Forum >> Forma-1

krisz3308-06-2009 13:51:22 // 64742
érdekes én leragadtam a q1 q2 q3 q4 q5 q6 q7 q8 q9 q10 q fa......ez mostmi is ? :)
Mike.08-06-2009 13:47:08 // 64741
Csak egy teória, de olyan érzésem van, hogy a két szenilis öreg fax izgalmasabbá akarták tenni a futamokat és gondolták felhozzák a Brawn és redbul csapatokat a vitatott difúzor szabállyal a ferrari és merci szintjére. Csak ők sem gondolták, hogy ez ilyen jól sikerül majd és nemhogy felhozzák de bőven le is hagyják őket. Mostanra a két élcsapatból és azok versengéséből lett egy top csapat a többiek meg nemhogy nem versenyeznek velük de még csak meg sem közelítik őket.
A mostani versenyt nézve, a rajtkor kialakult a sorrend és ez nem változott nagyon a boxutcás taktikával sem. Szóval aki megnézte a rajtot az látta ez egész versenyt is egyben.
Mike.08-06-2009 13:17:07 // 64740
Rajtad kívül eddig az itteniek többségétől azt hallottam, hogy elaludtak a mostani, unalmas versenyeken. Szóval van aki nem úgy látja mint te.
Bari törés-zúzásos akcióin kívül nem sok minden érdekes volt, ilyen meg a szabálymódosítás előtt is volt. Elég csak felemlíteni Culthard akcióit. :-)
GT Ɨ|ѯ08-06-2009 13:10:43 // 64739
unalmas,de nagyon!:-(
mesa08-06-2009 12:50:44 // 64738
"Leépítették a profi háttércsapatot"
Na mesélj, mit tudsz ?! :)))
Sorold már fel a tavalyi VB Ferrari csapatból kiket "építettek le" !!! :P
mesa08-06-2009 12:49:00 // 64737
Ezek olyan szubjektív érvek, amikkel nem tudok vitatkozni :DDD

Szerintem meg kvára unalmas az F1 jelenlegi felállásban! (E mellett ritka igazságtalan is) Tavaly/tavalyelőtt az utolsó fordulóban dőlt el a VB. Most meg a következő utánin már tudjuk, ki a VB.

Vajon a vasárnapi versenyen a jobb pilóta végzett a jobb helyen a dobogó két alsó fokán? Ezt te így látod? Mert szerintem a boxutcában döntöttek!
Atesz198708-06-2009 12:42:58 // 64736
Vettel oriásit nőt a szememben, mikor azt mondta, hogy tök mindegy, hogy hibázott az elején, mert Button így is úgy is meg tudta volna előzni a tempo külömbség miatt.
Atesz198708-06-2009 12:40:35 // 64735
Nekem jobban tetszik így a Forma 1. Végre tényleg látunk is valamit a pályán, nem csak köröznek egymás után, hogy aztán a boxban dőljön el ki nyer. Kurva unalmas volt a 2 ferka, és Hami harca. Talán egész évben 2-3 akcióba mérték csak össze az erejüket (rendszerint össze is törte valamelyik magát), azokon kívül csak a start sorrenden, meg a boxon múlt minden. Ez Ferka pálya, az meg meki pálya, ezt hallgattuk egész évben... Minden vasárnap elaludtunk a TV előtt (szó szerint). Az igaz, hogy Buttont egyelőre nem tudják megállítani, de legalább a többi helyezésért valóban izgalmas, és változatos harc folyik. Melyik évben volt utoljára ilyen színjátszós dobogó?

