfás körökben nem meglepő xD
Karácsonykor én is fékszervót szerelek majd xDDDD
pb_10-12-2007 12:07:13 // 37004
Nincs mit.
Majd számolj be a fejleményekről.
"NA mejd éjjszaka szétbontom! Mert ugye mit csinálhat hülye alfa tulaj éjjszaka:-)"
1értelmű az autó alatt hempereg, vagy éppen derék lóg bele.)))
pb_10-12-2007 12:04:27 // 37003
Nem hülyeség, csak neked kell eldöntened, hogy tulképp mit is szeretnél.)
Én pl sose vennék bontásra úgy autót, hogy nekem kell kivonatnom.
pb_10-12-2007 12:02:22 // 37002
Olajnyomás mérésére alkalmas műszerrel.))
Lehet sima mechanikus műszerrel, vagy elektronikussal. A lényeg, hogy valamelyik furatba becsavarod, a műszert, és +nézed mennyit mutat hidegen alapjáraton, majd melegen alapjáraton, ill fordulaton. Én pl összeraktam 1 ilyen szerkezetet, 1 kiszuperált olajgombából, 1 gumicsőből, és 1 kazánoknál használt 10 baros órából.
Így, ahogy írod + lehet csinálni a motor cserét, de ha hivatalossá akarod tenni, akkor még 1x kell majd eredetvizsgáztatni, és forgalmit cserélni, attól függetlenül, hogy melyik motort hova rakod. A váltónál az a baj, hogy mind1ik szar, és mind1iknek ugyanaz a baja.) A bontósokkal +int csak lehet 1ezkedni....
Senki sem teljesen tiszta, aki öreg szarok felújítására adja a fejét.))
Gróf10-12-2007 11:55:55 // 37001
Nekem aszonták műszakin hogy ha csak a motor sorozatszáma tér el az nem baj. Ilyenkor a forgalmiba belekerül hogy motorcserés a .... számú motorra. MInt hogy nekem benne van hogy ekkor meg akkor kasztnicserés votl erre meg arra a számúra. Akkor ha a kód megváltozik, mint az én esetemben, az már tipusváltopztatás és illeték köteles meg lehúzás...
Érdemes utánnanézni, pl okmányirodánál, mert komoly költséget/megtakarítást jelenthet.

Autó vételnél szerintem érdemes külföldit venni, mert lehet (bár ezt fene tudja) jobb állapotú, meg az átíratás meg az eredetvizsga iszonyat költség tud lenni+++adók megy bizti..
Bontó ugy van , legalábbis nálunk, hogy csak a pótkereket meg az akksit veheted ki a kocsiból... Bár ez a bontós hozzáállásán múlik... Nálunk erre esély sincs (bár ha nem hajlandó engedni a szabályokból, én kivenném a főtengelyt, dugókat, a váltó belső szerkezetét, mindent ami nem látszik. Max utánna visszasúlyoznám valamivel a gépet)
swan10-12-2007 11:53:02 // 37000
Nálam 10baros noymás csak álom:-)))))
pb_10-12-2007 11:52:36 // 36999
swan10-12-2007 11:52:03 // 36998
Mindig van egy rajz a mellényzsbedben:-) :-) Köszi!

Hát én is nagyon reménykedem. De ma este már többet tudokm mert megyek le az autóhoz vidékre. Szereztem egy másik LM-et is az is leviszem meg viszek szer
számot is. Negyon remélem hogy kontakt hiba de hogy tegnap egész napos motortében való bújkálás után ne találja meg hol van az a G8as elosztó. A relétől bemegy egy kábelkorbácsba a másik ág a vezérlőtől is ezt teszi aztán csak a korbácsot követhetem. Az elágazik pont a tűzfalnál hozzáférhetetlen helyen aztán joccakát. Tuti ott kell lenni az elágazásnál. NA mejd éjjszaka szétbontom! Mert ugye mit csinálhat hülye alfa tulaj éjjszaka:-)
pb_10-12-2007 11:51:34 // 36997
+mértem a sajátomat is, nálam is van 1,6 baros eltérés a legjobb, és a legrosszabb között. Igaz úgy mértem, hogy az összes gyertya ki volt szedve, és így jött ki a legjobbra 13,5(3), a legrosszabbra pedig 11,9(4). Az érdekesség pedig az, hogy az 1-es, 2-es fullra +1ezett.
Hakuna10-12-2007 11:46:06 // 36996
Meg rendes jogszerű módon, műszaki vizsgával. stb. Vagy ez meg így hülyeség?:)
Hakuna10-12-2007 11:44:44 // 36995
Kocsival gondoltam természetesen. Sőt, elő is tesztelném, ahogy leírtam.
pb_10-12-2007 11:43:01 // 36994
A motorszám eltérés mindig baj.) Ha hivatalosan nézzük kevés az üdvösséghez csak a kód 1ezés. Persze vannak kiskapuk...
pb_10-12-2007 11:40:37 // 36993
Mindig van nálam rajz.)))



