Forum >> Fastcaristák vs. Batiánusok

W09-04-2005 23:14:41 // 1565
A mai nap folyaman meglatogattuk a szuleimet es ugy gondoltam megnezem mennyit fogyaszt megis mar a jargany es kiszamolom mennyibe faj nekem egy ilyen ut a megemelkedett benzinarak mellett :) Kellemes meglepetes ert mert azt hittem ilyen temponal 10 folott eszik valamivel de tevedtem.

Tehat az adatok egy 3000-es V6-nal 140-es temponal. Ebbol varos max 10 km volt , a tobbi autopalya.



- Idotartam
- megtett km
- atlagsebesseg
- fogyasztas / 100 km

Azert a 8.6 nem olyan rossz szerintem :))
joe7508-04-2005 10:00:58 // 1564
Uram. Bár nem pont halason mert hétköznaponta kb. 2-ig halastól úgy 25 km-re vagyok, de semmi akadálya. Elérsz telcsin bármikor és kávézhatunk.Csak ha délután 2 elött jársz erre akkor elötte hívj hogy ráérek -e átmenni. Utána elvileg vagyok mindig:) 20-9530-896
Don Gombóc08-04-2005 09:56:27 // 1563
Te nappal nem szoktál otthon lenni Halason? Szoktam arra is járni. Kávézhatnánk egyszer.
kod08-04-2005 09:53:00 // 1562
GTV 2.0 TBje van es remelem hogy jol emlexem es 10 alatt zabal.. igaz nincs neki BP benne mert videken szalad a vas....
Don Gombóc08-04-2005 09:48:30 // 1561
Ha minden igaz hétfőn megyek Nyíregyre. Ma megyek megnézni a kocsit készen lesz-e a hétvégére.
joe7508-04-2005 09:47:23 // 1560
Igen ez sajnos jellenző itthon a pályán. Nekem is 160-170 az utazóm, mert azzal már haladni is lehet, és kissebbet kell fékezni ha valami tök kijön eléd előzni 110-el a 100-al cammogó kamiont. De van hogy este megyek az M5-ön, amikor szinte üres szakaszok is vannak főleg Kecskemét után ott meg szoktam tolni 200 fölé, mert az nekem jó! :))
beeep14608-04-2005 09:45:30 // 1559
OFF Mikor is jössz felénk legközelebb? Mehetnénk már egy komolyabb próbakört a gépeddel... :-))
Don Gombóc08-04-2005 09:41:46 // 1558
Hát persze! Szerencsés vagyok mert én munka közben is Alfázok, és azért választottam ezt a nagy vasat. Most két éve vettem de minden nap örömmel ülök bele még mindig.
Don Gombóc08-04-2005 09:38:31 // 1557
Igen ha itthon lődörgök akkor még a budira is kocsival megyek de akkor az asszony Fiat seicentójával. Az autópályára meg visszatérve én ráálltam inkább arra a 170-es tempóra mert amikor megbolydul az agyam és kitalálom hogy nem megyek 200 alatt akkor nem bírom 20 percnél tovább mert valaki mindig kijön elém egy kamion mögül és szénné égeti az ember a féket. hát ennek nem sok értelme van. Persze néha kell egy kicsit 200 fölé tolni mert az jóóóó.
joe7508-04-2005 09:33:36 // 1556
Mondom hogy speciális helyzetben vagy. De a nagy többség itt saját zsebből autózik.
