Kazes☻07-12-2024 00:28:57 //
10010
És tényleg... nahááát, észre sem vettem a nagy csevejben! :D

Alfa Romeo Giulietta Spider
Apropó rágcsálók.
M is szemközt nézett velem egy :-(
Most néztem egy videót ahol vízben oldott mentatea/őrölr szegfűszeg/ecet/őrölt fekete bors oldatát javasolják szétpermetezni az - állítása szerint - elűzi őket.
A másik liszt/cukor/szódabikarbóna keverékét javasolja kitenni.
Gratula a k-hoz!

A Giuliát nem sajnálom annyira. Az sose lesz huszonvalahány éves autó. Már most vannak gondok. Akartam frissíteni a navit, de nem bírok beregisztrálni a mopar oldalra, mert állítólag már be vagyok az email címemmel. De új jelszót nem kapok az elfelejtett helyett mert ismeretlen az email cím.
Nem úr aki nem herdál! :-))
Készülsz a karácsonyfa szállításra??
A karosszériának - szerintem - három dolog kell:
- Szellőzzön, hogy ki tudjon száradni. A garázs ablakát "bukóra" nyitva szoktam hagyni, bár akkor meg a rágcsálók tudnak bemenni.
- Lehetőleg kicsi hőmérséklet ingadozás hogy a páralecsapódást elkerüljük. Az mindenhová is eljuttathatja a vizet. Mióta van egy mobilgarázsom a Doblónak fokozottan kell figyelnem erre. Reggelre minden vizes. Szellőztetéssel hamar eltűnik. Most nyitottam ablak rá (kivágtam a lemezt), kíváncsi leszek. A sima féltető alatt sokkal gyengébb a jelenség. A "rendes" Ytong garázsban is találkoztam párszor páralecsapódással...
- Ne kapjon sehonnan vizet a kocsi. Itt elsősorban az alulról jövő párára gondolok. A fűben / földön álló kocsi alja nagyon gyorsan el tud rohadni. Itt a földre terített fólia is sokat jelent.
Plusz a beltér szellőzése hogy a bezárt pára ne tudjon "dolgozni". Az ablakot ezért nem kéne felhúzni. A sima vászontető szellőzik ott inkább a kédergumi és az ablakemelő szerkezet terhelése miatt célszerű lehúzni egy kicsit. Nekem légzáró a tetővásznam, nálam az nem tud szellőzni. Gondolkodtam a nyitott tetős tároláson is, de félek hogy a ponyva összepenészesedik.
Innentől már csak a bogarak és a rágcsálók ellen kell védekezni. A féltető alatt tárolt régebbi Doblóm szélvédő előtti esőcsatornájába költöztek be az egerek. Szét kellett kapni mert telehordták dióval...
Még annyi hogy alatta már nejlon van amire mart aszfal került így nedvességet alulról nem kap szerintem.


Nekem is új helyen van a bátyó. Eddig letakarva volt egy garázsban a sóginál de nyáron új helyre került ami neki lett készítve. Tető van és a nap sem süti de oldala nincs így jár a szellő. Múltkor a nagy havazásban mikor szinte vízszintesen esik kicsit kapott a motorháztető. Szerintem rosszabb helyen van mint volt de hát ez van legalább a sajátja.
Mert kemény vagy azért😅. Tetőt lecsapod 100 felett úgy sem esik be semmi😀.
Zselé06-12-2024 18:50:27 //
10001
Holnap megy aludni a házába! :)
Kazes☻06-12-2024 18:46:58 //
10000
Kész Alfa gyűjtemény! :D Áznak - fáznak szegénykék... látom, hogy reszket a kis spider... hiába csillog... csak pillog! :D
Zselé06-12-2024 18:42:29 //
9999
Sőt! A nagyon havas kék a TAS mellett meg a PAYti! Várja új gazdiját :))
Azért nem a garázsban, mert ma úgy alakult, egy seggem maradt 2 autóra :) Ma hoztam el a fényezőtől a Spidert, né’ hogy csillog, mint a bika töke! ;)
Kazes☻06-12-2024 18:34:01 //
9998
Tas(unkó) meg ott parkol... há' hogyhogy nem otthon a meleg garázsban?! ;)
Zselé06-12-2024 17:23:42 //
9997
Én is ennek a híve vagyok, ha lehet csapadéktól védve jól szellőző helyen, még jobb, ha napfénytől is védve van.
Mikor elhoztam az autót még moha is volt a tetőponyván. A hátsó ablak fóliát sárgára szívta a nap, pedig ezt is már látszólag cserélték. Az utastérben növekvő biokultúráról ne is beszéljünk. Ennek ellenére éreztem az autón, hogy nagyon egyben van, szerintem jó állapotnak örvend.
