Forum >> Alfasud-33
Robesz706-07-2006 18:23:01 // 18171
Sziasztok... mostanában sajna csak ritkán vagyok, mert rengeteg a dolgom... Hétvégén voltam hosszú úton a vassal és 4 személy + a csomagtartó fullra pakolva 9 litret fogyasztott, majd fél úton ketten kiszálltak, így 7.6-ot. Átlagban majdnem 900 km-en, ebből kb 200 városban 8.3-t fogyasztott. pályán uygan így 4 személlyel, (110kg, 85kg, 60 kg, 65 kg) 5.-ben enyhe emelkedő tetejére érve 203-nál leszabályzott....:-))) nagyon tetszik.... visszavonok minden rosszat, amit a 16V elektronikára mondtam..... csak jól be kell állítani és kész. Az olyajszintem egy tizedet sem ment lejjebb és egyáltalán nem füstöl.... nagyon tetszik....:-)))
granturismo06-07-2006 18:16:03 // 18170
Hát enyhén szólva nem volt szakszerű.
Pedig a Velóban jóval filigránabb a rugó mint a Boxiban.
Én sem úgy csinálnám persze. De azért valahogy az ilyen rugó témákban mindig eszembe jut.
Úgyhogy én köszörüléskor meg flexeléskor is mindig használom a szemüveget, sose hagyom ki.....
ÁdidiGaga (il hempescattore)06-07-2006 18:03:20 // 18169
hogyne,gondolom kiderült: nem csámcsogni akarok a történeten...
azért akkor a "nem szakszerű" jó kifejezés a műveletre, nem? :-(
granturismo06-07-2006 17:53:03 // 18168
Egy Velorexszel fordult elő az eset annak a hátsó rugóját akarta összenyomni a srác egy nagy csavarhúzóval... A többit nem írom le, durva....
Persze, elismerte, hogy béna volt, fiatal és meggondolatlan.
Még a 80-as évek végén történt az eset. Ezek után elment a kedve a Velorexezéstől (asszem értehető). Én vettem meg tőle a kocsit 92-ben. Azóta már eladtam. Átok ült rajta. Nekem a kezem tört el majdnem miatta....
kando.06-07-2006 17:29:24 // 18167
Most nézem, Te is 33, (sötét)zöld ;-))
kando.06-07-2006 17:28:19 // 18166
Általában angolul, németül azért le van írva, abból meg csak tudja az ember...
Songokou06-07-2006 17:19:42 // 18165
Na az 100 h ra van irva. Ill en meg olyat nem lattam amin nem volt. Ra van irva a vezetek szine es h bal-elol, stb.. Persze nem magyarszki nyelven.
kando.06-07-2006 17:16:25 // 18164
Ok, értem én :-)
Mondjuk lehet, hogy vannak olyan link gyárak, ahol még márkán belül se egyformák, de van azért olyan is, ami normális :-)
De az autórádiókra asszem rá szokták írni, hogy melyik hangszóró csati melyik oldal (R/F, L/R)
ÁdidiGaga (il hempescattore)06-07-2006 17:16:02 // 18163
"Egyrészt van egy ismerősöm aki rugószerelés miatt fél szemére vak"
hát ez elég durván hangzik,így érthető a távolságtartásod az sk. rugóösszehúzástól..
azért annyi kiderült az esetről,hogy mi okozta?
tudom hogy a baleset attól baleset,hogy senki nem számít rá,de amikor
csináltam a rugóstagot,
gyári szerszámmal kézzel szép lassan összehúzva a rugót annyira ártatlannak
tűnt az egész...
Songokou06-07-2006 17:01:05 // 18162
Amugy eszemben sincs vitatkozni, nem vagyok olyan aki koti az ebet a karohoz. Csak azt irtam le h enmit tapasztaltam. :)
Songokou06-07-2006 16:36:38 // 18161
A tapcsatik es a hangszorok telleg el vannak kulonitve altalaban ezzel nem vitatkoznek, de engem idegesit amikor a jobb elso bal hatul szolal meg... ;)
A masik amivel erdemes szamolni, h nem tudhatod ki epitette ki a rendszert a verdaban (hacsak nem sk.). Erdemes elotte vegignezni.
kando.06-07-2006 16:30:50 // 18160
kando.06-07-2006 16:29:20 // 18159
Azért a táp és a hangszórók mindig külön csatin vannak, a fejegység szerintem elszállni nem tud.
Az lehet, hogy a tápcsatin a fix 12V, gyújtás, illum. stb pontok máshol vannak (pl off opelnél és mutyukinál a gyújtás (ACC) és 12V táp (BATT) fel van cserélve -- de tapasztaltabb kollégáim szerint más nagyon nem szokott felcserélve lenni)
Hangszóróknál is szerintem fixek a pontok, szvsz a Rear/Front van felcserélve :-)))
granturismo06-07-2006 16:29:08 // 18158
Én egy Grundigot vettem nemrég a másik kocsinkba. Annak az csatlakozása összestimmelt az autó ISO kábelének kiosztásával.
kando.06-07-2006 16:22:17 // 18157
Ez az ISO-csati ???
