"Pontosan azt írtad le,hogy semmi közöd nem volt az egész üzlethez,mégis belepofáztál!"
Pisti kért meg, hogy írjak neked!
"Én nem mondtam senkinek,hogy visszautalok pénzt és nem ismertem el az állításod szerint kukás motorról álltalad feltárt hibákat "mint szakértő,mert te az vagy",de a stilus amit a te puszipajtásod felvett a telefonba,egyből rád ismertem,ez te vagy!"
Akkor ezek szerint Pisti hazudik, akit életem igaz csak 2x láttam, de normális fazonnak véltem megismerni és nem lett 3 óra alatt a puszipajtásom!
Nem mondtam, hogy kukás a motor, még meg is dícsértem ahogy ment, mikor még ment!
Valamint nem én állapítottam meg a hibákat, hanem a hivatalos Alfa Romeó szervíz vezetője!
"Ha beépítés után a saját lábán elmegy az autó és x kilóméter után lerobban,ahoz mi közöm van ember, szerinted garanciát vállatam a 20 éves motorra életem végéig,vagy mit képzeltél?"
Megint és folyamatossan, hosszan mellé beszélsz!
Nem vol gond sem a motro árával, sem a garanciamentességgel, sem az állpotával - korának megfelelő - egyedül azzal volt gond, hogy a kedves vásárlót nem tájékoztatad a motor egy hibájáról - milyerint kifúj a HF-nél -és miutén ez kiderül és már első indításkor kiderült, vlamint a szerelőnek mondtad is, te nem vagy hajlandó kártalanítani az érintettet! Ez neki probléma nem nekem, ezt fogd fel!!
A baj az, hogy a vevődnek nem mondtad, a szerelőnek mondtad, tehát tudtál róla, amit egyébként most nem is tadagdtál le!
Azért mondom, hogy vele beszélj, ahogy első üzimnél a faladon írtam is, mert csak ti 2-en voltatok ott, tehát a ti ügyetek!
"És az árról csak annyit ha nem olvastad volna a hsz-eket a hivatalos autószerelő aki beépítette és biztos vagyok benne,hogy jó munkát végzett alátámasztja,hogy a motor simán érte az összeget,akkor megint miről beszélsz"
Az előzőekben írtam, töbször is, hogy mnem amegéréssel van a gond, az most gyyakorlatilag lényegtelen, hanem az elhallgatáson van a hangsúly!
Tényleg nem tudod miről beszélek, vagy csak inkább nem akarod megérteni!!
Mivan ember nem megy a bólt és így akarsz reklámot csinálni magadnak? :-P
Pfff. életem legszarabb dumája volt ez, amit hallotam...
Forum >> 75-90
Marek23-06-2008 09:10:59 // 25879
Gábor(figi75)23-06-2008 08:52:02 // 25878
Jobb is ,"főiskolás szakértő üzletember ÚR"! :-P
Gábor(figi75)23-06-2008 08:50:31 // 25877
Pontosan azt írtad le,hogy semmi közöd nem volt az egész üzlethez,mégis belepofáztál!
A te kétes üzleteidet is nyugottan bevághatod ide ha akarod én is ollózhatok ezt-azt,az meg hogy te mennyiért adod a te dolgod és ne én mondjam meg neked,ez épp visszafelé is igaz,akkor miről beszélsz?
Én nem mondtam senkinek,hogy visszautalok pénzt és nem ismertem el az állításod szerint kukás motorról álltalad feltárt hibákat "mint szakértő,mert te az vagy",de a stilus amit a te puszipajtásod felvett a telefonba,egyből rád ismertem,ez te vagy!
Ha beépítés után a saját lábán elmegy az autó és x kilóméter után lerobban,ahoz mi közöm van ember, szerinted garanciát vállatam a 20 éves motorra életem végéig,vagy mit képzeltél?
És az árról csak annyit ha nem olvastad volna a hsz-eket a hivatalos autószerelő aki beépítette és biztos vagyok benne,hogy jó munkát végzett alátámasztja,hogy a motor simán érte az összeget,akkor megint miről beszélsz?
Mivan ember nem megy a bólt és így akarsz reklámot csinálni magadnak? :-P
A te kétes üzleteidet is nyugottan bevághatod ide ha akarod én is ollózhatok ezt-azt,az meg hogy te mennyiért adod a te dolgod és ne én mondjam meg neked,ez épp visszafelé is igaz,akkor miről beszélsz?
Én nem mondtam senkinek,hogy visszautalok pénzt és nem ismertem el az állításod szerint kukás motorról álltalad feltárt hibákat "mint szakértő,mert te az vagy",de a stilus amit a te puszipajtásod felvett a telefonba,egyből rád ismertem,ez te vagy!
Ha beépítés után a saját lábán elmegy az autó és x kilóméter után lerobban,ahoz mi közöm van ember, szerinted garanciát vállatam a 20 éves motorra életem végéig,vagy mit képzeltél?
És az árról csak annyit ha nem olvastad volna a hsz-eket a hivatalos autószerelő aki beépítette és biztos vagyok benne,hogy jó munkát végzett alátámasztja,hogy a motor simán érte az összeget,akkor megint miről beszélsz?
Mivan ember nem megy a bólt és így akarsz reklámot csinálni magadnak? :-P
Marek23-06-2008 08:42:54 // 25876
Mindenkitől elnézést kérek tagolatla helyesírási hibákkal teli írásomért, nem ezt szoktátok meg Tőlem, de ha más is így tsz én miért ne! Legálább most látszik, milyen rossz ilyet ovasni, és külön boccss, hogy ebbe a fórumba kveredett ez a dolog, végképp akaratommal ellentétesen!
