Forum >> Alfasud-33

granturismo04-05-2006 10:38:26 // 15821
Az SJ az egy magasabb minőségi előírás mint az SG. Elsőre mondjuk érdekes, hogy a nagyon elismert Motul motorkerékpár kenőanyagok mind SG besorolásúak. A Selenia kenőanyagok (20K, 20 for Alfa) általában SL besorolásúak. A legújabb generáció (Selenia Star, Selenia K) már SM besorolású, amely jelenleg még nagyon ritka a motorolajak között. Mondjuk az API előírások nem a legszigorúbbak (amerikai eredetű), de azért jelent valamit. Elsősorban az kenőolaj élettartama amiben jelenleg az előírás szigorodik. Mondjuk az élettartam egy versenycélra használt olajnál pont nem a legfontosabb szempont. Mondjuk a Motul 300V 4T Competition versenycélra nem biztos, hogy rosszabb azért, mert csak API SG besorolású a Selenia meg SJ. Ez a Motul az egy fullszintetikus észterbázisú, a Selenia egy félszintetikus. Ennek megfelelő az árkülönbség is. Az Olajos Karcsinál vehetsz Selenia motorkerékpár olajat. Én nem foglalkozom ilyesmivel. Asszem 1l-t adtam el egyszer.:-) Az ár amit írtam Alfa/Fiat klubtag esetén érvényes. Ha protekció kell szóljál:-)
Buddha04-05-2006 10:06:25 // 15820
SF vagy SG-s olajat ne tegyél a motorba! Az SJ legyen a minimum. A második betű A-tól való távolságának növekedésével javul az olaj is! A Selénia asszem SL. Üdv.
norbee04-05-2006 10:05:55 // 15819
Egészségedre! :)
Rumi04-05-2006 09:33:29 // 15818
:) hát igen, szépen megy a gép. ezt akkor is éreztem mikor vittél egy probakört :))
Rumi04-05-2006 09:32:37 // 15817
az ár jó, de nekem API SF vagy SG-s kell. vagy az SJ az ettől jobb. akkor jöhet kérdés mikor és hol tudok ehhez hozzá jutni?
vivalfa04-05-2006 09:16:00 // 15816
Egy kis élménybeszámoló: nemrég a 6-s úton volt kalandom egy Off Audi A3 2.0 TDI-vel On...nekiállt tolongani mögöttem, miközben előttem is vánszorogtak; jürgen előrenged, majd mögé, és számomra is meglepően könnyen toltam végig úgy 160-170-ig a lökhárítóján autózva és nyeltem a koromfelhőket :-D Pedig van ~16 év, 40 LE , 175Nm különbség. Meg kell hagyni jól esett :-) Bocs Üdv
vivalfa04-05-2006 09:07:53 // 15815
Hali. Üzentem a faladra :-)
granturismo04-05-2006 07:42:25 // 15814
Az a baj, hogy a Motulnak eléggé zárt az importőre nem nagyon ad kedvezményt. A Selenia Pro-Action versenymotor olaj 2792Ft/l SAE 10W50 API SJ (A KL Kawa Cross jóváhagyásával rendelkezik.) Mondjuk autókhoz jóval nagyobb a versenyolaj választék a Selenia-nál.
Rumi03-05-2006 21:52:32 // 15813
és motor motorhoz. nekem a Gsx-hez kellene versenyolaj. Motul SAE 10w40 vagy 10w50. de ennek vagy 4000 Huf a literje. na én ettől olcsobban szeretnék :)) ja és persze sürgősen :)
Ferke03-05-2006 21:43:32 // 15812
Pont ugyanennyiért tudok én is, +/- 20Ft :)))
granturismo03-05-2006 20:52:44 // 15811
Nálam 1985/l a 20K for Alfa Romeo (10W40)
Robesz703-05-2006 19:47:43 // 15810
A 20K mennyibe kerül?
Ferke03-05-2006 16:27:02 // 15809
Tudok elég olcsón Selenia-t és Agipot, ha kell.
kando.03-05-2006 15:20:20 // 15808
Esetleg kérdezd meg Ofi kollégát, Tőle is lehet Amorés tagoknak kedvezménnyel vásárolni, de lehet, hogy granturismo kolléga is tud olcsóbban olajat az autóba szerezni :-))
vivalfa03-05-2006 15:17:02 // 15807
Sziasztok! Közeleg az olajcserém és ha jól emléxem olvastam valahol kedvezményes lehetőséget a topiclakók között. Tud vki közelebbit? ThX
Cs03-05-2006 13:52:46 // 15806
Köszi, ezzel most sokat segítettél. :)
granturismo03-05-2006 13:45:11 // 15805
Ez igaz.
