Forum >> Alfasud-33

pb_27-02-2008 08:01:24 // 41821
Az még 1 elég olcsó ár rá. Ha ezeknél van a bibi, akkor jobban jársz, ha rögtön cseréled őket, a javítókészlettel nem érdemes próbálkozni.
pb_27-02-2008 07:59:37 // 41820
Pedig, könnyen ez lehet a vége.
HátvédRomeo27-02-2008 01:06:33 // 41819
Hát ahogy elnézem főhenger+munkahenger 13K.
Hidraulika javító készlet 1.300 Ft. Ez nem drága. Fenti drága. De ha kell hát kell.
HátvédRomeo27-02-2008 01:01:36 // 41818
Hát igen. Bár én nagyon ovatosan pakoltam, a fokozatokat. Mondtam srácnak Ő isóvatosan járjon vele. Remélem nem kell kuplungot cserélnem most.
pb_27-02-2008 00:46:40 // 41817
Ahogy Ferke is írta javaítani nem nagyon lehet rajta. Ill. 1 módon lehet javítani, akár hidraulika, akár mechanika, csere. A mechanikával kapcsolatban még 1et lehet +nézni a kapcsolóvillát. A hidraulikánál viszonylag könnyen + lehet látni, hogy mi a helyzet, mert, ha folyamatosan fogy a tartályból a fékolaj, akkor 1értelmű a helyzet. Bár a fék még zavaró tényező lehet ilyen esetben. Még 1 baj van ezzel a kuplung nem emel kivel, ez úgy mond 1 láncreakció, Ha, nem emel ki normálisan, akkor már reccsenek a fokozatok, gyorsabban kopik a szinkrongyűrű(ha eddig még nem kopott), darálódnak a kapcsolókörömök, és hüvelyek. Ezenkívül még ott van a váltórudazat, és vaáltókar, ami szintén elősegíti a pontatlan váltást.
HátvédRomeo26-02-2008 22:23:40 // 41816
Holnapra kiderül. Holnap kapom vissza a vasat.
kaibinger8426-02-2008 22:17:38 // 41815
köszönöm szépen!
Ferke26-02-2008 22:00:52 // 41813
A kuplungon nemigen tudsz javítani. Ha nem emel ki rendesen, akkor vagy a szerkezet lamellái vannak már túlmaródva, vagy vmelyik munkahengered nem 100-as.
HátvédRomeo26-02-2008 20:03:14 // 41812
Beszámoló váltóügyileg.
Rájöttünk új Alfás Carrárssal mivel már 15 év Alfákat szerel, hogy a kuplungom nem emel ki rendesen. Én is gyanakodtam rá, de hát én 100%-ra nem mondtam ezt.

Remélem tud ill. lehet rajta állítani már mint a kuplungon, hogy emeljen ki rendesen.
Mert akkor sirály, váltómnak nincs baja, ill nem hiszem hogy van. A váltó dekninél folyik az olaj, azt új tömítéssel pótólja. Na meg mivel nem tudom mikor lett olaj cserélve benne cseréltetem azt is.
HátvédRomeo26-02-2008 17:48:33 // 41811
Sztorno, még is csak beleöntetem ezt a váltóolajat.
Bocsi Cartársak! :))
HátvédRomeo26-02-2008 17:38:15 // 41810
Sziasztok! :)
Van ELADÓ 2 L Mol Hycomol váltóolajam. 1000 Ft./L odaadom. Kell valakinek?
Ferke26-02-2008 17:03:53 // 41809
Szééép!:)))
(kár, hogy nem karbis!:)) )
Seriff26-02-2008 13:08:16 // 41808
pb_26-02-2008 08:12:09 // 41807
Igen, ezeket asszem én is lecserélném.)
