Forum >> Alfasud-33
Cs21-07-2006 10:42:42 // 19321
hát, én sem értem, de ha ő mondja.... tehetek mást, mint hiszek neki?
Tegnap este vettem át az autót, mentünk vele egy kicsit.
Kb. 48-szor rákérdeztem, hogy tuti nem gáz-e, ha odalépek, meg mondtam, hogy ma sztrádán kell mennem, stb...
Azt mondta nyugodjak meg, mehetek vele bátran, nem lesz gáz. Aztán még ő kérte, hogy lépjek oda neki, hogy lássam, tényleg 4 bart mutat az olajnyomás mérő. Mondjuk tegnap csak pillanatokra pörgettem meg, mert hallani akartam, hogy nem csapágyas-e. Bár most már minden zaj gyanúsnak tűnik.
Egyébként ma mindenképpen sztrádán kell mennem egy 180-200 km-et, és ott nem mehetek 80-al, csak azért, hogy ne menjen 3000-es fordulat felé a motor.
Bálint3321-07-2006 09:37:37 // 19320
Lehet... Csak a múltkori incidens óta kicsit paranoiás lettem. Most inkább nem hajtom, nehogy v.mi baja legyen. (azért néha megkergetem, de ügyelek rá, hogy huzamosabb ideig ne kapjon nagy terhelést)
Whiteskull21-07-2006 09:33:29 // 19319
Ezért tervezem én ezt a mutatványt a téli leállásra. Addig meg valahogy elkinlódom vele. :)))
Whiteskull21-07-2006 09:32:19 // 19318
Múlt héten véletlenül elütöttem a 150-et előzés közben. :))))
Na akkor volt először és utoljára 4000 felett a fordulat. :)))
Egyébként tényleg vigyázok rá! :))))
pb_21-07-2006 09:32:16 // 19317
Nem egészen. Ha valaki már vágott bele nagyobb projektbe sk, az tudja, hogy kb miről beszélek.
pb_21-07-2006 09:30:07 // 19316
El fog lustulni.)
pb_21-07-2006 09:29:04 // 19315
Az ötlet jó, nincs azzal semmi baj. Most is azt mondom, hogy álljál neki. Csak 1 fontos dologgal tisztában kell lenni, több 7ig nincs autó, vagy esetleg 1-2 hónapig is eltart6 a mutatvány.
pb_21-07-2006 09:29:04 // 19314
Az ötlet jó, nincs azzal semmi baj. Most is azt mondom, hogy álljál neki. Csak 1 fontos dologgal tisztában kell lenni, több 7ig nincs autó, vagy esetleg 1-2 hónapig is eltart6 a mutatvány.
Ferke21-07-2006 09:27:04 // 19313
Jóóreggelt Alfistik!
Zsolti, ígyse nagyon mész 100 fölött, attól Te jobban szereted Őt, hogy ezzel kínozd!:)))
Whiteskull21-07-2006 09:23:42 // 19312
Be akarok tenni egy középdobot, mert 100 km/h felett kicsit hangos. Viszont addig meg iszonyúan dögös. Ez a dilemma! :))))
Bálint3321-07-2006 09:22:49 // 19311
Tudod... Van sapka, nincs sapka. Pb-nek mindegy...
Whiteskull21-07-2006 09:22:35 // 19310
Ez a titka a hosszú ideig működő motroknak. :))))
kando.21-07-2006 09:22:22 // 19309
No, gratula, akkor jól reszeleted meg azt a blokkot ;-)))
Sopronban is szép hangja volt.. Apropó, kipufot cserélted vagy marad a ,,régi'' (mostani) ?
Bálint3321-07-2006 09:21:34 // 19308
Én is arra gondoltam...
kando.21-07-2006 09:21:08 // 19307
Akár..
Ha Csé cartárs büdipesti, soproni vagy legalábbis ezen helységek környékén legalább 90%-os valószínűséggel fellelhető.
,-))
Bálint3321-07-2006 09:20:50 // 19306
Én dugózás után 1000 km-ig 3000-alatt, utana 2000-km-en 4000 alatt maradtam. (de meg a mai napig, csak nagyon ritkan megyek 4000 fölé, pedig már 7-8e-nél járok)
kando.21-07-2006 09:17:36 // 19305
Motort kivenni ??
Ebben is ? :))
De ez most miért baj, nem értelek.. Eddig mindtad mindig, álljak neki, csináljam meg, most, hogy akarom, meg nem jó ötlet.
Motort nem fogom kivenni szerintem, ha csak nem kerülök olyan helyre, ahol azt is lehetne.. Tudom, hogy nem 1-2 órás meló, hidd el.
De nem is azt mondtam, hogy most itt a cég parkolójában megcsinálom.. :)
pb_21-07-2006 09:17:32 // 19304
Ha az ember magának csinálja, akkor csak az anyagot/szerszámot kell +szerezni.
