Forum >> Alfasud-33

BuBu.16-04-2008 19:24:32 // 43221
okasa köszike
Hakuna16-04-2008 19:19:34 // 43220
Nem tudnak ugyanazok lenni. Az 1.3 és 1.5 ben ugyanaz, ott csak a dugó tér el.
BuBu.16-04-2008 18:31:54 // 43219
halli az 1,7 és az 1,5 motorban a fötengely és a hajtokarok ua?? vagy nem??
pb_16-04-2008 16:08:29 // 43218
Még 1-2 gondolat evvel kapcsolatban:
Nagyrészt ezt írtam le szombaton is, még 1x-2x nyugodtan átgondolva tettem néhány kiegészítést is bele.
De lehet, ha holnap után átolvasom még 1x, akkor már másként gondolok 1-2 dolgot, és találok benne hibát.))
A kérdésekről, nem mind1ik volt számomra 1értelmű, de, azért, ha negyon koncetráltam +értettem a kérdések
lényegét, a 2es kérdést kivéve. Sztem azt a kérdést nem érdemes jobban firtatni, Setleg + kell kérdezni Teddy kollégát, hogy pontosan mire is gondolt, mikor +alkotta a kérdést. VisszaMlékezve 1 kisebb hibaát biztos, de lehet, hogy még 1et vétettem.)
Akik kérdezték, hogy minek kellett a papír, íme a válasz, sőt még kevésnek is bizonyult.))
Érdekes volt mikor mentem a regisztrációs sátorhoz papírt kérni a csajszi először bután nézett rám, majd +lepődve, és közölte, hogy oda simán Lférnek a válaszok. Mondtam, hogy sztem nem fognak.) Aztán talált néhány üres A4es lapot, mire mondtam, hogy adjon rögötn 2t, de csak 1et kaptam.))
Ha valakinek bármi kiegészíteni valója van, az ne fogja vissza magát!)
pb_16-04-2008 16:07:12 // 43217
Ha valakit érdekel:

1. Sorold fel az összes olyan Alfa modellt, ami a 33-assal egy kategóriában van! (2 pont)
Giulietta, Sprint, Arna

2. Figyelembe véve a motor és karosszériaváltozatokat, hányféle kombinációt lehetett összerakni a 33-asból? (5 pont)
26, mindent egynek számolva.

3. Ki tervezte a 33-as karosszériáját? (2 pont)
Pininfarina Stúdió.

4. A facelift során a karosszérián kívül változott még valami. Micsoda? (3 pont)
A belső teret is megváltoztatták. Áttervezték a műszeregység számlapjait, a középkonzolt, a fűtés- és szellőztetőegység köralakú tekerőgombokat kapott, az elektromos ablakemelő kapcsolói pedig az ajtók karfáiba kerültek. A motorpaletta pedig bővült az 1712 cm3-es 16 szelepes motorral.

5. A 33-asnál mi a különbség a Permanent 4 és a Q4 között? (2 pont)
A P4, és Q4 technikailag ugyanolyan jellemzőkkel bír, ezen a téren nincs köztük különbség, mindkét modell a 33-a s típus mindenkori csúcsmodellje. Különbségek a megjelenésben vannak. Külső eltérések: keréktárcsa, P4-nél a rá jellemző turbina kerék, Q4-nél a Q4-ekre jellemző keréktárcsa, hátsó lámpa csíkozása a P4-nél fehér a Q4-nél piros (’92-es frissítés). Belső eltérések: Q4-nél, az ülések Alcantara bőrhuzatosak, az ajtókárpitok pedig műbőrrel vannak bevonva, míg a P4-nél Tessuto Nero Operato Rosso színű, szövet + bőr ülések, és ajtókárpitok vannak, a műszerfalon elhelyezett kapcsolók a Q4-nél téglalap alakúak (’92-es frissítés), a P4-nél pedig négyzet alakúak. A Q4-es modelleket, pedig csak katalizátorral szerelték. Ezenkívül természetesen még sok apróság is van, pl. kipufogó, stb., de ezek annyira nem látványos különbségek.