BuBu.26-02-2008 06:39:26 // 41806
köszi
HátvédRomeo26-02-2008 01:30:48 // 41805
Hát nekem a pirosnál belül nem tetszik. Az a joystik féle váltógombót hajítanám el a Duna felé innét Kanizsáról előszőr, aztán a kormányt meg a Murába az közelebb van. :-)
HátvédRomeo26-02-2008 01:28:36 // 41804
Hát igen. De ha pl. 200k-ért veszel egy 33-at és rádobsz még 200K- és esetleg akkor tutti lesz, akkor már főnyeremény megy 400K-ból igen király alfa áll össze. Közben meg OFF-ból ma láttam 760K-ért 8 év körüli Dévú matizt. Hát a 2őt össze se lehet hasonlítani.
Én ebből indulok ki. Ja, de igen az a piaci ár a Dévúnál.
HátvédRomeo26-02-2008 01:25:54 // 41803
Nem ezekre gondoltam az elbontást. Hanem ezeket életben tartani az igazán levertekből. :)
pb_26-02-2008 00:34:26 // 41802
Az összesre, de inkább 1 szorzótényező is kellene elé, ami min 2, de inkább 3.))
pb_26-02-2008 00:31:15 // 41801
Sztem + pont a piros a levertebb, 1/2ig QV, széles kerekek, amit nagyon komál a futómű, stb.
pb_26-02-2008 00:28:33 // 41800
Most mondjam azt, amit szoktam?)) Ez mind hulladék, a reális áruk a béka segge alatt van, még, ha P4 is. Pedig a P4/Q4, az P4/Q4.)
pb_26-02-2008 00:26:19 // 41799
Vagy, még akkor sem.
pb_26-02-2008 00:25:38 // 41798
Sztem nem kell nekünk több bontószökevény.) Ha + mindent elbontunk, akkor nem maradnak ép példányok.)
pityke26-02-2008 00:09:56 // 41797
ezekre a vételárat rá lehet még költeni az tuti : )
HátvédRomeo25-02-2008 23:58:29 // 41796
Ha megnézed a felniket, meg a kasztni, így képről főleg a pirosnál eléggé egyben van ha a motornak másnak van hibája, már az ér ennyit.
Whiteskull25-02-2008 23:58:10 // 41795
Nekünk akik ismerjük őket tényleg nem ennyi a normális ára.

Viszont lassan tényleg beáll a használtautó piac arra az árra, amit ezek az őskövületek tényleg érnek. :)))
pityke25-02-2008 23:56:16 // 41794
majd 10 év mulva lesz aszépnek : )
HátvédRomeo25-02-2008 23:55:32 // 41793
Hála ISTEN, legalább occson van Nekünk verda, meg bontott alkatrész ha kell. :))
Sötét színűnek van szépség hibája, de ennyi pénzér, kit érdekel, helyre rakni kész.
pb_25-02-2008 23:55:15 // 41792
Sztem oka van, hogy nincs áruk. Azért nem ennyi 1 normálisabb db ára, igaz nem is több 100k.
Whiteskull25-02-2008 23:49:46 // 41791
Úgy néz ki tényleg nincs áruk.

Szerintem tartanak is tőlük, és szinte eladhatatlanok.
pb_25-02-2008 23:43:35 // 41790
Érdekes ez a 2 16v, főleg az áruk.
1
2
Gróf25-02-2008 20:40:58 // 41789
Potyások
Szívófej
És a pont ráillő csövecske a szűrőből. Elméletileg ezt a kis vackot a vákum pont ráhúzhatja a fejre, amit igy 70% ban elzár. Ez okozhatta szerintem a problémákat.
Ezekl mellé kicseréltem a benzincsövet, mert vár viseltes volt, (votl rajta egy törés is) Kipucoltam a szűrőt, lefestettem a tankot és átmostam... Remélem megérte a fáradozást.....
Gróf25-02-2008 20:22:50 // 41788
Széép :)))))
pb_25-02-2008 14:50:33 // 41787
Az LE3 már gyújtáson is nyomja, az ML4.1 pedig, mikor indítozol. A nehézkes indítás előfordul6 rossz nyomásszabályzó miatt is.
kaibinger8425-02-2008 14:38:22 // 41786
tegnap egy kicsit autókáztam ! és egyre jobban be jön az új kocsi!
