Forum >> Brera
Ollah01-12-2005 11:28:24 // 154
Így is eléggé rétegautó vagy hogyismongyam a Zaafa, ezen belül csinálni egy vérbeli sportkocsit álá lótusz elíz or számszing, well, annál rosszabbul áll a cég. Szerintem. Sajnos.
TarP01-12-2005 11:28:04 // 153
Funkcionalitásban el kellett volna távolítani őket egymástól!
Akkor mindkettő rendben lenne.
A Brera-t szerintem még s 159 is súlytja azzal, hogy az eleje szinte ugyanaz.
Így pont azt veszíti el, ami a GTV-nek volt: az egyedi Alfa-ságot.
Egy GTV-t nehéz összekeverni az elepjául szolgáló 155-tel :)
Alfista01-12-2005 11:26:47 // 152
Az én álmomat is megfogalmaztad!!!
Mondja má meg valaki, hogy az Alfa miért nem gondolt erre!
Inner Circle01-12-2005 11:19:57 // 151
Azt én se értem hogy mi szükség van GT-re és Brerára; illetve igen, mert a GT nem tetszik, a Brera meg igen, úgyhogy már csak azt nem értem hogy mi szükség van GT-re LOL
TarP01-12-2005 10:41:16 // 150
Nem az a baj, hogy van luxus-sportcoupe, hanem az, hogy egymás ellen van kettő!
Ha én az Alfa lennék, csináltam volna egy GT-t, ami tényleg Túraauztó, de a Brerát úgy építettem volna meg, hogy ne saját konkurrenciám legyen.
Pl: 1.9 JTS túróval 220ló, kikönnyítve! Nincs pohártartó, nincs 22 légzsák, nincs 159-es nehéztank alváz... nincs 2,2méteres emberek számára is megfelelő belmagasság...
Lett vona egy kisebbméretű/kistömegű, elviselhető árú pusztító jármű, ha lehet hátsókerékhajtással!
Rögtön nem lett vona saját konkurrenciája.
A 8C viszont más világ, tökéletes külső és belső és motor, de ez elérhetetlen. (Valahol az F430-hoz közeli ára van.) Sajnos csak image építő. Ahhoz túl drága, hogy többen megvegyék.
Tedi29-11-2005 17:19:09 // 148
Én is ezt próbáltam Alfistának beadagolni, de nem hallgat rám :))) Illetve nem hisz nekem :)
BeeGee29-11-2005 17:03:36 // 147
Újonan mindig is drágák voltak az Alfák. Használtan szvsz a Brera sem fogja tartani az árát, pár év múlva óccsóé megvehetjük majd, és az átlagember továbbra is azt hiszi, hogy hüdedrága autónk van :)
Inner Circle29-11-2005 17:00:02 // 146
Nekem tetszik hogy GT-ket gyárt, az árával meg mit tudok csinálni? Őszintén szólva nekem full mindegy, hogy hét milla vagy kilenc. Ha lesz annyi pénzem akkor lesz több is, ha meg nem, akkor úgyis sci-fi az egész.
BeeGee29-11-2005 16:55:52 // 145
Én úgy tudom, hogy az is bosch-t kapott, és elég közel áll az új 3as bimmer elektronikájához. Köszönhetően az új exbmw-s vezetőnek az Alfánál.
Alfista29-11-2005 16:00:19 // 144
Miért, neked tetszik?
Inner Circle29-11-2005 15:50:21 // 143
Nem a nevekről és nem az árakról? De, pontosan arról: neked nem tetszik, hogy az Alfa drága GT-ket gyárt :-)
csocsi29-11-2005 14:22:39 // 142
Sajna nem így van Blacky volt tesztvezetni és a motortérben bosch feliratú dolgokat látott az elektronikával kapcsolatosan :-(
Alfista29-11-2005 14:14:45 // 141
A 159 jó húzás volt, nekem nincs különösebb problémám vele, habár még nem mentem vele. Szvsz komoly konkurenciája lesz a rátarti német vasaknak.
A Brerát kicsit túl pozicionálták.
