Forum >> Autóvásárlás

GEORGE20-02-2011 15:29:02 // 27102
Nekünk úgy műszakizott Szekszárdon az új Puntonk, hogy kb 16 db autó vette körbe és a Punto állt a kerítésnél bent.
Szóval marhára kiderült, a műszakin, hogy esetleg rossz-e a fék...

Mikor az átadásra mentek Apuék, aznap én egy konyhafelmérés miatt ép Szekszárdon voltam.
A kereskedésben lévő alk.rész kereskedő a haverom volt és mivel hamarabb végeztem gondoltam beugrom a haverhoz és addig dumálgatok míg megérkeznek Apumék.
Én kb 2 órával korábban érkeztem.
Akkor kezdték kibányászni a Puntot a körbezárt autók közül.

Nem volt olajsapka, aksi sem volt benne.
Átadáskor még rajta volt a kasznin a konzerválóanyag, az előbbi két hiányt pótolták.
Jobb oldalt Angol közlekedéshez való lámpatest volt ami csak 2 hónappal később derült ki........

Kár, hogy ennyi negatív tapasztalat gyűlik össze....
Piritu - 1.000.00020-02-2011 15:27:55 // 27101
Kívülállóként (meg vevőként) mindegy kinek az alkalmazásában állnak :-(
Mindössze példának szeretem volna hozni őket, hogy amíg hozzánk kerül a Vas az átadáskor már sokféle embernek volt vele dolga.
Ha jól tudom, most a Volvo vezeti be, hogy webkamerával végig tudod követni a kocsit a gyártósoron és ott is veheted át. Követendő példa. Aki nem akar élni vele, átveszi a "hagyományos" módon.
GEORGE20-02-2011 15:10:47 // 27100
Marty is márkakereskedésbe dolgozott.
tudna mesélni........
Poló20-02-2011 15:10:14 // 27099
Ők nem a gyár alkalmazásában álltak, hanem a Melódiákéban. Emlékszek, egy autót össze is törtek. Az volt a feladatuk, hogy az autókat vigyék el a gyártósor mellől oda, ahol felkerülnek a vonatokra.
GEORGE20-02-2011 15:08:35 // 27098
Szerintem nem érted a lényeget.......

A 10Km új verda nem egyenlő a 100km-el, igaz???
ha neked igen, akkor te nyugodtan mehetsz csak úgy egy autó átvételre.
Piritu - 1.000.00020-02-2011 15:07:39 // 27097
Inkább az Alfa gyár érdekelne :-)
Piritu - 1.000.00020-02-2011 15:05:09 // 27096
A nyári munkán ottlévő főiskolásokkal történt. Azóta nem is kapnak nyári munkások olyan melót.
GEORGE20-02-2011 15:05:03 // 27095
Anyós jelölt most fog átvenni egy új OFF-ot.
Olvasva a topicot, le fogom kérni a Magyarországi központból, hogy milyen felszereltséggel szerepel az adott autó.
62 éves Marty anyukája, simán átvenné alufelni, vagy más típusú magnóval is.....és mikor eladná se tűnne fel neki.
és bizony festék vatagság mérővel fogunk menni az átadásra.

igaza van Piritunak, valódi pénzel fizet az autóért, ezért cserébe makulátlan autót a hozzá tartozó felszereltséggel- kiegészítőket vár el a vevő.

Az a legszomorúbb, hogy így kell menni egy ilyen eseményre:-(
Mert valahol az egyik fénypontja az ember életének ha átvesz egy-egy új autót.
Poló20-02-2011 15:00:44 // 27094
Ha gondoljátok, össze lehet hozni egy OFF-os gyárlátogatást, költsége nincs neki, max 20 fős csoportokat engednek be, meg lehet nézni a motor- és autógyártást.
Poló20-02-2011 14:57:50 // 27093
"a győri gyárból is rúgtak ki embereket, mert jaszkariztak a kocsikkal az udvaron, míg kivitték őket a parkolóba"

Ez valószínűleg csak egy urban legend. Néha előfordulnak balesetek is gyáron belül, de azért sem szoktak kirúgni senkit, elvesznek tőle valami pótlékot, nagyjából ennyi. A jaszkarizásért sem tudok ennél többet elképzelni, de szerintem azt nem büntetik semennyire.
GEORGE20-02-2011 14:55:27 // 27092
Satti te írtad, hogy sajnos nem lehetett kipróbálni......de ha lehetett volna mentetek volna vele, mert mi baja lehetett volna...ezt is te írtad.

