Forum >> Erőforrás alternativák
Cacho10-07-2005 22:39:58 // 115
16-17-én van a Rábaringen egy kétnapos gyorsulás. És második nap, azaz vasárnap csak autós nap lesz! Nagyon komoly szokott lenni a mezőny, mert osztrákból is rengeteg versenyző átjár.
GEORGE10-07-2005 22:35:48 // 114
Micsoda!!!!
Bövebben ha lehet!!!!
Cacho10-07-2005 22:34:57 // 113
Szeva!
Lehet, hogy 6000, nem vagyok benne biztos.
Sopron után másnap Rábaring?
GEORGE10-07-2005 22:20:29 // 112
Csövi Cacho!!!!
Én ugytudom 6000 fölött de ezt már nem mertem beirni így is azt hiszi a kolléga, hogy le akarom beszélni pedig csak a tapasztalatomat irtam csak!:-)
Üdv mester! :-)
Cacho10-07-2005 22:19:28 // 111
Ja és 155-ben nem volt 155 lovas 2,0 TS 16v, csak a 150 lóerős.
Cacho10-07-2005 22:17:46 // 110
A klímakompresszor 5000 fölött automatikusan kikapcsol.
perdix15510-07-2005 22:12:33 // 109
Igen ebben igazad van.... George kitart amellett, hogy fosul megy majd a szekér. De ha így van, akkor nézzétek meg Sparky 155 2.0 16v 155 pacis vasát, az oldalán van 1 kép ahol 226-tal repeszt klímával és gázról kapcsolt át benzinre. ha sz@rabbul menne akkor 210 fölé nem menne a mutató nem?
Bg.10-07-2005 22:06:31 // 108
Ha mindenki elfgadná helyből a nagy igazságokat, nem is járna Alfával, az itteni emberek, mindig szerettek más utakon járni.
De ezt mindenki másképp éli meg:)
Egyébként azért nyitottad a fórumot, hogy vitázzunk - hát most itt van.
Viktor8510-07-2005 22:03:51 // 107
Olyan szaga van mint a gázos targoncáknak.
GEORGE10-07-2005 22:03:01 // 106
Tuti, hogy 2 lónál többet vesztesz vele!!
Kb a 2/3-a marad meg a szivócső eredeti átmérőjéből mert egyrészt be is kell folytani másrészt abban van kialakítva a gázbeömlés hasonlóan mint egy gázégőfej csak ennek belül vannak a kiömlési furatai
Ne hogy azt gondold, hogy le akarlak beszélni róla ám!!!!!!
Csak a tapasztalatomat és véleményem irtam le!
Több ismerösem vett ,illetve alakítatott át gázosra autót.
Eddig a többség aztmondta, hogy a következőt nem csináltatja meg.
perdix15510-07-2005 21:59:35 // 105
Hy Bg! Na látod milyen rémiszgetés megy itt? Minden körműkkel ilyesztgetnek, hogy ez a baj, az a baj. Beraktam a chipet, az a baj, ha berakom a gázt az a baj, szívócsőszűkítés az a baj, de lovat veszítek az a baj........Kicsit gonolkodunk, és újabb infokat szerzek be. Az az érzésem, hogy akiknek szakszerűtlenül szerelték be, azok sírnak.... de nem tudom, majd meglátjuk.
Bg: Még nem lett lemérve, de megvan a 140 ló. Küldök mélbe egy chipes videjót a 155-ről.....
GEORGE10-07-2005 21:57:40 // 104
Igen figi 75 a háttér, jól éreztél rá!!
A szervízbe nem lehet beállni a gázos kocsikkal, csak az arra engedélyel bíró szervizekbe!!!! egy csomó mindent ki kell illetve át kell alakítani ahoz, hogy a gázos üzemű autókat is fogadhassák! nekem se fogadták a Boldizsárnál az autót!!!!
Mondtam a hibajelenségeket és rögtön kérdezte is a szererlő gáz van-e????mert ha kidobtam jöjjek vissza és rendbe teszik!!
