Forum >> Autóvásárlás

BeeGee20-11-2012 17:47:11 // 32403
Na, azért ha Te sem gondolkoznál racionálisan, megvetted volna az első bontószökevény GT-t vagy 166-ot, nem? :)

"A boldogság amit adni tudnak, feledtetik a rossz dolgokat. ;)"
Szvsz egy FL2 156ot nem nagyobb boldogság vezetni, mint egy FL1 156ot. :)
pityke20-11-2012 17:47:07 // 32402
persze csak ugy ha én megyek ki megvenni és akkor az ora is valosat mutat :)
Grando20-11-2012 17:46:45 // 32401
Ahogy mondod. Ha venni kell, hát venni kell. ;)))
pityke20-11-2012 17:43:27 // 32400
azért nem minden kintröl hozott alfa szar pl. itthon elöbb szétrázodik egy auto és a futomü is 10 -szer annyit kap itthon mint kinn szoval én aztmondom elöbb vennék behozottat ...
BeeGee20-11-2012 17:39:49 // 32399
Igen, és az egy valós futást feltételez. Évi 30-35K tök reális, ahogy a Te példád is mutatja. De azzal ne ámítsd magad, hogy a más példány csak 100ezret futott. A legfiatalabb 156os is már a 8. évét tapossa, 2.4JTD-vel majdnem hogy kizárt, hogy havi egy ezrest mentek vele. Ugyanúgy bennük van a 300K vagy még több. Vagy egy másik autó az elejében.. Szerinted érzed a különbséget egy 150ezret vagy egy 300ezret futott 156-os futóműve, ülése, stb között a különbséget? Ugyanolyan gatyás mind a kettő, és ugyanúgy csodát tud tenni egy-egy új alkatrész mind a kettőben. Ezek gépek, csak éppen van lelkük, de az alkatrészek ugyanúgy cserélhetőek.
Szóval ha FL2es 156osban gondolkozol, az sztem teljesen hüjeség az esetedben, mert ugyanúgy egy 300ezer kilométereset fogsz kapni, csak becsapnak, vagy magad csapod be vele. És ugyanúgy megáll holnap után, mint ez. Csak ott nem tudod mi lesz a baja, a jelenleginél pedig lesz sejtésed, mert egy ideje szervizeled.
tipoatti20-11-2012 17:25:45 // 32398
Így van. Jómagam is hosszú évekig pont úgy voltam a fakormánnyal, mint a cartársnő... aztán a mostani nagyvadamnál jöttem rá, hogy nagyon jó!!!
Andy20-11-2012 17:14:13 // 32397
Alfa = munkaautó...

Kérem kapcsolja ki! :))))))
WarbiRunner (Gyuri)20-11-2012 17:05:53 // 32396
Munka autóról volt szó, oda azért kell némi racionalitás, nem? Bár sokak szerint eleve irracionális az Alfa munkaautó :-)
Abban azért igazad van, hogy nálam is erős érzelmi tényezők miatt maradt a 146...
Andy20-11-2012 16:53:03 // 32395
Ja, még annyit! Négy Alfánk van meg 1 Renaultunk. Mindet itthon vettük és mindet használtan. Mégsem haltunk bele, és a szerviz sem rogyasztott meg.
A dajcs, meg labanc kereskedő is csak ember, ők is trükköznek. Főleg ha török...
Andy20-11-2012 16:50:19 // 32394
Félelmetes mennyi racionális hülyeséget hordtok itt össze Alfákról. Mintha nem az örömért tartanánk ilyet! Ha most csöppennék ide, azt hinném ez a szutyukis vagy kopeles banda. Fogyasztás, meg szerviz, meg megbízhatóság...

Nagy luf@szt!!!

