Forum >> Forma-1
Tommi11-06-2007 20:40:20 // 24581
Gondolj bele, amikor majd 20-30 év múlva magyarázod a gyerekednek, hogy "kislányom/kisfiam, én még igazi versenyzőket láttam, Schumi, Kimi, Alonso, nem ilyen műanyag gyerekeket műanyag autókban, mint ezek a mai szarok" :))) Én is Sennán és Proston nőttem fel, de hát változnak az idők...
Grando11-06-2007 20:39:48 // 24580
Azokat én is nagyon csipáztam. A professzor... - iiigen... :)))
Satti11-06-2007 20:38:23 // 24579
Ez is egy olyan klasszikus pálya,amit nem fognak törőlni.
W.11-06-2007 20:35:21 // 24578
Gyerekek...ÉN Prost és Mansell--en nőttem fel....sőt Alborétón és Piquen... Olvasgatom, milyen jót vitáztok...néha késhegyre menően ezekről a mai szarokról....( bocsánat) Ezek a mai elkényeztetett sztárocskák nyomába sem érhetnek a " Professzornak" ... ez van.... gyenge copy ez a mostani forma1...vagy 2-3? :)
Grando11-06-2007 20:34:46 // 24577
Jó ez a találmány valóban! És a pilótafülke meg az autó biztonságán is nagyon sokat javítottak a Senna baleset óta. Na és persze ne felejtsük el az átvágatott kanyarokat, és a kibővíttetett bukótereket. Pont ezért nevetséges, hogy ugyanakkor ilyen alkalmatlan pályákon versenyeket rendeznek. Biztos hogy izgalmas, mert repülnek a szilánkok, hajlik a lemez, "folyik a vér", és nyomul az adrenalin. De az F1-nek nem ez a célja. Legalábbis a folyamatosan bevezetett biztonsági intézkedések alapján ezt lehetne gondolni.
Satti11-06-2007 20:17:55 // 24576
Már bevezették 3-4 éve,az elején még Barika nyafogott is,hogy nyomja a nyakát,de most kétségtelen,hogy enélkül,lehet,hogy most Kubica ment volna az égi pályára Senna mellé.
Mike.11-06-2007 20:16:20 // 24575
Ezzel a gondolatokkal maximálisan egyetértek!!
Valami hasonlót szerettem volna leírni de most ezt megspóroltad nekem! :-)
Valami hasonlót szerettem volna leírni de most ezt megspóroltad nekem! :-)
prooF_7511-06-2007 20:11:42 // 24574
Van a pilóták vállán az a nyakmerevítő, az megakadályozza hogy a fej egy nagyobb lassulsnál előre/hátracsapódjön, így a gerincoszlop végül is elég nagy biztonságban van. Na meg gondolom a pilóta körüli részek nagyon durván meg vannak erősítve az autón, főleg a felső légbeömlő, ami szintén a pilóta fejét védi, ha átfordul az autó akkor se érjen le a buksija:)
Talán ez volt az első igazi bevetése a nyakmerevítőnek, és tényleg nagyon nagy találmány, csoda hogy csak 1-2 éve vezették be.
Talán ez volt az első igazi bevetése a nyakmerevítőnek, és tényleg nagyon nagy találmány, csoda hogy csak 1-2 éve vezették be.
Tommi11-06-2007 20:08:02 // 24573
Itt azért olyan szempontból szerencséje volt, hogy nem telibe verte a falat és állt meg egyből, hanem "elpattant" és továbbment, ami talán kicsit csökkentette a lassulás mértékét (vagy mifene...). Másrészt meg úgy vannak kialakítva a kocsik, hogy minél többet el tudjanak azért nyelni az ütközési energiából, bár nemtom a gyűrődő zónák mekkorák és milyenek :)
Tommi11-06-2007 20:03:53 // 24572
Iszonyú mákja volt, hogy a lábát nem darálta le semmi... Mutatták a híradóban, hogy a kocsi orra letört és kifigyelt a két lába...