Nem tudom hol lehet, pontosan a G8-as elosztó, végig kell követni a kábelt, aztán kiderül. 1 ilyen gyári forrasztás lesz, az tuti.
Nem bonyolult kivenni az injektort, a lentebb leírt kísérlethez, pl elég kicsavarni a 2 8-as csavart a szívócsőből, és kiemelni a 2 injektort. Amire figyelni kell az, az injektorokon lévő sapka, és az ogyűrűk. Könnyen elképzelhető, hogy csak érintkezési hiba lesz.
Hakuna10-12-2007 11:28:37 // 36992
A törölgetés mindenképp megtörténik majd.
Igen, a sofőr oldalra gondoltam. Az olajnyomást hogyan lehet megmérni?
Szerelő csinálja, de nem fog csillagos eget érni, mert baráti hozzáállása van, annak ellenére, hogy apám lehetne :)
A motorszámban mi a kérdés? Arra gondoltam, hogy vennék még egy ugyanilyet, szerény másfél év műszakival. Van is most egy a használtautón, jó nem olcsó, mer 180, de teljesen ugyanaz a modell. Használgatnám, és közben a jobbikra (ez feltehetőleg a mostani lesz, mert én ezt 180-ért el nem adnám az tuti) átjátszanék mindent, ami az enyémen nem tökéletes. A lista: 2 első sárvédőelem, motorháztető (kezdetektől meg van nyomva, amúgy semmi baja) jobb első ajtó (rohadgat). Megnézném melyik a jobb váltó, esetleg a másikat el is tenném kivonáskor tartalékba. És van egy eredeztethető motorom, ez elvileg alkalmas átírásra? Kivonáskor minden olyat, ami használható, leszednék (nem tudom a bontós így átveszi -e, de bízom benne, hogy igen. Azt ha nagyon muszáj, akkor akár egy trélerrel irány sijófok a rosszabb vázzal 8műszaki lejártakor. Az eredmény egy remélhetőleg jobb minőségű autó, plusz másfél év autózás egy elfogadhatóval. (a mostani cégem tulajdona, de ez nem sokat számít, mert fél éven belül át is írathatom akár a nevemre.) Hátrányok: kétszer annyi üzemeltetési költség, pl. bizti, adó)
Vagy hülyeség az egész ?:) Tudom, hogy nem vagyok normális, de hátha nem teljesen vette még el az eszem az alfavírus.
swan10-12-2007 11:09:21 // 36991
megnyugtatlak nekem ennél sokkal rosszabbak az értékek és meg van a 2bar-os eltérés is. Azt is pb-vel mértük ki! És vígan pöfög egyenlőre. Monsjuk én sem vagyok megnyugodva de megy!
Gróf10-12-2007 11:07:33 // 36990
MOtort csak kocsival együtt szabad venni, mert igy látni hogy hogyan megy... Igy is sajnos nagy rizikó...
A motorszám lényegében nem baj, ha olyat vesz ami a kocsiban van. Ha a motorkód megegyezik a vett és eredeti blokkon akkor nincs gond, de ha eltér akkor az már pénzes okmányirodás (kivéve ha van műszaki span)
swan10-12-2007 11:06:34 // 36989
Akkor nálad van most egy rajz???? A gépen? be tudnád linkelni mert nálam nincs itt!!! Na és hol van aza G8-as elosztó??!!? Próbáltam megtalálni de nem ment! Végig követtem a kábelt a relétől az inejktorig és utána vissza a vezérlőig! Nem találtam semmilyen csatit vagy elosztót!

