Forum >> Alfasud-33
misike7608-01-2012 19:15:07 // 77521
Köszi, ezt a drótos megoldást megpróbálom. Azt hiszem menni fog:-)
Bendzsi3308-01-2012 17:43:44 // 77520
-a
bocs fáradt vagyok :))
bocs fáradt vagyok :))
Bendzsi3308-01-2012 17:39:54 // 77519
Meg mértük hőmérővel a vízhőfokot a kiegyenlítő tartályban, 75fok volt, ekkor a műszerfalon az óra 70fokon volt, lehet, hogy a motorban akkor van 80fok is a víz? A másik amire felfigyeltem Hakuna képeit nézve, az ő csíklámpásának a vízhőfok mérőjének más beosztása van, középen van 80fok, itt van függőlegesen a mutató, de az enyémnél középen 70 fok van.
http://www.alfaamore.hu/files/user_cars/0000005/0000005416-43aaf8357a6863af.jpg
A linken Hakuna csíkjának a műszerfala, a képen pedig a az enyém látható.
http://www.alfaamore.hu/files/user_cars/0000005/0000005416-43aaf8357a6863af.jpg
A linken Hakuna csíkjának a műszerfala, a képen pedig a az enyém látható.
pb_08-01-2012 11:57:53 // 77517
Me mielőtt szétfolyna, beszipkázza a föld.D
kesa08-01-2012 01:13:50 // 77516
he?
kicsit kevés az adat a mondataidban
kicsit kevés az adat a mondataidban
kesa08-01-2012 01:13:06 // 77515
itt ha kilöttyen a pálesz, vagy felrúgom az üveget, csak szétfolyik, de SEHOVA sem folyik el, mert nincs hova :)
pb_08-01-2012 00:58:21 // 77514
Majdnem írtam valamit.DDD
pb_08-01-2012 00:57:31 // 77513
Minden műxik, vate.D
Vate urban legend.DD
Vate urban legend.DD
kesa08-01-2012 00:39:48 // 77512
Nem tudom, nekem nem szokott előfordulni, igaz, alföldön lakom.
kesa08-01-2012 00:39:07 // 77511
Csak próbálok több infóhoz jutni, mi lehet a jelenség oka.
Korábban azért nem volt ilyesmi, mert nem jártál dimbes-dombos helyeken, vagy működött zokszó nélkül?
Esetleg ilyesmit tudok még elképzelni, hogy akár a gyári ajánlási tartományon belül is, de "hígabb" olaj van benne. Ezt esetleg számításba vetted?
Vagy az is lehet, hogy melegszik az olajad és emiatt veszít a viszkozitásából.
Korábban azért nem volt ilyesmi, mert nem jártál dimbes-dombos helyeken, vagy működött zokszó nélkül?
Esetleg ilyesmit tudok még elképzelni, hogy akár a gyári ajánlási tartományon belül is, de "hígabb" olaj van benne. Ezt esetleg számításba vetted?
Vagy az is lehet, hogy melegszik az olajad és emiatt veszít a viszkozitásából.
pb_08-01-2012 00:30:22 // 77509
Szokásos boxer betegség.
pb_08-01-2012 00:25:40 // 77508
Vatte jó belenyúlzál.) Akár még lehet is.
Hakuna08-01-2012 00:09:17 // 77507
Olajszint max. Sőt, magasabban volt mielőtt leengedtem pár decit. Honnan tudjam, hogy a pumpám rendben van -e?:) De nem hiszem, hogy az úgy menne tönkre, hogy hegynek fel nem műx, de le igen. Ezzel a pumpával megy 2004 óta. (szerintem inkább 1990 óta.) Az olajteknő nem sérült, nem módosított (hogyan és miért lenne?) Van rajta egy karcnál több, de horpadásnak nem nevezném, szintén így van évek óta, a jelenség pedig pár hetes.
kesa07-01-2012 22:27:16 // 77506
Nekem ez egyértelműen azt mutatja, hogy a pumpa elől elfogy az olaj, olyankor produkálja. Mivel jóval viszkózusabb, mint pl a víz, így nem azonnal, hanem kis idő elteltével. De pl tuti max-on van az olajszinted? A pumpád rendben van? Tuti belevaló van benne? Az olajteknőd nem sérült, módosított, stb?
