Forum >> Forma-1

Tommi05-09-2010 20:16:46 // 89142
A Ferrari saját "házi játszótere" :)

Évente 6-8 európai állomásból álló márkakupa + kiegészítő programok.


Ferrari Challenge kupa

Jelenleg F430-asokkal futnak, de jövőre már a 458 Italiával fognak. Az autók között nincs különbség, csak a futóművet meg egy-két apróságot lehet állítani, de pl a motorhoz nem lehet nyúlni. Kizárólag hivatalos Ferrari kereskedések nevezhetnek és amatőr versenyzőkkel. Sokan fizetős pilóták, ilyen volt pl néhány éve a magyar Warm Up-nál Jánosi Sándor, aki civilben a GE kelet-európai atyaúristene :)

F1 Corse Clienti

Régebbi F1-es autókat meg lehet venni, akár többen is társulva és a Racing Days egyik betétprogramjanként mindenki csapathat a saját F1 gépével. Szabály, hogy minimum 2 éves legyen az autó, tehát jelenleg a 2008-as modellek a legfiatalabbak. Ezzel kívánják elkerülni, hogy nagyon friss technikát adjanak "amatőrök" kezébe, nehogy valami "ellenség" vegye meg és technikai infókhoz jusson :)))

FXX Programme

Az Enzoból és az 599-ből készült 30-30 db speciális verzió, kizárólag versenypályára. Közúti forgalomban nem vehetnek részt, rendszámot nem kaphatnak. Afféle "mozgó laborként" szolgálnak, számos kísérleti stádiumban lévő megoldást ezeken az autókon próbálnak ki, amik később bekerülnek az utcai modellekbe.

Minden versenyhétvégén lehetőséget kapnak a civil Ferrari tulajok is, hogy saját gépükkel menjenek a pályákon, ez is egy betétprogram. Illetve van még egy Historic Challenge is, ami két éve volt Magyarországon, most viszont az FXX csapat jött helyette. A Historicban értelemszerűen veterán gépekkel nyomják, Ferrarik és Maseratik is vannak, F1, Le Mans és egyéb pályaautók is, tehát sokszínű mezőny. Két éve volt pl Ferrari 250 GTO, ami az egyik leghíresebb lovacskás autó. Az 1960-as évek elején mindössze 39 példány készült belőle, lealáztak mindenkit mindenhol, ahol csak indultak. Manapság 10 millió euróért cserél gazdát egy-egy darab, ha egyáltalán valaki megválik tőle.

Szóval röviden a lényeg: hasonló, mint pl a World Series-sorozat a Renault-nak, csak egy "kicsit" komolyabbak a játékszerek :)))
GTPeti05-09-2010 19:39:51 // 89141
Srácok, megtenné vki, hogy összefoglalja mi is ez a racing days??
Tommi05-09-2010 19:23:11 // 89140
Massa in action :)



Tommi05-09-2010 19:12:10 // 89139
Néhány fotó a mai napról :)



Massát szinte alig lehetett megközelíteni... :( Állandóan biztonsági emberek gyűrűjében, alig mutatkozott a paddockban, akkor is rövid időre. Elhiszem, hogy tele a tökük az ilyesmivel és állandóan megrohamozzák őket autogram meg fotó miatt, de basszus... A Ferrari versenyzői, pontosan tudják ezt. A program szerint lett volna autogram osztás, de ez valahogy elmaradt...

Nekem szerencsém volt, megkértem Alessandrot, a Váci úti szalon tulaját, hogy szerezzen nekem aláírást, mert nincs kedvem lökdösődni :) Adtam neki 3 előkészített fotót, amit kb egy óra múlva hozott is vissza aláírva :))) Aztán végül csak beállítunk még a tömegbe és szereztünk két aláírást a belépőkre is.

