Szerintem próbálják majd úgy időzíteni, hogy a dízelek ne jöjjenek vissza. A PHEV nyomulás is erről szól. Egyrészt értelmes megoldásnak tűnik arra a kérdésre, hogy egy autóval hogy oldjuk meg a városi rohangálást és a hosszútávot. Másrészt elhúzza a benzinesek kinyírását. Mert ha belegondolunk a ténylegesen értelmes koncepciót egyedül a Volvo rakta össze a V60 D5 PHEV képében.
De majd meglátjuk, nagyon nyomják most a villany bizniszt és szerintem próbálják a dízel>benzin->benzin-PHEV>villany átmenetet megvalósítani.
Forum >> Dízelmánia
WarbiRunner (Gyuri)03-10-2018 10:30:47 // 29752
zgi52103-10-2018 09:31:28 // 29751
jelenleg sajnos a hisztéria miatt nem merik venni a dízelt az emberek.
de nekem is van egy olyan érzésem, hogy vissza fog ez nyalni pár év múlva..
vmilyen szinten kérdéses is, hogy az Euro6 -os dízeleket meddig engedik majd a városokban..
és visszakanyarodtam az eredeti felvetésemhez, hogy oké nyúzák a személyautós rágógumit, de mi van a kisáruszállítokkal, buszokkal, teherautókkal?
de nekem is van egy olyan érzésem, hogy vissza fog ez nyalni pár év múlva..
vmilyen szinten kérdéses is, hogy az Euro6 -os dízeleket meddig engedik majd a városokban..
és visszakanyarodtam az eredeti felvetésemhez, hogy oké nyúzák a személyautós rágógumit, de mi van a kisáruszállítokkal, buszokkal, teherautókkal?
Csabi02-10-2018 19:16:15 // 29750
"ha így megy tovább ez a hisztéria, 10 év múlva bármilyen dízelmotoros autó kuriózum lesz..."
Áh, dehogy...most jön a benzines (régi) autók kivéreztetése.
Jelenleg, az új dízel autók közel fele annyi károsanyagot bocsájtanak ki, mint a benzines testvéreik... Szóval jelenleg a benzines szekció van jócskán lemaradva - bár beszerelik a benzines részecskeszűrőt - de a magasabb fogyasztás miatt a CO2 kibocsájtás körében a dízel még agyonveri... Ahogy kezdenek kivonulni a szívó benzinesek, úgy kezd átbillenni a mérleg újra a dízelek felé...Miért kelljen bárkinek is benzin-turbós autó, ha ugyanazt tudja egy dízel, kevesebb fogyasztással?!
Áh, dehogy...most jön a benzines (régi) autók kivéreztetése.
Jelenleg, az új dízel autók közel fele annyi károsanyagot bocsájtanak ki, mint a benzines testvéreik... Szóval jelenleg a benzines szekció van jócskán lemaradva - bár beszerelik a benzines részecskeszűrőt - de a magasabb fogyasztás miatt a CO2 kibocsájtás körében a dízel még agyonveri... Ahogy kezdenek kivonulni a szívó benzinesek, úgy kezd átbillenni a mérleg újra a dízelek felé...Miért kelljen bárkinek is benzin-turbós autó, ha ugyanazt tudja egy dízel, kevesebb fogyasztással?!
zgi52102-10-2018 17:08:27 // 29749
én is ezt érzem,
maj' a (2k) huszas évek közepén már kuriózum lesz a nyomatékos keveset fogyasztó dízel.. :-)
maj' a (2k) huszas évek közepén már kuriózum lesz a nyomatékos keveset fogyasztó dízel.. :-)
zgi52102-10-2018 17:06:42 // 29748
érdekes ez. én tolok egy csalós Octavia -t. (is)
2 évig lomha volt mint állat. a héten szervizben (hivatalos, márka sz. 3 éves paripa) voltam vele, és azóta olyan, mintha az Alfa D-ben fixen.
nem kommentálom inkább.
2 évig lomha volt mint állat. a héten szervizben (hivatalos, márka sz. 3 éves paripa) voltam vele, és azóta olyan, mintha az Alfa D-ben fixen.
nem kommentálom inkább.
