szia!
hogy miért is?
hát,lassan már én sem tudom! :-D
ugye anno tönkrement a gátlóm + alsótányér + porvédő + csapágy, azaz majdnem az egész tag. Szereztem egy bontott r.tagot jó gátlóval, és azt újítottam fel ,mert addig is ment a verda és csak a komplett tagok cseréjéig volt "sztenderen".
Csak sajnos beépítés után kicsit, 1 év után már nagyon kotyogott valami benne felül.
Valszeg ott ment el a dolog,hogy a bontottat meg sem tudtam nézni, Józsi 2 perc alatt szétkapta, aztán kezembe nyomott 1 marék cuccot, a kocsiban lévőt meg csak azután tudtam volna megnézni,mikor már össze+bent volt a bontott. Igazán ma sem tudom mi volt a gáz, de a 2. alkalommal "biztos ami tutti" alapon a régi komplett tetejét szereltem rá (rugó,tányér,t.szilent). Ez hibátlanul működött, csak ugye az a t.szilent már viseltes volt ,a tönkremenetel katalizálódótt a 15"-os felnivel , summa summárum elég ijesztően körbe volt már repedve.
Most vettem egy új tsz-et, illetve az már csak mellékszál,hogy Józsi rábeszélt anno az univerzális gumiharangra,ami kb.10 percig volt a helyén, most abból meg az alatta lévő ütközőből is gyárit vettem. Ezért mondtam ,hogy most már komplett a cucc és sokáig nem kell bolygatni remélhetőleg.
index:
nem akarom elkiabálni,de lehet hogy holnap lesz! ;-)
tegnap voltam Józsinál túrkálni, nála nem maradt már ilyen,de egy miskolci bontóról - soha nem voltam még - biztosan állította,hogy egy 16V-t szedtek szét. Ma felhívtam őket és valóban van nekik reléből több is. Az idegesítő,hogy már tegnap este elkezdtem szétszedni a kocsit és már nem tudtam ma elmenni érte. Holnap reggel útbaejtem.
(mondjuk holnap k..rvára kiesik a járásból , ellenben hétfőn 2x, szerda délután 1x mentem el arra,csak nem gondoltam,hogy érdemes bemenni ! :-(
Forum >> Alfasud-33
ÁdidiGaga (il hempescattore)21-02-2008 21:18:45 // 41571
pb_21-02-2008 21:03:19 // 41570
Szenvedtek itt ezekkel a hfejekkel, tőkéset rá, azt kész.))))
pb_21-02-2008 21:02:16 // 41569
Sprint topik 18086 hsz.
Whiteskull21-02-2008 20:56:17 // 41568
Azt ugyanúgy kell állítani, mint a himbásakat. Ugye?
pb_21-02-2008 20:55:07 // 41567
Hi!))
Lképzelhető, sztem nálad az imbuszos állítás játszik. Az 1. verzió a Sprintes topikban.
Lképzelhető, sztem nálad az imbuszos állítás játszik. Az 1. verzió a Sprintes topikban.
pb_21-02-2008 20:53:26 // 41566
Miért kellett +int szétszedni?)) Remélem a balnál csak 1x kell ilyet csinálni.)) Indexel mi a helyzet?
pb_21-02-2008 20:50:29 // 41565
Jaja, ez hasznos info.)
Whiteskull21-02-2008 20:50:03 // 41564
Szia! :)))
Te, elképzelhető, hogy a sprintemben nem ilyen lemezes a szelephézag állítás?
Te, elképzelhető, hogy a sprintemben nem ilyen lemezes a szelephézag állítás?
pb_21-02-2008 20:49:42 // 41563
Azért, hiányzik belőle jópár.)
pb_21-02-2008 20:48:29 // 41562
Ezt +köszönném! + főleg azt kéne kideríteni, hogy milyen mérték1ségben mér.
pb_21-02-2008 20:47:22 // 41561
ÁdidiGaga (il hempescattore)21-02-2008 19:22:15 // 41560
Üdv boxeristi!