Sorry a hosszú hsz-ért is, ígérem több betűt nem pazarolok erre itt! ! :))))
Sorry a hosszú hsz-ért is, ígérem több betűt nem pazarolok erre itt! ! :))))
Marek23-06-2008 08:32:49 // 25875
Nem! Te azért hozod nyilvánosságra, mert gyáva vagy és nem mered flválalani a direkt konfrontációt és a "tömegtöl" vársz védelmet!
Én nem szolgáltatok igazságot, de ha elhallgatsz valaki ekőle valamit, mad ztána az kiderül ne lepődj meg azon ami történik és jófej vagy írjon ide a gyerek, mikor nincs is regelve, ergo nincs jogosultsága hozzászólást írni!? Telefont meg kinyomod neki ill. nem veszed fel?! Hát igen így tényleg nehéz reklamálni!
Még el is hinném, hogy a srácc nem mond igazat - miszerint eladás előtt nem tájékoztattad arról, hogy kifújj a moci a 3-as, 4-es hengerfeJnél - szerinte akkor meg sem vette volna a motort - ha telefonon nem akartál volna első reklámációjakor rögtön pénz visszaadni, ami kb. a vételár 1/4-e volt, utána meg mikor mondja, hogy utald erre és erre a számlaszámra a pénzt, Te közköd, hogy mennyen le személyesen, több az utiköltsége mint amennyit adni akartál neki!!!
Az meg, hogy mennyibe került a motor tök mindegy lehetett volna 100 Ft- is ha elhallgatsz róla egy problémát, és nem pedig Te sem tudtál róla, az szándékos átverés és a törvények értelmében ezzel Te szerződés szegtél, míg én mikor úgy ad el valaki, bármit, hogy nem tdja mi a probléma vele és ez utológa derül ki az nem szándékos és a hibás teljesítás kategóriájába tartozik! A két jogi esetet "csak" a SZÁNDÉKOSSÁG választja el egymástól!
Az meg, hogy Robitól hazáig sem jutott ek ( kb. 10 km ) az autóval az megint egy másik dolog, de Te arról igazán nem tehetsz, hogy ily hamar beállt a tápszivattyú, adagoló! (még kérdéses melyik)!!!
"hamis információkkal megtévesztve a hozzá nem értő üzletfelet,"
pontossan, ahogy írod, így is cselekdtél!!
" támadás és nyomást gyakorolhasson akivel nem szimpatizál,és ígyburkoltan jófiút megjácva megfenyegethessen!"
Foglakozik veled a nyavaja, mondom, hogy üldézési mániád van és az, hogy tanácsoltam valamit, messze van a fenyegetéstől!! Rosszul tanultad meg ezt az élet nevü dolgot! aki beleszól más lezárt üzleteibe az is Te vagy, folyamatosan ezt csinálod, még itt az Amorén is tudok neked csinálni egy összevágást, hogy miként próbáltál besározni, mikor még én részemeről haverok voltunk! Utána meg dobálózol és sajnáltatod magad!4
Hol marad a jellem???
"naloműzőnek kitalálhatna jobbat is,én tudnék neki javasolni!:-)"
Azt gondolom én nem szorulkok a Te tanácsaidra, másrészt elfoglaltabb ember vagyok annál, mintsemhogy unatkozzaak, főiskolára járok, dolgozom, ápolom a baráti kapcsolataimat ( ne ez a legtöbb idő) és mellette még néha félszupermakulátlan alkatrészeket is el-el adogatok, szemteelenül Figiáraialámenősen olcsón vagy lehúzósan drágán!!?? Most melyik állításodat tarotod fennt, ugynis mindkettőt Te állítos rólam, kicsit ez ellantmondásos nem gondolod??
Pláne, hogy egyiknek sincs semmi valóságalapja!
Kiabálsz, met ég a házad Figi! Kiabálsz itt, tlefonon másoknak, az üzenőfalamon, mindenhol, még én csak egy pár sort írtam neked, az ügyben, azt is burkoltan nehohógy más értsen belőle valamit és sérüljön a z üzleti "renoméd", annak ellenére, hogy nem vagyunk mostanában puszipajtások, mégis megtiszteleltelek Téged mint embert, azzol, hogy nem közszemlére tettem a dolgot, de látom tök mindegy mert féltél attól, hogy idekerül a dolog, pedig, csak ahogy elfogadják a srácc regelést, írta volna ide le a puhatestűségedet!
Az meg , hogy nem egyformák az áraim, egyrészt semmi közöd hozzá, másrészt nehogymá Te, pont Te mondd meg, hogy miért adok oda, ezt-azt igen olcsón a BARÁTAIMNAK! Ha Te nem így jársz el a z a Te bajod, de ne vetítsd ki rám, ugyanis nálam nem csak ügyfelek vannak, met ez a tevékenység inkább hobbi -segítségnyújtás _ nálam, minsem megélhetési forrás, arra ott van a munkám!
Készen vagy Figi mint a lecke, és ismételten leírom, hogy nem vagyok hajlandó több idfőt, energiát, betűt pazarolni erre dolgra, így is csak a srácc kedvéért tettem ezt meg, vedd fel a telefonod, hogy tudkjatok beszélni, mert nem vagyok postás!
Ennyit rólad emberségből, ütletről, mindenről....
