Forum >> Erőforrás alternativák

perdix15515-08-2005 13:22:54 // 263
Annyi egyébként 138-140Ft az országban...persze aki a Vajdaságban tankol az igen jól jár, ott csak 88Ft/L.......
FRC15-08-2005 13:22:51 // 262
Aki olcsó gázal akar járni az jőjön át Szabadkára itt csak 30din azaz 90.60Ft a gáz/lit.
dezoxiribo15-08-2005 12:40:28 // 261
Itt Szolnokon 140 Ft. Slovakia messze van... De így is...
perdix15515-08-2005 12:15:34 // 260
HEHEHE, ne ijedezz úgyis emelik! Én egyébként +50Ft-ot hallottam, tehát a 320Ft/L meglehet!!!! Szemben a 125Ft-os GASSAL.....Az már nagy különbség!!!!
zolee14515-08-2005 11:37:38 // 259
350 HUF??? jó lenne ha nem adnál ötleteket a kormánynak, még úgy értékelik hogy a "nép" fel van készülve a 350HUF/literre, sőt már várják!:)
dezoxiribo15-08-2005 11:17:21 // 258
Az ár nagyjából azonos. Nekem 260at mondtak, de rögtön le kell műszakiztatni. Ezért mondtam 300 Kt. Nekem a 219 K + műszaki is soknak tűnik. Én úgy gondolom, a jövő év elejére a benzin felmehet 350 HUFra. Ebben az esetben a GAS megtérülése is egyből más dimenziót jelent. Nem beszélve arról, hogy nekem kell egy két - három hónap, hogy összeszedjem a pénzt rá... No, köpjetek le: bár Alfás vagyok, de egyben igazi pénztelen skót surmó is (csakmer ahogy olvasgatom a GAS topicot, Alfásnak pénzesebbnek kell lennie az átlagnál, hát én nem vagyok :((()
Gabriel15-08-2005 10:16:55 // 257
Hát én mindenképp megvárom a tapasztalataitokat amúgy sem lenne így nekifutásból 300k-m. :-(
Gabriel15-08-2005 10:13:57 // 256
Na végre egy hozzászólás amivel 100%-ban egyetértek. :-))))
Gabriel15-08-2005 10:12:45 // 255
Nem rontod a boltomat, én kérdeztem te válaszoltál. Amúgy sem én árulom, csak ki akartam próbálni és megkérdeztem, szóval nincs harag vagy neheztelés vagy ilyesmi.
perdix15515-08-2005 10:03:19 // 254
Jogos a félelmed, már a GAS emelését pedzegetik....... De: a 2. rendszer, amelyik befecskendezős, száémítógép vezérelte, 1 év garis, és kiszerelhető, na az a Gyöngyösi GASközpontban mindössze 219.000FT, nem 300K....Persze csak náluk, ők naponta szerelik be a GAST, nem havonta, mint a többiek...érthető az árkülöbség!!!! Lorinnyu: Tetszett a hozzászólásod....én is így logikázok...... GASra fül!!!!! Üdv:Perdix155
dezoxiribo15-08-2005 08:23:12 // 253
Hali! Én beszéltem egy "gázszerelővel". Azt mondta 2 rendszert tud beszerelni (lovato). Egy olcsót és egy drágát. Az olcsóra 6 hónap garit vállalnak, nem kiszerelhető, 10 % teljesítménycsökkenés, és fogyasztásnövekedés, 200 KHUF, A drágára 1 év garit vállalnak, kiszerelhető, NINCS teljesítménycsökkenés, max. 2 % a fogyasztásnövekedés és 300 KHUF. Namármost. Szerintem ez sok. Kiszámoltam, nekem kb. fél év, de lehet, hogy egy év is lenne a megtérülés... A másik. A benzin csúnyán szalad felfelé. Nekem ebből az következik, hogy előbb utóbb sokan átállnak gázra. Vajon az állam van olyan hülye, hogy eleressze az aranytojást tojó tyúkot? Vajon nem vet-e ki a gázra extra adót vagy nem emeli-e fel a gáz adótartalmát annyira, hogy az egy éves megtérülés helyett 2-3 év legyen? Mert ha ez bekövetkezik, az egészháromkilóslovátórendszeremet feldughatom a seggembe... Na nekem ezek a félelmeim. Szerintem műszakilag amúgy sok gondot nem jelenthet...