Whiteskull21-07-2006 09:16:38 // 19303
Nálam 1000 km-ig szigorúan 3000 alatt, 2000 km-ig 3500 alatt működött. És most 3000 km után hagytam el először a 4000-es fordulatot. :)))
pb_21-07-2006 09:15:47 // 19302
Kando kolléga bevállalja neked.)))
kando.21-07-2006 09:14:54 // 19301
Én csak Neked akartam segíteni, de akkor szenvedj csak vele :-PPPP
Én szerettem az acad-ot :-)))
pb_21-07-2006 09:13:27 // 19300
Ezt eddig is értettem. Csak számomra 1 kicsit furcsa, hogy 1 frissen csaoágyazott motorral 3k fordulat fölé mész. Azért nem ártana néhány száz km-t járatni, legalább 1 1/2 tank-ig, de inkább addig amíg el nem fogy 1 tank benzin. Különben újfent nem lesz hosszú életű!
Bálint3321-07-2006 09:11:28 // 19299
Akkor szvsz. ezt elég olcsón megúsztad...
Cs21-07-2006 09:11:26 // 19298
Ha tudtok valakit, aki ért hozzá, és szétszedi a műszerfalegységet, megkeris és kijavítja a hibát, és mindezekért nem kér el horribilis összeget, akkor szóljatok.
Bálint3321-07-2006 09:10:51 // 19297
És utána még nem kevés pénzbe is kerül a mutatvány...
pb_21-07-2006 09:09:12 // 19296
Ezt én értem. Csa a kábelezés sajna nem 3 perces, ill nem is 1 du.-os meló. Tulképp ki kell belezni hozzá az egész autót, a belső teret csontra lebontani, a csomagteret az nem kell annyira, és ha nagyon-nagyon igényes akarsz lenni akkor még az elejét is lebontod, vagyis motor ki, és az összes szir-sz@r ami elől van.
Cs21-07-2006 09:05:48 // 19295
Igen most minden rendben van.
Csapágy: 10851 .-
Tömítések: 1238 .-
Adalék: 1564 .-
Munkadíj: 8500 .-
Összesen: 22153 Ft-ot fizettem érte + motorolaj.
Barni14721-07-2006 09:04:46 // 19294
Ha tudtad volna, hogy kábelgyárban dolgozom. :-)
Bálint3321-07-2006 09:03:36 // 19293
Én ingyen csinálom...
kando.21-07-2006 09:02:37 // 19292
Aztán nem elfelejteni a vízhőfok jeladót vagy műászert is megjavítani, meg az olajnyomás- (és hő)mérőt ellenőrizni! ,-)
kando.21-07-2006 09:01:33 // 19291
Megrajzolom én helyetted, ha gondolod, jó pénzért :-PPP
Cs21-07-2006 09:00:57 // 19290
Ez azt jelenti, hogy elkészült a vas! :)
A csapágyas kerregés csak 3000-es fordulattól jelentkezett, így végig 3000 alatti fordulaton mentem vele. Na, most már 3000 fölé is mehet a fordulat. Mint a régi szép időkben! :)
kando.21-07-2006 08:59:46 // 19289
Mazochistaság vagy a villamos dolgok pontos ismeretének igénye az autóban, nem tudom... De mivel ebben már annyi mokkolás van, az előző tulaj(ok)tól, inkább az egészet újra rendbeszedném, akkor kivenném a középső konzolt is, megnézném a ventilátort is, kicserélném, meg legalább rendbeszedném a műszerfalat, kárpitot, hangszórók és antenna kábelezését :-))
kando.21-07-2006 08:57:57 // 19288
No, akkor már azért bátrabban vállalkozom erre (is), bár az lenne a jó, ha ilyen csatikat lehetne szerezni (venni), vagy legalábbis a műanyag házba új sarukat tenni, bár mintha a Sprintesek írták volna, hogy beszerezhető.
Bár, én már arra is gondoltam, hogy ahol két csatlakozó egymást köti össze (tehát nem az izzóra, kapcsolókra stb. megy), ott valami ipari, strapbíró spéci csatik alkalmaznék...
Ha van rajz vkinek, emailben el tudná küldeni ? :)
Bálint3321-07-2006 08:57:55 // 19287
Tök mindegy, mindegyik uncsi...
Barni14721-07-2006 08:55:28 // 19286
Körző, volnalzó nem egyszerűbb? :-)
Bálint3321-07-2006 08:54:04 // 19285
Jó, hogy mondod! Asszem én is nekiállok, bár ezzel az autocad-es rajzolgatással a tököm tele van már...
Barni14721-07-2006 08:53:08 // 19284
Most is csak véletlenül tévedtem ide, gondoltam lefekvés előtt még felnézek.