Én nem szolgáltatok igazságot, de ha elhallgatsz valaki ekőle valamit, mad ztána az kiderül ne lepődj meg azon ami történik és jófej vagy írjon ide a gyerek, mikor nincs is regelve, ergo nincs jogosultsága hozzászólást írni!? Telefont meg kinyomod neki ill. nem veszed fel?! Hát igen így tényleg nehéz reklamálni!
Még el is hinném, hogy a srácc nem mond igazat - miszerint eladás előtt nem tájékoztattad arról, hogy kifújj a moci a 3-as, 4-es hengerfeJnél - szerinte akkor meg sem vette volna a motort - ha telefonon nem akartál volna első reklámációjakor rögtön pénz visszaadni, ami kb. a vételár 1/4-e volt, utána meg mikor mondja, hogy utald erre és erre a számlaszámra a pénzt, Te közköd, hogy mennyen le személyesen, több az utiköltsége mint amennyit adni akartál neki!!!
Az meg, hogy mennyibe került a motor tök mindegy lehetett volna 100 Ft- is ha elhallgatsz róla egy problémát, és nem pedig Te sem tudtál róla, az szándékos átverés és a törvények értelmében ezzel Te szerződés szegtél, míg én mikor úgy ad el valaki, bármit, hogy nem tdja mi a probléma vele és ez utológa derül ki az nem szándékos és a hibás teljesítás kategóriájába tartozik! A két jogi esetet "csak" a SZÁNDÉKOSSÁG választja el egymástól!
Az meg, hogy Robitól hazáig sem jutott ek ( kb. 10 km ) az autóval az megint egy másik dolog, de Te arról igazán nem tehetsz, hogy ily hamar beállt a tápszivattyú, adagoló! (még kérdéses melyik)!!!
"hamis információkkal megtévesztve a hozzá nem értő üzletfelet,"
pontossan, ahogy írod, így is cselekdtél!!
" támadás és nyomást gyakorolhasson akivel nem szimpatizál,és ígyburkoltan jófiút megjácva megfenyegethessen!"
Foglakozik veled a nyavaja, mondom, hogy üldézési mániád van és az, hogy tanácsoltam valamit, messze van a fenyegetéstől!! Rosszul tanultad meg ezt az élet nevü dolgot! aki beleszól más lezárt üzleteibe az is Te vagy, folyamatosan ezt csinálod, még itt az Amorén is tudok neked csinálni egy összevágást, hogy miként próbáltál besározni, mikor még én részemeről haverok voltunk! Utána meg dobálózol és sajnáltatod magad!4
Hol marad a jellem???
"naloműzőnek kitalálhatna jobbat is,én tudnék neki javasolni!:-)"
Azt gondolom én nem szorulkok a Te tanácsaidra, másrészt elfoglaltabb ember vagyok annál, mintsemhogy unatkozzaak, főiskolára járok, dolgozom, ápolom a baráti kapcsolataimat ( ne ez a legtöbb idő) és mellette még néha félszupermakulátlan alkatrészeket is el-el adogatok, szemteelenül Figiáraialámenősen olcsón vagy lehúzósan drágán!!?? Most melyik állításodat tarotod fennt, ugynis mindkettőt Te állítos rólam, kicsit ez ellantmondásos nem gondolod??
Pláne, hogy egyiknek sincs semmi valóságalapja!
Kiabálsz, met ég a házad Figi! Kiabálsz itt, tlefonon másoknak, az üzenőfalamon, mindenhol, még én csak egy pár sort írtam neked, az ügyben, azt is burkoltan nehohógy más értsen belőle valamit és sérüljön a z üzleti "renoméd", annak ellenére, hogy nem vagyunk mostanában puszipajtások, mégis megtiszteleltelek Téged mint embert, azzol, hogy nem közszemlére tettem a dolgot, de látom tök mindegy mert féltél attól, hogy idekerül a dolog, pedig, csak ahogy elfogadják a srácc regelést, írta volna ide le a puhatestűségedet!
Az meg , hogy nem egyformák az áraim, egyrészt semmi közöd hozzá, másrészt nehogymá Te, pont Te mondd meg, hogy miért adok oda, ezt-azt igen olcsón a BARÁTAIMNAK! Ha Te nem így jársz el a z a Te bajod, de ne vetítsd ki rám, ugyanis nálam nem csak ügyfelek vannak, met ez a tevékenység inkább hobbi -segítségnyújtás _ nálam, minsem megélhetési forrás, arra ott van a munkám!
Készen vagy Figi mint a lecke, és ismételten leírom, hogy nem vagyok hajlandó több idfőt, energiát, betűt pazarolni erre dolgra, így is csak a srácc kedvéért tettem ezt meg, vedd fel a telefonod, hogy tudkjatok beszélni, mert nem vagyok postás!
Ennyit rólad emberségből, ütletről, mindenről....
Wickey23-06-2008 06:12:46 // 25874
például azt is, hogy miért szokott merő olajos lenni a jobb füled :-P
Robi23-06-2008 03:09:12 // 25873
A kompresszió végnyomást elvileg üzemmeleg motornál kell mérni. Az olajjal tuningolás csak arra jó, hogy megtudd, hogy hol szökik el a nyomás. Bár erre szerintem sokkal jobb a veszteség mérés. Egyszerűen belehallagtsz közben az olajbeöntőbe, szívócsőbe, és kipufogócsőbe. Mindent elárul. ;)
Robi23-06-2008 03:05:53 // 25871
"Ha nem csörög akkor nincsen benne elég kraft:) azaz nincs elég végsüritése."
