Forum >> Alfasud-33

pb_21-12-2006 22:55:38 // 25471
Bs2-re gondolsz, azt nem lehet, mert +kapom érte a beosztásomat.)) Tólságosan nem foglalkoztat a téma, de lehet, hogy a közeli jövőben visszakerül a helyére. Folyamatban a projekt.)
kando.21-12-2006 22:54:02 // 25470
Meglesz ez, átírom szebbre, jobbra :)
Rumi21-12-2006 22:44:53 // 25469
rá se ráncs, ő is mindig összecsapja a P4-et :ppp :DDDD pb! fűtés gondolom nem sürgős kérdés, ha a vízzel vacakolsz?!? avagy szétütötted már a te kis kedvesedet? :)
kando.21-12-2006 22:08:03 // 25468
nem, csak szarul esik, úgy moindod, mintha összecsaptam volna és ez nem tetszik....
pb_21-12-2006 21:51:04 // 25467
+tanítsalak rá?))) Egyébként bs1, és bs2 hívják a yátékosokat.)
granturismo21-12-2006 20:57:17 // 25466
Nem is Rád gondoltam. Néha irigylem tőleg azt a sugárzó gyűlöletet ahogy a bsz-ről beszélsz:-))
pb_21-12-2006 16:01:20 // 25465
Igen forrásokat. De mondom még 1x ezen dolgon nem kell besértődni.
kando.21-12-2006 15:51:13 // 25464
Oké, oké... Legközelebb nagyobb szakmai körültekintéssel írom, ha lesz mit.. kcisi megértést kérek csak, nagyon zűrős évem volt... :(
pb_21-12-2006 15:50:07 // 25463
Nekem mind1, hogy minek mondanak.)
kando.21-12-2006 15:46:21 // 25462
Forrásokat ? mindegy, máskor nem irok semmit, elég volt, kösz..
Rumi21-12-2006 15:40:17 // 25461
ja, metr te csak egy ilyen ál-Alfás vagy ;) :D
pb_21-12-2006 15:23:12 // 25460
Azért, ha jól emléxem nemcsak fikázást kaptál tőlem. Azt is elmondtam, hogy sztem mit, és, hogy kéne, és forrásokat is mondtam, adtam. Az 1. 2 dokumentet pedig inkább nem kommentálnám.
pb_21-12-2006 15:16:29 // 25459
"Az elvakult Alfa-fanatikus ömlengéseket meg ki nem állom!" Tőlem ilyet nem fogsz látni soha, az biztos.))
Rumi21-12-2006 15:13:08 // 25458
nem! azt mondta, hogy töbebt is lehet ;) egyébként szerintem is teljességgel elengendő az amit gt írt! laikusok számára is érthető, de mégis van benne olyan, ami nincs benne a prospektusban :)
pb_21-12-2006 15:12:33 // 25457
Nem atomi szintről kell indítani, és akkor még olvas6ó is lesz.
pb_21-12-2006 15:10:42 // 25456
Na látod, mégis többet kell írni.) Nem akarom én magamból kiírni az összes titkos tudást.) De, azért elég sok mindenről lehet írni.
Rumi21-12-2006 15:08:30 // 25455
ezt értesd meg kérlek a barátnőmmel is :)))
kando.21-12-2006 14:55:09 // 25454
Építő kritikákat kértem, nem csak fikázást és tegnap is már mondtam, hogy ezen akartam még delgozni, de most átvetted. Dolgozom én is, nekem sem volt időm mindig rá igaz, de gondoltam, akkor most hétvégén megírom / megírtam volna. Párszor már küldtem el neked, de eddig csak kifogások jöttek és nagyon unom, hogy én hajtok itt és mások meg csak fikázzák, ennyi! Persze, hogy bánt, ha már 1x dolgoztam vele...
pb_21-12-2006 14:05:28 // 25453
Eléggé össze-visszára sikeredett. De ezen nem kell besértődni.