Most hogy neked estek páran, egyből azt írod, hogy van szabály arra, hogy nem mehettek vele????
GEORGE20-02-2011 14:53:08 // 27091
nem értelek, ép te írod, hogy sajnos nem tudtátok kipróbálni az RS500-at......tehát nem rajtad-rajtatok múlott a próba lehetősége, hanem technikai okokból hiúsult meg.....
GEORGE20-02-2011 14:51:14 // 27090
Satti eddig nem válaszoltál arra, hogyha átadtok egy szállítási sérült autót sérülésmentesként és azt 2nap múlva vagy 2 hét múlva, vagy mondjuk 1 év múlva vissza viszik beszámításra, akkor miért lesz érték csökkentő a korábbi kereskedés által gyári technológiával megjavított autó, ami eladáskor nem számított érték csökkentőnek?

Satti, mint egy jó kereskedő megválaszolnád már ezt a vevői kérdést?
Piritu - 1.000.00020-02-2011 14:48:48 // 27089
A nullreviziót bármelyik szerviz meg tudja csinálni. Vagy Nápoly környékén nem lehet új Alfát venni?
Ami üzembe helyezés címén zajlik az csak papírmunka. Az hogy hol teszem rá a rendszámot megint mindegy. Meg lehet oldani, csak akarni kell. (létezik P-s rendszám is, amit akár egy önjáró betonkeverőre is felrakhaszt)
"Hozzák ide szépen rendbe" - Ez elég gyakran nem sikerül és már eleve javított, karambolos kocsit kapsz újként. (lásd 156SW-m is) Pont emiatt gondoltam rá, hogy én hozom el.
Szerintem meg pont azon az első 50-100 km-en nagyon sok múlik, hogy ki és hogyan gyötörte. ( a győri gyárból is rúgtak ki embereket, mert jaszkariztak a kocsikkal az udvaron, míg kivitték őket a parkolóba)
GEORGE20-02-2011 14:47:20 // 27088
Azt mondod jó vagy, meg azt is hogy a Bp-i kereskedések mind-mind szarok és szemetet árulnak.

Két állítás tőled.

Melyik az igaz??
Mert Bp-en nem csak szar autókat árulnak és a nem mindegyik kereskedés gerinctelen.
Mivel tudjuk, hogy Bp-en vannak kivételek, akkor valószinüleg azon állításod nem igaz, hogy te jó vagy :-))))))
GEORGE20-02-2011 14:41:45 // 27087
Piritu, nem vetted észre, hogy amikor mentél az autóval, melletted szaladt a lakatos meg a fényező és javítják a verdát? :-) :-D
Piritu - 1.000.00020-02-2011 14:39:42 // 27086
Elég sokszor kérdeznek rá és akkor válaszolni kell :-)
GEORGE20-02-2011 14:38:31 // 27085
Blacky egykori 146-sát ami volt egy ideig BeeGee tulajdona is Pakson árulta egy helyi nepper hibátlan makulátlan autóként 80e km-el!!!!!!!! Már Blacky ideje alatt is több volt benne és az óta eltelt jó pár év.......

Látod Satti megint egy újabb példa a korrekt kereskedőkre....
Poló20-02-2011 14:38:13 // 27084
Voltak nálunk 8 és 10 hengeres motorok, amik bőven 400 lóerő felettiek és át kellett állni más hajtókarcsapágyra, mert a tulaj megkapta az autóját, semmi bejáratás vagy finom üzem, mégis meghaltak a motorok, pedig leszabályoznak ezek is. Akárki akármit mond, a mostani motorokat is be kell járatni.
GEORGE20-02-2011 14:34:15 // 27083
Na ezt nem kellett volna, mert ilyet senki nem állított!
Akkor születnek ilyen nyilatkozatok, amikor az ember kínjában nem tud mit írni.