Massa szerepléséről is mindjárt töltök fel képeket...
zolee14505-09-2010 18:43:51 // 89138
Az a 458-as nagyon durva gép, még akkor is ha kigyullad (majd kijavítják azt a hibát, gondolom tudják mi lehet a baj). Jó, akkor pont nem, de ha megy akkor igen.
Mivel rF-hez csinálgatok most néhány Ferrarit eléggé beleástam magam a részletekbe 430-ast illetően. Aztán véletlenül belebotlottam a 458-asba, adatok, teszt videó. Hát...Scuderiat eszik reggelire.:D Mármint az alap, gondolom ebből is jön majd combosabb verzió.
szasza(SW)05-09-2010 18:13:20 // 89137
Na ezt én is várom,hogy megjelenjen.Ebbe én is beruházok:)
zolee14505-09-2010 18:03:31 // 89136
A wing car szép dolog, csak a nagy leszorító erő mellé nagyon durva légellenállás társul. A diffúzor különösebb légellenállás növekedés nélkül termel nagy leszorító erőt.
Tom1205-09-2010 16:21:27 // 89135
Biztos, hogy ez a film is bekerül a gyűjteménybe.:-)
Cro16605-09-2010 15:38:25 // 89134
SKrisz05-09-2010 08:43:32 // 89133
Bizony sikerült és utána már annyira jól sikerült, hogy amikor már csak a szerelők dolgoztak a vasakon (599XX, FXX) már akkor sem küldtek ki minket, az "öreg" miatt :)))
Grando05-09-2010 08:08:26 // 89132
Akkor csak sikerült odaoldalogni? :DD
Király! Majd figyelünk. ;)))
Tommi04-09-2010 23:05:34 // 89131
Ja, ez lemaradt: Massa vasárnap jön :)
Tommi04-09-2010 23:05:00 // 89130
GTO nem volt, "csak" 599 FXX :)

Nyilván esett az F430 ára, miután megjött az utód. Amúgy az a vicces, hogy amikor 2008 végén megjelent az F430 Scuderia, ott voltam a hazai premieren a Ferrari szalonban. Kérdeztem Pidap kollégát, hogy a 200 darabból van-e még szabad példány, azt mondta nincs, nagyon rövid idő alatt elkapkodták :))) De ami a legviccesebb az egészben: a magyar kvóta 6 db volt, ezt rögtön el is adták, 2 db/év bontásban. Aki akkor rögtön 2008 év végén megrendelte, az 2009-ben kapta meg. A második két darab idén volt/van/lesz kész, az utolsó kettő lerendelt darab a kvótából pedig jövőre. Tehát 2011 nyarán átveszed a zsírúj, nullkilométeres 430-ast úgy, hogy közben már laza másfél-két éve le lett váltva a 458-assal :))) Mondjuk a Scuderia kissé más tészta, miután limitált és kevés van, gyűjtőkhöz került és gondolom befektetésnek sem rossz :)

A 458-asokkal meg pech, ami történt... Még a legjobbakat is utolérheti a konstrukciós hiba :) Másrészt viszont csodálkozom, mert a Ferrari nem szokott túl gyakran modellt váltani, gondolom a 458 kifejlesztésére és tesztelésére bőven volt idejük... Bár hozzáteszem, sok más márkánál is van olyan, hogy évekkel később hívnak vissza egy-egy modellt, mert akkor derül ki valami.
Tom1204-09-2010 21:38:07 // 89129
Aaaaz igenn! :-)
Aztán beszámolót kérünk ám! ;-))
Tom1204-09-2010 21:37:12 // 89128
Yóóóó... ;-) Láttam a képeket a másik topicban is. Az az FXX "vadászgép" nem semmi, de az 599 XX is erősen libabőr feszegető, meg az új 599 GTO /fekete tetős/, olyan volt? Massa? Arról volt szó, hogy jön, vagy rosszul emlékszem? :-)

