Forum >> Forma-1

zolee14516-05-2006 16:43:32 // 10279
Mike nem Alfás?;)
Xixo16-05-2006 16:42:49 // 10278
Mike. Ferraris, tehát szerinted csalás... :-)))
zolee14516-05-2006 16:37:44 // 10277
ha a Ferrari csinálja akkor az!:))
Xixo16-05-2006 16:36:26 // 10276
Márhogynekéne!!! Vagy ez csalás??? :-)))))))
zolee14516-05-2006 16:34:49 // 10275
nem kellene elrontani ezt a jó hangulatú topicot holmi veszekedéssel:)))
Mike.16-05-2006 15:59:15 // 10274
Vegyél vissza kiscsávó!! Mikor beszéltem veled így? Xarok a hozzászólásaidra! Te bárhova írsz csak vitázni tudsz! Szálj magadba! Cogito ergo sum!
zolee14516-05-2006 15:56:07 // 10273
a fordszám korlátozás jól hangzik, a toro rossonál sem tűnik fel hogy folytott motor. adatlapot békénhagyni mert seatot csinálok a rali 147-esedből!:)
mesa16-05-2006 15:40:19 // 10272
Nincs ebben semmi ellentmondás, csak te akarsz kötekedni, megint! :)) Mégegyszer leírom úgy, hogy te is megértsd! Tök felesleges volt V8 2.4 moorokat legyártatni, mert eleve tudható volt, hogy a kisebb helyigény, tömeg miatt jóval jobban kiegyensúlyozhatóbbá válnak az autók. Magyarán nem gondolták át, hogy amit nyernek a réven, azt elbukják a vámon , vagy hogy van ez a neokínai bölcsesség :)) Tehát felesleges volt ez a látszat korlátozás. Maradtak volna a régi V10 3.0 morok, csak mondjuk max 17,500 RPM limiterrel. Mint ahogy a Toro Rossonál van megoldva. Akkor igazán pénzt is megspóroltak volna, nem kellett volna milliókat egy új V8 fejlesztésébe fektetni, és hát ez az egyik céljuk, hoyg csökkentsék a költségeket. Ne mond, hogy ezek után sem érted, mert meg vt-zem az adatlapod! ;)))
zolee14516-05-2006 15:23:32 // 10271
először azt mondod, hogy az F1 legyen a fejlesztés csúcsa, majd kiakadsz a látszatvisszafogásokon, mondván Massa jobb köridőt ment mint a tavalyi v10-es rekord. Ez kicsit ellentmondás a részedről. Pont erről van szó, ezért a fejlesztés csúcsa az F1! 3.0 V10 helyett 2.4 V8 és mégis jobb köridőket mennek!
mesa16-05-2006 15:20:03 // 10270
Engem nem érdekelnek a pilóták. Mint ahogy az FIA szavazók 90%-át sem. Egyértelműen deklarálták, az F1 a technikai fejlesztések csúcsa legyen... Engem nem érdekelnek a leszabályozott márka-kupák sem. Nem érdekelnek a szárny nélküli, kéziváltós szivar versenyautók sem. Fejlesszen mindenki ahogy bír, annak van csak értelme! Csak közben ne legyenek látszat visszafogások. Mert most Barcelonában Massa a kisebb motorral, emiatt jobb balanszírozással jobb köridőt ment, mint az eddigi legjobb pályacsúcs V10-zel. Ennek a szabályozásnak így semmi értelme.
Slowfeet16-05-2006 15:15:17 // 10269
Viszont nem a boxban dőlne el a verseny...nekem személy szerint tele van a tököm ezzel a nem megyek rá, majd a boxban úgyis megelőzöm történettel.
zolee14516-05-2006 15:14:44 // 10268
na várj! Az igazi versenyeknek meg a Stallone és Tomkrúz féle versenyeknek nem sok köze van egymáshoz. Az csak a filmekben van, hogy a kigyorsításnál elvileg padlógázon haladó pilóták ha meg akarják előzni a főellenséget akkor még visszaváltanak egyet és jól elhúznak a másik mellől:)))))))))
mesa16-05-2006 15:12:11 // 10267
Ha nem lehetne tankolni, unalmas lenne. Kimaradnának olyan örökzöldek, mint Verstappen "fellángolása" , vagy Button csöves gáncsolása, vagy jó néhány kinyílt töltőnyílás látványa :))
Inner Circle16-05-2006 15:11:34 // 10266
Akkor meg szerintem simán vonatozás lenne. Én jobbat tudok: botváltó, és a telemetria TELJES kib.szása, nem játszunk száguldó laboratóriumot. A boxból láthassák ugyanazt az időtáblázatot, amit nekünk is kiadnak, és kész. Ezt könnyű megoldani, olcsó, és növeli a pilóták szerepét.
