Forum >> Fastcaristák vs. Batiánusok
TáDé24-05-2005 10:40:00 // 1765
Az biztos, hogy ki kell a környékéről bontani mindent ...
Robi23-05-2005 21:37:46 // 1764
Ne felejtsd el, hogy neked máshol van a turbód, keresztben van beépítve a mocid. Nálam nem igazán lehet hozzáférni.
TáDé23-05-2005 21:35:24 // 1763
Múlthéten derült ki... szerintem le lehet bontani a turbó levétele nélkül is ...
Robi23-05-2005 21:09:46 // 1762
Már kétszer vettem le a turbót (mert kifújt a csonk és a turbó között), mondhattad volna korábban, akkor megnéztem volna. :) Legutóbb nagyon atombiztosan letömítettem, úgyhogy reményeim szerint egy jó darabig nem fog kifújni, így nem fogom levenni. :)
TáDé23-05-2005 21:06:23 // 1761
Nekem is az volt, csak egy tanács ...
Robi23-05-2005 21:05:35 // 1760
Biztos zár, mert ha adok egy kövér gázt, biciklikerék keménységű a szívó (inkább nyomó) csövem. :)
TáDé23-05-2005 21:02:17 // 1759
Jut eszembe, nekem a nyomás azért nem volt rendes mert a lefújó szelep szeleptányérja már nem zárt rendesen ... ha van elvágni való 5-ös imbuszkulcsod bontsd le a lefújószelepet és nézd meg hogy zár-e rendesen ...
Robi23-05-2005 20:55:41 // 1757
Ezexerint nem tekertem fel túlzottan a turbónyomást. :)))
TáDé23-05-2005 20:53:44 // 1756
Az akkor is jelez, ha túl nagy a nyomás ...
Robi23-05-2005 20:48:42 // 1755
Én is tervezem, hogy beszerelek egy turbónyomásmérőt. Nekem gyárilag szűszerem nincs, csak egy lámpa, ami balhézik, ha nincs nyomás.
Robi23-05-2005 20:47:13 // 1754
Ha fogyasztásra gyúrsz, akkor miért nem dízelt vettél? :P
Bg.23-05-2005 20:43:43 // 1753
A Freelandert én sem, a Discoveryt viszont annál inkább.
perdix15523-05-2005 20:15:50 // 1752
Na emberek, megint bizonyított benzines vasunk. Koábban már írtam 6,06 os 100-on fogyit, alá azóta se tudtam menni. De a mostani érdekesebb: 100-130 között, rossz, kanyargós utakon, + város, + clíma.... A kép min dent bizonyít, hiszen korábban azt olvasták a fejemre mé' nem szúrok be képet: Most megteszem: De a fotó értelmezéséhez tudni kell, hogy 63 L-es gyári tank helyett nálam 55 L-es Fiat tank van benne. A száraz adat: 342 km és több, mint fele benyácska még bennt figyel... Jah és hozzáteszem, még mielőtt vki azza jön, hogy csal a mutató: nem csal, halálpontos, többször kipróbáltam/ még fél
állásnál is le lett ersztve a benya próbára az elején, tehát a kép azt mutatja, amit kell, és amit én elvárok, döljünk hátra és gyönyörködjünk ebben a szép, alacsony fogyasztásban.
Akkor számoljunk: 342 km 25,5 L
100 km 7,45L, azé az yooo ám...
állásnál is le lett ersztve a benya próbára az elején, tehát a kép azt mutatja, amit kell, és amit én elvárok, döljünk hátra és gyönyörködjünk ebben a szép, alacsony fogyasztásban.
Akkor számoljunk: 342 km 25,5 L
100 km 7,45L, azé az yooo ám...