úgy látszik,3 a magyar igazság, ma uis harmadszor is kiszedtem, szét-és összeraktam, majd visszaszereltem a J1 gólyalábat! :-)
Úgy néz ki, ezúttal utóljára,mert most összejött,hogy
1.-tökéletesen működik ,illetve
2.-nincs már benne olyan alkatrész,amiről biztosan tudható,hogy hamarosan cserélni kell.
mondjuk a mai napra még kb.15 egyéb dolgot szántam (gólyalábB1,fűtés, műanyagív,lökhárító), de legalább az az egy ,amit végigcsináltam ,jó lett.
igaz, nem is délután fél 2-kor szerettem volna hozzákezdeni,de hát szakmailag kapós vagyok,micsinájjak!? :-D
(még így is volt egy házaspár,akik - bár mondtam,hogy a héten semmit nem tehetek értük - ragaszkodtak a személyes és azonnali találkozóhoz.,így felajánlottam egy rohadtul stílustalan ámde praktikus verziót: én szerelek,ők meg felettem állva előadják a megbízás tárgyát... :-p )
úgy látszik,3 a magyar igazság, ma uis harmadszor is kiszedtem, szét-és összeraktam, majd visszaszereltem a J1 gólyalábat! :-)
Úgy néz ki, ezúttal utóljára,mert most összejött,hogy
1.-tökéletesen működik ,illetve
2.-nincs már benne olyan alkatrész,amiről biztosan tudható,hogy hamarosan cserélni kell.
mondjuk a mai napra még kb.15 egyéb dolgot szántam (gólyalábB1,fűtés, műanyagív,lökhárító), de legalább az az egy ,amit végigcsináltam ,jó lett.
igaz, nem is délután fél 2-kor szerettem volna hozzákezdeni,de hát szakmailag kapós vagyok,micsinájjak!? :-D
(még így is volt egy házaspár,akik - bár mondtam,hogy a héten semmit nem tehetek értük - ragaszkodtak a személyes és azonnali találkozóhoz.,így felajánlottam egy rohadtul stílustalan ámde praktikus verziót: én szerelek,ők meg felettem állva előadják a megbízás tárgyát... :-p )
Gábor3321-02-2008 18:05:14 // 41559
Ja! Azért irtam,hogy megeggyezik a korong mérete a Golf-al,mert vw mindenhol találhato.
Gábor3321-02-2008 18:03:30 // 41558
Pedig ha ketten csinálják akkor sem egyszerü a dolog. A célszerszámmal meg az a bibi,hogy nem tudjuk a méreteit,pedig pontosnak kell lennie mert különben nem lehet használni. Szerintem kérj meg valakit,hogy segitsen legalább a korongot kivenni.
Ferke21-02-2008 17:11:02 // 41557
Köszi az infot!:) Ja, az már megvan, hogy a szívó 0,35-0,40 és a kipuff 0,45-0,50. Most itt van a kezemben egy korong, amit sikerült kivennem, ez 32mm-es. Korongom szerintem elsz, mert pb_ segített és adott egy dobozzal, viszont célszerszámnak ki kell találjak valamit, mert csak egyedül leszek a melóra, és 1db sima csavarhúzóval eléggé gányolós meló. Kijönni kijött végülis, de eléggé trancsírozva...szerencsére csak egy gagyi hengerfejen próbáltam...:)
Azért is kellene csinálni valami tuti szerszámot, mert a hfejet nem szeretném levenni, és a mocit szem szeretném kivenni...így viszont elég gáz hozzáférni.
Azért is kellene csinálni valami tuti szerszámot, mert a hfejet nem szeretném levenni, és a mocit szem szeretném kivenni...így viszont elég gáz hozzáférni.