A ferrarival meg saját maga baszott ki, nem az új szabályok. Leépítették a profi háttércsapatot, és azóta csak a kínlódás megy. Azt hittek a piros szín, meg a két sztár pilóta elég a győzelemhez. Hát nem.
GT Ɨ|ѯ08-06-2009 12:20:08 // 64734
Silverstone-ban már 1-el kisebb sisakban indul:-DDDDDD
GT Ɨ|ѯ08-06-2009 12:19:39 // 64733
Biztos vagyok benne:-)
Satti08-06-2009 11:39:55 // 64732
Ez sajnos most nagyon igaz volt: "Chris Dyer, technikai vezető:
"Nagyon csalódottak vagyunk, mert azt reméltük, hogy jobb helyekért harcolhatunk. Gyorsan rá kell jöjjünk, miért veszítünk ekkora sebességet egyik napról a másikra. Nem voltunk versenyképesek, nem csak a Brawn GP-hez és a Red Bull-hoz, hanem még a Toyotához és a Williamshez képest sem."
Satti08-06-2009 10:38:16 // 64731
Most biztosan lejjebb ment Hamilton arca, ami tavaly már hatalmasra nőtt, bár mondjuk ezzel a mostani siralmas Mclarennel senki sem tudna csodát tenni, de vhogy nem tudom sajnálni.:-)
mesa08-06-2009 10:19:03 // 64730
Tévedni emberi dolog, na! :-))

Más.
Mi a helyzet a Hamilton fanokkal? Ők hogyan élik meg, hogy csak egy talált VB címe van, és végleg eltűnt a rengetegben ? :))
Olyan jó érzés látni "apucit" a boxban ... Emlékeztet Mika feleségére :))
Satti08-06-2009 09:54:19 // 64729
Rosszul emléxel, mert RB nem tartozik a kedvenceim közé, sőt.....:-)
SKrisz08-06-2009 09:41:53 // 64728
Ebben mind egyet is értek és valóban egy béna balfax, meg felakaszthaná már a bukót a szegre, de most tényleg az autó beállításinak elcsesésén múltott, hogy még Hamilton is körbeautózta :))
Tom1208-06-2009 09:32:15 // 64727
Aztán a "faiskola" = esélyekkel...;-))
GT Ɨ|ѯ08-06-2009 09:30:02 // 64726
nembaj,lassan jön a gyomirtás!:-)
Tom1208-06-2009 09:28:30 // 64725
Ezt említettem már régebben én is. Attól, hogy "Mózli" és csapata egy komoly erdőirtást végzett, semmi nem lett izgalmasabb, csak előbukkantak mindenféle "ismeretlen növények", amik rövidesen ugyanúgy "beárnyékolják" a F1-et, mint az "egykori fák"...
mesa08-06-2009 09:25:24 // 64724
Lehet, rosszul emlékszem, de talán Te is azon véleményen voltál még nem rég, hogy RB simán lehetett volna VB ha nem szorítják háttérbe "fuckin' german" MS mellett :P :))
Satti08-06-2009 09:17:02 // 64723
RB nem most először bénázott, de most folymatosan, már a rajtól kezdve. Amennyiben valóban igazán jó lenne, akkor ugyanazzal a verdával miért nem sikerült neki, még egyszer sem nyernie? Mert nem elég jó és nyugodtan visszavonulhatna már ennyi idő után.
Tom1208-06-2009 09:16:33 // 64722
Én meg az ORF2-n, "feketén - fehéren".:-))
Heinz Prüller beköpéseit a mai napig nem felejtettem el...:-)
mesa08-06-2009 09:11:02 // 64721
Most nem azért a zsák szőlőért, de ha nincs a dupladiffúzor a Ferrarik nem értek volna a Brawnok mögé egyszer sem! Pont hogy az látszik, hogy nagyon is sokat számít! :P

Csak van egy apró bökkenő: azok a csapatok, akik nem úgy tervezték az autójukat, csak tákolnak mivel nincs tesztlehetőség.Így igazából lutri az egész. Valakinek az újítás bejön pl. Ferrari, van akinek nem pl. BMW, McLaren.

Még van egy tényező, amit elfelejtesz:
Akik KERS-t terveztek az FIA "meginthülye" szabálya szerint, azok szívnak a többletsúly miatt. Hiába tesznek tákolmány dupladiffúzort, és hiába vennék ki a KERS-t, a helye ott maradna üresen, ami elrontja az egész kocsi balansszát.
A Ferrarinak év közben komplett új autót KELL tervezni, hogy ledolgozzák a hátrányukat. Csak nehogy úgy járjanak, mint a BMW...

Ezt az egész évet úgy ahogy van, Max Moslék verte haza.

