Forum >> Erőforrás alternativák
Kazes☻18-05-2023 08:56:06 // 4018
Minden is így van! ;)
TtK18-05-2023 08:25:48 // 4017
A vonat hülyeség, a hatalmas sebességtől meg fognak halni az utasok. Az automobil hülyeség, lassú, büdös, nem lehet vele átvágni a szántóföldön és csak a patikában lehet benzint kapni hozzá. Levegőnél nehezebb repülő szerkezetet nem lehet készíteni. A világon kb. 8-10 számítógépet lehet eladni évente. 640 kB memória mindenre elég. Az ájfón hülyeség, még billentyűzet sincs rajta. ;P
Liquid17-05-2023 22:53:26 // 4016
Cigi továbbra se ül fordítva a lovon, hatalmas figura
Kazes☻17-05-2023 20:42:19 // 4015
Kazes☻17-05-2023 18:02:08 // 4014
Zsolt15527-04-2023 11:56:29 // 4013
Helyesen, ez egy Boeing 747 volt.
Zsolt15527-04-2023 11:53:18 // 4012
Zsolt15527-04-2023 11:50:25 // 4011
Bocs, nem neked akartam írni ezt a választ.
A súlypont a hossztengelyre nézve nem változik. Ha elszabadul valami, akkor van a baj.
A súlypont a hossztengelyre nézve nem változik. Ha elszabadul valami, akkor van a baj.
Zsolt15527-04-2023 11:46:39 // 4010
Így igaz! 👍
A repülőgépek felszállósúlya nagyobb, mint a leszálló. Ezért van az, hogy ha hamarabb kell leszállni, akkor annyit kell kiengedni, hogy azt a súlyt elérje. A futómű is bírja, meg ne 10 km legyen a fékútja.
A repülőgépek felszállósúlya nagyobb, mint a leszálló. Ezért van az, hogy ha hamarabb kell leszállni, akkor annyit kell kiengedni, hogy azt a súlyt elérje. A futómű is bírja, meg ne 10 km legyen a fékútja.
TtK27-04-2023 11:03:48 // 4009
nagy probléma, ahogy fogy a kerozin úgy csökken a súly, az aksinál viszont nem
Viszont így nem vándorol a súlypont sem repülés közben, ami azért nem hátrány.
Viszont így nem vándorol a súlypont sem repülés közben, ami azért nem hátrány.
WarbiRunner (Gyuri)27-04-2023 10:16:13 // 4008
Igen, ez stimmel, akksinál a tömeg nem változik. Alapvetően viszont a felszálló tömeg kb azonos lesz. De ez a nagyobb gépeknél gond inkább. A technológia kizárólagosságban én sem hiszek, de lesz helye bőven a repülésben az elektromos hajtásnak, csak még nem most. Az 500kWh/kb még nem igazán elég.
Liquid27-04-2023 10:09:04 // 4007
Az tény hogy a hatásfok miatt nem kellene egyeznie a számoknak, de az egyéb problémák, (súly, méret) miatt meg igen. Meg ugye arról se feledkezzünk meg hogy a hatásfoknál bejátszik az is hogy esetleg pont kőolajból készül a villany :) Kisgépeknél talán, majd (ahogy a CarTárs írta, poggyász nélkül lehet majd utazni) de a súly mindenhol nagy probléma, ahogy fogy a kerozin úgy csökken a súly, az aksinál viszont nem. A jelenleg látható technika mellett pont ugyanaz a szitu evvel is mint a többi villany / sharing lőzunggal. Sokkal több értelme lenne valami szintetikus kerozin fejlesztésébe borítani pénzt, aztán majd ha már van valós megoldás az elektromos töltésre, tárolásra, akkor lehet az elektromos hajtás felé fordulni. Előbb-utóbb lesz.