Gondolom, ti sose adtatok el szállítási sérült audit, igaz???

na persze hogy nem, hogy is írhattam ilyent.........
GEORGE20-02-2011 14:32:24 // 27082
Satti eddig nem válaszoltál arra, hogyha átadtok egy szállítási sérült autót sérülésmentesként és azt 2nap múlva vagy 2 hét múlva, vagy mondjuk 1 év múlva vissza viszik beszámításra, akkor miért lesz érték csökkentő a korábbi kereskedés által gyári technológiával megjavított autó, ami eladáskor nem számított érték csökkentőnek?
GEORGE20-02-2011 14:25:22 // 27081
Sajnos ez van :-(
GEORGE20-02-2011 14:24:50 // 27080
nem kiállt itt senki sem farkast, olvass vissza figyelmesen.
GEORGE20-02-2011 14:23:56 // 27079
Úgy lehet, hogy elmész vele két-három-négyszakaszon végig nyomod 1-2-3.-at leszabályozásig, majd beállsz az udvarba és leállítod, felhevült turbó mindjárt nem kap olajat a kifutási idő alatt.
Ez megismétli mind a 10 alkalmazott, és máris derékba törtétek a turbó élettartamát, ami majd nem most jön elő, hanem majd 60-70e km-nél. Ha mondjuk hozzátok viszik vissza az autót, akkor egyik ötök sem fog oda állni a tulaj mellé, hogy itt az én részem a turbójavításba!
Tehát megint a vevő fizet és ez bizony átQurás, ami persze nem bizonyítható, de attól még az!
GEORGE20-02-2011 14:18:19 // 27078
És hogy próbálod ki az RS500-at 50-el mész a városban???????
Marhára tudni fogod, hogy mit tud.........


Soraidból kiolvasva te is kereskedő vagy ill ott dolgozol.
Te ill ti mindent úgy csináltok, hogy semmi átbaszás nincs benne???????
ugye nem várod, hogy el is higgyük??????
Egy vevőt se vettetek le semmivel sem????
Mondjuk hülye kérdés volt, mert de beírva úgysem fogod azt írni, hogy igen.

csak egy sejtés, hogy ha az Audit emlegeted akkor a Skoda is nálatok van egy csoportba tartozik.
Ha igen akkor Andy tudna mesélni az egykori Fábiájukról.

Az is elég érdekes, hogy alig vagyunk itt páran ( 100 fő alatt olvasgatunk állandóan, még kevesebben írunk és egy csomó átbaszásos eset került fel ide, ettől a pár embertől........) mi lenne ha az egész országot tudnánk megkérdezni????
behalna az Amore szervere a panaszosok forgalmától )
mreni20-02-2011 14:09:13 // 27077
így van,egyetértek
GEORGE20-02-2011 14:08:45 // 27076
Ennek ismeretében venne a tököm tőletek RS Focust!
Szerinted a 0km -es motornak jót tesz ha leszabályozásig hajtjátok?????????

Érdekes elmélet...
GEORGE20-02-2011 14:07:12 // 27075
Erre mondtam, hogy azt a 4-10km mindenki el tudja fogadni, de a 60km vagy több 100km már nem elfogadható!!
GEORGE20-02-2011 14:05:36 // 27074
A szállítási sérült autók megjavítása, majd eltitkolása és újként - sérülés mentesként való átadása ma is első számú dolog!!!
Sok kereskedés létrehozott erre a célra fényezőműhelyt, vagy leszerződött fényezőkkel!
Ezt is tagadhatod, nálatok is tuti van szállítási sérült, csodálkoznék ha nem lenne.
De lehet személyed ott léte miatt nem sérül meg egy autó sem........

Szóval nyugodtan kioszthatsz minket, de sajnos ettől még ez így van :-(

Te azt mondod, hogy az évi 60ezer új autó közül nem sok sérül meg. Aláírom, és éppen ezért nem tudom felfogni, hogy a sérült autókat miért nem lehet úgy is eladni4
Sokan megvennék, mivel olcsóbb és ha valódi képekkel dokumentálva lenne, hogy milyen sérülés volt rajta akkor biztosan vevőre találna, főleg olcsóbb áron.