Viktor8529-11-2005 14:09:00 // 140
Tudtommal a 159 már Magnetti Marelli elektronikát kap:)
A karosszériával meg nincs különösebb gond a '90-es évek óta.
A motorral, meg futóművel nem is volt, és ne is legyen:)
Alfista29-11-2005 14:05:34 // 139
Igen, csoda, hogy az Alfa eddig bírta. Üdvözlendő, hogy most változtatni akar.
Eddig jó volt a dizájn, a minőséggel akadtak néha problémák. Drukkolok, hogy ezután mindkettő bejöjjön.
Viktor8529-11-2005 13:53:29 // 138
Az Alfa Romeo autót gyárt, ellentétben a legtöbb autógyárral, illetve amik még autókat gyártanak haldokolnak, v. már nincsenek is meg.
Viszont a tisztességnek, minőségnek ára van, mert kicsi rá a kereslet.
Ahhoz h. életben maradjon a gyár, mindig engednie kellett a műszaki dolgokból (hátsókerékhajtás, transaxle, saját motorgyár stb.)
Ha ezt nem tette volna meg kb. 30 éve már nem létezne a márka, amikor is elkezdték a sud gyártását...
Ahhoz h. izomautót csináljanak nincs pénz. Szerintem csak az elszántságuknak köszönhető h. egyátalán létezik még a márka, mert én nem sok emberrel találkoztam, aki venne új Alfát.
A "pár" Alfás pedig édeskevés vásárlóközönségnek.
Meg máshogy látjuk mi Mo-on az új Alfák pozicionálását, mint külföldön, ahova készülnek az autók.
Érdemes elolvasni az Autobild 159 tesztjét pl.
Alfista29-11-2005 13:34:42 // 137
Itt nem igazán az árakról van szó!
Halesz29-11-2005 13:29:52 // 136
Igen, erről én is írtam korábban... A lassan 5 éves 145-ösemet még mindig drága autónak nézik, pedig áll a parkolóban Volvo, Honda, Rover, mind drágább, mint az enyém :)
Alfista29-11-2005 13:22:17 // 135
Kicsit más, csak most jutott eszembe és Halesz te is írtál hasonlóról: mikor megvettem a járgányt, itt a faluban az a hír járta, hogy 10 millás autót vettem.
Sokan mondták, hogy "igeeeen, egy Alfa Romeo, az igazán szééép". Negatív élményem is volt, mikor bemértek a rendőrök. Meglátták az autót és kis mértékű seb. túllépésért én 10 ropit fizettem, a kolléganőm ugyanilyen mértékű plussz km-ért csak 2 ezret. Persze neki corsája van.
Alfista29-11-2005 13:21:37 // 134
Kicsit más, csak most jutott eszembe és Halesz te is írtál hasonlóról: mikor megvettem a járgányt, itt a faluban az a hír járta, hogy 10 millás autót vettem.
Sokan mondták, hogy "igeeeen, egy Alfa Romeo, az igazán szééép". Negatív élményem is volt, mikor bemértek a rendőrök. Meglátták az autót és kis mértékű seb. túllépésért én 10 ropit fizettem, a kolléganőm ugyanilyen mértékű plussz km-ért csak 2 ezret.
Tedi29-11-2005 13:15:48 // 133
Na várjál, akkor nekem valami nem stimmel. :) Ha nem olcsó, nem hétköznapi sportkupéra vágysz, akkor annak igenis meg kell fizetni az árát. De akkor miért baj, hogy nem kapsz Brerát 8 millió alatt? Ennek ennyi az ára, és kész :)
Alfista29-11-2005 13:06:20 // 132
A félreértések elkerülése végett leírom, én nem egy hétköznapi, ócsó áron gyártott sportkupéra vágyom.
Alfista29-11-2005 13:00:03 // 131
Azt hiszem, nem a nevekkel van a probléma.
Alfista29-11-2005 12:58:03 // 130
Az Alfa sohasem volt egy olcsó autó, semilyen tekintetben sem. De az arányok jobban el lettek találva. Egyébbként ez az ár téma majd 2-3 év múlva letisztul.
