Forum >> Autóvásárlás

Grando05-11-2008 10:31:21 // 14752
Arról nem is beszélve, hogy a katalizátort a mérés után azonnal is ki lehet szerelni.
Ferke05-11-2008 10:30:43 // 14751
Ezen sztem nem kell fennakadni, rengeteg olyan autó fut, amin nincs kat és van zk. Ettől még a tulaj nem feltétlenül felelőtlen, és ez az autónak sem árt. A környezetnek is sokkal többet árt egy xarul belőtt motor, vagy egy rossz lmm, vagy bármi.
Mint tudjuk, a zk egy adóról szól, nem a környvédelemről.
Longman05-11-2008 10:30:02 // 14750
Én nem szólnék bele ebbe a kálváriába, de a kártyást inkább ne erőltesd! Azt hagyd ki az egészből, sztem jobban jársz! Egyébként nem is tudod megfogni, mert ő előfeszi az akkori mérési eredményeket, amik megfelelőek, és mossa kezeit. Mert a mérési eredmények biztos hogy jók, máshogy nem írhatja meg a kártyát. Az más kérdés, hogy esetlegesen nem azt az autót mérte le. De ezt bizonyítani nem tudod, és ne is akard, mert a ződkártyások kemények :), és nem a bíróságon fogják utólag a kavarást elintézni veled!
Trombozis05-11-2008 10:29:45 // 14749
Szerintem kell. :-)
De csak én szerintem. Néha otthon hagyom a papírokat én is. Tőlem kérték a mellényt, amikor megállítottak, mondjuk megnézni nem nézték, csak annyi volt, hogy a táskába van minden? Válasz: Aha. Oszt ennyi.
Csak nem tudom mennyi mellény kell. :-)
Poló05-11-2008 10:23:58 // 14748
Úgy tudom, pályán kötelező a mellény.
admirális05-11-2008 10:22:15 // 14747
Mindkettő.
Trombozis05-11-2008 10:21:37 // 14746
Akörül vettem én is.
Trombozis05-11-2008 10:21:06 // 14745
A mellény? Vagy az ellenőrzés? :-)
Poló05-11-2008 10:19:55 // 14744
Új autóhoz adtak, igaz kifizettették velem, meg sem kérdezték, hogy kell -e vagy sem. 6.000 Ft volt, egy táska, mellény, elsősegély doboz, izzókészlet, háromszög.
admirális05-11-2008 10:17:30 // 14743
Ez már Magyarországon is kötelező?
Trombozis05-11-2008 10:15:51 // 14742
Csak azért kérdezem, mert mi van, ha zöldkari után kerül le a katalizátor? :-)
alfa15605-11-2008 10:13:42 // 14741
Az még egy másik menet lesz. Azzal egyenlőre nem is foglalkoztam.Annak a lényege az , hogy nincs rajta kat. és van zöldkártyája a kocsinak. Nemtom aki csinálta rá mit szól ha bizonyitást nyer hogy igy adott rá kártyát stb.Mondjuk ez most a kisebbik problémám.
Trombozis05-11-2008 09:58:24 // 14740
De a mellényt akkor is ellenőrizni kell indulás előtt, ha nem a te autód.....meg a papírokat is.....
Trombozis05-11-2008 09:54:08 // 14739
Haverom beleírta és ügyvéddel pecsételtette. Mondta neki ne hozza vissza, ha valami baja is lesz. Telefonkártyát el is dobta (mondjuk cím az adás-vételin rajta van :-))))
Van ilyen is. :-)
Otto05-11-2008 09:43:45 // 14738
Apám egy barátjával elment venni egy Bravat, hazafelé megállt a vas ott is.Telefon vissza, megegyeztek, hogy hazahozzák, szétszedik itthon és megnézik mi a bibi.
Másnap megvolt a műtét, csapágy volt ott is nem kicsit.Az eladó mindjárt az elején kijelentette, hogy ő fogja állni a javítást. Azon a héten postán érkeztek a szükséges alkatrészek...
Ez korrekt hozzáállás! Szerintem!
Trombozis05-11-2008 09:32:19 // 14737
:-) Hehehehe
Tetszett a szöveg.
Trombozis05-11-2008 09:04:09 // 14736
Az, hogy derült ki, hogy fekete a zöldkártya?
Erhard 242 (Pure Energy)05-11-2008 08:31:34 // 14735
ez egy kicsit más helyzet...én egyszerűen vissza vittem volna az autót
alfa15605-11-2008 08:11:09 // 14734
Köszi a leirtakat igen elinditjuk az ügyet hacsak nem jelentkezik az eledó. Itt is mokeres volt a motor mert a szakszerviz már ezt irta le a látottak alapján. Köszi Üdv.
kru05-11-2008 05:52:16 // 14733
Másik: Tavaly beszart a főtengely jeladóm (?asszem az volt?). Akkor ezek szerint azt a kereskedőnek kellett volna állnia??


