Forum >> Brera

alfatech05-11-2005 09:53:01 // 104
Az lehet. Sajnos én kiszálltam a 145-ből. Illetve nem sajnos, mert a kislányom és járulékos felszerelései (babakocsi, gyerekruha-hegyek, stb.) miatt alkalmatlanná vált a megváltozott feladatkör ellátására, úgyhogy praktikusabb autó után kellett nézni. Viszont legalább családon belül megmaradhatott, így amikor csak alkalmam van rá, nem hagyom ki, hogy dalra fakasszam! :))
TarP05-11-2005 09:46:37 // 103
Túraautónak jó a fronthajtás is, kb 250lóerőig nem gond. Afölött tényleg hátsó, vagy összkerék...
alfatech05-11-2005 09:44:10 // 102
A forma egy dolog, tetszik vagy nem (nekem nagyon), de még a magas karosszériával is sokkal sportosabban kanyarodik és viselkedik, mint a "hasonló" autók 98%-a, esetleg egy Civic VTi megfogja, annak viszont sokkal keményebb gyárilag a futóműve. De ez csak a futómű, ott van a hihetetlenül közvetlen gázreakció, pörgési kedv, stb. Szvsz csak a váltó nem illik a képbe.
alfatech05-11-2005 09:40:47 // 101
"Ezeknek a kritériumoknak pont megfelel egy Alfa. :-)" Igen, általában, a tucatautókhoz képest. Pl. 147 vs Golf. Hogy a Porsche fronthajtást hozott volna ki? :))) Na ne! Volt jópár orrmotoros Porsche, a hajtás ott is hátul maradt. Nincs az az igazi sportkocsi, amelyiknek a hátsó kereke ne lenne meghajtva. Nem akarom bizonygatni, inkább ki kell próbálni egy hátsókerekes, jó erőben lévő autót - a véleményváltoztatást garantálom :)
TarP05-11-2005 08:04:17 // 100
Ahogy elnézegettem a Brera belsejét az alfa inkább a luxus-sport igényeket célozta meg. Ami nem gond, mert "sajna" az emberek nagy része elsősorban lusta/puhány és csak másodsorban akar jól gyorsulni, pattogni az úton... Végeredményben a cikkel egy nagy gond van: NEGATÍV HANGVÉTELŰ, holott tárgyilagosnak kellene lennie: "Ez egy jó minőségű, mindennapokban is használható erőteljes GT autó. Aki gyorsulási versenyautót, vagy padlólemezen ülős, remegős/rángatós betontorpedót keres, ne válassza." Az pedig nagy hiba, ha egy újságíró negatívumként vonultat fel az Alfa oldalán olyan dolgokat, amiért más márkákat isteníteni szoktak, pl nyugodtság, kellemes futómű, útsimító lengéscsillapítók... Ennyi.
Mike.04-11-2005 18:25:05 // 99
"Egy igazi Alfa sportkocsi legyen erős, közvetlen, izgága, kemény, maszkulin és végül - hátsókerékhatjású!" Ezeknek a kritériumoknak pont megfelel egy Alfa. :-) Az én szememben sok minden más szerint is lehet egy autó sportos, a hátsó hajtást nem tartom olyan fontosnak.A hátsókerék meghajtást Pl. a Porsche is lecserélte volna, csak a hagyományokat nem akarják felrugni.
Halesz04-11-2005 17:41:25 // 98
Az oldalra úgyis csak 1024x768-ban tudom kitenni... nem tudod őket kicsinyíteni? :)
Kari04-11-2005 17:37:56 // 97
76 mega eredeti méretben... 56 darab kép. biztos, hogy emilben?
Halesz04-11-2005 17:30:04 // 96
Nekem, az emailemre :)
Kari04-11-2005 16:57:21 // 95
És ha már itt vagyok, van egy rahedli fotóm régi kupékról, amiket kiállíottak a Brera tesztnél. Valahova fel lehetne rakni itt, mert sok nyálcsorgásos részlet van. Kinek küldjem? vagy hova?