Inner Circle29-11-2005 12:57:41 // 129
Olyat SZVSZ soha nem is gyártott, persze ez a "mindenki" definíciójától függ...
Halesz29-11-2005 12:04:40 // 128
Így van!
Szerintem nyugodtan kimondhatjuk, az Alfa már nem fog gyártani olyan igazi sportautó, amely olcsó, és mindenki számára elérhető! Nem?
Inner Circle29-11-2005 12:02:37 // 127
És ugyancsak bocsánat, de a GTV jelentése "granturismo veloce", a leköszönő GTV pedig minden, csak nem ez. Szöges ellentétben áll a Bertone GTV és az Alfetta GTV vonalával, a GT és a Brera éppen hogy visszatér ide, a túrakupékhoz. Nem azt mondom hogy az Alfa ne gyártson valami gyors kis aszfaltpattanást, de az nem lenne GTV. Mondjuk a 8C ilyen lehetne, de az se lenne olcsó, az tuti.
Halesz29-11-2005 12:00:18 // 126
Kicsit 350Z-s, nem Kod csinálta? :PPPP
Halesz29-11-2005 11:58:33 // 125
Már bocsánat, de "boltból" véve 0 kilométeresen egy új GTV is 11-12 millió forint volt, rendesen felszerelve.... szóval azt sem volt az a húdemegfizethető mindenki számára!
Alfista29-11-2005 11:35:05 // 124
Sziasztok!
Kari cikke a Totalcarban sok cartársat megmozgatott, ehhez akarok kapcsolódni én is. Rögtön az elején leszögezem, teljes mértékben egyetértek az ott leírtakkal! Egy alfisti véleményét olvashattuk és ebben senki nem találhat kivetnivalót.
Engem sem kápráztat el a Brera és a GT sem. Igaza van Karinak, ezek a járgányok luxussportkupék! A Brera jobban, a GT kevésbé. Ez a különbség a kettő között. Tényleg, nagyon-nagyon gyönyörűek, de a sportosság már nem olyan jellemző.
Én azért vagyok szomorú, mert ez a koncepció, ami most az Alfánál gyökeret vert, cserbenhagyott. Gyerekek! Mikor lesz nekünk tíz millánk egy ilyenre? Még használtan sem lesz olcsó! Nézzétek meg, hány GTA szaladgál itthon? Pedig az aztán sportos járgány. Nem kupé, de közelebb áll az Alfa Romeosághoz, mint a Brera, hogy Kari eszmefuttatását kölcsönözzem. A GTV azért lett az, ami, mert tökéletesen megvan az alfás fílingje és sokak számára elérhető. Megértem a gyár törekvését, hogy zárkózzunk fel a bömös, meg a csillagos márkákhoz, de ez a törekvés zsákutcába vezet, ha elfeledkeznek rólunk. Tessék nekünk is valami koncot ledobni! Egy új GTV-t! Minden rendes autógyár gondol az alattvalókra, már akiknek kicsit sportosabb vas kell az átlagnál és megfizethető.
Eddig mi tartottuk életben ezt a márkát és most elfordulnak tőlünk?!
Szégyelljék magukat, kedves ott fönt levők az Alfa Romeonál!
SERPENTE26-11-2005 08:25:52 // 123
Nemesis10-11-2005 14:36:56 // 122
Nemesis10-11-2005 14:26:30 // 121
Alfa 159 2.4 JTDM 20V - indítás, menet közben
Olajkályha!!! :DDD
Nemesis10-11-2005 14:25:05 // 120
TarP10-11-2005 13:58:57 // 119
Az egy előny, de még vezetnem kell.
Én rengeteget autópályázok, ott meg a 4x4 csak plusz mechanikai veszteség, meg plusz fogyasztás, tehát nem egyértelműen előny.
Az is számít majd, hogy milyen lesz az árképzés.
Most a regisztrációs adó miatt minden emelkedik, vagy a nagy hengerürtartalmúak talán nem???
