Forum >> Alfasud-33

Ferke08-05-2006 11:03:51 // 15921
OK, köszi, megpróbálom ezt az olajbefecskendezést még ma. Mennyi olajat nyomjak be?
granturismo08-05-2006 10:52:09 // 15920
Nincs itt gond. Ez valójában sűrítési végnyomás mérés amit csináltok. Ezt nevezik kompressziómérésnek is nem teljesen helyesen. Az az adat ami a könyvben szerepel az is a sűrítési végnyomás minimális értéke. Ez a mérés azt mutatja, hogy 2 henger belül van 2 henger alatta. Különösen a 2. henger gáz. Először rosszul mértetek zárt fojtószeleppel, nyilvánvaló, hogy így nem volt megfelelő hengertöltés ezért voltak alacsonyabbak a mért értékek is. Van még egy módszer a veszteség mérés mikor valamilyen nemesgázzal feltöltik a hengert sűrítési végnyomásra és azt mérik hogy hol megy el a nyomás. Leveszik a kipufogó csonkot az olajpálcát az injektorokat és gázelemzővel nézik hol jelenik meg a nemesgáz. Most olajtöltéssel keéne még egyet mérni különösen a 2. hengeren. Az az aggasztó, hogy az egyes hengerek között elég nagy a difi. Inkább lenne 10.5 mind a 4.
Ferke08-05-2006 10:28:30 // 15919
TEhát nem most hallok róla először!:) Viszont ezt a végsűrítési nyomás mérést nem értem, mitől más ez, mint a komp.mérés?Akkor mi a komp.mérés?:)
Ferke08-05-2006 10:27:33 // 15918
Ja, igen, már emlékszem!:)
pb_08-05-2006 10:22:59 // 15917
15789 hsz.
pb_08-05-2006 10:20:33 // 15916
A TD-n is?))
Ferke08-05-2006 10:18:18 // 15915
A manuál így írja, de ha végsűrítési nyomást mérek, akkor is nagyon közelít azokhoz az értékekhez, ami a manuálban elő van írva, a 10,5 Kg/cm2-hez.
Ferke08-05-2006 10:17:13 // 15914
Nem csináltam, erről most hallok először. hová kell olajat tölteni?:)
norbee08-05-2006 10:04:45 // 15913
Blokk alján két csavar. Ma jönnek megnézni a Pirosat, meg a héten még ketten. Azonban nem adtam fel a reményt, hogy értőbb kezekbe kerül, tehát kérdés: 33-ast 200000-ért?
pb_08-05-2006 09:48:09 // 15912
Olvasatam a dologról. Nem tudom, hogy, hol lehet leengedni a hűtőközeget, vagy a hűtőnél, vagy a blokk alján.
pb_08-05-2006 09:45:25 // 15911
Mert az, a kompresszió nem ua. a kompresszió, amit te mérsz. Amit ténylegesen mérsz a végsűrítési nyomás, ami tulképp nem = a kompresszióval.
pb_08-05-2006 09:41:56 // 15910
Sztem annyi, hogy nincsenek kicserélve a szszár szimmeringek, és nincsenek besziszolva a szelepek.
granturismo08-05-2006 09:33:37 // 15909
Mi ezzel a gondod? Csináltatok 2. mérést olajbetöltéssel?
kando.08-05-2006 09:30:03 // 15908
Élek még, csak nem tudok semmi icq-formájú dolgot éleszteni a gépen... A webes icq2go meg nem megy, mert teel van flash-el meg java-val, amit a Knoppix alá nem tudok betenni, mert CD-ről fut... majd próbálok egy 98-at vagy 2K-t feltenni, ha meglesza vinyóm a gépembe... Jah, a motor műtét megvolt stzombaton, sikerült :-) Hengerfejtömítést cseréltünk, meg finom papírral meg lett csiszolva a hf és a blokk is, aztán össze lett téve úgy. Most rendben jár, könnyebben is indul. Cserlétem rajta olajat is. Valvoline került bele, 15w40-es, kb 5 liter és van +1 liter tarcsi :-) Cseréltem vizet is rajta, meg ami volt, egy része úgyis elfolyt... Apropó, ezeknél hol lehet a vizet leengedni? Nincs a hűtőnél egy alacsony pont, ahol kifolyatható a víz ?