Várj, nem arról van szó, hogy fél évig a vásárlás után semmi baja nem lehet az autónak!
Szájmon által leírt eset frankón megvilágítja a dolog lényegét. És azt is, hogy ettől még futhatsz a pénzed után, ha a másik fél elzárkózik. (Vagy hosszú évek pereskedése és ki tudja milyen eredmény.)
:Szájmon:QV:147:GT:05-11-2008 03:39:06 // 14732
Ja még mielött bárki is azt írná h egy motorról a hangja alapján meglehet állapítani h csapágyas e vagy sem annak közlöm h nem vagyok autószerelő és egészen nyárig nem tudtam h milyen a hangja egy csapágyas motornak!!!!!
:Szájmon:QV:147:GT:05-11-2008 03:32:19 // 14731
Én mint azt már korábban is írtam itt az amoren, most nyáron jártam szinte ugyan így....:(( ezért maximálisan át tudom érezni, a helyzeted...
SŐT!!!

Június végén vettem a 147-esem Metacarpus tagunktól abban a tudatban, hogy tipp-topp a gép...
Sajnos elkövettem azt a hibát, hogy nem vittem el átvizsgáltatni egy szervizbe, hanem megbíztam az eladóban és elhittem azt a sok szépet amit a gépről állított...

3nappal a vásárlás után, zöldkártyáztatás közben hívták fel a figyelmem a szerelők, h egy bizonyos fordulaton nagyon beteg hangja van a motornak! Valószínűsítik, hogy csapágyas...

Rögtön hívtam a kedves eladót, aki mint kiderült az adás-vétel előtt elfelejtette közölni, hogy az autó korábban vezérműszíj szakadásos volt, valamint 2hónappal korábban az autóban főtengely csere történt illetve teljes csapágysor csere, ami még haggyán lenne de egy bontott főtengelyt raktak az autóba....

Ok, mondom "semmi gond"... menjünk vissza ahhoz a szerelőhöz aki csinálta és az csinálja meg újra, hisz a törvény szerint az elvégzett munkára és a beépített alkatrészekre garanciát kell vállalni...

Szét is szedték a kocsit majd a hibát feltárva nevetséges indokokkal közölték h nem csinálják meg garanciába sőt ha fizetek akkor sem csinálják meg még1x mert nem tudják!!!!!!
Mint kiderült a szerelő az eladó haverja..számla pedig nincs az állítólag 400ezer Ft-os szervizről!!

Így tréleren ment át a kocsi az én szerelőmhöz ahol megállapították, hogy a
bontott főtengely deformált volt ezért verte szét a vadonat új csapágyakat....( az előző szerelő beismerte h nem vizsgáltatta meg a bontott főtengelyt mert az eladó sürgette őt h minél előbb kell neki a kocsi és csak rakja össze)
Továbbá a vezérműtengely egyik bütyke hiányzott, valamint a hidrótőke is sérült volt..
A kipufból menetközben időnként kékes fehér füst jött ki és még további hibák kerültek elő amik utaltak a kontár munkára.

