Forum >> Forma-1

Tom1215-11-2010 15:12:28 // 92692
Igen, a "klasszikus", ami talán már soha nem jön vissza /de a remény hal meg utoljára ;-)/, legalábbis kéne hozzá egy Villeneuve, Arnoux, meg valami "egyszerű" autók...
Tom1215-11-2010 15:10:15 // 92691
...hát nem is tudom, tényleg kezdem azt hinni, hogy Webber valami tavalyi technikát kapott az utolsó futamra, hogy teljesüljön Bernie forgatókönyve.
...ezek után...
Tom1215-11-2010 15:06:37 // 92690
Jól beszélnek, ebbe nincs mit belekötni...:-)
mesa15-11-2010 15:05:11 // 92689
Aki hazudik az csal ...
Ejnye, Vettel, Vettel ...
Világbajnokhoz nem méltó (mutogatni)
TSABA15-11-2010 14:55:38 // 92688
Egy kis ízelítő,miről is süketelek.
http://www.youtube.com/watch?v=kre35Pct0yA&feature=related
Kazes☻15-11-2010 13:58:31 // 92687
Ebben csakis egyet érteni tudok, mélységes mélyen! Hajrá! :)))
Selmak15-11-2010 13:54:50 // 92686
Képaláírás lehetne hogy Előttem az Utódom. :D
Tommi15-11-2010 13:48:55 // 92685
A Ferrari nyilatkozatai

Montezemolo:

"szeretném nyilvánosan megköszönni a csapatnak, hogy úgy érkezhettünk meg az utolsó futamra is, hogy harcban voltunk az egyéni világbajnoki címért, egy kemény hajrának köszönhetően, ami még júliusban kezdődött, amikor mindenki lehetetlennek hitte, hogy képesek lesznek erre. Végig hittük, hogy képesek leszünk erre és a mostani eredmény nem törli azt el, amit a szezonban elértünk. Az elmúlt tizennégy évben kettő kivételével a Ferrari a szezon utolsó versenyén vagy harcban volt még a címért vagy már megnyerte azt. Fernando egy rendkívüli szezont produkált, bizonyította erejét és elszántságát, mindig közel állt a csapathoz és rendkívül jól együttműködött velük" (...) "szeretnék köszönetet mondani a rajongóinknak is, akik végig hittek bennünk. Amikor ennyi ferraris zászlót látok, és ennyi ember látogatja meg az élményparkunkat itt Abu Dhabiban, főleg miattuk örülök annak, hogy a Ferrari még mindig ilyen magas szinten képes működni"

Domenicali:

"Ez volt talán a legrosszabb futamunk a szezonban, de amikor csak néhány ponttal veszítesz világos, hogy nem itt veszett el a cím, vagy legalábbis nem csak itt"


Lehet belekötni az okosabbaknak :))))))))))))))))
mesa15-11-2010 13:43:42 // 92684
FIA
TSABA15-11-2010 13:41:44 // 92683
Tekerje ide vagy oda
Ja
Nem a pilótákkal van a baj,hanem azzal aki nem engedi őket kibontakozni.
mesa15-11-2010 13:37:46 // 92682
"ha kell,a boxból is tudnak menet közben módosítani"
Az már rég tiltva van. Maximum szólnak a pilótának, hogy ezt vagy azt tekerje ide vagy oda!


Sajnálom Hülkenberget. Pont most futja meg a legjobbat, és erre kirúgják
Ezek szerint Barrichello is csak fizeti a helyét ? Mert ő marad ...


Alonso nagyon szépeket tud nyilatkozni! Ha lenyugszik, egész kultúrember.
Azért róla azt is el tudom képzelni, hogy otthon a felesége ölébe hajtja a fejét és elkezd zokogni, ha erre a futamra gondol...
TSABA15-11-2010 13:34:28 // 92681
Röhögni fogsz,gugli,formula cars 1990,enter.........Wikipéééédiaaa
TSABA15-11-2010 13:31:50 // 92680
Vagy egy 1990-es Ferrari
Gerion15-11-2010 13:31:47 // 92679
Bár nagyon utáltam ezt a formát szennástól, bergerestül, de el kell ismerni, szép gép volt. Én viszont a Ferrari 640 és 641 gépekre gondoltam ! :)