Kari04-11-2005 16:55:43 // 94
Köszönöm. A 145 a formája miatt nem sportos nekem. Tól magas és keskeny. Egyszer egy barátom meg akart győzni, hogy a kettes Golf (akkor még az volt a legújabb) micsoda egy sportkocsi az 1,8 16V motorral. Megkérdeztem tőle, hogy akkor miért csinálták a Sciroccót? Mert szerintem az inkább sportkocsi mint a Golf...
Kari04-11-2005 16:52:32 // 93
Ez mind nem az, azok máshol parkoltak.
Kari04-11-2005 16:50:06 // 92
Pedig a leghátsóval jobban járnál. 17-es kerekekkel valahogy jobb (és persze Pirellivel, mert volt Good is, de azzal nagyon nem akart az úton maradni)
Kari04-11-2005 16:48:27 // 91
Köszönöm, és örülök, hogy sikerült kivenni az írásból a lényeget. Nem mondtam, hogy a Brera rossz autó lenne, csak nem olyan amilyennek vártam. Aki megérti ezt, és látja, a Brera tulajdonságait az tud véleményt formálni, hogy kelle neki vagy sem. Neked látom ez mind megvolt.
Halesz04-11-2005 15:38:39 // 90
Az utolsó mondatodról jutott eszembe, hogy láttam anyukádat 1-2 hete a belvárosban a 145-össel, de nem szúrta ki az autómat, hiába mentem mellette sokáig :)) De megint megállapítottam, hogy isteni hangja van a boxernek :)
alfatech04-11-2005 15:33:05 // 89
Hali! Sajnos egyetértek Karival! Egy igazi Alfa sportkocsi legyen erős, közvetlen, izgága, kemény, maszkulin és végül - hátsókerékhatjású! A Brera jó annak, ami a GT, de sportkocsinak harmatos, épp azért mert az előző tulajdonságok közül legfeljebb az "erős" illik rá, papíron, de elhiszem, hogy érzésre az sem. Sajnos az orr sem elég egyedi a 159 ismeretében. A hátsókerék-hatjás nem a parkolóban való pörgésre jó, azt én is utálom, hanem alapvető sportkocsi-kritérium, a vezetési élmény egyik legfőbb pillére, a vezetési tudás vizsgabiztosa. Akinek volt/van ilyen autója, soha többet nem fog mást állítani. Az Alfa valóban szól a luxusról (is), de a "sportkocsi" kifejezésnek nem ez az első számú jelzője. Azért a luxus és az Opel Speedster közt van pár lépcsőfok. Sajnos nem sok valósult meg abból, aminek a Brera indult, ezért sokak elkeseredése. Nyilván olcsóbb volt így a fejlesztés, de hogy 13 vagy mondjuk 15 millió lett volna az ára - szerintem majdnem mindegy. (Viszont, Kari, a 145-re nem lehet azt mondani, hogy nem sportos, egy QV vagy boxer 16V gyakorlatilag minden tekintetben sokkal sportosabb viselkedésű gép bármelyik kategóriatársánál.)
Ollah04-11-2005 15:23:09 // 88
Bahh, mellényúltam... Sebaj, nem is kell Brera, amíg nincs feltöltött típus. A többi úgyis mind csak szívás. :PPP
Csabee04-11-2005 15:10:01 // 87
egyetértek!!!!!!!!!
Halesz04-11-2005 15:03:55 // 86
Pont a 2,2 literes? :)))
Tedi04-11-2005 15:00:29 // 85
Na ezzel én is így vagyok :) De a totalcaros cikk eléggé lelombozó volt. nem akarom elhinni, hogy ennyire szar lehet. Vannap dolgok amikkel egyetértek, vannak amikkel nem, de nem fogom őket leírni, mert szegény Kari már így is kapja az ívet elég rendesen :)
kertecs04-11-2005 14:53:30 // 84
Valahogy így vagyok ezzel én is. A képket végignézve azért sikerült visszaépítenem a kis álomvilágot, melyben 1x majd megveszem a kis Brera-mat : )
Ollah04-11-2005 14:53:10 // 83
Stipistopi hátulról a második. :PPP
TarP04-11-2005 14:50:27 // 82
Erős, de a hosszútávú versenyeken nagyon leszerepelt. Nem bírta sokáig...
