Forum >> Alfasud-33
pb_30-03-2008 23:44:44 // 42521
Bejáratás ügyben én hasonló állásponton vagyok, mint Whiteskull kártárs, de ezt már írtam is.) 1 motor nem a bejáratástól fog Llustulni.) Akkor lustul L, ha jó néhány k km teszel + alacsony fordulatszámon. Én azt mondom, hogy ki kell bírni azt a mondjuk 3k kmet, aztán utána lehet hajkurászni. Persze az sem jó, ha 2,5-3k fordulattal járatja az mber, aztán, mikor lemegy a 3k km, akkor pedig jól +tapossa, azt sem fogja szeretni a motor, Scott kártárs járt így nem olyan régen. Én nem dobnám le 1k km után az olajat, de mondjuk kapásból olyan olajat kapna, amit használnék utána is. Lehet csak a bejáratós periódus után dobnám ki, vagy még az sem kizárt, hogy +várnám az 5k km is. Mindenhol lehet szemetet kopni ívják teszkónak, ósannak, metrónak, vagy bárhogy, de azért a teszkóban, és ósanban is lehet kapni normális olajat, csak nem a gazdaságos polcon kell nézelődni.) A Selénia dolgot néhányx már kitárgyaltuk több topikban is, sztem tül van fényezve, nem több 1 átlagos normál olajnál. Csak alfás körökben vannak Ltelve tőle, mert fel lehet vágni, hogy Selénia, + Tutela, + stb van az Alfámban. Én spec Valvolinet használok, ugyanolyan jellemzőkkel byr, mint a Selénia, és érdekes módon nem eszi a motor. Én nem mennék a 20Kval 20k km, bár Lvileg annyira van hitelesítve, 12, legkésőbb 15 környékén kuka lenne nálam. A váltórudazatot jól raktátok össze? Vagy az, vagy a váltókar rezonál6 be. Ha kevesebbnek érzed a fordulatot, akkor kell szerezni/csinálni 1 digit mérőt, és azzal +mérni. 1ébként a zöldkártyásnál is le lehet csekkolni. A lényeg, hogy sikerült közel normálisan belőni, lehet szinkronteszterrel, sem lenne jobb a helyzet.
Whiteskull30-03-2008 22:37:34 // 42520
Mert a parfümgyártókkal hiába paktálnának le. :)))))))))))))
Egyébként tényleg nem tudom, hogy el lehet-e menni velük nyugodtan 20K-t. :))
Egyébként tényleg nem tudom, hogy el lehet-e menni velük nyugodtan 20K-t. :))
Hakuna30-03-2008 22:35:33 // 42519
Az okés, de miért paktálnak le az olajfinomítókkal a siettetés ügyében ?:)
Whiteskull30-03-2008 22:27:12 // 42518
Ha nem mennének tönkre, akkor miből élnének az autógyárak? :)))))))
Hakuna30-03-2008 22:24:16 // 42517
Há de rá van írva. Ez marketing? Tönkreteszik a hiszékeny sznobok autóját?
Whiteskull30-03-2008 22:18:41 // 42516
Biztos jó olaj, de ennyire nem lehet az. :)))))))
Hakuna30-03-2008 22:17:40 // 42515
Akkor én most megsznobulok egy időre. A kérdés, hogy tegyem -e 20ezer kilcsire majd, vagy az azért túlzás. Szerintem a motorháztetőmön nincs ilyesmi.
Andorka30-03-2008 22:08:36 // 42514
A motorháztető belsejében szokott lenni egy gyári matrica, azon vannak az olajok (motor, váltó) és folyadékok (hűtő, fék) gyári ajánlásai.
persze semmi bajom a Seléniával, leszámítva, hogy továbbra is sznobizmusnak tartom:D
persze semmi bajom a Seléniával, leszámítva, hogy továbbra is sznobizmusnak tartom:D
Hakuna30-03-2008 22:05:21 // 42513
Aham. Hát 90-es az enyém. Akkor mit ajánlottak 33-ba :)
Andorka30-03-2008 22:00:47 // 42512
Azt tudom, hogy az speckó "Alfa-olaj", és ezért virít rajta az Alfa jel.
