Forum >> Alfasud-33
pb_16-12-2007 23:22:08 // 37421
Van normális állapotú bontott dugó, olyat kell belerakni, azzal nem lesz baj.
Ferke16-12-2007 23:22:06 // 37420
Én nem variálnék, eleve hajtókarral keresnék dugattyút. Külön ne is vedd meg, mert ha a saját hatókarával nem löttyen a csapszeg, akkor az új jó, ahogy van. Hajtókar nélkül nem is igazán tudni, hogy az a dugó mennyire kopott.
pb_16-12-2007 23:20:44 // 37419
Normálisan kell menni vele, néha + kikormolni, ennyi.
kesa16-12-2007 23:20:44 // 37418
Bácsi :)!
Hogy áll a garázs-projekt?
Hogy áll a garázs-projekt?
Hakuna16-12-2007 23:20:09 // 37417
Akkor mégiscsak lehet a dugó kopottkás?:) Én ilyet még csak motorkerékpárból láttam. Ott volt kopott dugó is. Igaz azt már nem volt értelme berakni.
Ferke16-12-2007 23:19:57 // 37416
Ferke16-12-2007 23:18:24 // 37414
Akkor Te nem vagy tisztában az otto motor működésével, ezt sajnálom, viszont tudok szerezni neked dugattyúkat, és ha Tőlem veszed, azt nem fogom sajnálni...:)))
Hakuna16-12-2007 23:18:21 // 37413
Na de várj, új alatt én a vadiújat értettem, nem pedig a nagyobb de használtat :) Az nálam használt dugó. Egyszerű agyam van :)
pb_16-12-2007 23:18:16 // 37412
Én még nem hallottam ilyet.
Ferke16-12-2007 23:17:32 // 37411
Hmm...a fúrást képműhelyben végzik, a totál-bruál lecsupaszított blokkon. Tehát ízekre szedd a mocit előtte.:)
HátvédRomeo16-12-2007 23:16:29 // 37410
Én komolyan, bontott dugót bele nem raknám. Akkor kerüljön 70k-ba az új.
A bontott dugó: mégis csak máshogy kopik minden motor.
A bontott dugó: mégis csak máshogy kopik minden motor.
Ferke16-12-2007 23:16:16 // 37409
Persze kophat a dugattyú is, sok ilyen xar van, amit már nem érdemes berakni, de elég olcsón lehet találni bontva jó állapotút. És az mégsem 70ezer. Ez nem az a kimondott kopóalkatrész, még annak ellenére sem, hogy olykor tényleg kopik.:)
pb_16-12-2007 23:16:12 // 37408
Dugóból jó a bontott, 2 dologra kell figyelni, ne legyen a hornyok kiverődve, ill a dugó szoknyájá ne nagyon legyen "+nyalva".
Hakuna16-12-2007 23:15:31 // 37407
Újabb buta kérdésem lett.
Az hogy itt blokkoztok, az azt jelenti, hogy a fúráshoz szét kell szedni mindenképp a motort is? Vagy elvileg lehetne esély szimpla "lökettérfogat" növelésre a motor szétszedése nélkül is?
Az hogy itt blokkoztok, az azt jelenti, hogy a fúráshoz szét kell szedni mindenképp a motort is? Vagy elvileg lehetne esély szimpla "lökettérfogat" növelésre a motor szétszedése nélkül is?
Ferke16-12-2007 23:15:09 // 37406
Mivaaan??:))) A dugó mitől lenne kopottkás?? A gyűrű kopik, nem a dugó!:)))
HátvédRomeo16-12-2007 23:14:35 // 37405
Azé nem oldja meg a gyűrű. 150ccm körül fúrsz rá +. Naná kell új dugó. Mi is újakat nagyobbat raktunk akkor bele. Beton kemény gyűrükkel. Főtengejt is köszörülték akkor már, + csapágy hozzá 1értelmű.
pb_16-12-2007 23:14:27 // 37404
Ha a dugattyú is úgy elkezd kopni, mint a gyűrű, az már régen rossz.)) A gyűrűket, a hengerfalakat, és a csapágyakat kell összejáratni.
Aztán utána hányx szedték szét, azt a motort?))