Don Gombóc08-04-2005 09:31:44 // 1555
Én 150-160 ezret tankolok egy hónapban, és ebből valójában el tudnék spórólni egy jó dízellel 50-60 ezret, de erre vágytam és ezt a költséget kifizetik ráadásul, így nem kerül pénzbe az autózás. Bár ahogy a gázolaj árak emelkednek itt már csak a fogyasztás mennyiségében lesz különbség.
joe7508-04-2005 09:31:38 // 1554
De milyen csikó az? Mert ha nagylábű akkor még az 1.6-os kéri a 10 litert. Amikor várpalotára mentünk Buves jött utánam az 1.6-os 147-el. Általában 120-130-as tempóban. Nekem még 6 literes átlagom sem volt neki saját elmondása szerint 9literes átlaga jött ki. De hasonló helyzet volt az Októberi kaposújlaki parádén is. Ott is sokan mentünk azonos tepóban, 90- és 150 között mikor hogy lehett. Nekem 5.7 volt az átlag a többieknek 9-10 liter. És amikor Cacho megnézte 200 km-re mennyi üzemanyagom fogyott és gyakorlatilag épp kimozdúlt a mutató a tele állásból csak annyit mondott " ez vicc" ! Vagy ezek az álomfogyasztások csak akkor jönnek ki ha egyedül megyünk?:)
joe7508-04-2005 09:25:51 // 1553
Csak országúton hihetőbb az adat, meg a várisi 16 is teljesen reális. Akkor Te mondhatni speciális helyzetben vagy.
joe7508-04-2005 09:23:39 // 1552
Amúgy én imádom a GTA-t, ill. imádnám. Az autócserekor fel is dobták hogy lett volna 3 GTA ilyen 10-20.000 km-tert futott példány amit kérhettem volna az Mjet helyett. Mégsem kértem, mert napi használatban az én évi 40-50k-s futásteljesítményem mellett nagyon sokba került volna a fentartása. Itt csupán az üzemenyagköltégre gondolok a többit nem is számolom. Imádom ahogy a GTA kinéz imádom amilyen a hangja. Esztergomba Leon autójának örvendeztünk, miként a próbaköröket futotta. De amikor befejezta a bemutatót akkor azért közölte hogy ez az 50 kilóméter úgy negyed tank benzinébe került. Na most magamat ismerve tudom hogy ha egy GTA lenne a seggem alatt képtelen lennék vele úgy járni hogy 15 liter alatt fogyasszon. Ez 100%. Hiszen a GTA erre született, ez létezésének alapja, hogy toljuk neki. Az egész autó ezt sugallja. Épp ezért gondolom azt hogy GTA-t elsősorban olyan ember vesz, aki vagy évi 10-15ezret autózik, és így belefér neki a relatíve nagy fogyasztás, mert az élmény kárpótolja, vagy annyi pénze vagy, hogy nem okoz neki gondot havi 100.000 -130.000 ft benzinköltség. Őket meg irigylem!
Don Gombóc08-04-2005 09:22:02 // 1551
Így van: De ha egy kicsit odafigyel az ember akkor az élmény autózást is lehet úgy csinálni hogy ne zabálja a benzint és a féket.
kod08-04-2005 09:18:49 // 1550
sot ismerek en itt olyan nagy labu gyereket (Te is jol ismered Gomboc egyutt dumaltunk Egomban) aki 10alatt abrakoltatja a csikojat...
Don Gombóc08-04-2005 09:14:28 // 1549
Az pedig annyi, legfeljebb azért tartod kevésnek mert nem tudod hogy én nem városozok vele. Az autópályán 170 felett 13lityit eszik, országutiban meg 9 lityit, pedig 150-160-at járok lakott területen kívül, de mint tudjuk ott ugyanannyi a motorfékezés is mint a gázadás, és ott nem kajál. Bár megkérdezhetsz bárkit akinek 2.0V6 TB-je van, azoknak is annyi. Pedig vannak itt nagylábú gyerekek. A városi lötyögést egyszer mértem, az 16.
kod08-04-2005 09:13:13 // 1548
igen ez egy picit tobb.. nem persze hogy nem.. palyan 160-210 autouton 120-150 a varosban "normal" haladas ... ahol jo az aszfalt elvezkedes es par buntetes... persze a tegnap esti gyorsulgatas azert szivta a benyakot.. szvsz a kovetkezo tankolasnal nem ennyi lesz az atlag... :-)))
joe7508-04-2005 09:10:26 // 1547
Ez kb. 13l/100 km. De gondolom nem autóztad ki belőle a maximumot!? :))
kod08-04-2005 09:07:52 // 1546
na na en tegnap tankoltam 408kmre 52,94 litert... ez BP varosi + BP-Gyonygyos-Salgotarjan-BP... aki ismer tudja hogy egy kis racsingert nem megyek a szomszedba... igaz a 147GTAval almodtam csak ilyen fogyasztasrol....