De a régi vasak gyár tábláján még nem a Fiat szerepel gyártóként... Csak azóta pumpolják az Alfistákat ezzel az olajjal, amióta a Fiat megvette az AR-t.
De a régi vasak gyár tábláján még nem a Fiat szerepel gyártóként... Csak azóta pumpolják az Alfistákat ezzel az olajjal, amióta a Fiat megvette az AR-t.
Whiteskull30-03-2008 21:59:11 // 42511
A Sprintemhez még Agip és Shell a gyári ajánlás. :))))))
Igaz azt a Shell olajat már nem találom a piacon. :))))))
Igaz azt a Shell olajat már nem találom a piacon. :))))))
Andorka30-03-2008 21:59:00 // 42510
Vazze, te aztán tudsz élni:)
Hakuna30-03-2008 21:57:25 // 42509
A Selénia20k-n Alfajel virít full ezüstben. Itt figyel a garázsban.
Andorka30-03-2008 21:53:37 // 42508
Én sznobizmusnak tartom a Selénia olajat. Főleg azért, mert az Fiat, az én kocsimon még Alfa Romeo szerepel gyártóként. Én is sznob vagyok, csak a másik oldalról:)
Whiteskull30-03-2008 21:25:39 // 42507
Hali! :)))))))
Én így csináltam. 1000 km-ig maximum 3000, 1500-ig max 3500, 2000-ig max 4000.
Utána 3000-ig néha bele az 5000-be. :)))
Bár azóta is csak néha bele az 5000-be. :)))))
És 1000 km után olajcsere, majd egy év után is olajcsere. Kipp-kopp most úgy néz ki tökéletes. :)))))
Én így csináltam. 1000 km-ig maximum 3000, 1500-ig max 3500, 2000-ig max 4000.
Utána 3000-ig néha bele az 5000-be. :)))
Bár azóta is csak néha bele az 5000-be. :)))))
És 1000 km után olajcsere, majd egy év után is olajcsere. Kipp-kopp most úgy néz ki tökéletes. :)))))
Hakuna30-03-2008 21:22:58 // 42506
Egy másik vélemény szerint pedig a gyári max fordulatszám feléig lehet járatni.
Szia Whiteskull, Tesód mire esküszik bejáratás ügyében?:)
Szia Whiteskull, Tesód mire esküszik bejáratás ügyében?:)
Whiteskull30-03-2008 21:16:05 // 42505
Ja! Audi. :)))))))))
Whiteskull30-03-2008 21:15:52 // 42504
Ez milyen autóban van?
Hakuna30-03-2008 21:12:42 // 42503
És mikortól lehet majd vele a szokásos 150 feletti átlagsebességemmel menni?:)
Hakuna30-03-2008 21:10:02 // 42502
Szia!
Túl vagyok az első 300 kmen. Végig 3000-3500 között jártam, kivéve minden 50 közepén, ahol mindig egyszer feltoltam 4500-ig. Sajnos rögtön az első 100 közepén is, amit utólag sajnálok kicsit, de még mindig óvatosabb voltam, mint ahogy tanácsolta a szerelő. A vélemények eltérőek ezek szerint. Fater szerint pl. közel teljesen mindegy a fordulat, rövid ideig akár a nem tiltott (piros) tartományig is ki lehet húzatni, csak nem szabad tartósan (túl)terhelni a motort. És előnyös is kiforgatni, mert állítólag "el is lustulhat" ha alacsony fordulatokon járatják be. Az olaj lehet, hogy silányabb, mint a selénia, de azért a Metro szerintem nem árul akkora szemetet, mint pl a tesco, vagy akár egyes árkategóriákban a Mol. (fater ugyanakkor erre azt mondta, max 1000 km-t menjek vele, addigra már lejön aminek le kell, én be mertem volna vállalni 2k-t is, de akkor inkább cserélek.) Utána szépen megkapja a Selénia 20k-t. Egyébként azt sem látom be, hogy ez mitől olyan hűdefrankó, leszámítva az alfajelet rajta ami szép is, meg gondolom nem is véletlen, biztos egyeztetnek. De csak van más ilyen minőségű olaj is. Persze lehet, hogy az is ilyen vagy magasabb árban, de ez a mizéria elég gyanús nekem a kezdetektől. No de egyszer van "új" motorom, hát legyen selénia. (te is írtad, hogy csipegeti amúgy a boxer az ilyet) Szerinted egyébként ezzel tényleg lehet menni 20k-t? És ha igen, akkor én is mehetek vele 1000 km járatás, olajcsere után?