prooF_7511-06-2007 19:54:33 // 24571
Azért azt megnézném hogy most mit alakítana a merciben. Valószínűleg ott komoly pénzeket öltek a fejlesztésbe, mondván "itt a nagy lehetőség, beül a kocsinkba a 2xes világbajnok, rakjunk alá valami normális vasat". Hamilton meg kétség nem fér hozzá hogy nagyszerű pilóta, de rajta sokkal kisebb nyomás van mint akár Alonson vagy Kimin. Ő ha mindig épphogy megelőzné a gyengébb autókat, akkor se érné komoly kritika. Így meg autózhat bevállalósan, mert ha hibázik, nyugodtan ráfoghatja hogy ő még újonc...
Szóval kicsit elhamarkodottnak tartom azt a kijelentésedet hogy Kimi a mclarenben is szar lenne, semmilyen alapod nincsen rá hogy ezt mondd.
Szóval kicsit elhamarkodottnak tartom azt a kijelentésedet hogy Kimi a mclarenben is szar lenne, semmilyen alapod nincsen rá hogy ezt mondd.
Atesz198711-06-2007 19:00:41 // 24570
Mutogatták a híradóban Kubica balesetét... hát, nem kicsit durva azért, Én még mindig ámulok ezen... Hihetetlen mi mindent kibírnak ezek az autók, a kockpit gyakorlatilag nem is sérült. Azért arra kiváncsi lennék, hogy hogyan tudott elnyelődni ennyi energia? Ha jól tudom, egy 50-0 betonfalas hirtelen lassulás is halálos lehet, mert leszakadnak a belső szervek. Itt akkor hogy úszta meg?
mesa11-06-2007 15:37:00 // 24564
Az előtte volt, vagy utána ???
mesa11-06-2007 15:36:37 // 24563
És az az eset a finn kocsmában ? Ahol matt részegen karaokezott ??? :)
Shane11-06-2007 15:26:29 // 24562
Én már láttam, csak a barátnőmnek meséltem és nem akarta elhinni.
Satti11-06-2007 14:40:11 // 24561
Arról nem is beszélve,hogy a meki oldalán ott volt a Johnie Walker felirat,az is ösztönzőleg hathatott,jobban mint a Marlboro:-))
Satti11-06-2007 14:37:17 // 24560
Az kb. 4 évvel ezelőtti dolog,nem olyan nagy szám.
2003 -ban Suzukában,mikor az utolsó futamon ott dőlt el végűl a vb MS javára,és akkor nagyon picin múlott,volt buli rendesen,olvastam az akkori hírekben,Schumák,Panissal karőltve adott az érzésnek,rodeóztak egy targoncával,tv-ét dobtak ki az ablakon,meg ilyesmi,MS le is volt fotózva egy Toyotás ingben,amit Panis adott rá,be volt állva rendesen.Van ilyen,nem nagy dolog,kell bulizni is,nem kis feszűltséget kell levezetniük.Egyébként meg amióta a Ferrarinál van,nem lehetett ilyesmi hírt hallani Kimiről,biztos Todt keményebben fogja,lehet ez is a baj,ha néha dorbézolhatna,akkor lehet,hogy sokkal jobb lenne,ha a gép is jó.
2003 -ban Suzukában,mikor az utolsó futamon ott dőlt el végűl a vb MS javára,és akkor nagyon picin múlott,volt buli rendesen,olvastam az akkori hírekben,Schumák,Panissal karőltve adott az érzésnek,rodeóztak egy targoncával,tv-ét dobtak ki az ablakon,meg ilyesmi,MS le is volt fotózva egy Toyotás ingben,amit Panis adott rá,be volt állva rendesen.Van ilyen,nem nagy dolog,kell bulizni is,nem kis feszűltséget kell levezetniük.Egyébként meg amióta a Ferrarinál van,nem lehetett ilyesmi hírt hallani Kimiről,biztos Todt keményebben fogja,lehet ez is a baj,ha néha dorbézolhatna,akkor lehet,hogy sokkal jobb lenne,ha a gép is jó.