TáDé23-05-2005 19:58:20 // 1751
Nem kellene még, majd ha be lesz járatva és lesz rendes nyomásmérő, mert ami gyárilag benne van az kb. annyira jó hogy meg tudod mondani, hogy tölt-e a turbó ... ;)
Wickey23-05-2005 19:56:05 // 1750
Tekerj hozzá a túrónyomáson, legyen elég levegője, és haddszóljon :-PPPP
TáDé23-05-2005 19:51:49 // 1749
:)))
Bejáratás nagyon jól alakul, már van benne 3500km, még elmegyek vele kb 2500-at és tutti. Járásra szerintem nagyon jó lett, diszó módon menne, ha lehetne hajtani. Az első olacsere után meg lett egy kicsit hajtva, hááát nem lesz egy egyszerű autó. ;)
Ja és nem állítottunk az adagolón (nem lett visszavéve), ezért úgy füstöl, hogy legalább 4 sávot terít korommal. ;)
Saughassy23-05-2005 19:38:14 // 1748
Tezsvér én is elárulok egy nagy titkot: a benzinesek nagyresze is fustol egy kicsit padlogaznal, csak ezt nem is tagadják ;)))
(Hogy alakul a bejaratos motorod? Kepz az enyemet kiszurtak a Selenian, hogyaszondja: Hmmmm milyen jo hangja van ennek az autonak, mit csinaltatok vele. Hat ooo azon kivul hogy 0rol osszeraktuk uj alkatreszekbol, semmit.:)
TáDé23-05-2005 19:01:29 // 1747
Cacho: és az is látszik belőle, hogy az Alfa 75-ben lévő 20 éves 2,0TD már tudta a 90 lovat, a mostani nem csúcs motorok sem jobbak ettől ...
perdix15523-05-2005 18:12:27 // 1746
Jogos az észrevétel, jogos. Az is jól le van butítva. Az ilyenektől menTSen meg az Isten.
TáDé23-05-2005 18:08:08 // 1745
Az 1,6-os 75 lovas benzines fócvagány is rndelhető ...
Robi23-05-2005 18:03:47 // 1744
Ami nem füstöl, arról nem tudod, hogy dízel. :)
Egyébként tényleg ciki, hogy nem futja egy rendes kipufogórendszerre egy X5 tulajnak.
TáDé23-05-2005 18:03:00 // 1743
Cacho: Elárulom a nagy titkot, ahhoz hogy a turbó rendesen nyomjon szükség van korom részecskékre ... tehát valamennyit minden dízel fog füstölni, ha nincs benne koromszűrő ...
Saughassy23-05-2005 17:35:06 // 1742
Hat akkor a 95%uknal nincs rendben minden. :) Tenyleg fustolnek na... En legutobb egy X5os BMWn rohogtem, szepeket bodoritott a ket hatalmas kalyhacso ALOL, igy lebuktatva a cicas tuningot. Kozelebb erve tisztan latszott, hogy a 2 normal meretu kipuff a lokos alatt van elrejtve, a 2 kromozott csoda pedig butan es cel nelkul mered hatra. Ez meg egy Corsan is ciki de egy X5on? A kormolasrol nem beszelve...
perdix15523-05-2005 14:36:26 // 1741
Az a helyzet, hogy ez a helyzet... Ez van, ezze' mindenki tisztában van. Egy mai új fósvágeny féle lebutított 1.9 SDI 68 lovacskát tud, ezt tuggya a dízel, mer ugye ez dízelmotor/turbocska nélkül/. És ennek már örülni kell. És van pofájuk közel 4 millát elkérni érte. Meredek.
Robi23-05-2005 14:28:43 // 1740
A logikád szerint a mai 2 literes benzinesek 90 lóerősek lennének. Szerintem sántít.
bb1823-05-2005 14:17:44 // 1739
amugy bocsi az off-ért csak nagyon belelendültem . : )))
bb1823-05-2005 14:13:57 // 1738
az az igzság hogy a discowery-eől nem tudok sokat igy azt véleményezni sem tudom. még mielőtt megkérdeznéd a freelandert pedig nam tekintem terepjárónak.
perdix15523-05-2005 13:19:53 // 1737
Hogy hol lennének turbo nélkül?? Megmondom: 1.6 dízsel: 45 ló, 1, 8 d: 50 ló, 2.3 d: 65-70 ló( utóbbi pl a híres pőzsódizel....
Ezt tudjak lecsupaszítva. Semmi többet...