WarbiRunner (Gyuri)27-04-2023 08:54:34 // 4006
Első körben nem tengerentúli járatokra gondolnék, attól nagyon messze vagyunk :-) A repülés elég tág fogalom azért. A benzinmotoros légcsavaros gépek közt jelenhet meg a villany hajtás elsőre. A lítium technológiában van még potenciál, elméletileg elérhető az a 13000-res varázs szám környéke is. Elméletileg... Viszont 4000 környékén a hatásfokok miatt a belsőégésűvel már kb azonos teljesítménysűrűség jön ki.
Liquid26-04-2023 22:01:09 // 4005
A repüléshez valami sci-fibe illő áttörésre lesz szükség. Nagy érdekel a repülés, főleg a katonai és annak is a technikai része, előbb lesz mindenki röghözkötött, mint hogy villany 707-essel utazzunk Ausztráliába leszállás nélkül. :)
Liquid26-04-2023 21:57:06 // 4004
Meglátjuk, én nemigazán tudom ezt elképzelni. Nem 10-20 perces üzemidejű 20 dekás drónokról van szó. És még nem is beszéltünk olyan elhanyagolható kérdésekről mint a töltés (nem csak maga a folyamat hanem a felhasználandó energia).
carver26-04-2023 21:03:44 // 4003
azt is vedd figyelembe, hogy az elelktromos hajtás hatékonysága 2-2,5-szerese a robbanómotorénak...
igaz, hogy még így is messze van a kerozintól, de elképzelhető hogy regionális járatokhoz már elég lehet. Persze majd csak kézipoggyászt lehet vinni mert a raktér tele lesz akksikkal 🤣
igaz, hogy még így is messze van a kerozintól, de elképzelhető hogy regionális járatokhoz már elég lehet. Persze majd csak kézipoggyászt lehet vinni mert a raktér tele lesz akksikkal 🤣
WarbiRunner (Gyuri)24-04-2023 09:42:28 // 4002
Kb ötszörös energiasűrűség már elég lehet, ami elvileg lehetséges.
WarbiRunner (Gyuri)24-04-2023 09:23:39 // 4001
Huhh.. gyönyörű 😅
Szét visította az agyam, 1 percig bírtam 🤣
Szét visította az agyam, 1 percig bírtam 🤣
Liquid23-04-2023 18:51:46 // 4000
500Wh/kg-t ír a cikk, vagyis kb. duplája a jelenleg elterjedt cuccnak. Még mindig gennyes nehéz de már csak a fele súly a netto celláknak. Akik a repülésbe vizionálnak ilyet azoknak azért bilibe lóg a kezük, mert pl. a kerozin ugyanezen értéke 13.000! Tehát nem duplája, négyszerese, tízszerese...
carver23-04-2023 15:58:37 // 3999
akkor itt tessék van neked ez, hangot rá!
biztos meg lehet szokni, majdnem olyan fület gyönyörködtető mint egy V8 bugyborékolása :D
biztos meg lehet szokni, majdnem olyan fület gyönyörködtető mint egy V8 bugyborékolása :D
carver23-04-2023 15:42:22 // 3998
A CATL bejelentette az 500kWh energiasűrűségű akksiját. Nem 2030-ra, év végére jövő év elejére gyártásba kerül. Ez egy átlagos autóban is 1000km-es hatótávot jelentene, vagy ha nem kell ekkora akkor kisebb súlyt.
Ők azt mondják ezzel már lehet a utasszállító repülégepeket hajtani... Egy biztos, sokan az 500KWh-t tartják az "áttörésnek", ahonnan felpörögnek az események és széleskörben elkezd reális alternatíva lenni az elektromobilitás...
Gondolom ez most még jó drága, csak a prémium szegmensben lesz elérhető, de ha ők elkezdik, akkor pár év múlva jönnek a többiek is.
Ők azt mondják ezzel már lehet a utasszállító repülégepeket hajtani... Egy biztos, sokan az 500KWh-t tartják az "áttörésnek", ahonnan felpörögnek az események és széleskörben elkezd reális alternatíva lenni az elektromobilitás...
