Forum >> Erőforrás alternativák

Kazes☻18-04-2024 15:00:21 // 4086
„Nos, semmi új nincs a nap alatt, csak valamiért mégiscsak fontosabb volt a belsőégésű motorokra bízni a világ haladását…” - meg aztán készültek a további háború(k)ra... vellannyal az nemigen ment volna. : /
Liquid18-04-2024 14:55:36 // 4085
Egyetértünk :)
WarbiRunner (Gyuri)18-04-2024 14:11:04 // 4084
Bizonyos célokra volt működőképes. Mint ahogy ma is, csak a mai hype közepedte ezt hajlamosak vagyunk elfelejteni. A postának helyi viszonylatban teljesen jó volt, és szerintem sokan emlékeznek a pályudvarokon rohangáló sárga elektromos csomagszállítókra is. Sokat fejlődött, főleg az akkumulátor technológia, de a bizonyos céloket még mindig jó volna szemelőtt tartani. Ez a mai technológiai kizárólagosság nagyon nagyon beteg.
Liquid17-04-2024 21:49:58 // 4083
Mindenki gyártott akkoriban elektromos gépet (autót, teherautót, taxit mindent is), csak akkor (se) volt működőképes alternatíva.
Selmak11-04-2024 11:39:39 // 4081
Kandó Kálmán ezalatt halkan felsír a kriptájában.
Kazes☻10-04-2024 11:08:54 // 4080
Persze, csak nem úgy pumpálják... 😏
Zsolt15510-04-2024 10:06:17 // 4079
Nem zsákutca, hanem ez is csak egy meghajtási mód. Bizonyos rész feladatokra jó.
tirex10-04-2024 07:11:41 // 4078
HVO dízel nagyon terjed Ausztriában, az autógyártók is nagyon támogatják, nem akarják
elengedni a belsőégésűt…
Kazes☻30-01-2024 15:35:56 // 4075

Ezekre? Simán...! :)
Zsolt15530-01-2024 10:52:04 // 4074


Akkor az oroszok vagy 70 évet rávertek a mai nyugatra.

:-DDD
tirex30-01-2024 06:06:40 // 4073
Ez egy vicc
Kazes☻21-01-2024 12:55:08 // 4071
Mi jön még?! :)
Piritu - 1.000.00020-01-2024 20:02:08 // 4070
Zsolt15520-01-2024 10:30:36 // 4068
carver19-01-2024 22:22:58 // 4066
Mondtam hogy kevesebb a károsanyagkibocsátása az elektromosnak :D
Kazes☻19-01-2024 19:59:28 // 4065
WarbiRunner (Gyuri)16-01-2024 17:42:00 // 4063
A cégek így már elég jó csomagot kapnak.
Gondoljunk csak bele. Több gyártó ígérgeti a 10 milla alatti kis elektromos autóit idénre. Ha csak 40kWh-s, máris 7.2 egy új autó. Az a mai világban nagyon nagyon olcsó. Plusz cégautó adó mentesség. Ha meg véletlenül valaki piacra dob 10 milla környékén netán egy 42kWh-s akksicsomagos autót, az fog fogyni.
Kazes☻15-01-2024 21:52:47 // 4061
Liquid14-01-2024 22:04:22 // 4059
Nagyon is energiaár függvénye. Hányan adnák el az ev-t, ha nem lenne a szaldós elszámolás, és akkor még nem beszéltünk a céges áram árról, ami ugye kissé magasabb mint a lakossági. És még mindig csak a kerterházasoknál tartunk, ionity? Jövedéki adó?
Mindenki szajkózza hogy milyen rohadt olcsó az üzemeltetése az ev-knek, ez részben igaz, de mivel a szakemberek képzése és a megfelelő infrastruktúra beszerzése nem olcsóbb, sőt... ezért ez sem feltétlenül igaz. Ha meg csattanás van akkor gtk szinte azonnal.
2., 3. 4. autónak (ahogy nálunk is van az I10) nagyon is jó lenne, de ahhoz még igen sokat kell olcsósodni.
A Mazda féle range extenderben látok fantáziát, ami megoldja a mindennapokat, és ha kell el lehet menni vele para nélkül akárhová.
carver14-01-2024 20:20:51 // 4058
LOL ez a Very Long Rage verzió :D
Kazes☻14-01-2024 17:10:11 // 4057
Oh, pardon... valami kis hiba a matrixban. :)


carver14-01-2024 16:02:45 // 4056
eszerint nem lettek könnyebbek 2005 után sem: autók átalagos súlyának változása 1970-2020 (BMW, BW, Volvo)

hatótáv para: igen vsz igazad van, ez biztos közrejátszik

EV-k üzemeltetés olcsóbb: szerintem ez nem az energiaár függvénye, egyszerűen kevesebb az energiaveszteség, egyszerűbb a technológia. Ha éppen sokba kerül az áram (nálunk ugye Európa nagyrészével szemben ez sokkal nagyobb mértékben és sokkal tovább tart) akkor a benzin/dízel is drágább. És a fogyasztás még csak egy része a fenntartásnak, az alacsonyabb szervízköltség infláció esetén növeli a drága áram miatti kisebb előnyt.

Égő autók: az hogy mi kap még lángra az égő autó mellett az nem a hajtáslánctól függ :) De igazad van, elektromos autót eloltani... Hát még kevésbé szeretnék tűzoltó lenni amikor el kell oltani...