Izgalmas az F1? NEM. Mindig a fehér autó nyer. Eddig az volt a baj, hogy a pirosak nyertek, most semmivel sem jobb, hogy a fehérek.
SKrisz08-06-2009 08:48:11 // 64720
Csak az objektivitás kedvéért... Kimi-t sajnáljuk, mert szegények első szárnyat kellett cserélni egy verseny baleset miatt, így biztos nem volt már 100%-os az autó így nem tudott teljesíteni. Bari-nál ez miért nem szempont? Mert ugye neki is kellett első szárnyat cserélni és valszeg az első futóműve is rotty lett... Csak az objektivítás kedvéért...
Erhard 242 (Pure Energy)08-06-2009 08:37:40 // 64719
mindig is mondtam hogy Barika egy igazi balfasz hátvédnek sem jó már :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)08-06-2009 08:36:08 // 64718
igen ez tart mindig ha nem vennéd észre...szerinted kinek van teljesen új padlólemzre épített autója? mindegyik csak toldozza-foltozza de az édes kevés teljesen új autót kéne építeni...
krisz3308-06-2009 08:29:21 // 64717
ja most látom ezt már leirtad akkor storno :))
krisz3308-06-2009 08:27:38 // 64716
Satti ne legyél elkenödve sajnos pár évig ez lessz :( brawn ék zsír ujj paripákal nyomják az ujj szabályok szerint a többieknek a meglévö kocsikat kellet átalakitani hogy megfelejenek, kicsit igazságtalanak tartom ,2010 ben jön két amcsi csapat és ugyanezt fogják csinálni idejük mint a tenger csak jo soförök kellenek majd :(
Satti08-06-2009 08:26:59 // 64715
Ja, most olvastam, hogy Kiminek lecserélték az első szárnyát, mert a rajt után egy kicsit összakadt Alonsoval és akkor megsérült. Viszont akkor már ott el is ment a futam, mert csak szerencsével lehetett volna onnan pontszerző helyre jutni, de ez most nem sikerűlt.
Satti08-06-2009 08:17:43 // 64714
A teljesen vezethetetlen Mclarent sem tudta megelőzni, Kovalainen símán tartotta, sőt vissza is előzte, de még Sutil is tudta tartani azt a majmot......
Satti08-06-2009 08:14:59 // 64713
Hello banda!

Tegnap nem volt kedvem írni, ezért most teszem.:-)

Kissé csalódott vagyok természetesen, az időmérő után többet lehetett várni, de az látszott, hogy ezen a futamon a Ferrari ismét nem tudott labdába sem rúgni az éllovasokhoz képest. Kimi rajtja sem sikerült jól, a nehezebb géppel a poros oldalról nem igazán tudott jól eljönni, sajnos a boxban is vesztett vmi miatt, ami nem derült ki, mert nem mutatták, de vmi gebasz biztosan volt, mert az első kiállást követően a 15. helyre jött vissza, amit ezek a barmon, mármint a két okostojás kommentátor észre sem vett. Na mindegy is, ez a futam is elment, ahogyan az egész év is.
Gratula Buttonnak, ismét sebészi pontossággal, tényleg gyönyörűen ment, abszolút hiba nélkül, mégha Vettel nem is hibázik az első körben, akkor is Button nyert volna, lényegesen gyorsabb volt végig, mint Vettel. Amit Barika művelt, az viszont kritikán aluli, nevetséges az az ember, mindig csak jár a szája, most itt lenne a lehetősége bizonyítani, de nem tud, mert nincs annyi tehetsége. Ideje lenne már visszavonulnia, helyet engedni a teheséges fiatalok egyikének, már 16. éve a mezőnyben van, nyugodtan elmehetne, mert ezzel a tényleg remek Brawn Mercedes-el sem tud úgy menni, ahogy lehet, mint ahogyan azt látjuk Button-tól.
GT Ɨ|ѯ08-06-2009 07:19:11 // 64712
1 kicsit helyretette az egoját a technika:-))
GT Ɨ|ѯ08-06-2009 07:17:37 // 64711
1etértek:-)

én meg '72 óta( igaz akkor még csak az am utolsó előtti oldalain )