Gondolom ez most még jó drága, csak a prémium szegmensben lesz elérhető, de ha ők elkezdik, akkor pár év múlva jönnek a többiek is.
Zsolt15513-04-2023 11:04:29 // 3995
Atlanta (USA) "Golf Masters" torna.
Tavaly ~1500 idén ha igaz "csak" 1200 magánrepülő érkezett. Mi pedig járjunk gyalog, hogy ne szennyezzünk ... :-//
Tavaly ~1500 idén ha igaz "csak" 1200 magánrepülő érkezett. Mi pedig járjunk gyalog, hogy ne szennyezzünk ... :-//
Kazes☻12-04-2023 22:55:56 // 3994
Zsolt15504-04-2023 09:35:48 // 3993
Kazes☻27-03-2023 13:17:50 // 3992
Kazes☻27-03-2023 13:17:22 // 3991
Mindent is...! ;)
XD
XD
RomeoOne24-03-2023 20:03:19 // 3990
Nem gondoltad, hogy valósággá válik a "Villanyautók? És mi lesz a lakótelepeken akkor? Majd mindenki az ablakból lógatja ki a kábelt?" jóslat, mi? :DDD
Kazes☻24-03-2023 18:12:40 // 3989
Újabb delikvens...
Vírusként terjed egy nemzetközi Facebook-oldalon ez a magyar fotó
Vírusként terjed egy nemzetközi Facebook-oldalon ez a magyar fotó
WarbiRunner (Gyuri)24-03-2023 14:01:33 // 3988
Hetek óta egy AC szervo rendszert bűvölünk, komolyan már akkor is sípol a fülem amikor tök csönd van. Rettenet :-) A nyestriasztóm piskóta ehhez képest.
RomeoOne24-03-2023 13:53:51 // 3987
Alacsonyabb sebességnél van ez a trolibusz hang, de nem hangos és nem is idegesítő sípolásnak érzékeltem, csak ez a jellegzetes "amperhang" (az amperszag analógiájára, ha van ilyen szó :D )
RomeoOne24-03-2023 13:52:46 // 3986
Mikor '20-ban a Teslát vezettem, már akkor is azzal kergetett az őrületbe az instruktor, hogy folyton rámszólt, hogy "az nem gázpedál, hanem gyorsítópedál". OK, te villanynáci xd
WarbiRunner (Gyuri)24-03-2023 13:43:53 // 3985
Arra lennék kiváncsi, hogy a valóban magas frekis sípolásból mi hallatszik. Kívülről engem megőrjít egyes villanyautók "sípolása". Nem mind csinálja, vagy nem mindet hallom. MIre öreg leszek pont jó lesz, már nem fogom hallani ezeket a hülye visító hangokat XD
A nagylányom örökölte, tiszta szívás. Nem tudja használni pl. az olvasólámpáját, mert szerinte iszonyatosan sípol. Szerencsére nekem ez a freki már bőven elkopott, 17kHz-et mértem XDD
A nagylányom örökölte, tiszta szívás. Nem tudja használni pl. az olvasólámpáját, mert szerinte iszonyatosan sípol. Szerencsére nekem ez a freki már bőven elkopott, 17kHz-et mértem XDD
Piritu - 1.000.00024-03-2023 12:35:21 // 3984
..és mi lesz a gázpedállal? :-DD
RomeoOne24-03-2023 11:43:43 // 3983
Bekóstoltam egy új, hódpofás M4-et is. Az ugyanaz a kategória, mint a Giulia Q. Az teljesen esélytelen volt :DDD
Az új szleng az lesz, hogy "ami a tekercsen átfolyhat" xD
Ami feltűnő volt egyébként, mikor visszaültem a Fiatba, hogy a motor rázza a kasznit ezzel a magas frekvenciás rezgéssel. Amikor minden nap a belsőégésűt vezeti az ember ez fel sem tűnik, de visszaülve a villanyból ez volt az első, amit észrevettem, hogy ez mi? Ezt eddig is csinálta? Igen, csak már fel sem tűnt :)
A "halksága" annyira nem kiemelendő. Jó, nem zúg a motor, de ezekben a mostani/nem túl régi autókban sem a motor zaja a meghatározó. Szélzaj, gumi surrogás, stb. Nem éreztem azt a pályán, hogy ebben mekkora csend lenne...
