Forum >> Alfasud-33
Ferke24-07-2006 16:56:01 // 19621
Ejjha, ez igen! Ennek milyen hangja volt????
granturismo24-07-2006 16:55:34 // 19620
Az új olajjal is akad?-(
Váltórudazatod milyen állapotban van? Szilentjei?
Songokou24-07-2006 16:55:19 // 19619
Koszi az infokat, igy mar nyugodt szivel teszek bele felszintetikust.
Rumi:
Majd megdumaljuk, hogy mikor jo. Igazabol raer a dolog.
Bálint3324-07-2006 16:39:36 // 19618
A motor nem is kéne belőle?
Bálint3324-07-2006 16:39:01 // 19617
Azért most már megy a massina, hála Zsomeo kollégának. :)
+ a váltóolajat is lecseréltük, így lényegesen simább a váltás, de sajna még mindig akad :(
(olaj, a pb által ajánlott Agip került bele)
granturismo24-07-2006 16:34:07 // 19616
Általában a 10W40-es olajak mind ilyenek 1 ásványi és 2 szintetikus komponensből állnak.
Én a Selenia 10W40 Alfa Romeo olajat használom. 1985Ft literje.
De én senkit nem akarok semmirá rábeszélni csak közöltem, hogy én ezt használom.
Rumi24-07-2006 16:25:44 // 19615
a szárny megvan, csak azt nem tudom hogy én hogy vagyok.
holnap lépek, hétvégén jövök. utánna megint pár napig vagyok. de majd konmtaktolunk
Rumi24-07-2006 16:24:30 // 19614
nem a motort.
fékeket szeretnék
meg az abban a sorozatban szereplő autóknak rövidebb kormány átételük volt.
és én is szeretnék direktebb kormányzást. mert most 2 körbe forgatom a kormányt meg vissza mire egy mellékutcából kifordulok :(
illetve keményebb szervo sem esne rosszul :)
Songokou24-07-2006 16:23:23 // 19613
Rumi! Fizu utan sztem elugrok a hatso szarnyert ha meg megvan?!
Kov heten monnyuk, ha az megfelel neked.
Bálint3324-07-2006 16:17:51 // 19612
Mit akarsz te még reszelni azon az autón? Az már így is túl erős! :)
Songokou24-07-2006 16:16:54 // 19611
Az en asszonyom a sebesseget erzesre nyomja :S
Es hangulatfuggo, h "mit enged" meg...
granturismo:
Szal felszintetikus 1:2 aranyban. Gyart most olyat valaki?
V szol okosat legyszi, milyet vegyek? :D
Rumi24-07-2006 16:16:39 // 19610
ha vki tudna bontásra olyan a formula sorozatból származó autót, szóljon bátran, nekem kellenne még egy pár dolog belőle ;)
granturismo24-07-2006 16:13:41 // 19609
Uhh.:-((
granturismo24-07-2006 16:13:02 // 19608
De nehezen hiszem hogy még közel 300ccm et lehet hozni rajta. A Formula Boxer sorozatba amit tettek 16V blokkokat azok is 1.8-asok voltak.
granturismo24-07-2006 16:10:38 // 19607
Hát löketben még van benne valamennyi tartalék ha extrém lerövidítik a dugattyúszoknyákat és az önvényből is levesznek a hüvelyek tövében. De akkor már spec hajtókarok és főtengely kell és spec dugók is természetesen.
Bálint3324-07-2006 16:08:29 // 19606
Lehet, hogy egy Subaru-ról lopta... :)
Bálint3324-07-2006 16:07:19 // 19605
granturismo24-07-2006 16:07:12 // 19604
Meg egyébként is 10W40 az előírás. a gyári Selenia a félszintetikus. Illetve "kétharmadszintetikus" mert 1 ásványi és 2 szintetikus összetevőből áll. A régebbi sokat futott motoroknál inkább 15W40-et érdemes használni az olajfogyasztás miatt. ha mindenáron magasabb viszkozitási tartományba akarsz elmenni akkor max 5W40. A 0w40 es olajak nem ezekhez a motorokhoz valók az 5W, 0W30-asokról nem is beszélve.
Sanyi24-07-2006 16:07:11 // 19603
Hali skacok!!
Nem tudja vki h mia a cégnek a neve ahol wiki dolgozik?
Rumi24-07-2006 16:02:07 // 19602
én is rá tudok ragasztani bármit a hátuljára ;)
Bálint3324-07-2006 15:59:51 // 19601
Az enyém már 5 éve ezt csinálja.