Benőke04-11-2005 14:43:02 // 81
A Bugatti -t sem kéne kihagyni a maga szerény 1001 lovával :)
Roberto04-11-2005 14:42:14 // 80
Sziasztok!
Hétvégére rendeztem egy típustalálkozót, ők már feliratkoztak! :)))
vipex04-11-2005 14:33:45 // 79
Ezek a leggyorsabb sportautók a legjobb != azzal, hogy legjobban gyorsul kanyarodik, lassul stb. Legalábbis nekem még számos más szempontom is van, ezek szerint a felmérésben résztvevőknek is, gondolom az is mérlegelték, hogy melyik melyik a maga korában mennyire volt kimagasló. Pld ott van egy F430 ami elvileg "sokkal jobb" sportautó mint egy AM V8 de sok álmatlan éjszaka után én mégis az utóbbit választanám, mert kivűl belül gyönyörű :-))))
Ollah04-11-2005 14:32:33 // 78
1. Ollah GTV-je. 2. . . . . . 1000. az összes többi. Höhö...
TarP04-11-2005 14:30:21 // 77
És ekkor hozhatják az összes Hondát... viccnek sem elég.
TarP04-11-2005 14:23:00 // 76
Jók ezek, de a valaha volt legjobb sportautóknak kb így kellene kinézni: McLarenF1 Ferrari F40 TVR Tuscan ...
Halesz04-11-2005 14:17:50 // 75
Kari: elolvastam a cikked! :) Nagyon tetszik a stílusa, olvasmányos, jól építetted fel a dolgot, de én sem értek Veled teljesen egyet... Számomra az Alfa Romeo valahol mindig is a sportos luxust, a drágaságot jelentette, és hidd el, nagyon sokan gondolják ezt így. Még az én is szerény 145-ösömmel is rengetegszer jártam úgy, hogy meglátták az autót és megkérdezték, hogy "ugye nagyon drága volt?", meg azt mondták, hogy "húú, Neked Alfa Romeod van, az nagyon sokba kerül, nem?". És csak ezután következett a sportosság. Persze nem ebből kell kiindulni, de ha a cikked fő mondanivalóját vesszük alapul, akkor már a GTV/Spider páros sem igazi sportautó, hiszen nem hátsókerekesek... Nekem az a fura, hogy a GT-ről nem írták le ugyanazt, amit most Te, mert ugyanazok a negatívumai... Érdekes, hogy valahol ugyanaz a szerepe a GT-nek és a Brerának, és majd talán a 8C lesz az igazi sportautója az Alfának... Viszont a Brerához hasonlítani én is csak sokkal drágább autókat tudnék... ebben az árkategóriában nehéz találni hasonló autót... De az biztos, hogy nem az S-es Audi vásárlókat fogja elcsábítani a Brera... A cikkedet elolvasva és végignézve a képeket bennem tovább erődött az érzés, hogy ha holnap megnyerném a lottót, akkor megrendelném a Brerát... :) szóval asszem én abszolút célközönség vagyok, illetve lennék, ha lenne rá pénzem :)))
vipex04-11-2005 14:14:38 // 74
Ha már top Gear meg igaz sportautók, volt egy rész ahol a közvéleménykutatás (mármint BBC) alapján két "valaha" volt legjobb sportautót tesztelték. Ezek a Aston Martin DB5 és a Jaguar E-Type. Na ezeket hasonlították össze egy mai limuzinnal off Honda Accord on. Az Honda sokkal nehezebb volt elsőkerékhajtású, nem 50-50 súlyelosztású hanem jócskán ornehéz és elvileg sokkal kisebb teljesítményű motorral. Szerintetek mennyivel ment jobb időt a tesztpályán a Honda? Aszem a jobbiknál 8 s-el :-) ezzel nem akarom a múlt nagy autóinak eredményét kicsinyíteni, sőt magam részéről egy DB5-ért ölni tudnék de akkor is látszódik, hogy mekkora fejlődésen mennek keresztül az személyautók . Kicsit érdekes, hogy most mindenki hogy fikázza a Brera "sima" 3.2 verzióját, hogy mennyire nem sportautó, de szerintem egy 156 vagy 147 GTA-nál hasonló vagy jobb menetteljesítményekkel rendelkezik, pld a Balacco-i teszt pályán kb 2s jobb köridőt produkál mint az eddigi legjobb 147GT. És ez nem a GTA verzió, ezek az első modellek. Kb mint mikor a 156 megjelen így nézett ki a paletta 1.6TS 2.0TS 2.5V6 most ez a 159-nél így néz ki 1.9JTS 2.2JTS 3.2V6 kb azon az reál árszinten is van mint anno a 156 az hogy drágább az globális infláció is belejátszódik.