WarbiRunner (Gyuri)02-10-2018 15:08:35 // 29747
Inkább azt mondom, hogy itt az ideje jó áron valami komoly dízelbe ülni pár évre :-)
Volt ez a cikk a TC-n a minap, szerintem tanulságos töb szempontból is.
Mit ér a hibrid, ha eszméletlen nagyot lehet már most alkudni egy prémium dízelre... És lesz még rosszabb/jobb.
Az oldtimer dízel Alfa még furán hangzik most, de ha így megy tovább ez a hisztéria, 10 év múlva bármilyen dízelmotoros autó kuriózum lesz :-) Mindegy nekem, csak szépen lassan gyűrűzzön be hozzánk, hogy tudjak még pár évet 2.4-ezni és TD-zni is. :-)
Azt már tudom, hogy az 5 hengeres dízelhang nagyon fog hiányozni, ha egyszer downsizingturbófűnyíróba kell ülnöm :-D
Volt ez a cikk a TC-n a minap, szerintem tanulságos töb szempontból is.
Mit ér a hibrid, ha eszméletlen nagyot lehet már most alkudni egy prémium dízelre... És lesz még rosszabb/jobb.
Az oldtimer dízel Alfa még furán hangzik most, de ha így megy tovább ez a hisztéria, 10 év múlva bármilyen dízelmotoros autó kuriózum lesz :-) Mindegy nekem, csak szépen lassan gyűrűzzön be hozzánk, hogy tudjak még pár évet 2.4-ezni és TD-zni is. :-)
Azt már tudom, hogy az 5 hengeres dízelhang nagyon fog hiányozni, ha egyszer downsizingturbófűnyíróba kell ülnöm :-D
WarbiRunner (Gyuri)02-10-2018 14:48:18 // 29746
Az USA-ban 300000db...
Kazes☻02-10-2018 14:18:33 // 29745
Majd kitolják keletre és/vagy délre... nagyon délre. ;)
Zsolt15502-10-2018 13:12:57 // 29744
Főleg amik miatt kirobbant a botrány, mert - tervezetten - nem teljesítették az előírt környezetvédelmi normákat. Röviden csalószoftveres autók azok, amik maradhatnak.
Zsolt15502-10-2018 13:09:20 // 29743
Ok. De ha nem kezdik el betiltani a dízelüzemű autók használatát, akkor ki veszi meg azt a több ezer (tízezer) Fosvágent ami szanaszét van a világban, mert nem veszi meg senki? Állítólag a Berlini Tempelton (remélen jól írtam) reptér tele van velük. Jövőre vagy két év múlva azok már nem adhatók el újként, csak használtan, csökkentett áron.
Piritu - 1.000.00002-10-2018 12:43:04 // 29742
Meg az euro1-2-3 és 4-ről. azok újabbak.
Egyébként egyetértek hogy a roncsokat ki kellene vonni, akár a rendőröknek az utakról...
Egyébként egyetértek hogy a roncsokat ki kellene vonni, akár a rendőröknek az utakról...
Piritu - 1.000.00002-10-2018 12:41:01 // 29741
Lehet hogy itt az ideje jó állapotú diesel Alfákat venni és lezsírozni egy garázsban?
Piritu - 1.000.00002-10-2018 12:40:16 // 29740
Pontosan. 15-20 évesek lesznek és még kell nekik 10-15 év az oldtimer korig amit túl kell élniük hogy megkaphassák a minősítést.
Alfából sok euro3-4-st adtak el 156 és társai formájában. Nekik már nem sok idejük van menni. Az első 2,0-k már euro 5 voltak, az enyém is az volt.
Alfából sok euro3-4-st adtak el 156 és társai formájában. Nekik már nem sok idejük van menni. Az első 2,0-k már euro 5 voltak, az enyém is az volt.