6. Az utolsó verziók egyike volt az Imola, de volt másik két verziótársa. Mi volt a neve ezeknek a kiadásoknak? (2 pont)
1.3 IE Hit cat (907A3B; AR30753)
Szervokormányművel és jobboldali visszapillantó tükörrel szerelték A gyár kezdő vezetőknek szánta ezt az autót.
1.3 IE Feeling cat (907A3B; AR30753)
Klímaberendezéssel, metálfényezéssel, színre fújt lökhárítókkal forgalmazták. Ez volt
a Nuova, és egyben a 33-as, utolsó speciális változata.
Mindkettőt olasz belpiacon árusították.

7. Miben különbözött az Imola verzió a többitől? (3 pont)
A Nuova 33-as sportváltozatok (QV-k) kistestvére, 1.4 Imola (cat), (907A3B; AR30753) névre keresztelték. Ezt speciális kiadást azért hozták létre, hogy az alapmodell jobban eladható legyen külföldön, pl.: Németországban. Külső jellemzők: „nyers”, műanyag küszöbspojler (ugyanilyennel szerelték a QV-ket is), hátsó szárny, első ködlámpa, 1/3-ad, 2/3-ad arányban fényezett lökhárító, 13”-os speciális festésű „tojástartós” keréktárcsa. Belső jellemzők: műbőrrel bevont ajtókárpitok (a Q4-eseket is ilyennel adták ki), bőrkormány, és váltógomb, sportos kialakítású ülések, speciális szövet + bőr bevonattal, fekete színű padlókárpit. Kétféle színben lehetett kapni, piros, és feketemetál.
1994-ben már Imola 2 (907A3B; AR30753) néven futott a típus. két dologban tért el a korábbi kiadástól, az ülések Alcantara bőrhuzatot kaptak, és többféle színben is lehetett már rendelni.

8. Olaszország melyik gyárában készültek a 33-asok? (1 pont)
Délen a Nápoly melletti Pomigliano d’Arco városában. Viszont az összkerekes modelleket a Pininfarina Gruliascoi-i üzemében északon készültek.

9. Hány faceliften ment keresztül az autó 1983-1994-ig? (3 pont)
I. széria 1983-1986
II. széria 1986-1990
III. széria 1990-1994
A II. szérián belül 1988-ban történt kisebb modellfrissítés, mint pl.: piros csík a hűtőrácson, az első IE motor gyártása, stb.
A III szérián belül, pedig 1992-ben történt apróbb frissítés, pl.: piros csík a hátsó lámpában, befecskendező rendszerek modernizálása, stb.

10. A boxer motorokat többször is megújították a modell életciklusa alatt. Mi változott? (2 pont)
Leginkább a hengerfej (imbuszos, korongos, hidrotőkés, 16v), és az üzemanyagellátó-rendszer(szimpla karburátor, dupla karburátor, különböző befecskendező rendszerek) mentek át a leglátványos változásokon. Ezenkívül apróbb, változások folyamatosan voltak a motorokban.

11. Mi a különbség az 1.3 boxer és az 1.4 boxer között? (2 pont)
Ürtartalomra nincs különbség a két motor között, mindkettő 1351 cm3-es. Az 1.3 boxer modelleket szimpla, ill. dupla karburátoros keverékképző rendszerrel forgalmazták.
Az 1.3 IE változatokat Weber IAW befecskendező rendszerrel , és katalizátorral (AR 30753, 1992.05-től) szerelték.
Az 1.4 IE változatokat kezdetben Bosch LE3.2 Jetronic befecskendező rendszerrel, és katalizátorral (AR 30755) szerelték. Majd később, mikor a Bosch rendszert kifutatták, akkor Weber IAW befecskendező rendszert, és katalizátort (AR 30753, 1992.05-től) kaptak ezek a modellek is.
Az 1.4-es elnevezés, azért született meg, mert ebben az időben több más nagy autógyártó cég is átállt az 1.3-as megnevezésről az 1.4-esre. Így az Alfa Romeo is ezt tette, és az exportra szánt 1.3-as modelleket átkeresztelte 1.4-esre. A belpiacon viszont továbbra is 1-3-asként árusították őket. Az Imolakat alapból 1.4-esre keresztelték.