Az óráról írtak teljesen jogosak és hihetőek. Ettől függetlenül úgy érzem, hogy a jelenlegi fordulatszám sem biztos hogy elég, pedig az órám szerint az 1200 minimum. A váltóba így is belever valami, amit nem értek. 1300 fölött az óra szerint ez megszűnik. Amúgy meg én is, akár a szerelő kevesebbnek érzem a fordulatszámot a mutatottnál, a különbség csak annyi, hogy én nem értek hozzá, ő meg évtizedek óta ezt csinálja. (mondjuk ha csalna az óra, akkor legalább nem bűnöztem a 4500-al :))
A CO így 1.5. A kártyához 3 kell, én beletörődtem a másfélbe. A kopott motornál alig lehetett 3,5 alá vinni. Ha mégis akkor is 3 fölött volt. A karbiban is igazad volt, egyszerűen nem tudott egyforma lenni a szívóhatás. De azért nagyjából csak beállítottuk.
Túl vagyok az első 300 kmen. Végig 3000-3500 között jártam, kivéve minden 50 közepén, ahol mindig egyszer feltoltam 4500-ig. Sajnos rögtön az első 100 közepén is, amit utólag sajnálok kicsit, de még mindig óvatosabb voltam, mint ahogy tanácsolta a szerelő. A vélemények eltérőek ezek szerint. Fater szerint pl. közel teljesen mindegy a fordulat, rövid ideig akár a nem tiltott (piros) tartományig is ki lehet húzatni, csak nem szabad tartósan (túl)terhelni a motort. És előnyös is kiforgatni, mert állítólag "el is lustulhat" ha alacsony fordulatokon járatják be. Az olaj lehet, hogy silányabb, mint a selénia, de azért a Metro szerintem nem árul akkora szemetet, mint pl a tesco, vagy akár egyes árkategóriákban a Mol. (fater ugyanakkor erre azt mondta, max 1000 km-t menjek vele, addigra már lejön aminek le kell, én be mertem volna vállalni 2k-t is, de akkor inkább cserélek.) Utána szépen megkapja a Selénia 20k-t. Egyébként azt sem látom be, hogy ez mitől olyan hűdefrankó, leszámítva az alfajelet rajta ami szép is, meg gondolom nem is véletlen, biztos egyeztetnek. De csak van más ilyen minőségű olaj is. Persze lehet, hogy az is ilyen vagy magasabb árban, de ez a mizéria elég gyanús nekem a kezdetektől. No de egyszer van "új" motorom, hát legyen selénia. (te is írtad, hogy csipegeti amúgy a boxer az ilyet) Szerinted egyébként ezzel tényleg lehet menni 20k-t? És ha igen, akkor én is mehetek vele 1000 km járatás, olajcsere után?
Az óráról írtak teljesen jogosak és hihetőek. Ettől függetlenül úgy érzem, hogy a jelenlegi fordulatszám sem biztos hogy elég, pedig az órám szerint az 1200 minimum. A váltóba így is belever valami, amit nem értek. 1300 fölött az óra szerint ez megszűnik. Amúgy meg én is, akár a szerelő kevesebbnek érzem a fordulatszámot a mutatottnál, a különbség csak annyi, hogy én nem értek hozzá, ő meg évtizedek óta ezt csinálja. (mondjuk ha csalna az óra, akkor legalább nem bűnöztem a 4500-al :))
A CO így 1.5. A kártyához 3 kell, én beletörődtem a másfélbe. A kopott motornál alig lehetett 3,5 alá vinni. Ha mégis akkor is 3 fölött volt. A karbiban is igazad volt, egyszerűen nem tudott egyforma lenni a szívóhatás. De azért nagyjából csak beállítottuk.
pb_30-03-2008 12:10:06 // 42501
Én azt túl vékonynak tartom, de mindenki másra esküszik.)) A városi versenyzést, csak példaképp írtam, hogy ott is haza lehet vágni, ha nagyon akarja az mber.) A CO, + úgy 1általán a normális karbi beállítás +találásánál nagyon sokat lehet szívni, 40essel pedig még nehezebb lesz.