lorinnyu14-08-2005 21:34:04 // 252
na azt is megéltem, h végigolvastam ezt a topicot! én is ugy vagyok vele h alfához anyira nem illik a gáz , na de mit tegyen az ember ha a benzin már megfizethetetlen. az alfájárol meg senki nem szeretne lemondani, tehát sok választás nincs! Itt sokszor elhangzott h ha sporolás akor dizel, dizel autoból meg csak az ujak kelenének azok meg iszonyatos pénzek és ha régit vesz az ember akkor bukta a sportos vezetést meg az erőt! De a gáznál megvan az a lehetöség h viszaálitani benzinre, és vissza 2 padlogáz! Nekem nem volt gázos autom igy sok tapasztalatom sincs rolluk, de havernak van és ültem benne. anyit elmondhatok rolla h belül semmit nem lehet érezni ,mármint a szagból! enyit tudok elmondani kérem kapcsolja ki! :-)
bb1812-08-2005 22:02:36 // 251
sok olyan dolog van pl. az autos szakmában is ami hol megbukik hol elökerül . esetleg más néven más helyen. ez még nem jelenti azt hogy jo vagy rossz. ezért hivatkoztam nem arra hogy láttam olyat vagy hallottam rola. én elsö kézböl tájékozodtam sok hasonlo dologrol, és amikor esetleg az eladonál rákérdeztem szépen elmondta a betanult szöveget, de amugy müszakilag kuka az egész dologhoz. tudhatot hogy ez marketing, én is tanultam fél évig és azt is tudom mindig mi lesz az elöado következö szava, mert ugy tanitják. engem ezért nem tudnak behuzni a csöbe. mindezek mellett fenntartom azt amit irtam. nem azért hogy a te boltodat rontsam, hanem azért hogy másokat megovjak a ( álltalam ) feleslegesnek vélt pénzkiadástol valamint és az öszinteség jegyében ahogy itt amugy tapasztaltam. szerintem ez igy korrekt.
Stee14612-08-2005 20:53:50 // 250
Persze-persze vágom a dolgot. Csak számolgattam egy kicsit. :)))
perdix15512-08-2005 20:49:29 // 249
Üdv Stee: az csak 1 példa volt nem fogok 3000-t menni, max 2000km-t. A lényeg a megtakarításon van. És így elég évente 2szer olajat cserélni! Hamar megtérül és átvihető az újabb vasba. Tehát csk egyszer kell megvenni, nem kell görcsölni, hogy mikor térül meg, mert nem fix a dolog! Ez benne a nagyszerű, egy igazi befektetés. Én ha 156-ra váltok majd akkor abba is belerakom,pl 156 2.5 v6 190 ló+chip 205 ló, ezt elgázosítom: benyával 205 ló, GASSAL 185 LÓ! csak az elején kell a buxát kinyitni! Utána már minden egyes km neked dolgozik!
Stee14612-08-2005 20:42:01 // 248
Ha 1300km helyett 3000-et mész havonta akkor az egyéb fenntartási költségek emelkedni fognak! Pl. kb. 3 havonta olajcsere :))
perdix15512-08-2005 20:29:50 // 247
Nem teljesen így van. 1 megodás lett volna a céges finanszírózás....egyenlőre tallonba tettem ezt a módot. A másik: kifizetem én és továbbra is benyát számolok el 265ft-ös literenkénti áron, közben Szlovákiában Medvénél teszem bele a jó kis GAST 125 Ft-ért!!!! Azért nem mindegy hogy benya vagy GAS, mert fix benyapénzem van minden hóra. Emiatt abszolút nem mindegy hogy havonta 1300 km-t, vagy 3000 km-t tudok menni ugyanannyi pénzből......
perdix15512-08-2005 20:25:18 // 246
Kando: Ha kész lesz a ház, akkor szavadon foglak...nincs is jobb nedű, mint egy SOPRONI KÉKFRANKOS egy igazi pincészetből.......