Gábor3321-02-2008 16:38:30 // 41556
Csináltam már igy szelephézag állitást. Mivel nekem nincs hozzá célszerszám,ezért 2db közepes sima fejü csavarhuzó oldal felületével egyszerre lenyomod a stöcnit,a segitö embered pedig fogoval ovatosan kiemeli a korongot. Legjobb a vékony és hosszu kialakitásu. Ha nincs,akkor pedig egy kis-vékony csavarhuzoval is ki lehet billenteni a hézagolo korongot. Mérd át az összes hézagot mert,lehet hogy cserélgetéssel is összejön. Ha jol emlékszem,akkor a korong átméröje 32mm ami megeggyezik a Golf-al. Ha kicsi a hézag,akkor le lehet köszörültetni a kivánt méretre. Szelephézagok ha jol tévedek,akkor a szivo:0,30-0,35 Kipuffogo:0,35-40 Remélem tudtam segiteni.
Gábor3321-02-2008 16:25:14 // 41555
Sajnos nincs rola semmi sem. Ha majd megint megyek a Franke testvérekhez,akkor csinálok képeket.
Gábor3321-02-2008 16:22:58 // 41554
Üdv! Nagyon megköszönném,ha tudnál pontos belsö méretet,mert akkor tudnák viszonyitani.Találtam kipufogost,igaz Veszprém-ben. Majd beszélek velük,mit mondanak. Bár telefonon szerintem nem nagyon tud semmit mondani. Szinkron tesztert pedig nekem nem nagyon lenne értelme csinálnom,mert nem sürün kell hál istennek. Meg nagyon nem is tudok már hova pakolni,mert a lakáshoz tartozo pincerészt rég megtöltöttem alkatrészekkel. Jövö héten kezdem festeni a motort,ha minden jol megy. Lassan készül,de remélem megéri majd a sok munkát.
Ferke21-02-2008 10:56:25 // 41553
Sima korongos (1 bütykös veztengelyű) hfejen állított már valaki hézagot, korongcserélgetősdi módszerrel? Csak mert most látom a manualban, hogy nem is kell kivenni a veztengelyt hozzá, és érdekelne, ki-hogy csinálta...
pb_21-02-2008 00:25:29 // 41552
Ja még azt Lfelejtettem, hogy a higanyos műszerről nincs valamilyen infod? Pl: leírás, fénykép, pontosan milyen mérték1ségben mér, stb.
pb_21-02-2008 00:23:51 // 41551
Lemérem, mert már engem is izgat a dolog.) De sajnos =re csak katos leömlőről tudok külső átmérővel szolgálni. Én inkább a csináld magad akció híve vagyok, nem szívesen szoktam nézni, amikor mberek húzogatják a szájukat, ill exponenciálisan képzik az árakat. A szinkronizálást is + lehet csinálni otthon, a higanyos műszert kell szépen lemodellezni. Igaz a házi csak vízzel műxik, és 1 kicsit nagyobb is, de a feladatát Llátja.)Főleg, ha még COt is tudsz mérni, akkor aztán tényleg nem kell mestermberhez menni. Sajnos Győr környékén nem tudok kipufost, csak Pesten, bár azokkal sincs sok tapasztalatom.
Dekka20-02-2008 16:30:24 // 41550
ugye ugye, mik vannak :D
Gábor3320-02-2008 16:26:20 // 41549
Üdv! Hát igy belegondolva tényleg rengeteg pénz,de mivel ugy sincs rá keret mindegy is.Megköszönném,ha megmérnéd a 16v leömlöjét,kiváncsi vagyok mekkora csövekböl áll össze.Engem föleg a belsö átmérö érdekelne.Probálok valami céget keresni,aki normális áron megcsinálná a komplett rendszert.Csak ezzel az a bibi,mint a szerelökkel,legtöbben megtudják,hogy milyen autorol van szo és már huzzák a szájukat.A szinkronizálással például felmegyek a Franke testvérekhez,mert itt a környéken nincs senki aki tisztességesen megcsinálná.Van 2db vákuum mérö orám,de az kevés is meg lasabban reagál a dolgokra.Az igazi az a higanyos szinkron teszter lenne,csak hát nem éri meg megvenni,mert nem nagyon kell.Még a co-mérést megoldom valahogy,mert a leömlökbe csináltam csatlakozokat a müszernek.Ha esetleg tudsz valakit itt Györ közelében kipuffogo ügyben azt megköszönném.