Aztán arról is essen szó, hogy a megsérült autók után jár pénz is! Kártérítés, ergo nem a kereskedés javítja saját költségén...de még is a kereskedés profitál belőle. Ez is korrekt hozzá állás szerinted?



Satti eddig nem válaszoltál arra, hogyha átadtok egy szállítási sérült autót sérülésmentesként és azt 2nap múlva vagy 2 hét múlva, vagy mondjuk 1 év múlva vissza viszik beszámításra, akkor miért lesz érték csökkentő a korábbi kereskedés által gyári technológiával megjavított autó, ami eladáskor nem számított érték csökkentőnek?
LacUS20-02-2011 13:57:04 // 27073
Épp ezen gondolkoztam, hogy bizonyos munkáknál mennyi minden belefér és nincs retorzió... Nekem csak egy ügyfélnél kéne elhallgatnom egy tranzakciót vagy ilyesmit és megnézhetném magam, egy orvos általában 1x tévedhet...Itt meg folyik az emberek folyamatos átbaszása...Tisztelet tényleg a kivételnek, mert van.. csak nagyon kevés.
GEORGE20-02-2011 13:55:54 // 27072
nem rég írtad, hogy 3x20km lehet a Fordoknál vissza nullázni.
Amúgy hasonló adagokat lehet más autóknál is!
GEORGE20-02-2011 13:55:03 // 27071
Miért kéne egy új autónak átadandó RS500-at kipróbálnia bárkinek is????
Ki venné meg a kereskedésben dolgozók közül????
Jó fejek vagytok ott ti is, mennétek vele 80-100km vagy 3 x20km-et vadállat módra, aztán nullázni és visszarakni a kirakatba???
Ne mond, hogy nem hajtotta volna senki sem, mert egy RS500-al 50km/h menni egy kört a városba tök felesleges, abból senki sem tudja, hogy mit tud....

Hozzatok egy tesztautónak való RS500-at majd azt lehet tesztelni cirka 10e km környékén meg berakjátok a szalonba mint tesztautót és hirdetitek, majd jöhet a helyére egy újabb RS500 tesztautónak.
Aki valódi ügyfél központú kereskedő lenne az így cselekedne!
Poló20-02-2011 13:54:58 // 27070
Azt hiszem 200 km-ig számít egy autó újnak, legalábbis nekünk a gyárban valami ilyesmit mondtak egyszer, hogy amelyik még nem futott 200 km-t, annak az alkatrészeit felhasználhatjuk és újként el lehet adni ismét. Amelyik viszont ment már 200-at, azt nem szedhetjük szét és rakhatjuk össze egy esetleges dugattyúcserénél, hanem azt csak szétszedni kell és megy mindene a kukába.
GEORGE20-02-2011 13:47:34 // 27069
Nyugodtan dug a fejed a homokba, de ettől még bizony ilyen a helyzet.
"ti" kereskedők látjátok csak frankónak, ami nem más mint véded-ditek a "mundér becsületét" csak az már régen elkopott......
GEORGE20-02-2011 13:44:34 // 27068
Szerinted a 60km nem számit, szerintem meg igen és szerintem sok vevőnek szintén.
NE NULLÁZZA KI a 60km-se!
Árulja 60km-el!

Nekem 0km-est adjon!
Mert ha kinullázza és nem mondja el, az már átbaszás!
Nem tudom, hogy ez a km visszatekergetős törvény teljes mértékben hogy van, de én olvasatomban azoknak is jár a börtön akik a 3x20km tekerik vissza, mivel, hogy visszatekerték!! ráadásul 3szor is, ami már visszaesésnek számítana nálam.

Szóval tényleges km-kel kéne árulni az autókat.
Szerintem senki sem kérné ugyan annyiért a 60km autót mint a 0km-est!
Valószínűleg ezért is tekerik vissza 60km-ről 0-ra.
Mert ha a te állításod szerint a 60km-es az új, akkor miért nem hagyják benne az órába???????
BeeGee19-02-2011 22:28:01 // 27067
A Spider azért más tészta volt, mint egy sehol sem regisztrált, forgalomba helyezett autó :)