Minek azt tudni egyáltalán, hogy mennyivel mész? Így legalább az asszony sem sipitozhat, hogy már megint 160-al megyünk... :)
Hari24-07-2006 15:54:09 // 19600
Songokou24-07-2006 15:52:29 // 19599
Es attol jobban "flashel" s ezaltal en is jobban elvezem a szarnyalast? Egyszoval vegyek azt?
norbee24-07-2006 15:49:53 // 19598
Fullszintetikust hamarabb felszedi, főleg ha csíkba tolják elé. :D
Songokou24-07-2006 15:45:18 // 19597
Es te full vagy felszintetikust hasznalsz? Meg ugy egyaltalan, mit ajanlanatok? Fel vagy teljesen szintetikust? (1.7es motorba) :|
Rumi24-07-2006 15:20:12 // 19596
Castrol Magnatec-et használtam eddig. (mindenbe) kitünő, és nem is drága
most mobile 1 van benne
Azmo24-07-2006 15:10:20 // 19595
Naja, én speciel ilyet töltök bele Valvoline márkábúl, mert hát azé nem kap szegény jó olajat, hogy kiöntse jó magyar útra, majd moci bontás, újra tömítés után kap finom nedüt.
granturismo24-07-2006 15:07:48 // 19594
10W40-es motorolajakból egyébként nem túl általános a fullszintetikus változat. Inkább a félszintetikus.
Songokou24-07-2006 14:57:58 // 19593
THX Urak, atvizsgalom a dolgokat.
Ha jeladot kell cserelni azt hol tom beszerezni es mennyibe faj kb?
Motorolajrol tudtok okosat mondani?
Ferke24-07-2006 14:56:44 // 19592
Na erre én sem gondoltam, fixen az volt bennem, hogy oldalirányú járatok már túl közel lennének. Tényleg jól kiszámolták a digók!:)
pb_24-07-2006 14:53:45 // 19591
Annyival egészíteném ki még Azmo kolléga urat, hogy az akksi, és a fűtésbox között is talál6ó 1 csatlakozó(szürke vezeték, 3 kábel van benne, árnyékolás, piros, fehér), azt is célszerű +nézni. Ha mindezek a dolgok nem segítenek, akkor a kmóra vezérlője haldoklik.
Azmo24-07-2006 14:45:12 // 19590
érdekes? mindennapos 33-as tulajok körében :)
Vagy a km jeladó haldoklik, vagy egyszerüen csak a mutató egység hátulján a csatlakozónál lötyög és érintkezési hiba adódik. Szedd ki és nézd meg mennyire lötyög a csatlakozó, ha igen, akkor szorítsd be mondjuk karton lap darabkákkal, több oldalról. Nekem ez megoldotta annó, igaz km jeladó csere is kellett.
granturismo24-07-2006 14:43:34 // 19589
Ez jó.
Bár már szívesebben kerülnék egyet az új motorral mint írogatni róla.
Egyébként elemezgettűk a Makraival, hogy miért pont 1712ccm a legnagyobb hengerűrtartalom. Én azt hittem, hogy ha nagyobbra fúrják akkor a hüvelyfal annyira vékony lenne, hogy veszélyesen megközelítené a kenőolaj és a hűtőfolyadék járatokat a blokkban. De nem. Még csak nem is az a baj, hogy a 2/2 furat kerül közel egymáshoz.
A gond az, hogy túl rövid a blokk. A furatoknak a blokk külső végei felé eső széle 87-nél nagyobb furat esetén már beleérne a lezárófalba. A 87-es pont is már pont méreten van tehát hengerűrtartalom szempontjából tényleg kihozták az olaszok a blokkból amit lehet.
Songokou24-07-2006 14:41:21 // 19588
Hello Mindenkinek!
Erdekes dolgot produkalt a gepem. Pontosabban a kilometerora. Mentem le velencere, palyan dugoban, azt egyszer csak megszunt mukodni. A muszerfalon minden mas faszan megy de az nem. Lertem, par orat allt a kicsike, aztan indultam haza, erre mukodik. Aztan 10 percell kesobb megint nem. Este letettem masnap reggel mukodott, aztan utkozben megint lehalt. Aztan delutan mukodott. Ha minden igaz most muxik, de valahogy nem bizomabban h igy is marad. 5letek?
Mas: hol erdemes es melyik markabol vasarolni a 10W40es motorolaj teljesenszintetikus kivitelebol?
koszi elore is.
Ferke24-07-2006 14:25:04 // 19587
Hát ezt így semmiképp nem nevezném felületesnek.:))
Egy csomó kérdés volt bennem, ami most megválaszolódott, bár még a kérdést sem fogalmaztam meg eddig magamban!:)
pb_24-07-2006 13:51:21 // 19586
Sajnos nem lesz rajz, csak este, vagy holnap.
pb_24-07-2006 13:50:01 // 19585
"Ez a leírás csak a 145/146 ra vonatkozik a 33-asokon lehetnek (és vannak is) ettől eltérő megoldások."