Most lassan ( lehet ) ,hogy eljön az a pillanat,hogy ki fogom hagyni,a maradék futamokat mert ez már halálunalom...
Xixo08-06-2009 02:04:38 // 64710
És az igazi szégyen, hogy az az autó, ami Button alatt verhetetlen, Barika alatt teljesen megbolondul!! :))

ejjj...
Xixo08-06-2009 01:29:38 // 64709
Az a "baj", hogy a Brawn nagyon is fejleszt. Ha még mindig az év eleji autójukkal mennének, akkor már rég el lennének picsázva. A többieknek meg volt idáig 3 hónapjuk, hogy valamit behozzanak ebből. És szerintem elég kínos az olyan nagy csapatoknak, mint a Ferrari vagy méginkább a meki, hogy így agyon vannak verve. Mert ugye nem csak a Brawn jobb náluk, hanem a RBull is meg néha a Toyota vagy a Williams is.
Azok az év elejei beszólások, hogy csak a csaló dupladifi miatt van ekkora előnyük, mára elég viccesek lettek. Már megvan mindenkinél és mégse érnek a Brawn nyomába. Mert mint mondták, az csak az autójuk egyik része... :)

Szal szerintem azért nyugodtan gratulálhatunk Brawn úrnak és Buttonnak is!!!

Persze ettől még én is szívesebben látnék hatalmas csatákat az élen meg Ferrari győzelmeket, de sajnos ez csak rajtunk és a többi csapaton múlik, nem a Brawnon.
Tom1208-06-2009 00:52:23 // 64708
...ha behozták volna, akkor a 7 futamból legalább hármat más autóval nyertek volna, hiszen ez lett volna az eredeti cél... Nem hozták be és nem is fogják már, nagyon úgy néz ki.



Jaaaaaa, ééértem már, nem is a Brawnról van szó, hanem Button - rút kiskacsából idén lett hattyú, hogy ez eddig nem esett le, pedig szépen vezettél rá minket...:-)
Lehet, hogy a Force Indiával is lenne már ennyi győzelme.;-))
Whiteskull07-06-2009 22:12:30 // 64707
Na tényleg lassan lesüllyed az F1 a nézhetetlen sportok közé. :)))))))))))

Zsinórban a második futamot aludtam át többé kevésbé. :))))))
szasza(SW)07-06-2009 20:11:05 // 64706
Ez van,ebből kell dolgozni:)
szasza(SW)07-06-2009 20:10:10 // 64705
És ez tart még mindig?Mert szerintem azt már rég behozták a többiek.Utána is olvasol nem csak az év eleji lejárt lemezt nyomod?
Erhard 242 (Pure Energy)07-06-2009 19:57:40 // 64704
a brawn abból él amit tavaly a honda kifejlesztett mellé kaptak egy erős, megbízható motort ...plusz kihasználták a szabályértelmezéseket...ennyi
Mike.07-06-2009 19:53:46 // 64703
És szerinted ez a fejlesztési verseny?
Ezzel az iránnyal pár év és csak 1:18 as maketteken fogják nyomni a versenyeket. Olcsó lesz, nem kell ekkora személyzet, a szállítást megoldja egy szgk. és a pályáknak elég egy focipályányi terület. :-))
szasza(SW)07-06-2009 19:30:04 // 64702
Erről beszélek :)Ezek szerint így csak a Brawn tud fejleszteni ,maketről?
szasza(SW)07-06-2009 19:27:16 // 64701
Akkor a szabályból:A pályán kívül folyó fejlesztéseket is nagyon komolyan visszafogják a jövő évtől: a csapatok nem használhatják 50 m/s-nál nagyobb sebességnél a szélcsatornát, és az alkalmazott modellek sem haladhatják meg az eredeti autók méretének 60 százalékát. A gyárakat évente hat hétre le kell majd állítani.

Tehát csak hat hétig nincs szélcsatorna.A Brawn mindent a szélcsatornára költ és a szabadedzésen próbálja ki.

