Forum >> Forma-1

Buksi05-01-2011 20:18:51 // 93581
Jó volt újra megnézni! :-))
Selmak05-01-2011 18:35:56 // 93580
F1 turbókorszakában is voltak sor4 turbók a nagyobb LE készlettel és a jelenlegi V8nál alacsonyabb fogyasztással és azok már a mai utcai autókhoz képest is kőkorszaki technikának számítanak.
Satti05-01-2011 17:30:48 // 93579
Ez nagyon rendben van, bírom a kis japót! :-)
Tommi05-01-2011 17:06:48 // 93577
Andy05-01-2011 16:30:59 // 93576
Nem hülyéztelek le. Fuss neki újra.

Amúgy természetesen ma már nem a V8 a technika csúcsa, de nem is a sor 4 túró.

Röhej, hogy a költségcsökkentés jegyében, évente vadonatúj szabályoknak megfelelő autókat, motorokat kell csinálni. Ez szerintem az igazi pazarlás.

Szvsz ez az egész arra megy ki, hogy minél több gyártó (fosvágfen, kopel) és társaik is beszálljanak. Valamint azok a csapatok akik idáig körönként órákat kaptak sanszosak lehessenek.

Csak ez biztos F1 marad? Vagy esetleg felesleges az egész és csináljunk inkább go-kart versenyeket?

Nekem az F1 = nagy teljesítmény, innovatív konstrukció és nem agyonszabályozott egyre jobban tönkretett kőrözgetés.
A következő lépés az lesz, hogy mindenki használjon mondjuk 1 hengeres léghűtéses Romet motorokat...

Maximálisan egyet tudok érteni Montezuzmóval! :))
Tommi05-01-2011 16:25:01 // 93575
Hol írtam én V12-t? :)

Szerintem nem ennyire drasztikusan és "gyorsan" kéne változtatni pl a motorokra (vagy akármire) vonatkozó előírásokat, hanem kisebb lépésekben. Ha úgy vesszük, 3 év rettentő sok idő technikai sportban, ennyi idő alatt óriásit tud fejlődni a technika, de megfordítva: nem túl sok idő a nulláról kezdve valami teljesen újat csinálni, ami frankó, megbízható és strapabíró. Nem vagyok mérnök, de ezt gondolom :)

Vagy ott a KERS. Egy halom pénzt, időt, energiát, szellemi munkát tettek bele. Egy évig használták, aztán nem, most meg jövőre megint. De nyilván a jövő évi előírások fényében teljesen mást kell tervezni, mint amit két éve használtak. Ez nem éppen költségcsökkentő tényező :)
zolee14505-01-2011 16:18:12 // 93574
Akkor nem raktam elég szmájlit.:D

Nincs vízfelkapás, csak tényleg érdekel, hogy hogyan kéne.:)
Az emberek többsége csak akkor tudja mondani, hogy na ezt nem, ha már van valami. Viszont azt a valamit kiagyalni azért nem olyan egyszerű.

Persze az ember azt mondaná, hogy 3,2v6 turbó-kompresszor 2000LE. Még a hajtókar is karbon legyen, stb. Csak azt is látni kell, hogy milyen szempontokat kell figyelembe venni egy szabályalkotásnál. Tudjuk, hogy az FIA idióták gyülekezete, és sok baromságot csinálnak, amivel kinyírják az egyes szakágakat.
Ugyanakkor nem egyszerű dolog ez, hiszen ki kell(ene) szolgálni a szurkolót aki (mivel európában vagyunk) a technika csúcsát akarja. Ki kell szolgálnia a szabályoknak a gyártókat is, hiszen a verseny az csak Enzo Ferrarinak volt verseny, meg talán még Frank Williamsnek, a többinek üzlet, reklám.

Szóval a hirtelen felkiáltás után, hogymárpedig "v12-t az F1-nek" után esetleg egy kis gondolkodást, mérlegelést követően milyen autókat látnál szívesen az F1-ben?
(nem azért az idézőjel mert te írtad a v12-t)
Tommi05-01-2011 16:11:34 // 93573
Ja, jut eszembe, szolgálati közlemény :)