Ennek tuti a bekötése szerintem.. mindjárt megkeresem :)
Rumi06-07-2006 16:22:09 // 18156
na pontosan erről beszéltem
kösz Face
Kando: JVC KD5150
Songokou06-07-2006 16:19:45 // 18155
En szereltem mar be Sony-t, Panasonicot, Pioneer, blaha-punktot, roadstart es mindegyiknek eltero volt a kiosztasa az ISOn. Erdemes atnezni, mert ha nincs szerencsed es a verdaban mashogy vannak bekotesek, csuful elszallhat a fejegysegben sokminden.
granturismo06-07-2006 16:19:05 // 18154
Ma mást csinálok. A hengerfejet félretettem.
Szétszedtem a Bravo 1.8 féknyergeket rámentem drótkoronggal, meg minden elképzelhető felülettisztító eszközzel. Most meg kisúroltam őket, megszárítottam, benzines ronggyal zsírtalanitottam, kimaszkoltam öntapadós papírral és most jön a fújás Rosso-Rra:-))
Ja és a 16V első rugókat is rendbe tettem kicsiszoltam, átfestettem az apró hibákat, vettem új gumibakokat a tetejére (ezt az Unfallrad hozta) szétszedtem a toronycsapágyakat, mindent kimostam a golyókat egyenként megpucoltam, összeraktam, úgyhogy a rugócsere is elő van készítve.
A fék cserét , rugó cserét egyben akarom csinálni, meg ha kint lesz az első torony akkor leveszem a sárvédő belső dobbetétet, és kicserélem az ablakmosó tartályt alulról a kétszivattyúsra (a 16v-n mosós lökös van úgyhogy ezt is át kell alakítanom olyanra, meg a tartály mögött van az üzemanyaggőz elszívó doboz a mágnesszeleppel ez más a 16V-n mint a mostani (ilyenem is van) úgyhogy azt is kicserélem egyúttal.
Ezeket a munkákat tervezem egyben megcsinálni a közeljövőben.
Ja a rugókat én nem merem szétszedni azt inkább elviszem a Valéria utcába. Egyrészt van egy ismerősöm aki rugószerelés miatt fél szemére vak, másrészt 500Ft-ért szedi szét rakja össze a srác a 2 rugóstagot. Egy ilyen nagy karos szerszáma van, egy mozdulat a szétszedés.
Este meg az injektor-cső mákostésztát rakom rendbe azokkal a szabályozókkal együtt.
Voltál már az Unfallrad új helyén?:-)
Face06-07-2006 16:15:09 // 18153
Szerintem az iso csati az szabvány, ott nincs többféle variáció.Itt egy ábra a csati kiosztásról. Ezzel szemben az egyes autógyártók csinálnak mindenféle "saját szabvány" csatikat és kiosztásokat, ekkor lehet szívni h az iso csatiba hogyan kötöd be a gyári kábelköteget stb.
kando.06-07-2006 16:14:30 // 18152
Na ez most így érdekesen hangzik...
Fotód nincs a csatiról ?
Tehát nem arra gondolsz, ami pl egy CD-váltó felé menne, hanem az a nagyobb, amint tápot és minden egyebet kap ??
Milyen fejegységed van ? (típus, márka)
Rumi06-07-2006 16:07:08 // 18151
arra gondolok, ami a magnó/fejegység hátulján van tűs csatlakozó, ami adja a jelet a hangszóróknak, illetve ahol kapja a jelet, pl antenna stb.
ez full szabvány, max vannak akik faxul kötötték be.
a dolog lényege, hogy eddig volt benne hátul egy 100Wattos ős erősítő, ami ráadásul torzított is. eddigi bekötés: első hanszóró szett (magas+mély-hangváltóval szerelve) direktbe volt a fejre kötve (mert már az is szép teljesítményt tud! a hátsó hangszóró pár meg az erősítőre.
az új felállás: 1000 Wattos erősítő (ezért kellett kicserélnem minden kábelt) az első szett, és a mélyláda erősítőről, a hátsók a fejegységről.
megtehetném hogy a jelenlegi első szett helyére kötöm a hátsőt, csak nem tudom hogy melyik kimenet mire lett gyárilag kigondolva! ezért ez az egész mizéria.
kando.06-07-2006 15:55:36 // 18150
Azért nem midnen cég ilyen :-)))))
kando.06-07-2006 15:55:07 // 18149
Ez a hangszórócsati ?
Mármint arra gondolsz, vagy ahol kis jelszintek vannak erősítő, CD-váltó felé ?
