Forum >> Alfasud-33
Rumi19-12-2006 22:25:44 // 25371
akkor megnyugodtam :)
pb_19-12-2006 22:24:58 // 25370
Számomra is ez lenne a logikus, de hát ez van.
kando.19-12-2006 22:23:36 // 25369
Namost.
Két jeladó van, az egyik a motorról (gyújtásról) jön, ez lenne a fordulatszámmérőé.
A másik, szintén a motortér felől jön, az a váltóról szedi a jelet, ezért macerásabb azt cserélni.
Ha a fordmérő se mutat jóül, ott is 1) érintekzéhiba, a motornál a jeladón, vagy a műszerfalon hátúl, 2) árnyékolás-problémák a jeladó kábelében.
hirtelen ezek jutnak eszembe...
pb_19-12-2006 22:20:53 // 25368
Bocs pontatlanul fogalmaztam, az akksi éa a fűtésbox között kellene lennie, 1 szürke kábelnak, végén pedig 1 3 pólusú csatlakozó van.
Rumi19-12-2006 22:19:27 // 25367
és az meg mire jó?
nagyobb erőhoz hosszabb váltó nem?
vagyis nekem ugy lenne logikus :S
pb_19-12-2006 22:18:20 // 25366
Pontosan.) De ez nem P4 függő.
tanacsdavid19-12-2006 22:17:33 // 25365
Ok, köszönöm. Nálam ott sokminden van. Falevelek, olajszintnéző rongy, ilyenek. :) Át kellene látni ennek a nagy kontakthibának a kábelezését. A maróti féle szervízkönyv nem sokat ér...
pb_19-12-2006 22:15:18 // 25364
Az akksi mellett keresd a csatlakozőját.
tanacsdavid19-12-2006 22:14:23 // 25363
Ilyet azért nem szeretnék... :)
Rumi19-12-2006 22:13:23 // 25362
höhööhohóó
a P4nek rövidebb a váltója mint a többinek??
tanacsdavid19-12-2006 22:12:20 // 25361
Köszönöm szépen, ezt elteszem. :)
Nálam ha 2000-et mutat a fordulatszámmérő, akkor a kilométeróra 120-at, és valójában 100-zal megyünk. Szóval minden hazudik. :) Ha 70-et mutat, akkor megyek 50-nel (Vecsésen kimérve a sebességjelző táblánál).
pb_19-12-2006 22:11:15 // 25360
Rosszul emléxel.) Nála a lóhere van máshol.
tanacsdavid19-12-2006 22:09:49 // 25359
Az enyém is annyit ír, szerintem az 1.7-es muszerei ezek. :)
tanacsdavid19-12-2006 22:08:34 // 25358
Nem bízok, mert az se mutat rendesen. Fülre is hazudik, alapjaraton 50-100 közt mutat, pedig úgy 500-1000 felé kellene. De nem teszi...
Ezt a kontakthibát majd jól megvizsgálom, mert ezt nem kellene ígyhagyni. Szeretnem végre tudni, hogy valojában mennyivel megyek. :)
Azt en is sejtettem, hogy nem bowdenes, de mostmár biztos vagyok benne. Egyébként hova csatlakozik a jeladó? Nem találtam meg még a drótját. Vagy nem tudok róla. Nekem még kissé kaotikus a gép, de már tisztul.
pb_19-12-2006 22:06:47 // 25357
Ezek közül lehet, hogy csak 1 hiba, a műszeregység hibája, többi lehet máshol keresendő.
pb_19-12-2006 22:05:13 // 25356
25350 hsz
Nálunk!!)) 1.7 16v!!))
kando.19-12-2006 22:03:51 // 25355
Ha jól emlékszem, Azmoén is fordított 4-es van.
kando.19-12-2006 22:03:03 // 25354
Mérési hiba, szvsz belefér :PPP
(111-100)/111 = 0,0909090 -> 9,09%-os mérési hiba... :)))
tanacsdavid19-12-2006 22:02:34 // 25353
Mármint a műszerfal a kmóra, fordszámmérő, benzin, víz+lámpák? Én is így gondoltam cserélni, nem apránként, főleg, hogy a fordulatszámmérő se az igazi, a benzinszint 1/8-dal többet mutat, mint valojában. Sok gyíkja van... :) Vagy inkább :(
tanacsdavid19-12-2006 22:00:17 // 25352
Nálam is az van. Néha mutogat, de akkor is hazudik.
pb_19-12-2006 21:58:28 // 25350
kando.19-12-2006 21:58:24 // 25349
Áhh, csak benéztem a Buedpast topikba :))
kando.19-12-2006 21:57:49 // 25348
Talán így jobb:
Rosszabb eset, ha a sebességmérőt vezérlő IC, vagy a váltóban lévő jeladó adja meg magát, ilyenkor vagy IC csere, vagy jeladó csere (utóbbihoz nem egyszerű hozzáférni..). Ezek a legtipikusabb esetek, hogy miért nem mér a kmóra. Ezenkívül előfordulhatnak extrém esetek is, pl. a kmórán lévő valamelyik panel adja meg magát. Valami elkötés, utólagos alkatrészhiba miatt elfüstöl az egyik (vagy több) alkatrész, vagy maga a nyák.