joe7508-04-2005 09:04:59 // 1545
Amikor egy 166 V6TB 10-11 literrel jár el, köszönöm azt a feelinget! :)))) Vagy az benne a feeling, hogy jajj de jó most csak ennyit fogyasztott? Mert ennek is lehet örülni.:)))
Don Gombóc08-04-2005 09:00:10 // 1544
Farki! Megerősítelek, de a gázolaj nem büdös hanem rohadtul büdös. Néhány farmergatyóm bánja. -Egy azonos levegőrendszerrel ellátott dízel nem lehet olyan gyors mint egy benzines, mert az égés gyorsasága a dízelnél eléggé le van korlátozva, azt már nem nagyon tudják meggyorsítani. -Különben meg kinek a pap kinek a papné. -A dízel fejlesztésében meg van még mit átvenni a nagyteljesítményű haszongépjárművekben alkalmazott technikákból, és anyagokból. - Arról meg nem is merek álmodni hogy egy dízel minden különösebb gond nélkül elmegy majd 1 millát. - Ez a közös nyomócsöves dolog meg egy kicsit túl van misztifikálva, mert vannak olyan dízel gyártók akik ugyanazokat a teljesítményeket és károsanyag kibocsájtási normákat elérik hagyományos,persze azért egy modern adagolós technikával is -Én sokat megyek havonta kb 6-7e km-t, de nem bántam meg azt a 10-11 lityis átlagot, mert hát a feelig az ugye megéri.
kod08-04-2005 07:37:56 // 1543
igy van ha 2en megyunk videkre vagy kulfoldre akkor az o vasaval megyunk mert felebol megallunk... (persze azert az is bejatszik hogy o kijelentette nem hajlando velem jonni mert fel) o a fogyasztast szokta az orrom ala dorgolni hogy 150-160nal alig fogyaszt es haladunk en meg azt hogy nekem mindegy a fogyasztas ha nincs filing akkor nekem nem elet az elet...de ezeket vicces pajkos modon csinaljuk mert tudjuk az alfa az auto! es ket alfas kozott az alap egy es megbonthatatlan... :-))))
joe7508-04-2005 07:25:22 // 1542
Igen . Végül is tök mindegy hogy benzin vagy diesel, ha az élményre hegyezzük a dolgot a lóreő a lényeg. Az meg mindegy milyen üzemanyagból jön ki. 150 LE az 150 LE ha benzines, ha diesel. A diesel ott kerül előnybe, hogy ugyanakkora teljesítményhez kevesebb üzemanyagra van szüksége, mivel köztudottan a diesel motorok hatásfoka már alapból lényegesen jobb mint a benzineseké, turbóval meg főleg.
kod08-04-2005 07:10:07 // 1541
ebben van valami mert elotte neki 1,6TSek voltak ez az elso dizel vasa es nagyon szereti bar o nem egy auto buzi.. igazabol o azt mondta sokaig hogy neki tokmindegy hogy milyen a motor ha alfa es alfabol is tokmindegy hogy mi.. azota azert ez valtozott.. szereti a dizelt es most tudtam neki 1x mutatni egy vasat amire beizgult... :-))) alfa crosswagon dizel... :-))) azt mondta hogy na ebben lehet hogy boldogabb lenne a toke mint egy impalaban.. :-))) szoval testvereim legyen o a pelda: "tokmindegy hogy milyen a motor ha alfa es alfabol is tokmindegy hogy mi" a komolysagot nem rad ertettem feltetlenul.. azert volt itt par vicces beszolas... de gondolom ezt te is erezted..