HátvédRomeo20-02-2008 00:34:05 // 41546
Köszi az infót. :))
HátvédRomeo20-02-2008 00:23:26 // 41545
Róla szoktok itt beszélni. Az a ZOLI??? :))
Ferke20-02-2008 00:13:46 // 41544
Áááááá, Zoli regelt az Amore-ra! :)))))))))) Hihetetlen!!!::))))
BuBu.19-02-2008 20:35:40 // 41543
ha házilag csinálták a kiput asse biztos hogy vissza tették bele a lama helyét nekem is lamda nélkül megy most az auto csak egy picit magasabban van az alapjárat mint az normalis lenne
BuBu.19-02-2008 20:30:44 // 41542
leömlöben vagy rogton utána után a kipuban:D
pb_19-02-2008 19:02:44 // 41541
Még az is lehet beteg.
pb_19-02-2008 19:01:55 // 41540
"Az emlitett cégeknél megtudtam,hogy a leömlöt 42 mm-es csövekböl csinálják,itt a csövek hosszán van a lényeg,amit mi otthon nem nagyon tudunk számolni"
A legjobb marketing duma.))) Még 1 dolog ezzel kapcsolatban, hogy elég sokan kiadják külső cégnek a gyártást, ha tényleg csináltatni akarsz, akkor inkább céget keress, akiknek a főprofiljuk a kipuf gyártás. A leömlőnél a lényeg a közösítő ponttól lévő = hosszűságú csöveken van. A gyári 4-2-1es leömlő tökéletes alap utcára, csak a 3as, 4es henger csöveinek hosszát kell azonosra venni az 1es, 2esével. Emlékeim szerint a 16v leömlő 3x(talán 35ös a külső ármérője, de le fogom mérni)), ha ez igaz, akkor teljesen felesleges 42es csövet használni, csak romlik a teljeseítmény.
Sok hát, nekem 10-12 körül mondtak rá, de én őszintén még ezt is sokallom, mert én viszem a tárcsát, az mber dolga mindössze annyi, hogy levegye a polcról az előre gyártott kopórészt, és felszegecselje a tárcsára. Időben ez kb 1/4 óra lehet. Szóval semmi bonyolult dolog nincs ebben, amit ne lehetne otthon kivitelezni.) Főleg annak függvényében sokallom, hogy tavaly októberben szegecseltettem fel 1 tárcsát normál kopórésszel 2640 HUFért. Igaz azóta már szarrá is égettem.)) Kell szerezni 1 még jó tárcsát, 1 új szerkezetet, és kinyomócsapágyat, a tárcsát pedig fel kell szegecselni kevlárral, ennyi a kuplunk titka.)
Ja télen nem 1 élmény hemperegni a hulladékok alatt, de én mindig azt szoktam mondani, hogy a fanatikusoknak ez nem jelent akadályt.))
A legjobb marketing duma.))) Még 1 dolog ezzel kapcsolatban, hogy elég sokan kiadják külső cégnek a gyártást, ha tényleg csináltatni akarsz, akkor inkább céget keress, akiknek a főprofiljuk a kipuf gyártás. A leömlőnél a lényeg a közösítő ponttól lévő = hosszűságú csöveken van. A gyári 4-2-1es leömlő tökéletes alap utcára, csak a 3as, 4es henger csöveinek hosszát kell azonosra venni az 1es, 2esével. Emlékeim szerint a 16v leömlő 3x(talán 35ös a külső ármérője, de le fogom mérni)), ha ez igaz, akkor teljesen felesleges 42es csövet használni, csak romlik a teljeseítmény.