Bálint3321-07-2006 08:52:27 // 19283
Hétfőtől talán végre az én vasam is járóképes lesz!
Ill. most is az, csak mivel be vannak állva a féltengelyek, cibálja szét a futóművet, rázkódik az egész autó.
Barni14721-07-2006 08:51:53 // 19282
Én azt hittem ezzel már készen vagy régen és ezért árulod a motyót.
Amúgy nem figyelem mostanság a topicokat, ezért nem is szólok hozzá a dolgokhoz. Nyár van ilyenkor dolgozni kell , nem a gép előtt ülni. :-)
pb_21-07-2006 08:51:33 // 19281
Akkor sztem maradjunk a 30746/747, és a 33401-nél. Ja és még nyugodtan odaírhatták volna a 30736/737-et , és sztem a 30550, ill a 30558-at is.
Bálint3321-07-2006 08:50:31 // 19280
Na akkor végre megoldódott a problem! :)
Most "minden" rendben van? Leírod, hogy mit mennyiért csináltak?
Paco21-07-2006 08:48:40 // 19279
És mennyi a beszár/db?
pb_21-07-2006 08:44:48 // 19278
"Mondjuk a benzinpénz elment rá, de olyan jó ismét hallani a motort magasbb fordulaton is. :) "
??
pb_21-07-2006 08:42:10 // 19277
Asszem majd, akkor erről is beszélnünk kéne.)
granturismo21-07-2006 08:40:33 // 19276
Ezt én is láttam ezt a szelepkatalógust. Érdekes, hogy csak az ilyen motoralkatrész katalógusban lehet ilyen 16V boxer motorszámot látni. Gyárilag semmi info róla.
Valszeg a TecDoc adatbázisban szerepel egy hibás adat és az utángyártók átvették.
Láttam már ilyet pld. a 146-osboxi kormánymű gumiharangjának mérete rosszul szerepel a TecDoc-ban és emiatt a legtöbb utángyártó olyan gumiharangot ír hozzá ami nem is jó rá.
Cs21-07-2006 08:38:52 // 19275
Utólagosan beépített. Most már kiderítettem. Egyébként tegnap megkédeztem, és nem gáz a 5-6 baros olajnyomás sem, ha tolod neki. Nekem is állított valahogy az olajpumpán, hogy magasbb legyen, így most 4 körül van, ha odalépek neki.
Kész lett a Verda, délután megyünk nyaralni: Kicserélték a Csapágyat, kapott új tömítéseket, kipucolták a kartert, új motorolaj van benne + adalék.
Mondjuk a benzinpénz elment rá, de olyan jó ismét hallani a motort magasbb fordulaton is. :)
granturismo21-07-2006 08:35:14 // 19274
Jaj ne is mondd!
Épp tegnap este végeztem a kábelkorbács felújító projekttel.
Sikerült kicserélni majdnem az összes csatlakozón az eltöredezett gumi védősapkákat. 3 féle sapkát szereztem: 2 vezetékes csatihoz valót,2 vezetékes csatihoz való 90fokban megtőrt szárú sapkát (pld injektorok) és 3vagy 4 vezetékes csatlakozóhoz való sapkát. Az AMP csatik szétszedéséhez vastag nagy méretű GEM kapocsból hajtottam célszerszámot. Sajnos a gyújtótrafó csatija másmilyen, azt nem tudtam szétszedni azt meg nem akartam hogy megsérüljön ezért nem erőltettem.
Akit esetleg érdeleknek ilyen sapkák tudok átadni belőle beszerzési áron.
Épp tegnap este végeztem a kábelkorbács felújító projekttel.
Sikerült kicserélni majdnem az összes csatlakozón az eltöredezett gumi védősapkákat. 3 féle sapkát szereztem: 2 vezetékes csatihoz valót,2 vezetékes csatihoz való 90fokban megtőrt szárú sapkát (pld injektorok) és 3vagy 4 vezetékes csatlakozóhoz való sapkát. Az AMP csatik szétszedéséhez vastag nagy méretű GEM kapocsból hajtottam célszerszámot. Sajnos a gyújtótrafó csatija másmilyen, azt nem tudtam szétszedni azt meg nem akartam hogy megsérüljön ezért nem erőltettem.
Akit esetleg érdeleknek ilyen sapkák tudok átadni belőle beszerzési áron.
pb_21-07-2006 08:28:47 // 19273
MegaThx!))) Bár az, azért 1 kicsit erős, hogy a 33 16v-t 89-től gyártották, ill, az 1.7-est 86-tól.
Paco21-07-2006 08:21:59 // 19272
Elfelejtettem hozzátenni, az 1 pontnál még ott van az évjárat is...:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
451
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?