Mindennek a szakszerű javítása "baráti áron" számlával 300ezer Ft!!!!!
+10ezer a tréler!!

Próbáltam volna peren kívül megegyezni az előző tulajdonossal, de hirtelen érdekes módon elérhetetlen lett minden vonalon...emailekre pedig nem válaszolt...

Felvettem a kapcsolatot az ügyvédemmel és minden ilyen ügyekkel foglalkozó intézménnyel ugyanis rejtett hibára vonatkozó garancia magánszemélyek esetén is van!!!
Csak sokan rossz helyen keresik, ugyanis nem a Fogyasztóvédelem szabályozza hanem a Polgári Törvénykönyv!!!!
Nagyon nagy eséllyel megnyerhető hisz nem egy bonyolult per...
Adva van egy törvény ami a rejtett hibára vonatkozik....és adva van egy autó ami független szakértői véleményekkel bizonyíthatóan rejtett hibával rendelkezik....ennyi...
Fellebbezni lehet csak nincs értelme...

Ellenben sajnos nálam megállt a dolog az ügyvédi felszólítás postára adása közben...:((((
Miután külföldön élek nekem minél előbb kellett a kocsi és semmi időm nem volt pereskedéssel foglalkozni így mérlegeltem és inkább lenyeltem a szervízszámlát!!:(((

Más esetben tuti h postára került volna a levél és azt tanácsolom Neked is h mindenképp vágj bele ha nem tudtok másképp megegyezni....
Xixo05-11-2008 03:23:03 // 14730
Kérdés:

Mi van akkor, ha én számlákkal tudom bizonyítani, hogy szakszerűen karban volt tartva az autóm. Olajcserék, vezérléscsere, átvizsgálások, blablabla...
Akkor is az én felelősségem lenne? Tök hülye vagyok a kocsihoz, ezért hordom szervizbe. Innentől kezdve nekem mit kéne tudnom az állapotáról??

Másik: Tavaly beszart a főtengely jeladóm (?asszem az volt?). Akkor ezek szerint azt a kereskedőnek kellett volna állnia??
Xixo05-11-2008 03:10:51 // 14729
Ne haragudj, de ez se igaz. Itt van az én kocsim. Mikor vettem, körbemértem, mindenütt rendbe volt. De a jobb hátsó sárvédő meg volt húzva, lefújattam. Mostanra annyi parkolásos, kavicsos biszbasz van rajta, hogy elkelne egy telifény. De pont ezért (meg anyagi okokból) nem merem megcsináltatni, mert utána hallgathatnám a vevőjelölttől, hogy körbe volt törve.... Pedig nem.
kru04-11-2008 23:16:10 // 14728
sztem nemigen lehet ezzel mit kezdeni, nem ismerem a pontos tényeket, de sajna a vevőnek be kell kockáztatni egy kicsit használtautó vásárláskor. Az eladó nem lehet tökéletesen tisztában mindennel ami csak a motor megbontása után látszik. Sajnos ez benne van a pakliban, valszeg én sem akarnék beszállni a javításba, ha most eladnám a kocsit és másnap hívna a vevő hogy eldurrant valami a motorban. Mert legjobb tudomásom szerint minden rendben van vele. Akkor most én is egy szemétláda vagyok

az egy dolog, ellenben sajnos ez ügyben mégis a törvény a vevőt védi, ha bizonyítható, hogy a hiba nem az adásvételt követően keletkezett és millió egyéb tényező, ami az ügyvédeken múlik.
de sok múlik azon, hogy mit mondasz a vevőnek.

egyébként valószínű ott a lényeg, ha van valami csinga az autóval, te azt eltitkolod és előjön később, akkor sajnos a te tárcádra megy, de még akkor is, ha nem is titkoltad el, nem is te gányoltad össze, nem is tudtál te sem róla, hanem te is így vetted.