Az enyémnek olyan 6-8 bar körül vannak a kompresszió végnyomás értékei. Ez sok mindent megmagyaráz. :)
Az enyémnek olyan 6-8 bar körül vannak a kompresszió végnyomás értékei. Ez sok mindent megmagyaráz. :)
Tocsa22-06-2008 23:20:02 // 25870
ÜDv nagymester ! Mindig öröm olvasni soraid ! :)
Amúgy induláskor az én verdám is bekajál és mikor beröffen kiköp némi töményebb füstöt! :-)
Mondjuk szar a lambdám és a katalizátorom is kukás! :-(
Amúgy hogy jobb a kompressziót mérni?
Hideg motornál meleg motornál olajjal olajnélkül....stb??
Amúgy induláskor az én verdám is bekajál és mikor beröffen kiköp némi töményebb füstöt! :-)
Mondjuk szar a lambdám és a katalizátorom is kukás! :-(
Amúgy hogy jobb a kompressziót mérni?
Hideg motornál meleg motornál olajjal olajnélkül....stb??
Tocsa22-06-2008 23:16:15 // 25869
Figi ne hisztizz akinek nem teccik a cucc az kapja be vegyen olcsóbban ha tud! :-)
Tocsa22-06-2008 23:14:20 // 25868
Kapd be Robi !!! :-PP :-)
LY -al sokkal nyomatékosabb nem? :DD
JA a hengerfely "csak azért hogy fájjon" ! :DDD
LY -al sokkal nyomatékosabb nem? :DD
JA a hengerfely "csak azért hogy fájjon" ! :DDD
[k i z z o]22-06-2008 23:06:52 // 25867
A 202-ban kell lennie potinak. A pin10 a 10es lába a motronicnak. Ki van vezetve S30-ra.
Ha test akkor high octane.
Ha test akkor high octane.
Tom55522-06-2008 23:02:51 // 25866
Ja és a pin10 meg 11 el hogy lehet variálni. Mert ha jol néztem akkor a pin10 az a 86 os láb az s30 as relén. Mit hogyan hova:)?
Tom55522-06-2008 22:13:23 // 25865
Nem tom most pontosan a bosch számát de az tuti hogy 202 re végződik. Szerintem ebben van. Ez apoti ugye a csatlakozó meg a fedél közt van?
[k i z z o]22-06-2008 22:07:47 // 25864
Hi,
a legtöbb benzin 91-es módban van. Ahogyan gyújtást ad, úgy szegényit.
Szerintem a legjobb a low octane closed loop. Azaz pin 27 GND és ennyi.
ha open loopban vagy és 95-el akkor lehet kisebb a lyukad, mivel ott több benzint adhat. nem korrigálja le az AFM jelét a lambdával. De szebb az égés ha van lambda. Ha lambda szabályozás van akkor mindenképp hezitál egy kicsit gyorsitáskor a gyári SW. Nem akar elégetlen benzint köpni a katalizátorba.
A high octane módnál nekem csak OMV 100 benzinnel + toluollal nem csörgött a régi motorom.
Lambda nélkül nekem nem igen lehetett szép gyertyaképet beállitani.
Apropo, az AFM -edben van CO poti? Ha nincs akkor open loopban hamar hibakódos lesz, és a CO d az egekbe száll. A CO potis AFM ben van egy 2k helipot. Alap esetben 2.5v ra kell az alapjárati COt allitani neki az 5-ös lábon. Csatoltam.
Ha nincs benne helipot, a helye ben van. Beleforrasztasz egy drágább helipotot, a tekerőjének pedig egy lyukat szigetelve. De jobb lenne ha nincs potid akkor egy potis AFM legalább fedelet szerezni.
a legtöbb benzin 91-es módban van. Ahogyan gyújtást ad, úgy szegényit.
Szerintem a legjobb a low octane closed loop. Azaz pin 27 GND és ennyi.
ha open loopban vagy és 95-el akkor lehet kisebb a lyukad, mivel ott több benzint adhat. nem korrigálja le az AFM jelét a lambdával. De szebb az égés ha van lambda. Ha lambda szabályozás van akkor mindenképp hezitál egy kicsit gyorsitáskor a gyári SW. Nem akar elégetlen benzint köpni a katalizátorba.
A high octane módnál nekem csak OMV 100 benzinnel + toluollal nem csörgött a régi motorom.
Lambda nélkül nekem nem igen lehetett szép gyertyaképet beállitani.
Apropo, az AFM -edben van CO poti? Ha nincs akkor open loopban hamar hibakódos lesz, és a CO d az egekbe száll. A CO potis AFM ben van egy 2k helipot. Alap esetben 2.5v ra kell az alapjárati COt allitani neki az 5-ös lábon. Csatoltam.
Ha nincs benne helipot, a helye ben van. Beleforrasztasz egy drágább helipotot, a tekerőjének pedig egy lyukat szigetelve. De jobb lenne ha nincs potid akkor egy potis AFM legalább fedelet szerezni.
[k i z z o]22-06-2008 21:47:58 // 25863
Azért egy végnyomást mérjél hengerenként ha össze van rakva a motor. Tudod, az erő a végnyomásban van, és azt nem - csak - a hengerfej csinálja:)
Ha teheted mérd meg a hüvelyek ovalitását, stb. gondolom a méretek megvannak. Azért ha lehet órázd ki.
.
Ha már tuti a hengerfejed akkor legyen jó a hüvely dugó is. Az olajat nem igen eszegette?
Mindenképp mérjél rajta végnyomást ha össze van rakva.