Tegnap este feltettem az FTP-re az újabb szezonösszefoglaló adagot, a sorban következő 1997/98/99 évadokat. Szokásosan ezen a héten lesznek fent, hétvégén cserélek.
pb_05-01-2011 16:10:31 // 93572
PRsze, hogy más. Pl nagyon nM lSZ mind1, hogy mondjuk 1 3barral +fújt motor meddig tart ki.
Tommi05-01-2011 16:10:30 // 93571
Egyetértek azzal, hogy a változás, fejlődés kell, hiszen ez élteti a motortsportot. De szerintem kicsit eszetlenül csinálják (persze lehet én látom rosszul). Költségcsökkentés jegyében teljesen új motorokat terveztetnek, egy évig ment a KERS, utána nem, jövőre megint - ez szintén nem csökkenti a költségeket, sőt, épphogy növelik.
Satti05-01-2011 16:05:59 // 93570
Nincsen vele sztem semmi baj, csak vannak, akiknek a V16 lenne az igazi, de a világ már más irányba tart. 40 éve még az F1-ben szinte mindegy volt, ki, mit használ, akkor ment a mezőnyben V8 és V12 is, manapság már egyre szigorúbb keretek közé szorítják a "cirkuszt", tetszik, nem tetszik, ez van.
Tommi05-01-2011 16:03:08 // 93569
Nana, azért nem kell ennyire felkapni a vizet :) Csak elmondtam, amit gondolok.
zolee14505-01-2011 16:01:22 // 93568
Te vagy a világ autósportjának, de mondjuk minimum az F1-nek a namajdénmegmondom-ja. Mindenkinél jegyzetfüzet, várják a döntésedet. Nemhogy leszavazni, megkérdőjelezni sincs joguk. Ez a kis képzeletbeli játékunk alaphelyzete.:)

Felállsz a kis székből, magad elé veszed a mikrofont, és elkezded ismertetni az elképzeléseidet a közeljövő F1-éről.

Tessék:




(nem poén, komolyan érdekel, hogy szerinted merre)
zolee14505-01-2011 15:56:43 // 93567
Kösz, hogy lehülyéztél, de érdemes lenne egy icipicit gondolkodni és megpróbálni felfogni, hogy mit írtam. Azt írtam, hogy az autósport csúcsa nem lehet egyenlő a környezetszennyezéssel és a pazarlással. Egy 1,6-os turbóhoz képest a 2,4-es v8 szívó jelenleg pazarlás és környezetszennyezés.

Ha ugyanazt a teljesítmény ki tudják hozni kevesebb pénzből, kisebb fogyasztással (tehát kevesebb károsanyag kibocsájtással) akkor ezt meg kell lépni, mert az F1 elvileg az irányt mutatja. Már most is ott tartunk, hogy az F1 megy az utcai autók után...

Ha az Alfa ott tartana ahol nem tart akkor esetleg mehetne a WTCC-ben, ahol pont ugyanezt a motort használhatná, pár apró módosítással. Sőt, ha a GPunto S2000-ből csinálnának WRC-t (vagy csinálnak? nem tudom...) akkor ott is használhatnák ezt a motort. Ez a költségcsökkentés.

Hogy mi lenne az autósport csúcsa technikailag azt nem tudom, és nem is biztos, hogy meg lehet ezt határozni. Vélhetően a mostani szívó v8 a legjobb a szívó v8-ak közt, de abban is biztos vagyok, hogy a legjobb sor4 turbót fogják megcsinálni, ami ma elképzelhető, és amire a szabályok lehetőséget adnak.

Persze mindez mit sem ér, ha a pályán nem történik semmi...

De csak puszta kíváncsiság: egy 2,4-es szívó v8 miért a technika csúcsa, és egy sor4 turbó miért nem? Kevés a henger? vagy ciki a turbó? Vagy lealacsonyító egy F1-esnek 12K-t forogni? Szóval mi a baj vele?
Tommi05-01-2011 14:52:57 // 93566
Részben igazad van abból a szempontból, hogy a Forma-1-nek irányt kell mutatnia az utcai autók fejlesztése terén is, de könyörgöm: ha így haladunk, lassan lábbal hajtós autók lesznek, mert azok nem környezetszennyezőek :) Értem én, hogy mi az elgondolás emögött, de biztosan ez a legjobb út?
Andy05-01-2011 14:44:50 // 93565
Igazad van. a négyhengeres túrós az a csúcsa az autósportnak... Nem érzed, hogy ez mekkora hülyeség?
Xixo05-01-2011 14:41:59 // 93564
Miért nem lehet egyenlő?
zolee14505-01-2011 14:22:08 // 93563
Nem az a lényeg, hogy a 22 autó mennyivel eszik majd kevesebbet, és ez a környezetszennyezés szempontjából mit jelent, hanem az, hogy az a 22 autó mit jelképez. A motosportok csúcsa (technikailag) nem lehet egyenlő a pazarlással, környezetszennyezéssel, stb. Nem véletlenül hangsúlyozzák a fogyasztáscsökkentést, nem véletlenül jön vissza a KERS. Lesz majd elektromos F1-is, ha eljön az ideje.:)
Atesz198705-01-2011 13:58:59 // 93561
Én meg úgy értettem, hogy a Forma 1-es csapatok szállítása, utaztatása, stb stb sokkal többet árt a környezetnek, mint amit az autók okoznak...
Xixo05-01-2011 13:53:48 // 93560
Akkor biztos egy T-Jet motort fognak belevágni majd a Ferkába is, abba elég a szelénia is, azt meg elég évente cserélni. :)
Tommi05-01-2011 13:39:39 // 93559
Logisztika? Pálya? Mi van? :)

