Forum >> Alfa tuning

mreni08-05-2012 19:58:05 // 22591
ez így van,meg van még pár hátránya és előnye is,de a lényeg ugyanaz :)
Vikking 31108-05-2012 19:56:25 // 22590
:D Nekem mondod cigánygyereknek hogy eszik a pörköltöt?? :DDD

Csak unatkoztam az új munka törvénykönyve tanulmányozása közben és gondoltam, elütöm az időt :D
DieselManiaco(NagyVad)08-05-2012 19:49:51 // 22589
felesleges tépned a szád,itt mindenki jobban tud mindent,mindenki vezetett mindent,mindenféle körülmények között....hiába próbálsz észérvekkel,tényekkel hatni,meg vannak győződve,ezért általában nem írok már a fórumokba,egy pár helyen már megmutatkozott eme dolog,gondolkodás amin csak nevetni tudok,de jó olvasni komolyan:)
Vikking 31108-05-2012 19:14:29 // 22588
(meg a hajtási veszteség is picit több, de az most mindegy...)
Vikking 31108-05-2012 19:13:30 // 22587
Egyszerü bizony. Minden gázadásnál több súly kerül a hátsó hajtott kerékre... Az elsökerekes autónál pont, hogy a kerekekröl lekerül a súly, ha gázt adsz. Ne vicceljünk már...

Másrészt nem tudom milyen bika bmbhez volt szerencséd, de ajánlanék kipróbálásra pl egy 343 lóerös elsökerekes autót. Na az kurvaélet, hogy mindig "kapar"... Ugyanilyen hátsókerekes autó pedig nem. (e46 m3)
(A témában ajánlott még a "meghajtott kereket kormányozni?" c. bmb reklám is.)
Ez súlyos tárgyi tévedés, ne haragudj.

Vezess egy rendes igazi Alfát, utána állítsd, hogy vezethetetlen/szar... Mondjuk egy gtv6ot, vagy egy americát, 90 v6ot, settantacinque TS-t, SZ-t...

Amíg nem volt ilyen a kezeid közt, addig nem igazán tudsz róla szvsz nyilatkozni érdemben. Pl az SZ keresztirányú G-rekordja sok évig állt az utcai autók közt... a miheztartás végett...

A versenypálya egész más, ott mindkét hajtásképlet lehet eredményes, de fwd csak sperrel...
mreni08-05-2012 18:55:30 // 22586
50/50%ban sokkal jobb kanyarstabilitásod van mint 70/30nál ezt gondolom Te is így értetted.

A rajtnál megint csak előnyösebb a hátulhajtós,csak a rutintalan mazsolák illetve költséghatékonyság szempontok miatt kevésbé elterjedt.
mreni08-05-2012 18:51:02 // 22585
állandóan akkor kapar ha a sofőr azt akarja,ez nem az autón múlik,első kerekessel is simán kiviteleztő...
mreni08-05-2012 18:49:02 // 22584
ez ugye csak vicc? :D
.......................08-05-2012 18:32:22 // 22583
Volt már szerencsém sok erös BMW hez ,nem egý álom ha esik,állandóan kapar hátul
és így keresztbe akar fordulni,
nekem nem tetszik
.......................08-05-2012 18:30:32 // 22582
Nana
tegyük fel van egy 1500kilós elsö és egy 150 kilós hátsókerekes kocsi
az elös 70-30% súlyarányú,itt van 1050kg a hajtott teng en
a hátsós 50-50% súlyarányú,itt van 750kg a hajtott teng en
akkor melyiken van több tapadás?
egyszerü fizika
az elindulás más tészta,azt aláírom
Vikking 31108-05-2012 18:19:27 // 22581
Ekkora zöldséget régen olvastam... Ezt honnan vetted? Mert, hogy nem igaz az tuti.
Segítek, ha hátul van a hajtás, minden gázadáskor több súly van a hajtott kerekeken, mint egy fronthajtásosnál, jóval nehezebben "kapar el"...
Ráadásul az adott Alfa általában sperres, ami megint javít a gyorsítási képességen.
A saját 75 TS után azt kell, hogy mondjam, nincs semmi valóságalapja annak amit mondasz.
Ja, a kormányt se rángatja egy hátsókerekes autó, keresztbe meg akkor megy, ha a gazdi azt akarja. Aki túlvállalja magát, fronthajtásos autóval is beesik az árokba, akármilyen buta orrtolós modern autója van. Aki meg tudja, hol a határ, az meg hátsókerekessel se.
Ne haragudj, de nincs igazad.

