Forum >> Alfasud-33

granturismo04-03-2005 12:37:01 // 1921
Hogy én mit tanácsolok? Próbáld ki az olajcserét Selenia 20K for Alfa Romeo-ra. Addig én egy gyufaszálat sem vennék.
granturismo04-03-2005 12:18:19 // 1920
Jólvan mondtam egy nagy baromságot kizárt hogy az a vastag cső eltömődött volna. Viszont van egy vékony cső ami a szívócsonk alá vezet az nincs eldugulva. Kell mindkét oldal javítása esetén: hengerfej tömítés 2 db szelepszár szimmering 8 db hidrotőke 8 db kipufogósor tömítés 4 db szívósor tömítés 2 db szívócsonk tömítés 2 db szelepfedél tömítés 2 db
KisP04-03-2005 12:10:59 // 1919
Na,ezaz amit még nem tudtam eldönteni igazán.Olcsóbb ha csak az egyik oldalt cserélem.De ki tudja mikor adja meg magát a bal oldal.Szal, nem tudom.:) mit tanácsolsz?
granturismo04-03-2005 12:01:42 // 1918
Petike Leveszed mind a két oldali hengerfejet? gt
KisP04-03-2005 11:49:26 // 1917
GT: Ezek elég korrekt árak. Jővő héten hétfőn valszeg megyek Pestre.Esetleg ha megtudnád mondani,hogy hol szerezhetem be ezeket a cuccokat? Vagy nekem úgy is jó,hogy te hozod.Csak azzal nem vagyok tisztába,hogy hidrotőke cserénél milyen tömítéseket cseréljek még pontosan? szelepszárszimering,hengerfejtömítés, és még?Ja plusz az olajsapkára is vevő vagyok.:) A légzsák téma kilőve:(, nekem nincs vezetőoldalim se,pedig úgy mondják hogy az széria. Ezt a csövet megnézem,ha tudom,csak most havazik rendesen,majd hétvégén ránézek.
pb_04-03-2005 11:35:53 // 1916
Akkor még 1et a tiszteletedre



Pedig őszintén szólva, nem igen tudom használni a gépet, sőt magához a fényképezés művészetéhez sem nagyon értek.
giovanni04-03-2005 10:58:36 // 1915
Azé válaszoltam :)))
granturismo04-03-2005 10:50:21 // 1914
Nem is teccik:-)))))
giovanni04-03-2005 10:48:58 // 1913
Ezt előbb kellet vona elolvasnom :)) Lehet hogy így nem fog tecceni a mélem...
granturismo04-03-2005 10:37:23 // 1912
sziasztok andorka melyik szileneteket kellene cserélni? Lambdaszonda téma Ha lehúzzuk a szondát akkor a vezérlés a szonda által szolgáltatott értéket egy helyettesítő fix értékkel váltja le. Ez a helyettesítés azonban néha üzemi körülmények (feldugott szonda) esetén is bekövetkezik. Ilyen a hidegindítási fázis. Amíg a szonda nem melegedett fel üzemi hőfokra addig nem szolgáltat használható adatokat. Ilyenkor is helyettesítő érték kell. Ezért a lehúzott szondát ezeknél a befecskendező rendszereknél nem követi hibajelzés. Természetesen a hibakód kiolvasásánál látszik hogy a szonda működése rendellenes (hibakód) DE Tény, hogy a vásárolt lambda szondák jelentő része feleslegesen kerül cserére, mert rengeteg hibát próbálnak a szonda nyakába varrni. Túlfogyasztás, rángatás, alapjárat ingadozás, nehéz indulás valóban akár a szonda által okozott hiba is lehet pont ezek azok a hibák amelyek a befecskendező rendszer (vagy az autó más alkatrészeinek) meghibásodásából is eredhet. Mivel a szonda öregszik 100-150ekm nél már nem biztos hogy 100%ban teljesít. Csúcstól csúcsig fesz csökken, működési frekvencia csökkenhet (lassul a szonda) vagy a működési hőmérséklet feljebb tolódik azaz a szonda csak emelt fordulaton működik. De a csere nem feltétlenül szükséges. Vannak azonban olyan esetek amikor a szonda még 200ekm-nél is vígan működik. Ez analóg azzal hogy a motor ha 150eekm futott már nem azonosak a tulajdonságai egy új motorral, de azért még nem kell gépműhelybe szaladni felújításra ráér majd 300ekm-nél. Namármost