Az új szleng az lesz, hogy "ami a tekercsen átfolyhat" xD
Ami feltűnő volt egyébként, mikor visszaültem a Fiatba, hogy a motor rázza a kasznit ezzel a magas frekvenciás rezgéssel. Amikor minden nap a belsőégésűt vezeti az ember ez fel sem tűnik, de visszaülve a villanyból ez volt az első, amit észrevettem, hogy ez mi? Ezt eddig is csinálta? Igen, csak már fel sem tűnt :)
A "halksága" annyira nem kiemelendő. Jó, nem zúg a motor, de ezekben a mostani/nem túl régi autókban sem a motor zaja a meghatározó. Szélzaj, gumi surrogás, stb. Nem éreztem azt a pályán, hogy ebben mekkora csend lenne...
WarbiRunner (Gyuri)24-03-2023 10:55:26 // 3982
A polgárpukkasztás fordítva is megy, városban a Giulietta igazi kis alattomos meglepi. :-) A villanyosok extra magabiztosak városban, azt figyeltem. A többség ilyen 8 másodperces autó, azoknak azért megmutatja a csini hátsóját XD
Ami a "csövön kifér".. ez tetszett. Valyon az ilyesmik helyett mi lesz a szleng a nagy ződ villanyjövőben? XD
Ami a "csövön kifér".. ez tetszett. Valyon az ilyesmik helyett mi lesz a szleng a nagy ződ villanyjövőben? XD
WarbiRunner (Gyuri)24-03-2023 10:33:21 // 3981
Látod, Ferinek is pont ennyi céges használatra kellett, áramuk meg gondolom van valahonnan XD Erre pont jó, céges kulcsos rohangálósnak teljesen jó, sőt az autóhasználók átlag igényének nagyjából megfelel. Ne területi képvidelőben gondolkozz :-) Szerintem sokaknak pont jó lenne napi 300km hatótáv. Egy cégnek még meg is éri újonnan lízingelni, nem nagyon kell szervizre vinni, a lízing alatt kb semmit sem kell csinálni vele. Egy magánembernek rohangászós autónak egyelőre kevésbé éri meg, amíg vannak olcsó használt Yarisok, Swiftek.. a többség nem akar/tud sokat költeni a napi ingázásra.
Liquid24-03-2023 10:23:12 // 3980
Selmak24-03-2023 09:46:25 // 3979
2x ~120 km Céges használatban ez a vicc kategória.
RomeoOne23-03-2023 22:06:26 // 3978
Elmúlt 2 napban volt napi 2x ~120 km utam a céges Kia e-Niro-val. Gyűlnek a tapasztalataim az elemes autókkal is :D
Erre a távra egyébként teljesen rendben volt, tempósan haladva is bírta egy töltéssel.
Városban egész jó ez a regeneratív fékezés, tényleg el lehet közlekedni egy pedállal, csak a tényleges megálláshoz nyomva a féket.