Ezért a mondatért nem kötünk bele a leírásba.))))))
De természetesen a szokásos gt alapossággal készült ez a tanulmány.
Egyébként 6 cső van csak nálunk. Nem baj az 7. kapott 1 6-os csavart. Asszem mérőpontként fog funkcionálni.
Bálint24-07-2006 13:38:57 // 19584
Sziasztok!!
Van egy komplett HÁTFAL-am csíklámpás 33-ashoz (lámpa mögött levágva)!! ELADÓ!!
Jól befingattak, mert hoztam a kocsimhoz rozsdamentes, hibátlan, aztán a szerelő megcsinálta, mire hazaérem vele! Úgyhogy a nyakamon maradt!
Ha kellene valakinek szóljon, vagy ha tudtok valakit akit érdekelne értesítsetek légyszi!
Köszi!!
granturismo24-07-2006 12:55:52 // 19583
A hét végén nem csináltam szinte semmit. Mondjuk a motort elvittem és leadtam a Makrainak. 2 hét múlva lesz kész. (jó munkához idő kell:-))
Az új váltómat összeszereltem. Beépítettem a spec váltókar tömítést, letömítettem a hátsó fedelet. Utána legözborotváztam az egész váltót. Még olajjal kell feltöltenem és mehet vissza a helyére. Persze még nem teszem fel, mert csak útban lenne.
Rájöttem hogy szét kell bontanom az egész homlokfalat, hogy a gyári helyre és módon (rögzítések, vízvédelem) tudjam behúzni a kábelköteget.
Az első futóművet még mindig nem szedtem szét a rugócseréhez. Itt még a jobb sárvédő doblemezt kell kiszednem, alatta kicserélni az üzemanyaggőz tartályt meg a szélvédőmosó tartályát. Az a baj, hogy nem találom a 2. mosómotoromat. Úgy eltettem valahová....
Ja meg kicseréltem a gázbowdent.
granturismo24-07-2006 12:18:34 // 19582
Kedves Nagyrabecsült Cica!
"ezt majd egy "élő", nem online Alfa-segítő társsal elmagyaráztatom."
Szavaid éle mint a borotvapenge:-)
Most pedig egy részletesebb lista, hogy mit kell cserélni és mint nem a motoron és környékén.
Naszóval.
Maga a blokköntvény az jó az 1.4-es is lehet csinálni belőle 1.7-est 80-ról 87 mm-re kell fúratni ezután tulképp csak a 8v szíjfeszítők tőcsavarjait kell kicsavarni a blokkból és a kutya nem mondja meg, hogy valaha 1351ccm-s blokk volt.
A blokk első és hátsó fedele az ugyanaz azt sem kell cserélni. A főtengely szimmeringeket sem kell az is ugyanolyan. Az olajpumpát sem kell.
A főtengely az eltér. Más az 1.3-1.4-1.5 motorokon a löket 67,2mm a nagyobb 1.6-1.7 motorokon 72mm. Úgyhogy a főtengely cserés. A főtengely és a hajtókar csapágyazása is eltérő méret - csere. Természetesen a hajtókarok is cserések. A dugattyúk és a gyűrűk is cserések az eltérő méretek miatt. Ha 1.6-ból épít valaki 1.7-et akkor a főtengely hajtókarok maradnak csak a dugattyúkat/gyűrűket kell cserélni. A dugattyúcsapszegek és a hajókarok csapszegperselyei egyformák.
A karterfedél az eltér a 16v-nél, mert a 16v nagyobb hengerfejéből mindkét oldalon 1-1- flexibilis fém olajcső vezet vissza a karterbe. Tehát a 16V karter oldalán van 2 db nyílás kialakítva ezeknek a csöveknek. Viszont magának a karternak a formája a felrögzítése megyeszeik a többi boxiéval tehát a csavarok és a kartertömítés egyforma.
A 8v és a 16v hengerfej tökéleten eltér, semmi nem azonos. A szelepszárak a 16V esetében 7mm-esek a többinél 8mm-esek. Emiatt a szelepszárszimmeringek sem egyformák. A vez tengely szimmeringek is másmilyenek és persze maguk a veztengelyek is eltérőek. A gyertyák méretben sem egyeznek meg, a GL 25HL nem jó bele GL-ből 25HLD kell bele. De én az NGK PFR6B gyertyát javaslom ez volt a gyárilag alakalmazott gyertya is.
Kuplungtárcsa és a kinyomó csapágy azonos, de a szerkezet az nem 215mm-es szemben a többiben 200-as.
Vizpumpa azonos. Generátor azonos, szervoszivattyú és a bakja azonos, klímakompresszor és a rögzítőbakja is azonos. Önindító nem azonos mint írtam.