Ezeket Te fotóztad valahol? Honnan vannak a képek?
TSABA15-11-2010 13:26:40 // 92678
Na akkor itt van neked 1990-es McLaren
Gerion15-11-2010 13:21:03 // 92677
És mégegy... :)

Gerion15-11-2010 13:20:03 // 92676
Vettel, egy régi képen.... :))


Gerion15-11-2010 13:19:11 // 92675
Ez sem csúnya, de nekem a 89-es és 90-es gépeik tetszenek mindmáig a legjobban.
Tommi15-11-2010 13:14:33 // 92674
Nézzétek 1:30-1:40 között... Kell itt bármit is mondani? :)))
Blade15-11-2010 13:09:01 // 92673
"Nem tagadom, nehéz volt az ébredés a tegnapi csalódás után. Fájó, hogy ilyen közel volt a cél, és látni azt, ahogy az kicsúszik a kezedből. De a sportban ez megy, és el kell fogadnunk azt. A záró jelenet nem törli ki az összes pozitív dolgot, amit ebben az évben tettünk. Ismétlem, ez volt a legjobb évem eddig. Csodálatos pillanatokat éltem meg. Ilyen például a Monzában aratott győzelem, ami mindig is az emlékezeteimben fog élni. Ezeket az emlékeket már soha nem leszek képes kitörölni.

Egy csapat vagyunk. Együtt nyerünk, és együtt vesztünk. Boldog vagyok a Ferrarinál. Büszkeséggel tölt el az, hogy ennek a családnak a része lehetek. Egy nagyszerű csoport vagyunk, és megmutatjuk – különösen ezekben a nehéz pillanatokban, amikor mindenki keserű ízt érez a szájában.

Tudom, hogy Maranello-ban mindenki keményen fog dolgozni az új autón, hogy az versenyképesebb legyen a jövő év kezdetére. Tudom, hogy az itt (Yas Marina) lévő szerelők ismét készen állnak a tesztelésre.

Alig várom már s pénteki megérkezést, amikor visszatérek Abu Dhabi-ba kipróbálni az új Pirelli gumikat szombaton.