:)
pb_19-12-2006 21:55:00 // 25346
Bár most nézem, a kerék méret nem számít.
kando.19-12-2006 21:52:16 // 25345
Nah, ez Áki hatása! :PPP
Már fogalmazni sem tudok, jajj... :)
pb_19-12-2006 21:51:44 // 25344
Ezeket nem tudom végig mérni, mert bár váltóm lenne hozzá, de kerekem az nem.)
A dokumentbe pedig felesleges.
pb_19-12-2006 21:50:10 // 25343
"Rosszabb eset, ha a sebességmérőt vezérlő IC, vagy a váltóban lévő jeladó adja + magát, ilyenkor vagy IC csere, vagy vezérlő panel. Ha a jeladó adja + magát, akkor azt csak cserével lehet orvosolni. Ezek a legtipikusabb esetek, hogy miért nem mér a kmóra. Ezenkívül előfordué6nak extrém esetek is, hogy pl a kmórán lévő valamelyik panel adja + magát. "
))
kando.19-12-2006 21:44:40 // 25342
Ezeket Te mind végigmérted ? :-)))
(esetleg be lehetne illeszteni a dokumentbe, bár úgyis azt mondod, minek ? :))) ).
pb_19-12-2006 21:43:19 // 25341
A régi autódon a jeladó adta + magát.
Nálunk a 3000-es fordulat 5.ben 100 km/h. Efölött 300 fordulattal növelve a fordszámot 10km/h-val növekszik a sebesség is.
pb_19-12-2006 21:40:36 // 25340
A kmóra betegség sajnos tipushibája a 33-nak. Ahogy kando szaktárs is írta, lehet, hogy csak 1xű érintkezési hibáról van szó, de lehet, hogy a váltóban lévő jeladó, vagy a vezérlő IC adta + magát, vagy mind 2 1xre.
2000:
2 29
3 44
4 59
5 74
2500:
2 37
3 55
4 74
5 92
3000:
2 44
3 66
4 89
5 111
3500:
2 52
3 77
4 104
5 129
4000:
2 59
3 88
4 119
5 148
Az 1. oszlop a fokozat a 2. pedig a sebesség km/h-ban, a kerékpánt mérete pedig 13", a gumié pedig 175/70-es.
kando.19-12-2006 20:36:37 // 25339
Nem sokkal bonyolultabb azt sem cserélni, enyémben egy benzinesé van, érdeks látvány a td 240 km/h-s végsebessége :))
Egyébként ettől függetlenül jól mér, ha mér..
kando.19-12-2006 20:35:18 // 25338
A fordulatszámmérő jól mér, abban bízzál, ha sebbességet akarsz számolni, tippelni. Azért áll kicsivel a 0 felett, mert gyárilag így van beállítva. Ha jól emlékszem, álló autónál sem megy le nullára.
(Azt hiszem a sebességmérő is 20-ról indul talán, de nem biztos..)
Egyébként a km óránl vagy kontakhiba szokott lenni, a műszerfalon hátul nem jól érintkezik a piros vagy fehére (átlátszós) csati, vagy a motortérben a jeladótól feljövő kábelnél a csatinál (valami gyári toldás) van kh.
A másik -- rosszabb -- eset, ha a sebességmérőt vezérlő IC adja+ magát, ilyenkor vagy IC csere vagy komplett km óra csere (kompatibilisek egymással az órák, nem kell az egész műszerfalat cserélni.)
A kisszámláló és egyéb numerikus számláló a km/h egységen pedig azért nem megy, mert a km óra mutatóját egy motor téríti ki, áttétellel (gépész nem vagyok, de gondolom valami röpsúlyos mechanizmus lehet, mert) a működése az, hogy a kismotor minél gyorsabban forog, annál jobban téríti ki a mutatót. Tehát a sebességgel arányos impulzusok jönnek az IC-be, az meg a motor felé mind nagyobb feszültséget szolgáltat. S ez a motor forgatja a km számláló egységeket is (a 6 és 4 digiteset).
Alfaferi19-12-2006 19:52:15 // 25337
A rumi jól írta. 3-3500 a fordulat 120 Km/h-nál!