Ferke08-05-2006 09:24:55 // 15907
Hello Alfások! motor kompresszióval kapcs. kellene help, mer elvesztettem a fonalat.Elég durva kartergázom van, Scott-tal arra jutottunk, hogy ez a motor már kuka. De ma lemértem a kompressziót, pontosan ahogy a manuál írja, nyitott folytószeleppel (bár nem meleg motorral), és meglepő eredményre jutottam, és nem értem. Manuál szerint 10.5 Kg/cm2 kell legyen a minimum kompresszió, és ez jött ki: I.henger: 10,5, II.: 8,5, III.h: 12, IV:9.5 korábban nem nyitott folytószeleppel mérve ennek a negyedét sem mutatta. Tudom, hogy úgyis akkor derül ki, hogy mi van, ha szétjött a motor, de ez akkor is érdekes.:)
granturismo08-05-2006 09:24:07 // 15906
Te Kisvuk. Áruld már el, hogy mi volt a gond a hengerfejeimmel?
granturismo08-05-2006 09:22:45 // 15905
A gyűjtókábelek áráról: Meg általában az alkatrész árakról. Elég nagy eltérések vannak az egyes utángyártók alkatrész árai között és nem biztos, hogy a drágább jobb. Itt a tapasztalat nagyon számít. Megkeveri az is a dolgot, hogy sokszor különböző utángyártók dobozaiban valójában ugyanaz a termék van. És általában különböző az ár. Jó példa boxi vezérműszíj feszitő görgő ami eredetileg SKF gyártmányú. Kapható SKF-ban, Ruville-ban és SNR-ben is. Mindhárom doboz tök ugyanazt az SKF görgőt tartalmazza mégis a felsorolás sorrendben egyre olcsóbb a görgő. Ha még hozzáadom, hogy rendelek egy gyári cikkszámú görgőt másfélszerannyiért mint a legdrágább SKF és a dobozban megint csak ugyanaz az SKF van. Viszont megjelentek a használt alkatrész piacon is a hamisítványok. Láttam már hamis NGK gyertyát. Ezeket az alkatrészeket általában apróhirdetésekben, neten hirdetik. Kellemetlenebb eset a Goodyear-é. Itt egy nagy autóalkatrész áruházhoz küldtek vissza egy szakadt vezérműszíjat reklamácó és kártérítés céljára. Az áruház kiküldte a német anyacéghez a szíjat ahol megállapították, hogy hamisítvány..... Szóval óvatosnak kell lenni és igazából a gyakorlat, a jó szem, meg az alkatrész ismeret az ami segíthet eligazodni, mert itt sem jobb a helyzet, itt is megy a zsiványság, úgy mint bármely más területen.
granturismo08-05-2006 08:47:41 // 15904
Az a fémsapka a zavarszűrőt rejti. Nem muszáj áttenni jó a "sima" kábel is, de akkor zavarszűrős gyújtógyertya kell. A gyertyák típusjelzésében általában egy R betű jelzi ha belső zavarszűrős pld. az NGK BP6ES gyertya belső zavarszűrős változata a BPR6ES.
pb_08-05-2006 08:47:18 // 15903
Szia.)
granturismo08-05-2006 08:43:12 // 15902
Sziasztok.
pb_08-05-2006 08:36:51 // 15901
Olvastam.) A kérdésket is +találtam.) Jó kérdés.
ÁdidiGaga (il hempescattore)08-05-2006 08:27:30 // 15900
szeva pb_! írtam neked éccaka egy kis beszámolót, benne azért itt-ott elrejtettem néhány kérdést is ;-) amúgy a témához: nem figyeltem,kitárgyaltátok-e a kábelek teljesítmény/ár arányát, de akkor mi van mondjuk az 5-6k körüli cuccal?
pb_08-05-2006 08:01:50 // 15899
Elvileg mind2 végén rajta kéne, hogy legyen a pipa. Régebben volt, olyan amin nem nem volt, hogy most van-e, az nem tudom.
swan08-05-2006 06:52:54 // 15898
Most már csak egy kérdésem van gyertya káballel kapcsolatban. Most a gyertya felöli oldalon van egy hosszú fémszerű sapka. Annek is rajta kell lennie ha veszek kábelt vagy azt át kell és át is tudom rakni az új kábelre.? Nehogy olyat adjanak amit nem tudok használni.
bb1807-05-2006 20:21:04 // 15897
nekem inkább valami kontakthiba szaga van a dolognak. a perselyességnek mások a jellemzöi, és független hogy hideg vagy mele, illetve melegen kevésbé jön elö. lehet akár állorész is.