Az F430 ára meg jó nagyot esett, már 80e EUR-tól lehet kapni "pár kilométerrel".:-) Talán a válság miatt, vagy inkább, mert megjelent az utód... Ja, azt hallottad, hogy visszahívják a 458-asokat, mert gyakran gyulladnak meg? /Pár hónap alatt kb. 10 db, de azt hiszem, ebből Európában "csak" kettő.
Cro16604-09-2010 21:32:06 // 89127
Buksi04-09-2010 19:12:35 // 89126
Te mázlista! :-)
SKrisz04-09-2010 19:10:49 // 89125
A millió piros kép mellé, akkor itt van egy kis sárgaság is :))



A tulajodonossal egy kis barátság is köttetett :)))



...és ha minden összejön, akkor holnap 20 percet itt fogok (J1.ben...) eltölteni versenykörülmények között!!!! :)))

Buksi04-09-2010 19:03:51 // 89124
Hmm... micsoda gépek! :-)
Buksi04-09-2010 19:02:19 // 89123
Na bakker! Még a végén hybrid hajtású F1-es versenyautók lesznek! :-/
Tommi04-09-2010 18:41:35 // 89122
Ferrari Racing Days mai nap :)


GT Ɨ|ѯ04-09-2010 18:21:16 // 89121
Alapvetően jól hangzó dolgok:-)
Tom1204-09-2010 17:43:55 // 89120
Hozzák vissza a Wing - Car-okat, minek kínlódnak a diffúzorokkal? ...vagy az túl nagy leszorítóerő lenne a "nyamvadt 650 lovas gokatoknak"? :-))
Tom1204-09-2010 17:38:31 // 89119
Kábé... :-/

Ja, egyébként az kimaradt, hogy akkor Villeneuve 150 - 180 -al nyomta a boxig, hogy még időben visszaérjen, talán azért is nam bírta a futómű.:-)
GT Ɨ|ѯ04-09-2010 08:21:11 // 89117
Olyan ez, mint az Aranycsapat!:-)

Azt sem látni már soha..:-P
Iniezione03-09-2010 17:57:01 // 89116
Ahelyett,hogy dobogóra állt volna:))))
Satti03-09-2010 16:26:21 // 89115
Gilles az istenkirály volt, nem semmi volt az a faszi. Már soxor beszéltük itt, de nem lehet elégszer, hogy a forma1 történetének egyik legszebb, legnagyobb csatája volt '79-ben a francia futamon, Gilles és Arnoux között, az eszméletlen, még most is feláll a karomon a ször, amikor újra nézem.
Tom1203-09-2010 14:18:33 // 89114
Úgy látszik, az egész F1 el van puhulva...:-)
A "seggből előzés" nagymestere Mansell volt.:-))

Az az érzésem, hogy a legemlékezetesebb előzések ´79 és 2001 között voltak, ebben a videóban szinte mind benne van.
Pl. Alesi / Senna, 1:18-nál, az az emlékezetes amerikai futam, amin Alesi, mint zöldfülű, vissza "merte" előzni Sennát, aki akkor már "nagymenő" volt. Villeneuve /Gilles/ is feltűnik többször, 0:17-nél, 1:30-nál a felejthetetlen Zandwoort-i előzése, ahol még egy komolyat korrigált is közben /Alan Jonest előzte/, aztán a "klasszikus" /Dion, 1980/, újra 4:19-nél. Talán ezt szerettem benne, hogy még vesztett helyzetből sem adta fel soha.:-)

Tehát Zandwoort-ban Villeneuve azzal az előzéssel 1. helyre került, aztán egy defekt miatt kicsúszott, de nem adta fel...:-))
ITT az élő közvetítés az eseményekről, érdemes megnézni, mostanában már nem látni ilyet...;-))

...mondjuk, utána Enzo Ferrari nem dícsérte meg, de a "show" az meg volt...:-)
Tom1203-09-2010 13:42:46 // 89113
Autózzunk: F1 Driving Lesson

Ugye, milyen egyszerű? Főleg esőben, hol lehet itt hibázni? ;-) /bárhol/

/Nem azért, hogy Alo-t, meg a többieket védjem, de azért ne feledkezzünk meg róla, hogy belülrtől egész más egy futam, mint a TV-ben./
Tom1203-09-2010 13:31:12 // 89112
Jó cikk. Na, valahogy így kell "szurkoló szemüveg" nélkül írni a F1-ről.

