Forum >> Autóvásárlás

Satti01-01-2010 14:22:42 // 21603
Ezek a tények, nem amit én gondolok, általánosságban a kis benzines autókat keresik jobban a használtban, mivel ez a munkám, tudom, mit beszélek. 2009-ben egészen pontosan 154 db autót adtam el, ebből nagyjából 30% volt a diesel. Ks és alsó középkategóriából, am a jobban fogyó fajta, általában a benzinest veszik meg, persze a nagy átlag, nem s megy sokat évente.
Ferke01-01-2010 14:22:03 // 21602
Miért kerülne többe felújítani egy jtd-t, mint egy nem jtd-t??:))

Apropó, pont ezen gondolkoztam minap: írta már itt valaki amore-n, hogy beállt a jtd-je? Főtengely, dugattyú, csapágy, bármi??? Próbáltam visszakeresni, de nem találok ilyet. Komolyan kérdem, kíváncsi lennék....
Ferke01-01-2010 14:21:43 // 21601
Csak azt ne mondd, hogy kapkodnak érte!!!)))
ystuc01-01-2010 14:20:24 // 21600
Neked mennyi van most benne?
Wickey01-01-2010 14:19:56 // 21599
jaja, 300ezernél nekem is kikönyökölt egy MAP szenzorom, de kaptam egy bontottat ajándékba, kész pénztemető :D
ystuc01-01-2010 14:19:34 // 21598
És mellé sokkal többet is eszik... :-D
Az is rétegmodell szerintem.
ystuc01-01-2010 14:18:26 // 21597
Hát, azért egy felújítás még bőven odébb van... 134000 km van benne, 117000-er vettem. :-)
Wickey01-01-2010 14:17:55 // 21596
nem meglepő. A modern dízel sokkal rizikósabb, mint a régi csettegők. Beléjük tekernek 3-4-500ezer km-et, majd rádsózzák elsőtulajos 79ezer km-el, és csodálkozol ha szétesik.

Egy 1.2-es benzines 2-es puntó meg elmászkál ugyanúgy 5-6 literrel (előváros-város) mint egy 1.9 8V jtd, igaz nem rakéta, de egyrészt gyorsabban be is melegszik mint a dízel, másrészt meg nem egy agyonkomplikált a motorja :)
Satti01-01-2010 14:17:37 // 21595
Ez sem teljesen igaz így, mert a komoly benzinesek drágábbak újban is, mint a dieselek.
Nem csak az Alfában, hanem úgy általában.
Most s árulunk pl. egy Mondeo 2.5T-ét, ami új korában drágább, mint egy 2.0 TDCi és még most s ugyanannyi az ára, mint egy hasonlóan felszerelt dieselnek.
Ferke01-01-2010 14:17:19 // 21594
Na igen, fellendülőben van az ország, egyre inkább mindegy az embereknek a fogyasztás. Most is csak 20ft-ot emelnek a benzinen. Ezt Te sem gondolod komolyan:))))))
Lassan már nincs ismerősöm, aki ne adta volna el a benyás autóját:((
Ferke01-01-2010 14:15:51 // 21593
Na de mire gondolsz?? Egy ilyen 156-ban amikor már 300ezer van benne, azért az alkatrész ára sem ugyanaz, mint fiatal korában.
2 éve 100ezer volt egy lendkerék, most meg a fele.
Azzurro01-01-2010 14:15:22 // 21592
Van egy autókereskedő barátom aki ugyan ezt mondta nekem.
Satti01-01-2010 14:14:21 // 21591
300 ezer, vagy több km-re gondoltam.
Azzurro01-01-2010 14:13:52 // 21590
Ez teljesen normális, és természetes.De idővel mennyit költesz majd a vasara, ha ilyen sokat használod??Tény hogy ezek a JTD, JTDM, motorok többet bírnak, mint a benzinesek, de ha költeni kell rá, vagy felújítani, akkor már lehet amit megspóroltál rá költöd.
Satti01-01-2010 14:13:20 // 21589
Használtban mostmár egyáltalán nem könnyebb eladni a dieselt, nem keresik már annyira, ezzel nap mint nap találkozom, inkább a kis benzineseket keresik.
Ferke01-01-2010 14:11:28 // 21588
Mire gondolsz? Enyémben most van 210e. Vesztességmérésnél gyári értéket hozott. Veztengely összes bütyke gyári méreten. Hol kell többet költsek rá, áruld el, mert akkor elkezdek spórolni!:)))
ystuc01-01-2010 14:09:52 // 21587
Csak a kereslettől függ. De a dieselek mindig is drágábbak voltak alapból.
Ferke01-01-2010 14:09:48 // 21586
Ezen szerintem hülyeség agyalni, ahogy Ystuc is írja, ez duplán kárpótol: ugyanannyival többért is adod el, ráadásul könnyebb is eladni a dízelt.
ystuc01-01-2010 14:09:15 // 21585
Mióta az SW van nekünk, ugyan annyit költünk üzemanyagra, de kétszer annyit autózunk.
Satti01-01-2010 14:08:11 // 21584
Ez így van, csak egy bizonyos km után többet is kell sajnos rákőlteni.
Sok km-el nem szabad megvenn lehetőleg.
Azzurro01-01-2010 14:07:48 // 21583
Szerintem egy jó benzines autót is el lehet adni hasonló áron.De tényleg jót!!!!
Ferke01-01-2010 14:07:43 // 21582
Ez igaz, de ennek mi köze a dízel/benzines kérdéshez? Vagy egyáltalán az autóválasztáshoz?:)
szasza(SW)01-01-2010 14:07:40 // 21581
Egy kis üzemanyag számolás durván!:)