Slowfeet16-05-2006 15:11:04 // 10265
Usa-ban nem inkább a turbóval jáccanak?
mesa16-05-2006 15:07:47 // 10264
Mér nem jó ? USAban bevállt. Szerintem akkor nyomatékra gyúrnának a fejlesztők. Nincs ebben semmi mesterséges korlátozás. De ha megint túl gyorsak, akkor megint lejjebb lehetne vinni, több lépcsőben akár 14-15e-ig ...
Slowfeet16-05-2006 14:58:40 // 10263
AZ nem jó, mert mesterségesen korlátozod a mocikat. Ha nem lehet tankolni, akkor meg úgy lassul a mezőny, hogy az ügyesebbek magasabb teljesítményt hoznak ki egy liter benzinből. Így lényegülne át a teljesítmény/liter mérőszám :)
mesa16-05-2006 14:54:33 // 10262
A mózli dózsás, a börni meg emtékás. Suhamér az lehet hogy fagyista... Mondjuk hármuk közül egyedül ő tud focizni :))
mesa16-05-2006 14:53:18 // 10261
Legjobb lassítás az RPM limiter alkalmazása lenne. Olcsó, gyorsan változtatható, eredményes.
Satti16-05-2006 14:51:48 // 10260
Az nem lehet,mert színösszeférhetetlenség lenne,a zöld meg a piros nem jó eggyütt:-))
Slowfeet16-05-2006 14:48:02 // 10259
A mózli meg a börni fradista? Akkor a sumáker jön az üllői útra a ferkától nem?
mesa16-05-2006 14:45:07 // 10258
Tuggyuk, mert mindig a Ferkának csalnak. Meg a ferencvárosnak is. Akkor is, ha 43. látszat 11-esét kapta az Újpest, vagy hogy addig vezetik a mérkőzéseket, amíg a Mészöly mondja a játékvezetőnek :DD
Satti16-05-2006 14:44:36 // 10257
Az is jó benne,ha jön mögötted vki,akkor visszaváltasz nyomsz egy kövér gázt,és nem lát semmit a szerencsétlen hátúl,csak tőményfekete füstöt:-)
Slowfeet16-05-2006 14:41:35 // 10256
Nem mondasz hülyeséget, Le mans seriesben már gyártya az ódi. És minden verseny előtt 1 perces néma izzítás rudolf diesel emlékére mi?
Satti16-05-2006 14:39:37 // 10255
Vagy majd kifejlesztik a forma1 diesel motort és az nem fogyaszt annyit,bár a hangja jó xar lenne:-)
Slowfeet16-05-2006 14:38:00 // 10254
Ezt már írtam, de újra leírom. A legjobb lassítási szabály a tankolás eltörlése lenne. 120 liter maradna a max benzin, de egész versenytávra. És mindenki olyan gumin amilyenen akar.
Slowfeet16-05-2006 14:34:52 // 10253
Bocs de bernie, nem tudná megbundázni úgy a szabályváltozásokat egyedül, hogy a ferkának kedvezzen.
Inner Circle16-05-2006 14:34:47 // 10252
"akinek most nincs ütőképes motorja az nem hiszem, hogy belemegy." Én mondom, hogy a tenyérjóslás irányába megy el az F1. Miután túlságosan fejlett a technika és túl sokba kerül, a drágán elérhető, reális teljesítmény helyébe a kiszámíthatatlan, olcsó véletlent állítják. Például a gumiválasztás: mondd meg két napra előre, hogy milyen gumit akarsz. Vagy bejön, vagy nem. Állítsuk meg a motorfejlesztést, aztán nézzük meg, hogy mi lesz belőle. Barázdáljuk a gumit, hátha attól lassabb lesz. Satöbbi.
mesa16-05-2006 14:32:39 // 10251
Bocs. De az a Bernie ! :)))
Slowfeet16-05-2006 14:24:15 // 10250
Ne monnyon le a mosley, mer akkor nem nyer a ferka!!!! :DDD
mesa16-05-2006 14:06:19 // 10249
Baromság, És ellenőrizhetetlen. Max Mosley monnyon le !!!
Slowfeet16-05-2006 14:01:00 // 10248
Szerintem sem működőképes, és barmoság is. Ez olyan, mintha azt mondanák, hogy akkor 50 millió évente max a fejlesztésre: ellenőrzés meg sehogy, mer mi nem is költünk többet, csak megvesszük a beszállíótól az alkatrészt. Ja hogy ő 100 milkát költött? Hát az az ő dolga---
zolee14516-05-2006 13:55:07 // 10247
ezek szerint mégiscsak úgy működne, hogy kapna egy doksit az FIA, és minden motorcsere előtt a beépíteni kívánt motort atomjaira szednék, és a dokumentáció szerint az ellenőrző bizottség végigellenőrizné... sztem ez baromság! Ha valaki 2008-ra csinál egy apró konstrukciós hibát (mindig valami húszfilléres alkatrészre panaszkodnak ha baj van) akkor 3 éven keresztül szopni fog? Ez csak úgy lehetne mint a GP2-ben, hogy mindenki azonos motorral megy. A jelenlegi helyzetben ez egyenlő lenne a mostani élmenők bebetonozásával ráadásul a felszabaduló fejlesztőkapacitás menne a kasztnira, meg a futóműre, vagyis a költségek nem csökkennének. Ahogy olvastam a Ferrari, a Renault, meg a Cosworth örülne ennek a szabálynak, de akinek most nincs ütőképes motorja az nem hiszem, hogy belemegy.