Gábor3330-03-2008 10:12:52 // 42500
Üdv! Jelenleg is 10w60-as full szintetikus olaj van benne és nem eszi. Most Castrol RS-t használok,de az uj motorban Selénia fog kerülni. Azért nem fogok egyböl versenyezni vele,de nem is kimélem agyon,normális tempoban használom majd. Kiváncsi leszek a Co-ját mennyire lehet majd levinni,mert most az rengeteg alacsony fordulaton,magason kitisztul valamennyire. Mondjuk ez erösen karbi függö és ahoz hogy menjen is ahoz benzin kell. Kiváncsi leszek mit szol majd az 1,5-ös motor a 40-es karbikhoz és a direkt szürökhöz.
pb_29-03-2008 19:12:37 // 42499
Sztem a 10W-60as túl vékony lesz neki, enni fogja. Én mindenképp maradnék a gyárilag ajánlott 10W-40 félszintetikus olajnál(API SF/CD), vagy szintetikus olajnál. Pl a htőkés motorokat nem is szabad nagyon forgatni, míg a tőkék csattognak, így célszerű 120-30 percet alapjáraton járatni, míg a tőkék +telnek olajjal. Azért városban is szét lehet forgatni, mondjuk néhány keményebb lámpás rajttal.)))
Face29-03-2008 17:02:36 // 42498
Itt ajánlom fel először, mielőtt máshol is meghirdetném hátha érdekel valakit!:
-Eladó bontatlan, gyári új 0km-es komplett zárbetét szett első és második szériás 33-hoz, csíkhoz nem jó.
A szett tartalmaz:
-2 lóherés kulcs
-1 gyújtáskapcsoló
-2 ajtózárbetét a gumitömítéseikkel
-1 tanksapka zárbetét
Sprinthez valóként vettem e-bay-ről németországból, de mikor megkaptam derült ki hogy sprintbe nem jó, 33-hoz való... :(
Az ára 26.000 Ft., tudom nem olcsó, de Nekem is ennyibe fájt....
Kiválló lehetőség, ha kopott a gyújtáskapcsolód, vagy több kulcsal szívsz a kocsi különböző záraihoz!
-Eladó bontatlan, gyári új 0km-es komplett zárbetét szett első és második szériás 33-hoz, csíkhoz nem jó.
A szett tartalmaz:
-2 lóherés kulcs
-1 gyújtáskapcsoló
-2 ajtózárbetét a gumitömítéseikkel
-1 tanksapka zárbetét
Sprinthez valóként vettem e-bay-ről németországból, de mikor megkaptam derült ki hogy sprintbe nem jó, 33-hoz való... :(
Az ára 26.000 Ft., tudom nem olcsó, de Nekem is ennyibe fájt....
Kiválló lehetőség, ha kopott a gyújtáskapcsolód, vagy több kulcsal szívsz a kocsi különböző záraihoz!
kaibinger8429-03-2008 10:57:32 // 42497
sziasztok lnne egy kérdésem ! bár nem alfás téma!
pierburg2e-s karburátor bekötési rajza kéne!!!!főkénta vákumcsövezés érdekel!
pierburg2e-s karburátor bekötési rajza kéne!!!!főkénta vákumcsövezés érdekel!
Gábor3329-03-2008 10:11:52 // 42496
Hali! Tegnap végre megjött a hajtokar csapágy,vez. szijjak,tömités garnitura. Hétfön érkezik a kuplung tárcsa és a vez.szijj feszitö görgök. Jövöhéten megint lehet késö estig dolgozni rajta,remélem jol fog sikerülni és hosszu életü motor lesz. Én már kezdésnek 10w60 Selénia Sport-ot teszek bele,mert az olaj a motor lelke,tudom nem olcso,de mindenképpen megéri szerintem. A Bejáratásrol pedig annyit,hogy nekem 0,04mm illesztési hézag van a dugo és henger között,tehát megszorulni nem fog ha nem melegszik tul. Eleve ha beindul akkor hagyom alapjáraton menni egy darabig,utánna meg normálisan használom. Hidegen nem forgatom,de nem is kimélem nagyon,föleg városban használom,tehát tuti nem tudom szétforgatni. Majd olyan 1000-1500km és olajcsere után kiviszem a városbol és megnézem hogy viseli. Aztán olyan 3000km után már nem nagyon kell vigyázni rá,persze ésszerü keretek között. Ha nagyobbra illesztem(mondjuk 0,06-0,07mm) akkor még tulajdonképpen járatni sem kellene csak akkor ennyivel rövidebb a motor élete. Verseny motrokat átlagban 0,10mm illesztik,mert ott nem a tartosság a fö szempont.