Úgy értettem, hogy a Forma-1 versenyautók környezetszennyezése szerintem kb bármi mellett eltörpül.
Kazes☻05-01-2011 12:57:48 // 93558
És természetesen azt a "rengeteg" jachtot se felejtsük el! :)))
Atesz198705-01-2011 12:54:58 // 93557
Meg amennyivel több üzemanyagot fogyasztanak azok a TV nézők, akik sietnek haza, hogy lássák a rajtot. :) Sok bekapcsolt TV-ről nem is beszélve...
Kazes☻05-01-2011 12:44:40 // 93556
+ a regiment néző, büfés és a többi. :)
Atesz198705-01-2011 12:40:48 // 93555
Szerintem a forma 1 logisztikájának környezetszennyezése mellett eltörpül, ami a pályán történik...
Ferke05-01-2011 12:33:18 // 93554
Azért nem csak az anyagokról szól az átállás:)) A technológia meg ha nem is űr, de homlokegyenest más, tehát ez nem kevés lóvéjába fog kerülni az egyes motorfejlesztőknek...
Selmak05-01-2011 07:42:50 // 93553
12 ezres fordulatra nem kellenek egzotikus anyagok és űrtechnológiai megoldások. A 4 hengernek meg kisebb a súrlódása mint 6nak, ami a fordulat négyzetével arányosan nő.
Xixo04-01-2011 23:50:15 // 93552
A másik okos érv a költségcsökkentés. Biztos olcsóbb kifejleszteni egy zsír új 4 hengerest, mint a mostani 8-asokat használni. Igaz abba biztosan több vas kell. :))
Cro16604-01-2011 20:52:16 // 93551
Tényleg vicc.
Persze, reméljük, hogy sikerül a maximumot kihozni az új motorokból is..a turbótól azért félek...lehet, el fog pukkanni pár motor.
Tommi04-01-2011 20:21:51 // 93550
És amit még Montezuzmó bevethet érvként :)

"Sosem gyártottunk még négyhengeres motorokat, nem is tudjuk hogy kell" :)))


Egyébként a környezetvédelem tényleg fontos, de most őszintén: kéthetente kb másfél órát köröz 20 autó. Ehhez képest mennyi kipufogógázt bocsát ki csak egy átlagos amerikai város (mondjuk nem sok, 1 milliós lakossággal) egy átlagos reggeli dugóban? :)
Cro16604-01-2011 20:08:14 // 93549
"Négy henger? Nem gondoljuk, hogy ez azért egy kicsit szánalmasnak tetszik az autósport csúcskategóriájában? Nem egyezhetnénk ki inkább a V6-os turbómotorokban? Nem kellene összekevernünk a spórolást az igénytelenséggel és az olcsósággal, másképpen is elérhetnénk az FIA (Nemzetközi Automobil-szövetség) célkitűzését, a költségcsökkentést"- kelt ki a 2013-ban az F1-ben bevezetendő négyhengeres turbómotorok használata ellen Montezemolo.

A teljes cikk: ITT
Buksi04-01-2011 19:51:48 // 93548
Nagyon kíváncsi leszek rá! :-)
Tommi04-01-2011 19:49:44 // 93547
GT Ɨ|ѯ04-01-2011 19:47:27 // 93546
sajnos..:-(
Kriszo04-01-2011 19:36:31 // 93545
Úgylátom Dyer lett a bűnbak...
GT Ɨ|ѯ04-01-2011 19:29:25 // 93544
Tommi04-01-2011 18:12:34 // 93543
LOL :)
Kriszo04-01-2011 18:10:42 // 93542
Meghajlok az érvelésed előtt...
Tommi04-01-2011 18:05:57 // 93541
Aha, ok... Így már értem :)
Satti04-01-2011 18:02:21 // 93540
Okés, akkor nem érheted, nem gond. :-)
Egyébként csak annyi, hogy Voldemort a gonosz nagyúr és a nevét nem ejtik ki soha, csak úgy emlegetik sok esetben, hogy a "Tudod ki..." :-)
Tommi04-01-2011 18:00:09 // 93539
Arra próbáltam rávilágítani, hogy jó autó/pilóta páros kell, nem elég, ha csak egyik vagy csak másik a jó. És nem mindenkinek jön be ugyanaz. Nézd meg, Schumi csak szenvedett, a kisgyerek meg milyen jól ment ugyanazzal. Vettelnél nagyon összeállt minden.

Erre gondoltam :)
Tommi04-01-2011 17:58:51 // 93538
OFF

Nem láttam egyet sem és a könyveket sem olvastam, nem érdekel :)

ON
Satti04-01-2011 17:51:11 // 93537
Harry Potter filmek, nem rémlik? :-)
GT Ɨ|ѯ04-01-2011 17:40:30 // 93536
1-et értek.:-)
Tommi04-01-2011 17:39:15 // 93535
Inkább rendes autót építsenek neki :)))
Kriszo04-01-2011 17:38:55 // 93534
Mit is?:))))))))
Tommi04-01-2011 17:38:13 // 93533
???
Tommi04-01-2011 17:37:58 // 93532
Pontosan ezt mondom :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.