A parkolóházakba se engedik be a gázos autókat!
Ezek apró bosszuságok amikre most legyintünk.....
perdix15510-07-2005 21:54:43 // 103
És ez a szűkítgetés, ahogy írod, mennyi Le-t vesz el? 1-2-öt? Vagy többet? Mer az nem oké....ha többet.
Bg.10-07-2005 21:53:45 // 102
Jöttem hozzászólni:
- nincs különösebb kockázat, elvileg benzinben megmaradnak a lovaid.
Pár "nyűgöt" be kell vállalni, nem is olcsó az átalakítás.
Akiket ismertem, és használták nem volt gondjuk vele.
ui.:
Én nem tenném, de ez nem az auó márkája miatt van, csak a "nyűgöket" nem vállalom be. A 141 lóról még mesélhetnél -ez fékpadon lett
GEORGE10-07-2005 21:49:38 // 101
1.:
Nem engeded???? akkor szerinted hol vezetik be a gázt a szivócsöbe????????
A szükitő egyben a gáznak a szivócsöbe való bevezetése is!!!!!!!egy ugynevezett gyürű amiben belül körkörösen folyik be a gáz!!!!
2.:
Nem értelek!
Ha egyszer csináltattál chippet, akkor minek is a gáz bele???????
Elöször felemeled a teljesítményt utána gázzal meg letöröd????
Hiába kapcsolsz majd át gázról benzinre sose lesz már olyan mint elötte!!!!!
Ez pedig tény! vagy elhiszed vagy majd megtapasztalod saját gépeden, én szóltam...:-)
3.:
A gáz üzemhez jóval kevesebb levegő kell!!!!! hidd el nem fogják megkérdezni töled, hogy beszükithetik-e ha egyszer ugy kell csinálni!!!!
perdix15510-07-2005 21:42:13 // 100
Amig jó volt a benzinszivatyú és átkapcsoltam gázról benzinre, sosem ment úgy benzinnel mint elötte, mert ugye a gázüzemhez leszűkitik majd a felére a szívócső átméröjét!!!!!
George: Hogy mitsináltak neked? Én meg nem engedem hogy a szívócsövet szűkítsék???? Akkor minek tettem bele a chippet??? Hogy elhagyjam a lovaimat???? Szóval azt nem engedjük.....
Tom1210-07-2005 21:42:03 // 99
Csak jót akarunk.:)
Na, jó akkor Te leszel a kísérleti példány...:))) Vagy "úttörő", ahogy tetszik.:)
kando.10-07-2005 21:36:14 // 98
Az biztos, hogy a gyújtás-vezérlésre és a gyertyákra oda kell figyelni...
Nekem idén januárban ,,felrobbant'' 3 gázmotorom is, vagyis a légszűrőt használták kipufogónak... Iszonyat egy hangjuk volt... Még a katalizátort is kilőtték a kipuf csövükből, a légszűrőből meg jött a szösz, mint a pernye.
Az osztrákok meg nem győztek kapkodni, meg szoftvert vissza-frissíteni a gyújtásvezérlőben...
;-))
perdix15510-07-2005 21:34:46 // 97
Ma 1 CD író 5 ezer forint. Szóval nem gáz, akarom mondani gáz van, mindenáron rémiszgetni akartok, rossz kutyák!!!! Nem akarjátok, hogy Perdix báci jól járjon mi??? Rossz kutyák vagytok, az biztos.
Gábor(figi75)10-07-2005 21:34:41 // 96
Azmég okés,hogy a szekér olcsóbb lessz,de a háttér??????
Töltő állomások telepítése,szervizelés,alkatrész ellátás,és mire minden adott lesz,akkora drága lessz a hidrogén is!!!! majd meglátod.....
Honatyáink tesznek róla,hogy tenejárj jól......nekedmeg marad a környezet védelem,ha eztvesszük alapul már ezis valami..........
Tom1210-07-2005 21:25:53 // 95
Most még sokba, mert kevés van, de ha azt vesszük, hogy pl. egy CD-író 5 éve még 300e - be került és most mennyi, akkor pár év és annyi, vagy kevesebb lesz, mint a mostaniak...