Máskáppen már nem tudom leírni:)))
Shane07-06-2009 19:25:18 // 64700
A 2009-es évet érintő, a költségtakarékosságot szem előtt tartó szigorítások a teszteléseket is igen keményen érintik, hiszen a csapatok a szezonkezdet és december 31 között nem tesztelhetnek. A szezon végét követő időszakra vonatkozó teszttilalom alól csak az újonc pilóták lehetnek kivételek. A tesztkilométerek számát csapatonként 15.000-ben maximalizálták, és ugyancsak szigorították a szélcsatornában eltölthető időt is.

Szélcsatornák korlátozása

A WMSC a szélcsatornák működésének korlátozását is előírta, így azokban 2009. január 1-jétől az élethű autók maximum 60 százalékos modelljét lehet tesztelni (tehát például az 1:1-es méretarányú modellek nem kerülhetnek be a szélcsatornába), és az elvégzett tesztek alkalmával 50 méter per másodpercnél nem generálhatnak nagyobb sebességet. Mindemellett a csapatoknak meg kell egyezniük egy olyan formában is, amely egyensúlyba hozza a szélcsatornákon alapuló kutatást a CFD-kutatással. Ezt az ajánlást majd az FIA elé kell terjeszteni elfogadásra. A helyi jogszabályokkal összhangban továbbá az istállóknak évente hat hétig szüneteltetniük kell a gyárban folyó tevékenységeket.
Mike.07-06-2009 19:25:05 // 64699
Na, én is így tudom. :-)
Mike.07-06-2009 19:24:31 // 64698
Nincs szélcsatorna és semmilyen tesztelés sem. Pontosabban repülőtereken, csak az egyenesekben, lehetett tesztelni, de azoknak az alkalma is korlátozva van.
bilon07-06-2009 19:20:04 // 64697
lehet tesztelni, de csak egyenesvonalú teszt van....
magyarán nemlehet pályán kőrözni, csak oda-vissza egy egyenesen :)
Erhard 242 (Pure Energy)07-06-2009 19:16:58 // 64696
kb a 20. körig néztem mert bealudtam rajta :DDD
szasza(SW)07-06-2009 19:04:27 // 64695
Biztos,hogy jól tudod a szabályokat?
Szél csatornát akár minden nap használhatnak.Viszont nincs teszt lehetőség kipróbálni az alkatrészt ,amit a szélcsatornába kifejlesztenek,csak az edzés és a verseny tesztelhetk.Én így tudom:)
Mike.07-06-2009 18:37:48 // 64694
Mert te nem vagy elszállva?? Ugyan hagyd ezt a személyeskedést.
Azzal a futam előtti teszteléssel kitörölhetik ... Ha valami xar az autón, rosszul kezdték a fejlesztést és arra az edzésen jönnek rá,akkor legközelebb a következő futamon van lehetőség kipróbálni az újítást. Akkor milyen fejlesztési versenyről beszélsz?
Az idén semmit sem számít kinek mennyi pénze van. Hiába van pl. saját szélcsatornája vagy van rá pénze nem használhatják. Hiába van pénze új alkatrészekre ha azt verseny előtt nem próbálhatják ki. Szóval ha valaki rosszul kezdte a szezont az nem is nagyon fog előrébb lépni. Börni és Mosli jól elintézte ezt is. :-(
Egy pozitívuma van az egésznek, hogy a legkisebb és legkevesebb pénzből gazdálkodó Brawn csapat a mostani sikerével beírta magát az évkönyvekbe.
szasza(SW)07-06-2009 17:17:44 // 64693
Mér ne fedné?Amikor ti el vagytok szállva,hogy szabadedzésen ki hogy megy,akkor látni kéne a Brawn azért nincs az elsők között ,mert nehéz autóval próbálja az új fejlesztéseket.A többiek meg üresen aztán el vannak telve,hogy most majd jobbak lesznek,meg felzárkóznak stb..Érdekes nekem ennyi futam után ez simán lejön.Aztán jön az időmérő és a verseny aztán a szabadedzés királyai sehol sincsenek.Pénz van mindenhol,több is mint a Brawnnál.Az meg,hogy fen ki mit mond az majd jövőre lesz esedékes,idén mindenkinek van lehetősége mindenre.A szájak járatása helyet fejlesszenek,a hibázókat hozzá nem értőket cseréljék le.Ámen!:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.