Gabriel12-08-2005 20:13:44 // 245
A GAS-al csak azt nem értem mi benne a biznisz ha a cég fizeti a benzined, erre megmondod, hogy heló nekem gázom lesz és olcsóbb. Továbbra hülyék lesznek a benzinek kilométerpénzt odaadni neked, vagy rosszul látom? (Ja pláne ha kifizetteted velük a GAS rulezt).
kando.12-08-2005 20:12:39 // 244
Viszek Néked egy üveg jóféle soproni Kékfrankost, oszt a falhoz vágás helyett megihatnánk... Ha kész lesz a ház (legalábbis beköltözésre alkalmas ;-) Kitartást kíváhatok csak most ;-))) Gas rulez! :-)
perdix15512-08-2005 20:08:47 // 243
Sajnos perdix bácsi idén nem nagyon mehet sehova, építkeziuk és se ideje se lovéja, se nyaralás, se semmi! De szeptember fele már beköltözünk és akkor GAS rulez:-)))))))))))))))))))HEHEHEHEHE
Gabriel12-08-2005 20:06:28 // 242
Perdix bácsi nem jön huszadikán Kiskunlacházára? :-)) A topic megnyitása az én bűnöm, mert kiváncsiságból végigolvastam és nem bírtam ki hozzászólás nélkül. :-D
perdix15512-08-2005 20:03:17 // 241
Figyelek ám! :-)))))))))))))))) Látom nem bírtátok ki ...és kinyitottátok a jövő topicját!!!! Na jó megboTSátok! HEHEHEHEHE Gabriel: Légy türelemmel tesókám, és várd meg szépen Perdix bácsi gázosítását. Még 1 kis türelem......ami GASt terem....HEHEHEHE Wickey: Ha lúd legyen kövér...csoportos gazosítás...nincs is jobb annál.....
Gabriel12-08-2005 19:53:39 // 240
Huh na ez már nem semmi. Aztán beszámolókat kérünk ám, mert ez érdekes kezd lenni
Wickey12-08-2005 19:48:27 // 239
Na, csak hogy ízlelgessétek :-))) Mi is el fogunk gázosítani mindent. Csak némi ízelítő a repertoárból: 3.0 V6 164 (már most is gázos, meg is tankoltam 139 forintos gázzal, mindjárt indulok vele Sopronba) 2.0 V6TB 164 (jövő héttől) 2.0i 90es (munkábajárósautó, ősszel valamikor) 2.0 V6TB gtv (télen valamikor) 3.0 V6 gtv6 (ha marad még gázszett, jövő tavasszal) Hehehe. Megtetszett ez a gáz dolog :-)
Stee14612-08-2005 19:43:47 // 238
Saját döntésed, mindenki vásárol időnként olyan dolgokat aminek meg kérdőjelezhető a használhatósága/haszna/használati értéke. (én is) :)) Időnként még olyan terméknek is beugrik az ember amit más formában csomagolásban esetleg más névvel már ismer (tudja hogy szar). Jó marketing szöveg, látványos bemutató, érzelmekre ható tálalás és utólag csak nézel hogy ezt vajon minek vetted meg! Mindig lesz aki így vásárol, sőt aki nem akar azt is meg lehet győzni időnként. Tehát ezek a termékek mindig eladhatóak lesznek. Ettől persze még lehet hatásos... :))
Gabriel12-08-2005 18:48:45 // 237
Miért érzem azt, hogy most én vagyok Perdix és ellenem lesz mindenki? :-D
Gabriel12-08-2005 18:44:20 // 236
Hm, ez érdekes de akkor miért van még piacon ha nem működik a dolog. Akinek van fedélzeti számítógépe az szerintem látványosan észreveheti a különbséget. És legyen 10% spórolás már akkor is jó nem?