Sokan tudnának sokat mondani az útról. De gondolom Te is sokat tudsz az autóipari logisztikáról, a beszállítói kapcsolatokról, összeszerelési helyekről és folyamatokról, a regionális forgalomba helyezési-, garanciális- és jogi különbségekről, megszorozva az országok közötti felszereltségi szint különbségekkel, eltérő biztosítási elvekkel és környezetvédelmi normák adóztatási szokásaival hogy tudod, olcsóbb lenne a gyárnak és az ügyfélnek is, ha gyárban veszi át az autóját :)
pb_19-02-2011 22:20:47 // 27066
+, mint mások is.)
BeeGee19-02-2011 22:19:24 // 27065
Te igen, de a vásárlótok is? :)
BeeGee19-02-2011 22:18:31 // 27064
Gyanítom, hogy a bonyolult jogi, garanciális és permegelőzési procedúra részei ezek.
Meglepődnél, ha látnád milyen állapotban jönnek ki az autók a gyárból. Nem véletlen, hogy létezik a nullrevízió fogalma :)

Én egyébként nem mennék egy tömeg gyártott autóért több ezer kilométert, és valszeg ezzel sokan mások is így vannak. Pedig ugyanannyira szeretem őket, mint Te a tiedet. Hozzák ide szépen rendbe, és ne kelljen garanciális köröket futnom. Ezért nem érdekel, ha van 50-100 km az új autómban, mert nem jelent semmilyen hátrányt használatban és eladáskor sem.
BeeGee19-02-2011 21:59:59 // 27063
A profit.
BeeGee19-02-2011 21:58:50 // 27062
Ezt a két dolgot asszem én is megkülönböztettem egymástól :)
Hardy19-02-2011 21:39:10 // 27061
Láttam Győrben gyártott autót is... Meg olyant ami össze volt firkálva mindenféle csiga mintával. Gondolom valami újdonság lehet, de nem mertem fényképezni, mert örökre kitiltanak. Akkor meg ki hozza Polo cartársnak a V6 hengerfejeket :-)
Piritu - 1.000.00019-02-2011 21:15:50 // 27060
Akkor is, ha Győrben gyártották? :-D
GTPeti19-02-2011 20:58:13 // 27059
Pont most olvastam, hogy ha Audit rendelsz, Ingolstadtban is átveheted egy élményhétvége (eszem-iszom, stb.) keretében.
Piritu - 1.000.00019-02-2011 20:50:25 // 27058
Sokkal több megy el a szállítóknak, kíváncsi lennék, hogy az autó árának hány százaléka megy oda.
Poló19-02-2011 20:48:21 // 27057
Gondolom a kereskedés akkor intézi a garanciális javítást.
Kíváncsi lennék, hogy évente mennyi új autó bukik meg rajta.
Ez megint egy dolog, amivel le lehet húzni az embereket. Bár akinek van pénze új autóra, annak erre is :)
Piritu - 1.000.00019-02-2011 20:45:26 // 27056
Nem igazán értem, hogy mi a fittyfenét műszakiztatnak egy vadiúj kocsin? Mi van, ha kiderül, ha pl a fék nem felel meg?
Poló19-02-2011 20:39:54 // 27055
Nekem a Ducato-t vitték zöldkártyára meg talán műszaki vizsgára is. Neked az Alfákat nem hiszem, mert a Riegler helyben megoldja, van vizsgabázisuk.
Piritu - 1.000.00019-02-2011 20:27:22 // 27054
Amúgy miért ne lehetne már kivinni az itthoni rendszámot? Az autó kész, ugyan az, ami itthon van forgalomba helyezve. Teljesen mindegy, hogy amikor az okmányiroda kiadja a forgalmit a gyári papírok alapján hol áll az autó.
Piritu - 1.000.00019-02-2011 20:22:14 // 27053
A Spider-t is hazahoztam lábon németből. Ha akarják van megoldás. Egyszerűen nem akarják, mert így egy csomó léhűtő nem kaphatna zsét.
Az Alfák a Nápoly melletti gyárból először vonaton Lengyelországba mennek, majd onnan tréleren hozzák vissza Mo-ra. Természetesen az útról senki semmit se tud mondani. Szívesen kísértem volna a trélert is, csak előbb megérkezett Győrbe, mint lekerült volna a gyártó szalagról :-((
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.