Satti11-06-2007 14:31:50 // 24559
Lehet ezt fokozni!:-)
Shane11-06-2007 13:40:41 // 24558
Valaki belinkeli nekem a ko-s, talán goltütőt lóbáló, hajóról leesős Kimit?
Grando11-06-2007 13:33:42 // 24557
És pont annyival van kevesebb, amennyit az első futamon elbukott a váltóhiba miatt.
Satti11-06-2007 13:25:15 // 24556
Mondjuk Massának csak épp annyival volt több pontja tegnapig,amennyivel többet szerzett a spanyol futamon,ahol a másik Ferrari elromlott.
Tegnap meg a saját hibájából kizárták.
Tegnap meg a saját hibájából kizárták.
Erhard 242 (Pure Energy)11-06-2007 13:10:06 // 24555
ezen feltételezésed szerint, akkor alonsonak is úgy kéne produkálni, mint hamiltonnak...aztán még sem...
GEORGE11-06-2007 13:08:08 // 24554
Ha a FERRARIVAL gond van akkor is kéne annyit produkálnia Kiminek mint Massanak.
Hisz Massa is FERRARIban ül.
De ahogy látjuk a TV-ben Kimi nem képes rá :-(((
Nagy kár érte :-(((
Hisz Massa is FERRARIban ül.
De ahogy látjuk a TV-ben Kimi nem képes rá :-(((
Nagy kár érte :-(((
Satti11-06-2007 12:59:41 // 24553
Amennyiben így folytatja a kiscsávó,van rá esélye,nem is kevés!
Erhard 242 (Pure Energy)11-06-2007 12:49:23 // 24552
mi lenne, Hamilton megnyeri a vb-t.....legalább nem alonso :)))
TarP11-06-2007 12:49:10 // 24551
Hát igen én is a motorversennyel vígasztalódtam.
Főleg a nagyoknál a Ducati első helyével! Stoner nagyon jól használja ki azt a gépet.
Az F1-ben meg csak reménykedni klehet, hogy nem lesz ennyire Mercedes fölény az év további versenyein.
Főleg a nagyoknál a Ducati első helyével! Stoner nagyon jól használja ki azt a gépet.
Az F1-ben meg csak reménykedni klehet, hogy nem lesz ennyire Mercedes fölény az év további versenyein.
Satti11-06-2007 12:41:05 // 24550
Most nem kell sokáig várni,a hétvégi USA futamon,majd meglátjuk,hogy mi lesz.
Satti11-06-2007 12:39:47 // 24549
Sajnos a Mclarenhez képest most eléggé lemaradt a Ferrari,ha a meki ilyen egyenletesen teljesít,akkor gond lehet.
mesa11-06-2007 12:39:43 // 24548
Jó, hát ilyen alapon akár Sato is megelőzhette volna HA .. :))
Sajnos két verseny óta nem jön a megfelelő eredmény. Ami számomra csak a kettős Ferrari győzelem lehet!
Sajnos két verseny óta nem jön a megfelelő eredmény. Ami számomra csak a kettős Ferrari győzelem lehet!
Satti11-06-2007 12:34:26 // 24547
Az nagy baj volt sztem,hogy a végére teljesen elfogyott a szuperlágy gumi,úgy mint Alonsonak is,külőnben lehetett volna legalább 4. is,de mostmár mindegy.
A lényeg,hogy Talma vezeti a vb-ét 13 pont előnnyel!!Na,az már verseny volt a javából!!
A lényeg,hogy Talma vezeti a vb-ét 13 pont előnnyel!!Na,az már verseny volt a javából!!
mesa11-06-2007 12:30:55 // 24546
Pedig épp meg akartam dícsérni, hogy a nagy fejetlenség elenére szerzett pontokat!