bb1812-08-2005 18:38:53 // 235
sajnálom hogy ezt kell mondanom, de ezt a terméket kb 15-20 éve forgalmazzák itthon több-kevesebb sikerrel. nagyon sok auton látom szerelés közben, de az igazság az hogy nincs semmi kimutathato haszna. mielött megköveznétek, ezt onnan tudom, hogy ( mint azt már emlitettem volt ) a sogorom a haditechnikai intézetben vezetö munkatárs, fejlesztö mérnök. ök mindent kiprobálnak ami ilyen dolgokra irányul már csak azért is mert mint potenciális nagyfelhasználot mindenki megtalálja öket ( a hm-et ). laboratoriumi körülmények közt nem találtak semmi teljesitmény vagy fogyasztás változást. ez onnan is eredhet ( mivel az elv amugy megállná a helyét papiron ), hogy a benzin tul gyorsan folyik át és nem elég erös a mágnes. azt hogy amugy müködne-e nem vizsgálják, csak azt hogy mükszik-e a dolog. sajna nem. van a dolognak egy pszichologiai oldala is. ha azt hiszed hogy kevesebbet fogyaszt az autod, vagy jobban megy, tényleg ugy fogod érezni. amugy 8 hét alatt kevesen mennek 4000 km-t, és hát valljuk meg ez a pénzvisszafizetés sem olyan egyszerü dolog. azért ök sem hüjék teljesen. biztos sokan tapasztaltátok már. elnézést ha valakinek a lelkébe tapostam volna. mellesleg van itthon néhány darab ha valaki ki akarja probálni szivesen odaadom használatra. aztán ha gondolja lehet venni is.
Gabriel12-08-2005 16:33:20 // 234
Lehet OFF lesz, amit most írok, de ez a topic az ekonomikus azaz kisebb fogyasztásról szól. Az én új infóim alapján léteznek ilyen drasztiksu beavatkozás nélküli üzemanyag fogyás csöntési módszerek is. Anyám most épp egy ilyen termék eladásával is foglalkozik. A neve Petrol Booster. No nem egy adalékról van szó hanem egy olyan kémiai-fizikai tulajdonságot használ ki mint a mágneses töltés. A benzincsőre van szerelve a kütyü ami a láncba rendeződött üzemanyag (legyen az benzin, vagy gázolaj) részecskék újrarendeződését (bocsi de nem vagyok kémikus) eredményezi mivel feltöltődnek. A végeredmény az, hogy az így feltöltött molekulák egyenletesebb égést biztosítanak aminek persze a fogyasztás is hasznát látja. Tudom olyan TeleShopingos szöveg de én viszont ezt fogom kipróbálni. Előnyei, mint említettem jobb hatásfok, sőt teljesítménynövekedés, egészen 20 százalék fogyasztáscsökkenés is lehetséges, motor élettartam növekedése szintén. Állítólag 2500-4000 km után már érezhető a gazdaságosabb üzemmód és 8 hét pénzvisszafizetési garancia érvényes (Csehország és Szlovákia). Ha valakit érdekel szóljon. Itt 3300 Sk azaz kb. 21-22 ezer Sk.
Gabriel12-08-2005 16:24:32 // 233
Sziasztok. Nagy nehezen kb 2-3 nap rendszeres beosztással elolvastam ezt a topciot, mert bennem is megfordult a gáz téma. Egyenlőre pénzem sem lenne rá, de elég vegyesek az érzések már bennem ezügyben. Robi elég sok pozitív infót adott ami azért tényleg növeli a GÁZ felé irányultságot. Visszamenőleg is köszi. Perdixnek meg annyit üzennék, ha elhatároztad vidd végig és ne hallgass másokra, persze feltételezem ha valami negatív is lesz azért ide írod és nem foglalkozol majd az esetleges "Én megmondtam"-ozókra akiknek mint említettétek nincs tapasztalata ezügyben csak egy haver haverja mondta, hogy nem jó stb. A CS.hu elég sokrétű társaságot fog össze és szerintem megférnek mellettünk a gáz-os emberek is :-) persze én azért megnéznék már egy hidrogén-est is. :-)
bb1822-07-2005 17:44:48 // 232
ja akkor jo.