Ferke21-12-2006 13:44:25 // 25452
Na így már megnyugodtam!:))
granturismo21-12-2006 13:33:36 // 25451
Az elvakult Alfa-fanatikus ömlengéseket meg ki nem állom! Ha én imádok egy nőt arról is több rosszat mondok mint jót:-) De ez az imádatomat nem befolyásolja:-))
granturismo21-12-2006 13:30:07 // 25450
Az ilyen leírások tekintetében.:-)
granturismo21-12-2006 13:29:40 // 25449
No meg aztán az atomi szintről induló polihisztikus gondolat-dinoszauruszoknak már a közönsége sem túl népes.:-)
Ferke21-12-2006 13:28:54 // 25448
"Én is letettem már a professzionalista alaposságról:-) " Na én ezt viszont nem hiszem el!:)
granturismo21-12-2006 13:20:09 // 25447
Mondom még egyszer, hogy a George egy ilyesmit kért. Egyébként Ő írt a 146-ról ettől többet. Azt tudomásul kell venni hogy az összes 33 tudást nem lehet kiírni magadból egyszerűen mindig van új, s még újabb.... Én is letettem már a professzionalista alaposságról:-)
Ferke21-12-2006 13:19:35 // 25446
Ez szerintem k**vajóóó lett!!:)))
kando.21-12-2006 13:03:34 // 25445
jó, szóval én csak összecsaptam.. kössz...
pb_21-12-2006 12:57:26 // 25444
Köszi. Alapjában véve jó, de...))))))) Én igazából nem így képzeltem el a dolgot.
granturismo21-12-2006 12:49:24 // 25443
Köpködjétek.:-)
granturismo21-12-2006 12:47:48 // 25442
A MOTOR. Fejlesztését 1967-ben fejezték be. 1972-ben jelent meg az Alfasud-ban és a mechanikus rendszere lényegi változás nélkül szolgált 1996-ig. Az elektronikát és a befecskendezést természetesen folyamatosan korszerűsítették, illetve a hengerűrtartalmát is többször megnövelték. A 80-as évek második felében folyamatosan áttértek a hidraulikus szelephézag-kiegyenlítéses hengerfejek használatára. 1990-ben pedig az 1712ccm-es blokk már 16 szelepes hengerfejjel is elérhetővé vált. Ez a motor egy rendkívül robosztus, típushibákat nélkülöző, nagyon megbízható darab. Egyetlen dologra azonban rendkívül oda kell figyelni! Ez egy kifeszített, valódi Alfa motor. Elvárja a törődést és a rendszeres olajcserét jó minőségű, legalább 10W40-es olajjal. Ajánlatos a gyári Selenia For Alfa Romeo 10W40 kenőolajat használni. Nem érdemes megvárni a gyári előírásos 20ekm-kénti olajcserét, hanem 10e lefutott km után ki kell cserélni az olajat. Ha egy évben nem megy az autó 10ekm-t akkor is évente ki kell cserélni. Végülis a motorral kapcsolatban ez az egetlen dolog, amit szem előtt kell tartani. Az olajszintet természetesen ajánlatos időnként ellenőrizni. Azonban az a megállapítás, hogy a boxerek alapvetően zabálják az olajat nem fedi a valóságot. Egy hibátlanul tömített, és mechanikailag is rendben lévő boxer olajfogyasztása maximálisan 2-3dl/10ekm. Semmilyen egyéb különleges feladat a motorral kapcsolatosan a normál szintellenőrzéseken túl nincsen. A Váltó. A váltó már sajnos nem annyira hibátlan konstrukció mint a motor. Ha hibátlan a váltó, akkor egy nagyon jól működő darab, az összes fokozatot egy tenyérnyi helyen végig lehet kapcsolni. A váltó konstrukciója miatt a 2-es szinkron terhelése elég nagymértékű, amelyet a bronzötvözetű szinkronszerkezet beépítésével sem tudtak teljesen kiküszöbölni. Ajánlatos a gyárilag alkalmazott 80W90- félszintetikus sebességváltó olajat fullszintetikus 75W90 viszkozitású olajra (pld. gyári Tutela ZC75 