pb_29-03-2008 02:43:22 // 42495
Nincs mit.
Kicserélted a 1/2 motort, köztük csapágyakat, gyűrűket stb. Valahogy 1máshoz kéne idomítani az új, és régi alakatrészeket.) Ennyi erővel mond6ta volna azt is, hogy nyugodtan piros mezőben hajtsd végre ezt a folyamatot. Nem versenyautó ez, ahol, ugye az élettartam nem igazán 1.dleges szempont, és 1-2 verseny, vagy szezon után bedobják a kukába az egész motort, gondolom inkább hosszú távra tervezted ezt az egészet.) Én sztem kb 2-3k km-t biztos járatnám, abból az 1. 1kt alatt tuti, hogy nem mennék 3ks fordulat fölé. Aztán emelnék mondjuk 500 fordulatot, aztán 1,5knál +int, és így tovább. Olyan 2-3k között olaj cs, és utána 1 irgalmatlan trepni, ha ezt kibírja, akkor sikerült tisztességesen +csinálni.
Bejáratás alatt sem kell sajnálni a motortól a jó olajat, azt sem silány olajjal kell Lkövetni. Az igaz, hogy a brifkót érzékenyen érinti, ha 1 normális olajat Lkell dobni mondjuk 3k km után, de, ha hosszú távon gondolkodik az mber, rájön, hogy +éri, mert teszem azt kisebb a veszélye, hogy a frissen összerakott motor +szorul a silány olaj miatt(persze más miatt is +áll6, mint pl +hajtás).
Az összes óra 500ról indul, hacsak valaki vissza nem tekeri 0ra, de annak semmi értelme, mert, akkor tényleg csalni fog.) Ha belegondolsz 500 alatt semmi értelme, hogy mérjen, mert az alapjárat általában 850-1k között van(karbis 850-900, injektoros 900-1k), az alá pedig normál esetben nem megy a fordulat.) Tehát az, az 1,1-1,2k az kb annyi lesz, viszont, akkor magas az alapjárat, és akkor így a CO sem teljesen az, ami.)
Kicserélted a 1/2 motort, köztük csapágyakat, gyűrűket stb. Valahogy 1máshoz kéne idomítani az új, és régi alakatrészeket.) Ennyi erővel mond6ta volna azt is, hogy nyugodtan piros mezőben hajtsd végre ezt a folyamatot. Nem versenyautó ez, ahol, ugye az élettartam nem igazán 1.dleges szempont, és 1-2 verseny, vagy szezon után bedobják a kukába az egész motort, gondolom inkább hosszú távra tervezted ezt az egészet.) Én sztem kb 2-3k km-t biztos járatnám, abból az 1. 1kt alatt tuti, hogy nem mennék 3ks fordulat fölé. Aztán emelnék mondjuk 500 fordulatot, aztán 1,5knál +int, és így tovább. Olyan 2-3k között olaj cs, és utána 1 irgalmatlan trepni, ha ezt kibírja, akkor sikerült tisztességesen +csinálni.
Bejáratás alatt sem kell sajnálni a motortól a jó olajat, azt sem silány olajjal kell Lkövetni. Az igaz, hogy a brifkót érzékenyen érinti, ha 1 normális olajat Lkell dobni mondjuk 3k km után, de, ha hosszú távon gondolkodik az mber, rájön, hogy +éri, mert teszem azt kisebb a veszélye, hogy a frissen összerakott motor +szorul a silány olaj miatt(persze más miatt is +áll6, mint pl +hajtás).