Ne hallgass senkire Kriszta! Ha úgy érzed hogy Neked kell egy 159 vagy 156 facelift, vagy egy Nagyvad, akkor nosza, vágj bele! Egyszer élünk vagy mifene! :)))

A boldogság amit adni tudnak, feledtetik a rossz dolgokat. ;)
.......................20-11-2012 16:32:37 // 32393
Sajna a mai használtautókínálat kizárólag kintröl behozott szutykokból áll Alfa téren,
én azt javaslom használd ezt addíg amíg megy,
aztán ha beadja a kulcsot végy egy fél éves raktárít,garanciával,
hosszú távon ez a legjobb ,
föleg ha munkaezköz!
WarbiRunner (Gyuri)20-11-2012 16:26:45 // 32392
Ilyen szempontból egy csónakban evezünk. Nekem is munkaeszköz, olyan nincs hogy szerelőre várunk. Voltam ezen a ponton én is, de nem bántam meg hogy nem erőltettem a cserét. Pedig csak egy 146-om van. Ha munkaeszköz, akkor azt is vedd figyelembe, hogy mennyi fenntartással, mennyit hoz. Nálam a 146 már megdolgozott az áráért bőven, igazából már ingyen van, ajándék minden km. Minek eladni amíg fillérekből fenntartható, és megbízható? Hacsak nem követeli meg a munkád az újszerű autóval megjelenés presztízsét, semmi értelme egy gondtalan autótól azért megválni, mert most még jó. Nem fizeti meg senki neked azt sem, ha jobb mint az összes itthon kínált hasonló korú 2.4-es. Ajándékba adod a gondtalanságot annak akinek eladod, de te ne feltétlen számíts ilyenre egy pár éves használt autótól sem. Hidd el, kisebbet buksz és nyugodtabban autózol, ha megtartod addig amíg stabilan működik. Alig ér valamit már a piacon az autód, köszönő viszonyban sincs a használati értékével. Nem lebeszélés akar lenni, csak hasonlónak érzem a helyzeted ahhoz amit én már ezerszer végiggondoltam. Nálam a megnyugatató megoldás az olcsó de jó, megbízható második autó lett. 500e-be van eddig, mégis nagyobb használati értéknek tartom mintha lecseréltem volna a 146-ot akár egy egy vadiúj 59-re. Mióta a TD (is itt áll (a hobbi Wartburg helyett) egyszer sem jutott eszembe az autócsere. A jtd megy szervízre, beülök a másikba és csinálom a dolgom. És egy pillanatra sem kell lemondani az Alfázásról sem :-) Ja és 350e van a jtd-ben, 12 éves...
Alfa GT-Csaba20-11-2012 16:05:21 // 32391
én15 nél cserélem max
.......................20-11-2012 15:49:27 // 32390
a Gt még 20 ezres ugye?
Alfa GT-Csaba20-11-2012 15:45:20 // 32389
Szervizekenek is meg kell élni valamiből :-)!!!! 30 ezrenként olajcsere 6-7 éves korára akkora kopás hogy elfogy a kompresszió és 5-6 száz ezerért generál!!
.......................20-11-2012 15:44:19 // 32388
szerinted?
felezni szoktam a mito nál 17500 km
a Breránál 15..10 ezer enként

de a szervíz 30e km ert ír
(a Mito 35eKm ert!!)
Piritu - 1.000.00020-11-2012 15:42:07 // 32387
Pedig annyi a gyári előírás.
gecsa20-11-2012 15:36:37 // 32386
ezt most a 12 olajcserére értetted?
nehogymá 30ezrenként cseréld az olajat!:)
.......................20-11-2012 15:05:10 // 32385
12*30 e km az =360ezer
az szép
.......................20-11-2012 15:04:34 // 32384
szerintem is,
amíg egy jól müködö kocsid van ne add el,
majd ja baja lesz,