BuBu.25-02-2008 14:34:16 // 41785
sziasztok
PB neked az ac pumpa hogyan müxik ha gyujtást adsz már nyomatja a benyát vagy csak amikor már inditozol akkor tolja a benzint
azért kérdezem mert nekem a kocka már gyujtáson zizeg de a csiké csak akkor tol benyát mikor már nyekegtetem a motort és nehezen indul be s gondoltam azért mert nem jól müxik az ac
tyüü de bonyolult vagyok:D:D:D
pb_25-02-2008 07:57:51 // 41784
Látom teljesen belebolondultál már a 16vbe, jó is az.)))
Scott24-02-2008 19:41:42 // 41783
Fúrd fel 1.7-re és alakítsd át 16V-re. Annál jobb tuning nincs :))
Barni14724-02-2008 16:10:07 // 41782
Keresek 1.6 boxer tuning eprom tartalmat . HA van valakinek ne tartsa magában. !!!
pb_24-02-2008 16:07:12 // 41781
2 kerékhajtás után jött az összkerékhajtás, ezt így kell nézni.)) Igaz, azt már, csak csöndben jegyzem +, hogy a 33as nem nevezhető klasszikus összkerekes autónak. De ez nem zavaró tényező abban, hogy 1 külső szemlélődőnek ne említse + az mber ezt a tulajdonságát a verdának, mire annak leesik az álla.)))
pb_24-02-2008 16:00:01 // 41780
De jobb, mint a gyárilag készített.))
pb_24-02-2008 15:59:18 // 41779
+ még nem árt, ha még néhány dolgok átalakítasz ezek mellé.)
pb_24-02-2008 15:57:19 // 41778
THX az Lérhetőséget! Kardánkeresztet a Bárdiban is lehet venni, vagy méret alapján, vagy szétszeded, és összelegozol annyi jót, amennyi kell. A vezetőcsapágyak ilyen korban már Lfáradnak, aztán kanyarban Lkezd kolompolni a kardán, viszkó dettó ugyanez. Jaja, ha karbis 16v, akkor 45-ösöket kell ráfaragni. Igaz, hogy Lzabálja az mber gatyáját, de cserébe lép is, valamit, valamiért.)) Ha szerencséd van, akkor kifog6sz 1 normálisabb dbot is ennyiért. A tuning zsigák nem rosszak, az biztos.)
Gábor3324-02-2008 15:12:56 // 41777
Polirozás megcsinálom,de nem szedek ki a csatornákbol. Létezik Alfa-hoz is fokolt tengely,állithato vez. kerék,acél lendkerék stb. Ezekkel csak egy a bibi az áruk horror! Egy komplett motor kb 400.000ft lenne! Otthon meg nagyon nem érdemes kisérletezni,mert dolgozol vele egy csomot és eggyáltalán nem biztos hogy jo lesz. A Lada-val is az a baj,hogy a komolyabban tuningolt motor aránylag hamar széthullik.Nekem semmi gond nem volt a Lancia motorral,teljesen gyári volt,inkább a válto,futomü,diffi,kardán fogyott gyorsan.Meguntam,hogy állandoan szerelni kellet,amugy nagyon szerettem mert jot lehetett vele csapatni.Okozott pár meglepetést a lámpás rajtoknál.Ebböl mondjuk az következne,hogy egy Alfa 75-re váltok,de még is 33 lett belöle.Azonnal megszerettem a boxer hangot,meg manapság már kevés van belöle.Szoval megprobálom minél jobbra összehozni és azért amit lehet megcsinálni tutira.
kesa24-02-2008 14:08:50 // 41776
A polírozás már nem számít olyan jónak! Helyette jobb a finom felületre szemcseszórt / homokszórt felület, amit egyébként előbb valóban érdemes simára felcsiszolni.