A karosszérián a fólia nekem meg van égve, foltos, meg itt ott már válik is le. Ezt tavasszal le szeretném cseréltetni. Ezen így már nem is van nagyon védeni való. Meg a hátsó szélvédőt is cserélni akarom, ezt is tavasszal.
Erről az olajjal feltöltésről öreg szakiktól hallottam, még a sor négynél meg is oldható, hogy félúton egy vonalba legyenek a dugattyúk, elvileg valamennyi olajnak le is kell szivárognia a gyűrűk mellett, de ők a blokkot is csurig töltötték, de ezt nem egy télre elrakásnál.
A szprénél, a leirás szerint, ha be vannak fújkodva a hengerek utána még át is kell forgatni a motort, ez után visszaszerelni a gyertyákat, és kész.
Nem tudom milyen anyag lehet, mert ha úgy tapad fel a hengerfalra, hogy nem húzza le a gyűrű, akkor gondolom jó esetben az első indításnál le ég a hengerfalról, csak kérdés mennyire maradéktalanul.
Aztán az is lehet, hogy csak nagyobb kárt csinál vele az ember, mint hasznot...
"csurig tölteni olajjal a hengereket" - pont ez az elvi gondom a sprével is. Olyat nem tudsz hogy minden dugattyú alul legyen, csak fölé tudsz sprét nyomni. Mi a helyzet a kompressziógyűrű alatti résszel? Ha meg körbeforgatom a gyűrűk mindenhonnan lehúzzák a hengerfalról.
Vagy annyira híg ez a cucc hogy szép csendben lefolyik a dugattyú mellett a hengerfalon?
gyml06-12-2024 07:46:36 //
9993
Az enyém egy félig nyitott parkolóház felső szintjén tölti a telet kb 6-7 éve. Eső nem éri, szellőzni tud. Eddig még semmi gond nem adódott belőle. Az akksit kivettem, az fűtött helyen van.
Tulajdonképpen pont ilyenre találták ki.
Még nem használtam ilyet. Biztos, hogy kényelmesebb megoldás, mint csurig tölteni olajjal a hengereket. Idén már nem, de talán majd jövőre befújkodom...
Bizakodom benne, hogy elég alacsony a páratartalom, az utó körül, és talán a párakicsapódásra sem hagytam sok esélyt.
Minden esetre most jobb helyen tárolom, mint a korábbi hat évben volt...
Legalább is remélem jobb helyen van, mint ha a szabad ég alatt lenne...
Egy kollégám hívta fel a figyelmemet
erre a cuccra. A leírás alapján a hosszú tároláskor érdemes használni. Lehet hogy a téli leállításkor is megérné befújni?
Használt már valaki ilyet?
gyml01-12-2024 20:57:06 //
9990
Nem mindegy milyen anyagból, mekkora kitöltéssel.... van nyomtatva. :) Oké, ezek pótolható dolgok és nem drágák, csak sajnos eljön az idő amikor semmi sem lesz kapható szeretett autónkhoz. :(
Több nyomtatottat is próbáltam, nem nyert egyik sem…A bepattintásnál az a kis tartó perem letört vagy egyszerűen a kér fél pattant el amikor összenyomtam. 350 Ft-ért nem érdemes kínlódni vele.
A csavar része jó nyomtatva is, az nem feszül. Van belőle vagy 5 db-om
gyml01-12-2024 09:13:16 //
9987
Sok mindent lehet ma már nyomtatni is.
Igy azért jobb mint a facebook csoportban :)
Mentettem is az oldalakat.
Köszi ;)
Tudtommal az összes prémium E5-ben ez az ETBE van.
Ez jó, én meg megnyugodtam, hogy jól felnyomtam a gumikat 3 bárra. Azán a végén még kiderül, hogy kevés lesz... :)
Na ezt nagyon jó tudni, főleg, hogy a rendszeresen a MOL-nál tankolok. első alkalommal tankoltam
OMV-nél a spidert, mert nem mertem már a völgyön áthajtani, nehogy ne sikerüljön fel érni a kútig.
Zselé18-11-2024 14:47:55 //
9981
Bocs, igaz, 3,9 volt az! Nem 2,9... 2,9-re én is felviszem, ha sietek nyáron a pályán :D
MOL:
“prémium üzemanyagainkba úgynevezett ETBE (etil-tercier-butil-étert) biokomponenst is keverünk. …. Mivel az ETBE biztosítja a megfelelő megújuló-összetevő részarányt az üzemanyagban, ezért prémium motorbenzinjeink nem tartalmaznak etanolt.”
Zselé18-11-2024 13:32:13 //
9977
Én amikor a Giuliát átvettem, 2,9-re volt fújva minden kerék. Azt mondta az értékesítő, biztos a padlófűtés miatt... hát, csak nem ment lentebb.. Szerintem meg így szállítják őket :)
Az jó, én meg azt hittem, hogy nem 10%, az etenol, hanem csak 5%. Így azért megnyugtató.