Illusztrációként keress rá a hétvégi wtcc futam rajtjára, a másodikéra...
.......................08-05-2012 18:18:55 // 22580
235 ló + 340 Nm az tud valamit
mindegy hogy dieseles
meg tudnám szokni :)
Liquid08-05-2012 18:12:26 // 22579
az valóban nemrossz, még nem próbáltam csak olvastam róla és ez alapján nem biztos hogy szeretném, hasonló a karaktere egy TD-hez, de ezt csak "látatlanban mondom"
Dévid08-05-2012 18:03:44 // 22578
IGEN!
Skoda 120L volt az első kocsim, azóta is vágyom vissza egy jó kis hásókerekesbe.
Pont ezért nézegetem már egy ideje a Mazda MX5-öket, meg az picit idősebb BMW-ket, no meg az öreg Alfákat, mint a 75, Alfetta/GTV. :)
.......................08-05-2012 17:49:50 // 22577
a hátsókerekes kocsik nem jól vezethetöek,
állandóan kapar,és ha hátul elmegy a tapadás megpördülsz
ezt akarod ,tényleg?
Jack08-05-2012 17:48:36 // 22576
Nekem volt anno kappa 20v turbo-m. Itt nem csinálnék nagy reklámot neki,de párját ritkította...(meg a subarukat). Jó tuning alap volt, "megbízható" volt a működése is. Sajnos már a thesis-ben is lebutították ezt a motort, majd meg is szűnt. Az új thema már csak szívó benzint ad....
.......................08-05-2012 17:48:02 // 22575
Ott az 1,8 TBI pont 200 ló
A Giuban 235 !
mi kell még?
Dévid08-05-2012 16:41:17 // 22574
Én is szeretném, ha lenne valami jó kis ikerturbós nagyköbcentis hátulkaparós V6 a modellpalettán, amit ca. 10 évesen az újkori árának töredékéért megvehetnék örömködni. A 156-al is ez volt a szitu, 1997 óta szerelmes voltam belé, csak a racionális gondolkodásmódom (és a pénztárcám) visszatartott. Most, hogy már van egy normális, használható autó a családban, bele mertem vágni, csak a kiválasztott példány és a választott szerelők nem voltak optimálisak. :D
Nyílt titok, hogy utódnak egy kormos GT vagy egy 75 V6 a cél, majd 5-6 év múlva. :)
Imyx08-05-2012 16:24:46 // 22573
Igen, megértelek, ez valóban így van. De a motorpalettát akkor is bővíthetnék :)). Mert ha van pénzünk, amíg van pénzünk, MI Alfat akarunk fenntartani..nagy, erős benzines motorral.
Dévid08-05-2012 15:38:02 // 22572
Egy márkát a vevők tartják el, nem a rajongók.
Sajna nincs fizetőképes kereslet az ilyen benzintemetőkre. Akik vágynának rájuk, általában nem engedhetik meg maguknak. :(
Én sem engedhetem meg magamnak a 156 2.0 TS-emet. Szerencsére állandóan szétesik, és akkor 8-10 hónapig áll, mert tankolni úgysem tudnám. :)
Imyx08-05-2012 15:29:22 // 22571
Ahogy írod, sima soros szívóban a JTS a legerősebb. Ehhez kellene turbófeltöltő, simán lenne 210 LE, nem értem, ilyeneket miért nem tud meglépni az Alfa. Ja, hogy nem lenne rá kereslet, igény?? Ez is hülyeség.
Kareszka198408-05-2012 15:12:28 // 22570
mreni08-05-2012 08:13:14 // 22569
miért raknád rá az Alfa váltót mikor sokkal jobb a coupe-é ráadásul visco-s is
Föckös08-05-2012 07:49:46 // 22568
Nem vagy az szó sincs erről ;-)
Ilyen jellegű késztetést pedig sztem már minden Alfás érzett :-))))
Buksi08-05-2012 02:33:53 // 22567
NaTo kollega az a bizonyos új tulaj! ;-)
Dévid07-05-2012 08:50:32 // 22566
Azt tudtam, hogy ki alkotta, mikor említetted a kiégett 75-öt, rá is kerestem egyből, meg minden. Teljesen azért ne tekintsél taknyos kölyöknek, az nem esik jól. :( Az én kocsim még nem gyulladt ki hála az égnek, de volt olyan korszakom, amikor éreztem rá késztetést, hogy felgyújtom, bezúzatom, stb.
Dévid07-05-2012 08:41:13 // 22565
Köszönöm szépen én is, volt szerencsém már olvasni, régebben is, és a napokban is, csak nem tudtam összekötni hirtelen a névvel és a lentebb olvasható diskurzussal. :)
ystuc07-05-2012 07:43:19 // 22564
Hmm, hmm...
Piritu - 1.000.00006-05-2012 20:39:20 // 22563
Csak, hogy ne kelljen sokáig keresgélni a Cartársaknak.
Ja és a Himnusz itt hallható/látható :-)
Föckös06-05-2012 20:35:26 // 22562
ja téényleg :-DDDDDDDDDDDDD
Föckös06-05-2012 20:10:38 // 22560
na akkor majd annak is nézz egyszer utána, hogy ki alkotta, és milyen ihletésből ;-)
(van köze a kigyulladt 75öshöz)
Dévid06-05-2012 13:24:22 // 22559
Nem egyszer, sőt sokáig csengőhangom is az volt. Kicsit kinőtte magát már a családias méretből az Amore, és sajna ezek a hátulütői a fejlődésnek, hogy már nem ismer mindenki mindenkit. Pedig az utóbbi 4-5 évben elég sokat lógtam itt fenn, és évente több nagyobb találkozón és több kisebben is részt vehettem (néha OFF autóval, mert az enyém nem a legüzembiztosabb volt a mezőnyben).
Föckös06-05-2012 08:43:34 // 22558
az volt az volt! ;-) de azért aaz Alfás himnuszt csak hallottátok már?
Dévid05-05-2012 22:19:13 // 22557
Amúgy 2006.12.17-én még nem voltam Amore tag, még Alfám sem volt. Csak később hallottam, hogy valakinek leégett a kocsija, és hogy mennyire összetartó volt a közösség. :)
Dévid05-05-2012 22:08:29 // 22556
Ne haragudj, bizonyára gyerek vagyok, de nem tudom kinek égett le a 75-öse. Bocsánat hogy egyáltalán ilyen hiányos tudással be mertem ide regisztrálni, sőt néha még hozzá is szólok némely témához. :(
Föckös05-05-2012 22:06:03 // 22555
csak kukkantsd meg Rolibaba autóját, 2,0 tsből lett 2,0 turbo fiat coupe motorral.
egyszer kipróbáltam, hát visszafejlődésnek nem nevezném...
Föckös05-05-2012 22:02:56 // 22554
komolyan nem vágjátok, hogy ki az az ember akinek leégett a 75öse????