Satti11-06-2007 12:25:40 // 24545
Ááá,van most elég bajom anélkül is!:-)
Val.színűleg új munkaután kell néznem,de ez itt off.
Val.színűleg új munkaután kell néznem,de ez itt off.
mesa11-06-2007 12:07:23 // 24544
Kimiről beszéjünk ? Akarod ? :-)))
Satti11-06-2007 12:01:45 // 24543
Ne tetézd,ne tetézd!!:-))
mesa11-06-2007 12:01:19 // 24542
:)) Most még ... :))
Satti11-06-2007 11:58:44 // 24541
Viccbűl írtam hékás!:-)
Amúgy az neki jobban fexik.
Amúgy az neki jobban fexik.
mesa11-06-2007 11:55:39 // 24540
Vagy mert az F1-ben nem kellett.
Te valahogy mindig csak a napos oldaláról látod a kedvenceidet! :P :))
Te valahogy mindig csak a napos oldaláról látod a kedvenceidet! :P :))
zolee14511-06-2007 11:53:02 // 24539
Nem minősítettem, csak azt mondtam, hogy idiótán vették át a szabályt. Más a jelleg, nem lehet összehasonlítani őket.
Satti11-06-2007 11:41:28 // 24538
Azért ment oda Montoya is!:-)
Ádi_390011-06-2007 11:40:09 // 24537
Summa summarum, a nascar jobb verseny. :))))
Ferko11-06-2007 11:35:36 // 24536
Oooops! Ezt benyaltam! :):):)
Grando11-06-2007 11:33:52 // 24535
Tavaly a török futamon az öreg Sith szívta meg ezt. :((
Satti11-06-2007 11:30:58 // 24534
Igen,ebben van vmi,mert az is most elég hülyén jött ki,hogy a Ferrarinál mindketten egyszerre jöttek ki a boxba,és várni kellett.
Grando11-06-2007 11:27:43 // 24533
A bejáratnál is van. Vagy szted sorompóval zárják le? Vagy rádióüzenetben közlik mindenkivel, hogy "most nem lehet bemenni"? ;))
zolee14511-06-2007 11:23:20 // 24532
Magával az eseménnyel kapcsolatban továbbra sem kívánnék hozzászólni, ahogy elnézem nélkülem is elvagytok:) csak az új SC szabállyal kapcsolatban tennék néhány megjegyzést.
Az első és legfontosabb, hogy egy bizonyos versenyformában bevált szabályrendszer átvétele a legritkább esetben szokott jó lenni, hiszen másak a körülmények. Az már a baromság teteje, hogy a szabálynak csak egy részét veszik át. Persze ezen nem lepődik meg az aki hosszabb ideje követi az F1-et.
Nyilván a NASCAR szabályait vették át részben, csakhogy ez itt nem működik. A NASCAR-ban van úgy, hogy egy csapatnak 3-4 autója is van, csakhogy az mind szinte külön csapat, külön szerelőkkel, külön boxban. Itt ugye ugyanazok foglalkoznak mindkét autóval, ráadásul hely sincs elég.
Ha a NASCAR futamon bármi adódik (a legnagyobb balesettől kezdve, valamely autó defektje, vagy csak egyszerűen egy törmelék kerül a pályára) azonnal beintik a sárgát. Nincs olyan sárga ami a pálya egy részére vonatkozik. Ha sárga akkor azonnal mindenki lassít, azonnal zárják a boxutcát. Ha valaki épp bent van az kijöhet, hiszen kifelé csak addig van zárva míg a SC és a mögötte lévő mezőny elhalad a kijárat előtt. Ez ha jól tudom a rajt/cél vonaltól tart addig míg az utolsó autó el nem hagyja a boxutca kijáratának a vonalát. Természetesen itt is a versenyben vezető autó áll be a SC mögé, aki előtte van az megelőzheti. Ha valaki piros alatt megy a boxba az sem baj, hiszen lehet hogy sérült az autója és javítják, tehát úgyis időt veszít, viszont nem akar mégegy kört menni akkor megy egyből a boxba. Ilyenkor ha visszajön a restartnál (zöld zászló) megy a sor végére, mindegy hanyadik volt.