WarbiRunner (Gyuri)02-10-2018 12:33:21 // 29739
És értsük a lényeget. :-) Az Euro 0 1992 előtti, tehát most kb 27 éves autókról van szó. Ez a dízel tiltásról szól. Te írtad, hogy oldtimerekre nem vonatkozik. :-) Nem értem a problémát. Az a 3 évjárat ami beleesik a rendelkezésbe? Huszonéves autóknál ketté válik az ösvény. Az egyik fele 30-ra olyan roncs, amit tiltsanak is ki, a másik fele egy kis plusz erőfeszítéssel (a sok korábbi tetejébe) oldtimer.
zgi52102-10-2018 10:23:56 // 29738
olvassunk már pontosan könyörgöm!
A felsorolt tartományokban október elsejétől van érvényben a dízelstop: a forgalomkorlátozás minden héten hétfőtől péntekig tart majd, és az Euro 3-as, vagy még annál is alacsonyabb besorolású dízelüzemű járművekre, illetve az Euro 0-s benzinüzeműekre vonatkozik. Emilia Romagna tartományban a szigorítás az Euro 4-es dízeleket is érinti.
A felsorolt tartományokban október elsejétől van érvényben a dízelstop: a forgalomkorlátozás minden héten hétfőtől péntekig tart majd, és az Euro 3-as, vagy még annál is alacsonyabb besorolású dízelüzemű járművekre, illetve az Euro 0-s benzinüzeműekre vonatkozik. Emilia Romagna tartományban a szigorítás az Euro 4-es dízeleket is érinti.
WarbiRunner (Gyuri)02-10-2018 09:06:19 // 29737
Egyelőre a cikk legalábbis a dízelek tiltásáról ír. Ez így az oldtimerezést annyira nem érinti, egyelőre az emberek fejében az oldtimer az inkább benzines (kivéve talán pár Merci típust).
A dízelek kipusztításával mondjuk előfordulhat, hogy annyira ritka lesz a dízelmotoros young/oldtimer korú autó, hogy értéke lesz. Pláne, ha mondjuk nem vonatkozik rájuk a tiltás. Egy minősített oldtimer dízel még akár kiskapu is lehet egyszer. De lehet hogy csak vashulladék lesz mind :-(
A dízelek kipusztításával mondjuk előfordulhat, hogy annyira ritka lesz a dízelmotoros young/oldtimer korú autó, hogy értéke lesz. Pláne, ha mondjuk nem vonatkozik rájuk a tiltás. Egy minősített oldtimer dízel még akár kiskapu is lehet egyszer. De lehet hogy csak vashulladék lesz mind :-(
zgi52102-10-2018 07:53:37 // 29735
figyelj, azok az autók akkor már 15 és 20 évesek lesznek. sztem sokkal aggasztóbb a mai modern euro6 dízelek meddig mehetnek majd..Az új dízel Alfákból is többet adtak el az első években (Európában), hiszen a 2.0 még nem is volt itthon. (a QV más kérdés!)
aztán az is lehet, hogy a hisztéria alábbhagy, mikor látjuk majd a fajlagosan is sokkal többet fogyasztó benzineseknek mekkora az öngólja emisszió ügyben..
aztán az is lehet, hogy a hisztéria alábbhagy, mikor látjuk majd a fajlagosan is sokkal többet fogyasztó benzineseknek mekkora az öngólja emisszió ügyben..
Piritu - 1.000.00002-10-2018 07:13:22 // 29734
Az addig rendben is van. A kételyem az - ha egyszer elterjed a tiltás - hogy hol lesznek azok a 2025-ben 15 éves autók amíg elérik az oldtimer kort?
Vagy az euro 4-esek?
Vagy az euro 4-esek?
zgi52102-10-2018 05:53:20 // 29733
Oldtimerekre nem vonatkozik..
Kazes☻01-10-2018 22:14:13 // 29732
Sehogy, hisz úgyis nemsokára homoksiklókon, meg légdeszkákon fogunk járni! :)))
Piritu - 1.000.00001-10-2018 21:52:27 // 29731
A rendelet kapcsán mindig az merült fel bennem hogy így hogyan lesznek az autóink youngtimerek és oldtimerek?
Piritu - 1.000.00001-10-2018 21:49:29 // 29730
Arra 15 éves lesz a legöregebb és 11 a legfiatalabb. Mennyi km lesz ennyi idős korukban bennük? A fuvarosok nem 10 ezret mennek évente...
zgi52101-10-2018 21:14:33 // 29729
elvileg az euro5 is csak 2025 ig mehet..