gyerekek vagytok :-))
Dévid05-05-2012 21:32:54 // 22553
Jó-jó! Azért volt ott a smiley. :)
Szabeee05-05-2012 21:28:34 // 22552
jó-jó én sem, azért tettem idézőjelbe :)
Dévid05-05-2012 21:28:11 // 22551
Én nem vitázom. :)
Szabeee05-05-2012 21:24:35 // 22550
na mindegy, de ez felesleges "vita" hiszen a 156 gyártását nagyon rég befejezték, a 2.0 20vt-t meg szintén nem mostanában gyártották a coupéba :)
Dévid05-05-2012 21:22:35 // 22549
Én ezt nem tudhatom, még turbos FIAT-om nem volt.
Szabeee05-05-2012 21:15:53 // 22548
ezért írtam, hogy benzinmotor..... mert szerintem azt a 2.4 20v JTDm motort nagyon is eltalálták....
de azért elképzelhetőnek tartottam volna akkoriban is a 2.0 20v turbo motort, ahogy a TS-nél is... Fiat blokk, Alfa hengerfej (vagy nem így van?) :)
Dévid05-05-2012 21:02:53 // 22547
Tettek bele 5 hengeres turbos motort, 2.4 mJet 20V-nek hívják, és kis piszkálással tud az is 220 lovat. :)
gekki05-05-2012 20:50:44 // 22546
az egyik cimbinek 2,5 V5-os 155-öse volt amibe beleműttetett egy 2,0 V6 túróst egy 164-esből, kicsit még piszkálva is volt...
azóta eladta az új tulaj itt is fent van, ha jól emlékszem korábban egy 75-öse volt ami leégett utána vette meg a cimbi paripáját...
cimbi azt mondta, hogy a turbó kapcsolásáig picit erőtlenebb volt (ami érthető) utána viszont kajak volt :)))
Gyalu05-05-2012 17:10:18 // 22545
Egy szívó motor teljesen más mint egy turbó. Ott a 2.5 v6. Nincsenek benne a csiliókat érő extrák, még is kedvelik, lehetett volna egy tudbó 2.0 a palettán:)
Na majd meglátjuk mi lesz ebből az egészből. A gondolat rég megszületett, a tervek most vannak készülőben, a malac persely beszerezve :)
Szabeee05-05-2012 15:59:49 // 22544
igen, ezzel egyet értek, viszont a GTA extrái mellett elfért volna szerintem, a GTA a csúcs, ez pedig olyan "játszó" autó, de ez már egy halott téma, már csak garázsokban készülhet 20vt 156 :))
.......................05-05-2012 15:39:02 // 22543
Csináltak egy jobbat
156GTA
Szabeee05-05-2012 15:31:05 // 22542
szerintem alfáéknál elb@szták, amikor nem tettek bele 5 hengeres, turbo-s motort 220 LE-val, 156-ban a legerősebb soros benzinmotor a 2.0 JTS 165 LE teljesítménnyel.... ha jól tudom. nagyon alfás gondolat lett volna egy 2.0 20v turbo
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.