Bírja-e a hálózat: a videóban az egyik szereplő az angol áramszolgálttó képviselője és ő maga mondta hogy azok akik ezzel riogatnak nem számolnak azzal (vagy csak okosan elhallgatják) hogy az áramszolgáltató folyamatosan fejleszt, bővít beruház. És a ledlámpás átállás meg egyébként is érezhetően csökkentett a fogyasztáson. És ha ezt a (75 éve) rothadó, szakadék szélén álló kapitalista országok is meg tudják oldani akkor mi simán meg tudjuk csinálni...

Károsanyag kibocsátás: szerintem annyira azért annyira nem bonyolult. Az erőművi energia előállítása és szállítása szerintem jó közelítéssel kiszámítható, a kőolaj kitermelése, szállítása, finomítása, szállítása is. Az autók fogyasztása ennél is egyszerűbb. Az autó előállítása sem lehetetlen feladat, egy kevesebb alkatrészből álló autó előállítása pedig biztosan kevesebb károsanyag kibocsátással jár, mint ahogy a kevesebb szervízelés, ritkább csere, utántöltés (olaj, váltóolaj, fékpofák) megintcsak. A legnagyobb kérdés az persze még mindig az akku sorsa, de erre is egyre több megoldás alakul ki, pl a kiszerelt autó akkukból remek otthoni szigetüzemű rendszert lehet építeni. És hát lássuk be a belsőégésű autók reciklálása sem annyira tökéletesen megoldott dolog.

Amire talán gondolsz az EV-k esetében a gumielhasználódás valóban lehet nagyobb a nagyobb átlagos súly miatt, de a mostanában gyárott EV-k súlya (különösen amit EV-nek terveztek) már nem tér el lényegesen (10-15%) a belsőégésűektől Giulia 200, BMW3 A4: 1530-1590kg Tesla 3 1765kg Ioniq 6 1775kg.

Felhasználási mód: ez nem kérdés, 2024-ben az extrém felhasználásra még nem alkalmas az EV de 2010 óta 3,5 szeresére emelkedett az elektromos autók átlaghatótávja miközben a magasfeszültségű rendszerek megjelenésével a töltési idő drasztikusan csökken. És mindez 10-15 év után, a belsőégésű motor meg közel 150 éves...

Szóval nekem nincs bajom az elektromos autókkal, most még nem veszek, de 2-3 év múlva nagyon valószínű. Egy dolgot azonban soha a benzinszagú életben nem fogok megszokni/megszeretni: a hangjukat...
carver14-01-2024 13:40:55 // 4055
ez nem egészen így van.

Ahol az elektromos autó második harmadik, ott egyébként is 2-3 autó lenne. Belsőégésűt kiváltani nem pazarlás. Én is a régi Jazzünkkel járok a városban amikor tehetem mert a Giu 11 litert fogyaszt városban a Jazz meg 6,5-7,5 litert. És belefér a 270-es karácsonyfa. És nem sajnálom ha összesározza a kutya. Stb, stb...


Ha egyszer lesz (és lesz) napelemünk, én is lecserélem a Jazzt elektromosra.
carver14-01-2024 13:35:50 // 4054
ez a link nem stimmel , ez a cikk a Hyperloopról szól.

Egyébként nálam elmúlt a kezdeti lelkesedés a hidrogéhajtással kapcsolatban mióta megnéztem ezt:

Hydrogen will not save us. Here's why.

Egyébként józan paraszti ésszel is rájöhettem volna, hogy hogy a fenébe lenne értelme valaminek amihez (rengeteg) elektromos energiát kell előállítani hogy szétválaszd és öszesűrítsd, sok dízelt kell felhasználni, hogy eljuttasd a töltőállomásig, csak hogy utána visszalakítsd elektromos árammá (és mindeközben rengeteg energiát pazarolj és égess el) hogy végül azzal hajtsd a tulajdonképpen elektromos autót (tudom, kétféle hidrogénhajtás van).
Kazes☻27-12-2023 10:58:47 // 4053
Kazes☻20-12-2023 18:23:05 // 4052
Milyen kútra jársz te, vagy egyenesen a tartálykocsiból jön?! :D
tirex20-12-2023 07:41:47 // 4051
15perc töltési idő? Én 30 másodperc alatt töltök 60 liter benyát szintén 500 km-re, úgyhogy még van mit behozni.😂
Csabo2211-11-2023 17:06:49 // 4047
Hibridnek sokkal több értelme lenne, mert a megállót elhagyva el tudna indulni elektromotorral, nem füstölné össze a megállóban maradtakat. tudna belső égésű motor nélkül is araszolni. megállóba behajtáskor a fékezési energia nem a levegőben kötne ki, hanem az akksiban.
Szóval ésszerűen használva igenis kiváló az elektromos (hibrid) technilógia.
Vszeg pár ember jót szakitott ezeken a(z értelmetlen) tisztán elektromos buszokon. vagy vmi észlény kitalálta h ez márpedig jó.
Az utóbbi 4-500 évben mikor volt nekünk jó? mellesleg...
Liquid10-11-2023 22:25:17 // 4046
Céges áron a 100kwh fogyasztás milyen dízelnek fogyasztásnak felel meg?
Plusz jön a 6l a fűtésre.
Zsolt15530-10-2023 14:39:10 // 4042
Egy élelmes vállalkoźó elindított mobil töltő szolgáltatást. 🙂
Zsolt15526-10-2023 08:55:31 // 4041
Liquid25-10-2023 21:44:54 // 4040
"Persze egy használt autó lecserélése egy másik hasonló használt autóra más eset, de új autó vásárlása esetén benzinest vagy dízelt venni szerintem már kockázatos,"
miről beszél ez? :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.