Halesz10-11-2005 13:53:51 // 118
És a Brera négykerékhajtása nem teszi könnyebben eldönthetővé a kérdést? :))
TarP10-11-2005 13:01:14 // 117
Én főleg a GT-hez hasonlítgatom, mert ha minden jól megy e két autó közül kell majd eldöntenem, melyik lesz a követkaző.
Még a GT vezet, bár nem a mostani motorpalettával, de gondolom minden új motor átugrik a GT-be is.
Márpedig 120-150kg mínusszal nálam jó pontokkal indul.
Sőt be kell valljam, még a kormány, műszerfal is kicsit jobben tecc a GT-ben. Tudom, tudom 147, meg női autó:), de akkor is.
Cselentano10-11-2005 12:20:45 // 116
ketyere és kütyü az kell :-)))
Ollah10-11-2005 11:52:51 // 115
Sorry az ismétlésért, az előbb még nem volt itt ez a post. :)
Ollah10-11-2005 11:51:59 // 114
Tökéletes? Annál sokkal szebb.
Nálunk a 2literes túrós 1430 kg. Itt a 2.2 szívás 1470. Több pohártartó és lufi. Meg egyéb biztonsági ketyere. Szvsz ennyi a különbség.
A 3.2 meg valszeg a 4*4 miatt nehezebb annyival. Meg a plusz ketyerékkel. Mert ketyere az kell...
vipex10-11-2005 11:45:01 // 113
TarP,
a 2.2JTS nem is sokkal nehezebb mint a GTV 2.1JTS "csak" 90Kg-val, és annál sokkal jobban is megy, szóval azért nem szignifikáns
a 3.2JTS viszont majd 200Kg val nehezebb mint a 3.2 GTV de ott ugyen a Q4 legalább 150Kg
persze LE/Kg arányt a V6TB-hez nem lehet hasonlítani, de az meg úgy is megoldja a Novitec,Autodelta rájuk már nem vonatkozik az EURx
TarP10-11-2005 11:33:21 // 112
GTV-n is nagy a tükör, de nagyon jó, gyakorlatilag nincs melletted holt tér. Kicsi az esélye, hogy nekioldalazol vele valakinek.
Nekem meg jó, mert a garázsban 2-3 cmre a faltól szoktam tolatni...
TarP10-11-2005 11:29:05 // 111
Oh, azok okozzák a plusz súlyt :) a lapátfülek :)
Komolyra: a 2.2JTS nem is összkerekes, ugye?
Halesz10-11-2005 11:25:57 // 110
Rájöttem, mi nem tetszik sem a Brerában, sem pedig a 159-ben.... Ezek az óriási lapátfülek, amiket tükörnek hívnak... Szerintem nagyon nagyok...
Mondjuk tegnap a 159-ben ülve belülről meg pont az tűnt fel, hogy dejó, milyen nagyok a tükrök, tök jól kilátni. Aztán kiszálltam, megnéztem, és tényleg nagyok... :) Szerintem valami kecsesebb jobban állna neki, de az is lehet, hogy később majd megtetszik! :)
vipex10-11-2005 11:21:48 // 109
Egy újabb teszt a Brera Balacco-i bemutatójáról, az amúgy igen nagyon kritikus Channel 4 autósmagazinból, soha nem szerepelt alfa ilyen jól náluk. CSak egy példa:
"The V6 Q4 version lifts everything to a higher level. It sounds fantastic, deep and menacing with its six-cylinder burble rising to a convincing high-revs Alfa howl, and the rear-biased torque delivery makes it great fun as you power out of a corner. It won't powerslide, though, unless you provoke it brutally far beyond anything you'd ever attempt on a public road. Instead, it simply gets all its power to the road in the most effective fashion for the moment. The Q4 system, which contains the front and Torsen-C centre differentials in the same casing, virtually eradicates understeer in tight corners, too. You just point and go, as you would in, say, a Subaru Impreza WRX. You can switch off a Brera's traction control, but the VDC (Alfa's take on ESP) stays in action all the time - albeit not intervening until the last second if the traction control is deactivated. "
Nem egészen egyezik a véleménye
TarP10-11-2005 09:43:39 // 107
Inner Circle07-11-2005 15:47:13 // 106
"Azt azért elismered, hogy ha az Alfa 40 éve olyan autókat gyártott volna mint most, már lehet, hogy nem is létezne? A mostaniak nem azok a modellek, amik a márka nevét öregbítik, és amik megalapoznák azt a tiszteletet ami manapság már kezd megkopni."