pl. egy váltót mondjuk összefaragnak úgy, hogy kb. megy, majd széthullik, szétszedve látszik és bizonyítható, hogy korábban nem szakszerűen lett megjavítva, akkor bukta.

de észre kell venni, hogy "bizonyítható, hogy korábban nem szakszerűen lett megjavítva" az eléggé patt helyzet, mert honnan tudod,
megvette, másnap meggyilkolta, vett bontóban valami szart, összefaragták, most meg rám akarja verni, ugyan már - szóval így.
kru04-11-2008 23:09:34 // 14727
bizonyítja, hogy a vásárlás előtt is fennállt már a hiba és nem nálad keletkezett.

elírtam, persze... szóval
a vásárlás előtt is fennállt már a hiba és nem nála (=vevő) keletkezett.
kru04-11-2008 23:07:12 // 14726
Van szavatosság, ami magánszemély esetén is áll. Írhatsz bármit az adásvételibe, nem tudod kikerülni. Más kérdés, hogy mire vonatkozik...
Ahogy Bandi bá írta, ott a bizonyítási kényszer annak részéről, aki indítja az ügyet. Ha eladsz egy autót és valami történik vele (fél év egyébként, ha jól tudom a szavatosság elméletileg), akkor kell fizetned, ha a vevő aki előáll, bizonyítja, hogy a vásárlás előtt is fennállt már a hiba és nem nálad keletkezett.

Hogy ismét Bandit idézzem, ezt bizonyítani egy használt autónál elég nehéz ügy, főleg akár hetek/hónapok múltán.

Namost ebben az a szívás, hogy általában jóérzésű ember a háta közepére sem kívánja, hogy egy pert akasszanak a nyakába és ő vagy a ügyvédje járjon állandóan pereskedni.

Amúgy ha meg is nyeri a vevő a pert, akkor nem követelhetnek az eladótól irreálisan magas térítést, hiszen az eladó kárára nem hozhatja a vevő az eladás előttinél jobb állapotba a gépet. Most itt már én sem tudom a részleteket, de pl. nyilván számít az amortizáció és nem fognak mondjuk egy új motor árát elkérni, ha az szétmegy, stb.

Egy szóval nehéz ügy, nehéz bármit is bizonyítani, szerintem mindenképp az a jó, ha mindkét félnek normális a hozzáállása és megegyeznek.
Ad abszurdum pénz vissza.


De pl. simán el tudom képzelni, hogy úgy adod el a gépet, hogy felhívod a vevő figyelmét, hogy első útja egy szervízbe vezessen full vezérlés, szíjak, stb. cserére, mert az ördög nem alszik. És ha nem ment oda, akkor utána hivatkozhatsz rá, hogy te szóltál és ennek ismeretében alkudtátok ki az árat.


Én így tudom ezt az egészet.
Erhard 242 (Pure Energy)04-11-2008 22:44:43 // 14724
mert vannak még normális eladók is Sattin a szőke manager nepperen kívűl is :DDD cső folyamatban!!
Tresor04-11-2008 22:40:56 // 14723
Eddig minden Alfámat úgy vettem én is, megtetszett, kipróbáltam, elhoztam. Semmi átnézetés, rá is csesztem az előző 2nél. Most úgy látszik, ez bevált, semmi probléma eddig. Ha netán lesz, gyúrok egy picit, aztán leverem a volt tulajt, mint Süsü a cölöpöt! :-D
Liquid04-11-2008 22:22:45 // 14722
látom megint volt némi adok-kapok :)

sztem nemigen lehet ezzel mit kezdeni, nem ismerem a pontos tényeket, de sajna a vevőnek be kell kockáztatni egy kicsit használtautó vásárláskor. Az eladó nem lehet tökéletesen tisztában mindennel ami csak a motor megbontása után látszik. Sajnos ez benne van a pakliban, valszeg én sem akarnék beszállni a javításba, ha most eladnám a kocsit és másnap hívna a vevő hogy eldurrant valami a motorban. Mert legjobb tudomásom szerint minden rendben van vele. Akkor most én is egy szemétláda vagyok?