ha kicserélnek egy szondát akár az is lehet , hogy a leírtak miatt valamilyen javulás következik be (kissé fáradt/új), de a hiba fő oka nem a szonda. Hibakód kiolvasás Sajnos a hibakód kiolvasás nem helyettesíti a hozzáértést. nagyon sok az olyan eset mikor nem a jelzett alkatrész a hiba okozója és a hibajelzés csak az ok-okozati összefüggés miatt van. 2 példa konkrétan a lambda szonda esetén. Ezt már Besze Sanyi bácsitól idézem mert nincs kedvem annyit körmölni. "Tételezzük fel, hogy az üzemanyag szivattyú szállítási teljesítménye leesett, esetleg a nyomás szabályzó meghibásodott, a rendszernyomás alacsony lett. Evidens, hogy a motor szegény keverékkel fog üzemelni, a lambda szonda jelvezetékén tartósan alacsony feszültség jelenik meg. Szerencsétlen ECU-nak semmi információja sincs az üzemanyag nyomásról, a diagnosztikai müszer pedig az ECU hibatárolóját olvassa ki. Ha a szerelö vakon bízik méregdrága szerzeményében akkor kicseréli a lambda szondát.... Másik a hütöfolyadék érzékelö esete, amely télen szélsöséges esetben jelezhet akár -25 és +110 fokot is, mindkét érték határértéken belüli. Ha a hütövíz mondjuk 102 Celsius fokos, a megromlott érzékelönk viszont csak 12 fokot jelez, a vezérlöegység -mivel hideg motorról kap információt- dúsítja a keveréket, lambda szondánk jelvezetékén most tartósan 1 Volt körüli érték jelenik meg. A helyzet ugyanaz: szondacsere, változatlan üzemállapot. A legprofibb müszer sem tud mit kezdeni az elrakott vezérmüszíj, a dugulófélben lévö kipufogórendszer eseteivel sem, és még sorolhatnánk. Tévedhetetlen csodamüszer tehát nincs, a rutinos jó szakember adott esetben felül kell hogy bírálja a gép által közölt információkat. A "csak rá kéne tenni a gépre, fönököm" felkérések gyakorisága is azt mutatja, hogy az autótulajdonosok jelentös részének olyan elvárásaik vannak a müszerekkel szemben, aminek azok nem feltétlenül tudnak megfelelni." Asszem nem kell kommentár. Petike Én Ajusa tőkéket és tömítéseket tudok hozni. A szelepszár szimmering árak (csak példa) Elring 8x10.8/14.2x10 800Ft (a 8 db), Corteco 900Ft, Glaser 750Ft Légzsák vezérlőegység és kábelezés csak azokban az autókban van amelyekben legalább vezetőoldali légzsák van. Viszont minden vezetőoldali légzsákkal szerelt modellben a vezérlő és a kábelezés az utasoldali légzsák számára is be van építve. (pontosabban ugyanaz a vezérlő működteti mindkét légzsákot) A bontott utasoldali légzsák a hozzá való 2 db kárpitelemmel 20eFt volt. Van bontott 145 olajsapkám. 500. A szegregátoron (az a műanyag amibe az olajsapka be van dugva van egy vékony cső a szívócső felé). Nincs az a csöved eldugulva? pb_ Már megint dícsérem a fotóidat:-) andrew007 Szerintem jó döntés volt a Selenia a te autódba (1990 1.4ie). Hidrotőke pedig a rosszindulatú híreszteléssel:-))) ellentétben igenis van. Szerintem a tőkés 33-asokba ha fogyasztja az olajat akkor nem 15W40 kell hozzá hanem szszszimering csere vagy gépműhely. Sokat futott nem tőkés változatokon viszont eseleg kipróbálható egy vastagabb olaj. Tom Tom Egyszerűen ilyen hidegben ha beindítod a Boxer16V-t ne állítsd le addig amíg a vízhőfok mérő el nem indul fölfelé. Ha ilyen hidegben beindítod és utána egyből leállítod a következő indítás kínszenvedés lesz.
Robesz703-03-2005 20:51:16 // 1911
Hello! Nekem 7400-nél tilt és a váltóm sem éppen hosszú. Kettesben 7400-nél 85-öt megy. 5.-ben 190km/h-nál 6500 a fordulat...