Scott03-05-2006 13:11:26 // 15804
Semmi extra. Esetleges karbi cserénél kell figyelni a részletekere, amit írtam :)
Cs03-05-2006 12:56:56 // 15803
Oks, találtam egyszerűbbet is. Remélem ez már lesz
pb_03-05-2006 12:42:25 // 15802
Igen tulképp írhattam volna ezt is.)
Ferke03-05-2006 12:41:16 // 15801
Nekem meg se nyílik!
pb_03-05-2006 12:40:09 // 15800
1 kicsit kusza, ez a link.)
pb_03-05-2006 12:39:13 // 15799
Csak annyi, hogy, ha a kezedbe kapsz 1 komplett karbit, nem tudod eldönteni róla, hogy melyik cm3 motorra való, főleg a DellOrtonál. Csak úgy tudod kideríteni, ha szétszeded.
Cs03-05-2006 12:22:57 // 15798
most innen próbálok okosodni, egyelőre kevés sikerrel! :(
Cs03-05-2006 12:15:13 // 15797
Nekem ez kínai, lefordítaná valaki érthetőbb nyelvre? Nekem Dellorto karbim van. Akkor most mi van?
Scott03-05-2006 12:04:20 // 15796
Ja, tegnap visszapakoltam mindent a régi házba és visszaraktam.
Ferke03-05-2006 11:53:24 // 15795
Ez tényleg szívás. most mi van a karbiddal? Sikerült tegnap megcsinálni?
Scott03-05-2006 11:39:28 // 15794
Skacok ! Egy kis érdekes infó karbi ügyben, ez engem is meglepett : 1988-ban az utolsó szériás karbis 33-okra az összes motorra 40-es karburátorokat tettek, a különbségek a fúvóka és venturi méretek között volt: 1350 c3m Weber 40IDF79-78 Dellorto DRLA40FD-FS 1500 c3m Weber 40IDF81-80 Dellorto DRLA40FD-FS 1700 c3m Weber 40IDF69-68 Dellorto DRLA40FD-FS A legnagyobb szívás a Dellortoknál van, mert ott ugyanaz a típus jelzés, ott csak úgy lehet megállapítani, hogy melyik ha belekukkant az ember ( pl. Venturi méretek 28,30,32 )
HGyuri03-05-2006 11:16:40 // 15793
Szegeden(Szőregen) a Ződi Ervin a nagymestere az Alfáknak, és a Lanciáknak. 20/975-harmincegy-24 Hivatkozz rám, rendes srác. Gyuri Egyébként az enyém is bekapkod 10 liter körül ilyenkor városban, ha nagyon nyomom neki, akkor többet is. Ha nagyon óvatos vagyok, akkor 1 literrel kevesebb. Csak országúton pedig 7-8 liter körül, tempótól függően. 1,7 I.E. 8V '90
Ferke03-05-2006 10:25:36 // 15792
Most hogy így leírtad, teljesen logikus!:)
Whiteskull03-05-2006 10:11:03 // 15791
Kevesebb levegőt tud beszívni, és így nem tud akkorát süríteni. :))
pb_03-05-2006 10:10:41 // 15790
Asszem igen.
Ferke03-05-2006 10:02:36 // 15789
Nem rossz ötlet, ki is próbálom pénteken
Gery8303-05-2006 10:00:40 // 15788
Sziasztok! Tudomásom szerint kompressziót üzemi hőmérsékleten kell mérni, nyitott folytószelep mellett. Valamint nekem Bandi (nem az itteni, hanem a Szlovák úti) azt mondta, hogy ezután érdemes még egy olyan mérést is csinálni, hogy az ember belenyom a mérendő hengerbe egy fecskendő motorolajat, és ha jelentős az eltérés az olaj nélküli értékhez képest, akkor végképp kaki a motor...