Az embereink azonnal reagálnak, még keményebben akarnak dolgozni a győzelmért. Ez tett engem még inkább szerelmessé a Ferrariba, ami napról napra csak erősebb lesz."
Üdv:
Fernando Alonso
Tommi15-11-2010 13:08:22 // 92672
Cro16615-11-2010 12:46:10 // 92671
TSABA15-11-2010 12:46:02 // 92670
Sok régi video van a Youtube-ra töltve.Nosztalgia.Lángot köpő vasak,gázadásra kitörő far,blokkoló fékek kanyar előtt.A mai többszáz szenzor által vezérelt,szinte sinen futó versenygépek,amiket ha kell,a boxból is tudnak menet közben módosítani.Wazze,ezeknek a kormányon van annyi műszer,meg ketyere,mint 1987-ben az egész mezőnynek összesen....
KGBMAN15-11-2010 12:42:20 // 92669
Eddig sem bírtam, nem ezen múlt.. Szóval ezt most benézted.. De ha olyan akit szeretek akkor is elítélem. Ennyi.
Gyorsabb volt?? Hol?? Egyenesben nem, ott lemaradt a Renaulttól.. Kanyarban? Hagyjuk.. Nem jött neki össze és nem tudja elviselni.
Selmak15-11-2010 12:41:50 // 92668
Talán jövőre valamicskét javul a helyzet, hogy nem lesz F csatorna és kettős fedelű diffuzor, valamint rögzített a súlyelosztás az első és hátsó tengely viszonylatában.
Tom1215-11-2010 12:32:14 // 92667
taktikázósdire = taktikázósdira
Tom1215-11-2010 12:29:07 // 92666
Jó ötlet! :-)
Tom1215-11-2010 12:28:30 // 92665
Nem kell "bezzeg a mi időnkben", csak egyszerű autók, amikkel egyszerűen izgalmas futamokat látnánk, amikkel 20 centire lehet követni az ellenfelet és a kanyar előtt kivágni, előzni . Kit érdekel, hogy hány színben pompázik naplemente után a pályán a hotel, meg hány jacht fér el a kikötőben, igazi verseny kell, nem taktikázósdire, meg számháborúra kíváncsiak a rajongók...
Ez nem pont Neked szólt, inkább az FIA-nak, meg Börninek...;-))
Cro16615-11-2010 12:26:43 // 92664
Akkor baromság volt, de most nincs tankolás...akár be is zárhatnák a boxutcát(mármint a bejáratát) a SC idejére..csak akkor hogy alakulhatna ki ilyen kavarodás?:))Nehéz ügy..:))
mesa15-11-2010 12:23:06 // 92663
Sajnos, ilyen irányba halad a világ! Nézd meg Sebastien Leob-öt, egyszer nem teszi keresztbe az autóját, mégis hányszoros VB már? Ma már nem fér bele az, ami régen. Olyan pontosan kell vezetni a raliban is, mint a pályaversenyzőknek. nem csak az F1 uncsi, hanem majdnem minden. Talán a MotoGP kivétel!
TSABA15-11-2010 12:16:46 // 92662
Nos nem kívánom a közhelynek számító bezzegamiidőnken-t,csak kicsit más ez a verseny na...De mindegy,mert az összes technikai sport ilyen lett.Vagy én öregszem?Basszus.....ÁÁÁÁ nem .Lényeg a lényeg,kezdek leszokni a Forma-versenyekről.Bocs...
Tom1215-11-2010 12:11:44 // 92661
Szerintem éppen ideje lenne visszatérni a "gyökerekhez". Nem új, "cirkuszi" pályák, meg folyamatos szabálymódosítások kellenek a folyamatos kiskapuk miatt, hanem "rendes autók" - mint annak idején Enzo Ferrari mondta - és nem művileg kéne izgalmassá tenni a futamokat, mert amint látjuk, ez nem igazán járható út.
Nemrég végignéztem régebbi futamokat /70 - 80-as évek/ és arra figyeltem fel, hogy egy alapvető különbség az volt az akkori autók és a maiak között. Az, hogy akkoriban minden csapat a legjobbat kereste a maga módján így sokkal színesebb /formailag, technikailag, stb./ volt az egész F1 és nem csak másolták mindig a legjobbat, vagy a feltehetően legjobbat... Nehéz lesz ebből már kikeveredni, de soha nem késő...
Megnéznék egy futamot a mai versenyzőkkel, rádió és elektronika mentes, manuális váltós, gokartszerű F1-es autókkal, biztos, hogy érdekes eredmény születne...
mesa15-11-2010 12:08:36 // 92660
Khm. Ez hülyeség :))
Schumacher a legjobb példa, ő még vezetett kuplungos, kézi váltós autót és a mai technikával meg nem boldogul... Szóval ezeket a mai autókat egy majom is elvezetné frázisokat lehet hanyagolni, Baumgartner, láttuk milyen sokra vitte. Bezzeg a mi időnkben stb. sosem érv. Mindig a jelen feltételek mellett kell bizonyítani!

Régi nagyokat több alkalommal átültettek mai technikába és két-három kör után borzalmas fejjel szálltak, ki, hogy ezek vezethetetlen autók, túl keskenyek a kerekeik, kevés a leszorító erő stb.
TSABA15-11-2010 12:06:10 // 92659
Hát igen.Hülye hasonlat,de kicsit olyan ez mint a Gruppe-B kontra mai WRC-k.
Audi S1 vs Ford Focus.
Szóval ahogy mondják,több mézet a madzagra,több izgalmat a Forma-1-be....
Tommi15-11-2010 11:59:29 // 92658
És ezt nemcsak Te gondolod így :)

Múltkor Hamilton vezethette Senna egyik autóját a Top Gear-ben és mondta, hogy jó meg szép meg minden, de iszonyú nehéz vezetni és milyen szerencse, hogy nekik ma már nem ilyen autókkal kell menniük.
TSABA15-11-2010 11:57:41 // 92657
A máig legszebb Ferrari.1987-ből. V6 turbó 1500 köbci,880-890 lóerő.
No ABS no kipürgésgátló,viszont van kuplung.Nem a kormányon lévő gombokkal vezetünk.Akik ilyenekkel zúztak kint a pályán,még tudták mit jelent a küzdelem.Nem megmagyarázni kell,hanem megnézni anno a régi felvételeket,mikor ha szükség volt rá,keresztben dobta be a vasat a kanyarba,olyan helyeken előztek ahol fizikailag lehetetlen.Ha a mai tejfölhuszárokat betennék egy ilyenbe,nem biztos hogy eljutnának a célegyenes végéig......Ezzel csak azt akarom mondani,kiveszett a Forma-1 pilótáiból a lelkesedés,a lendület.Egy jobb Indicar versenyen több az izgalom.
Tom1215-11-2010 11:56:16 // 92656
Ebben teljesen igazad van, de senki nem látta előre a jövőt és akkor az látszott a legjobb döntésnek... Sajnos...
pb_15-11-2010 11:54:22 // 92655
NM eGszN.)
Tom1215-11-2010 11:51:49 // 92654
Bezzeg Massa milyen szépeket előzött egy ugyanolyan autóval.;-)
Tom1215-11-2010 11:51:16 // 92653
"Ez azon úszott el, hogy Alonzó képtelen volt megelőzni Petrovot. Kár is szépíteni."