joe7508-04-2005 07:02:01 // 1540
Köd. Én komoly vagyok! :) Elhiszem hogy a GTA után egy MJTD is max. a benzinkútnál tud maradandó élményt nyújtani. De ülj bele egy 1.6 TS 156-ba. Lehet hogy sírva is fakadsz!
joe7508-04-2005 06:58:39 // 1539
Farki. Pár gondolat a gondolataidhoz. :) 1. A helikopter hülyén mutat a parkolóházban, és körülményel vele leparkolni mondjuk a nagykörúton.. 2. Ha spórolnál az üzemanyagon, lehet hogy sok pénzed lenne. 3. Amíg az én modern fejlesztésű dieselemet tizenvalahány éves fejlesztésú benzinesből fikázzák, addig igen is azokhoz hasonlítom, mert hogy velük vitázom. 4. Ha valaki hozzá tud jutni lopott gázolajhoz óccsóért, és azzal az üzemeltetési költségein spórolhat nem értem miért ne keverhetné ide? A vitában nem vagyunk szolidálisak! 5. A benzin sokkal büdösebb, sokkal mérgezőbb, a gőze rákkeltő, így olyan nagyon nem kéne rá büszkének lenni. 6. Így van! Aki sokat megy használjon dieselt, aki keveset az meg lehetőleg GTA-t, 3.0 V6 24V-t vagy 2.0 V6TB-t. Mert ezek az motorok amik élményben képesek jóval többet nyújtani, és az élményeinken sem akarunk spórolni. P.b.B.
kod08-04-2005 01:12:32 // 1538
na ezen rohogtem ma a legjobban.. szep leutes volt!! :-DDDDDDDD volt dizelem meg a 90es evek elejen ... szvsz egy agyon tunyingolt huzzzzzzzott dizel kevesebbet bir mint egy benzines... mas a ket motor.. sasolja mar meg valaki a 200D merci meg a regi pezso motorokat 2-2,2 millio kmesben is utaztam mar.. no lovak no sebesseg .. de a vilagbol ki lehet menni veluk.. de a teljesitmeny a beka segge alatt... na aztan egy ilyen mocira rakerul a turbo azon meg okositunk sufniban egy kicsit... ne rohogtessuk ki mar magunkat... a tarsamnak 1,9 JTD MJET van.. vezettem mikor a szlovak cegunkbe mentunk ki.. jo jo jo mert az audisnak beverzett a szeme.. de az erzes azert az nem azonos es kozel sem megy ugy mint holmi benzines.. padlogaz es fustpamacs.. legyunk mar egy picit komolyak uraim...
farki08-04-2005 01:04:28 // 1537
7, egy mai, a végletekig felhúzott dízel semmivel sem tartósabb mint egy benzintemető! :-PPP
farki08-04-2005 01:02:55 // 1536
hüjjjje! :-))) Szerinted miből él meg a családom minden hónap huszadika után??? :-)))))
kod08-04-2005 01:00:59 // 1535
Fraki vidd vissza az ures uvegeket es akkor vehetsz helikoptert ... :-)))
farki08-04-2005 00:58:55 // 1534
Engedtessék meg néhány gondolat a mai vitához. 1, ha sok pénzem lenne helikoptert vennék :-PPP 2, ha sok pénzem lenne, valszeg nem kéne a benzinpénzen spórolnom 3, egy tuningolt, feltöltős, új fejlesztésű dízelt célszerűbb lenne hasonló paraméterekkel rendelkező benzines társával összehasonlítani, nem pedig egy tízenvalahányéves fejlesztésűvel 4, ne keverjük bele az üzemeltetési költségekbe azt a tényt, ha valaki óccsoért vesz (lopott) gázolajat 5, a gázolaj igenis naon büdös! (volt nekem is tádés autóm) 6, aki sokat megy használjon dízelt, de bármit mond, hisz, vagy tesz, akkor is csak az üzemanyagárban vannak előnyben! Piece by Bubble
W08-04-2005 00:39:48 // 1533
HA sok penzem lenne es autovasarlas elott allnek valoszinuleg az uj MJET mellet dontenek. Mivel ez mar valoszinuleg tudna azt a menetdinamikat v6 produkalni amit igenylek. Ha viszont nincs sok penzem akkor maradok a V6 mellett mert a JTD-k nemigazan kepviselik azt a kategoriat... es tenyleg nem tul kellemes illatu a kieregetett fust sem.
