Forum >> Minden, ami elektronika...

Kazes☻06-12-2011 20:44:30 // 240
Amúgy most látom, hogy az említett alkatrésznél a borító műanyag kicsit meglágyult. :)
Kazes☻06-12-2011 20:42:57 // 239
És amúgy ilyen bigyót lehet kapni? És az ember fia is hozzáfér? Csakhogy mind a 4 működjön, ha más baj nincs, és ezt remélem. :)
Kazes☻06-12-2011 20:36:03 // 238
Hűűű, ez jó hír! Köszi! :)
GTPeti06-12-2011 20:35:22 // 237
A szerencse fia vagy!

Találtam hozzá kapcs.rajzot a neten... Ha azt az alkatrészt kompletten kiforrasztod és üresen hagyod, akkor elvileg három rekesz a négyből működni fog!
Kazes☻06-12-2011 20:26:54 // 236
Okés, a modell Duracell CEF80KTN. A Q7-en levő jel (ha jól látom) RU52, ami egyébként a Q4, Q15 és Q19-en is van.
GTPeti06-12-2011 19:56:10 // 235
Kieg.: A tranzi, vagy vmi helyettesítőtípus jó eséllyel beszerezhető. Kicserélni és kipróbálni. Ha nem működik, akkor jobban bele kell(ene) mélyedni. Az ilyen töltőkben nagyon gyakran kínai IC-k vannak, amiket kb. lehetetlen beszerezni.
GTPeti06-12-2011 19:54:03 // 234
A köv. lehetőségek vannak:

1. Csak az a tranzisztor romlott el.
2. Nem csak az a tranzi romlott el, hanem más is, de még javítható (értsd: beszerezhető az alkatrész) és megéri megjavítani.
3. Nem éri meg megjavítani.

Egy négy ceruzaelemes dU töltőt már 2-3eFt-ér is kapsz, persze nem a Conrad-ban és nem a MMarktban. (A nagyon olcsó töltők viszont nagyon NEM ajánlottak.)
Kazes☻06-12-2011 19:51:30 // 233
Most indulok haza, majd még leszek... :)
Kazes☻06-12-2011 19:50:30 // 232
Az nekem is feltűnt. És attól már az egész kampó?!
GTPeti06-12-2011 19:47:18 // 231
A Q7 az jó eséllyel egy tranzisztor. (Meglehet, hogy két db tranzisztort tartalmaz a ház.)
Ez kicsit megpörkölődött, ahogy a cartárs írja.
LoneWolf3306-12-2011 19:45:25 // 230
Úgy tűnik, mintha a panel alján,a Q7 pozicióban lévő SMD IC meg lenne főve.
Kazes☻06-12-2011 14:30:48 // 229
Szakavatott szemű cartársak! Ezen láttok valami bibit amitől nem működhet egyáltalán? Ez egy Duracell (ceruza) aksitöltő. :)

Táp végén ott a 12V, de ahogy bedugom a készülékbe, semmi. Még a piros Power led sem világlik. :(
???
Buksi01-12-2011 20:47:21 // 228
Az nincs sajnos! :-/
GTPeti01-12-2011 20:45:49 // 227
Ólmos nincs? (Nem vicc.)
Buksi01-12-2011 20:20:10 // 226
Sziasztok!

Van pár "guriga" forrasztóón, ami eladó lenne!
Stannol 1kg-os (2000,-) és Multicore 0,5kg-os! Mindegyik ólommentes, folyasztószer a huzalban! Több kg is lehetséges! ;-)

Szabeee13-06-2011 13:56:54 // 225
hát a hűtőborda elég kicsi.... gondolom ez lehetett a probléma, aztán annyira felmelegedett az egész, hogy a 2,5 cm-s légrés mellett is éreztem a doboz tetején kiáramló hőt.... meg az oldalán, aztán ventilátorral már jó volt
LoneWolf3313-06-2011 13:31:18 // 224
Üdv,

Kisméretű hűtőfelület esetén előfordul, hogy az IC belső hővédelme lekorlátozza
a kimenő feszültséget. Mekkora terheléssel jár jelenleg?