Vazze a kuplungot csináld + inkább.))
Aztán utána hányx szedték szét, azt a motort?))
Vazze a kuplungot csináld + inkább.))
Ferke16-12-2007 23:13:40 // 37403
Kicsit előbb írtam, hogy gyári nagyobb méretre kell fúrni. TEhát neki 1491ccm-re. Így a bontott 1.5-ös dugók kellenek.
Persze meg lehet venni, ahogy előbb Ws is írta, 70ezerért a 4db-ot.:))) Szted ez mekkora okosság lenne?!?:)))
Persze meg lehet venni, ahogy előbb Ws is írta, 70ezerért a 4db-ot.:))) Szted ez mekkora okosság lenne?!?:)))
Ferke16-12-2007 23:11:53 // 37402
Ezt modnom én is. Az 1.6-ból ugyanúgy csinálsz 1.7-est, mint az 1.5-ből, annyi a különbég, hogy előbbi esetén adott az 1.7-es főtengelyed. De bazz, azért az nem egy mozdulat, mert ugyanott vagy a blokkal, mint 1.5 esetén, ergo fúrni kell ugyanúgy.
Tehát attól még, mert adott egy 1.6, nem lesz az 1.7 karnyújtásnyira lévő projekt.:)
Tehát attól még, mert adott egy 1.6, nem lesz az 1.7 karnyújtásnyira lévő projekt.:)
HátvédRomeo16-12-2007 23:11:30 // 37401
De ha felfúrja a dugókat ne tegyen bele nagyobbat? Vagy hogy érted ezt?
Hakuna16-12-2007 23:11:24 // 37400
Na de akkor kisebbre fúratom? Vagy mit csinálok a használt, ezáltal valószínűleg kopottkás dugókkal? Vagy a gyűrűzés úgyis megoldja?
pb_16-12-2007 23:10:50 // 37399
Bejáratásnál, időnként nem árt kimenni az országútra, és kicsit kikormolni.
pb_16-12-2007 23:09:25 // 37398
Dehogynem, ez az 1.6 főtengelye.
HátvédRomeo16-12-2007 23:09:18 // 37397
Hát én úgy tudom lehet 1000-1500-as fordulattal csorogni, de lehelet gázérintéssel. Gyorsításkor inkább 1-et vissza, vagy 2-őt. Akkor nem b@ssza meg. Én így tudom.
Más vélemény? pb, Ferke, Rumi?
Más vélemény? pb, Ferke, Rumi?
Ferke16-12-2007 23:08:34 // 37396
Totál felesleges új dugókat venni bele...persze ha nem tudod hová rakni a pénzt, akkor az is lehet új.:)
pb_16-12-2007 23:08:07 // 37395
1.7-es blokk, 1.5-ös hengerekkel.)
Hakuna16-12-2007 23:07:55 // 37394
Ja és hogy az 1351-esből 1.5-öt elbírja a meglévő hajtókar simán?
Hakuna16-12-2007 23:04:52 // 37393
És abból mi igaz, hogy a hajtókar kifekvésre hajlamos tartós alacsony fordulatszámnál "erőltetve"? Régebben hallottam ilyet, és nem tudom városi legenda -e.
pb_16-12-2007 23:04:33 // 37392
Ferkém ne légy hülye, és ne akasszá ki.))) Kb 50x beszéltük át ezt a témát, igaz?)) 1.6 = 1.7 + 1.5, vagyis 1.7-es főtengely van benne 1.5-ös hengerrel. Akkor hogy csinálsz belőle 1.7-et? gt, hogy csinálta?))
HátvédRomeo16-12-2007 23:01:46 // 37391
Amíg nem kopig be még a hangja is másabb. Nem szabad mindjárt meghajtani.
Én tavasszal főtengej csapágyázás után is kb 1.500 km-ig max 3000. Pedig csak köszörülés meg föt. teng csapágy lett nagyobb rakva rá. Első 800 km-ig meg 2000.