Ha teheted mérd meg a hüvelyek ovalitását, stb. gondolom a méretek megvannak. Azért ha lehet órázd ki.
.
Ha már tuti a hengerfejed akkor legyen jó a hüvely dugó is. Az olajat nem igen eszegette?
Mindenképp mérjél rajta végnyomást ha össze van rakva.
Tom55522-06-2008 21:22:52 // 25862
szia!
Irtad a 91 és a 97 es octan módot, de mi az eset ha 95 re van állitava. (cloosed loop esetén 85-87 es láb, open esetében 86-87 es). Ebbe z esetben hogyan alakul az előgyujtás és a keverék minősége?
Én a délutánt teszteléssel töltöttem(környéken lakók örültek:) és valahogy ugy érzem (lehet csak bebeszélem magamnak) mintha a 2500 rpm körüli lyuk amitartott ugy 2800 rpm ig kigyorsításkor az jobb lett majdnem eltünt. Nekem ami alapba volt benn az cloosed loop 95 octan-ra
most amit bennhagytam az open loop 95 octan-ra. Kiprobáltam azt is amikor 97 open de az nem az igazi, volt hogy becsörgött durván..
Irtad a 91 és a 97 es octan módot, de mi az eset ha 95 re van állitava. (cloosed loop esetén 85-87 es láb, open esetében 86-87 es). Ebbe z esetben hogyan alakul az előgyujtás és a keverék minősége?
Én a délutánt teszteléssel töltöttem(környéken lakók örültek:) és valahogy ugy érzem (lehet csak bebeszélem magamnak) mintha a 2500 rpm körüli lyuk amitartott ugy 2800 rpm ig kigyorsításkor az jobb lett majdnem eltünt. Nekem ami alapba volt benn az cloosed loop 95 octan-ra
most amit bennhagytam az open loop 95 octan-ra. Kiprobáltam azt is amikor 97 open de az nem az igazi, volt hogy becsörgött durván..
Gábor(figi75)22-06-2008 20:50:27 // 25861
Ok,készlessz a verdád 7vg-re??? :-O
prooF_7522-06-2008 20:48:23 // 25860
Nem Figi, semmit nem kell csinálnod, csak ne hisztizz :)))))) ;)
prooF_7522-06-2008 20:46:36 // 25859
Köszi a kimerítő választ! Ezek szerint én elé megyek a dolognak, mert már le van szedve a hengerfeLY (csak Robi kedvéért:), hétfőn viszem a szakál-ba megcsináltatni. Utána remélhetőleg már nem lesz ilyen gondom, lévén a veszteségmérés jónak hozta ki a dugattyúkat, és szemre sem túlzottan vállasak a hüvelyek.
Gábor(figi75)22-06-2008 19:59:20 // 25858
Értem én,de akkor én is adjak mindent negyed áron mert te nem vagy üzletember,én sem vagyok az,mégis emberi áron adok el!
[k i z z o]22-06-2008 19:58:50 // 25857
Ha nincs bedugva senki sem a csatlakozóba (S30) akkor nincs lambda szabályozás, és high octane mód. A high octane mód nagyobb előgyújtásokkal megy pl. 3200rpm WOT - teljesen nyitott gáz, VVT (fázisvariátor) on., Lambda OFF - 22.1fok előgyújtás ha 91 módban van és ha >97 módban van akkor 31.9 fok. Ez elég drasztikus. Ugyanakkor a befecskendezett mennyiség kevesebb high octane modban. Kb. 15%-ot szegányit a Motronic akkor ha high octane modban van. Azaz ahogyan méregettem - anno épitettem egy Motronic szimulátort, még volt időm:), - teljes terhelésen a motronic kb. 9ms helyett 8ms körüli benzinnel megy ha high octane modban van. Azaz amit behoz előgyújtáson, azt spórolja benzinene a jobb égési hatásfok miatt. Szóval nem biztos, hgy jobban megy a motor. Ahhoz, hogy mindkettőt ki lehessen használni vagy az induktiv jeladót kell arrébbcsavargatni - anno én is ezzel kezdtem, vagy a SW ben kell kicserélni két mapot egymással, azaz használja a sok bezint a nagyobb gyújtásal.
Amugy, ha van lambda szabályozás akkor azt jó meghagyni, mégha hangoltabb motor is, Részterhelési tartományokban a motronicnak igen jó a lambda szabályozása.
Egy gyári motor 95-ös benzinnel csörög TS v. Nord mindegy ha nem 98-ast kap ilyen beállitásban. Föleg az alsó terhelési tartományokban - azaz pl.2500-nál lelépi az ember. Ha nem csörög akkor nincsen benne elég kraft:) azaz nincs elég végsüritése.
Indulási gondok:
Amikor a polifónikus tárcsa neki áll forogni, az induktiv jeladón kersztül a Motronic érzi, hogy forog a motor. A bejóvő impulzusok táplálnak egy időzitőr, és amig az le nem jár addig megy a benzinszivattyú. Azaz, mihelyt forog a motor, az AC powered.
Ahhoz, hogy fecskendezzen, illetve gyújtson, szinkronizálni kell a 60-2 és polifónikus kerékre. Azaz egy nullátmenetet meg kell várnia amíg szinkronba kerül a motorvezérlő. Ez legrosszabb esetben 360 - 6/4 fok. Ekkor fecskendez először illetve gyújt.
Hidegen ez általában összejön. egyrészt ha kopottabb a motor akkor is van elég süritése a vastagabb olaj miatt, valamint nem gázosodik annyira a keverék.