Kazes☻01-10-2018 21:06:07 // 29728
Tudom, azért is írtam. :) Anno még én is (itthon) voltam Iveco nézőben, melóhoz... és volt már akkor gázos opció, amihez csak egy 15-20 literes tank volt a benzinnek a hidegindításhoz.
Piritu - 1.000.00001-10-2018 20:58:58 // 29727
Olaszoknál elég sokat használnak gázt.
Piritu - 1.000.00001-10-2018 20:58:28 // 29726
Nem kell újat venni, már 2010-óta van Euro 5. Már 8 évesek az első "használható" autók.
Kazes☻01-10-2018 20:55:49 // 29725
Mennek gázzal... :)
Zsolt15501-10-2018 20:43:50 // 29724
Valamivel ösztönözni kell az új gépjármű vásárlást.
Piritu - 1.000.00001-10-2018 19:50:31 // 29723
Régi roncsokkal nem, viszont mehet az euro 5-6-os és az a rengeteg benzines háromkerekű...
Szóval egyáltalán nem olyan sötét a helyzet, mint az M1-en a rengeteg kormot okádó miatt...
Szóval egyáltalán nem olyan sötét a helyzet, mint az M1-en a rengeteg kormot okádó miatt...
ZsuTi17-08-2018 11:05:01 // 29721
A segítségeteket szeretnénk kérni! Szeretett Alfánk (159 1.9 JTD 8V) fogyasztása nagyon magas: 350 km- 100km/óra 60liter (az üzemanyag mutató szemlátomást megy le) autó rángatott, akkor a fogyasztás is megnőtt, EGR -t kiírattuk, ekkor a rángatás megszűnt, de a fogyasztás maradt.. DPF ki lett íratva, porlasztókat felújíttattuk. Esetleg valakinek valami ötlet/ tapasztalat? Köszönjük!
VKG231!!! (156+75)12-07-2018 09:07:30 // 29720
Nem semmi :)
A hajtás maradt a gyári?
Én így is minden padlogáz előtt elmormolok egy imát (közben nincs rá idő muhaha), hogy nehogy valami megkotoljon :)
A hajtás maradt a gyári?
Én így is minden padlogáz előtt elmormolok egy imát (közben nincs rá idő muhaha), hogy nehogy valami megkotoljon :)
Quel15611-07-2018 14:39:18 // 29719
Quel15611-07-2018 14:37:04 // 29718
Manky mindig jót csinál :D Most már a következő ugrás van folyamatban 😊😊😊
VKG231!!! (156+75)10-06-2018 19:48:14 // 29717
Zsolt15501-05-2018 13:59:13 // 29716
Hibrid dízellel próbálkozik a Volkswagen.
"... A Volkswagen a Bécsi Motor-szimpóziumon mutatta be az EA288 Evo nevű új, kétliteres dízelmotorját, amely számos teljesítményszinten lesz elérhető a közeljövő közepes méretű VW típusaiban. ..."
"... A Volkswagen a Bécsi Motor-szimpóziumon mutatta be az EA288 Evo nevű új, kétliteres dízelmotorját, amely számos teljesítményszinten lesz elérhető a közeljövő közepes méretű VW típusaiban. ..."
Pe-T16629-04-2018 20:57:22 // 29715
Sziasztok!
Úgy döntöttem hosszas elmélkedés után, hogy az az ésszerű, ha megválok a 166-ostól. :( Nagyon vágytam rá és a dolgok is úgy álltak, hogy bevállalhatom. Itt arra gondolok, hogy ki tudtuk használni a méretét, kényelmét és dízelségét. Messzebb jártam dolgozni, volt nagy utazás stb. Ám most ez pont az ellenkezőjére változott. Városozás, dugó és zömében egyedül. Ez a felhasználás nem a legoptimálisabb szegénynek. Tönkretenni meg nem akarom.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/166/alfa_romeo_166_2_4_jtd-12845648
Ezen a linken megtekinthető, amennyiben valaki azon elmélkedik, hogy venne egy utolsó évjáratos rovarlámpás, már 150 lóerős 2,4 JTD-t.