Sok hát, nekem 10-12 körül mondtak rá, de én őszintén még ezt is sokallom, mert én viszem a tárcsát, az mber dolga mindössze annyi, hogy levegye a polcról az előre gyártott kopórészt, és felszegecselje a tárcsára. Időben ez kb 1/4 óra lehet. Szóval semmi bonyolult dolog nincs ebben, amit ne lehetne otthon kivitelezni.) Főleg annak függvényében sokallom, hogy tavaly októberben szegecseltettem fel 1 tárcsát normál kopórésszel 2640 HUFért. Igaz azóta már szarrá is égettem.)) Kell szerezni 1 még jó tárcsát, 1 új szerkezetet, és kinyomócsapágyat, a tárcsát pedig fel kell szegecselni kevlárral, ennyi a kuplunk titka.)
Ja télen nem 1 élmény hemperegni a hulladékok alatt, de én mindig azt szoktam mondani, hogy a fanatikusoknak ez nem jelent akadályt.))
Gróf19-02-2008 18:37:32 // 41539
Oh értem. Sajna ez holnapra marad :( A lambda normálisan megy az elmondottak alapján?
pb_19-02-2008 18:36:29 // 41538
Van amaelyik 8v IE-n van, van amelyiken nincs.) Amelyik gyárilag katos azokon van, amelyik nem azokon nincs, ill ez így nem teljesen igaz, mert pl az IAWokon van, ha ilyen, ha olyan.
HátvédRomeo19-02-2008 18:12:14 // 41536
Na most így fejből lapozom a képeket agyból, akkor meg is van. :)
HátvédRomeo19-02-2008 18:11:32 // 41535
Hát én azt tudom, hogy az enyémet leömlöt kipuffot házilag csináltatta Betonláb anno, és kurva jó lett. Erős, mint állat és jó hangja is van a gépnek. KAT kibaszva a gépből. Azért is van kb 115-120 között, 107 helyett.
Gróf19-02-2008 18:09:29 // 41534
Eléggé hátul van, a csatlakozás után. Legalábbis nálam
HátvédRomeo19-02-2008 18:08:28 // 41533
Hát lehet elnéztem mellette. :-)
Gábor3319-02-2008 18:08:19 // 41532
Az emlitett cégeknél megtudtam,hogy a leömlöt 42 mm-es csövekböl csinálják,itt a csövek hosszán van a lényeg,amit mi otthon nem nagyon tudunk számolni.Szoval szerinted sok a tárcsáért a pénz? Akkor marad a gyári,valami jobb fajtábol.Mondjuk télen nem egy élmény kint dolgozni,de ez van.
Gróf19-02-2008 18:05:31 // 41531
Elméletileg injektorosnál kell lennie..
Gróf19-02-2008 18:01:48 // 41530
Bocsi, láma vagyok. Sajnos cseredarabom sincs...