Na persze ha turboval verjük a csalánt, az más.
A modern közös , szekvenciális, computeres nagy nyomású turbódízeleknél meg elvárná az ember a tiszta üzemet... Annyi pénzér' legalább is...
Cacho23-05-2005 13:12:45 // 1736
Az gyanús nekem is, hogy a lagaunánál meg a c5-nél valami nem volt kerek, ezek füstöltek rendesen. A zsírúj passat (oldalán hatalmas felirat: AZ ÚJ PASSAT) mondjuk csak egy füstpamacsot nyomott padlónál, de ez nekem akkor is gáz. A rosszat arra értettem, hogy maga a dízelsége a rossz :)
Robi23-05-2005 12:37:01 // 1735
Az lehet, hogy undorító, de viszonylag ártalmatlan.
Robi23-05-2005 12:35:56 // 1734
Pedig ott valami nem okés. A modern dízelek nem kormolnak, ha minden rendben van. Az adagolós dízeleknél más a szitu, az beállítás kérdése. De egy közös nyomócsöves dízel nem füstölhet, csak ha beszart rajta valami jeladó, vagy szét van hajtva, vagy el van piszkálva a computer (elbaxott chiptuning).
Cacho23-05-2005 11:21:28 // 1733
1870 ccm, ebből is látszik, hogy az erősek mennyire fel vannak húzva és hogy turbó nélkül hol lennének.
Egyébként kicsit elbizonytalanodtam, mert az autó katalógus szerint ezt nem forgalmazzák magyarországon. Ettől még persze lehet, hogy tavaly ősz óta van itt is (jellemzők is a magyar piacra a lebutított modellek minden típusból), de a renault.hu-t azért nem fogom megnézni :)
Cacho23-05-2005 11:15:59 // 1732
Én sem mondtam, hogy azért füstöl, mert valami rossz benne...
Hanem azért, mert eleve rossz :)))
perdix15523-05-2005 11:12:17 // 1731
1.9-ből, vagy 2.0-ból hozzák ki 2005-ben ezt a "világraszoló motort", 92 kemény lovat a turbódízelből??? Mer' ha így van, akkor ez télleg gáz. (aztán 5 milka felett árulják, gondolom....)
Willy23-05-2005 11:01:31 // 1730
Én nem mondtam azt, hogy ez szuper dolog, csak azt, hogy ez a természetes és nem azért füstöl mert rossz.
Cacho23-05-2005 10:58:57 // 1729
ja.
Azért ezek az újak már jól szaladnak, de a laguna-n lehidaltam. Utánanéztem és még 2005-ben is van belőle 92 lóerős változat :)
Cacho23-05-2005 10:57:27 // 1728
Szerintem akkor is undorító...
perdix15523-05-2005 10:41:17 // 1727
én egy régi pőzsó 309 dízel mögött mentem tegnap, de majdnem megfulladtam szó szerint.... Persze alkalmasint megoldottuk a helyzetet... Mutattam is neki, hogy máskor lehetne 1 kicsit tekintettel a "tiszta autózást" előnyben részesítőkre. Minek nyomja, úgyse halad jobban.... Dehát magyarázd meg neki.....
Willy23-05-2005 10:32:21 // 1726
Ha kormosan füstöl akkor nincs probléma. Még ha új is a gép.
Cacho23-05-2005 10:27:02 // 1725
Megpróbálok egy dízeles hozzászólást :)
Szóval mostanában egy csomó nagyon új dízelt látok igen komolyan füstölni.
Pl tegnap az M5 fölhajtó után előttem gyorsított ki egy új laguna, igen szépen füstölt, de simán leelőztem 100-tól 5-ben gyorsítva, vicces azért, hogy ebből van 90 lovas is, gondolom az lehetett. Mindegy, közvetlenül előtte meg egy c5-ös próbált kigyorsítani nagyon komoly füstfelhő kiséretében, ezért ennek visszakapcsoltam 4-be 140-nél, gondoltam biztos padlózza, mert ordenáré nagy volt a korom :) Szóval ez sem lehetett valami vérmes jószág, de ez azért jóval jobban ment (vagy 1.6 hdi 110 lóval, vagy 2.0 140-el).