Véleményeket is elfogadok, hogy szerintetek reális-e amit az autóért kérek annak fejében, amiket leírtam a hirdetésben (+a csatolt doksi a szervizekről).
Köszönöm.
Úgy döntöttem hosszas elmélkedés után, hogy az az ésszerű, ha megválok a 166-ostól. :( Nagyon vágytam rá és a dolgok is úgy álltak, hogy bevállalhatom. Itt arra gondolok, hogy ki tudtuk használni a méretét, kényelmét és dízelségét. Messzebb jártam dolgozni, volt nagy utazás stb. Ám most ez pont az ellenkezőjére változott. Városozás, dugó és zömében egyedül. Ez a felhasználás nem a legoptimálisabb szegénynek. Tönkretenni meg nem akarom.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/166/alfa_romeo_166_2_4_jtd-12845648
Ezen a linken megtekinthető, amennyiben valaki azon elmélkedik, hogy venne egy utolsó évjáratos rovarlámpás, már 150 lóerős 2,4 JTD-t.
Véleményeket is elfogadok, hogy szerintetek reális-e amit az autóért kérek annak fejében, amiket leírtam a hirdetésben (+a csatolt doksi a szervizekről).
Köszönöm.
medcare27-04-2018 15:00:58 // 29714
Annyi lesz az óccsó behozott dízel, hogy csuda. :-)
Skodra23-04-2018 18:20:52 // 29713
Sziasztok! Szertném kérdezni hogy 2.4 JTD 20 V motornál hol található az olajnyomás jeladó? Köszi!
Zsolt15523-04-2018 16:31:05 // 29712
"... Arra a kérdésre, hogy az átalakítás költségeit az autógyártóknak kell-e majd viselniük, egyértelmű igennel felelt a miniszter. ..."
Kazes☻23-04-2018 13:30:18 // 29711
medcare18-04-2018 18:33:51 // 29710
A cső mellett szivárgott. Két gyorskötöző megoldotta. :-)
Alfa Joe07-04-2018 20:35:46 // 29709
Sziasztok Cartársak!
Valaki használt már ilyet Pro-Line dízel szívó rendszer tisztító spray 400ml!
Valaki használt már ilyet Pro-Line dízel szívó rendszer tisztító spray 400ml!
Piritu - 1.000.00007-04-2018 11:03:08 // 29708
OFF
Anno felénk a tejeket keverték a különböző tehenészetek közt, hogy a végeredmény ne "világítson". Sokat ki is kellett önteni, mert nem lehetett annyira felhigítani.
ON
Anno felénk a tejeket keverték a különböző tehenészetek közt, hogy a végeredmény ne "világítson". Sokat ki is kellett önteni, mert nem lehetett annyira felhigítani.
ON
medcare07-04-2018 07:04:26 // 29707
Kérdés: az injektorok közül a középső résolaj visszavezetője mellett szivárog a gázolaj. A kocsi húz rendesen, szerintem csak az a műanyag összekötő tömítetlen. Lehet kapni újat hozzá? Majd megmérjük a visszanyomott olaj mennyiségét is, hátha ott a baj.
medcare07-04-2018 07:01:09 // 29706
Ja! Meg az a sok tartósítószer, gyom és rovarirtó is. Meg szerintem Csernobil is az volt (mikor gimnazista voltam a fizika tanárom Geiger-Müller számlálóval bemérte a salátát, amit kaptunk volna... ne tudd meg!)...
Piritu - 1.000.00005-04-2018 22:37:41 // 29705
Megvan miért. A cikk dátuma: 2012-06-13 :-DDD
Piritu - 1.000.00005-04-2018 22:22:36 // 29704
Hangulatkeltésre nem rossz, csak a cikk kicsit le van maradva, még csak az euro 4-nél tart..
frusciante05-04-2018 11:24:45 // 29703
http://energiaoldal.hu/who-rakkeltoek-a-dizelmotorok-kipufogogazai/
Ha valaki még úgy gondolná, h az új dieselek emberbarátabbak a régieknél....
Ha valaki még úgy gondolná, h az új dieselek emberbarátabbak a régieknél....
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
547
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?