Amit reszelgettem 156 (V6) abban is nagyon büdös volt a benzin, és össze volt rohadva benne az AC pumpa, lehet pont az etanol miatt, ha jól emlékszem az kb 4 évet állt, és nem teli tankkal...
Szuper, akkor helyt áll a logika, keményebbre lesz fújva a gumi :)
Az E5-ben nem etanol van mint az E10-ben. Az etanol megköti a vizet , a másik nem. Ha nincs víz nincs korrózió :-)
Sose felejtem el a bontott GTV másfél éves benzinének a szagét, mint a trágyadomb…
Anno vettünk egy új Vectra-t, ami nagyon sokáig állt a szalonban az emelvényen. Már a hazaút során feltűnt hogy valamelyik kerék nincs kiegyensúlyozva rendesen. Visszamentünk és szó szerint lapos volt a két hátsó kerék azon a részen ahol az emelvényen állt. Ott tépte a haját a faszi hogy “ez se lett keményebbre fújva mielőtt kitették”.
Szia,
Nagyon jó ez a blogod, már korábban is olvastam.
A fóliát csak kifelejtettem a kocsi alól lerakásnál, bár jól szellőzik a helye. Az ablakokat is elfelejtettem lejebb engedni. Végül azért is nem mostam le az autót, hogy biztosan szárazon rakjam el. A váltó nekem is üresben, én is úgy gondolom, hogy jobb a hajtásnak.Kézifék is kiengedve. Téglával támasztottam meg a kereket.
Ha nagyon profin akarná az ember elrakni, akkor csurig kéne tölteni a motort is olajjal, meg a váltót is, de nem tíz évre van elrakva, hanem csak kb. 4, max 5 hónapra.
Fagyálló szélvédő mosóval is csak félig töltöttem, kicsit spricceltem is ki, hogy a csövekben és a fuvókánál, is biztos téli legyen. A ponyva amivel letakartam, elég jó légáteresztő, elvileg a vizet nem kéne átengednie, de nyáron nem ezt hozta a tapasztalat, simán átázik. Az ablaktörlő lapátaim, amúgy is cserések, tavasszal újat kap, ezért nem kezelgettem.
Mivel fém tankos, ezért is azt vallom, hogy teli tankkal kell pihentetni. Nem tudom, hogy a bio adalékot, hogyan lehetne kiküszöbölni. Kisebbik rosszként E5-t tankolok bele, mióta nálam van. Ezzel is raktam el.
Rágcsálók ellen én is ultrahangos riasztót vetettem be. A gumi nyomást is akkor még feljebb kell nyomatnom, azzal a 0,5 bárral. Gondolom, így kevésbé deformálódnak majd a gumik, más logikát nem látok benne.
Lényeg, legközelebb, ha megyek ki, pótolom a hiányosságokat :)
Látom egyre többen teszitek el a kocsit télire, belinkelném a tíz éve írt és többször módosított blogomat a dologról.
2014.10.26. Teendők a téli leálláshoz
Bármi észrevételt szívesen fogadok....
Akkor kell esőnapot is hirdetni…
Zselé09-11-2024 21:08:08 //
9969
Ez nagyon jól hangzik! Nagyon szeretünk bográcsozni, támogatjuk az ötletet!
Majd valaki lesz a tűzfelelős, kukta stb. 😀
Jól hangzik de nem kell magadra vállalni mindent😀. Tavaszi szezon nyitót akkor ebbe az irányba szervezzük .
Ma gyönyörű idő lévén gurultunk egyet a Bakonyba 👍😀
Korábban említettem Piritunak, hogy simán tudnák egy összejövetel alkalmából bográcsozni egyet.
Én bevállalom a főzést ès szponzorálom az alapanyagot 😀
Nagyon sok szép hely van a Bakonybéli útvonalon ahol lehet piknikezni.
Zselé07-11-2024 12:12:29 //
9965
Örülök, ha segítettem! :) Természetesen várunk bármilyen féle járgánnyal. A Spider, ami összehozta a csapatot de az összetartás már túlnyúlik a gépkocsin szerintem bőven! :)
Én is társaság miatt vagyok, nagyon szeretjük a közös programokat a csapattal.
Úgyis kell egy felvezető és egy sorzáró autó :-)
Persze maradj! Már úgyis mindegy , az öszi vonulásra is OFF-al jöttél :-)
Gratulálok valahol. Na ná hogy maradj, már csak azt kell kitalálni seléniára mivel érkeztek😀. Ferrarit ha be engedtek akkor egy fiat spider sem lehet akadály.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.