Kíváncsi vagyok az ügy végére, mindkét felet nagyon sajnálom, valszeg én is pipa lennék alfa156 helyében...
admirális04-11-2008 22:00:03 // 14721
Nekem még van fent 1 évvel ezelőtti hídetésem képekkel az egyik oldalon, mert nem tudok belépni a saját jelszavammal... Ma kaptam rá egy érdeklődést, a beszélgetés ilyen tartalmú volt:
-Megvan még a kocsi?
-Igen, de nem eladó
-De kár, mert pont piros 156-ot keresek, de ritka, főleg a jó állapotú.
-Hát igen, könnyű aknára futni vele, de ha jól választasz, te is elégedett leszel.
-Értem... Na, biztos nem adod el?:)
-Biztos nem:)).



Remélem, nem tévedek, ha ezt dícséretnek fogom fel:).
Satti04-11-2008 21:50:37 // 14720
A kivétel erősít a szabályt, azaz Satti azaz Vass Attila, azaz Én!! :-))
Erhard 242 (Pure Energy)04-11-2008 21:44:19 // 14719
a szőke kimaradt :DDD
Mike.04-11-2008 21:43:33 // 14718
Korrekt használtautó értékesítő? ....áááá, olyan nincsen! :-)))
Mike.04-11-2008 21:42:31 // 14717
Na igen, főleg tőled voltak durva hozzászólások.
Nem értem, hogy miért kell valakiről így és ilyen véleményt mondani ismeretlenül?!
Satti04-11-2008 21:41:59 // 14716
De most tényleg baszki, enny erővel, akinek van elég vastag bőr a képén, az szarik bele, oszt annyi, nem is tudom, ezt hogy lehet, engem qrvára zavarna.