12. Az előd Sud-től a 33-as egy valamiben rosszabb volt. Mi volt ez? (2 pont)
Az első futóműből elhagyták a stabilizátorrudat. Kivéve az 1.7-es, és a II.., III. szériás QV modelleket.

13. Pontosan milyen karburátorokat használtak a 33-as boxerekben? (4 pont)
Dell’Orto DRLA 36 FD/FS (AR30168, AR30508, AR30587, AR30588)
Dell’Orto DRLA 40 FD/FS (AR30550, AR30550E, AR30732, AR30734, AR30743)
Weber 32 DIR 51A/250 (AR30500)
Weber 32 DIR 61A/100 (AR30168, AR30520, AR30587)
Weber 32 DIR 71A/250 (AR30504, AR30520)
Weber 32 DIR 81A/250 (AR30502)
Weber 36 IDF 44/45 (AR30508)
Weber 40 IDF 69/68 ((AR30550, AR30550E)
Weber 40 IDF 83/82 (AR30732, AR30734)
Solex C 32 EIES 43 (AR30504)
Solex C 32 EIES 44 (AR30502, AR30586)

14. Hány darab 33-as készült a modellciklus alatt? (3 pont)
989324

15. A 33-asban kapcsolható összkerék-meghajtás van. Röviden írd le, hogyan működik a rendszer! (4 pont)
Kétféle kapcsolható összkerékhajtással gyártották a 33-as modelleket. Tulajdonképpen alapjaiban ugyanaz a két hajtáslánc.
A 905-ös szériát mechanikus kapcsolású összkerékhajtással szerelték Az utastérben a váltókar melletti karral, 1 retesz zárásával lehet kapcsolni a rendszert.
A 907-es szériát már elektronikus kapcsolású összkerékhajtással gyártották. A középkonzolon elhelyezett kapcsoló segítségével, lehet működésbe hozni, elektromechanikus úton a rendszert.
Mindkét hajtáslánc hátránya, hogy nincs benne osztómű, vagy differenciálmű, így gyári ajánlás szerint is, csúszós, laza talajon érdemes használni.

Összesen: 40 pont
pb_16-04-2008 13:21:37 // 43216
Hát nem kevés.(
Gróf16-04-2008 13:14:45 // 43215
Dehogy van..
pb_16-04-2008 13:07:10 // 43214
A szelep is benne van?
Scott16-04-2008 13:00:45 // 43213
Az pedig nem fakormány, hanem műanyag. Csak fa mintázata van :)
Gróf16-04-2008 13:00:30 // 43212
Fékszervóhoz....
pb_16-04-2008 12:59:37 // 43211
Attól függ, milyen csőért.)
Gróf16-04-2008 12:58:04 // 43210
Qva életbe 1120 ft egy kiba....tt csőért?????
Gróf16-04-2008 12:57:35 // 43209
Hát ki tudja. Lehet hogy még falják az aszfaltot csak nincsen a gazdájuk ide beregelve.. :)
Stef16-04-2008 11:58:29 // 43208
Hogy őszinte legyek, azért nézek át ebbe a topikba olyan gyakran, hátha felbukkan itt valamelyik régi 33-asom. De nem :( Vajon hol lehetnek???
Gróf16-04-2008 11:49:35 // 43207
Hoppá. Hát hasonlít nagyon :)
Stef16-04-2008 11:18:43 // 43206
Ciao,
Gyanítom, az az autó akkoriban az enyém volt :) Az egyetlen 33-as volt ez akkoriban Tarjánban (és környékén)...
Perez16-04-2008 10:44:31 // 43205
Hali!