Mennyire bonyolult kivenni az injekort?? Mondjuk tegnap nem volt nálam szinte semmilyen szerszám se! De ha nem bonyolult este akarokm lemenni és akkor megnézem. Hátha addigra tudok szerezni egy másik vezérlőt is ésa azzal kipróbálni. Nekem gyanús hogy ez most vagy valami banális kontakthiba vagy vezérlő lehet.
pb_10-12-2007 11:03:08 // 36988
Én lehet, csak 1 tiszta ronggyal letörölgetném, azt viszlát. A 4-es hengerben van akkor 10 bar, már, ha a menetirány szi bal gondolsz. Ezek nem olyan rossz értékek, könnyen elkézelhető, hogy szelepvezető cserétől, és 1 becsiszolástól sokat javulnának ezek az értékek. Mérjétek + újra, úgyis mérhettek, hogy kiszeditek az összes gyertyát. Még 1 dologot lehet mérni, az olajnyomást.
A felújítás anyagköltsége szűken számolva is 1 40-es. Ha nem magad csinálod, akkor akár a csillagos ég is lehet a vége.)
Motor cserével sem jársz jobban, esetleg 1 olyannal, aminek ismered az előéletét. Aztán pedig ott van a motorszám kérdése is.
pb_10-12-2007 10:49:26 // 36987
Csak úgy tudod rendesen kimérni, ha a vezérlő saját testjéhez méred a jelet. Ki kéne emelni az injektorokat, vagy legalább az 1ik oldalt, és +nézni, hogy ténylegesen csinál-e valamit, vagy sem. A G8-as elosztót kéne szemügyre venni, lehet +húztad az a kábelt, és elhagyta magát.
Hakuna10-12-2007 10:43:54 // 36986
Az a baj, hogy ezekkel a szimmeringekkel vettem eleve. Amit betettünk az jó. Hát ha te is tisztogatnád, akkor én is így próbálkozom. A szerelőm szerint féktisztító ideális erre a célra. A nyomásértékeket a vételkor mértem utoljára. Akkor 12, 11, 11, 10 voltak. Ezekszerint ott már rossz a 2 bar miatt. A 10 baros a bal hátsó volt. Majd bemérjük újból.
"'Lehet a problémádat +oldána, 1 hfej felújítás, gyűrű -, és csapágysor csere."
És ebben a verzióban mennyibe fáj hozzávetőleg?

A másik dolog, hogy nincs kedvem szétszedni csak úgy, szóval tutira előbb a mérés jön :) Meg vitatható, hogy megéri -e. Egy motorcsere nem egyszerűbb vajon? Ott nem kell szétszerelni. Persze csak ha találok jó motort, ami kizárt :)
swan10-12-2007 10:29:03 // 36985
Nekem is ez jutott eszembe de én csak a fűtésboxot cseréltem! És a vezérműszíjat cseréltettem. Dea furcsa az volt hogy 2hete volt szervízben. És vígan levitt vidékre. CSak ott nem indult el reggel:-(