Az összes óra 500ról indul, hacsak valaki vissza nem tekeri 0ra, de annak semmi értelme, mert, akkor tényleg csalni fog.) Ha belegondolsz 500 alatt semmi értelme, hogy mérjen, mert az alapjárat általában 850-1k között van(karbis 850-900, injektoros 900-1k), az alá pedig normál esetben nem megy a fordulat.) Tehát az, az 1,1-1,2k az kb annyi lesz, viszont, akkor magas az alapjárat, és akkor így a CO sem teljesen az, ami.)
ÁdidiGaga (il hempescattore)28-03-2008 22:43:23 // 42494
üdv!
ma sikerült a Recaro-kat kissé kezelésbe venni:
az alsó keret cseréje gyerekjáték volt, máris a jó állapotú eredeti jobbos alatt van a balos váz, a megfelelő oldalon az övcsattal...
az egyetlen bibi,hogy a támla forgatótárcsa belülre esik...
hogy lehetséges-e a megfordítás, még nem derült ki, mivel mindkét oldalon a forgatótengely végén zéger állta az utam, a hozzávaló fogó meg a ház alatti pincében lakik
hétfőn elviszem és folytatom, remélem megfordítható a tengely vagy legalább a két végződése...
a tárcsa egyébként nem akad a csattal,csak valszeg nem lehetne így betenni a váltó utáni középboxtól, bár mondjuk ez a box a épp nincs betéve. Csak hát úgy vagyok vele,hogy "mert magamtól kifelejtem,ha kell ,de más alkatrész miatt: azt nem tűröm el! "
ma sikerült a Recaro-kat kissé kezelésbe venni:
az alsó keret cseréje gyerekjáték volt, máris a jó állapotú eredeti jobbos alatt van a balos váz, a megfelelő oldalon az övcsattal...
az egyetlen bibi,hogy a támla forgatótárcsa belülre esik...
hogy lehetséges-e a megfordítás, még nem derült ki, mivel mindkét oldalon a forgatótengely végén zéger állta az utam, a hozzávaló fogó meg a ház alatti pincében lakik
hétfőn elviszem és folytatom, remélem megfordítható a tengely vagy legalább a két végződése...
a tárcsa egyébként nem akad a csattal,csak valszeg nem lehetne így betenni a váltó utáni középboxtól, bár mondjuk ez a box a épp nincs betéve. Csak hát úgy vagyok vele,hogy "mert magamtól kifelejtem,ha kell ,de más alkatrész miatt: azt nem tűröm el! "
Hakuna28-03-2008 21:43:19 // 42493
Köszi a képet!
Na nekem ez a tölcsér hiányzik. Hát akkor a nemillikkel elkéstem. Ma 4500-on jártam vele. Szerelőm azt mondta, hogy ez nem is járatás igazából, és hogy 5000-ig mehetek vele, de azért annyira nem akartam tolni.
Azt tanácsolod ezt is mellőzem, és maradjak a 3000 alatti tartományban? Vagy ha már egyszer ott jártam mindegy?
Az olaj szép fehér, egyelőre még Metrós olaj van benne 1000 Km-ig. Utánára már megjött a Selénia20k. De azzal tényleg elmenne 20-at, ahogy írja? Hűtőrendszer átmosva tisztítóval, új keverék belekerült. Lesz egy középsődob csere. És szereztem szinkrontesztert pár órára :)))) Úgyhogy lehet vele menni tulajdonképp. CO 1,5-ös!!!! A vákuum pedig 0,38 0,40, 0,38 0,36 bar. Ennél jobban nem tudtuk hangolni valamiért. Alapjáratot 1100-1200-at mutat, de a szerelő szerint ez 900-1000 lehet max. Az óra tényleg úgy tűnik csal. Ha nem megy, pl. 500-nál van a mutató :)
Na nekem ez a tölcsér hiányzik. Hát akkor a nemillikkel elkéstem. Ma 4500-on jártam vele. Szerelőm azt mondta, hogy ez nem is járatás igazából, és hogy 5000-ig mehetek vele, de azért annyira nem akartam tolni.
Azt tanácsolod ezt is mellőzem, és maradjak a 3000 alatti tartományban? Vagy ha már egyszer ott jártam mindegy?