A kilóméter óra az enyém is hamar megadta magát.
Sajna, kompletten cserélni a műszerfalat egyszerűbb, mint csak km órát.
A használtat (bontottat) 5.000-ért vettem. (komplett műszerfalat!)
Rumi19-12-2006 19:04:58 // 25336
nekem a régin voltak hasonló problémáim, a km óra korábban még időnként észhez tért, késöbb végleg megadta magát. de nem volt már időm kideríteni mi a baja. a ford mérő viszont relatíve jól mutatott
120nál kb 3000-3500 kellenne mutatnia
tanacsdavid19-12-2006 18:59:55 // 25335
Sziasztok!
33 tulajoktol kérdezném elsősorban, hogy Nálatok is szokott rakoncátlankodni a kilométeróra? Az enyém néha úgy dönt, hogy állok. Ilyenkor megtett távolságot se számol. Amúgy se túl pontos, kb. 20-szal mutat többet, mint a valós sebesség. A fordulatszámmérő nem tudom mennyit csal, de ha 120-at mutat az óra, szerinte 2000-et forog a motor. Beindításkor kicsivel 0 fölött lebeg a mutató. Ez egyedi hiba, vagy másnál is előfordult már?
1994 Alfa 33 1.4L8V
Segitségeteket előre is köszönöm!
sosperec
Rumi19-12-2006 15:26:50 // 25334
az
ÖMV 95vel nekem se, a Jetnél változó, illetve Tedco benzin, mulkor az Agiptól is szarakodott, a Lukoil viszont nagyon jó
szóval ÖMv Lukoil 95 rendben, a többiből változó
pb_19-12-2006 15:18:37 // 25333
Nem az alapjáraton való gurulásra gondoltam, hanem éppen hozzáérni a pedálhoz, és úgy menni vele.) Én 5-öst használok, =re még nem volt probléma vele, pedig már pár kúton tankoltam.
Rumi19-12-2006 14:58:54 // 25331
jójó, persze, de mi is az a Ced?
Rumi19-12-2006 14:55:26 // 25330
én is, ha nem érek a gázhoz
azt alapjáraton való gurulásnak hívják, és legnagyobb meglepetésemre mégcsak nem is rángat. bár mult héten 95ös Jetet tankoltam, és 2-3ezer között elkezdett rángatni. gyorsan kiautókáztam, és most már 98as van benne, ugynaonnan, így már semmi baja :)
szóval ha teszem azt 3000ezres fordulatról elengedem a gázt 5.ben, nekem is simán lemegy 1000ig, és ott szépen elcsordogál. no problem ;)
kando.19-12-2006 14:41:15 // 25329
Jólvanna :))
Inkább kűgyé képet arról a Ced-ről, lássam, milleny is :)))
pb_19-12-2006 14:37:56 // 25328
Én tudok vele 5.ben is 1k-s fordulat körül menni.)
Rumi19-12-2006 14:36:17 // 25327
ezt nem kellett volna :)))))))))))))))))))))))))))))))))))
kando.19-12-2006 14:31:59 // 25326
Na ja, vagy a traktor fog meg, vagy a fék :PPPP
Rumi19-12-2006 14:29:07 // 25325
közben még eszembe jutott pár dolog
de ez mind ilyen érzelmi , vagy érzés dolog, tehát semmi kézzel fogható :)
tehát:
először is a 1,7 16V-vel (másról nincs tapasztalatom)
nem lehet lassan menni, vagy egyenletesen, a gáz nagoyn érzékeny. és azonnal harap. bár megindulni csak 4000-4500tól indul meg igazán, már 3000től kezded érezni, hogy itt valami készül.
igazi lámpától lámpáig menő autó, azzal a különbséggel a dragekhez képest, hogy a kanyart is betudja venni :)
egyenletesen autókázni nem lehet vele, illetve csak 200 fölött, mert akkor egyenletsen padlógázzal mész :D
szóval vagy gázt adsz, vagy fékezel, olyan nics hogy kis gáz, vagy hogy egyenletesen gázzal mondjuk stabil 63km/h-val mész. ez ennél a kocsinál nem létezik. vagy csak én nem bírom el a saját lábamat?
Alfaferi19-12-2006 12:11:50 // 25323
Szava Mindenki!
Kész a teló csere!
Hát, nem volt egy negy durranás. Két óra alatt lecseréltem.
Szupi lett.
Köszi a tanácsokat, bár a pályszer és a nagykalapács nem kellett!:D
Du lehet döngetni, van is menni való rendesen.
Minden jót mindenkinek!
kando.19-12-2006 11:59:03 // 25322
Jó, jó, párszor...
MAjd megpróbálom az archívumból előhalászni :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
585
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?