Melegen nekem volt, hogy csak 3.tekerésre indult: ok: alacsony kompresszió, forró motor, telegőzölt anyaggal, lefolyt olaj - még kisebb kompresszió. Volt, hogy igy egy pillanat alatt bezabált, és ki kellett párologtatni - nyitott pillangóvan fecskendezés nélkül tekertetni a motort.
Azaz az alfa akkor indul szarul melegen szerintem - annak ellenére ha minden jó - ha kevés benne a kompreszió - 10bar alatti.
Azaz szerintem Motronicnál lambda on, azaz 27láb testre, és lehet macerálni a pin10, 11 lábakat előgyújtás ügyileg. De nem sokat segit.
Amugy, ha van lambda szabályozás akkor azt jó meghagyni, mégha hangoltabb motor is, Részterhelési tartományokban a motronicnak igen jó a lambda szabályozása.
Egy gyári motor 95-ös benzinnel csörög TS v. Nord mindegy ha nem 98-ast kap ilyen beállitásban. Föleg az alsó terhelési tartományokban - azaz pl.2500-nál lelépi az ember. Ha nem csörög akkor nincsen benne elég kraft:) azaz nincs elég végsüritése.
Indulási gondok:
Amikor a polifónikus tárcsa neki áll forogni, az induktiv jeladón kersztül a Motronic érzi, hogy forog a motor. A bejóvő impulzusok táplálnak egy időzitőr, és amig az le nem jár addig megy a benzinszivattyú. Azaz, mihelyt forog a motor, az AC powered.
Ahhoz, hogy fecskendezzen, illetve gyújtson, szinkronizálni kell a 60-2 és polifónikus kerékre. Azaz egy nullátmenetet meg kell várnia amíg szinkronba kerül a motorvezérlő. Ez legrosszabb esetben 360 - 6/4 fok. Ekkor fecskendez először illetve gyújt.
Hidegen ez általában összejön. egyrészt ha kopottabb a motor akkor is van elég süritése a vastagabb olaj miatt, valamint nem gázosodik annyira a keverék.
Melegen nekem volt, hogy csak 3.tekerésre indult: ok: alacsony kompresszió, forró motor, telegőzölt anyaggal, lefolyt olaj - még kisebb kompresszió. Volt, hogy igy egy pillanat alatt bezabált, és ki kellett párologtatni - nyitott pillangóvan fecskendezés nélkül tekertetni a motort.
Azaz az alfa akkor indul szarul melegen szerintem - annak ellenére ha minden jó - ha kevés benne a kompreszió - 10bar alatti.
Azaz szerintem Motronicnál lambda on, azaz 27láb testre, és lehet macerálni a pin10, 11 lábakat előgyújtás ügyileg. De nem sokat segit.
Pec22-06-2008 19:42:18 // 25856
Vicces megjegyzésnek szántam! Tudom hogy többett is kérhettem volna érte, de azóta is ha baj volt számíthattam rá. Amúgy meg nem vagyok nagy üzletember, ez szerintem midenkinek világos
Gábor(figi75)22-06-2008 18:20:26 // 25855
Egyszerübb ha felhívsz és elmagyarázom!:-)
vilotamas22-06-2008 18:11:19 // 25854
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni Alfa 75 ügyben (2.0 td).
1. Van egy elektromos problémám: ha felkapcsolt világításnál fénykürtözöm, akkor elmegy minden világítás az autón. Általában csak akkor javul meg, ha leállítom a motort és leveszem a gyújtást. Remélem, hogy csak biztosíték-probléma van. Tudjátok, hogy melyiket kéne cserélni? Mellékelem a biztosíték tábla fotóját.
2. A hátsó Hardy-tárcsa cserére szorul. Bonyolult cserélni, vagy aknáról házilag is megoldható? Ha kiszerelem a régi Hardy rögzítőcsavarjait, akkor ki lehet feszegetni a régit, és be a helyére az újat?
3. A dízel motoros autókon van a hűtőfolyadéknak leeresztő csapja? A hűtőfolyadékot szeretném lecserélni és nem látom hol lehetne leengedni. Milyen hűtőfolyadékot ajánlotok bele?
4. Régi problémám, hogy beázik a csomagtartó. A kléder teljesen épp, a hátsó lámpabúrán szivárog be a víz. (Nem menet közben) Már próbáltam tömítőanyaggal kiszigetelni, de eddig sikertelenül. Nem találkozott már valamelyikőtök a problémával és megoldásával?
5. Nincs valakinek 75 2.0 td-hez karbantartási leírása? A legjobb lenne a digitális és angol nyelvű, de minden más megoldás is érdekel. A neten találok más típusú 75-öshöz sok anyagot de a dízelekhez semmit.
Előre is köszönöm a segítséget!
Segítséget szeretnék kérni Alfa 75 ügyben (2.0 td).
1. Van egy elektromos problémám: ha felkapcsolt világításnál fénykürtözöm, akkor elmegy minden világítás az autón. Általában csak akkor javul meg, ha leállítom a motort és leveszem a gyújtást. Remélem, hogy csak biztosíték-probléma van. Tudjátok, hogy melyiket kéne cserélni? Mellékelem a biztosíték tábla fotóját.
2. A hátsó Hardy-tárcsa cserére szorul. Bonyolult cserélni, vagy aknáról házilag is megoldható? Ha kiszerelem a régi Hardy rögzítőcsavarjait, akkor ki lehet feszegetni a régit, és be a helyére az újat?