perdix15522-07-2005 14:52:00 // 231
bb18: te mindkettő vagy, a 2 dolog egymást "nem üti"........
perdix15522-07-2005 14:51:20 // 230
Így a pontos, THX= Perdixianus
bb1822-07-2005 11:19:00 // 229
akkor én is perdixiánus vagyok ? nem is tudtam. :-)) eddig azt hittem református.
TtK22-07-2005 09:14:00 // 228
Khm. Perdixanus = Perdix azon testrésze, where the sun never shines.. :DDDD Legyen inkább Perdixiánus. Vagy Perdixista. :) És mielőtt a Batiánussal jönnétek: Bati neve i-re végződik, ezért tűnhet úgy, hogy "anus" a végződés. Ami egy kicsit mást jelent. :))))
bb1821-07-2005 20:53:16 // 227
csatlakozom perdix szaktárshoz. a szabály ugy szol, hogy el kell zárni a gázt és ki kell járatni belöle, majd benzinnel be a mühelybe és minden rendben. és ez csak zárt mühelyben. szabadban csak a szokásos ovintézkedések, semmi más nem kell. én sosem zártam el szereléshez, hacsak nem közvetlenül a gázt piszkáltam meg. mellesleg lovato rendszerem volt és még ugy is ment, hogy a reduktor membránja olyan kemény volt mint egy 1-es lemez. komolyan! nem volt már tuti, de ment. és e mellett a karburátorom is le volt szakadva csak a motorháztető tartotta a helyén. akkor derölt ki amikor rátámaszkodtam és elmozdult. :-))
perdix15520-07-2005 22:19:31 // 226
Na mekkel nyitnom, gyorsan mondom: nem , javíthatja más is, csak el kell biztonságilag zárni a tartályt, meg nem lehet össze-vissza hegeszteni.....De bármi más autószerekő munkát lehet: futómű, fék, szilentek, kormánymű....stb. Úgy hogy nincs GAS, akarom mondani még valóban nincs de lesz!!! Topic ideiglenesen bezárva, ÁMEN
perdix15520-07-2005 22:16:36 // 225
EJJEJEJ, má megint visztek a sötét oldal felé....ejjejjjejjj! Ezt úgy ke csinálni, hogy 7 napból 6-ot GAS-sal, jó kiéhezel a sok baromra aki kaján vigyorral lenyom, majd 7végén átnyomod büszkén benyára, felkorbácsolod a chipet, és leszámolsz a sok OFFal.....Ez az érzés 1 hétig megint kitart. Gyerekek, menni fog ez, ne hitetlenkedjetek, má. És különben is most bezárom a topicot, ÁMEN!
Stee14620-07-2005 22:13:04 // 224
Kicsit én is beledumálok ebbe a gázos témába. Ha jól olvastam az egész rendszer biztonsága a szakszerű beszerelésen és a szervízen múlik. Ha jól emlékszem pont a te kocsidra tett fel a gumis olyan felnit olyan csavarral ami nem 155re való! Mindezt szemrebbenés nélkül. A másik furcsa dolog számomra, hogy gázos autót csak gázos szervíz javíthat. De mi van akkor ha ennek a gázos szervíznek fingja nincs arról, hogy egy Alfát hogyan kell szakszerüen kezelni?