Synth) cserélni és a váltót túltölteni tehát az előírt 2.4 l olaj helyett legalább 3l olajat beletölteni. Ezt célszerűen az autó jobb oldalának megemelésével lehet megoldani. Oda kell figyelni a váltó olajszintjére, mert a váltórudazat kihajtás szimmeringje szinte minden darabon szivárog. Ettől jellegzetesen olajos a boxer váltók hátsó fele. Itt általában nem nagymértékű az olajveszteség, de a kis mennyiség hosszú évek alatt már jelentős. Itt a gyári helyett egyedileg kell legyártatni egy spec. szimmeringet (200Ft) és azt kell beépíteni (nem nagy munka fél óra). A hátramenet nehézkes kapcsolhatósága viszont jellegzetes csak akkor érdemes foglalkozni vele, ha a 2. 3. kuplunglenyomás után sem veszi be a hátramenetet. Ezen kívül csak a többi 146-nál megszokott dolgok vannak (lengőkarok stb) Aki boxert akar venni: Nem egyszerű eset jó boxert találni bár elég sok van belőle a piacon. A legfiatalabb is már elmúlt 10 éves, és általában nem nagymamák és nem is krőzusok tartoznak a vásárlók közé. A motorok 1.4 ie 8V 90LE, 1.6 ie 8V 103LE, és 1.7 16V 129LE. Ez utóbbiból nagyon kevés van a piacon. Először is ezek a modellek 1140-1250kg közötti önsúlyban vannak, tehát még a legerősebb motorral sem sportkocsik! Az a boxer ami a Sudot, 33-at, Sprintet rakétaként lőtte ki itt a nehéz karosszériával inkább átlagosnak nevezhető menetteljesítményeket produkál. Ezt sokan nem veszik tudomásul és könyörtelenül kitapossák a lelkét a motoroknak ami nem is baj hiszen annak idején erre is felkészültek. Azonban az Alfa karbantartásigényes autó és ennek elhanyagolása (különösen az olajcserék illetve a gyenge minőségű olajak használata) nagyon hamar visszaüt és megérkeznek az első jelzések. Sokan megveszik, kiélvezkedik vele magukat, a karbantartához már nincsen kedv vagy pénz és mikor az első jelek előjönnek a Boxi piacra kerül. Sajnos a kínálat java ilyen.:-( Ha van már jelölt: Egy megjegyzés: Sokszor olvasok olyat hirdetésben, hogy Alfa imádó gazdi ilyen klubtag olyan fórumtag tulaj. Ezeket a dolgokat felejtsük el! Lehet ez előny, de sajnos éppenséggel hátrány is. Kizárólag az adott modell állapota, tulajdonságai legyenek a döntőek nem a spojlerek, felnik, matricák… A boxer az alacsony tehetetlen tömeg miatt könnyen indul, ha minden rendben van a szerkezettel. Az alapjárat először 1400-1500 között, de nagyon hamar hidegben is 1 percen belül eléri az előírt 850 körüli értéket. Az alapjáraton egyenletesen kell járnia a boxernek legfeljebb néha lehet egy pici megremegés. Hirtelen gázadásra egy kicsit oldalra billenve nagy vehemenciával pörög fel. Erőteljes, öblös, mély hangja van ami rögtön megkülönbözteti a soros motoroktól és azonnali szimpátiát vált ki az emberből, de nem szabad elgyengülni. A motortérben kutatni kell a kopogó, csikorgó hangokat melyek mind valami rendellenes működés jelei. Először alapjáraton majd (ha már meleg a motor) 3000 körüli fordulatra húzva a fojtószelepet is ellenőrizni kell a kopogó zajokat. Meg kell nézni az olajpálcát. Ha az fekete szurkos szemcsés lerakódás elhanyagolt motorra utal. Az olajsapkában lévő tejfelszerű lerakódás különösen a hideg időszakban a kondenzvíz normális lecsapódása önmagában nem utal hibára. Ha a motormosást elhanyagolták a téli sós pára