Hakuna07-01-2012 22:26:40 // 77505
Ijedtségem jelzi az is, hogy az ijedtségem szót sem tudtam leírni helyesen :)
Hakuna07-01-2012 22:22:02 // 77504
Üdvözletem és Bújjék Mindenkibe!
Leírok egy jelenséget, amit remélem tudtok véleményezni.
Az olajnyomás-visszajelző lámpa meglepő működését tapasztaltam a boxernél. Mégpedig azt, hogy világít. De nem csak indítást követően a tesztidőig, hanem alkalmanként menet közben is. Először csak a villogására figyeltem fel, később azonban már világított is, és nem bírta elkerülni a figyelmem, hogy a jelenségek mindig emelkedőnek felfelé észlelhetőek. Először azt hittem, hogy egy bizonyos szögtartományban, pl. 3%-10%-os emelkedőn, mivel egy egész meredek rövid emelkedőn nem jelentkezett. Ugyanakkor szép hosszú, lankás domboldalakon csaknem mindig villog, vagy világít a visszajelző. Ma rá kellett jöjjek, hogy nem az emelkedőszöge, hanem az ilyen típusú útszakaszon tartózkodás hossza befolyásolja, azaz ha ráállok egy meredek garázsbejáróra, néhány másodperc után folyamatosan világít a lámpa, akárcsak a hosszabb lankákon felfelé közlekedve.
Ezzel párhuzamos felfedezésem, hogy (ugyan szégyenszemre ősz óta meg sem néztem) egy liter desztvizet nyelt el a hűtőrendszer a mai napon a megszokott szint beállítása során.
Külön érdekessége, hogy ugyanezeken a hosszú lankákon, vagy ugyanebben a garázsbejáróban fordított irányban, azaz lejtőn nem jelentkezik a dolog, tehát fel sem villan a visszajelző lámpa.
Első ilyedtségemben 40 perc pihentetés után leengedtem pár decit a motorolajból a csavarnál, tesztelvén, hogy a hiányzó egy liter nem a motorban tárolódik -e. (olajfogyás látszólag nem volt, de mivel a gyűrűk alig mentek 14k kilmétert, ezt természetesnek vettem.) A leengedett 3-4 dl olajnak tűnt, néhány perc után sem vált el két részre. Később tesztelésképp öntöttem egy kis vizet is bele, hogy empirikus úton győződjek meg mi lenne ha ..., de az már 10 másodperc után szépen elvált, pont mint a kétkomponensű tisztítószereknél szokás. :)
Most pedig tanácstalanul állok a jelenség előtt, közel vízszintes talajon semmi jelzés nincs, de hosszabb emelkedőn (vagy hosszabb meredek talajon álldogáláson) továbbra is kezdetben villog, később pedig egyre folyamatosabban jelez a piros lámpácska.
Kérdések:
Mi okozhatja ezt a fénykibocsátást? Mi lehet a jelenség oka/magyarázata? Valakinél előfordult már hasonló eset?
Hová tűnt el az egy liter hűtővíz? (Normális -e, ha felmelegedett álló motornál, nyomáson, azaz a kupak levételéig, valami "szuszog" a hűtővízrendszerben, miközben nem keletkezik víztócsa, de még csepp sem a gépjármű alatt?) Nektek tűn már el egy liter víz pár hónap alatt különösebb ok nélkül?
(Ha egy liter víz bekerült volna a motorba, az nyilván mérhető "olajtöbblet" lenne... Ehhez képest nem vettem észre jelentős különbséget, éppen megállított motorral mindig maxon volt a szint. A mai napon pedig indulás előtt kb. fél centivel magasabban, de meleg motorral ismét maxon volt a nívó.)
Leírok egy jelenséget, amit remélem tudtok véleményezni.