SERPENTE04-11-2005 13:58:40 // 73
Nemesis04-11-2005 13:50:45 // 72
flood! :)))) tényleg jó. támogatjuk értelmes és építő hozzászólásainkkal!
TarP04-11-2005 13:49:19 // 71
Megvan, hogyne lenne! A fele is jó ajánlat. Minek az neked? Te is nyakláncot csinálsz, mint Nemesis az olajteknőből? :) Egyébként tartsd meg a gépet. Lehet, hogy soha többé nem lesz ilyen szép autónk, aztán eladjuk és idétlen apukaautókkal- egyterüekkel fogunk járni:( Más: Láttam a Top-Gear adását: Egy dagi tróger mondja: "Nem jó a Fiat, mer' francia!" Ezután lekertészezték, majd jött a műsorvezető, hogy az autók fényképét felteszi a cool-not cool-shit... falakra, ahová valók. Pakolja az autókat eccer csak kezébe akad a Toyota Verzó, elkezd futni, not cool---tovább fut, ráragasztotta a dagi trógerre. Szétröhögtem magamat :) :)
Balage04-11-2005 13:48:54 // 70
Na ugye, hogy ugye! :-))) Na jó, a három !-ről hajlandó vagyok lemondani....
Halesz04-11-2005 13:45:03 // 69
Nocsak, dejó kis topic lett ez, ugye Balage? :) :)))) A hárol felkiáltójelet azért leveszem a címéből:)
Ollah04-11-2005 13:39:39 // 68
Pfff, ál-hülye. Nem is vagy igazi elmebeteg suttyó, fúúúúúúj! ;DDDD TarP! Hamán eccer forgalomba helyezted, azt onnan ki nem vonják Neked, szal ezzel a Zeuro345-el ne foglalkozz. De örömmel olvasom, hogy Veled egykorúnak találod az autódat. ;PPPPPPPPPPP Én is sasolgattam már az enyémet mindenféle helyen, hogy milyen állapotban van a lemez. Full gyári. Semmi hiba. Kezdek filózni azon, hogy megtartom a vasat. Csak egy baj van: akkor megint elkezdek majd belelapátolni egy valag dellát. Csak ez tart vissza... Tarp! Az oridzsi hűtőrács megvan Neked? Lehet, elkoboznám. 12k jó ajánlat? ;PPP
TarP04-11-2005 13:39:08 // 67
Akkor van egy jó hírem: Van 3 millóm tuningolni a GTV-t :) Ollah mi jönne ebből ki?
Nemesis04-11-2005 13:36:55 // 66
A 2017-es okosban vizsgáztatást meg majd én intézem, van rá emberem!!!! :)))) Bejjjj, de szép ez az ország!!!
Nemesis04-11-2005 13:34:31 // 65
Úgy látom kötelező hülyének lenni!!! :)))) Kíváncsi voltam figyeltek-e! Vagy mostmár ne magyarázkodjak???