semmi garancia,hogy ami fiatalab az jobb is
a müszaki állapot pedig nagymártékben függ a használat módjától is
pl:
városban kínozott diesel kontra csak autópályát látottal
nem lehet a km eket összahasonlítani ,nincs értelme
Ferke20-11-2012 14:44:16 // 32383
Hát, őszintén: igen:) Beegee-nek igazat kell adjak, ugyanis sokkal, de sokkal fiatalabbat kéne nézzél ahhoz, hogy garantáltan jobban járjál a km-rel. Most néztünk egy 159-est, amiben 130 ezer km van. Kinézetre reális, csak épp a 12 olajcserét nem ütötték ki...pöti feledékenység.
El kell fogadni, hogy mindegyikben több100 ezer km van. Sajnos a németek, hollandok sem hétvégi bevásárlásra használták ezeket.
Szerintem méresd be a csúcsokat, méress egy kompressziót (ez így megvan az átírás negyedéből) és ha rendben van, akkor használd tovább, mert nagyon bele lehet nyúlni a katyvaszba, ezt mindennapi tapasztalatból írom.
Tackry20-11-2012 14:38:44 // 32382
Mert tetszenek a faceliftes 156-ok.:) És mert kevesebbe kerülnek, mint egy 159, azaz reményeim szerint minimális összeget kellene ráfizetnem a mostanira, és mégis lenne egy fiatalabb autóm.:)
Tackry20-11-2012 14:37:34 // 32381
Megkérdezted és válaszoltam is.:) 322 ezer van benne és 10 éves. Most még rendben van, de havi 3-4-5 ezer kilométer kerül bele, tehát nálam keményen igénybe van véve. Nem szeretném, ha akkor kellene az eladáson gondolkozni, amikor már komoly bajok lesznek vele. Ha lesznek, mert lehet, hogy nem lesznek. De nekem ez a munkaeszközöm is egyben, ezért nem engedhetem meg magamnak, hogy ha 30-50-70 ezer kilométer múlva mégis jönnek majd a bajok, akkor hetekig le tudjak vele állni. Tudom, hogy csupa feltételezés, mi lesz, ha... De lássuk be, öregszik az autó és sok kilométer van benne, tehát a kockázat is egyre nő. Most még nincs baja, tele extrákkal, talán még el tudom adni ebből adódóan normális áron.:)