Egyébként a kis spéci sárgámra 2 nap alatt, már volt több hívás is, hiába, ami jó az jó, nem nehéz eladni.:-)
Buksi04-11-2008 21:38:14 // 14715
És a manager-en van a hangsúly? :-DDDD
András bácsi04-11-2008 21:29:26 // 14714
Mert te egy korrekt használtautó-értékesítő-manager vagy. :)))
Satti04-11-2008 21:23:09 // 14713
Azért az jó, hogy itt mindenki hallgatólagosan megegyezik abban, hogy az eladótól a vevő semmit nem követelhet, ha megvette, az ővé, az ő baja, vagy szerencséje, ennyi, ahhoz képest, pl. én is úgy éreztem, hogy vissza kell adjak pénzt, nem is keveset, pedig egyáltalán nem éreztem, hogy hibás lennék, sőt, egy szép autót adtam, amivel lehetett normálsan autózni, és annyi volt a baja, ami sok Alfának, és TS-nek főleg, ette az olajat, ami nekem nem nagyon tűnt fel, mert elég keveset mentem vele, egyébként meg szépen müködött, na mindegy, ez már a múlt, de ennyi erővel én is mondhattam volna, hogy bocsi, de ez az én megítélésem szerint, nem helyes megoldás.
Mindenesetre itt ahogy nézem, sokan eléggé beletörődve állnak a dologhoz, de ha vmi komoly probléma adódik, akkor igenis, az eladónak van felelősége, és fizetnie kell, ha nem is mindent, de vmit igen!!
ystuc04-11-2008 21:15:04 // 14712
Alánézés után a sérülésmentesként árult autóról kiderült, hogy a bal eleje csúnyán össze volt törve. Hozzáteszem ezek után sem ismerte el az eladó, hogy tényleg így van. De ez egy másik dolog. 2 szerelő (Alfa szervizben dolgoznak) nézte meg, és akkorát azért nem tévedhetnek. Valamint ömlött a turbóból az olaj, de ez is csak felemelés után derült ki. Ennyitől azért biztosabb, mintha meg sem nézem.
ALFI15604-11-2008 21:11:38 // 14711
Mitől biztossabb?Nem látsz bele.A km.órát annyira állítja amennyire akarja a szervízkönyvbe azt ír akkor mikor akar.Kivülről átméred az meg megmutatja,hogy volt e törve vagy nem.
alfa15604-11-2008 21:09:34 // 14710
Igen még aznap , de ő mossa kezeit.Ezért is ilyen a hozzáállásom. Természetesen hajlandó vagyok konpromisszumra ha esetleg más nem a lelkiismerete megszóllalna.
ystuc04-11-2008 21:08:17 // 14709
Na, itt követted el a legnagyobb hibát. Feltétlenül bízni kevés emberben tudok, egy idegenben, üzletkötéskor pedig fel sem merül bennem, hogy mindent elhigyjek. Így lehet, hogy nehezebben veszek autót, de talán biztosabb lesz a vétel. Persze utólag könnyű okosnak lenni...
ALFI15604-11-2008 21:05:39 // 14708
Ki hogyan.Én eddig mindig elmentem megnéztem megtetszett kifizettem azt mentem.A mostanit még ki se próbálta.Megnéztem.Törve,serülve nem volt,beindítottam kifizettem azt elhoztam.
Zsolt15504-11-2008 21:04:32 // 14707
Megértem, hogy ideges vagy, de beszéltél már az eladóval??? Nem lenne jobb személyesen megbeszélni, mielőtt belebonyolódnátok a pereskedésbe???
szabzso04-11-2008 21:01:50 // 14706
meg több a pénze ... bár az majdnem ugyanaz :)
ystuc04-11-2008 21:01:16 // 14705
Hát, az egy dolog, hogy a kocsi része, de ha nincs benne, rakni kell bele mellényt. Azért ez már eléggé szőrszálhasogatás.

A katalizátor más kérdés, az tényleg kell. Bár én legutóbb is úgy mentem el autót nézni (156 SW 2,4 JTD), hogy vittem magammal 2 embert, és emelőn megnéztük az autót. Végül nem is vettem meg, pedig ránézésre rendben volt. De felemelés után azért feltünt egy-két dolog...
szabzso04-11-2008 21:00:30 // 14704
Az én értelmezésemben (bár senki vagyok :D ) nem követelhet semmit sem a vevő az eladótól, mivel megtekintett állapotban veszi át és azt hogy vmi rejtett-elhalgatott hibája miatt kár keletkezik (esetleg) az autóban nem bizonyítható teljesen és szerintem nem is érdekel semmiféle hatóságot-szervet, kivéve ha baleset következik be, ami komoly személyi sérüléssel jár. Akkor esetleg ... Megérteni megértem a kártérítési igényét a cartársnak, de nem hiszem hogy átütő sikerrel járna. Sajnos a használt autót nagyon át kell gondolni, mert a lenti eset is benne van a pakliban sajnos! :(
alfa15604-11-2008 20:57:49 // 14703
Még egy mondat és tényleg részemről lezárva. Sok olyan dolog a szétszedéskor derült ki amit kiprobálás megtekintés után sem derülhetett volna. PL. nincs rajta katalizátor eleve kizárt a törvényben foglaltak szerint közlekedni vele. Látható javitott motor ragasztott tákolt illesztések a burkolat alatt, stb.A pályán még ahol ott maradtunk a rendőrség meg ált és pl. kérte az elakadás jelzőt mellényt stb. ami a kocsi felszerelése.Nagynehezen kimagyaráztuk magunkat és rohadt rendesek voltak annyit mondtak elég a maguk baja , legalább menjenek a korláton kivül , sok szerencsét a hazauthoz. Jól esett nemmondom.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.