Forum >> Alfasud-33

pb_07-08-2007 15:18:58 // 32971
Ha 9-es lenne a kihajtó tengelyed, akkor 1xűbb lenne a dolog, az tény.) Sztem fel lehetne tenni a 33 váltót, de mindenképp össze léne nézni a váltóházakat, mert azok másak, ill a váltók felfogatásai is különböznek. Még 1 dolog amit nem tudok biztosan, hogy a fő kapcsolóvilla tengelyének vége jó-e, a 45/6-hoz, vagyis a váltókar mechanizmusát össze lehet-e hozni a 33 váltóval.
Bea...07-08-2007 15:00:24 // 32970
Hát az igazság hogy ez egyre körülményesebb :) Én naívan azt hittem hogy egy difi csere azt kakukk Hát ha ez ilyen összetett és minden mindennel összefüggésbe van akkor inkább hanyagolnám. És a 33-as váltó egy az egyben nem megy fel? Vagy az is csak komplett féltengely cserékkel?
pb_07-08-2007 14:55:09 // 32969
Minden +old6ó, csak kérdés ki csinálja +, mennyiért, és hogyan.) Elméletileg kell hozzá 1 difi 9/35-ös a féltengely kihajtásokkal, és 1 9-es kihajtó tengely. Aztán a gyakorlat lehet, hogy 1 kicsit módosítja a dolgokat, mert úgy rémlik, hogy a 45/6-nál az 1ik fokozat(3-as) mintha 1ben lenne a kihajtó tengellyel(de lehet, csak a 16v-nél), akkor viszont az pótolni kell. A másik az, hogy, ha 33-as donorból dolgozol, akkor elképzelhető, hogy nem lehet felfűzni a fokozatokat a tengelyre. Bár ezt is át lehet hidalni, mert akkor a komplett tengelyt cserélné az ember. Viszont akkor + előjöhet 1 olyan probléma, hogy a behajtó tengelyen lévő fogaskerekek nem fognak stimmelni.
Tehát jól körül kell járni a problémát, nehogy feleslegesen vásárolj alkatrészeket.)
Amihez a legkönnyebben hozzá jutsz, és 9/35-ös difi van benne, az csík 33 1.7 IE, 1.7 16v, és esetleg az 1.5/1.5 IE(ezt + kell nézni).
Bea...07-08-2007 14:40:54 // 32968
Akkor megoldható mégis? Milyen cuccokra van szükség? A difin kívül akkor még miket kell cserélni?
pb_07-08-2007 14:37:05 // 32967
Ezek szerint jó volt a +érzésem.)( + lehet csinálni a dolgot, ha nagyon ragaszkodsz hozzá, a kihajtó tengelyt kell cserélni(én mondjuk a féltengelycsonkokat is cserélném a 9/35-ösére). Ehhez a manőverhez ki kell venni a kapcsolóvillákat, a kepcsolóvillák tengelyeit, a retelást, aztán magát a kihajtó tengelyt. A kihajtó tengely kiszereléséhez szépen le kell fűzni a fokozatokat, szinkronokat, stbket. Esetleg cserélni a szinkrongyűrűket, ha olyan állapotban vannak.



Itt látszik kiszerelve, és visszafűzve az ominózus tengely, a végén a 9-es kúpfogaskerékkel.
Akkor lehet mégsem kuplungtárcsa lesz, de érdemes tüzetesen +nézni, mert a nonames kuplungtárcsák szoktak ilyet csinálni, mint amit leírtál.
Bea...07-08-2007 14:14:39 // 32966
Az eper szerint 11/45-ös van benne :( Akkor azt mondod, hogy csak difi cserével nem megoldható? Ha üresbe van akkor hallom mormolni, ha kinyom a kuplungot akkor elcsendesedik. A másik 45-ösömnél is ez volt csak elkezdett egyre hangosabvb lenni és már menetközben az utastérben is lehetett hallani. Hál istennek ez még nem tart itt. Akkor arra azt mondták hogy nyelestengelycsapágy. Kuplungit még nem kellet babrálni. Majd ha már nagyon hangos lesz akkor szétszedetem a váltót meg akkor egy kuplungtárcsa cserét is kérek. Akorra gondoltam a difi cserét is. de ha ez iylen körülményes akkor nem eröltetem.
pb_07-08-2007 14:02:30 // 32965
Abban az esetben 1xú ezt a dolgot kivitelezni, ha mondjuk 9/37-es van most benne. De én félek, hogy 11/45-össel jött le a szalagról, akkor viszont nem biztos, hogy érdemes variálni, mert a komplett váltót át kellene építeni. Amúgy, ha a hosszabb difi kerül bele, akkor lomhább lesz az autó, viszont tény, hogy adott sebességeknél kevesebbet forog a motor.