Gábor(figi75)10-07-2005 21:21:14 // 94
Azt tudtad,hogy teljesen tiszta vitet pufog ki? szinte azonnal meglehet inni.....
Csak ezzel meg az a baj,piszok sokba kerül az előállitása! mármint a kocsinak.
ystuc10-07-2005 21:20:57 // 93
Vagyis borzalmas!!! Ezek után gondolja meg mindenki, hogy akar-e gázt! Én biztosan nem!!!!!
GEORGE10-07-2005 21:20:20 // 92
Figyú predix155!
Nekem a Tipo 16v gázos volt, 2 évet autóztam vele és hiába gazdaságosabb, mégegyszer nem tenném bele!!!!!!!
Sok gond volt vele, annak ellenére, hogy az a beszerelő mühely többéve építette át az autókat!
Kétszer robantotta darabokra a légszürőházat, és 1 komplett légszürőház akkor 15'000Ft volt!
A végére meggajdult a motorvezérlő egység is!! ami 300'000Ft kostált akkor!!!!!!!
Az a baj, hogy a számítógép folyamatosan hibát észlel!! mert ugye van fordulat, van gyújtás, üzemmeleg motor stb, stb, de állnak, azaz zárva vannak a befecskendezők!!!!
Nekem az üza.szivatyúm is leégett mert kifogyott a benzin és a szerencsétlen szivatyút nem blokkolták a befecskendezökkel együtt, az meg csinálta volna a nyomást, de volt miből és ezálltal kenése, hütése sem így leégett!!!! ennek az árát már megsem kérdeztem úgy adtam el, hogy mondtam nem jó a benzinszivattyú!
Amig jó volt a benzinszivatyú és átkapcsoltam gázról benzinre, sosem ment úgy benzinnel mint elötte, mert ugye a gázüzemhez leszűkitik majd a felére a szívócső átméröjét!!!!!
Egyszóval nem igazán jók az utólagosan beszerelt gáz szettek!!!
Aláirom, hogy olcsobb az üzemeltetés gázzal mint benzinnel, de ez csak az adott utra érvényes mert 1-2 pukkanásból adodó dolgok pótlása is lové, és ha a te vezérlő egységed is megadja magát, akkor meg uszott is minden megtakarítás!!!
Szóval nem akarom én osztani az észt, de én soha többet nem rakok gázt az autóba mert nincsenek meg a beszereröknél a megfelelő műszaki háttér!!!!!
Betudják rakni a tartályt meg a csöveket, de a motorvezérlőt nem tudják megóvni, illetve nem raknak be elé egy olyan egységet, ami a gázüzemből fakadó üzemelési hibajeleket kiszűrné a vezérlőtől...........
Tudom a "Jóska" és a "Pista" gázos autója hibátlanul müködik, és ellent mondanak az én üzemeltetési tapasztalataimnak, de ök "ketten" hidd el kivételek!
Nagyon gondold meg a dolgot mégegyszer!!
Üdv.:GEORGE
u.i.: amúgy egy Off-os verdába elmegy a gázüzem, de egy Alfába szerintem kicsit "gázos" mert Alfa birtoklása feltételezi, hogy a fentartásával sincs gondja a gazdályának.
Amit irtam személyes véleményem, illetve tapasztalatom!!!!!!
Senkit nem volt szándékomba lenézni, vagy megbántani!!
Üdv: :GEORGE
kando.10-07-2005 21:19:27 // 91
Hát vmennyire érezni, az biztos.. Más, mint a ,,dízelfüst'', az biztos...
Én sem szeretem már, de hát én meg ilyen helyen dolgozom...
Gábor(figi75)10-07-2005 21:17:25 // 90
Tényleg lehet érezni! savanykás gáz szagot.....olyan mikor tökéletlenül ég el a gáz! Gondolj arra mikor meg gyújtod a rezsót,és hirtelen belobban!!! na pont olyan........