Lehet, hogy azLM317 LM350-re cserélése, illetve egy kicsit nagyobb hűtőfelülettel
működne a passzív hűtés is.
gekki13-06-2011 12:42:14 // 223
hali!

eladó lett az erősítőm és a ládám:

http://www.alfaamore.hu/adokveszek/28068
Szabeee06-06-2011 14:49:47 // 222
A tápforrást használva megint felmerült egy kisebb gond..... tartja, tartja, tartja a feszültséget, majd elkezd zuhanni.... először nem is észrevehető tempóban, csak 0,01V-ot, majd mikor elér egy bizonyos szintet.... esetemben 12 V, ahol még változatlan terhelés alatt van, elkezd rohamosan csökkenni... hogy mennyire? 1 másodperccel később már 3,68 V van a kimeneten :S most pedig nagyon fontos, mert az egyik trafóm beszart, anélkül meg nincs net..... szóval most egy ilyen megoldással tettem hatékonnyá, 2 ventilátor, egyik tolja be a hideg levegőt, másik pedig húzza ki a meleget... kicsit zajos, de így tudja tartani a feszültséget.... az IC hűtőbordája marha forró :S

esetleg valakinek ötlet? mert így is 10-15 percenként csökken 0,01V-ot a feszültség
156er01-05-2011 16:35:42 // 221
kíváncsi vagyok mi lesz a gond. az hogy a motornál mindkét szálon testet mértetek az nem feltétlen hiba ha bent volt a relé..... relé nélkül szinte biztosra veszem, hogy nem mérsz mindkettőn testet.....
Poló01-05-2011 16:32:57 // 220
Ezt admirális fordította nekem egy angol nyelvű szövegről :D
Bluestrain01-05-2011 16:31:08 // 219
Hát tudsz te mindent, ennél szakszerűbben én se mondhattam volna el :)
Poló01-05-2011 16:29:49 // 218
Nem, de már rajta vagyok.
Most lepróbáltam ismét a relét. Úgy, hogy az S-sel kapcsolgatom. Elsőre működött szépen. 2 másodpercig semmi, aztán impulzusokat adott. Nem tudtam vele megismételni.
156er01-05-2011 16:17:59 // 217
látom még nem oldódott meg a probléma:(
Poló01-05-2011 16:05:13 // 216
És ha leveszem az S-ről a pozitívot, akkor is kell kattannia, vagy csak akkor, amikor ráteszem?
Poló01-05-2011 16:00:25 // 215





A lámpamosó reléjét (J50) az akkumulátor táplálja a B12-es biztosítékon keresztül és a J/B2 biztosíték a B5 biztosíték tartóban 1999/02-ig, ez után pedig a B99-es biztosítéktáblán.
Ha a szélvédőmosó kapcsolóját működtetetik, a bajuszkapcsoló egység (H5) két jelet küld a szélvédőmosó pumpájának (N15), melyek közül az egyik eléri a fényszórómosó időzítőjét (J50, S jelű érintkezője).

Bekapcsolt fényszórónál egy jel eléri a J50-es relé 56-os jelű lábát a bajuszkapcsoló egységről (H5).