Ne haragudj, szerintem ez a megállapítás egy álomvilágból fakad. Más kérdés, hogy ebben az álomvilágban én is SOKKAL szívesebben élnék, mint a mostaniban :-) Nemesissel értek egyet, az a világ abszolút másról szólt. Neked semmi sem lesz újdonság abból amit írok, de azért hadd foglaljam össze:
Az Alfa Romeo "márkaneve" SZVSZ több lépcsőben lett kialakítva, öregbítve:
- először a háború előtt mint drága, ritka autó, amely fantasztikus sportsikereket ért el
- másodszor a háború után a 105-ös szériával kezdve mint, ahogy mondod, "az a márka amelyik minden modelljébe tudott sportos hangulatot ültetni", elérhető árú, sportos modellek gyártójaként.
A 105-ös szériát váltotta a 115-ös, azt a 116-os (talán még a 162-est is ideszámíthatjuk) és egyre kifinomultabb műszaki megoldásokkal, és ebből fakadóan az autók versenyváltozatainak sikereivel öregbítette tovább a márka hírnevét. Csakhogy a 116-os széria életciklusának végén a világ gyökeresen megváltozott! Én leborulok az Alfa Romeo előtt, hogy egyáltalán kihozta a 116-os szériát, hiszen a 115-ös műszakilag úgyszólván hibátlan, remek teljesítményű gépezet volt, és mégis volt pofájuk EGY TÖMEGMODELLBEN szinte tiszta lappal indulni, nem a gazdaságosság, hanem pusztán a műszaki kihívás, a még magasabbra tett mérce miatt!!! Talán ez az autógyártás történelmének utolsó ilyen példája :-(
És ekkor és ott ez a fejlesztési vonal tartahatatlan lett, ekkor árasztotta el a világot a konzum-szemét, a mosógépeknél éppúgy mint az autóknál. Ezek voltak az Alfa Romeo utolsó, klasszikus értelmeben vett autói. Ezeket még műszaki oldalról közelítették meg, utánuk már csak fogyasztási cikkeket gyártottak, amelyekbe megpróbáltak minél többet átültetni az addig gyártott autók filozófiájából, de amelyeket már piaci oldalról terveztek. Ebben a világban az Alfa Romeo egészen a 156-osig nem igazán találta a helyét, azóta úgy tűnik, valahogy csak sikerül, de ez a hely nem azonos és nem is lehet azonos a 40 évvel ezelőtti hellyel. Az autókat másképp, más célokra tervezik, mint akkor, már nem lehet ugyanúgy "öregbíteni a hírnevet". Nézz meg egy mostani BMW-t vagy bármi mást... ugyanúgy hiába keresed benne a régi vonásokat, mint az Alfákban.
Persze csak látatlanban mondom, hogy egy Brera SZVSZ semmivel sem kevésbé sportos, mint egy 1.4 TS 145-ös vagy 2.0 TS 166, vagy akár egy Alfetta TD. Viszont te ettől vártad a szíved szerinti "nagy dobást", így SZVSZ inkább a csalódottság beszél belőled, mint hogy a Brera valóban egy lépés lenne a rossz irányba - majd talán a GTA... Én is jobb szerettem volna, ha nem egy második GT-t csinálnak, de nekem a GT sosem tetszett, úgyhogy boldog leszek a Brerával...
alfatech05-11-2005 09:56:40 // 105
Mondjuk. Bár 250 LE alatt is lehet élvezeteset autózni egy hátsóssal.
Túraautónak szuper a 156 SW GTA, vagy a GT 3.2, de a Brera nagy kár hogy nem sportkocsi lett.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
707
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?