Szeretnék egy pár évvel fiatalabbat, ami remélhetőleg kevesebbet futott még, mint a mostani. Ennyire földtől elrugaszkodott gondolkozás lenne ez? :)
GTPeti19-11-2012 22:44:26 // 32380
(...pár hónapja. No meg azt, hogy ha mégis autót keres, No-ban nézelődjön.)
GTPeti19-11-2012 22:43:15 // 32379
Én is ezt tanácsoltam Krisztának. :)
WarbiRunner (Gyuri)19-11-2012 22:03:44 // 32378
Ez megszívlelendő tanács!
Tackry, ha az 56-oddal nincs gond, el ne add :-) Jól felszerelt, szép autó, "örökéletű" motorral. Valahol olvastam, hogy úgy lehet védekezni az eladás belső kényszere ellen, ha veszünk valamit az autóhoz. Egy kormányt, felnit, bármit amitől újabbnak, szebbnek, jobbnak érezzük. És olcsóbban megússzuk mint az autócserét.
Ha műszakilag rendben a gép, egy chiptuning pl jó ötlet lehet. :-)
Liquid19-11-2012 22:02:52 // 32377
mi baj van a mostanival? miért akarod eladni? Mert egy 166-ra illetve 159-re cserét még megértenék, de ha benne van a kalapban a 156 is az már fura kicsit.
BeeGee19-11-2012 21:37:16 // 32376
Múltkor már nem volt időm megkérdezni, de nem teljesen értem a csere mániádat :)
Ha van egy jól felszerelt, rendben lévő 156osod akkor minek akarod lecserélni egy ugyanolyanra? Hidd el, hogy a többiben is ugyanannyi méter van, csak nem annyit mutat az óra, cserébe kezdheted elölről a szervizelést, jön a para, hogy az előző tulaj mit titkolt el és milyen kókányolás derül ki. Kész bukta, és kb ugyanott leszel érzésre a végén.
A 159 még megérthető, de az is ugyanolyan félős...
ystuc19-11-2012 21:12:32 // 32375
Nekem 3 hónap alatt meglett. Igaz, ehhez kellett egy hirtelen feltűnő nagyon jó ajánlat is! :-)
GEORGE18-11-2012 23:37:01 // 32374
Ízlések és pofonok. :-) Egy Alfa, a valódi fakormánnyal az igazi :-) Sajnos a fabetétek a műszerfalon legtöbb esetben műanyagok, csak a kormány és a váltógomb a valódi fa.
Én vettem bőr kormányt a 156-ba, de 2 hónap után vissza raktam a fát. Szerintem sokkal jobb. Igaz a bőr kormány se a kukában végezte, mert beraktam a Mareába :-) Legalább ott is van egy kis Alfa "filing" :-)
Tartósságra fényévekkel jobb a fakormány.
Liquid18-11-2012 23:01:32 // 32373
egyetértek :) bár nem kizáró ok egyik sem, mert könnyen száműzhető
Tackry18-11-2012 22:45:59 // 32372
A mostani 8 hónap után lett meg, de már el is felejtettem, hogy ez ennyi nyűggel jár...
Tackry18-11-2012 22:45:21 // 32371
Aha... Köszönöm az ajánlatot, még megfontolom.:P
Tackry18-11-2012 22:44:58 // 32370
Fakormány, fabetét - mindegyiktől kiráz még a hideg is.:)
mizooo18-11-2012 17:56:36 // 32369
Fakormány legyen a legkevesebb, azt később le lehet cserélni. Amúgy az Alfák egyik legszebb pontja! A famintázatú betétekkel nagyobb baj van :)
GTPeti18-11-2012 17:48:52 // 32368
"Sosem volt ilyen jó autóm!" Like! :)
Hardy18-11-2012 17:44:16 // 32367
Megértelek. Én is így voltam mind a kettő vásárlásával. Több mint fél évig keresgéltem. Förtelem milyen állapotban vannak, és mennyire nem szervizelik őket, és hogy teljesen hülyének néznek a kereskedők, még úgy is ha látják, hogy szintén Alfával jövök vásárolni.
ystuc18-11-2012 16:30:46 // 32366
Tudom. Bár ez ugye relatív. :-) Amúgy tisztában vagyok vele, hogy kb 2millát ér az autóm a piacon, de annyiért meg nem adom oda! Sosem volt ilyen jó autóm! :-)
156er18-11-2012 16:10:50 // 32365
Nem vagy egyedül!! :(
Roll198318-11-2012 16:08:48 // 32364
Volt egy olyan kitétele, hogy kifizethető áron! :)
ystuc18-11-2012 16:04:39 // 32363
Hmm... 4milláért megkapod az enyémet. :-P
Tackry18-11-2012 15:23:06 // 32362
Kezdem feladni a reményt, hogy valaha is találok kifizethető áron értelmes utódot a mostani 156 után. Sikítsatok, ha láttok valami jót. Faceliftes 156, 166, esetleg alsóbb árkategóriás 159, 2.4-es motor, xenon, tempomat az alapelvárás, fakormány kizáró tényező.:)
156er18-11-2012 14:16:03 // 32361
Kérdezd Andy-t, mintha múltkor Ő nézte volna.... de nem 100%!!
Liquid18-11-2012 13:57:31 // 32360
a kormány alapján nem 177e hanem N*177e (N>2) km van benne
W.18-11-2012 06:54:21 // 32359
Egy újabb mézesmadzag....
Tackry18-11-2012 00:56:53 // 32358
Köszi.:) Az ára volt első sorban szimpatikus.:)
Imyx17-11-2012 20:49:46 // 32357
Nem tűnik biztatónak..
Roll198317-11-2012 12:12:47 // 32356
Én is szemeztem vele, de marha kopott az a kormány a kilométerhez képest.
Zoli198017-11-2012 11:17:06 // 32355
Lecsukott motorháztetővel elég nagy a hézag a bal oldalon. Ez álmos könyv szerint se jelent jót, meg a belselye se tipp-topp.. De élőben mindíg mást mutat, mint képeken..
Tackry17-11-2012 11:02:41 // 32354
Erről tudtok valamit? :) Már egy ideje nézegetem...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.