Az olajnyomás-visszajelző lámpa meglepő működését tapasztaltam a boxernél. Mégpedig azt, hogy világít. De nem csak indítást követően a tesztidőig, hanem alkalmanként menet közben is. Először csak a villogására figyeltem fel, később azonban már világított is, és nem bírta elkerülni a figyelmem, hogy a jelenségek mindig emelkedőnek felfelé észlelhetőek. Először azt hittem, hogy egy bizonyos szögtartományban, pl. 3%-10%-os emelkedőn, mivel egy egész meredek rövid emelkedőn nem jelentkezett. Ugyanakkor szép hosszú, lankás domboldalakon csaknem mindig villog, vagy világít a visszajelző. Ma rá kellett jöjjek, hogy nem az emelkedőszöge, hanem az ilyen típusú útszakaszon tartózkodás hossza befolyásolja, azaz ha ráállok egy meredek garázsbejáróra, néhány másodperc után folyamatosan világít a lámpa, akárcsak a hosszabb lankákon felfelé közlekedve.
Ezzel párhuzamos felfedezésem, hogy (ugyan szégyenszemre ősz óta meg sem néztem) egy liter desztvizet nyelt el a hűtőrendszer a mai napon a megszokott szint beállítása során.
Külön érdekessége, hogy ugyanezeken a hosszú lankákon, vagy ugyanebben a garázsbejáróban fordított irányban, azaz lejtőn nem jelentkezik a dolog, tehát fel sem villan a visszajelző lámpa.
Első ilyedtségemben 40 perc pihentetés után leengedtem pár decit a motorolajból a csavarnál, tesztelvén, hogy a hiányzó egy liter nem a motorban tárolódik -e. (olajfogyás látszólag nem volt, de mivel a gyűrűk alig mentek 14k kilmétert, ezt természetesnek vettem.) A leengedett 3-4 dl olajnak tűnt, néhány perc után sem vált el két részre. Később tesztelésképp öntöttem egy kis vizet is bele, hogy empirikus úton győződjek meg mi lenne ha ..., de az már 10 másodperc után szépen elvált, pont mint a kétkomponensű tisztítószereknél szokás. :)
Most pedig tanácstalanul állok a jelenség előtt, közel vízszintes talajon semmi jelzés nincs, de hosszabb emelkedőn (vagy hosszabb meredek talajon álldogáláson) továbbra is kezdetben villog, később pedig egyre folyamatosabban jelez a piros lámpácska.
Kérdések:
Mi okozhatja ezt a fénykibocsátást? Mi lehet a jelenség oka/magyarázata? Valakinél előfordult már hasonló eset?
Hová tűnt el az egy liter hűtővíz? (Normális -e, ha felmelegedett álló motornál, nyomáson, azaz a kupak levételéig, valami "szuszog" a hűtővízrendszerben, miközben nem keletkezik víztócsa, de még csepp sem a gépjármű alatt?) Nektek tűn már el egy liter víz pár hónap alatt különösebb ok nélkül?
(Ha egy liter víz bekerült volna a motorba, az nyilván mérhető "olajtöbblet" lenne... Ehhez képest nem vettem észre jelentős különbséget, éppen megállított motorral mindig maxon volt a szint. A mai napon pedig indulás előtt kb. fél centivel magasabban, de meleg motorral ismét maxon volt a nívó.)
Bendzsi3307-01-2012 19:40:08 // 77503
Mi fordulhat még elő? Pár hónapja kellett hengerfej tömítést is cserélni, nem lehet semmiösszefüggés?
pb_07-01-2012 18:46:08 // 77502
Ehhez a fajtához nincs külön betét. 80, 90 között. Akkor valami más gebasz is van. Ki kéne mérni mennyi a valós hőmérséklet.
Bendzsi3307-01-2012 15:48:09 // 77501
Úgy néz ki a fordulatszám fennakadás meg oldódott WD40-el.
Bendzsi3307-01-2012 15:47:20 // 77500
Hát igen, nem is értettük miért nem lehet csak magát a termosztátot cserélni.... Egyébként lehetséges, hogy csal a hőfokmérő? mert próbakörön most sem ment 70 fölé, nektek mennyire szokott felmenni? Más autókba tudom 90-re fel megy.
pb_07-01-2012 12:55:15 // 77499
Bendzsi3307-01-2012 11:35:06 // 77498
Nekem is ugyan ez,, amint kinyomom a kuplungot felpörög, ha beteszem 1be lámpánál és elkezdem felengedni a kuplungot, hogy lejjebb essen a fordulat és vissza kinyomom akkor már lent is marad, de nem mindig csinálja. Termosztát ma reggel ki lett cserélve, hát még egy autóhoz sem láttam eddig 11ezerért termosztátot.