Andorka03-03-2005 20:04:51 // 1910
Permanent: amint mondtam, a táblázatom pusztán elméleti. Nem számolja a kerék lapulásából adódó kerület változást, légellenállást, gördülési ellenállást, hajtásláncon elvesző teljesítményt, stb... (Kaptam egy L-Sportos ismerősömtől egy táblázatot, az ugyanezen az elvvel működött, ebből véltem azt, hogy az én módszerem is stimmel) Nekem azért kellett ez, mert amikor szétdobtam a műszerfalat, visszarakás után a mutatók mindenfelé jártak,csak a jó értéket nem mutatták. A táblázat szerint lőttem be a mutatókat, jó móka volt 3-ban, 3000-es fordulatot tartani, hogy a sebességmérőt felrakjam a jó helyre menet közben:)))) ÁdidiGaga: ha jobban szétnézek, lehet én is találok a "lomosban" olajpumpát, a donor motorban volt olyan is. Csak pucolni kéne, mert picit dzsuvás. Esetleg érdekelne? Egy apró gond: békéscsabai vagyok...
Scott03-03-2005 19:31:25 // 1909
Hehe...méghogy főtengely csapágy. Szerintem azt a szerelőt inkább kerüld el. Ha zörög valami, ami kuplung kinyomásával elhallgat az evidens, hogy a kuplung kinyomócsapágy hangja.
norbee03-03-2005 16:08:24 // 1908
Egy ideig én is éltem ilyen "mi lenne ha" meg " az nem lehet hogy" próbálkozásokkal, aztán rájöttem, hogy az autóban mindennek oka van. :))) Légszűrődet megnézted már?
KisP03-03-2005 16:05:05 // 1907
Szia! Nem fogy a víz.most lett cserélve,és tiszta.Az olaj sem habos. A MAX. olajszintet úgy értettem,hogy pont a maximum jelzésen van,mert egy kicsit sokat öntöttem bele legutóbb,amúgy úgy a két jelzés 3/4-ig szoktam tölteni.Az tuti,hogy a víz nem folyik.Itt vmi más bibi lehetett.
pb_03-03-2005 15:43:32 // 1906
Víz nem fogy? Olaj nem habos(mondjuk a nívón)? A 10W-40-es olaj az a gyári előírás. Én általában a min. és a max. közé szoktam belőni a szintet.
KisP03-03-2005 14:56:17 // 1905
Hello! Akkor nem egyedi eset, ami velem történt.:) Nem lehet,hogy a nagy hideg miatt, pára képződött a motortérbe és az alakult át gőzzé és az nyomta ki a sapkát?Mert nekem kicsit gőzölgött is.de nem tudom biztosra hogy vízgőz volt-e vagy kartergáz? pb: Az olajszint max.-on van,talán ez is gáz?túl sok? nem hiszem,hogy híg lenne.10w40-es.A túlfolyó tartályba semmi történés.:)
Paco03-03-2005 14:03:07 // 1904
Mint pár hozzászólással ezelőtt említettem, én sok mindent el tudok képzelni, még azt is hogy semminek semi baja, csak zörög :)
pb_03-03-2005 13:31:06 // 1903
Erről 1 történet jut eszembe: haverom verdájáról van szó. Úgy kezdődött a dolog, hogy nagyon nem vette a fokozatokat. Mondtuk, hogy kuplung. Vett 1 komplett kuplung szettet, 1 vidéki szervizben ki is cserélték, de kiderült, hogy a kinyomó villa volt eltörve, nyelest. csapágyat nem cseréltek. Utána vmi zörgő hang jött a motor felől, de kuplung pedál kinyomására elkussolt. Persze ezután mindenki a nyelest. csapágyra gyanakodott. Aztán szétszedtük a motort(más miatt) és ez a dolog is előtérbe került Nyelest. csapágyat akartunk cserélni, de ez a dolog vmi miatt elmaradt. Pedig lehet már csere érett, mert lötyögött mint állat. Aztán összerakásnál visszakerült a régi kuplung szett és láss csodát a hang +szűnt. Ezzel nem azt akartam mondani, hogy nem lehet a nyelet. csap., +, hogy nem illlik cserélni a szerkezettel 1ütt, csak lehet, hogy 1 szimpla tárcsa csere is megoldja a problémát, ill., ha nem rég volt cserélve, akkor az új cuccokkal lehet a baj.
Paco03-03-2005 13:06:37 // 1902
Sőt, szinte biztos, hogy ugyanaz a baja mint az enyémnek, azaz nyelestengely csapágy. Nekem erre Szamosiék azt mondták, hogy ha zavar cseréljem ki, de szerkezettel együtt illik. Ha nincs kicserélve akkor sem okoz nagy bajt a következő kuplungcseréig a ronda hangon kívül. Ugye csak gyorsításnál és motorféknél hallod leginkább?