Ilyen történetekkel szét lehetne offolni a topicot!:)) Bár nekem még nincs ilyen tapasztalatom, sőt inkább érdeklődőek az Alfák iránt mind a szerelők, mind az alkatrészesek! Tudják ők, hogy az alfás védett állatfaj, hiszen kiemelt adózó!:)))

Hozzáteszem, ez a berögzött, szar minden olasz dolog..., én aláírom, hogy a FIAT Ritmo egy merénylet volt az emberiség ellen, de szeretem elmagyarázni, az általam egyik leglesajnáltabb "faj" a békalámpás Kivik, és nagy kipufogó esete tipusnak elmagyarázni, hogy az Alfánál már akkor változó szelepvezérlést pakolgattak az autókba, amikor a Honda mérnökei még csak a piros vödörért bírkóztak a homokozóban...
pb_16-04-2008 10:09:42 // 43204
Természetesen ez a legjobb +oldás, de sztem 1 próbát +ér, főleg, ha így + lehet úszni szétszedés nélkül.
Dekka16-04-2008 09:57:17 // 43203
szeretnék köszönetet nyilvánitani Zolinak,aki megengedte h szetbarmoljam a hutomet es atmossam nála, meg adott egy jo hogombat, es ezert ma vizforralas nekul tudtam a dugoban acsorogni a nullason/51-esen :D
Ferke16-04-2008 09:47:38 // 43202
Én nem menetmetszőznék, szét kell szedni a rugóstagot, és ki kell cserélni azt az elemet.

Nem vészes meló.
pb_16-04-2008 08:33:07 // 43201
Valószínűleg valamelyik a 2 közül, vagy 2en 1ütt) Tudom, evvel qrva sokat segítettem.)) Lehet érdemesebb volna bontani, valami tisztességesebb rugót, sztem sok az a 2mm, nehogy törés legyen a vége.(
Próbálj + rátekerni 1 menetmetszőt, hátha javít a helyzeten. Ha nem, akkor lehet bontani kéne azt is.
ÁdidiGaga (il hempescattore)16-04-2008 08:24:36 // 43200
szia pb_!

még nem tökéletes a bal oldal, ezért sem írtam még blogot róla :-(
a lényeg: a balos rugómon a végén lévő műanyag burkolat alatt olyan rohadás volt, hogy inkább betettem azt a bontósit,ami a jobbosban volt eddig, + toronyszilent is átkerült.
erdemény: ugyanaz a nyiszogó hang,mint a jobbon volt,mintha laza lenne felül a gólyalábban valami :-(
a dilemma: vajon a rugó vagy a toronyszilent csinálja?
közben kezelésbe vettem a kiszerelt rugót, leszedtem a rozsdát,hát mindkét végén van 1-1 érdekes szakasz, konkrétan 2 mm-rel vékonyabb lett a rozsdától! :-(
de ezt leszámítva semmi baja, Hammerite ment rá, lent vár a pincében. Beteg volt mindkét gyerek, nem is kicsit ,nem volt alkalmam szerelni,de legközelebb bemegy a felújított rugó, ha továbbra is nyiszog,akkor veszek új toronyszilentet.

ja,meg ilyenek, hogy a motortérből a 4. anyát nem lehet meghúzni, pedig lefelé még szépen lejött :-(
pb_16-04-2008 08:01:04 // 43199
Bárdival eddig mond6ni jó tapasztalataim vannak. Az ilyen kis taknyokkal pedig nem kell foglalkozni.) Azt sem tudja mi az, az olasz technika, 1et tud, hogy szarolasz, persze ezt is valami nagy tudásutól hallotta csak.)) + kell mosolyogni az ilyeneket. Olyan persze már nekem is volt, hogy nagy mellénnyel visszakérdeztek, mire én kis mosollyal az arcomon gyorsan levágtam nekik néhány kódot, + benfentesebb infot, rögtön +változott a hozzáállás a témához.))
Hogy állnak a dolgok? Ja az emilre azóta sem válaszoltam.(( Bár asszem nagy részét +beszéltük telefonon.
ÁdidiGaga (il hempescattore)16-04-2008 06:13:52 // 43198
Helló!