HátvédRomeo19-02-2008 18:01:33 // 41529
8v IE-nél is van?? Mert én ilyet nem láttam nálam alulról. Akkor gondolom nincs, de ez most piszokul szőke nős hsz. :-)
pb_19-02-2008 17:58:53 // 41528
35k, HUF 1 kevlár tárcsáért?? Az qrva sok, annyért már kedvezményesen veszel 1 200as Sachs szettet. Sztem az említett helyken sem variálnának a leömlővel, bár inkább nem írok semmit. 1 dolgot tudok, ha azt szeretnéd, hogy az Lvárásaidnak +felelő legyen az Lvégzett munka, akkor mindent magad csinálj. A kat nélküli verziók leömlője már gyárilag is elég jó mind az 1.7nél, és a 16vnél is. Azokon már csak 1 kicsit kell faragni. Sajnos a 4x4hez még a 200as is kicsi, dehát ez van.(
1 karbis motor 62 kW (84 LE)
2 karbis motor 70 kW (95 LE)
2 karbis QV motor 77 kW (105 LE)
1 karbis motor 62 kW (84 LE)
2 karbis motor 70 kW (95 LE)
2 karbis QV motor 77 kW (105 LE)
Gábor3319-02-2008 17:58:10 // 41527
Ja,majd elfelejtettem. a Szivo oldalon a karbikkal sokat lehet trükközni,nagyobb venturi,más fuvokák,de ez már részlet kérdés.Tudom,hogy alakitani kell a 16v négyleömlöt,de az sem gond.Eszembe jutott erröl egy mondás:szegény ember vizzel föz.Szoval ez van,igyekszem mindent megoldani magam,részben kényszerböl,részben pedig mindig az a tuti amit magad csinálsz.Nekem garázsom sincs,parkoloban szerelek télen-nyáron,vagy ha komolyabb gond van,akkor bekönyörgöm magam a lakatosom mühelyébe.
pb_19-02-2008 17:45:08 // 41525
Fojtószelep potencióméter?
Gábor3319-02-2008 17:41:48 // 41524
A kevlárt kb 35000ft ért csinálják,nem mostanában kérdeztem.Csináltunk már rá komplett 60-as rendszert,nekem bevált nem nagy rá de nem is kell nagyobb.Csak hát amit otthon csináltunk az nem olyan tartos,nekem 3-évet birt ki.Kisérleteztem olyannal is,hogy oldalanként párhuzamosan hoztuk a csöveket,de ez nem vált be.Gondoltam,hogy csináltatok rá egy komplett hangolt rendszert,de a ber-do 150000ft-ért vállalta volna a DCS pedig 130000ft körül.Szoval marad megint a házilag gyártott rendszer.Kicsit továbbfejlesztjük a már kiprobált dolgot.Én ugy tudom,hogy a 2-karbis 1,5 motor alapbol 105le,a szimpla karbis a 95 le.Kuplungot eleve 200-ast gondoltam.
Gróf19-02-2008 17:39:58 // 41523
Ciao!
Nem jött helyre a kocsi. Járó motor mellett lehúztam a lambda vezetékét, alapjárat majd 2000 es fordulat mellett. NEm történt semmi, ugyan ugy járt tovább minden alkalommal...
Nem jött helyre a kocsi. Járó motor mellett lehúztam a lambda vezetékét, alapjárat majd 2000 es fordulat mellett. NEm történt semmi, ugyan ugy járt tovább minden alkalommal...
pb_19-02-2008 17:22:33 // 41522
Akkor ez a motor gyárilag csak 95 lovas volt. A 40es karbikkal lehet hozni néhány lovat, ez igaz. A 16v leömlő, ha nem faragod + nem fog rámenni. Sztem sok lesz neki a 60as rendszer főleg mnimális folytással, kb amit nyersz a réven, lveszted a vámon(vagy fordítva van, a faxom se tuggya'))), vagyis amit nyernél a karbikkal Lveszted a kipuffal. A direktszűrő kevés lesz a szívó oldalon. Nyugodotan mehet rá a könyített lendkerék, nem kell pörgetni, max az alapjáratod lesz 1enletlen, valamit, valamiért.)) Ne a 180as kuplungot tedd rá, hanem a 200ast, ha eddig nem az volt rajta, persze ehhez szerezni, vagy gyártatni kell lendkerteket is. Ha esetleg gyáriban gondolkodsz, akkor bármelyik 1.7esé jó lesz. A szinter az inkább versenyautókba való, utcára tökéletes +oldás a kevlár.A kevlárosítást mennyiért csinálják neked, a nem titok? A szerkezetben pedig jó, a Valeo, Sachs, AP, vagy a LUK.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
621
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?