Béta03-03-2005 12:59:53 // 1901
Szia Norbee! Mondjad meg nekem, hogy ezt az olajsapka kilövést miért csinálja, tegnap nekem is lelőtte... BéTa
krisz3303-03-2005 12:32:06 // 1900
Köszönöm pb_ :))))))
krisz3303-03-2005 12:11:06 // 1898
Üdv mindenkinek én is szeretnék fehér számlapokat ,segitsetek hol találok?? Elöre is köszönöm :)
pb_03-03-2005 11:48:16 // 1897
Kötekedjek, mer az sztem nem úgy vót, na...
norbee03-03-2005 11:39:03 // 1896
pb_ Ejnye, hát például az, hogy az USA és Franciaország 1857 március 3.-án hadat üzent Kínának. :) Erre emlékezve a boxer motor (ugyeugye boxer lázadás!!! :D ) kilőtte az olajsapkát! :)))
Béta03-03-2005 11:17:13 // 1895
Olajjal semmi gond, nem villog, kontrollámpa kialszik. Akkor valszeg kuplung. Köszönöm, jót tett ez a lelkemnek :-) BéTa
pb_03-03-2005 11:15:03 // 1894
Akkor az ékszíj ok. Nagyon vszínű, hogy kuplung, ha azt mondod, hogy, ha kinyomod és nem zörög tovább. Ha főt. csapágy lenne, sztem már az olajnyomással is gondjaid lennének, vagyis fel-fel villanna a műszerfalon az olaj ikon.
Béta03-03-2005 11:00:25 // 1893
Ékszíj már volt cserélve tavaly, úgyhogy sztem az kilőve, marad a többi lehetőség. Kuplungot passzolom, én három éve hajtom azóta biztosan nem. Sőt az előző gazdája sem cserélt, mert nagyon precízen vezette egy kis füzetben, hogy mit mikor cserélt/csinált rajta. Ha kuplung lenne akkor azért nyugodtabb lennék. BéTa
pb_03-03-2005 10:45:11 // 1892
A generátoros problémánál én 1.ként ékszíjat cserélnék, az a legolcsóbb +oldás, és házilag is kivitelezhető, ha nem jön be bukni, akkor sem fox rajta. Legalább tudod, hogy van 1 új szíj rajta. A másik dolog pedig kuplung lesz, leginkább tárcsa, de lehet szerkezet is. Mikor volt kuplung cserélve, és milyen márkájú került bele?
Béta03-03-2005 10:37:02 // 1891
:-)) ok, csak kivácsi voltam. ha már itt tartunk, jobb lenne ha süket lennék :-) de a másik zaj ami sokkal jobban zavar az egy traktorhangszerű valami ami csak melegen hallatszik, viszont ha kinyomom a kuplingot akkor elhallgat. Szerelő hallgatta és azt mondta, hogy főtengely csapágy zörög. Én meg passzolom, nem akarom hallás után szétbombáztatni a kocsit, hogy aztán jól lenyúljanak. Ötlet?
Paco03-03-2005 10:19:52 // 1890
Én sok mindent el tudok képzelni, mert elég komoly a képzelőerőm, de valószinűleg a szerelődnek lesz igaza :))))
Béta03-03-2005 10:12:32 // 1889
sziasztok szakik! egy 1990-es 1.7 IE 8v nagylámpás 33-asom van. Van egy problémám: hidegen erős "nyiszorgást" hallok elölről, viszont általában melegen elmúlik. Egy szerelő azt mondta, hogy valszeg az ékszíjtárcsámat kell cserélni, de nem szíjhangot hallok hanem mintha száraz csapágyhang lenne. Elképzelhető, hogy a generátor csapágyai nyekergnek? BéTa
pb_03-03-2005 09:52:07 // 1888
Nem'tom milyen történelmi esemény köthető 1857-hez. A nívópálcánál +nézted a szintet? Nem higult az olajad? A túlfolyó tartályban nem zuborog a víz?
KisP03-03-2005 09:42:46 // 1887
Valaki tud vmi tudományos választ az 1857-es hozzászólásra?:)
pb_03-03-2005 08:37:44 // 1886
260 km/h és 9k van rajta

.