A zörgés nem biztos, hogy a nyelestengelytől jön, lehet kuplungtárcsa is. Nem cseréltek mostanában kuplungot benne? Fordulaton is, vagy, csak alapjáraton csinálja?
pb_07-08-2007 13:56:15 // 32964
Nálam az 55-60, olyan 1700-1800-as fordulat 5ben. Nálad a 60 4ben, olyan 2400. Lehet, hogy itt lehetne 1 kicsit spórolni a fogyasztáson, bár a difid miatt mindig többet fog forogni a motorod, mint az enyém.
Bea...07-08-2007 13:46:56 // 32963
Mert a mostani szerintem kicsit rövid és halottam hogy van rá mód hogy hosszítsunk rajta. A váltót amúgy is lassan szét kell szedni a nyelestengelycsapágy egyre nagyobb zaja miatt, gondoltam akkor már meg kéne ezt is csinálni.
Egér07-08-2007 13:41:46 // 32962
Nyilván nem kettedikbe megyek vele hat0-al. Attól függ. 4, vagy 5... ahogy az autó érzi!
Alig van a lábam a gázon!
HátvédRomeo07-08-2007 13:41:45 // 32961
60 kilóval nehezebb mint az enyém, forgalmi szerint. Majd 1 fő.

Lépek este leszek. cSao
Dekka07-08-2007 13:39:23 // 32960
majd ha sokat fogok keresni,es lesz egy masik Alfám,mondjuk egy 156 ,es lesz garazsom, akkor majd jatszosautonak csinalok egy csak hatsokerekes 33-ast :D
pb_07-08-2007 13:37:35 // 32959
Akkor valósítsd +.))
Dekka07-08-2007 13:36:11 // 32958
az lenne az igazi ha alapallapotban a hatso kerekeket hajtana :D hatsokerekes 33-as, minden vagyam egy olyan :D
pb_07-08-2007 13:30:02 // 32957
És könnyebb, mint a P4/Q4.
HGyuri07-08-2007 13:28:07 // 32956
Csak télen, homokban, vagy sárban szoktam/szabad bekapcsolni, mert nincsen köztes difi (nem P4), szóval hagyományos 2 kerék 1040 kilóval.
pb_07-08-2007 13:23:51 // 32955
Előre + kell nézni, hogy milyen difivel szerelték, mert többféle difivel is szerelték. 1ébként miért szeretnél bele ilyen difit?
pb_07-08-2007 13:20:21 // 32954
Ha kikapcsolja, akkor márcsak 4x2 lesz belőle.))
Bea...07-08-2007 13:11:55 // 32953
Sziasztok. keresek difit 9/35 (3.888) vagy ilyen váltót ha valakinek van és korrekt áron eladná akkor lécci privizzen. Előre is köszi.
HátvédRomeo07-08-2007 13:10:27 // 32952
De Te 4X4 vagy. Meg SW. Nehezebb a Te géped kb 100 kilóval mint az enyém..
pb_07-08-2007 13:10:14 // 32951
Nem mind1, hogy a 60-65-höz milyen fordszám párosul.)
HGyuri07-08-2007 13:07:14 // 32950
Nekem 8 liter volt városban BUDAPESTEN, most ugyanez 9 Szegeden - nyáron. Télen plusz egy liter. Országút 80-90-es tempónál max 7 liter, pályán 130-nál 8-9 liter.
Dekka07-08-2007 13:03:02 // 32949
nekem van egy 1.7 ie mocim elado :D igaz elektronika nekul :P
HátvédRomeo07-08-2007 12:51:06 // 32948
Télen még nem használtam de sztem 9.
Nekem 8L város. Nekem sincs Katalizátor benne. Ráadásul felénk is inkább sok elindulás megállás a város milyensége miatt.
Egér07-08-2007 12:42:25 // 32947
Ne bassz!!!!!!!!! Akkor csapom is bele az 1.7-es mocit az autóba. Csak kell hozzá 1 elektronika, meg néhány apróság! Én városba lassan megyek, 60, 65, mert már voltam büntibe sietség miatt!
Ezzel a 7 literren nagyon ki lennék egyezve! Télen mennyivel eszik többet?
HátvédRomeo07-08-2007 12:28:21 // 32946
Nekem is 8-at eszik városban az 1.7 IE, de én azért ha nem is gyorsulva de lendületesen közlekedem. így is elsuhanok OFF-ok mellett. kb 2500-ig forgatom városban, fokozatonként. 8 lityiben megáll. Kint 6,5 L 130-as átlag tempóban, mikor kicsit odalépek neki meg előzgetek, elpörög 150-felé, akkor is 6.5, ha visszacsapkodom, előzésekkor, és így 130-140, akkor is max 7 liter.