Kisvuk07-05-2006 19:03:01 // 15896
Köcce most lelépek mert eladtam a gépem és itt a vevő !! Este jövök a másikkal !!!
pb_07-05-2006 19:02:14 // 15895
Lehet, hogy az, vagy a szénkefékkel van baj, ill. a forgőrésszel. Esetleg a bendixel, vagy a csatlakozásokkal Szét kell szedni, és kiderül.
Kisvuk07-05-2006 18:57:27 // 15894
igen ez a másik verzió ,hogy az önindító !!!! Kiváncsi voltam rájössz-e :))))) Perselyes lehet ?????
pb_07-05-2006 18:55:46 // 15893
Ha a vezműtengely +szorul az már régen rossz. Sztem inkább az önindító környékén keresgélj.
Kisvuk07-05-2006 18:50:07 // 15892
Sziasztok !!! Összeállt a gép viszont van egy apróka hiba !!! Segítsetek !!! Ha bemelegszik a moci akkor a vezmű tengely valószínűleg megszorul kicsit !! Csak abban jelentkezik ,hogy ha melegen leállítom a mocit akkor kb 5-8 perc után tudom újra elindítani !!! Amugy mikor melegen jár akkor hibátlannak tűnik, alapjáraton sem szorul meg mert jár akkor is !!! Lehetséges, hogy egy kicsit erősen húztam meg a csavarokat a vezmű tengelynél ????? Lazítsak rajtuk ????
kando.07-05-2006 16:04:41 // 15891
Nincs működő PC-m, gépem otthon, nem tudok netezni sem, meg ssmmit sem.. Most autó szerlés volt, hf tömítés csere, olaj csere. Flexet még nem koptattam, de igyekszem szétbontani a vázat mihamarabb...
bb1807-05-2006 12:24:46 // 15890
Ok. nagyon eltüntél... hány korongot koptattál el a fex-el ?
kando.07-05-2006 11:04:25 // 15889
MEgbeszélhetjük Fehérváron, terveim szerint megyek. MEg most már az autó is rendben van, valamelyik délelőtt ki tudok ugrani a cenki bontóba. ;-)
Ferke06-05-2006 22:30:37 // 15888
Na most végeztem, köszi srácok! Scott, külön kössz a helpet, bosszantó volt, hogy majdnem 100%-ig erre gondoltam én is, csak féltem, ha nem jön be, akkor valamit tönkreteszek. Miután beszéltünk, rendesen ráhúztam azt a kontraanyát, és szép lassan meg is indult, mindkettő. Tehát kormánymű kész, és szuperjó! Tnx még1x!:)
pb_06-05-2006 16:16:41 // 15887
Azért zsírzás előtt nem árt szépen kitisztítani.)
Scott06-05-2006 15:18:38 // 15886
Rácsavarsz egy anyát az egyik kiálló csavarra ( amire az összekötőt kell fogatni ), ezt az anyát lekontrázod egy másik anyával. Igy ki tudod csavarni az egész tőcsavart. Ezután ugyanígy eljársz a másik csavarral is. Ha kiszedted, könnyedén lejön a gumiharang. Ha már szétszedted érdemes újra zsírozni az egészet.
Ferke06-05-2006 13:30:46 // 15885
Szaszok! A Féltengelyem már kész, a kormányművel tudna valaki segíteni? Hogyan tudom felrakni a gumiharangot azon az oldalon, ami a forgatórészhez közelebb van? Sehogy sem jövök rá, köszi!