csúnya munkát végez a motortérben, de ez inkább esztétikai jellegű probléma. A motortérben még érdemes a kormánymű 2db gumiharmónikáját ellenőrizni, hogy nem-e szakadt, olajos. Ha igen akkor a gumicsere és a kormánymű felújítás szereléssel együtt 40-50eft. A kormánymű más „normális” autóktól eltérően felül, közvetlen az akksitartó „polc” alatt van. Ellenőrizni kell a tengelykapcsolót működtető munkahengert ami az olajbetöltő nyílás alatt van, hogy a harmónikája nem-e olajos vagy szakadt. Ennek cseréje/javítása 2500-10eft között van. A következő a menetpróba. Itt lehet ellenőrizni a motor viselkedését, illetve a váltónál a 2-es 3-as kapcsolását kell figyelni. A motor az utastérben is hangosabb mit egy soros motor ez nem hiba, hanem jellegzetesség. A futóműnél a TS modellekkel azonos dolgokra kell figyelni kivéve, ha az első lengéscsillapítókkal van probléma, mert ebben speciális tolókaros gátlók vannak, amelyek csak a későbbi TS gátlóknál 2x3x drágábban szerezhetők be. Fogyasztás: Tény, hogy a boxer többet fogyaszt, mint a TS ez különösen városban igaz. Azonban ez a különbség nem olyan jelentős kb. 1l. A 15l szintű fogyasztás vagy eszeveszett tempó vagy valamilyen meghibásodás (elsősorban lambdaszonda és a termosztát) következménye. Motorok: 1.4 90LE Az előd 33-ból egy az egyben átemelt motor. Különösen vérmes hangja miatt dögös pláne ha tudjuk, hogy valójában mindössze 1351ccm-es. Fogyasztása nem kevesebb, mint a nagyobb motoroké. Marelli elektronikai és befecskendező rendszere egyszerűbb és védtelenebb mit társaié. Ennek ellenére jó társ lehet, ha megbékélünk vele, hogy a kis 1.4-es bizony nem sportautó… 1.6 8V 103LE. Ez a motor a legkiforrottabb, nem csoda, hiszen az utolsóként, kimondottan a 145/146-ba „ráncfelvarrt” boxer. Angol gyártmányú Rochester elektronikai és befecskendező rendszere hihetetlenül robosztus, szinte elnyűhetetlen és nagyon jól védett az időjárás ellen is. A motor rendkívül szimpatikus viselkedése és nyomatékgörbéje is a legmegfelelőbb a hétköznapi használathoz. Az alsó fordulatszám tartományban is megfelelő nyomatéka van. Hacsak egy 10LE-vel erősebb lenne…. 1.7 16V 129LE (Ha találunk ilyet.) Ennek a motornak a teljesítménye már valóban méltó az Alfa Romeo névhez, mégha sportkocsivá nem is teszi a modellt. A korai 16 szelepesek közé tartozik nincs változó szelepvezérlése (egy hibalehetőséggel kevesebb) így a megfelelő teljesítmény eléréséhez kissé fel kell pörgetni.. Emiatt a hétköznapi használatban kissé ideges viselkedésű különösen nehezen viseli a városi araszolgatást. Elektronikai rendszere Bosch gyártmányú, elvében korszerűbb (légmennyiségmérő), néhol azonban szimplább (üzemanyagrendszer), összességében a Rochester kiviteli színvonalát nem éri el. Illetve ne felejtsük el, hogy egy esetleges meghibásodás esetén ebben a motorban 2x annyi görgő, szelep, hidrotőke, szeleprugó, vezérműtengely, szelepszárszimmering van. Ennek fényében érdemes elspekulálni megéri-e 26LE többletteljesítmény. Ha megvan a kiválasztott: Mindenképpen javallt egy vezérlés csere 8V motornál ez a 2 db vezérműszíj és a 2 db görgő cseréjét jelenti. Aztán egy olajcsere és a váltó olajcsere és túltöltés aztán hajrá:-) Ennyi
pb_21-12-2006 12:39:02 // 25441
El tudnád küldeni mélben?