Ez így baromság, hogy előbb sárga (ekkor még mindenki tép ezerrel) majd egyszercsak valamelyik okos megálmodja, hogy mégiscsak SC, mert csak.
Amikor Kubica megállt véleményem szerint indokolatlanul volt zárva a box, elqrták a szervezők, vagy nem tudom ki. SC a fasorban sem volt, szerintem autó sem volt a célegyenesben.
A lekörözöttek körvisszavétele is baromság. A NASCAR-ban tényleg létezik a Lucky dog szabály, de ott a sárga alatt mindig a legjobb lekörözött veheti vissza a körét. Mindezt azért találták ki, hogy akik kört kapnak azok se csak sétakocsizzanak, legyen miért küzdeni. (Nyert már futamot lucky dog, nem egyszer)
Ott restartnál két sor van: a külső vonalon a vezető körben lévők, a belső vonalon a lekörözöttek. Igen ám, csakhogy oválon ez megy, az F1-ben nem, tehát kitalálták, hogy akkor minden lekörözött elmehet a mezőny mellett...vicc.
Restart...szintén baromság, bár ez nem új keletű dolog. Ez szerintem nem korrekt, hogy az első választja meg a tempót. Ha akar gyorsan megy, ha akar lassan megy, vagy gyorsít-fékez-gyorsít. Ez így nagyon nem oké, hogy ha a SC nincs a pályán már azt csinálhat amit akar. Láttuk Hamilton gumit melegített, majd egyszercsak elkezdett tépni...ha meg rajta lett volna Heidfeld beleáll a fékbe és...stb, lehetne folytatni a variációkat. Ez nem is korrekt, meg balesetveszélyes is.
Szintén NASCAR: jelzik ugyanúgy, hogy a következő körben kijön a SC. Ekkor a lekörözöttek bejönnek a belső ívre, és szépen összeáll a két sor. Hiába megy ki a SC, azt a tempót kell tartania az elsőnek, és csak akkor kezdheti taposni a gázt amikor beintik a zöld zászlót, ez kb a rajt/cél vonal előtt úgy 50-100 méterre történik meg. Mindenki látja, mindenki tudja mikortól taposhatja, nem kell,találgatni, hogy most még gumit melegít az első vagy már elkezdett hajtani ezerrel. Asszem láttunk már olyat az F1-ben, hogy nagy gáz, aztán fék és valahol a sor közepén meg 2-3 autó összemegy, vagy kockára fékezik a gumit...
Így utólag is bocsi a NASCAR-os OFF-ért, de gondoltam egyszerűbb megérteni a szabályt, ha ismerjük az eredetijét. Kár hogy idióta módon vették át. Vagy az egészet kell átvenni, vagy újat kitalálni. ha átveszik akkor viszont a körülményeket kell megteremteni hozzá, gondolok itt az autónkénti box lehetőségére.
Az első és legfontosabb, hogy egy bizonyos versenyformában bevált szabályrendszer átvétele a legritkább esetben szokott jó lenni, hiszen másak a körülmények. Az már a baromság teteje, hogy a szabálynak csak egy részét veszik át. Persze ezen nem lepődik meg az aki hosszabb ideje követi az F1-et.
Nyilván a NASCAR szabályait vették át részben, csakhogy ez itt nem működik. A NASCAR-ban van úgy, hogy egy csapatnak 3-4 autója is van, csakhogy az mind szinte külön csapat, külön szerelőkkel, külön boxban. Itt ugye ugyanazok foglalkoznak mindkét autóval, ráadásul hely sincs elég.