Songokou06-07-2006 15:53:16 // 18148
Nemtom, ti hogy vagytok vele, de az en taőpasztalataim azt mutatjak, hogy meg azonos ceg kulonbozo tipusai is elteroen vannak kiosztva az ISO csatin. Par hete szombaton betettem a kocsimba a zenemodult, vasarnap meg haver stiftjeba az ua marka mas tipusu hangvevoestovabbito egyseget es tok mas volt a bekotes...
pb_06-07-2006 15:48:20 // 18147
Leszek.
pb_06-07-2006 15:47:26 // 18146
Sztem nem szabványos. Majd beírom a gyári csatlakozó kiosztását, bár sztem sokra nem mész vele.(mert max, a +-t, és a --t vennéd le róla)
ÁdidiGaga (il hempescattore)06-07-2006 15:45:00 // 18145
köszi,ez kedves! :-)
este leszel? majd írok,csak most is felénél elszállt a rohadt keyboard power off miatt :-(
Rumi06-07-2006 15:39:53 // 18144
is-is. nyilván minden magnónak ugyanaz a kiosztása, vagyis ugyanarra a lábra ugyanaz a kimenet jut. különben át kellenne variálni az egész kábelezést ha lecserélem a fejet.
a kérdés hogy ez a szabvány kiosztás hogyan néz ki?
a füzetet átnyálaztam, nem volt benne
pb_06-07-2006 15:36:19 // 18143
Vagy esetleg arra vagy kíváncsi, hogy az autóban van 1 gyári csatlakozókja a magnónak, és, hogy ott mi a kiosztás?
pb_06-07-2006 15:34:57 // 18142
Ha újonnan vetted a cuccot, akkor van hozzá 1 kis füzetecske, amiben benne szokott lenni a csatlakozó lábkiosztása. Ha nem akkor esetleg magán a készüléken van 1 skicc, hogy mi hova megy. Ha ez sem, akkor szívás van, esetleg interneten utána kell nézni.
pb_06-07-2006 15:31:01 // 18141
Vártam a szokásos beszámolót.)
Sikerült életet lehelni a 3. hengerbe?))
Az oldaladon sem frissül a blog, az olvasók már lázadoznak.)))
Rumi06-07-2006 15:28:42 // 18140
urak! pb! :)
hifi szerelés közben megszorultam. a fejegységek ISO csatija gondolom azonos, tehát mindegyik tűnek meg mindig ugyanaz a kimenete.
namár most nem találok sehol egy képet hogy melyik tű milyen kimenetnek felel meg?
ez az én hibám, vagy tud vki vmilyen képet belinkelni?
köszönöüm
Rumi06-07-2006 15:24:57 // 18139
ha én megkérdezem az is jó? :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)06-07-2006 15:23:33 // 18138
hát ez nem igaz!
mikor kérdezed már meg,hogy sikerült -e beindítanom a 3. hengert???? :-)
pb_06-07-2006 15:17:36 // 18137
Asszem, talán még az enyémen is látszik. Hogy haladnak a munkálatok?
pb_06-07-2006 15:16:41 // 18136
Úgy a leghitelesebb a leírás, ha alá van támasztva +felelő képi illusztrációval.)
granturismo06-07-2006 15:04:55 // 18135
Az én oldalamon még a sárga betét is látszik valamennyire őfelsége I.Boxin.
Songokou06-07-2006 15:01:47 // 18134
:DDDDD
ÁdidiGaga (il hempescattore)06-07-2006 14:58:02 // 18133
hehe :-)
így kell ezt: először kopogtatni,utána meg csengetni! :-)
Songokou06-07-2006 14:56:22 // 18132
Es mi penzt kell erte csengetnem Rumimester?
Rumi06-07-2006 14:39:48 // 18131
jóhelyen kopogtatsz .)
új hátsó spoilered nálam leledzik :)
Bálint3306-07-2006 14:37:02 // 18130
Ezt most úgy érted, hogy hülyék vagyunk és sokat kérdezünk? :D
pb_06-07-2006 14:22:40 // 18129
Mindig a lényegről.))
Songokou06-07-2006 14:16:06 // 18128
Hmmm, nincsen valakinek hatso szarnya (a szokasos 33-on levo) ami nem rohadt meg szet?
Nekem most azert nincs fent mert a fem merevitoje kicsit kirohadt es meg nem volt erom megcsinalni. Ha van valakinek olcsoert akkor nem is torom magam :)
Rumi06-07-2006 14:07:33 // 18127
hó is az, legalább megértjük miről magyarázol .)
pb_06-07-2006 14:06:10 // 18126
pb_06-07-2006 14:04:49 // 18125
Sajnos gyakran kell alkalmaznom, az ilyen illusztrációkat.))
ÁdidiGaga (il hempescattore)06-07-2006 13:45:44 // 18124
na,ez meg sárgásfehér! :-)
Rumi06-07-2006 13:45:19 // 18123
pont erről ne lett volna képed :P
csakhogy ne maradjon el a fényképes illusztáció miii?? :PP
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
505
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?