Ékszij20-07-2005 22:11:26 // 223
Én azért bízom benne hogy sűrűbben lesz a kapcsolód benzin állásban vagyis mindig olyanod lesz hogy nyomod neki hiszen azért van:)))
GEORGE20-07-2005 22:07:41 // 222
úgy legyen!
perdix15520-07-2005 22:06:42 // 221
Nemsokára...... majd jelentkezek......ha eljön a nagy nap....... Lóvé van, idő nincs, azé 230km, vagy mifene..... Perdixanusok, defínició: Kettős hajtóanyag dicsőítése Skizofrén, azaz 2 énű Alfások számára, akik a jozan időben gazdaságosan, nyugodtan Alfáznak, míg ha elkapja őket a gépszíj, akkor a hagyományos üzemanyaggal élik ki Alfás szenvedélyünket:-))))))))) Perdixanus rulez:)))))))))))HEHEHEHE
GEORGE20-07-2005 21:58:59 // 220
Ídő?????abból van a legtöbb nem!!! :-))) Csak lové kell, aztán a szerelők elintéznek mindent ... Perdixanusokat emmeg mi is???? azért a gáz annyira nem nagy dolog, hogy ilyen büszkén hirdesd nem???? Az Alfa hajtóanyag neve: benzin Üdv.:GEORGE
perdix15520-07-2005 21:52:22 // 219
Hamarosan, HEHEHEHE, amint lesz egy kis időm, bevágodok a vasba, megtekerem neki a pályán, reggel odaviszem műtétre, TSavargok 1 kicsit a városban, és aznap este már GAS-sal térek haza... És elindul a legsötétebb oldal, kihirdetem a Perdixanusokat. HEHEHEHE
GEORGE20-07-2005 21:48:02 // 218
De mikor szerelteted be a tiedbe a gázt?????
perdix15520-07-2005 21:46:02 // 217
Így van....meg leszünk is, HEHEHE, egyre többen.....HEHEHE.......
bb1820-07-2005 21:33:22 // 216
vagyunk igy néhányan akiknek már volt gázuk. :-))
perdix15520-07-2005 21:25:26 // 215
Sziasztok! Előhozom féltve örzött topicom, HEHEHE! Egy újabb elégedett GAZOS emberkével futottam össze! És mesélt....sokat....Íme: 1995-ben szerelte be: hasznalt vasba, és (fogocckodjatok meg) 500.000km-et rántott bele: 2szer cserélt hengerfejtömítést, de ezt amúgy is, GAStól függetlenül is meg kellett volna tennie. Meg egyszer romlott el vmi membránféle. ENNYI! Na.... Igen diTSérte, na....visszasírja, na.........még állami támogatást ??? is kapott rá, na....... GAS rulez:-)))))))))))))))))HEHEHEHE
joe7514-07-2005 08:28:17 // 214
Ezt nem olvasom végig, mert kifolyik a szemem. Egy dologra azért reagálnék: A felhasználás annak függvényében változik, hogy az adott térségben melyik gáz található, állítható elő. Így az amerikai államokra a földgáz (CNG) elterjedése, míg az európai országokra a cseppfolyós PB-gáz (LPG) jellemző. szóval ekkora baromságot ritkán olvasni. Ebből is látszik hogy szakértőkkel van dolgunk. Hogyha megnézzük a szénláncot akkor ugye így néz ki: C1 Metán, C2 etán, C3 Propán, C4 Bután, C5 Pentán, C6 hexán, stb. Én aki évi sokszázmillió m3 földgáz kitermelésével foglalkozom, hülyére röhögöm magam az idézett mondaton. Nem részletezem, de nincs olyan hogy PB gázmező. Ahol PB van ott van C1, C2-is sőt főleg az van. A földgázok jelentős része C1, C2, a C3, C4 lényegesen kissebb mértékben található meg bennük százalékosan, és ahogy megyünk a fölvelé a láncon egyre kissebbek az összetevők. A gáztermeléssekl együtt felszinre kerülő gázkondenzátum, vagy más néven gazolinban sok a PB, de mennyisége még így is jelentősen eltér az C1, C2.-től. Így hogy mely területeken mely módszer terjedt el biztosan egész más okokra vetzethető vissza, mint az a marketing maszlagból kiderül.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.