A dinamikája városban nagyon jó. A nyomaték ezt a nagy dögöt is úgy megindítja, hogy rendesen ki lehet lőni a lámpánál. Ezzel szórakoztam :D
Ha valaki nyomta volna neki, azt jól lenyomtam a lámpánál, aztán néztem, ahogy vörösödik a feje az erőlködéstől. Ha esetleg valaki olyanra próbáltam rá, aki gyorsabb volt, akkor a következő lámpánál a diadalmas vigyorgásra csak széttettem a kezem, hogy "ez csak egy fos Kia, most erre vagy büszke?" Fuuu, jó nagy f@sz voltam, de kurva jókat röhögtem :DDD
Hazafelé a pályán is simán jöttem 140-el. Volt 1-2 BMW-s meg Skodás, akinek szúrta a szemét mikor utolértem őket, hogy na nehogy már egy villany megelőzze őket. Egy villany menjen 110-el egy kamion mögött. Bele is léptek.
Aztán mikor volt még vagy 30 km, de a hatótáv még 80-at írt, akkor úgy voltam, hogy növelem már kicsit ezeknek az amperszagúaknak a renoméját. Ne csak a homár vitorlázással azonosítsák a zöld rendszámot, legyen, ami a csövön kifér. Beálltam 160-ra, belsősáv. Néha elkaptam egy csodálkozó tekintetet, hogy ez mi? Egy száguldó villanyaautó? Ilyen van?
Majd kezdtem utolérni a BMW coupé-t meg a Skodát, amik nemrég otthagytak, mikor közeledtem. Na jó, padló. 180-as végsebesség... Amikor elhúztam mellettük a visszapillantóból még láttam a hitetlenkedő tekinteteket, hogy mi a f@@@sz??? Nagyon röhögtem :DDD Élveztem a polgárpukkasztást :D
Kanyarban viszont nyilván nagyon érződik a tömeg. De 100-ig a gyorsulása tényleg olyan, hogy annál nem kell több, ha csak valaki nem akar kimondottan nagy teljesítményű autót. Simán 200+ lovas kategória, ha belsőégésűvel vetjük össze. Mármint egy kisebb tömegűvel. Ha ekkora tömegűt veszünk, akkor inkább 300.
100 km/h felett persze már nem olyan kiemelkedő, de azért ott sem szégyen a gyorsulása.
Erre a távra egyébként teljesen rendben volt, tempósan haladva is bírta egy töltéssel.
Városban egész jó ez a regeneratív fékezés, tényleg el lehet közlekedni egy pedállal, csak a tényleges megálláshoz nyomva a féket.
A dinamikája városban nagyon jó. A nyomaték ezt a nagy dögöt is úgy megindítja, hogy rendesen ki lehet lőni a lámpánál. Ezzel szórakoztam :D
Ha valaki nyomta volna neki, azt jól lenyomtam a lámpánál, aztán néztem, ahogy vörösödik a feje az erőlködéstől. Ha esetleg valaki olyanra próbáltam rá, aki gyorsabb volt, akkor a következő lámpánál a diadalmas vigyorgásra csak széttettem a kezem, hogy "ez csak egy fos Kia, most erre vagy büszke?" Fuuu, jó nagy f@sz voltam, de kurva jókat röhögtem :DDD
Hazafelé a pályán is simán jöttem 140-el. Volt 1-2 BMW-s meg Skodás, akinek szúrta a szemét mikor utolértem őket, hogy na nehogy már egy villany megelőzze őket. Egy villany menjen 110-el egy kamion mögött. Bele is léptek.
Aztán mikor volt még vagy 30 km, de a hatótáv még 80-at írt, akkor úgy voltam, hogy növelem már kicsit ezeknek az amperszagúaknak a renoméját. Ne csak a homár vitorlázással azonosítsák a zöld rendszámot, legyen, ami a csövön kifér. Beálltam 160-ra, belsősáv. Néha elkaptam egy csodálkozó tekintetet, hogy ez mi? Egy száguldó villanyaautó? Ilyen van?