Ha a NASCAR futamon bármi adódik (a legnagyobb balesettől kezdve, valamely autó defektje, vagy csak egyszerűen egy törmelék kerül a pályára) azonnal beintik a sárgát. Nincs olyan sárga ami a pálya egy részére vonatkozik. Ha sárga akkor azonnal mindenki lassít, azonnal zárják a boxutcát. Ha valaki épp bent van az kijöhet, hiszen kifelé csak addig van zárva míg a SC és a mögötte lévő mezőny elhalad a kijárat előtt. Ez ha jól tudom a rajt/cél vonaltól tart addig míg az utolsó autó el nem hagyja a boxutca kijáratának a vonalát. Természetesen itt is a versenyben vezető autó áll be a SC mögé, aki előtte van az megelőzheti. Ha valaki piros alatt megy a boxba az sem baj, hiszen lehet hogy sérült az autója és javítják, tehát úgyis időt veszít, viszont nem akar mégegy kört menni akkor megy egyből a boxba. Ilyenkor ha visszajön a restartnál (zöld zászló) megy a sor végére, mindegy hanyadik volt.
Ez így baromság, hogy előbb sárga (ekkor még mindenki tép ezerrel) majd egyszercsak valamelyik okos megálmodja, hogy mégiscsak SC, mert csak.
Amikor Kubica megállt véleményem szerint indokolatlanul volt zárva a box, elqrták a szervezők, vagy nem tudom ki. SC a fasorban sem volt, szerintem autó sem volt a célegyenesben.
A lekörözöttek körvisszavétele is baromság. A NASCAR-ban tényleg létezik a Lucky dog szabály, de ott a sárga alatt mindig a legjobb lekörözött veheti vissza a körét. Mindezt azért találták ki, hogy akik kört kapnak azok se csak sétakocsizzanak, legyen miért küzdeni. (Nyert már futamot lucky dog, nem egyszer)
Ott restartnál két sor van: a külső vonalon a vezető körben lévők, a belső vonalon a lekörözöttek. Igen ám, csakhogy oválon ez megy, az F1-ben nem, tehát kitalálták, hogy akkor minden lekörözött elmehet a mezőny mellett...vicc.
Restart...szintén baromság, bár ez nem új keletű dolog. Ez szerintem nem korrekt, hogy az első választja meg a tempót. Ha akar gyorsan megy, ha akar lassan megy, vagy gyorsít-fékez-gyorsít. Ez így nagyon nem oké, hogy ha a SC nincs a pályán már azt csinálhat amit akar. Láttuk Hamilton gumit melegített, majd egyszercsak elkezdett tépni...ha meg rajta lett volna Heidfeld beleáll a fékbe és...stb, lehetne folytatni a variációkat. Ez nem is korrekt, meg balesetveszélyes is.
Szintén NASCAR: jelzik ugyanúgy, hogy a következő körben kijön a SC. Ekkor a lekörözöttek bejönnek a belső ívre, és szépen összeáll a két sor. Hiába megy ki a SC, azt a tempót kell tartania az elsőnek, és csak akkor kezdheti taposni a gázt amikor beintik a zöld zászlót, ez kb a rajt/cél vonal előtt úgy 50-100 méterre történik meg. Mindenki látja, mindenki tudja mikortól taposhatja, nem kell,találgatni, hogy most még gumit melegít az első vagy már elkezdett hajtani ezerrel. Asszem láttunk már olyat az F1-ben, hogy nagy gáz, aztán fék és valahol a sor közepén meg 2-3 autó összemegy, vagy kockára fékezik a gumit...
Így utólag is bocsi a NASCAR-os OFF-ért, de gondoltam egyszerűbb megérteni a szabályt, ha ismerjük az eredetijét. Kár hogy idióta módon vették át. Vagy az egészet kell átvenni, vagy újat kitalálni. ha átveszik akkor viszont a körülményeket kell megteremteni hozzá, gondolok itt az autónkénti box lehetőségére.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
491
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?