Paco03-03-2005 08:15:24 // 1885
Rendben, én ott leszek 10:30 kor, és ha nem talállak akkor majd telefonálok :))))
VinceP4 (Il capitano)02-03-2005 22:41:00 // 1884
Oké, de itt a net is. Jössz a városból vissza, már majdnem a villamosvégállomásnál vagy, és észre fogod venni, hogy parkolnak közvetlenül az út mellett jobbra autók (van ott egy kis tér is). Na ott. :))
Paco02-03-2005 22:34:47 // 1883
Nem tudom hol van, de amióta feltalálták a rádiótelefont nincsenek elkefélt találkozól :)
VinceP4 (Il capitano)02-03-2005 22:15:19 // 1882
A villamos végállomásnál lakom, de, ha te mászkálni fogsz, akkor ha korán kelek én is. Az alapfelállás legyen az, hogy 10:30 környékén találkozunk a diósgyőri Alfi bolt főút menti parkolójában. Jó így? Tudod hol?
ÁdidiGaga (il hempescattore)02-03-2005 22:12:34 // 1881
Andorka Köszi megint! A lökőrúd nem mozog eleget,már megnéztem! Hézagolással nem gyógyítható sajnos. Mögötte lesz a bibi. Ettől függetlenül mindkettőt cserélném,pláne ha a rúd ilyen árfekvésű,egyébként valszeg az is kopott. A pumpa áráról még nincs info,sem arról hogy van-e külön a tengely, Elaforgtól/Hegyaljától várok választ. Ami viszont idegesít: a rúdnak kifelé kellene kijönnie.De nekem nem akar! El lehet barmolva a belső vége,akkor viszont elég érdekes lesz kiszedni. Esetleg 2 darabban ? :-(
Paco02-03-2005 22:08:27 // 1880
Délelőtt berongyolok anyámékhoz a városba, és 11-re megyek vissza a Palotába. Merre lax? Majláton, vagy már Alsó esetleg Felsőhámoron??
VinceP4 (Il capitano)02-03-2005 21:54:26 // 1879
Oke, nekem a péntek este is jó, tök mindegy, korábban is lehet, de a 11 az tökéletes.
Paco02-03-2005 21:26:05 // 1878
Megkukkoltam az oldaladon a telefonszámod, pénteken küldök egy SMS-t az enyémmel, meg a nevemmel, és szombat délelőtt meg tudjuk ejteni a csomagfeladást :) Hogy ne kelljen korán kelned olyan 11 körül jó lesz ?
VinceP4 (Il capitano)02-03-2005 20:09:17 // 1877
Akkor elvileg én tényleg mehettem 220-al, nemtom miért csodálkozik mindenki. Elfelejtettem volna mondani, hogy az enyémben a lehető legrövidebb áttételek vannak. :)) Andorka. Azért a per értékekkel vigyázni kell, mert nem 100%-ban fedik a valóságot szerintem (főleg extrém méretekben)
VinceP4 (Il capitano)02-03-2005 19:59:56 // 1876
Lehet, hogy ugrik le róla, mert kilátásban van egy szponzor. :)) :((
Andorka02-03-2005 19:55:00 // 1875
Kerékméret-váltók, gyorsulásőrültek: továbbra is fenn van az Alfa33-hoz a kerékméret és fordulatszámfüggő sebességkalkulátorom:itten e Persze a sebesség elméleti, nem számol a légellenállással, leginkább fékpadi körülményeket szimulál.
M-GEGE02-03-2005 19:54:49 // 1874
Nem tudom mondtam-e már, de jól fel van matricázva a géped! Most viszem a kocsit a fényezőhöz (csak pár apróság), utána én is matricázok! Még ki kell találnom mit rakok az első-, hátsó szélvédőcsíkra. Ehhez mit szótok? "Fuck you fritz" :-)
M-GEGE02-03-2005 19:51:45 // 1873
Nekünk is volt ilyen probléma a ladán anno. Kár, hogy előbb eladtuk, mint hogy jogsim lett volna, még nem vezettem hátsókerekest! De hát aztán jött a "minőség, megbízhatóság, ****"
VinceP4 (Il capitano)02-03-2005 19:51:42 // 1872
Én is csak autópályán merem kipróbálni. Azért kicsi ez az autó ilyen tempókra. Egyszer vezettem 155-öt, na annak szívritmuszavar nélkül lehet küldeni (nem hiába volt évekig bajnok). Ja, akkor mehet a szapulás, mert én meg kolis vagyok. :))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.