Eddig a Wilker-ből hoztam cuccokat,már a múltkori gömbfejes beszerzésnél kiderült, hogy földrajzilag nem a lexerencsésebb választás , mivel jó messze esik a garázstól. Az iroda környékén - ami max. 20 perc gyalog - is vannak autósboltok ,de ezek olyan kis szoci csökevények , aztán esett le, hogy a Bárdi is odaköltözött nemrég...
Gondoltam teszek 1 próbát, átmentem toronyszilentről érdeklődni. Az tetszett, hogy náluk nem ment fel a dupplájára az ára,ami viszont nagyon felb..szta az agyam, az a kiccsávó dehonesztáló szövege a 33-ról :-(
Valamit visszakérdezett , közben meg kommentálta, hogy "ő aztán nem tudja, honnan is tudná, nem volt soha 33-asa, meg reméli nem is lesz - mellé persze vágta a pofákat,sőt cinkosan -gúnyosan odafordult egy pultot támasztó kis gempa autószerelőhöz , hogy "ugye, XY, neked volt szerencséd hozzá!?" A kis majom meg nagy szemforgatva, világfájdalommal az arcám,legyintve : " hát, ja, óóó!"

Gondoltam nem rontom el beszólással az "antrémat" , de a nyelvemen volt, hogy " egyik legjobb autó, csak az a titka, hogy intelligencia kell hozzá,nem szabad ilyen együgyű autószerelőkre bízni!"