Majd kezdtem utolérni a BMW coupé-t meg a Skodát, amik nemrég otthagytak, mikor közeledtem. Na jó, padló. 180-as végsebesség... Amikor elhúztam mellettük a visszapillantóból még láttam a hitetlenkedő tekinteteket, hogy mi a f@@@sz??? Nagyon röhögtem :DDD Élveztem a polgárpukkasztást :D
Kanyarban viszont nyilván nagyon érződik a tömeg. De 100-ig a gyorsulása tényleg olyan, hogy annál nem kell több, ha csak valaki nem akar kimondottan nagy teljesítményű autót. Simán 200+ lovas kategória, ha belsőégésűvel vetjük össze. Mármint egy kisebb tömegűvel. Ha ekkora tömegűt veszünk, akkor inkább 300.
100 km/h felett persze már nem olyan kiemelkedő, de azért ott sem szégyen a gyorsulása.
Kazes☻09-03-2023 13:21:48 // 3977
Kazes☻07-03-2023 08:41:51 // 3976
WarbiRunner (Gyuri)25-02-2023 20:02:04 // 3975
A mi valóságunk a nyugatról idehordott még működő bármi lesz.. :-)
Liquid25-02-2023 19:24:15 // 3974
igen, ez is biztosan változni fog valamelyest, de a bérelt és a saját autó egyaránt igényel töltést. A carsharing működhet bizonyos belvárosi részeken, de pl. itt Győrben nagyon sok új lakópark épült a város peremén, ott semmi sincs. Tehát akarhatsz megosztós kocsival munkába menni, de az egész lakópart ugyanakkor akarja majd elvinni az autókat, és visszafele is igaz. Azonkívül nem feltétlenül kell hogy csóróbb legyen az aki belvárosi, vagy akármilyen lakásban él mint a családi házas.
WarbiRunner (Gyuri)25-02-2023 19:10:46 // 3973
A sokan fognak venni számomra igen kérdéses. Az egész elektromos autós koncepció nem működik úgy, hogy a magánemberek autókat vesznek. Néhányan, egyre kevesebben fognak elektromos autót venni. És egyre többen fognak bérelni, majd autómegosztani és szolgáltatásként igénybevenni az autót. Szerintem így lesz, mert így van benne ráció. Az elektromos autó nem bonyolult, nem igényel gyakori szervizt, folyadékcseréket, szűrőcseréket, ideális alany egy ilyen koncepcióhoz. Az autóipar átalakulása, a mostani válságosdi, áremelkedésesdi nekem ebbe az irányba mutat. Szerintem becsüljük meg hogy van saját autónk, amíg van és lehet...
Kazes☻25-02-2023 18:53:24 // 3972
Az már a következő lépés! :)
Én most erre gondoltam főleg, merthogy a csomitetővel oda is csípte a kábelt... még rosszakaró sem kell hozzá, hogy szerencsétlenül alakuljanak a dolgok... oszt lehet riasztani a tűzoltókat. :)
Én most erre gondoltam főleg, merthogy a csomitetővel oda is csípte a kábelt... még rosszakaró sem kell hozzá, hogy szerencsétlenül alakuljanak a dolgok... oszt lehet riasztani a tűzoltókat. :)
Liquid25-02-2023 18:12:48 // 3971
:)
probléma nem abból lesz hogy leég, hanem abból, hogy hivatalosan ez tilos, és valószínűleg az ev-k száma gyorsabban fog nőni mint a töltőké, és ha nem lehet mást kapni nyilván sokan fognak olyanok is venni akin nem kertes házban élnek, nincs garázsuk satöbbi.
probléma nem abból lesz hogy leég, hanem abból, hogy hivatalosan ez tilos, és valószínűleg az ev-k száma gyorsabban fog nőni mint a töltőké, és ha nem lehet mást kapni nyilván sokan fognak olyanok is venni akin nem kertes házban élnek, nincs garázsuk satöbbi.
Kazes☻25-02-2023 17:46:46 // 3970
Kazes☻21-02-2023 17:17:08 // 3969
Lesz... leginkább, ha kigyullad és leég... és akkor mi marad belőle... a nevéhez méltón...! 😉
😁
😁
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
667
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?