3. A dízel motoros autókon van a hűtőfolyadéknak leeresztő csapja? A hűtőfolyadékot szeretném lecserélni és nem látom hol lehetne leengedni. Milyen hűtőfolyadékot ajánlotok bele?
4. Régi problémám, hogy beázik a csomagtartó. A kléder teljesen épp, a hátsó lámpabúrán szivárog be a víz. (Nem menet közben) Már próbáltam tömítőanyaggal kiszigetelni, de eddig sikertelenül. Nem találkozott már valamelyikőtök a problémával és megoldásával?
5. Nincs valakinek 75 2.0 td-hez karbantartási leírása? A legjobb lenne a digitális és angol nyelvű, de minden más megoldás is érdekel. A neten találok más típusú 75-öshöz sok anyagot de a dízelekhez semmit.
Előre is köszönöm a segítséget!
prooF_7522-06-2008 17:46:01 // 25853
Én úgy tudom hogy csak önindítózásnál indul be a pumpa. De pl nekem hidegen pöcc-röff (értsd: max 1-et fordul a főtengely), melegen meg 10 perc állásig még szintén beindul 1-2 forgatásra, de ha többet áll akkor csomót kell tekerni mire nagy nehezen beröffen. Eddig még nem sikerült rájönni miért...
Tom55522-06-2008 15:58:19 // 25852
Fogyasztásod ettől nem ugrott meg? Vagy nem lett túl dús?
Bár szerintem a lambda szonda OK, kiprobálom ezt a 86-87 es kapcsolatot azt meglátom mi lesz. De lehet megvárom mig lesz ilyen ledes lambda monitorom hogy lássam mikor mennyia anyagot ad.
Másvan kérdés:
Az miért van hogy inditáskor 5-6 ot kell forgatni mire beindul. Mintha nem menne a benzinpumpa gyujtáson vagy ez természetes ennél?
Bár szerintem a lambda szonda OK, kiprobálom ezt a 86-87 es kapcsolatot azt meglátom mi lesz. De lehet megvárom mig lesz ilyen ledes lambda monitorom hogy lássam mikor mennyia anyagot ad.
Másvan kérdés:
Az miért van hogy inditáskor 5-6 ot kell forgatni mire beindul. Mintha nem menne a benzinpumpa gyujtáson vagy ez természetes ennél?
Robi22-06-2008 15:47:57 // 25851
Én erre a 97-es dologra nem emlékeztem. Nekem most a könyöklőben heverészik a kis sárga dobozkám, sima 95-öst tankolok, de nem csörög be a motor.
Amúgy ez az oldal mindent korrektül leír, szóval kösd össze a 86-os és 87-es lábat, ha nem akarod, hogy figyelembe vegye a lambda-szonda jelét.
Amúgy ez az oldal mindent korrektül leír, szóval kösd össze a 86-os és 87-es lábat, ha nem akarod, hogy figyelembe vegye a lambda-szonda jelét.
Tom55522-06-2008 15:42:44 // 25850
szoval ez szerint ha semmi nincs bedugva akkor open loop és 97 oktán
Tom55522-06-2008 15:41:23 // 25849
igen, de a high octane az 97 vagy jobb az én irodalmam szerint (magyarul análunk ritka és drága 98)
http://www.users.on.net/~craigf/fuelquality.htm
http://www.users.on.net/~craigf/fuelquality.htm
Robi22-06-2008 15:33:44 // 25848
Amúgy ha nincs semmi bedugva az aljazatba, akkor nem veszi figyelembe a lambda-szonda jelét, és high-octane módban megy.
Robi22-06-2008 15:32:21 // 25847
A 95-ös a high octane, a low octane a 91-es. Szóval semmiképp nem kell drága benyát tankolnod. Pontosabban kell, mert minden benzin gecidrága... :(
Az open loop pedig annyit tesz, hogy leszarja a lambda-szonda jelét. Ha van jól működő lambda-szondád, akkor tedd inkább closed loop-ba. (Remélem, nem kevertem össze az open/closed loop-ot, ha mégis összekevertem, akkor majd Kizzo kijavít. :))
Az open loop pedig annyit tesz, hogy leszarja a lambda-szonda jelét. Ha van jól működő lambda-szondád, akkor tedd inkább closed loop-ba. (Remélem, nem kevertem össze az open/closed loop-ot, ha mégis összekevertem, akkor majd Kizzo kijavít. :))
Gábor(figi75)22-06-2008 14:01:23 // 25846
Na ebben a témában jó helyen kaparászol,itt vannak a legnagyobb guruk,én ugyan nem tudom,de ha türemesebb leszel biztosan jön értelmes válasz!:-)
Tom55522-06-2008 13:58:06 // 25845
:D
Ja amugy meg rájöttem hogy utánakell olvasnom mielőtt kérdezek. Mert ugy amit irtam az szabályozza az open loop/cloosed loop funkciót meg az oktánszám miatt is van jelentősége. Nekem egy sárga "relé" van benn de most hogy szétszedtem látom ám hogy nem is relé csak van benn egy vezeték ami áthidalja a kivezetési pontkat(nálam a 85 ös meg a 87 es lábat). Ez a leirás szerint cloosed loop, 95 ös ólmozatlan benya katalizátoros kocsihoz. Nekem meg nincs benne kat. +Jó lenne továbbra is az olcsobb 95 öst tankolni. Erre megoldás a piros "relé" ami a 86 os és 87 es lábat köti össze. csak ez nem cloosed hanem open loop.