Annyit ki tudtam deríteni hogy az injektor megkapja +12-t! Met egy próbalámpával az injektor csati és a test között vígan világított. Na most akkora a nullát nem kapná meg.??Az meg ha hihetek a rajzoknak a vezérlőből jön ami a légmennyiségmérő tetején csücsül!!!
pb_10-12-2007 09:57:34 // 36984
Jó minőségű szimmeringet kellene odatenni, és akkor + lenne rá az esély, hogy sokáig bírja. Én nem cserélném le a szíjakat, letisztogatnám, aztán visszaraknám. Ha a sűrítési végnyomás olyan 10-10,3 bar, az még jó, a max eltérés pedig ne legyen nagyobb 0,98-1,0 barnal. Bár hallottam már olyat is aki, azt mondta, hogy 8-9 is elfogad6ó, csak minimális legyen az eltérés. A teljes felújítás sokba fáj, főleg, ha fúrni kell a hengereket, és a dugó cs is szükséges. Át kell nézni a motort, hogy mennyire van válla, ovalitása, honólás mennyire látszik még, stb. Lehet a problémádat +oldána, 1 hfej felújítás, gyűrű -, és csapágysor csere.
pb_10-12-2007 09:48:38 // 36983
Sajnos azt így nem nagyon fogok tudni kimérni. Nem szereltél mostanában valamit, ami összefüggésben lehet a problémával?
Hakuna10-12-2007 09:25:23 // 36982
Szevasztok!
Következő volt az eset történt, már nem először:
150 környékén repesztek, mert az jó. Tükörben füstfelhő, mint a forma1-esek váltójának az ő meghalása esetén. Így másodjára már rutnból tudtam, amit elsőre még csak sejtettem, hogy vezérműtengely szimmering kiköpődött. Azt is valószínűsíteni tudom, hogy a kartergáz mennyisége, és az ennek hatására keletkező nyomástöbblet okozta. A benne lévő szimmeringek (mindkét esetben) könnyedén járkáltak ki-be a helyükről. Az újat a baloldalra alig tudtuk betuszkolni. Gondolom így lesz majd ez most a jobb oldalinál is. Szóval első kérdés: lehetséges, hogy a szimmeringek öregedésükben összementek?
Múltkor is olajos lett a baloldali vezérműszíj, hát gondoltam kicseréljük mindkettőt, volt már bennük. 35k kilcsi. Most az újakkal mentem 3k-t. Most is olajosan lettek, ráadásul most mindkettő. Az eset vasárnap történt. Ma délután neki tud állni a szerelő. A második kérdés: Ezúttal is cseréljem le a 3k-t futott vezérműszíjpárt? 1-2 napos olajozás milyen kárt okozhat azokban? Mert úgy hallottam az olaj nem kifejezetten használ a szíjaknak. Na azok ketten de mégiscsak belekerülnek 8ezerbe, és nem tudom hogy ez most felesleges, vagy kötelezően vállalandó költség -e. Szóval kockáztatok -e azzal, ha csak egy sima szimmeringcserét csináltatok?
Járt már valaki így? Cserélt szíjat? És főleg, jó -e a teória a kartergáznyomásra vonatkozóan? Mert gáz az van bőven. Ha leveszem a 7I0-es alkatrészt :) a beöntőről, olyan mint a gőzmozdony, tolja a füstöt. Mekkora kompressziót kell mérnem a hengerekben gyárilag, és meddig elfogadhatóak az értékek? Mennyibe fáj -egy henger-dugó-gyűrű csere, és csinált -e már valaki ilyet, lehet -e újonnan beszerezni hozzá mindezeket, hogy bejáratós legyen ismét?
swan10-12-2007 08:21:35 // 36981
Egy kis segítségre lenne szükségem!

Vasárnap reggel nem indult az autó! Azóta sem.A következőket tapasztaltam és csináltam.

1. Gyertya ki és megnézni van e szikra! Volt.
2. AC pumpát hallottam de a biztonság kedvéért az üa lengéscsillapító után lehúztam a csövet indítóztam és jött a benya. Ez is rendben.
3. Na még indítóztam párszor és megint kivettem a gyertyát. Tök száraz volt. Gondoltam nem jut oda üa. Akkor csak az injektor lehet.
4. Lehúztam a csatit és innen kezdődtek a gondok. Nem tudtam egyértelműen kimérni hogy kap e villanyt.

Vélemény??
HátvédRomeo09-12-2007 21:17:38 // 36980
Kéne már szerelgetni a verdát de lusta vótam ma.
pb_09-12-2007 21:15:05 // 36979
Na, akkor ebben, + is 1eztünk.))))
kesa09-12-2007 21:00:16 // 36978
Én is úgy tudom.
pb_09-12-2007 19:47:08 // 36977
Én is azt mondom, hogy lehet kötni.)
De az kérdés az volt, hogy útvonal engedély mellé kell-e bizti. Én úgy tudom, hogy kell.
Bifi 15509-12-2007 19:38:56 // 36976
szasz cimbi mizú ?
HátvédRomeo09-12-2007 19:38:01 // 36975
Szevasz Bifidusz! :)
Bifi 15509-12-2007 19:24:36 // 36974
sziasztok
kesa09-12-2007 19:09:11 // 36973
Pont fordítva!
Addig nem műszakiztatják le az autót, amíg nincs megkötve a kötelező!
Átírás meg csak ezek után lehetséges.
Köcsög rendszer.
pb_09-12-2007 18:07:41 // 36972
Akkor az cs, de mind1iknek lesz valamilyen hibája sajnos. Nem kell annyira elmélyülni a keresésben, mondjuk +nézed a Unixot, vagy Bárdit.))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.