Mondjuk hazafelé meg egy v70 tdi (ez 2,5-ös 140 lovas) nagyon jól jött (persze azért nem eléggé :) ) 150-től 200-ig és mivel előtte 100-ról megelőztem, azt is láttam, hogy egyáltalán nem füstöl. És tuti kinyomta a szemét, mert előtte kicsit rámmászott és megelőzött, csak aztán mégis beértem :)
Viszont más láttam 2 db zsírúj passat 2,0 tdi-t, amik ugyan nem túl durván, de füstöltek, amit azért nem várna az ember egy zsírúj autótól. Ezeken kívül még az egyel régebbi passat-okból is láttam mostanában többet is füstölni.
Bg.21-05-2005 21:28:53 // 1724
Javsolom az topicot átnevezni Off-road topicnak.
bb:
És a Discovery? Mert Te most Def -ről és Range -ről meséltél?
bb1821-05-2005 14:12:15 // 1723
végüli ebben egyetértük, tudod én is jártam egy-két helyen. volt hogy én is a lajossal kerültem össze a helyezésért csak a jopofa rendező kitlálta hogy atsorol minket mert 33-as kerékkel mentünk ( a rövid merci meg a rövid patrol mindig egy kategoria volt ! ) mintha a lajosbnak nem az lett volna. amugy mi is mindig lábon mentünk mindenhova, -még terepralira is elöfordult- és ugy is mentünk haza. aki elfogadja a saját autoja képességét, és a többiét tiszteletben tartja azzal nincs is bajom. az a baj ha valaki a másik elé sorolja mert esetleg nagyobb hagyománya van a tipusnak. próbáltunk olyat, hogy agyontuningolt mindennel teljesen felszerelt nivával mértük össze az utcai patrolom tudását és én gyöztem. én ezzel mentem, ezt tudom tisztelni és hál' istennek mások is elismerik.
amugy abban teljesen igazad van hogy csak egyszerü autokkal kell menni. semmi elektronoka lehetőleg !
kod21-05-2005 10:20:08 // 1722
ja meg annyi hogy a mi vasunk volt a vegen az 1len auto ami labon ment es jott minden versenyrol!!! Helyszinen atkerekeztuk versenyeztunk aztan vissza az utcai kerekek es szepen haza.. jott haza feltengely nelkul .. osszetort difihazzal olaj nelkul Szigetvarraol onnan meg le Szegedre a szervizbe.. es hegy formaju kerekosszekotovel... akkor amikor mar az ejszakai utan szepen allt a tobb vas a treleren...
ha konnyebb lenne az auto akkor keves vas tudna elverni.. tul nehez igy amikor mi asunk lefele a magmaba akkor a suzuki elmegy a sar tetejen.. de ezt neked magyarazom? a Nissan sem konnyu... :-)))
kod21-05-2005 10:16:01 // 1721
a kanyarban csak ugy erzed hogy drama.. mert a kabin kulon van es beleng.. de a harom rover alatt annyi vas van hogy az bizony nem mozog!!
ha off-rodra akarsz vasat abba minnel kevesebb elektronika kell mert besz@rik a kosztol es szepen elfustol...
ja az en vasam valoszinuleg elado vagy az lesz meg nem dontottem el.. :-(((
kod21-05-2005 10:11:25 // 1720
Na na na na...!!!!
Sajnos 1reszeben igazad van volt par Defis aki lejaratta a markat mert "uri" modon versenyzett.. de azert amikor nekem az elso szezonom volt nem volt kellemes azt hallgatni a sirato elott hogy itt az angol beteg!! es rohogott mindenki.. aztan amikor felmentunk ott ahol sokan elvereztek es ezt nem egy helyen megcsinaltuk akkor szepen csendben maradtak....
volr Rangem is a regi V8as az meg terepjaro volt es valoban jobb mint a Defi az izombol atmegy mindenen viszont nagy hatul a kinyulasa azert vagjak.. ugy viszont elveszti a lenyeget...