Termosztát azonos, az összes vízcső azonos. Annyi különbség van hogy a Marelli fojtószelepes változatokba be van vezetve a víz a fojtószelepházba, ez a 16V esetében elmarad ezért a jobb oldali főtéscső elosztójától egy hosszű cső vezet a tágulási tartályra.
A főtengely ékszíjtárcsája is eltér. A 16V tárcsája gumibetétes csillapítóval van szerelve.
Természetesen a vezérműszíjak és a feszítők is másmilyenek + a 16V-nél még vezérműszíj vezető csapágyak is vannak.
Kuplungmunkahenger azonos.
A gyújtótrafó és a gyújtáskábelek eltérnek.
A blokk terején a 4karú nagy aluszívócső is eltér.
Az aluszívócsövön autó orra felőli részén egy kb 30mm átm furat van és ide csatlakozik a régi típusú Bosch alapjárati motor amelyik a régi 8V TS motorokban használtakhoz hasonló. A motorból kiérkező vastag gumicső egy műanyag levegőelosztó egységbe vezet innen 7 vékony levegőcső ágazik el. 4 cső vezet a 4 hengerhez, az olajbetőltő nyíláshoz a szegregátorba, 1 az üzemanyaggőz tartályhoz, 1 pedig az üzemanyag nyomás szabályzóra. A többi motoron ez másképpen van megoldva de ezt most nem írim le mert ott az 1.4 és az 1.6 boxer megoldása is eltérő.
Az összes 8V-n a fojtószelep és az alapjárati motor az aluszívócső és a légszűrőház közé van beépítve. A légszűrőház és benne a szűrő is azonos és előtte a légszívó nagy gumicső és a szívászaj csökkentő rezonátordoboz is azonos.
A 16V-nél a szűrőház és a szívócsonk között légtömegmérő van amelyik a TS motoroknál használtakhoz hasonló. Az alucsonk alsó része a szívócsonkokhoz nem szilárdan csatlakozik hanem 4db kb. 4cm magas gumicsövön érkezik a levegő. Az alsó szívócsonkokban is komoly eltérés van. A 8v-nél ez egy mechanikus alkatrész nélküli elem. A 16V-nél minden egyes henger számára különálló fojtószelep van beépítve, csakúgy mint pld. az M-es BMW-ken vagy a Ferrari és a Maserati motorokon. A 4 fojtószelepet egy rudazatos szinkronmechanizmus hangolja össze, ez a szívócsonkok tetejére van szerelve és ebbe van bekötve a gázbowden ami jóval rövidebb mint a 8V-k esetében.
A szívócsonkokban lévő hőmérséklet érzékelők és a blokkhőmérséklet érzékelő a jobb hengerfejen azonos.
Lambdaszonda eltér (legalábbis az 1.6 esetében)
Ez a leírás csak a 145/146 ra vonatkozik a 33-asokon lehetnek (és vannak is) ettől eltérő megoldások.
swan24-07-2006 09:21:39 // 19581
szia! Nekem kellene az idex huzalozási rajza!
pb_24-07-2006 09:21:37 // 19580
Swan kollégának, az index szereléséhez.
vivalfa24-07-2006 09:20:17 // 19579
Milyen rajz kellene?
swan24-07-2006 09:19:23 // 19578
Annak örülnék! Én 6-ig dogzok addog nyugodtan ráérek addig a rajz is jó!! Meg még úgyis szét kell szednem a bal oldali ablakemelőt!
pb_24-07-2006 09:14:11 // 19577
Ha szerencséd lesz, talán már dél környékén lesz rajz.)
swan24-07-2006 09:10:27 // 19576
Hát holnapra már én is a könyv közelében leszek ugyhogy köszi! Ja meg kb 1 hétig holnaptól nem is leszek net közelében!De lehet kapom magam és szétszedem a vészvillogó kapcsolót kipucolom, kontakt spry aztán meglátom!
vivalfa24-07-2006 09:10:02 // 19575
Gyertyamenet javítóval sikerült megoldani, nem is tudtam h ilyen létezik.
pb_24-07-2006 09:08:07 // 19574
Sajna kapcsiból nem vágom a dolgot.) Még nem mutattak ilyen jelenséget, a környezetemben lévő hulladékok. Rajzot, sztem csak holnap tudok küldeni.
swan24-07-2006 09:05:48 // 19573
Na meg ezért lenne jó látni egy rajzot hátha valaikenk van!
swan24-07-2006 09:05:02 // 19572
Magában a relében van az elektronika az vezérli magát! De az nem lehet rossz mert betettem egy másikat az is ugyanazt csinálja! Ezért gondoltam h valami más lehet. És én a vészvillogó kapcsolóra gondoltam!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
480
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?