TarP04-11-2005 13:32:17 // 64
Te, most őszintén, én itt gyűjtöttem sok sok pénzt, hogy megvegyem ezt a Brerát, de ha nem találják el a világomat én örök GTV-s maradok! Nem vészes ezt karban tartani, még olyan 3 éves lehet (mentálisan). Komolyan azon gondolkodom, hogy megtartom amíg csak lehet...Pl 2017-ben az Euro345-nek már lehet, hogy nem fohg megfelelni? Akkor majd csippeltetjük, downgrade-eljük? Na előtte azért látni, vezetni akarom élőben ezt a Brerát! Nemesis, bocsi, de nagyon intellektüelle lett a szofisztikált post-od, ezért basztam mögé az enyémet, hogy meglegyen az egyensúly :)
Ollah04-11-2005 13:26:10 // 63
Te se értetted, miről hadovál? Te TarP, ezt valahonnan olvasta vajon? Mintha az értelem halovány szikráját véltem volna felfedezni a hsz-ben. Húha, front lehet... ;PPPPPPPPPPPPPP A cikkben azt írják, a GTA annyira lesz GTA, hogy alleggerita lesz, tehát kivesznek belőle pár kilót. Kíváncsi vagyok, mi lesz az, illetve mi marad benne. Tetszene, ha csinálnának egy olyan Challenge Stradale szerű, szétkönnyített, kicsit meghekkelt versiont. Azt tényleg a "rázzaszétaseggemazútonegysportautó" fanok vennék. Jó ötlet. Ami hiányzik, az az "ősmodell" beltere. Ez a 159 beltér nekem nem gyerebe képről. Viszont a prototájp beltere valami überelhetetlenül retro-modern eklektika-mámor. Ha értitek. ;)))))
Bati04-11-2005 13:16:39 // 62
azt hittem ma???
Tedi04-11-2005 13:10:30 // 61
Nov. 14. De bent van a hírek rovatban ;)
Bati04-11-2005 13:05:52 // 60
nem tudja valaki mikor hirdetik ki az év autja gyöztesét??
Bati04-11-2005 13:03:38 // 59
159/Brera egyszerüen csak EL VAGYOK KESEREDVE
Nemesis04-11-2005 13:00:50 // 58
Me? :) Vagy kellet volna egy vazzzeg a végére???? :D
TarP04-11-2005 12:58:43 // 57
Mi a fasz van veled? :)
Nemesis04-11-2005 12:54:04 // 56
Elnézést kérek, hogy beleszólok a dolgokba, de mindkét világ gyökeresen más és a ma egyre inkább jellemző elkorcsosulás mindent elért, van amit kevésbé van amit inkább. A 40éve gyártott autókról azért nem feltétlen hiteles véleményt alkotni, mert nem a saját közegében vizsgáljuk, márpedig ha elemezzük akkor elméletben is vissza kéne repülni az akkori viszonyok közé. A tiszteletet nem a márka koptatja, hanem mi magunk, a társadalom azon fogaskerekei akik maga az óra szeretnénk lenni és ez így nem jó. Véleményem szerint akkoriban is gyártottak jó és rossz autókat és ma is ez a helyzet, az arányokkal lehet vitatkozni, nem érdemes, inkább az összképet kell nézni. Az AR mint márkanév az emberek tudatában köszönhet is meg nem is a múltnak és ugyanez vissza.
Mike.04-11-2005 12:45:20 // 55
"Azt azért elismered, hogy ha az Alfa 40 éve olyan autókat gyártott volna mint most, már lehet, hogy nem is létezne? A mostaniak nem azok a modellek, amik a márka nevét öregbítik, és amik megalapoznák azt a tiszteletet ami manapság már kezd megkopni." Az alfának a leggsikeresebb modeljei a 145,146,156. Azon meg végképp nem vitázom, hogy tudnak e tiszteletet kivívni az utakon. Sportos vagy nem, azért sok sport autónak kikiáltott gépet lealáznak az alábbi modellek.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.