Andorka24-02-2008 14:04:58 // 41775
Gábor,

A hengerfej tuningnál alap, hogy a ki-és leömlő csatornákat polírozzák. Ezt meg lehet csinálni házilag is, komolyabb műhely nélkül. Síkolással (köszörülés) lehet a kompressziót növelni, szívómotoroknál ez is segít, viszont akkor a 98-as a minimum benzin, alacsonyabb oktánszámnál már kopog a motor...
A szelepek cseréje jöhet ezután, nagyobb átmérőre (ehhez kell a csatornák kibővítése is, és ehhez jöhet a nagyobb átmérőjű leömlőcsonk). Komolyabb művelet a vezérlés módosítása (szelepek benyitási idejét és a löketük hosszát lehet változtatni), de ehhez már komolyabb előkészületek, számítások kellenek. (de a Ladához pl Havassy igen jó kit-eket árul)
Alfához is biztos lehet ilyet bütykölni, de ehhez sok éves/évtizedes tapasztalatokkal rendelkező szerelőműhely kellene...
Gábor3324-02-2008 13:24:00 // 41774
Gyöben kérdeztem. Valami utángyártott de állitolag megbizhato,ha kell akkor 2 napon bellül szálitják. A bolt tel. száma:06-96-524-744 kopo-cop kft. Náluk szoktam alkatrészt venni,mert álltalában tudnak segiteni mindenben. Mondjuk a kardán keresztem talán az eggyetlen kivétel,mert még karácsony elött rendeltem meg és nem akar megérkezni. Lassan most már ki kell vennem az egész kardánt,mert elég szar a vezetö csapágyam. Végül is nekem a gumiágy van szétrepedve,amiben a csapágy van,na mondjuk ezt sem volt egyszerü szerezni,de végül is meg van.Nam szeretném visszarakni a régi keresztet,ugyhogy még várok az ujra. Tudom,hogy nem volt karbis 16v,de meg lehet oldani,elvileg a 40-es karbik tudják etetni,de az igazi az a 45-ös lenne. Csak hát nálam megint az anyagiak miatt nem lett semmi a 16v motorbol,mert a hulladékért is 40.000-50.000 ft kértek.Olaszbol meg még drágábban hoznának,tehát marad az 1.5 motor,ebböl kell valamit csinálni. Mennyivel egyszerübb volt a Zsiguli,fogtad a 2,0 Fiat vagy Lancia motort és készen is volt a tuning. Nekem igaz csak 1,6 Lancia motorom volt,de nagyon ütös lett vele.Egyböl 105 le-s lett és ehez jött a hátsokerék hajtás.
pb_24-02-2008 12:44:22 // 41773
Hol mondtak ennyit a 16v leömlőre? 16v motor nem volt karbival(sztem nem is való rá karbi)))), de át lehet alakítani karbisra. Ilyeneket kell gyártanod hozzá:
Gábor3324-02-2008 09:39:48 // 41772
Üdv mindenkinek! Igen,amit emlitettem az a gyári 16v leömlö ára.Szerintem ez kezdetnek jo lesz a folytatást pedig legjobb lenne kor anyagbol megoldani az tuti tartos lenne. Hát igen a keresztmetszetröl senki sem mond konkrétat,tudom hogy igazábol az lenne a tuti,ha a hengerfejben is böviteném a szivo-kipufogo csatornákat. De ugye mekkora átmérö legyen?Ha sokat veszek ki akkor még roszabb lesz. Tehát mivel nem tudom megfizetni a hengerfejek tuningolását marad a gyári méretü csatorna és ahoz lesz csinálva a kipuff rendszer. Tekintettel arra,hogy felesleges jo hengerfejem sincs,amin lehetne kisérletezni. Örültem,ha a 4db hengerfejböl tudtam 2db jot összehozni.Egyébként szivesen tuningolnám,mert kiváncsi vagyok,hogy menyit lehetne kihozni belöle. Nekem a 16v motor kellene,de csak is karbival,de ugye olyan nem volt igy hát marad az 1,5-ös.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.