Tom1210-07-2005 21:15:40 // 89
Azért van különbség "szagban" is. Ahogy mennek ki az autók egy benzinkúttól, ahol van ez is , az is, érezni, hogy melyik benzin, melyik gáz...
ystuc10-07-2005 21:12:05 // 87
Azt nem tudom, hogy a kocsiban lehet-e érezni, mert nem ültem még, és soha nem is szeretnék gázos kocsiban ülni. De ha elöttem megy egy gázos, akkor én már megyek is el mögüle! Vissza 2, padlógáz, és már ott sem vagyok! Egyszerűen felfordul a gyomrom tőle.
Tom1210-07-2005 21:11:17 // 86
Én már csak hidrogénre váltok. Épp ma olvastam egy cikket, hogy ebben a technológiában Izland áll az első helyen, ahol már régen /kb. 3 éve - meg más országokban is/ járnak az ilyen buszok és a Shell ott kezdi átalakítani a benzin, meg nafta töltőállványait hidrogénre. Milyen szép is lesz. Se korom, se légszennyezés, se háborúk...:) Egyébként ott /Izland/ úgy tervezik, hogy 10 éven belül teljesen "megtisztítják" az országot a "kőolajtól".
Talán még ez a legjárhatóbb út. Az elektromos autók, a hybridek, napelemesek szerintem úgy is csak zsákutca - szerintem...:) Állítólag több autógyárnak van már évek óta működő hidrogén meghajtású autója, csak idő kérdése, mikor "vetik be" őket...
perdix15510-07-2005 21:07:17 // 85
Milyen szag? Na ne hogy lehet érezni? Ezt eddig senki nem mondta?
ystuc10-07-2005 21:05:26 // 84
Ezen kívűl mélygarázsokba, parkolóházakba nem mehetsz be. Sok szervíz, zöldkártyás hely sem engedi, hogy gázos autóval beállj a műhelybe. És az a szag... Valami borzalom!!!!
Ha már spórolni akar valaki, akkor szerintem is inkább diesel, mint gáz.
Gábor(figi75)10-07-2005 20:59:35 // 83
Autó gáz alfában! PFUJJJ.......hiába a jó olaj, hamar szétkopik a vas! szelepek kampec......nyöszörgés,vánszorgás,LE hiány! nemkell ez nektek!
Akkor már inkább egy jó dízel !!!!!!
A befektetett költség nagysokára térül vissza.....és akkor KPM vizsga,magasabb szervizelési költségek stb.....és HIPP HOPP az alfád már nemis gyári!
perdix15510-07-2005 20:56:06 // 82
Nem naon, de azért, hogy szorakozzunk: Amíg Wadarr Cartárs nem rakja be az utca áldozatosba, mélem küldök 1 chippes gyorsulást, egész jó lett.
ystuc10-07-2005 20:53:38 // 81
Autógááááz? Most látom ezt a topicot... Na nem, olyat sosem raknék a kocsimba!
Tom1210-07-2005 20:48:45 // 80
Téged már úgysem lehet lebeszélni...:)) ...vagy igen?
perdix15510-07-2005 20:43:48 // 79
155 1.8 8v-be gyári gyertya 8 db=12.600 Ft, és 40000 km-ig bírja, de én 20ezer után kikapom, az olajat ami Selenia, és nem 1 alapolaj azt meg 10ezrenként. Ez nem sok +kiadás... De kiszámoltam : 41000Ft havi megtakarítás az már lényeges.
kando.10-07-2005 18:51:57 // 78
Így már azért jobban hangzik..