TDI7506-01-2012 07:09:06 // 77497
Ha neked becskendezős a motorod, akkor lehet hogy a pillangószeleped tengelye szorul meg. Elég debil egy hiba és nagyon ritka, de velem már előfordult. A jelenség a következő volt. Benyomtam menet közben a kuplungot, és az alapjáratom felugrott 3000-re. WD 40 segített, de illett volna szétszedni, csak az ember mínusz 8 fokba háromszor is meggondolja hogy szerszámot fogjon a kezébe.
pb_05-01-2012 23:36:02 // 77496
Úgy, ahogy írod az összes ilyen.)(
A kollégánál nincs gázrudazat, de ettől még nem kizárt a mechanikus problem.
A kollégánál nincs gázrudazat, de ettől még nem kizárt a mechanikus problem.
ÁdidiGaga (il hempescattore)05-01-2012 22:36:20 // 77495
misike76:
ezzel én is szembesültem, cipészsrác szép kis bőrszoknyát varrott reá, azt nem volt mivel rögzítenem...
Szerintem az összes bontott kb. így néz ki. Ha nagyon igényes akarsz lenni, alulemez-fülekkel pótolhatod, bár szvsz felesleges szarakodás...
Én vékony, műanyagbevonatos dróttal - asszony használta valami kézműves hobbynál - szépen odadrótoztam belülről-alulról a boxhoz. Semmi komplikációt nem okoz, mindössze amikor teszed vissza a box+szoknya egységet, minimális ügyességgel a váltóbottal ki kell találnod a szoknya tetején. Aki volt már nővel, az szerintem elsőre megoldja :-)))
Bendzsi33:
bármilyen rövid táv után, illetve akkor is, ha nem emeled egy bizonyos fordulat felé?
Gázrudazat nem akad fel valahol?
Nekem az ugyanekkora karbison egyszer országúton egy tempósabb előzés végén maradt a fordulat vagy 4000-es értéken, még a magállást követően,álló helyben is.
Kiderült, hogy a hülye formájú (inkább túl nagy) kisipari benzinszűrő kónuszos vége felől "érkező" gázrudazat szépen odébb tolta a szűrőt az útból, de egy pont után a szűrő visszaugrott az eredeti helyére. A szűrő másik vége "kocka" volt , még kis kalappal is megspékelve: a visszatérő rudazat fennakadt benne azért bőgött a motor.
Csak egy tipp elsőnek....
ezzel én is szembesültem, cipészsrác szép kis bőrszoknyát varrott reá, azt nem volt mivel rögzítenem...
Szerintem az összes bontott kb. így néz ki. Ha nagyon igényes akarsz lenni, alulemez-fülekkel pótolhatod, bár szvsz felesleges szarakodás...
Én vékony, műanyagbevonatos dróttal - asszony használta valami kézműves hobbynál - szépen odadrótoztam belülről-alulról a boxhoz. Semmi komplikációt nem okoz, mindössze amikor teszed vissza a box+szoknya egységet, minimális ügyességgel a váltóbottal ki kell találnod a szoknya tetején. Aki volt már nővel, az szerintem elsőre megoldja :-)))
Bendzsi33:
bármilyen rövid táv után, illetve akkor is, ha nem emeled egy bizonyos fordulat felé?
Gázrudazat nem akad fel valahol?
Nekem az ugyanekkora karbison egyszer országúton egy tempósabb előzés végén maradt a fordulat vagy 4000-es értéken, még a magállást követően,álló helyben is.
Kiderült, hogy a hülye formájú (inkább túl nagy) kisipari benzinszűrő kónuszos vége felől "érkező" gázrudazat szépen odébb tolta a szűrőt az útból, de egy pont után a szűrő visszaugrott az eredeti helyére. A szűrő másik vége "kocka" volt , még kis kalappal is megspékelve: a visszatérő rudazat fennakadt benne azért bőgött a motor.
Csak egy tipp elsőnek....