Slowfeet16-05-2006 13:39:28 // 10246
A plombát az első autóba építés előtt rakják rá és az onnantól számított második nagydíj végéig marad rajta.
Slowfeet16-05-2006 13:38:14 // 10245
Ja és 2008-tól nem kettő, hanem négy versenyt kell kibírnia a motoroknak.
mesa16-05-2006 13:37:23 // 10244
Most akkor meddig lesz rajta a plomba ? Mert az most is rajta van. Akkor zolee kérdése jogos, hogyan ellenőrzik, hoyg nem fejklesztettek-e mondjuk egy új dugattyútetőt a motorba ?
Slowfeet16-05-2006 13:37:03 // 10243
Hát ha le van plombálva, akkor ugye főalkatrész nem cserélhető (mondjuk vezmátengely, vagy szelep...stb.) Az új motornál pedig az a helyzet, hogy év elején be kell mutatni a motort, teljes dokumentációval. A motornál ugy nem csak a köbcentit, de pl még a főtengely max és min méretét, és a használhatö ötvözeteket is megszabja az FIA. beétpítés előtt szintén be kell mutatni a motort, amelynek meg kell egyeznie a már dokumentált verióval. Ha renben van, akkor kaphatja meg a plombát. Év közbeni fejlesztésnél az egész procedúra ismétlődik...de nem lehet teljesen más motort készíteni...pl a olyan alkatrészeknek, mint a dugattyúk az év elején rögzített formájúnak súlyúnak stb. kell lenniük.
zolee14516-05-2006 13:26:27 // 10242
értem én, de gondolom a 2 hétvégés szabály marad. Utána új motor kell. Azt hogyan ellenőrzik, hogy minden alkatrésze megegyezik az előző motoréval?
Slowfeet16-05-2006 13:24:26 // 10241
Le van plombálva a motor, tehát nem lehet szétszedni. Váltóáttételt lehet cserélni, és folyadékokat, szűrőket, semmi mást. Ha a plomba sérül, jelenteni kell, ha nem jelentik és kiderül, nemcsak motorcserének minősül de akár futam eltiltás is lehet.
zolee14516-05-2006 13:21:47 // 10240
ezt egyébként hogy ellenőrzik? Minden motorcserét úgy kell csinálni, hogy csavarra szétszedik a mocit, az FIA ellenőriz minden darabot, majd a szemük láttára összeépítik és be a kocsiba?
Slowfeet16-05-2006 13:12:20 // 10239
Igen, tényleg nem mai az ötlet, csak a nagy gyártók most jöttek rá, hogy mózliék tényleg komolyan gondolják.
Inner Circle16-05-2006 13:11:19 // 10238
Nem egy darab motornak kell kibírnia három évet, hanem három évig nem lehet fejleszteni a motort, de ez már elég régi sztori.
mesa16-05-2006 12:07:36 // 10236
Ez hülyeség. Kamu duma. Majd jól megváltoztatják! Egy rallye autó motorja sem bír ki egy évet, nem hogy 3 teljes idényt !!! Ráadásul fejlesztésben sincs tapasztalat. Ha valakinek megkukásodik a motorja, akkor mi van ? Elővesz egy újat. Kap 10 helyes böntetést. Na és ? Ha valakinek kopni kezd majd a mocija - kiskapú, hogy- túlforgatják, és berakhatnak egy újat ... SZVSZ Röhejes.
Slowfeet16-05-2006 11:50:39 // 10235
Ja gyerekek, mit szóltok a motor befagyasztáshoz? 2008-tól 2010-ig ugyanazokat a mocikat kell használni. Nem lehet fejleszteni az erőforrásokat :( vagyis ha valaki 08-ra szart csinál, az úgy is marad.
Slowfeet16-05-2006 11:43:48 // 10234
De az mérföld ám!!!!
mesa16-05-2006 11:36:27 // 10233
:)))) százhetvennel, tegyük hozzá !
Slowfeet16-05-2006 11:22:07 // 10232
Igen, viszont Palik jobb lábbal kuplungol és kormányról dönti be a kocsit :)))
mesa16-05-2006 11:20:14 // 10231
A dakarhős nyilván magából indult ki :))))))
zolee14516-05-2006 11:19:16 // 10230
nem! csak néha, akkor amikor látszik hogy a gáz meg a fék kijelzője egyszerre jelez:)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.