illetve eszembe jutott a Csillagok Háborújá-ból Dart Vader , amikor megleckéztet az Erővel egy , a tudását becsmérlő birodalmi tisztet és ezt dörmögi előtte:
"Sérti a fülem ez a hitetlen beszéd!" :-)
pb_15-04-2008 23:22:02 // 43197
Én is mindig leszarozom, mer vegyük észre az, főleg, ha kiegészül a kollekció a másik dbal.))
Jaja mesélted, jó nagy hülye lehet az Mber. Többek közt, ezért nem hordom sehova, inkább rohadjon az út szélén.)
Hakuna15-04-2008 23:17:01 // 43196
És "Alfa szakértő!!!" Mindenki ismeri a környéken. Mindenki kérdi, mér nem viszem hozzá. Én meg mindig elmesélem az utolsó kalandunk. Ráadásul 15k-ba fájt anno.
Hakuna15-04-2008 23:15:17 // 43195
Nem tudom mi a különbség. Vagy nem érzem. Hányan leszarozták már. No persze sosem mögüle, azoknak már nem volt ideje :) És ebbe semmi nincs, a legkisebb moci hordja.
A kedvencem már meséltem, hogy a kartergáz visszavezetés jó a motortérbe, ne rakjam fel mer csak megöli a motrot. Én hülye meg egy hétig jártam kilyuggatott kólásüveggel, szivacsdarabkákkal benne, mondom mégse szennyezzem úgy a levegőt.
pb_15-04-2008 23:11:24 // 43194
Akkor hajrá.))
pb_15-04-2008 23:10:37 // 43193
Ilyen jellegű történeteim nekem is vannak. Kedves barátom ment mosatni az alját, a mosóban persze nem tudott normálisan ráállni az aknára, mert leért az alja. A mosós játékosok természetesen rögtön Lkezdték szídni, hogy szarolasz, az olasz verdák, mekkora semmirevaló szarok, stb. Nagy nehezen +oldották, hogy felmenjen az aknára, aztán mikor lementek, akkor volt ám csodálkozás, ez összeskerekes b+, + ilyenek. Barátom csak mosolygott, és ennyit mondott magában most most lát6tok, 1 normális olasz technikát, kis hülyék.)))
Érzed a különbséget?))
pb_15-04-2008 23:01:27 // 43192
Én már néha belefáradtam ebbe.))
Whiteskull15-04-2008 22:57:04 // 43191
Ja, az nem volt nálam. A ciripelés az megvolt.
Hakuna15-04-2008 22:55:49 // 43190
Nem pánikolnék ha a falra kerülne. Sőt, lehet oda venném eleve. Bár amit te mutattál azt muszáj használni. A másik a csúnyácskább, az elég emléknek.
Hakuna15-04-2008 22:54:20 // 43189
Nekem igazából sosem. Mármint fél percig szarozik. De ha elindultam vele, menet közben már nem volt baj. Ez viszont másfél perctől van, kb 3-ig. Szerintem cserélünk, azt maj látjuk. Mindenesetre jelentős gázadásra eléggé ciripel. De ez amióta hozzám került van.
pb_15-04-2008 22:53:05 // 43188
Sztem olyat lehetne szerválni bontásból, csak az a kérdés, hogy felmegye az agyra, mer ugye olasz.))
Hakuna15-04-2008 22:52:38 // 43187
Megvettem, első utam haza, visszaúton megállítanak a kabátok. Igazoltatás, papírok. Adásvétel dátuma megpillant. Első kérdés: 4x4? Mondom tessék? (akkor még mit sem tudtam) ... négykerekes? Jaaa, nem. És hogy tetszik? Mondom egy hetes. Akkor már érzi a különbséget....
Whiteskull15-04-2008 22:50:54 // 43186
Próbáld meg. Nekem mindig akadt hidegen. :)))
Hakuna15-04-2008 22:49:55 // 43185
Én meg folyton hallgatózom. Egyrész eleve zene füleimnek ahogy megy, másrész remekül árulkodik mi megy majd tönkre. Az elsőnél is bejött. Mikor valami baszottul csikorgott, akkor szarrászorult váltót kellett cserélni. :)
Hakuna15-04-2008 22:48:03 // 43184
Erről jut eszembe, a Fiat csörög vagy mi, hidegen, gyorsításkor. És eléggé akad hegynek fel. Darabos a benzin. Meg sima gyorsításnál is az első 2 kilcsin. SZerelőm szerint szűrő. Egyéb véleményed?:)
pb_15-04-2008 22:46:56 // 43183
Mondjuk ezt nem értettem én sem, hogy a 33 1.5nél miért kellett erőltetni a szimpla karbit. Már rég +volt nekik az 1.5ös 105 lovas motorjuk is, ez ahhoz képest gyenge 20 pacival tud kevesebbet, ráadásul 4x4 is. Igaz kapcsol6ó.
Hakuna15-04-2008 22:46:42 // 43182
Ez mindkettő gyönyörű. De nekem megfelelne az amit a mai első képen mutattál, az enyém olyan "csúnyácska" volt. Erre épp lecserélném, a fára :)
pb_15-04-2008 22:44:11 // 43181
Najó, én sem mindig.)))
Hakuna15-04-2008 22:42:26 // 43180
Ez a másik ami megaLOLL. A szimpla karbi akármivel, de 4x4-el pláne. Emlékszem mikor meg kellett állni 30 kilóméterenként a pára jegesedése miatt. Jó mondjuk a hővisszavezetés hiánya nyilván nagy szerepet jáccott, de akkoris.
Whiteskull15-04-2008 22:39:04 // 43179
Én vagyok annyira mazochista, hogy nem nyomom el. :))))
pb_15-04-2008 22:35:30 // 43178
Majd fog.)))
Én mindig hallok, valami buzi hangot, ezért is kell a rádió.))))
pb_15-04-2008 22:34:20 // 43177
Nem a motortér felé gondoltam, hanem az utastér felé. Sztem ez nem fényszórómosó csati lesz. A fűtésbox oldalában lévő csatin kapja venti amit kell, ill a fordulatszám szabáylzás is azon megy.
Whiteskull15-04-2008 22:32:39 // 43176
Persze. :))))

Olyan, hogy tökéletes nem létezik. :))))

Most is hallok valami disszonáns hangot gyorsításkor elölről. :))))
pb_15-04-2008 22:29:04 // 43175
Az.)))

Szombaton valaki panaszkodott nekem.)))))
pb_15-04-2008 22:27:59 // 43174
+ az is mikor zörög, az egész.
pb_15-04-2008 22:27:06 // 43173
Nekem a 3. generációs jön be. Középen volt a Check control(AC).
Ilyet keresel?)

Scott kártársnak van hasonló.
Nekem pedig ez jön be:

)
Gróf15-04-2008 22:23:32 // 43172
Nos én leveszem a gyújtást holnap reggelig. Jóécakát!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.