Az olaj szép fehér, egyelőre még Metrós olaj van benne 1000 Km-ig. Utánára már megjött a Selénia20k. De azzal tényleg elmenne 20-at, ahogy írja? Hűtőrendszer átmosva tisztítóval, új keverék belekerült. Lesz egy középsődob csere. És szereztem szinkrontesztert pár órára :)))) Úgyhogy lehet vele menni tulajdonképp. CO 1,5-ös!!!! A vákuum pedig 0,38 0,40, 0,38 0,36 bar. Ennél jobban nem tudtuk hangolni valamiért. Alapjáratot 1100-1200-at mutat, de a szerelő szerint ez 900-1000 lehet max. Az óra tényleg úgy tűnik csal. Ha nem megy, pl. 500-nál van a mutató :)
Scott28-03-2008 16:00:44 // 42492
Egyértelműen széthajtottad. Szorul a főtengely és a veztengelyek is. Rövid időn belül csapágyas lesz a gép, ha csak a megszorult veztengely miatt el nem szakad valamelyik vezszíj. Akkor lehet a hf-eket is felújítani. Kész, leírtad a verdát.... :PPPPP:))))))))
Ferke28-03-2008 12:20:14 // 42491
Igaz, végülis az önindító is szorulhat, megnézem, kicserélem.
pb_28-03-2008 12:13:20 // 42490
Mindjárt ajtóstól rontasz a házba.)) Ennyi erővel bármelyik alkatrész +szorul6. Mielőtt nekiesel a főtengelynek, én azt javasolnám, hogy előtte az önindítót cseréld ki/szedd cafatokra.
Ferke28-03-2008 12:08:01 // 42489
pb_, kiváncsi vagyok a véleményedre. Hidegen indul simán vas, de melegen nyög egyet, és utána pörgeti fel az önindító. Így is jól indul, de ez a nyögve indulás mindig van melegen. Alig várom, hogy kiderüljön, szorul a főtengelyem melegen...:((((
Bálint28-03-2008 10:32:38 // 42488
oks, köszi meg fogom csinálni
pb_28-03-2008 10:14:05 // 42487
Így, akkor az akksit sem lehet kizárni. Ne akadj ki, told be aztán kész, én is már néhányx Lkövettem ezt a mókát, igaz utána 1 ideig, fimon gumi-, és kuplungszag lengte körül az autót.) Az, hogy minden más elektronika hibátlanul műxik, még nem jelent semmit, az önindítő vesz fel a legnagyobb áramot, így kis érintkezési hiba is lehet probléma. Tisztísd + azokat a csatlakozási pontokat, amiket írtam, és próbáld úgy(ne WD40el ráfújva, hanem szépen 1esével, csiszolópapírral).
Bálint28-03-2008 10:07:35 // 42486
Nem tom mikori az akksi,de jó erőben van mikor épp indul akkor nem nyökög pörgeti a motort szépen, de kazdek nagyon kiakadni, most is otthagyott. Az akkusaruk biztos jól vannak mer minden más elektronika hibátlanul működik. Most, hogy nem indult szédszedtem a kormányburkolatot és megizgattam a gyújtáskapcsoló kábeleit utána indult be, de szerintem véletlen volt és nem ott lesz a gáz...
pb_28-03-2008 10:03:11 // 42485
Leginkább kábel.) Az enyém is ezt csinálja, a rohadékja. Akksi mikori, normálisan fel van töltve? Saruk mennyire oxidosak? Nézd + az akksi önindítő generátor közti kábelt, utána pedig a testet is. Aztán + lehet nézni azt is, hogy a generátor normálisan tölte.
Bálint28-03-2008 09:58:52 // 42484
Hali Mindenki!
Egy kis segítség kellene!
Egyre gyakrabban nem indul be a 33-as. Gyújtás - indítás, hallani, hogy a relé kattan, de nem indul a motor. 10-20 indítás után valamikor beindul valamikor nem és csak az segít rajta ha be van tolva. Mi lehet a probléma? A gyújtáskapcsolom vagy az önindító?
Egy kis segítség kellene!