Én tavasszal főtengej csapágyázás után is kb 1.500 km-ig max 3000. Pedig csak köszörülés meg föt. teng csapágy lett nagyobb rakva rá. Első 800 km-ig meg 2000.
pb_16-12-2007 23:01:44 // 37390
Én + fordszám alapján számoltam.)))
pb_16-12-2007 23:00:05 // 37389
Sztem +. Bontva kell venni htőkés hfejeket, vagy esetleg komplett blokkot. Árat nem tudok. A lényeg, hogy beépítés előtt át kell vizsgálni a veztengelyket, és a htőkéket, amelyik kopott az kuka, a többi mehet a helyére.
Hakuna16-12-2007 22:59:03 // 37388
Szóval ezek alapján sztender 1.5öt csinálok a 1,35-ösből, és felhasználok hozzá 1.5ös cuccokat. Mondjuk lehet, hogy azért mindenből újat tennék (dugó pl.), de ez árfüggő is. Az alap dugó is drága újonnan?
Rumi16-12-2007 22:57:47 // 37387
az új gyürüknek kell kb 500-1000 km, az uj dugattyunak max 5000km amig teljesen bekopik.
de pl Vince miután elkészült az első utja Miskolc Budapest autopálya, bemelegedés után fél óra 130, aztán 180. ez fordulatban tudjátok mit jelent.
az eredmény magáért beszél
nekem is autópályán vezetett az első utam, szintén fél óráig birtam a tötyörgést, aztán 4000-4500 ford. között autóztam közel 100km-t. azóta kb beletettem 1000-t, az eredmény még várat magára :))
de nyáron ha előveszem nagyon meghajtom. pedig az egy év állás nem változtatott rajta sokat :))
de pl Vince miután elkészült az első utja Miskolc Budapest autopálya, bemelegedés után fél óra 130, aztán 180. ez fordulatban tudjátok mit jelent.
az eredmény magáért beszél
nekem is autópályán vezetett az első utam, szintén fél óráig birtam a tötyörgést, aztán 4000-4500 ford. között autóztam közel 100km-t. azóta kb beletettem 1000-t, az eredmény még várat magára :))
de nyáron ha előveszem nagyon meghajtom. pedig az egy év állás nem változtatott rajta sokat :))
HátvédRomeo16-12-2007 22:56:06 // 37386
Város pont jó. Ott tutti nem forgatod szét. Aki meg ledudál me esetleg szuttyoksz. Na és. 50 a max, nem?? :D
HátvédRomeo16-12-2007 22:54:53 // 37384
:DDD
Kinézi a km órát, mikor nem volt jó. Sacc/kb. :DDD
Kinézi a km órát, mikor nem volt jó. Sacc/kb. :DDD
Hakuna16-12-2007 22:54:07 // 37383
Négy év alatt mentem 40000-et. De két évig volt strapakocsim mellé, szóval ez több is lehet. Nagyobb baj, hogy sok a város, de gondolom bejáratásnál az nem olyan nagy baj, legalábbis ami a fordulatot illeti.
HátvédRomeo16-12-2007 22:53:43 // 37382
1,7 8v főtengeje jó lenne hozzá nem??
pb_16-12-2007 22:53:29 // 37381
A bejáratást inkább távolságban mérik, mint időben, A többi stimmel.))
Ferke16-12-2007 22:52:44 // 37379
Én is lehettem volna 1.6-os, de hagytam a fenébe. Az 1.6 igazából 1.5-ös blokk, 1.7-es főtengellyel, picit módosított gyugattyúval és hajtókarral.
pb_16-12-2007 22:51:32 // 37377
Nem akármilyen főtengely, és dugók kellenek hozzá.
Ferke16-12-2007 22:50:54 // 37376
Igen, igen.:) Elég korrekt ár így, a csapágyakkal. Ráadásul nem is gagyi csapágyak, az az angol izé, nem jut eszembe a neve, de a-val kezdődik.:))
HátvédRomeo16-12-2007 22:50:11 // 37375
Városban amúgy se lehet pörgetni. Elvileg :)))
Hakuna16-12-2007 22:50:05 // 37374
Eddig meggyőztél a jelenlegi hengerről, és az 1.5-ről akár használt dugóval is :) Majdcsak beletörődöm a "kisebb" méretbe. Így is tépet(ett) a verda.
pb_16-12-2007 22:49:05 // 37372
Akkor kb jól emlékeztem, még Zolival beszéltük ezt.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
645
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?