61 literes tanknál Egy tank benzin 61x320=19520ft
61 literes tanknál Egy tank gazoil 61x300=18300ft
különbség 1220ft
Disel kb 7 literes fogyival 61 literel 871 km megy el
Benzines 10 liter fogyival 61 literrel 610 km megy el
különbség 261km ez benzinesnek+26 liter benzin,hogy azonos km legyen.
26 literx320=8320ft
egy tanknál a dizel sporolzt1220+8320=9540ft-ot
Ez durván van számolva,de ez egy tank ebből szerintem futi pár drágább alkatrészre is:)
Satti01-01-2010 14:06:15 // 21580
Attól függ, mint ahogyan az előbb is írtam, hogy mennyit autózol, mert van, aki 10 év alatt megy 100 ezer km-et.
Viszont mondjuk évi 5000 km-nél, a megtakarítás csak, 40-45 ezer Ft/ év.
Amennyben a dieselt nagyjából 200 ezer Ft-al többért veszed meg, akkor 5 év kell, míg egyáltalán nullára jössz ki, persze több év km-nél már más a helyzet.
Azzurro01-01-2010 14:06:12 // 21579
Én nem megyek évente 10.000Km-er nél többet.Viszont ha esetleg nem fogyasztana ennyit, akkor lehet hogy többet használnám.Most van egy kis Marutim amit használok mindennapi használatra.
Azzurro01-01-2010 14:03:15 // 21578
Nekem ez nem mond semmit, mivel ugyan úgy néz ki mint egy másik autó kereskedés.Biztosan kintről való.
ystuc01-01-2010 13:59:30 // 21577
De később ugyan ennyivel drágábban lehet eladni is...
Azzurro01-01-2010 13:57:45 // 21576
Az viszont nem kevés pénz.
Wickey01-01-2010 13:57:15 // 21575
ez akár jó is lehet, de érdekelne, miért van rajta P-s rendszám, meg miért áll Kecskeméten egy kókler váci autókereskedés weboldalának címével a hátán?
Satti01-01-2010 13:56:32 // 21574
A gazdaságosság akkor igaz, ha sok, vagy legalább 20 ezer km-et tesz meg vki évente, mert pl. évi 5000 km-nél abszolút nem éri meg, mert egy diesel egy adott évjáratban, azonos felszereltséggel általában 200-300 ezer Ft-aé többe kerül és az csak bizonyos km megtétele után térűl meg. Abban az esetben, ha alkalmi, a benzines árán sikerűl megvenni a dieselt, akkor jó.
Azzurro01-01-2010 13:55:28 // 21573
Én úgy gondolom állapot függő az egész.Láttam én már olyan 4-éves autót is amit nem cseréltem volna el egy 15-évesért.
Wickey01-01-2010 13:54:32 // 21572
Nem. Semmivel nem drágább szervizelni a dízelt. Szerintem. Mer' az enyémet nem volt drágább szervizelni, mert nem könyökölt ki turbóm meg nem volt gondom az üa. rendszerrel :-) mint ahogy sokan másoknak se. Ugyanúgy sok embernek nem csapágyas a TS-e, de láttam már csomó kikönyökölt TS blokkot is. Szóval tudja a fene. Mindkettőbe bele lehet nyúlni gazdagon. Viszont a dízel százezer kilométerenként kábé 5-700ezerrel iszik kevesebbet.
Azzurro01-01-2010 13:52:41 // 21571
Íme most ezen gondolkodóm:
Alfa Romeo 147 JTD
ystuc01-01-2010 13:52:37 // 21570
Az, hogy mennyibe kerül egy alkatrész, az egy dolog. Az meg, hogy mennyire sűrűn kell, az meg egy másik. Tőlem lehet drágább, ha ritkán kell... :-)
(Legalábbis eddig ez a tapasztalat...)
Ferke01-01-2010 13:51:06 // 21569
Hááát, a leírtak alapján nekem pont úgy tűnik ki, hogy gazdaságosabb:) Mármint szervíz szempontjából. A tankolásról már ne is beszéljünk:))
Azzurro01-01-2010 13:50:03 // 21568
Igazából mint autó nekem is jobban tetszik a 145-ös, mint a 147-es, csak azt gondolná az ember, hogy újabb nincs vele annyi gond.Nekem a 145-el, így hogy teljesen helyre lett hozva, vagyis költöttem rá rendesen, nincs vele gondom.De szinte minden ki lett rajta cserélve. :-((((