Amikor mindkét jel rendelkezésre áll az J50-es relé S, illetve 56-os lábán, a relé megtáplálja az N25 jelű pumpát kb fél másodperces impulzusokkal egy bizonyos ideig.
Bluestrain01-05-2011 15:41:10 // 214
Szerintem csak az S ponton kapcsolgasd, mert a 30-on mindíg megkapja a pluszt, és ha ég a lámpád az 56-on is állandó plusz van. Ha ezekből az egyik nincs meg akkor nem kéne hogy kapcsoljon.
Liquid01-05-2011 15:40:51 // 213
a relé száma alapján nem lehet találni kapcsolási rajzot róla?
hátha okosabbak lennénk tőle
Poló01-05-2011 15:35:34 // 212
És ha leveszem áramról, akkor is kell kattannia?
Bluestrain01-05-2011 15:19:47 // 211
Hmm. Ilyenkor szoktam a "távgyógyítást " feladni, és személyesen ráfókuszálok a problémára :) A relét megnézhetnéd még úgy is, hogy a 30-ra és 56-ra pluszt adsz, a 31-re mínuszt, és az S pontot a pluszhoz érintve kellene kapcsolnia. Ha így működik, akkor a helyén is kellene kapcsolnia.
Liquid01-05-2011 15:07:39 // 210
a test is rendben van a foglalatnál?
Liquid01-05-2011 15:07:15 // 209
mindhárom lábon van rendes feszültség?
Poló01-05-2011 15:02:55 // 208
Ki lett mérve a foglalatnál és megvan a 3 adott lábon a pozitív, 1 lábon pedig a negatív. A P-ben nem vagyok biztos, hogy eljut a motorig, ott mindkét szálon testet mértünk Kócossal. De ha bent van a helyén a relé, nem is hallom, hogy kattanna.
Bluestrain01-05-2011 14:56:27 // 207
Az ilyen relékben némi elektronika is van, itt val.szeg és-kapus áramkör, nem biztos hogy polaritásvédett, lehet hogy nem tolerálja a polaritásforgatást. Inkább a reléfoglalatban kéne lemérned egy műszerrel (vagy próbalámpával) a pozitívok megérkezését, és a test meglétét. Ha ezek jók, akkor a relé hibás. A P kimenet biztosan eljut a mosómotorig?
Poló01-05-2011 14:49:47 // 206
Eddig eljutottam már egy ideje :)
De a relé nem kattanik, vagy csak én nem hallom, közben megy a szivattyú is, ami az ablakra nyomja a vizet. Bár mások azt mondják, hogy náluk lehet hallani a kattanást. Fogtam egy adaptert, 7,5 volt-ra tudtam kapcsolni és lehet állítani a polaritást is. Szépen rákötögettem a megfelelő lábakra az egyik szálat és a test lábra a másik szálat. Na most én itt nem tudom, hogy melyik a pozitív és melyik a negatív. De ha ide-oda kapcsolgatom a polaritást az adapteren, akkor mindig kattanik a relé.
Bluestrain01-05-2011 14:45:25 // 205
Akkor a 30-on állandó plusz van, 56-on plusz van ha felkapcsolod a helyzetjelzőt, és az S-en is plusznak kell lennie ha ablakmosózol. Ha ezek megjönnek akkor a 31-en a testet nem árt ellenőrizni, ha az is jó akkor kattanni kelle a relének!
Poló01-05-2011 14:37:56 // 204
Fényszórómosó relé.
30 - gyújtás
56 - helyzetjelző
31 - test
S - ablakmosó
P-n kellene nyomnia az áramot.
Ki lett mérve és megkapja a 3 lábon a pozitívat, 1 lábon pedig a testet. És a megfelelő lábakon is kapja meg. De mégsem lehet mérni semmit a szivattyúnál. Kipróbáltam a relét és működik, a 3 lábra adtam pozitívat, a 4.-re negatívat, az 5.-re rákötöttem egy izzót, a relé kattant, az izzó világított.
Mégis, amikor a helyén van a relé, nem hallom, hogy kattanna.
Bluestrain01-05-2011 14:31:56 // 203
Ez konkrétan milyen relé? Mit kapcsol ? A 30 az pozitív, a 31 negatív, de a többinek utána kell nézni.
Poló01-05-2011 14:27:54 // 202
De nem is ilyen jelűek a lábak, hanem 30, 31, 56, S, P.
Bluestrain01-05-2011 14:23:00 // 201
Hello!
Azért ez így nem teljesen igaz. Az öt láb stimmel, ebből kettő - a 85 és 86 számú a tekercs, ezekre egy pozitív és egy negatív kerül, a másik három - 30, 87, 87a jelűek - az érintkezők, amiket a tekercs átkapcsol. Ebből a 30-on pozitív van, ezt kapcsolja át a 87-re ha behúz, ha elejt akkor a 87a-ra, de ez a láb nincs mindíg használva.
Poló01-05-2011 13:47:54 // 200
Sziasztok!

Adott egy relé, 5 lába van, 3 lábon kell megkapnia a pozitívot, 1 lábon a negatívot, 1 lábon pedig küldenie kell a pozitívot, ha az előbbi 4 dolog megvan.

Mi történik akkor, ha felcserélem a dolgokat és 3 lábon kapja a negatívot és 1 lábon a pozitívot?

Egy relének csak akkor kell kattannia, amikor megkapja az áramot, vagy akkor is, amikor elvesszük tőle?
LoneWolf3322-04-2011 16:24:55 // 199
Akkor a fejlemények jó irányba mutatnak.
A stab IC melegedése elvileg egyenesen arányos lesz a bemenő
és a kimenő feszültségek különbségével (ez igazán terheléskor
mutatkozik majd meg).
Szabeee22-04-2011 13:06:37 // 198
öhm.... az IC jól felmelegedett, amikor még csak 13,5 V-t tudott leadni.... de most lecseréltem 2 trimmert 2 potenciométerre, amit reosztátosan kötöttem be és lám:
Umax = 34,8 V stabilan..... mondjuk azt, hogy mennyire tartja a feszültséget nem úgy határoztam meg itthon, mint suliban mérésen, hogy változtatható értékű ellenállást használtam, hanem 5V-s ventilátort kötöttem rá, adtam neki 4,9 V feszültséget és próbáltam mechanikusan lelassítani... persze 1 mp ideig, nem változott a feszültség... tudom, a felvett áram az változott :)
LoneWolf3311-04-2011 21:56:54 // 197
Ezek nem hangzanak rosszul, így az IC cseréje egy próbát megér.