Egyre gyakrabban nem indul be a 33-as. Gyújtás - indítás, hallani, hogy a relé kattan, de nem indul a motor. 10-20 indítás után valamikor beindul valamikor nem és csak az segít rajta ha be van tolva. Mi lehet a probléma? A gyújtáskapcsolom vagy az önindító?
pb_28-03-2008 01:41:49 // 42483
Bejáratos motort, nem illik 3k fölé forgatni.)
Hakuna27-03-2008 22:12:28 // 42481
Az olaj áttetsző, az eddigiekhez képest korom minimális (nem az enyém, mert az sok, idén annyi leszek annyi, mint a típus:)) az égésből. Húz harap a verda, azonban ez főleg 3000 fölött látványos, érezvényes. Mostmár az a cső sem remeg alapjáraton, de azért még valami hiányzik belőle. Mindenesetre az látszik, hogy erősödött. Kíváncsi leszek a műszeres hangulás után. Azt ha nem lesz jó, akkor max megyek Szamosihoz is. Bár lehet így is úgy is. Azért egy szimpla vákummérővel még próbálkozunk előtte.
Hakuna27-03-2008 22:06:52 // 42480
Szevasztok!
Képre lenne szükségem, pb_ help me :) Van a légszűrőházon egy cső, ami előről vezeti a levegőt bele, és a hűtő és valami első tartóoszlop között végződik egy bilincsszerű fémdarabban. No ez a része érdekelne a 33-nak, hogy kell ott legyen valami tölcsér, vagy tényleg csak egy előre néző cső, vagy mi van ott?
Képre lenne szükségem, pb_ help me :) Van a légszűrőházon egy cső, ami előről vezeti a levegőt bele, és a hűtő és valami első tartóoszlop között végződik egy bilincsszerű fémdarabban. No ez a része érdekelne a 33-nak, hogy kell ott legyen valami tölcsér, vagy tényleg csak egy előre néző cső, vagy mi van ott?
Andorka27-03-2008 19:03:19 // 42479
E85: 15% benzin (Euro95) és 85% Etanol (szesz) keveréke.
Elméletileg ez az üzemanyag kevesebb CO-t termel égéskor. Mondjuk a nem erre az agresszív tüzelőanyagra optimalizált rendszerek megsínylik a tartós használatát (gumi és műanyag elemeket támadja az alkohol, illetve a benzinpumpát eszi)...
A karbis autókba lehet használni, az injektorosokba kevésbé. Célszerű 20 térfogat százalék fölé nem vinni a szesz tartalmat, azt még elviseli a rendszer. (magyarán E20 lötyög a tankban)
pár cikk:
cikk1
cikk2
Elméletileg ez az üzemanyag kevesebb CO-t termel égéskor. Mondjuk a nem erre az agresszív tüzelőanyagra optimalizált rendszerek megsínylik a tartós használatát (gumi és műanyag elemeket támadja az alkohol, illetve a benzinpumpát eszi)...
A karbis autókba lehet használni, az injektorosokba kevésbé. Célszerű 20 térfogat százalék fölé nem vinni a szesz tartalmat, azt még elviseli a rendszer. (magyarán E20 lötyög a tankban)
pár cikk:
cikk1
cikk2
pb_27-03-2008 08:51:45 // 42478
Szériából 3 volt, bs + n+1 van.) A jóállapot, mint tudjuk nézőpont kérdése.)))
Hakuna27-03-2008 08:03:32 // 42477
Jáhám! Szóval akkor ezek adott példányok, és nem pedig a szériákat jelölik :) Már majdnem belehittem pedig. Amúgy az enyém nagyon is jó állapotban van, aljas rágalom az egész :) (Jó ez meg az ki lett cserélve, a többi meg rászorul :)) És így csere után is beillik a bs képbe. Csak nehogy meghallja és megsértődjön. Viszont úgy tűnik ismét megszökik ha minden jól megy.
pb_27-03-2008 07:58:40 // 42476
Nem nekem kellene. Nálam fémházas van fent, szépen feltupírozva.)
swan27-03-2008 07:07:53 // 42475
De most miért akarod kicsrélni?nem értem! Miért nem teszed fel az egész ventilátort?
pb_26-03-2008 18:55:20 // 42472
A műanyag keskenyebb(lehet a gyártó is más), a fém szélesebb.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
712
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?