Bendzsi3305-01-2012 20:16:38 // 77494
Mitől lehet hogy fennakad a fordulatszám az 1,4 33-nál? Beindítom akkor jó minden, és mikor megyek vele, majd megállok lámpánál akkor elég magasan marad. Valami ötlet?
Ferke05-01-2012 16:14:58 // 77493
Jaja, ma, vagy holnap este feltúrom.
misike7605-01-2012 15:18:07 // 77492
Sziasztok! A váltószoknyánál letört az összes pöcök arról a műanyagról, ami rögzíti. Fúrkodjam ki és csavarozzam le? Nem lenne egyszerű a szoknya alatt matatva csavarozni:-). Nincs senkinek se egy elfekvőbe?
Gery8305-01-2012 15:12:31 // 77491
Megnéznéd nekem?
Gery8305-01-2012 15:12:17 // 77490
Karbis lesz! :)
Ferke05-01-2012 15:01:11 // 77489
Nekem szerintem van:)
127_sud05-01-2012 13:40:36 // 77488
Megint megy a variálás :) Jó kis karbisra kellene megcsinálni a Sprintet...
Gery8305-01-2012 13:25:59 // 77487
Bocs, a képet zolcsi146-tól loptam. :)
Gery8305-01-2012 13:24:48 // 77486
127_sud04-01-2012 17:11:40 // 77485
Ez jópofa, olvastam már erről egy Alfa Romeo könyvben. 1987 és 1991 között volt Formula Alfa Boxer 1,7-es motorral. A 16V 150 Le volt a 8V-s meg 123 Le.
Ferke04-01-2012 17:01:22 // 77484
pb_04-01-2012 07:53:50 // 77483
Nem árt, ha abból is van raktáron.D
BuBu.04-01-2012 00:08:42 // 77482
külömben sem türelem kell hanem kuvasok pálinka:):)
pb_04-01-2012 00:08:01 // 77481
Legalább lesz 1 szép virágod.DD
BuBu.04-01-2012 00:01:15 // 77480
a türelem rózsát terem nem autót bakker:D:D:D
pb_04-01-2012 00:00:32 // 77479
Ha van hozzá türelmed.D
BuBu.03-01-2012 23:56:45 // 77478
hmm kartonpapír.... akkor már origamizhatunk egy 33 ast is:P:P
Bendzsi3302-01-2012 20:39:09 // 77477
Köszönöm a gyors választ! Igen, hát ma délután már beraktunk próbaképp a hűtő elé egy darabot, fele le lett takarva, majd kiderül.
pb_02-01-2012 20:28:39 // 77476
Hosszú távon nem tesz jót neki. A drágábbik lesz nálad a nyerő, vagy a kartonpapír.))
Bendzsi3302-01-2012 20:20:37 // 77475
Bendzsi3302-01-2012 20:15:57 // 77474
Sziasztok!
Először is Boldog Újévet mindenkinek!
Másodszor, mennyire ad aggódásra okot, ha 70 fok körül, de inkább alatt már kinyit a termosztát az 1,4es boxerben? Nézegettem őket neten, Bárdinál 11ezer tömítéssel mindennel, és meg néztem a Fékmester.hu-n is ott viszont találtam úgy, hogy kompletten a ház, de volt külön csak termosztát is. Szét lehet szedni a termosztát házat vagy préselve van? Előre is köszönöm a segítséget!
Először is Boldog Újévet mindenkinek!
Másodszor, mennyire ad aggódásra okot, ha 70 fok körül, de inkább alatt már kinyit a termosztát az 1,4es boxerben? Nézegettem őket neten, Bárdinál 11ezer tömítéssel mindennel, és meg néztem a Fékmester.hu-n is ott viszont találtam úgy, hogy kompletten a ház, de volt külön csak termosztát is. Szét lehet szedni a termosztát házat vagy préselve van? Előre is köszönöm a segítséget!
pb_01-01-2012 03:33:34 // 77473
Csak hevesen bólogatni tok.DD
BuBu.01-01-2012 01:02:15 // 77472
száguldozásban kilóméterekben gazdag boldog új esztendőt kívánok minden elmebeteg tipustársnak:))))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
408
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?