Saughassy07-04-2005 22:57:54 // 1532
NNo azert nem olyan szethullosak ezek a nyomatekszegeny benzinesek. A felujitos project miatt vettem egy 164 3.0V6ot, ami az elado sajat bevallasa szerint kb 100.000et futott. Lehet... :) Nna ebbol elobanyasztunk egy olyan fotengelyt, ami az alapmeret felso merethatarahoz volt kozelebb es meg lejjebb van meg1 meretosztaly. Gyakorlatilag kopasmentes vezmutengelyek es szepen lathato honolasu huvelyek. Igy utolag, kar is volt szetszedni. Ha hozzavesszuk azt, hogy ezeket a motorokat altalaban nem alacsony fogyira jatszo tulajok vezetik max 2000es fordulaton, akkor azt hiszem nem olyan veszes a helyzet. Visszaforditva pedig: ha egy ilyen benzinesbol csak annyi teljesitmenyt autozol ki mint egy oreg (es strapabiro) dizelbol lehet, akkor a benzines is elél röhögve felmillat. Lasd usa verdak, az 55mph limit miatt. (nno meg az 1500on forgo V8 small blockok hehe)
Robi07-04-2005 21:42:51 // 1531
Azt a félmillát futottat szeretném látni. Az csak azért nem füstöl, mert nem lehet beindítani. :PPP
Wickey07-04-2005 21:39:25 // 1530
Melyik motoromat óhajtod látni? Ottvan Bandinál a zöld eredeti motorja, abban félmilla van, eredeti főtengellyel. Volt már némi hangja, meg egy gyűrűzést elbírt volna, mert füstölt pettyet, valamint vastagon áll mindenhol a korom ahol lehetett, de semmi olyasmi ami lett volna orvosolható 100-150ezer forintból. A vezérműszíj szakadás nem volt tervbe véve. Igaz, nem is Gates szíj volt. A másik 2.5ös motorom patent, a csattogást leszámítva. Generálozott motor, 300ezer km után. Ha lett volna pénzem hengerfejtömítésre, már megnéztem volna, mi csattog. Így viszont nem izgattam magam rajta nagyon. A három literest meg nézegetheted napestig. Annak a storyját nem ismerem, de olyan 100-150ezer lehet benne, rendesen generálozva volt, vagy NAGYON lelkiismeretesen szervizelve mikor megvettem, mert a két hengerfejen kívül mást nem tettem rá, és tiptop. Kb. 3ezer km van benne olajcsere óta, naponta 100km felett megyek vele, fele 2000rpm utazó, másik fele 3-3500 utazó (meg előzéskor tiltásig hármasban, ez viszonylag sűrűn van a 2/A-n). Az olaj még gyári világosbarna színű, olyan a motor, mint a svájcióra. Kiváló partner a hosszú váltó. A V6 elbírja. Ha meg előzni kell, max. nem egyet, hanem kettőt váltok vissza, nekem mindegy, hogy négyesben, vagy hármasban forgatom le 160ig, nemde?
Robi07-04-2005 21:24:41 // 1529
Bazz, az én autóm nem ér, majd ha a tiednek a motorjában is félmillió km lesz, majd visszatérünk az összehasonlításra.