Gróf07-08-2007 11:44:07 // 32945
Sikerült ujra életet lehelni a kocsiba:)
Megint csak 3 henger megy:(
Minden jóban van valami rossz.....
lee7507-08-2007 11:23:44 // 32944
en alfa honda talin mentem es ugy hogy elbaxtam a rajtot es akkor nem is volt 100%os a verda a valto miat ugy mentem16.2-t
pb_07-08-2007 11:23:19 // 32943
Kérdezd + tőlük, bár engem annyira nem izgat a dolog.)
lee7507-08-2007 11:12:52 // 32942
akkor meg nem tudom mit akkarnak a mutyukisok 16.5feles idövel!!!
pb_07-08-2007 11:11:32 // 32941
A legjobb időm 15,702@140. Vince kolléga képes ennél sokkal jobb időkre is.
pb_07-08-2007 11:04:36 // 32940
Nem feltétlenül kell tucsognia a vízben, elég, ha valahol csak 1 kis lyuk/tömítetlenség van, nyomás alatt, forrás közeli állapotban könnyen elpárolog a hűtőközeg.
pb_07-08-2007 11:02:26 // 32939
Nem hiszem, mert a difit a féltengelycsonkok pozícionálják a helyére, és, ha elmozdul bármelyik játékos is, annak terhelés alatt könnyen beállás, vagy törés lehet a vége. Ez akár még 20 km/h-nál is bekövetkezhet.
lee7507-08-2007 11:00:13 // 32938
pb kivancsisagbol a te vasad menyit megy 400meteren?
Dekka07-08-2007 10:56:34 // 32937
mindenhol szaraz ,azert csodalkoztam
Gróf07-08-2007 10:54:46 // 32936
Hát igen.... MInden ami a közelben van. Mondjuk szerintem ez erősen sebességfüggő...
pb_07-08-2007 10:52:18 // 32935
Talált süllyedt.)) + ki tudja még hol.
pb_07-08-2007 10:51:35 // 32934
Hézagoló alátétek, ha ezek csúsztak ki, akkor nem voltak +húzva a kihajtást rögzítő csavarok. Bár ez elég durva lenne, mert a difi, és a féltengelycsonkok is ilyen esetben, könnyen áldozattá váll6nak.
Dekka07-08-2007 10:43:19 // 32933
de akkor gőz formajaban szokhet ott a vizem,nem?
Gróf07-08-2007 10:42:34 // 32932
Ciao!!
Ha jól értem ezekről a félig kifli alakú duplalyukas alátétetkől van szó... A csavarlyuknál nem láttál törést, vagy a kasztni nagyon szétverte? Illetve csavar nem hiányzott?
pb_07-08-2007 10:42:01 // 32931
Jaja, teljesen felesleges, úgyis csak a gőzt dolgozza ott ki.))
Dekka07-08-2007 10:40:09 // 32930
akkor jo :D vegulis minek gumitomites ra :D
pb_07-08-2007 10:36:23 // 32929
Nem, nem az így lett gyári.)))
Dekka07-08-2007 10:19:08 // 32928
kupak! az aljarol lejott a gumi, az gáz? :D
Dekka07-08-2007 10:18:34 // 32927
valoban fogy, direkt valahol kozepen emgjeloltem egy fekete filccel, h latvanyos legyen ha valtozik a merteke, mit csinaljak? melegitsem be,es jarjam korbe hatha latom valahol h szokne(marmint nezzem korbe a motort)?
pb_07-08-2007 10:17:19 // 32926
Lyukas hűtő/cső, rossz bilincs, ki1enlítőtartály kupakja, stb, stb.
pb_07-08-2007 10:14:57 // 32925
Nem. Bár már hallotam olyat, hogy 1 kártárs rosszul rakta össze a féltengely belső felét, és menetközben leesett.
kando.07-08-2007 10:13:59 // 32924
Valóban fogy, tehát kevesebb mindig a szint a kiegyenlítő tartályban ?

Valamelyik csőnél nem ereszthet el, ha nem is látványosan, de mikor nyomáson van a rendszer, egy kicsit repedt gumicsőnél esetleg elcsepeg, vagy valamelyik bilincsnél.
Dekka07-08-2007 10:01:37 // 32923
es szted mitol fogyhat a vizem? mert nem forralja...
Laci 146 1.9 jtd07-08-2007 10:00:09 // 32922
Sziasztok !
tegnap mentem Fehérvárra nagyon jol menta gép
hazafelé jövet élescsapkodó hang, lasitok eröskattanás moraj.
megnéztem nem láttam semit.
10-zel haza ,befeküdtem alá és akkor látom a féltengely belsőfelén a csatlakozásnál a csavar rögzitő alátétkifityent és belevert a ksztniba.
találkoztatok íjennel?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.