Bár kíváncsi vagyok, hogy mi tudja úgy beterhelni a transzformátort,
hogy a névleges feszültségnek csak majdnem a felét tudja kinyögni.
Ilyen mértékű feszültségeséshez szerintem komoly szekunderáram
tartozik, ami a túlterhelést kiváltó alkatrészt jól fel kellene fűtse...

Ha esetleg az IC cseréje mégsem segítene, akkor sorra kell majd venni
az IC és a trafó szekunder oldala közötti alkatrészeket is, illetve lehet,
hogy érdemes ellenállást mérni a panel AC jelű kapcsai között (a trafó
leválasztása után). A trafó szekunder kapocsfeszültsége, ha jól számolom
6 Ohmosnál kisebb terhelőellenállás beiktatása esetén esne csak le 24V alá.
Szabeee11-04-2011 18:14:20 // 196
terhelés nélkül a szekunder oldalon van 26,x V a Graetz terhelhetősége 6A..... a kondi, amit beletettem az 1000 uF/35V szóval lehet, hogy csak ki kellene cserélnem az IC-t?
LoneWolf3311-04-2011 17:30:33 // 195
Hivatalosan az LM317 és LM350 stab IC-k lábkompatibilisek :
1-es láb szabályzó (referencia) feszültség
2-es láb kimenő (szabályzott) feszültség
3-as láb bemenő feszültség

Így a helyettesítésnél különösebb teendő nincs (a Graetz terhelhetőségét
azért ellenőrizni kell).

Ha a 24V-ra specifikált torroid szekunder oldalán terhelés nélkül nincs meg
a 24V váltófeszültség (de inkább valamivel több), akkor szerintem a trafóval
van gond.
Szabeee11-04-2011 16:43:42 // 194
sima toroid, nem szimmetrikus... majd tolok fel képet is.... sőt, itt van egy rajz, ami alapján azt hiszem eldönthető, hogy jó-e az LM350
LoneWolf3311-04-2011 16:37:16 // 193
Üdv !

Mit szólnál egy LM350 stab IC-hez? 3 Amperrel terhelhető.
http://www.fairchildsemi.com/ds/LM/LM350.pdf

A torroid szekunder tekercse esetleg nem középmegcsapolásos (három végződéses)?
Szabeee11-04-2011 16:26:44 // 192
Hello! Építettem egy stabilizált tápforrást, viszont lenne egy olyan kérdésem, hogy nem tudtok-e olyan IC-t ajánlani, ami 3 kivezetésű, mint az LM317T, mivel csak 1A-t tud leadni, max 1,5 A-t, viszont a toroidom Isec = 4,16 A és Usec = 24V.... a kimeneten üresjárásban a feszültség 13,5 V, amint elkezdem terhelni, úgy csökken 13,25 V-ra és onnan stabilan tartja.

Vajon miért van az, hogy a 24 V-s trafóm nem tudja leadni a 24V-t a kimeneten? esetleg az IC korlátozza le? a plafon, amit a trimmerekkel be tudtam állítani, az 13,6 V üresjárásban? mivel a leírásban ezt olvastam:


Az LM 317 IC nemcsak abban különbözik a többi feszültség-stabilizátor IC-től, hogy szabályozható, hanem abban is, hogy nincs felső feszültség-bemeneti korlátja. Ez azt jelenti, hogy Ube akár több száz volt is lehet, az egyetlen korlát az, hogy (Ube - Uki) maximum 40V lehet. Az IC tartalmaz túlvezérlés, túláram és termikus túlfutás elleni védelem, A kapcsolásunk Imax értékét az IC tokos Graetz-hid határoza meg, a jelenleg kereskedelmi forgalomban lévők jellemzően 1A. Két szabályozó trimmert alkalmaztunk, ezek közülaz 1K-s a finomszabályozást szolgálja. A kimenet 1,2V-tól 37V-ig szabályozható, a "brumm" elnyomás 80dB


Mérés alapján 30 Ohm terhelő ellenállásnál volt 440 mA terhelő áram és 13,25 V feszültség, viszont ezen a ponton elkezdett melegedni az IC, elég rendesen, mivel a doboz tetején éreztük, pedig a hűtőborda felett még van 2,5 cm légrés + oldalról a ventilátor helyénél is levegőhöz jut.... gondolkoztam azon, hogy egy ventilátort bekötök az IC mellé és lecserélem a trimer-t potenciométerre. kíváncsi vagyok, hogy mit gondoltok erről.
kando.11-03-2011 23:30:40 // 191
Valaki nem tud forrást mikroszkópra?
SMD forrasztások ellenőrzésére lenne jó munkában is meg amúgy is :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.