Wickey07-04-2005 21:23:05 // 1528
talán mert büdös?? Kérdezd meg a lédit. Bakker, nem bírt megmaradni a garázsodban a gázolajszagtól. Az, hogy repedezett a beöntőnyílásnál a gumicső, és minden tempósabb kanyarban iszonyat benzinszag van a gtv-ben, nem zavarja :-))) Néha megjegyzi, hogy benzinszagvan, és hogy nemfogekigyulladniakocsi, mer kár lenne érte, én meg mindig megmondom neki, hogy majd kicserélem az összes benzincsövet.
Wickey07-04-2005 21:20:43 // 1527
Oké. Aggyá egy jtd motort a gtv-be. Belerakom. Mer a háccsókerékkaparásról nemvagyok hajlandó lemondani. Ha egy hét után nem gyújtom fel az autót, te nyertél. :-)
Robi07-04-2005 21:20:10 // 1526
Honnan veszi minden benzin-mániás, hogy büdös a dízel? :-O
Wickey07-04-2005 21:17:41 // 1525
persze bakker, nem mindenki milliomos, hogy vadiúj olajkályhát vegyen. Marad a hordó alakú hüvelyes, gyűrűzésre érett benzines alfa a többségnek. Megjegyzem, motorgenerál után álló autót, mint pl. Saué, vagy az enyém, aztán szagolgathatsz. (nade nem ciki, hogy egy benzinesnek csak 150-250ezer km után lesz kellemetlen szaga, míg a dízel újkorától büdi? :-DD)
BFMSE07-04-2005 19:51:53 // 1524
Hat most miert mondod? En elismertem... :P
Saughassy07-04-2005 19:45:37 // 1523
Biztos, hogy nem vágom úgy a témát mint ő, mivel én síkhülye vagyok bizonyos dolgokhoz, amik neki a kisujjában vannak. Elég kevesen szedtek szét és raktak össze komplett 75TDt kasztnistol motorostol elektronikastol egyedul. De ennek semmi köze nincs ahhoz, hogy mennyire tetszik a dizel 75. Egyebkent tetszik, pl azert mert 75:) Es ha visszakeresel azt is lathatod, hogy nekem biza meg a hangja is tetszik, belulrol kifejezetten kivulrol meg nevezzuk jellegzetesnek:) Tetszik a lagyabb rugozas, a es a... nemtom teljesen mas erzes mint az enyem, sajatos hangulata van, amitol olyan vezerkari vonulos jarmu erzetet kelti. :) Olyasmi mint egy Alfa6, bar azt nehez uberelni :D DE nem a kis fogyasztasa es nem is a nagy nyomateka miatt kedvelem :)
joe7507-04-2005 19:14:49 // 1522
Látom még mindig nem érted. De nem baj, az iskolában is vannak reménytelen diákok. Van aki magától felfogja, vannak akiknek magyarázhat a tanár nem megy a fejébe a tudás. Ez van.:P
BFMSE07-04-2005 18:55:22 // 1521
Itt van a kutya elasva :) Egyebkent elismerjuk a diezel elonyet. Kevesebbet fogyaszt :P
ALFA75td07-04-2005 17:02:22 // 1520
Az hogy ki a báttyád nem jelenti azt hogy te is ugy vágod a témát mint ő
Saughassy07-04-2005 16:51:24 // 1519
Végül is tényleg nem ismerem. Kár hogy Docky a bátyám :) És tetszik a dizel 75! Csak teljesen mashogy mint az America.
Robi07-04-2005 16:11:06 // 1518
Te már csak tudod, olyan sok dízeled volt. :) Szerintem joggal nevezhetnénk ki téged dízel-szakértőnek. :PPP
Ollah07-04-2005 15:55:38 // 1517
Szűk vagy széles? Nem értem... :PPP Van a családban egy céges tádé, és meg kell mondanom, naon jópofa vezetni. Komolyan. Hétköznapokra jó lenne. Pont. :)
joe7507-04-2005 15:41:20 // 1516
Hát ja. Ha lenne 2.4mjtd 75, meg az is lehet, hogy elgondolkodnek egy pillanatra. (De csak egy pillanatra;) Érthető. Tovább nem is volna min gondolkodni! :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.