CSak nem tom van e jelentősebb hátránya az open loopnak. Halottam hogy romlik a Co de azt az AFM en lehet állitani nem? Meg az zöldkártyánál jelentős vagy nem?:)
egyéb hátrány(fogyasztás ilyesmi)?
Ja amugy meg rájöttem hogy utánakell olvasnom mielőtt kérdezek. Mert ugy amit irtam az szabályozza az open loop/cloosed loop funkciót meg az oktánszám miatt is van jelentősége. Nekem egy sárga "relé" van benn de most hogy szétszedtem látom ám hogy nem is relé csak van benn egy vezeték ami áthidalja a kivezetési pontkat(nálam a 85 ös meg a 87 es lábat). Ez a leirás szerint cloosed loop, 95 ös ólmozatlan benya katalizátoros kocsihoz. Nekem meg nincs benne kat. +Jó lenne továbbra is az olcsobb 95 öst tankolni. Erre megoldás a piros "relé" ami a 86 os és 87 es lábat köti össze. csak ez nem cloosed hanem open loop.
CSak nem tom van e jelentősebb hátránya az open loopnak. Halottam hogy romlik a Co de azt az AFM en lehet állitani nem? Meg az zöldkártyánál jelentős vagy nem?:)
egyéb hátrány(fogyasztás ilyesmi)?
Gábor(figi75)22-06-2008 13:43:25 // 25844
Tiszta sor!:-)
Gábor(figi75)22-06-2008 13:42:56 // 25843
Na hagy már,kiváncsi leszek mennyi az elég neked,vannak itt nagy ivók,a pörire meg rendesen csúszik!:-)))
Wickey22-06-2008 13:42:39 // 25842
agyonrugdoslak, ha nekilátsz kifalsulni...
tudodmit, csináljuk azt, hogy add kölcsön az autód, és elviszlek.
Fizetem a benzint. Na? :-PPP
tudodmit, csináljuk azt, hogy add kölcsön az autód, és elviszlek.
Fizetem a benzint. Na? :-PPP
Gábor(figi75)22-06-2008 13:39:50 // 25841
Na ja,nem kis projekt a főtengely mizéria,gondolom nem állt meg 40k-ba! :-P
Majd erősen gonolunk rád mikor a hideg sört kortyoljuk a vízparton heverészve!:-)))
Majd erősen gonolunk rád mikor a hideg sört kortyoljuk a vízparton heverészve!:-)))
Gábor(figi75)22-06-2008 13:37:53 // 25840
Szivesen segítenék,de én már nem is merek üzletelni,arra van itt megfelelőbb "üzletember" is,biztosan keresni fog téged a félszuper alkatrésszel,sok sikert! :-))))
Tom55522-06-2008 12:41:20 // 25839
Sziasztok!
Szükségem lenne egy relére a twinsparkomhoz. Száma:161231109500
A gyári piros színű és az ECU mellett található. Akinek van eladó jelezze.
Szükségem lenne egy relére a twinsparkomhoz. Száma:161231109500
A gyári piros színű és az ECU mellett található. Akinek van eladó jelezze.
NaTo22-06-2008 12:19:31 // 25838
Egyébként mindenkinek jó szórakozást, aki a Hátulkaparós talin részt vesz! Én sajna anyagi okokból nem tudok menni, de szerintem ez egy "dupla" főtengelycserés mutatvány után érthető is... meg a mellékesek...
Wickey22-06-2008 10:50:50 // 25837
miért csak két tálcát, csak ketten leszünk? :-))
NaTo22-06-2008 10:06:20 // 25836
Erről pofázok
NaTo22-06-2008 10:04:24 // 25835
jaja. Csak jó kemény futómű kell hozzá. A 75 turbo-n is 17-es Alessiok terpesztettek. Érdekes, nem ért bele a kerékjáratba sehol :)
Gábor(figi75)22-06-2008 08:55:36 // 25834
A hétvégi talira bográcsos birkapörkölt igényeket lehet jelezni,van most kb 15 kg hús,asszem elég lesz a csapatnak! :-))))
Ja és 2 tálca hűtött sört és rendelünk,csak az íze végett! :DD..-:-))))
Ja és 2 tálca hűtött sört és rendelünk,csak az íze végett! :DD..-:-))))
Gábor(figi75)22-06-2008 08:50:17 // 25833
: DD.. :-))))
Gábor(figi75)22-06-2008 08:49:46 // 25832
Meg amit még javított neked ami nem kézpénz ugyebár!!!
De azt ne keverjük ide,ha neked ennyit ért meg az a te bajod,az ára nem annyi,ezt te is tudod,és az "üzletember "is vágja,de ha nekem azt mondja 1 autószerelő aki 75 anyatejen nevelkedett,hogy szóban forgó motor 40 ezret megér és reális ár,akkor az szentírás!!! :-)
De azt ne keverjük ide,ha neked ennyit ért meg az a te bajod,az ára nem annyi,ezt te is tudod,és az "üzletember "is vágja,de ha nekem azt mondja 1 autószerelő aki 75 anyatejen nevelkedett,hogy szóban forgó motor 40 ezret megér és reális ár,akkor az szentírás!!! :-)
Wickey22-06-2008 08:30:15 // 25831
látod bakker. Egy igazi üzletember biztos sírt volna, hogy jajj, ne engedd hogy kiraboljalak, nem jó ez így tessék ittvanmégegykispénz. :-)
Wickey22-06-2008 08:28:14 // 25830
mondtam én hogy fölmegy a 18-as felni is a 75-re, amikor valaki megpróbálta elmagyarázni, hogy nagy rá a 17es :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
449
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?