...érdekes, hogy neki is Brambilla ugrott be...:-))
Satti03-09-2010 12:10:37 // 89111
Nagyon jó írás, Dávid Sándortól. klikk
Satti03-09-2010 09:28:50 // 89110
Mindig a "seggébe" mennek a másiknak és úgy előznek, máshogy nem is igazán lehetne.
Kazes☻03-09-2010 09:14:03 // 89109
Most még Isten ments! Azé' előbb még szállítson jó pár győzelmet és VB-t! :)))
pb_03-09-2010 08:20:54 // 89108
Akkor még igN, azóta viszont 1re csak gyNgült.
Xixo03-09-2010 01:59:00 // 89107
És Alonzó ismét a mennybe ment...
szasza(SW)02-09-2010 18:08:05 // 89106
Másnak lett volna esze annyi,hogy nem megy a seggébe.Előztek itt már páran torpedózás nélkül.Túl közel ment ,ennyi:)
GT Ɨ|ѯ02-09-2010 17:59:35 // 89105
Ilyen autókkal és csapatfőnökkel ez is csoda, ahol tartanak..:-P
Tommi02-09-2010 17:36:38 // 89104
Csatlakozom!

Emlékeztek, amikor idén (asszem) a Maláj Nagydíjon Alonso szar váltóval ment végig? És a vége előtt 1-2 körrel, igen jó helyről esett ki? Ott megmutatta, hogy tud küzdeni. Megtehette volna, hogy szép "lassan", a technikát kímélve elautózgat és gyűjt 1-2 pontot, ha sikerül. De nem :) Tolta, amíg lehetett.
Tom1202-09-2010 15:46:55 // 89103
Aha... :-))
Kazes☻02-09-2010 15:18:42 // 89102
Na, ja! Kis bamba rinyagép, mi?! :D
Kazes☻02-09-2010 15:18:10 // 89101
Igen! És Ross az aki Rossra gondol! :D
Tom1202-09-2010 14:44:42 // 89100
Ja, ha beszólt volna a "team radio"-n, akkor meg az lenne, hogy: "Néééddmááá, megint panaszkodik, mint egy pisis...":-))

Így meg lehet, hogy pont akkorra ugrott szét valami a felfüggesztésben, vagy csak egyszerűen "elbámészkodott", mint annak idején az elődje...;-D
Tom1202-09-2010 14:41:51 // 89099
...ha egyszer ez a neve...:-))
Tom1202-09-2010 14:32:35 // 89098
Így már jobb, más az árnyalat.:-))
Tom1202-09-2010 14:31:33 // 89097
Jóvanna, indenkivel megesik "gyerekkorában"...:-))

...vagy "Tucc jobbat?".:-DD
pb_02-09-2010 14:23:27 // 89096
Akkor úgy írom, most úszott L a maraDk Sély is.)
pb_02-09-2010 14:21:56 // 89095
Jah, láttam.)
Kazes☻02-09-2010 13:50:44 // 89094
Igen, mondjuk volt olyan amire emlékszem, hogy Hami-t játszották be, hogy már a felvezető körön beszólt a boxba, hogy valami gázos vibrációt érez az autóban és egfyelőre nem tudja, hogy mi az. Erra olyan választ kapott, hogy vettük, dolgozunk rajta, tehát még ők sem tudták. :) Lehet valami szennyeződés itt-ott, vagy a fék, vagy bánat tudja. :)
Kazes☻02-09-2010 13:48:06 // 89093
Ez így van, sajna. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.