granturismo21-12-2006 12:35:54 // 25440
Miért is? A George nem kért egyébként egy ilyen lexikális jellegű valamit.
pb_21-12-2006 12:29:32 // 25439
Ha úgy alakulna a dolog, akkor minden további nélkül.)) Amúgy, volt már szerencsém hóban hemperegni kedvenc gépjárművem alatt.
pb_21-12-2006 12:26:39 // 25438
Az sajnos nem lesz jó nekünk.(
pb_21-12-2006 12:25:59 // 25437
Alakul, de mondtam, hogy nem kell engem nógatni. 7végére biztos, hogy nem lesz kész. Én úgy gondolom, hogy nem 2-3 nap alatt kell behozni, a mondjuk 1 hónapos lemaradást. Mondtam neked, hogy normálisan kell +csinálni, nem slendriánul, + majd valaki más összeszerkeszgeti, + kivágja, + stb. című dolgot kell elővezetni. Ha nem lesz rögtön kint az új oldolan, akkor nem lesz kint. Kikerülhet az később is, a lényeg, hogy tisztességes iromány szülessen, ne pedig 1 összelapátolt adathalmaz, aminek az 1ik fele totál hülyeség, a másik pedig hibás adatokat tartalmaz.
granturismo21-12-2006 12:22:24 // 25436
Vazze, Te még árvízben is szerelnél:-) Búvárfelszerelésben:-)
pb_21-12-2006 12:17:48 // 25435
Az biztos.))) Az időjárás nem lehet akadályózó tényező!))
granturismo21-12-2006 12:14:15 // 25434
George megkért, hogy írjak a 146 boxerről. Az megtörtént.
kando.21-12-2006 11:52:22 // 25433
alakul a doksi ? én hétvégén akartam leadni.. :)
granturismo21-12-2006 11:51:52 // 25432
Tudom. Ha a Tiéd lenne, már rég darabokban lenne:-)))
pb_21-12-2006 10:54:43 // 25431
Mielőbb + kellene bontani.
granturismo21-12-2006 10:34:23 // 25430
Ja, egyre jobban füstöl. Szojuz T-4 nem csinált ekkora csóvát mint ez:-(
pb_21-12-2006 09:59:28 // 25429
Akkor már tényleg neki kéne állni, a dolognak.))
granturismo21-12-2006 09:36:53 // 25428
Rumi. Hívott a Robesz. Postára adta a vezérműtengely leszorítókat. Úgyhogy lassan újra összejön a hengerfejed.:-)
Rumi20-12-2006 22:47:43 // 25427
a gumi az igen, erősen csere érett a felni viszont hibátlan, 14" es 4*98 vagy eladó a másik 15"ös 5ágú Zender is, azon még jó gumik vagyis használhatóak vannak. ezen viszont az egyik felni sérült, de én is ezt használom most
kando.20-12-2006 22:44:11 // 25426
Szerintem ezzel vehette és ezt használhatta rajta :D Lehet, hogy már a kopásjelző is lekopott róla :)))
Alfaferi20-12-2006 22:31:54 // 25425
Mit akarsz ezzel mindani? " a gumi mondjuk kb kukás :D" Olyan rossz?
Rumi20-12-2006 17:39:04 // 25424
van ilyen gumim felnire szerelve Zender alu, kép az oldalamon a gumi mondjuk kb kukás :D
Alfaferi20-12-2006 17:38:54 // 25423
Így, hogy tudtam mit keressek, már megtaláltam, Köszike!
Alfaferi20-12-2006 17:36:41 // 25422
Igazad van, valami Dayton a márkája és igen 180/60 R 14.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.