Zoli06-05-2006 08:18:34 // 15884
Hi All! Tud nekem valaki egy megközelítő árat mondani 1.7 16V-hez gyűrű és csapágygarnitúrára???? előre is THX
pb_05-05-2006 22:54:32 // 15883
Ha nem akarsz flexelni, akkor marad a vágó. A külső csuklót nagyon nehéz leszedni, ütni kell, mint 1 állat. Közben figyelni kell, hogy a gyűrűnél lévő váll le ne törjön.
Ferke05-05-2006 20:20:25 // 15882
áá, megvan! A belső csukló hátát levettem, abban egy sima szétfeszítős zéger van, levettem, lejött az egész belső csukló, innen meg már lejött a külső csukló harangja, és ez volt a cél! kösziii! (már tiszta olaj a billentyűzet!:-D )
bb1805-05-2006 19:43:14 // 15881
igen. :-)) vagy össze kell nyomni, vagy szétfesziteni. nna. ha ránézel a gyürü felöl, és van lehetöség, hogy leszedd a tengelyröl akkor valszeg szét kell nyitni és levenni, majd a csuklot is lehuzni. ha a gyürü mélyen van a csuklo agyában, vagy kuposan van kialakitva a belsö éle, akkor valszeg a csuklo leütésével oldhato meg a dolog. van amikor szögletes a gyürü, van amikor kerek. álltalában a szögletes levehetö, a kereken pedig át kell ütni a csuklo agyát. befogod satuba ( lehetöleg rendes darabba ) és bronz dornival megtámasztva az agyat odab@szol nek néhány embereset. vigyázz, hogy a görgökosarat nehogy szétüsd. és van amikor szét akar esni az egész ha elfordul a külsö gyürü. szoval nem bonyolult. sok sikert ! :-))
Ferke05-05-2006 19:12:38 // 15880
No tehát lejött a féltengelyem, 1 csavart kellett csak leflexelnem. De a csukló hogy jön le a tengelyről, tudja valaki? Van ott egy zégergyűrű szerűség, de azt össze kell nyomni, vagy széjjel kell feszíteni, ahhoz hogy lejöjjön a csukló?Esetleg közben kalapálni is kell?:)
bb1805-05-2006 18:52:37 // 15879
igy visszaolvasva nekem is gyanus lett, de akkor nem tünt fel. :-))
Buddha05-05-2006 18:49:41 // 15878
Legalább kiderítettünk valamit! :-))) A gyújtás 40-50Kv-al megy... ;-))) Üdv.
Buddha05-05-2006 18:48:08 // 15877
A off Fordokban alapból 1 mm a hézag! Egy hete egy ismerősöm Focusa rángatott, és a hiba a gyertya volt. Több mint 2mm volt a hézag, elégett az elektróda. De még ment! Ha 30kv-nál üt át 1mm-t akkor erre még rá is kell hagyni feszültséget, mert ugye az átütésnek biztosnak kell lennie. Szerintem az 100Kv-s szigetelés a kábelen.
bb1805-05-2006 18:47:10 // 15876
kando ! el tudsz ugrani valamikor a bontoba, vagy ugyis ott leszel fehérváron, és megbeszéljük ?
bb1805-05-2006 18:46:04 // 15875
bocsi ! én irtam el... szoval 100kV az nem pedig 10, és 8.8mm a kábel keresztmetszete.
kando.05-05-2006 18:33:41 // 15874
Nem 100 inkább ? :)
bb1805-05-2006 18:32:49 // 15873
lehet hogy én irtam el, utána nézek. a haverok olyan tuning gépekhez teszik be amiknél a gyujtást is fel kell huzni.
kando.05-05-2006 18:22:42 // 15872
Mondjuk a 10 lehet kevés, a TV-ben olyan 20-35 között van, ami a képcsőre megy.. Nem gondoltam volna, hogy ekkora hézagok vannak az autógyertyáknál.. De a szikrához végül is ki is lehet számolni :) Ha jól emlékszem, 1 mm levegőn való átütéshez kell kb 30 kV. De ennek utánanézhetek, na meg a motorban összepréselt levegő van, meg ott a keverék is, szóval ez kicsit változhat. Mindenesetre azt mosnom, esőben fémnyelű esernyővel ne nagyon hadonásszon senki vasúti felsővezeték alatt :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.