Mivel gyertyát úgyis kell venni, amit megspórolsz a gázzal, több marad alkatrészre, egyébre :-))
Tom1210-07-2005 18:44:56 // 77
100e km-t kéne kibírniuk, de simán bírnak többet is...
kando.10-07-2005 18:42:28 // 76
huh, azért nem gyenge..
még jó, hogy nekem nem kell ;-))
akkor tényleg úgy kell a motort beállítani, hogy sokáig bírja, mert azért gyertyát is egyszerre érdemes cserélni, nem egyenként, össze-vissza
Tom1210-07-2005 18:40:01 // 75
Állítólag /TS=8 gyertya/ 74400,-. Szervizben mondták.
kando.10-07-2005 18:19:24 // 74
Ha megoldható lenne a hengerenkénti füstgázhőmérséklet-mérése, akkor ahol elkezd csökkeni a hőm., lehet következtetni, hogy az a henger nem dolgozik, gyertyacsere (ritkábban az, hogy kevés gázt kap)
Vagy ha ez nehezen oldható meg :-) akkor mérni kéne a gyertyák gyújtófeszültségét, normál esetben pl. 20 kV, s ha ez elkezd fölfelé kúszni (30 kV) akkor a gyertya elektróda kopott --> gy.csere.
kando.10-07-2005 18:13:05 // 73
Jah, ebbe vmi 100 euró a gyertya darabja, oszt kell bele 16 :-)
Spec motor, persze, bár nálunk mindig a full teljesítményen mennek, ami 2180 kW (kb 3000 LE).
Azért mondom, ha autóba van gáz, azért az autó gyertyák (amik benzinre vannak kitalálva), csak tovább bírják 10e km-nél ??
Egyáltalán mennyi egy gyertyakészlet Alfába ?
bb1810-07-2005 18:10:23 // 72
persze persze csak azok sem mennek mindig a max terhelésen és azok teljesen spec motorok, egyedi beállitásokkal és lehetöleg ideális modon járatják. ha abba teszel pl 100-ezerért egy gyertyát akkor is megéri mert nem kell leállni. autoban azért teljesen más.
kando.10-07-2005 18:02:06 // 71
Persze, persze :-))
Csak szerintem ez a nagymotor a végsebességnek megfeleő terhelésen megy (mintha padlógázzal mennél, amíg tart a tank...) s így is bírják, 10 évet adnak rá, a nagygenerálig.
Szóval a 10e km-enkénti autó gy.csere sűrűnek tűnik, szerintem ha jó a gyertya, tovább is kell bírja.
bb1810-07-2005 17:52:39 // 70
te is tudod hogy azért ez nem ugyanaz. :-))
bb1810-07-2005 17:52:03 // 69
erösen tipusfüggő a dolg. én a legolcsobb de minöségi gyertyákkal szoktam járni ( ngk ) azok is birták volna tovább csak néha kezdett kihagyni valamelyik henger. inkább cseréltem.
bb1810-07-2005 17:50:09 // 68
miért lenne sürübb vagy drágább az olajcsere, olyan olajat kell bele tenni ami gázra is jo de ez nem jelenti hogy az drágább. amivel én járok az benzin, diesel és gázosba is jo. ( walvoline durablend 10-40 ). a jobb olajok álltalában tudják a gázt is. igaz van kimondottan gázra is olaj, de az sem drágább mint a normál minöség.
az otthoni gázátfejtést én sem javaslom. van haver aki nem tud levetközni emberek elött mert annyi ideje volt csak hogy hátraforduljon amikor beindult a palack. szerencsére még él.
én évi 80-100 ezret megyek. ha lehetne azonnal betenném a gázt. csakhát dieselbe itthon még nem megy. gondolom senki sem balek, hogy ne számolja ki mikorra térül meg a project.
bb1810-07-2005 17:44:09 // 67
olvass egy kicsit utána a dolognak! a gáz biztonságosabb mint a benzin ez nemzetközi tapasztalat. pl: ha sérül a tartály akkor olyan erövel trud kijönni a gáz ami az embert még nem bántja de a lángot elfujja és nem gyyullad be. láttam a hm-nél bemutato filmet egy olasz gázos buszról, összetörték rálöttek, még kézigránátot is dobtak rá mire nagy kegyesen begyulladt.
bb1810-07-2005 17:40:17 // 66
nekem momentán nincs, de az ismerettségben több is. főleg böszmetegek 4-5ezer ccm-el.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
523
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?