es szerintem az nem egy rossz hogy elhoztunk egy kozel gyari vassal a magyar ajnoksagban egy 4ik es egy 5ik helyet .. ja ugy hogy az utolso 2 versenyre nem tudtam lemenni... ha az mond valamit amikor 4dik lett a vas akkor a nagy oreg Zsom Lajos volt az ellenfel vegig vele kuzdottunk a bajnoki 1 helyert!!! Lajos 1 lett mert lement a 2 versenyre a vegen. Amikor az 5 hely volt akkor pedig szinten ellene volt a nagy kuzdelem a 2 helyert es szinten azert lettunk 5dik helyen mert az utso 2 versenyre nem tudtunk lemenni!!
Vertem meg en nem egyszer olyan vasat amire 3x annyi volt koltve mint amennyit az en defim osszesen ert!
bb1821-05-2005 09:36:43 // 1719
helyesbitenék. off roadban nem a land rover az etalon, csak nálunk és néhány europai országban nagyon nagy az ázsioja, de nem teljesen jogosan. körbe kellene nézni a világban, hogy mely országokban milyen terepjárokat használnak legszivesebben ill. hol milyet használ a hadsereg. a land rovert a camel trophy futtatta fel, de elegük is lett belöle mert már nincsenek benne. a camel azt mondta hogy már nagyon az autorol szol és nem ezért kezdték. a range rover igazi terepjáró, de pl. a defender csak azért terjedt el, mert sokáig europában más nem volt. amugy nem is tartom sokra. a defenderesek meg el vannak ájulva maguktol. amig terepeztem sok defendert kihuztam a szrbol, de amikor nekem kellett volna segitség akkor olyanokat mondtak, hogy versenyezni jöttek nem autot menteni, miközben az azévi bajnok megállt hogy segitsen. összességében azt tudom mondani, hogy a defender kultuszauto lett, de nem a tudása vagy a képessége hanem a hagyomány és a camel által kapott reklám miatt. versenyauto épitésre pedig alkalmatlan. nem birja a nagy terhelést és nagy tempot ( kivéve a range rover ).a palik ment a dakaron a bowlagerrel, de az is csak méssziről bokor mögül háttal olyan mint a defi.
Bg.20-05-2005 21:59:40 // 1718
Szükségből jött erény:)
A Discovery gyakorlatilag a Régi Range alapjaira épült. Most is gyakorlatilag együtt léptetik a típusváltásokat.
Azért az off road-os emberkéknél még mindig etelon a Land Rover, de használtan piszok drága. Talán ezért is éítenedek belőle kevesen verseny autót, nomeg az aszfaltos úttartása sem a leg (Discovery). Ez pld a magas hasából és a magas utasteréből következik: ritka autó ami 182 széles és 194 magas. Kanyarban egy dráma, ami versenyen fontos lenne, de terepen senkit sem érdekel, viszont a csomagtartós két pót ülésen is van rendesen láb és fejtér. És persze nem aszfltos extrákkal van tele, de a II Disc. pld széria a lejtmenet stabilizátor, ami az X5 van M merci estében még pénzért sem rendelhető.
bb1820-05-2005 18:03:30 // 1717
a történet a II világégésig nyulik vissza amikor angliának kevés acélja volt és azt szigoruan be kellett osztani. ekkor találták ki a land rovernél, hogy aluminium van bőven tehát azzal kell potolni az anyaghiányt. azután ez megmaradt mint bevált mód ( tudvalévő hogy 40 év alatt lényeges változás a defender felépitésében nem történt ). ezért mese hogy a korrozio ellen találták ki, meghogy milyen csuda egy autó is az. valóban jo terepjáró ( bár a discoveri kicsit tényleg elment a suv felé de azért még nem az ) de a felépitése gyenge. meg kéne nézni hogy a komoly versenyeken hány land rover megy ( szinte nincs ). Még valami kérdés ?
TáDé20-05-2005 17:56:20 // 1716
Szerencsés csillagzat alatt született vagy elb@szott az olasz valamit. ;)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
448
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?