Satti01-01-2010 13:42:53 // 21567
Ez egy örök dilemma, a 145/146 az nagyon el lett találva, a facelift meg pláne, nekem 147 után volt 145 SE és meg kell mondjam, összességét tekintve jobbnak találtam, kevésbé igényes, mint a 147 és ráadásul még mindig dögösen néz ki.
Azzurro01-01-2010 13:33:39 // 21566
Nagyon korrekt elemzés volt.:-)))Nagy a rizikó faktor.nekem még soha nem volt disel-em, így csak az írtakra tudok alapozni.De nem igazán tűnik így első olvasásra sokkal gazdaságosabbnak, mint egy benzines.Akkor a gázolajon és a ízzítón megspórolom a többin meg oda fizetem???
Azzurro01-01-2010 13:27:13 // 21565
Nem bátorítasz sok jóval.Ezek szerint minden sokkal drágább a 147-nél.Akkor mivel járok én jobban????Drágább az autó vételára, és még a fenntartása is sokkal több.
Lehet hogy maradok a 145-nél?Nagy kérdés.:-)))
Satti01-01-2010 13:05:21 // 21564
A magasnyomású az talán "sosem" döglik be, persze a normális használat mellett és a legfontosabb a jó minőségű gázolaj.
Wickey01-01-2010 13:03:28 // 21563
vezérlés szett 8k-val drágább, vízpumpát mindkettőnél illik cserélni ilyenkor. LMM bedöglik, nagynyomású ritán. Mondjuk rossz LMM-el jobban elvan a jtd mint a ts. Turbó ritán, csak hülyegyerekéknél. egy-két szenzor, vákuumszelep jeladó ittis ottis előfordulhat. 8 gyertya nincs, van helyette 4 vagy 5 izzító 3-4k/db áron. Cserélni max. 100-150ezrenként kell, sűrűbben nem. Vezmód nincs, hengerfej probléma nincs, kikönyöklő hengerfej és csapágyas főtengely nincs. 147 156 futómű zsebbenyúlós, fék, kerékcsapágy zsebbenyúlós. Kábé ennyi. :)
Satti01-01-2010 13:03:03 // 21562
Pedig a 145/146 esetében általában szinte minden kevesebbe kerül, mint a 147/156-nál.
Poló01-01-2010 12:56:02 // 21561
Futóműnél zsebbenyúlósabb a téma, mint a 145-nél. A motor is költségesebb szerintem. Mondjuk itt nincs 8 gyertya... Termosztát ezeken is szarok, az azt hiszem valamivel drágább. Ha a turbó megdöglik... Ha a magasnyomású megdöglik... LMM ugyanúgy megdögölhet. TS-nél ott van a vezérlésmódosító, amit én még sosem cseréltem. Ha jól tudom, akkor a vezérlés csere is valamivel többe kerül a JTD-nél.
Azzurro01-01-2010 12:51:29 // 21560
Bármi féle kopó alkatrészre gondoltam.Mivel azért a 45-höz nagyon drága minden.
Satti01-01-2010 12:48:53 // 21559
Konkrét árakról kérdezd mondjuk, Erhard-ot, de amíg nem kell belemélyedni egy felújításba, addig nem kerűl sokba.
Azzurro01-01-2010 12:44:46 // 21558
Milyen alkatrész árai vannak egy 147 JTD-nek??Remélem nem olyan költséges mint a TS mociké, vagyis 145-é?
Mike.01-01-2010 11:25:47 // 21557
1 milla??? :-O
Nem gyenge ár! Vagy ehhez ad még egy hajó testet is akkor okés. :-)
Don Gombóc31-12-2009 21:09:18 // 21556
BUÉK mindenkinek !
Ha valaki nem autót vásárolna, hanem motort a hajójába, akkor itt található egy kitűnő erőforrás, és nem is lesz típusidegen. :) Az ára sem roszz. :)

http://www.hajoeladas.hu/index.php?oldal=kerdes&id_classifieds=15074&session=null&off=motor
Azzurro31-12-2009 19:51:58 // 21555
Az még tényleg nem sok!Én sokkal többet mentem már vele, motor felújítás után. :-)))
szasza(SW)31-12-2009 19:42:05 // 21554
Csak városozok ezért még nem sokat kb 300 km van most benne.:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.