Azt hiszem, ezt már megválaszolták helyettem közben.:-) De: tényleg marha "béna" volt a spanyol, hogy egyenesben egy 8 - 10 km/ó-val gyorsabb autót nem "tudott" megelőzni...:-)
Tom1215-11-2010 11:47:48 // 92652
Így van, esetleg annyival egészíteném ki, hogy akkor M. S. mellett volt a világ legjobb szervező /taktika, stb./ gárdája is, Brawn-al és Todt-al az élen...
Talán most is csak ez hiányzott - sőt, nem is talán, hanem biztos.
pb_15-11-2010 11:43:55 // 92651
Pont ez jutott nekM is SZMbe.
Blade15-11-2010 11:42:22 // 92650
Michael Schumachernek öt év kellett ahhoz hogy világbajnokságot nyerjen a Ferrarival. De addig is mekkora teljesítményei voltak! Aztán nyert öt világbajnokságot. Kétszeres világbajnokként érkezett a Ferrarihoz. Az első Ferraris versenyén kört kapott.
Fernando Alonso szintén kétszeres világbajnokként érkezett a Ferrarihoz. Az első Ferraris versenyét megnyerte. Az első Ferraris évében majdnem világbajnokságot nyert. Ha szabad párhuzamot vonni a két versenyző között, vagy ha szabad Alonsot hasonlítani az élő legendához, akkor szerintem Alonso az aki méltó utódja lehet a Ferrarinál, a Forma1 történetének legnagyobb alakjának.
Forza Ferrari, Forza Alonso!
mesa15-11-2010 11:41:44 // 92649
Most egy kis zavart érzek a Mátrixodban :

A helyzet ugyanis az, hogy Alonso-Webber befutott a piros lámpás sávba, te pedig pontosan azért köcsögözöd őket ...
Xixo15-11-2010 11:40:28 // 92648
Ha nem hozzák ki Alot, akkor ő is a Bátöni forgalomba haladt volna, hiszen pont mögüle jött ki.
A Ferrari csak Webberre figyelt szerintem, mert eszükbe nem jutott, hogy nem fogunk beférni az első ötbe és így Vettel lesz a VB.
Xixo15-11-2010 11:38:09 // 92647
(Az igazi vesztes Webber volt tegnap, csak ő nem érdekel annyira... :) )
Xixo15-11-2010 11:36:56 // 92646
Vagy menjünk át Pécelről Budaörsre a városon keresztül és amikor majd egy gyorsabb sávba sorolok egyszer, Te pedig beszopsz egy pirosat és ezért én érek ki előbb a kisautóval, akkor majd integethetsz a meki parkolójában, hogy milyen köcsög vagyok! :))))
mesa15-11-2010 11:36:39 // 92645
Batön is ugyanabban a forgalomban haladt, mint Alonsó és Webber, ugye. Persze.

Én ilyen bölcseletekkel nem is tudok vitába szállni, meg nem is karok, mert minden bizonnyal elfogynának az érveim, érvek nélkül harcolni pedig értelmetlen dolog
De legalább ismerem a határaimat, meg, hogy mik is azok az érvek :)))
Xixo15-11-2010 11:32:50 // 92644
Tényleg, Batön is hogy szenvedett a lágy gumikon, alig ment vele néhány kört, de azt is rossz tempóban. :)
Rossz döntést hozott a Ferrari is és gyenge volt Alonzó is. És így még az ötödik hely se lett meg sajnos...
mesa15-11-2010 11:31:38 // 92643
Jó a hasonlat ;-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.