Ferke03-05-2006 09:55:10 // 15787
Ha nincs nyitva a folytószelep, akkor kvesebb kompressziót mutathat talán?
pb_03-05-2006 09:51:46 // 15786
Valami ilyesmit, mintha én is hallottam volna.
Ferke03-05-2006 09:31:42 // 15785
Azt gondolom, hogy már nem bánod. Asszem az lesz, hogy megnézem a kompressziót, ha eléri a 8 körülit, akkor csak gyűrűket, csapágyakat cserélek, az nem akkora összeg, csak melóban nagy, és valószínű egy darabig azért elég jó lesz!
ÁdidiGaga (il hempescattore)03-05-2006 09:31:39 // 15784
Lehet, hogy nagy baromságot mondok,de valahol hallottam ,hogy kompresszíómérésnél nyitott folytószelep kell... Lehet hogy baromság,de nekem is volt már olyan,hogy ügyes emberek 7-8 bart mértek...
Whiteskull03-05-2006 09:24:06 // 15783
Mondom, nekem eszem ágában nem lett volna felújíttattni ha a többihez nem kellett volna hozzányúlni. Igaz most már nem bánom.
Ferke03-05-2006 09:22:05 // 15782
Értem. Lassan fogalmam sincs, hogyan álljak neki, azért gondoltam, hogy elkezdek egy motort összerakni, mert mellette nyugodtan használhatnám az autót. Na mindegy, péntekre szereztem megint kompressziómérőt, akkor majd megmérem, de szerintem nagyon elkeserítő eredményt fog mutatni. A kupakot nekem is majdnem lenyomja már!:)
Whiteskull03-05-2006 09:14:51 // 15781
Fel lett fúrva. Dugó, csapágysor, gyűrűcsere, főtengelyköszörülés. Ráadásul a melléküzemi berendezéseket is lecseréltem. :))
Ferke03-05-2006 09:13:11 // 15780
Végül a Tied fel lett fúrva? Vagy csak gyűrűket cseréltél?
granturismo03-05-2006 08:37:29 // 15779
Szerintem a 7-8 az már nem jó. Ha turbomotor lenne akkor még jó, de egy szívónál már nem smakkol. Ha 10 lenne arra azt mondom, hogy jó. Az én boximban jelenleg (130ekm) 12 a kompresszió.
Whiteskull03-05-2006 00:12:41 // 15778
Mérd meg először. Addig ne pánikolj. Az enyém lenyomta az olajbeöntő sapkát, olyan kartelgáza volt. A végén kiderült, hogy csak a negyedik henger volt egy kicsit elkopva, a többinek semmi baja nem volt. Ja, és eszembe se jutott volna felújítani, ha a futóműhöz, és a váltóhoz nem kellett volna hozzányúlni. :))
pb_03-05-2006 00:11:02 // 15777
Ja, akkor 1 kicsit benéztem a dolgot.) De remélem, azért a lényeg érthető volt.)
Ferke03-05-2006 00:08:43 // 15776
Ezt a 7-8-at egy lkiszedett, eladó motoron mértem, az enyémet még nem mértem meg, de tartok tőle, hogy fele ennyi se lesz benne. Na a hétvégén kiderül majd.
Whiteskull03-05-2006 00:08:18 // 15775
Szerintem is ez legyen a fő csapásirány.
pb_03-05-2006 00:05:05 // 15774
Én azt mondom, hogy ha lehet tartsd + az eredeti motort, és abból próbálj + 1 használhatót/normálisat faragni. Én 1. körben leszedném a hfejeket és +sasolnám a hengereket, ha látszik még a gyári hónolás, és nincs válla a hengereknek, akkor gyúrú+csapágy csere, ill hfejek rendbe szedése. Sztem az a 7-8 nem olyan rossz, jó eséllyel pályázhatsz, arra, hogy a hengerek még jók. Ha jól emléxem Scottnak, olyan 4-6 között voltak az értékek.
Whiteskull03-05-2006 00:04:49 // 15773
Ezzel a motorral még jövőre is autókázhatsz nyugodtan. :))
Ferke03-05-2006 00:03:31 // 15772
enyémen a héten mérek egy kompressziót, de úgy néz ki, annak a motornak annyi. ingegnere-től úgy néz ki kapok egy fűzött blokkot, ami jó, az lesz az alap, ezt a másikat ma mértem meg, de így ez elég kevés, legfeljebb alkatrésznek lene jó talán.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.